20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Parafia nie chce wolontariuszy WOŚP przy kościele

Opublikowano 22.01.2024 12:00:00 Zaktualizowano 24.01.2024 07:48:48 pan
115 36869

Limanowa. W najbliższą niedzielę odbywać się będzie kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Parafia pw. św. Stanisława Kostki w Limanowej-Sowlinach zaapelowała do sztabu WOŚP, aby nie kierował wolontariuszy z puszkami na teren przyległy do kościoła. Powodem prowokacje - m.in. “Matka Boska kermitowska”.

W niedzielnych ogłoszeniach duszpasterskich parafia oświadczyła, że ta decyzja jest formą protestu przeciwko "profanacji" i "prowokacjom", które według niej stały się coraz częstsze w ostatnich latach.

W związku z kolejną prowokacją polegającą na wystawieniu na licytację obrazu tzw. „Matki Boskiej kermitowskiej”, na którym w miejsce Pana Jezusa zamieszczono maskotkę żaby z popularnego kiedyś Muppet Show, decyzją naszej parafialnej rady zwracamy się do organizatorów tego wydarzenia w Limanowej z prośbą i żądaniem, aby nie ustawiać wolontariuszy z puszkami na terenie naszego kościoła - zapowiedziano w niedzielnych ogłoszeniach duszpasterskich. 

Przywołana “Matka Boska kermitowska” to kontrowersyjny wydruk, który został wystawiony przez internautę ale w 2021 roku na charytatywną aukcję w serwisie Allegro. Obraz przedstawiał Madonnę, która zamiast Dzieciątka Jezus w objęciach trzymała Kermita - popularną żabę, fikcyjną postać z "Ulicy Sezamkowej". 

Parafia wskazała, iż akceptacja tego rodzaju fantów na licytacjach WOŚP jest wyrazem braku szacunku dla uczuć religijnych. Kapłani stwierdzili również, że przez lata kościoły i parafie były miejscem, gdzie inicjatywa WOŚP rozwijała się.

Zobacz również:
Autorzy tego pomysłu mieli przecież pełną świadomość celu swojego działania, a organizatorzy przyjmując taki fant na aukcję wyrazili w ten sposób swoją aprobatę dla szydzenia z naszych uczuć religijnych. Jest to niezrozumiałe wobec faktu, że przez lata akcja ta wyrastała praktycznie na terenie kościołów i parafii w całej Polsce. Nie możemy bezczynnie zgadzać się na takie akty profanacji - uzasadniła parafia. 

Duszpasterze parafii w Limanowej-Sowlinach wraz z radą parafialną poprosili o przyjęcie ze zrozumieniem tej decyzji, zapewniając, iż nie jest ona wymierzona w ideę czy czyjąkolwiek osobę, ale jest “aktem protestu wobec nieuzasadnionej agresji wobec kościoła i wizerunku Matki Najświętszej”.

O komentarz do oświadczenia parafii poprosiliśmy dyrektor Limanowskiego Domu Kultury, przy którym od lat działa lokalny sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 

Uważamy, że sposób w jaki informacja została opublikowana przez parafię, rzutuje w negatywny sposób na Limanowski Dom Kultury i nasz sztab. Ta aukcja nie ma z nami nic wspólnego, to nie sztab działający przez LDK wystawił taki przedmiot do licytacji. Ponadto, nie popieramy wystawiania takich prac na licytacje na rzecz WOŚP - komentuje w rozmowie z nami Magdalena Szczygieł-Smaga, dyrektor Limanowskiego Domu Kultury. 

Czy popierasz decyzję Rady Parafialnej?

TAK NIE
Dziękujemy za oddanie głosu !
TAK: 773 NIE: 632

Komentarze (115)

kingkong
2024-01-22 12:11:07
4 26
w porę się zorientowali... Trzy lata po aukcji
pacho
2024-01-22 17:44:08
2 4
-"Kto chce psa uderzyć, kij zawsze znajdzie"-
burmistrz85
2024-01-22 18:42:40
4 6
Bardzo dobra decyzja gonić czerwonego oszusta nieroba który chciał dzielić ludzi i pluje na kościół wszędzie powinni dziada pogonić .
Antykaczysta
2024-01-22 19:20:55
5 6
burmistrz85
Skoro tak plujesz na Owsiaka mam nadzieję że masz przy sobie oświadczenie że w razie pobytu w szpitalu nie chcesz być leczony bądź ratowany sprzętem zakupionym przez WOŚP
burmistrz85
2024-01-22 19:35:58
4 5
Stuknij się w ten tępy pusty łeb od tego płace zus a owsiak to oszust przeznacza na ten cel pare procent a reszta idzie dla całej jego bandy .
franciszek2
2024-01-22 19:39:55
3 4
Burmistrz85 Owsiak ma ludzi za baranów co płaczą i płacą. Ludzie dają na czerwonego pajaca o on ochłapy odda
Antykaczysta
2024-01-22 19:45:16
3 1
burmistrz85
Ty się puknij, sprzęt z serduszkiem WOŚP nie został zakupiony z ZUS
franciszek2
2024-01-22 19:56:42
1 0
Antykaczysta to napewno go kupił Owsiak a ty byłeś wolontariuszem zbierającym do puszek przed komisariatami policji
pawel93
2024-01-23 06:22:49
1 1
Ameby mylą Caritas z WOŚP
Pokaż wiecej (7)
Odpowiedz
marecki502
2024-01-22 12:17:22
19 36
Dobra decyzja.
ManekManek
2024-01-23 19:50:07
0 1
Księża nie lubią konkurencji.
Ja mam nadzieję że wszyscy krytykujący WOŚP nie znajdą się w trudniej sytuacji zdrowotnej i będą zmuszeni do korzystania z wszelkiej aparatury szpitalnej oznaczonej czerwonym serduszkiem, jak takowe serduszko zobaczą ODMÓWIĄ dalszego leczenia.
Odpowiedz
Poludnie
2024-01-22 12:22:29
16 28
Bardzo dobrze, szczuć na Kościół i
Księży a z puszkami lecą !!!!
franciszek2
2024-01-22 19:43:08
2 5
Południe ty już daj sobie spokój . Idź spać bo rano trzeba świnie myć na masarni
Poludnie
2024-01-22 23:55:31
0 0
Ty sobie mózg przewietrz bo masz nie dotleniony.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Jozek123
2024-01-22 12:25:37
14 27
To jest decyzja parafi i koniec dyskusji
Odpowiedz
jp1991
2024-01-22 12:30:15
6 20
To powinien być protest trzy lata temu!
Jeżeli jest teraz ta aukcja to bardzo proszę o kontakt - chętnie pomogę złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.
W tej sprawie nie wiem czemu chodzi o to aby nie wspierać WOŚP.
Zbiórka powinna być poza kościołem (niezależnie do tego komunikatu)
ale powinna być (zwłaszcza po tym komunikacie)
Odpowiedz
jp1991
2024-01-22 12:33:40
5 20
Tym bardziej że komunikat jest bardzo nieprofesjonalny i sugerujący
1) jest sugestia, że ta aukcja jest w tym roku (a to prawdopodobnie nie prawda)
2 sugeruje że organizatorzy ci co organizują tutejszych wolontariuszy maja coś z tym wspólnego - i dlatego słusznie oburza się LDK i sztab
Grzes83457
2024-01-23 12:18:17
1 0
Kasa i tak idzie do koryta Owsiaka
Odpowiedz
byle_nie
2024-01-22 12:42:18
9 16
Poludnie ty czytałaś artykuł do końca, wynika że nie bo i poco. Ten stan z mupetem jest z przed 3 lat. Nie jestem za taką formą licytacji. Ale kolejny raz ktoś chce zrobic koło WOŚP weiele złego. Nie spodziewałem się że to będzie Limanowska parafia. Wspaniały ks. proboszcz którego szanuje dał sie wpuscic w przysłowiowe maliny. Straciliście kolejnego wiernego amen, pomodlę sie w domu i na to samo wyjdzie.
jp1991
2024-01-22 12:50:18
0 2
Dokładnie, Super ksiądz Proboszcz, ale doradcy cóż. Mam nadzieję, że został wprowadzony w błąd i nikt mu nie powiedział że to było 3 lata temu, komunikat jest jasny i jest w nim manipulacja jakby to było teraz ta licytacja, np. rok temu stali koło kościoła i nic nikomu nie przeszkadzało, i zgadzam się takimi zachowaniami tylko zniechęcają, ja zostaję bo wierze w Boga a nie w księdza, ale nie oznacza to, że nie mogę krytykować i ze wszystkim się zgadzać z księdzem o WOŚP nic nie ma w Ewangelii)
Odpowiedz
jp1991
2024-01-22 12:43:34
4 16
Mają pretensje do WOŚP za aukcje sprzed 3 lat (i słusznie - ale nie ta forma protestu, jak pisałem powyżej)
ale np. nie wiem czy ktoś czytał ogłoszenia na tablicy przed kościołem koło plebanii (w drodze na parking) można np. poczytać reklamy w sprawie "rozwodów kościelnych", to już nikomu nie przeszkadza?
Odpowiedz
drewniany
2024-01-22 12:58:23
5 19
Idea zbiórki jest dobra lecz postać Owsiaka bardzo kontrowersyjna biznesowopolityczna
Odpowiedz
Hiena
2024-01-22 13:24:00
7 4
Wszystko w temacie, teraz rozumiem problem. Prywatne animozje nie pozwalają wznieść się ponad podziałałami. Cytując zatem fragment brzechwy:
Odezwie się więc ropucha:
"Straszna u nas posucha,
Coś róbmy, coś zaróbmy,
Trochę żywności kupmy!
Jest sposób, ja wam mówię,
Zacznijmy szyć obuwie!"

No, ale cóż, kiedy ryby
Szyły tylko na niby,
Żaby na aby-aby,
A rak byle jak
drewniany
2024-01-22 14:15:53
2 3
Nie gorączkuj się tak w obronie bo ci zęby wylecą
TSilver
2024-01-22 19:15:41
4 0
hiena idź i się śmiej tuskowi i temu dziecku resortu jakim jest owsiak
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
heraklit
2024-01-22 13:26:27
14 20
Bardzo dobra decyzja, Tak widzą działania Owsiaka i WOŚP przykład.
Łukasz Warzecha
WOŚP na Owsiakowy cyrk składają się wszyscy podatnicy, czy tego chcą czy nie, bo został on de facto upaństwowiony. Nikt nigdy nie podliczył całościowego kosztu organizacji finału. W sprawozdaniach finansowych fundacja podaje tylko koszty ponoszone przez siebie. A to jedynie część z nich. Chciałbym zobaczyć podliczenie, uwzględniające wszelkie wydatki, związane z udziałem samorządów, służb i urzędów państwowych, publicznych mediów. Jaki wówczas byłby stosunek wydatków do zysków?
Hiena
2024-01-22 13:33:09
4 4
Zapoznnaj się z zeznaniami podatkowymi, potem się wypowiedz
heraklit
2024-01-22 13:41:11
2 1
Z tego co mi wiadomo, hieny nie płacą podatków.
totu
2024-01-22 20:46:33
1 1
Matka Kurka próbowała, w sądach przez kilka lat i nic nie wskórał. WOŚP to wyjątkowo cwana organizacja a publikowane "sprawozdania" i rzeczywistość to dwie różne sprawy
Grzes83457
2024-01-23 12:12:08
1 0
Zeznania są tylko koszty tylko finału w Warszawie. Nie są liczone koszty samorządów które organizują w swoich miastach samorządy czyli my wszyscy dopłaca y do tego przekręta. Ja by było ws, ystko liczone to by była strata.
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
jp1991
2024-01-22 13:30:49
2 7
Jak trochę osób wie - tajemnicą poliszynela jest to, że za tą sprawą może stać osoba która należała kiedyś do organizacji zwalczającej kościół - i jakoś to Radzie Parafialnej nie przeszkadza (nie może bo czasy się zmieniają a ta Pani (nic do nie lj nie mam - tylko do hipokryzji tego stanowiska) wciąż w komisji
(a teraz bardzo się w kościele udziela - i bardzo dobrze, trzeba się nawracać - ja też muszę)
TnT
2024-01-22 17:01:14
1 2
Dokładnie, zgadzam się, system się zmienił, lat przybyło to trzeba się wybielać na starość, jak trwoga to do Boga. I jeszcze dopuszcza się taką osobę do udzielania w liturgii Mszy Świętej - to Radzie Parafialnej i proboszczowi nie przeszkadza. Tak samo jak polityczne kazania jednego z wikarych, nawet na Mszy pogrzebowej się nie powstrzymał od polityki, ale na ten temat Rada Parafialna milczy.
Odpowiedz
doncorleone
2024-01-22 13:59:58
12 19
Bardzo dobra i odważna decyzja Rady Parafialnej. W pełni popieram!
wojteks1972
2024-01-22 14:52:50
0 2
Też popieram ale mogą na tym ucierpieć Bogu ducha winni wolontariusze
Grzes83457
2024-01-23 12:14:13
0 0
I tak marzną dla Owsiaka.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Ratownik
2024-01-22 14:13:49
15 4
Słuszna decyzja. Zamiast Owsiaka można zorganizować sprzedaż plasterków świętego salcesonu w intencji wypędzenia demona charytatywizmu z Limanowej raz na zawsze :)
Odpowiedz
Jaworina
2024-01-22 14:25:22
4 14
A czy ktokolwiek lubi konkurencję ........
Odpowiedz
jacklondon
2024-01-22 15:01:43
4 9
Tak przy okazji, kiedyś obrazy Trynkiewicza trafiły na aukcje WOSP. Kto nie wie co to kreatura, niech sobie wygoogla. Czerwonemu Jurasowi żaden grosz nie śmierdzi.
Odpowiedz
Kwiatuszek12
2024-01-22 15:24:38
8 19
Bardzo parafia straciła w moich oczach, jak trzeba zbierać na kościół to nie wybiera czy zbiera od biednych czy bogatych , mimo że wielu ludziom się to nie podoba ale dają , a tu taki szczytny cel i protest , ale dopóki nie będzie trzeba skorzystać ze sprzętu który zakupiony jest ze środków zbieranych na WOŚP to można manifestować i pokazywać swoje sprzeciwy, czas na zmianę kościoła
totu
2024-01-22 20:51:24
0 0
Zbiera WOŚP a potem przerabia "Mrówka Cała" albo "Jasna Sprawa". Same solidne, rodzinne firmy.
Odpowiedz
donmatteo
2024-01-22 15:32:07
8 12
Przecież wiadomo o co od zawsze chodzi..
Idzie babcia do kościoła ma w kieszeni trochę grosza to wrzuci raz w roku do puszki a nie na tacę i to ich boli bo w sumie to pewnie kilka tysięcy

Co do wolontariuszy skoro jest pozwolenie na zbieranie w całym kraju to stałym na chodniku obok kościoła
Karzimierz96
2024-01-22 17:16:19
0 3
Widać że jest pan/pani niedojrzałym człowiekiem o zacieśnionych choryzontach. decyzja parafii jest spowodowana wyraźnym powodem wymienionym w oświadczeniu, a nie chęcią większego zarobku. Obiektywnie patrząc na całą sprawę każdy kto będzie chciał wesprzeć WOŚP może to zrobić również poza parafią, a zakaz jest formą sprzeciwu wobec profanacji wizerunku Matki Bożej. Pozdrawiam i życzę miłego dnia
donmatteo
2024-01-22 18:22:25
0 1
Jeśli faktycznie kierowali by się tym co w oświadczeniu to może nie wygrzebywali by jakichś spraw z przed kilku lat. W poprzednich latach jakoś wolontariusze stali pod kościołem i rada jakoś ich nie wypraszała. Na siłę chcą się pozbyć ich z pod kościoła ale że nie mają jak to próbują zamydlić oczy jakimiś starymi sprawami a na całe szczęście świadczy to źle tylko i wyłącznie o radzie, każdy może mieć inne zdanie, moje jest takie
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
bnb
2024-01-22 15:37:59
7 8
Popieram protest parafii i nie doczukałam się w nim słów negatywnie rzutujących na Limanowski Dom Kultury.
Odpowiedz
longi
2024-01-22 15:52:33
2 7
Cytat z wosp.org.pl

"Czy wolontariusze mogą zbierać w centrach handlowych, kinach, sklepach, na terenie należącym do kościołów?
To wszystko zależy od właściciela terenu lub instytucji, która zarządza danym miejscem. Pamiętaj, że bez zgody tych osób - nie możesz kwestować w danej strefie."

Więc nie wiem o co ta dyskusja. Ksiądz Proboszcz wraz z Radą Parafialną podjęli taka decyzję i koniec. To parafia zawiaduje terenem i ma prawo decydować o tym czy takie czy inne wydarzenie będzie czy nie będzie odbywać się na jej terenie.

Ponadto domyślam się, że lokalne sztaby nie pytają o zgodę na kwestę w danej strefie, tylko kwestują przed kościołami "z automatu".

I czy decyzja podjęta jest jako skutek takiej czy innej aukcji, czy ze względów kontrowersyjnych wypowiedzi i działań założyciela WOŚP to nie zmienia faktu, że Ksiądz wraz z Radą mogli to zrobić.
Kwiatuszek12
2024-01-22 16:08:26
0 2
Oczywiście że mają prawo zadecydować i o to cała afera bo chodzi właśnie o to że skoro tobie dają to czemu nie chcesz dać ty!!!! Skoro nic to nie kosztuje !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2024-01-22 16:23:48
13 10
gonic lewakow bo juz zaczynaja destrukcje panstwa polskiego jezeli sie ludzie nie obudza z letargu banda Rudego rozszabruje wszystko
Odpowiedz
mrocznyjezdziec
2024-01-22 17:01:19
6 8
idea pomagania jest piekna, parafia to wlasnosc parafian a nie ksiezy czy rady, wiec moga prosic ale nikt sluchac ich nie musi. Coraz blizej jest czas kiedy czarna plaga przestanie miec wladze na ludem( kwestia wymarcia starszego pokolenia) gdyby ktores osiedle zwrocilo sie do parafii ze nie zyczy sobie czarnego po koledzie to by bylo oburzenie na cala polske. Oni zebrac i napychac kieszenie moga... Szkoda ze nie jestem wolontariuszem bo sam bym stal przy wjezdzie i zbieral datki w slusznej sprawie. Moze ciezko im polaczyc kropeczki ze skoro trzeba zbierac to panstwo nie jest w stanie zadbac o zdrowie obywateli bo Ojciec rydzyk zbiera miliony....
zabawny
2024-01-22 22:09:31
0 3
" parafia to własność parafian a nie księży czy rady,"

Teren tzw, parafialny należy do tego kto jest wpisany w KSIĘDZE WIECZYSTEJ . W księdze wieczystej figuruje Kuria jako właściciel .
TAKIE SPORY POWINNY ZOSTAĆ ROZSTRZYGNIĘTE NA SZCZEBLU EPISKOPATU LUB CO NAJMNIEJ W URZĘDZIE BISKUPA .
Ktoś to świetnie wymyślił by dzielić parafie na LEPSZE-MĄDRZEJSZE i te NIEDOBRE-GŁUPIE , a jak widać z komentarzy owieczki Boże to łyknęły .
mrocznyjezdziec
2024-01-23 07:50:07
0 0
ta do papieza napisz odrazu, albo Elon jest w polsce to pomoze. Owsze nalezy do tego co jest w ksiedze ale dalej nie widzisz tego ze jest to sponsorowane z naszych podatkow, nawet jak nie jestes wierzacy to podatek do koscielnej instytucji idzie z automatu, nie masz wyboru.Ja osobiscie wolabym moja czesc oddac na schronisko dla zwirzat albo dom dziecka. No ale za cos czarna mafie trzeba utrzymac. Grunty pod parafie pewno byly darowane a budowa kosciola i remonty sa finansowane ze skladek, wiec ksieza sa na papierze wlascicielami ale nadal naleza do parafii, czyt. ludzi a nie instytucji. Rozumiesz teraz ? wlasnie takie myslenie jak Twoje trzeba wyplenic i zmienic ta mentalnosc ze to nie jest ich tylko nasze.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Karzimierz96
2024-01-22 17:07:10
10 12
ŚWIETNA DECYZJA PARAFII !!!!
Odpowiedz
Karzimierz96
2024-01-22 17:12:01
10 11
Rozumiem i popieram decyzję parafii dotyczącą zakazu ustawienia wolontariuszy WOŚP na terenie kościoła.
Odpowiedz
polop
2024-01-22 17:21:28
0 10
Warto dodać, że po kilku dniach moderatorzy usunęli ogłoszenie, oferty zostały anulowane, wystarczy dwie minuty, żeby to sprawdzić, ale nie, lepiej uderzyć w WOŚP
Odpowiedz
Antykaczysta
2024-01-22 17:41:59
4 7
Każdy ma prawo dać swoje pieniądze na co chce ale ale oni ze swoją decyzją są po prostu śmieszni, niech parafianie zdecydują czy chcą wrzucić pieniądze na tacę czy do puszki WOŚP
Karzimierz96
2024-01-22 18:10:44
1 0
@Antykaczysta każdy parafianin pragnący wesprzeć WOŚP może tego dokonać również poza parafią. Wolontariusze będą rozmieszczeni po całym mieście. Rozumiem, że masz inne zdanie na ten temat. Patrząc na twój komentarz dochodzę do wniosku, że parafianie przychodząc do kościoła są zobligowani wrzucić pieniądze na tace. Otóż wierni, nie są zobowiązani do ofiary na kościół, jak również nie muszą wspierać działalności charytatywnych jakimi jest m. in. WOŚP. Jest to tylko i wyłącznie dobra wola. Sami decydują na co wydają własne pieniądze. Decyzja nie jest śmieszna, tylko adekwatna do zaistniałej sytuacji. Zastanów się jakbyś zareagował gdyby ktoś wyśmiewał się z twojej rodziny? Pozdrawiam :)
Antykaczysta
2024-01-22 19:16:27
0 1
Oczywiście masz rację ale decyzja żeby wolontariusze nie mogli stać przed kościołem jest dla mnie śmieszna bo wygląda to tak jakby bali się że przez nich będą mniejsze utargi na tacy. Kościół z racji wiary nie powinien przeszkadzać w akcjach dobroczynnych a powinien je nawet wspierać, tylko że to nie ich biznes. Taka jest prawda niestety, zapewne gdyby przed kościołem stali wolontariusze Caritasu to przywitał by ich i pobłogosławił
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Linka86
2024-01-22 17:42:06
5 10
To prawda! "przez lata akcja ta wyrastała praktycznie na terenie kościołów i parafii w całej Polsce. Nie możemy bezczynnie zgadzać się na takie akty profanacji". A dysponować kasą z WOŚP powinien ktoś uczciwy i co do grosza powinno pójść na szczytne cele - nie libacje woodstock'owe ani wille Owsiakowe !!!
pacho
2024-01-22 17:51:16
4 3
Powielasz kłamstwa , oczywiście , że woodstok (Poland Rock..., nie bedący z resztą libacją a cyklem koncertów i dyskusji ) jest finansowany z zupełnie innego źródła.
TSilver
2024-01-22 19:20:07
1 0
pacho ręka rękę myje ta kasa jest dobrze raczej czysta... myślisz że te samoloty paliwo ochrona obsługa jest za free??
nieufny
2024-01-23 19:21:48
0 0
TSilver, każda fundacja ma kilka procent przeznaczonych na swoją działalność, np. na logistykę w trakcie organizowania zbiórek publicznych i PiS tego nie zmienił w ciągu ośmiu lat swoich rządów. Nie wiesz przypadkiem, dlaczego
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
Karzimierz96
2024-01-22 18:11:48
7 3
krytyka decyzji parafii jest niekonstruktywna i jest na poziomie rowu mariańskiego
Antykaczysta
2024-01-22 19:17:45
1 0
Przepraszam miał być minus
Odpowiedz
Yaris
2024-01-22 18:35:53
6 10
Najważniejsze, ze w całej Polsce orkiestra po raz kolejny ustanowi rekord, a limanowskie parafialne pachołki będą sie leczyć na sprzęcie z serduszkiem, bo Owsiak nie dzieli kasy na sprzęt proporcjonalnie do skladek. I tak po raz kolejny Mszana zafunduje Limanowej nowoczesny sprzęt do szpitala.
Chyba już nie ma większego zadupia w Polsce jakim jest Limanowa. Szczęśliwi nawet jak im proboszcz bolca w d. wsadzi!
Odpowiedz
azsxdcfv
2024-01-22 18:47:15
7 11
Nie daję na tacę już parę ładnych lat. W zamian za to wspieram co roku WOŚP. Wystarczy,że spędziłam kilka dni w limanowskim szpitalu aby przekonać się,że te pieniądze nie są marnotrawione. A kasa z tacy? Jaką mamy pewność,że trafia na to na co powinna? Ksiądz też człowiek, którym mogą targać różne pokusy, a afer wokół księży więcej jak koło Owsiaka, który chodź niejednokrotnie kontrowersyjny w wypowiedziach- działa dla innych a nie dla siebie, prezesa w Toruniu itp.
Odpowiedz
mnimitz
2024-01-22 19:11:10
0 3
w mojej mieścinie przed kauflandem stoi Ukrainka (jak się później dowiedziałem) ...
zbiera na chore dziecko
ma na ubraniu taki odblask z nazwa fundacji (nie będę podawał nazwy chyba że na priv)
jako że nie daję pieniędzy oszustom to się nie odzywam, nie komentuję przechodzę obok...
tak się kiedyś zdarzyło że czekałem na znajomą przed tym własnie kauf
i z nudów różne głupoty do głowy przychodzą
na inter w komórce wpisałem nazwę fundacji
prezes ukrainiec ma dwadzieścia lat albo dwadzieścia parę
podszedłem do kobiety i pytam na kogo zbierają pieniądze a ona mówi że na chore dziecko
pytam jakie dziecko
a takie chore ...
a ja gdzie to dziecko a ona mieszka w Warszawie
pytam Ukrainiec zbiera na chore dziecko w Warszawie????
na inter można znaleźć opinie o tej fundacji co ciekawe na wstepie podziekowania że taka wspaniała fundacja ile ona nie pomogła...
ale są też osoby które wiedzą o co chodzi...
Odpowiedz
TSilver
2024-01-22 19:17:07
12 11
brawo brawo i jeszcze raz brawo... jeszcze więcej takich odważnych decyzji ...
Odpowiedz
coco
2024-01-22 19:30:21
6 13
Brawo, brawo. Rozumiem , że w szpitalu parafianie nie będą korzystać ze sprzętu zakupionego przez WOŚP. W przypadku wypadku drogowego odmówią również .
Odpowiedz
vvv
2024-01-22 19:44:57
6 9
Trochę wstyd, nie chcesz nie daj , nikt ci pieniędzy z kieszeni nie wyciąga na siłę. Ale żeby wolontariuszy przeganiać
Odpowiedz
mnimitz
2024-01-22 20:12:18
7 6
ja nie życzę sobie aby szpital do mojego leczenia wykorzystywał sprzęt WOSP, nie zgadzam się na abym w razie wypadku był ratowany sprzetem WOŚP...
płacę podatki, płacę na fundusz zdrowia i państwo ma obowiązek zapewnić mi ochronę zdrowia i życia

zresztą państwo płaci stosowne pieniądze na zagwarantowanie niezbędnych świadczeń tak w leczeniu szpitalnym jak i dla ratownictwa medycznego

a cała reszta to super fantastyczne wałki w dodatku podszyte polityką
byle_nie
2024-01-22 21:26:39
1 2
To jak tak płacisz podatki i na składkę dajesz idż na kolację na plebanię, smacznego ci zycze...
mnimitz
2024-01-22 22:45:36
2 1
umiesz czytać??? piszę o pieprzonych fundacjach i durnym szantażowaniu, że jak owsik nie zgarnie kasy to ja nie będę leczony
a nie o składkach czy kolacjach,
jesteś żulem, nie stać cie na kolację to zgłoś się do opieki społecznej
po to są zatrudnieni i mają pieniądze na ludzi w potrzebie
heraklit
2024-01-23 09:02:29
1 1
@mnimitz Popieram mam podobne stanowisko w przedmiocie sprawy.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
takina17
2024-01-22 20:18:03
3 8
Nikt nie musi pytać księdza czy może kwestować w pobliżu kościoła ( na terenie miasta nie kościoła) od lat razem z dzieckiem jestem wolontariuszem w Mszanie Dolnej i też nie jednemu księdzu się to nie podobało, ale cóż to ludzie decydują kogo wesprzeć i nie chcę przytaczać co przy tym mówią :) przez 5 lat nigdy nie usłyszałam nic niemiłego i najlepiej zostawmy każdemu wolny wybór - miłego wieczoru.
Odpowiedz
tedmstkovsky
2024-01-22 20:25:39
0 2
https://www.iz.poznan.pl/archiwum/2022/12/02/winterhilfswerk-dzielo-pomocy-zimowej/ - Propaganda przedstawiała tę masową kampanię jako przykład istnienia narodowosocjalistycznej wspólnoty narodowej (Volksgemeinschaft). I rzeczywiście ów „socjalizm czynu” cieszył się niemałym poparciem wśród Niemców. W 1943 r. Pomoc Zimowa zgromadziła 1,6 mld marek. Środki te wykorzystywane były na pomoc socjalną, w ramach której kupowano potrzebującym np. węgiel. Z czasem jednak – zwłaszcza po 1939 r. – przeznaczano je na zbrojenia. To właśnie pod hasłem Pomocy Zimowej zbierano odzież dla żołnierzy na froncie wschodnim. Stąd też rozwijano niekiedy skrót WHW jako Waffenhilfswerk, czyli Dzieło Pomocy Zbrojnej.
Odpowiedz
mnimitz
2024-01-22 20:33:43
0 1
ted wymiatasz...
dzieło pomocy zimowej
czy wpis się utrzyma????...
Odpowiedz
totu
2024-01-22 20:37:40
8 5
Brawo parafia. Samo profanowanie kościołów na "strajkach kobiet", które aktywnie wspierała WOŚP wystarczy, żeby nie podawać im ręki. Nie mówię już o innych antykatolickich wypowiedziach Owsiaka. Następnym powinno być zniknięcie ze strony L.in linku do transmisji mszy św.
Odpowiedz
pkygen
2024-01-22 21:07:13
11 5
Decyzja jak najbardziej słuszna całej rady parafialnej. Jest dużo innych fundacji które nie dopuszczają się profanacji i również pomagają. Jak ktoś chce pomóc zawsze ma taką możliwość, a nie od wielkiego czerwonego dzwonu...
Odpowiedz
ciekawy
2024-01-22 21:07:35
9 8
wopp TO WIELKI BIZNES oWSIAKA I TYLE W TEMACIE.
Kwiatuszek12
2024-01-24 00:51:15
0 0
Może i biznes , kupuję sprzęt ? Kupuję !!!!i i oby nikt z niego nie musiał nigdy skorzystać
Odpowiedz
DAKOTA
2024-01-22 22:02:06
9 7
Bardzo dobra decyzja !!!!!! Super Proboszcz !!
kyniu
2024-01-23 10:44:21
1 2
Mam nadzieję,że nie skorzystasz z leczenia sprzętem zakupionym przez WOŚP.
DAKOTA
2024-01-23 10:48:53
2 1
..wiesz kto skorzysta z tych milionow ?????? tylko owsiak i jego rodzina ....czyli owsica !!
saxon
2024-01-23 19:47:55
0 0
Kyniu zmień płytę
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
zabawny
2024-01-22 22:14:55
1 9
“Matka Boska kermitowska”
To temat dla postępowań Prokuratora , mądrzy i wykształceni w parafii , powinni zgodnie z nauczaniem przebaczać 77 razy grzeszącemu . :)
Odpowiedz
drewniany
2024-01-22 22:52:52
11 8
Przecież Owsiak to przyjaciel Tuska, Tusk i jego lewacy chcą rozdziału państwa od kościoła, w takim razie spod kościoła wyp......
Odpowiedz
Radek12
2024-01-22 23:05:35
4 11
Pokazówka. A naród jeszcze bardziej skłócony. Kościół trzymając z władzą dużo stracił... Stroniczość bardzo negatywnie wpływa na siłę polskiego kościoła.
Odpowiedz
bogdan1
2024-01-22 23:15:04
6 12
W każdym szpitalu jest coś zakupione przez WOŚP co ratuje życie.Jak w jedną niedzielę ksiądz będzie miał trochę mniej na tacy to nie zbiednieje.WSTYD taka decyzja
drewniany
2024-01-22 23:29:33
1 3
Ja nie wiem czy ludzie to takie......ksiedzu nie chodzi o tace nie przesadzaj, chodzi o obraze Matki Boskiej, to mało? Może dla Ciebie ale jak Matka Boska nam nie pomoże to żaden sprzęt nas nie uratuje
jacklondon
2024-01-23 07:04:53
0 0
@drewniany - nie wytłumaczysz. Media tak spolaryzowały myślenie Polaków, że rozsądek idzie w odstawkę. Tyczy się to wszystkiego, urojonej pandemii, szczepień, amerykańkiej wojny z Rosją na Ukrainie, CO2, topniejących lodowców, 52 płci i wystrzałów w sylwestra.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
jeeep1
2024-01-22 23:16:05
6 6
I bardzo dobrze!
Odpowiedz
bigi18
2024-01-23 07:23:15
0 6
Czy wierzący czy nie, powinien szanować poglądy innych. Tak samo religijne. Uważam że wizerunkowi Maryji, czy Jezusa należy się szacunek i takie akty znieważania uczuć religijnych powinny być karane. Ale nie kosztem WOSP. Czy parafia złożyła zawiadomienie w tej sprawie ? Uważam że to byłby najlepszy sposób. No chyba że jest to tylko wymówka żeby ,, dokuczyc" WOSP-owi. I polityka w Kościele powinna się skończyć. Nie po to idę do Kościoła żeby poznać poglądy polityczne księdza.
tdt
2024-01-23 07:47:15
0 3
Byłem na Wodstokach Owsiaka w latach 90 ..widziałem jak wyglądał Przystanek Jezus a jak wioska Hary Kryszna...jakie Owsiak miał podejscie do Koscioła Katolickiego...Orkiestra Świątecznej Pomocy...do jakiego święta się odnosi...bo w Kościele Katolickim już dawno po świętach....
pacho
2024-01-23 10:43:22
0 1
dokładnie dlatego WOSP gra wtedy , kiedy gra bo jest martwy sezon po swiateczny, więc odnosi sie do tego ze nie ma wtedy święta :)
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
jerzywiatr
2024-01-23 08:12:13
0 7
Na chodniku przed kościołem mogą sobie stać.
Odpowiedz
norton
2024-01-23 08:35:21
2 11
Kościół przez takie decyzje pikuje na dno ,nie dziwie się że młodzież odwraca się od tej instytucji .W limanowskich kościołach młodzieży coraz mniej co widać gołym okiem.
Odpowiedz
PKM
2024-01-23 10:30:47
0 1
Decyzja parafii i nic nam do tego. Kto chce bojkotować to niech nie daje, kto chce dać to znajdzie wolontariusza gdzieś indziej. Nie ma sobie co skakać do gardeł. Pozdrawiam
Odpowiedz
emma
2024-01-23 11:25:43
1 9
Plama dla parafii...wielka...
Odpowiedz
Grzes83457
2024-01-23 12:06:01
6 4
Bardzo dobra decyzja. Nie mam nic do dzieci które zbierają kasę dla tego pajaca. Od dawna szczuje na kościół. A teraz jeszcze chcą zabrać po Popaprańcy fundusz kościelny niech trochę się zastanowią co robią głupki. Pod wszystkimi kościoła i powinien być zakaz. A czemu się tępii kościół a potem wysyła pod kościoły dzieciaki bo wierni dadzą kasę dla Owsiaka a czemu nie zbieracie pod LDK bo byście nic nie nazbierali. Czas na refleksje lepiej dać na karitas a nie na tego złodzieja.
Odpowiedz
zajec
2024-01-23 12:50:38
2 4
Za komuny i wcześniej kościoły były otwarte dla wszystkich od rana do wieczora. Teraz wpuszczają wiernych tylko na czas mszy. Stawiają bramy i ogrodzenia, zamykają na zamki. Urzędują, a nie niosą posługi. Róbcie tak dalej, odgradzajcie się od wiernych parafian , aż Was zlicytują, bo czas ten bliski
Odpowiedz
cezar
2024-01-23 13:22:33
1 8
Całe życie myślałem że Bóg jest miłością ale dzisiaj to sie ma nijak do tego wszystkiego
Odpowiedz
sstan23
2024-01-23 14:13:44
3 4
@pisze do tych wszystkich co pisza ze profanacja zbierac kolo kosciolow ,aukcja allegro to matol ktory napuscil wiernych na siebie nie ma nic z zbiorka WOSP i nieprzemyslana decyzja rady. .Ciekawym czy co tak szczuja Owsiaka dali zlotowke zeby wieszac na nim psy i robic z niego zlodzieja ,nie zycze im nieszczescia w rodzinie zeby nie musieli korzystac z sprzety WOSP I bedaco w zapasci sluzbe zdrowia i naszego szpitala .Proboszcz szczelil sobie w kolano zakazujac zbiórki na ratowanie chorych dzieci. bo Bóg pomoze ale z nasza pomoca. Czytajac wpisy przebija sie zazdrosc i chciwosc , ,oburzęnie ,ale to cecha narodowa
Odpowiedz
mnimitz
2024-01-23 19:21:49
0 2
tylko to nie (jakiś) matoł napuścił ludzi na siebie...
ja nie znalazłem oświadczenia owsika, żeby odciął się od tej skandalicznej licytacji
Odpowiedz
samson
2024-01-23 19:35:41
0 1
Co najwyżej zrobić kanapkę z masłem dla zbierającego dziecka, lub dać cukierka, żadna kasa, ewentualnie przekazać paczkę żywnościową jak ktoś musi zbierać pod kościołem.
Odpowiedz
burmistrz85
2024-01-23 21:10:44
2 1
Owsiak i nie tylko on zgarniają bardzo wielkie pieniądze nikt nie rozlicza zakupu sprzętu jak i owsiak się nie rozlicza wielka pralnia pieniędzy na które przyzwala rząd a zwykłego podatnika będą gonili za złotówkę . Państwo żebraków i darmoziadów .
konto usunięte
2024-01-23 22:37:11
0 0
Właśnie dzięki takim jak Ty KK traci. Już awet pogrzeby są w prywatnych kaplicach a ksiądza wybierani wedle uznania rodziny. Byle Pan proboszcz nigdy nie chorował. Tego mu życzę
Odpowiedz
MirekL
2024-01-24 09:49:25
0 0
Gospodarz terenu ma prawo odmówić zgody na przeprowadzenie zbiórki na swoim terenie. A organizatorzy zbiórki powinni poprosić o zgodę na taką zbiórkę. Poprosić, ale nie mogą żądać zgody. Takie są zasady.
takina17
2024-01-25 17:26:11
0 0
Chodnik jest miejski a pod kościół wolontariusze nigdy nie podchodzą, wyjątkiem jest gdy to ksiądz ich zaprosi - a i tak się zdarzało. Więc kwestując w " pobliżu " kościoła nikogo pytać, na szczęście nie muszą
Odpowiedz
ryzykant
2024-01-24 10:46:45
1 2
Każdy pretekst jest dobry ... W mojej ocenie ani księża, ani tym bardziej rada nie powinni wypowiadać się w tym temacie i zostawić ludziom wolny wybór, bo nikt nikogo do wpłat nie zmusza. Natomiast wszyscy ci, którzy popierają takie zachowanie w ramach protestu, szczególnie w sytuacji zagrożenia życia powinni zrezygnować z korzystania ze sprzętu zakupionego przez WOŚP, bo inaczej to jest po prostu dwulicowa hipokryzja.
mnimitz
2024-01-24 16:36:58
0 0
odnosząc sie do końcówki ostatniego zdania...
inaczej to nie jest "dwulicowa hipokryzja" a raczej to jest twoja niepełnosprawność umysłowa...
zastanów się czy w Polsce jest chociaż jeden człowiek, któremu Owsiak ma obowiązek ratować zdrowie a tym bardziej życie?????
taki obowiązek ma państwo polskie, które bierze za jego realizację konkretną kasę w postaci podatków,
tą kasą dysponuje NFZ, który zawiera kontrakty ze szpitalami, firmami, lekarzami, personelem medycznym i.t.p.
natomiast Owsiak prowadzi indywidualny biznes i nigdzie nie znalazłem info, że ma jakiś kontrakt z NFZ na ratowanie mojego życia


tak na marginesie ...
synonimem słowa hipokryzja jest dwulicowość ale to już "inna para butów"
Odpowiedz
zajec
2024-01-25 07:47:47
0 0
Skoro dzieci stoją na mrozie by zbierać pieniążki na dzieci w szpitalach znaczy, że miłość istnieje
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Parafia nie chce wolontariuszy WOŚP przy kościele"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in