7°   dziś 11°   jutro
Środa, 24 kwietnia Aleksy, Horacy, Horacja, Grzegorz, Aleksander, Fidelis, Bona, Jerzy

Żyją w skrajnym ubóstwie. Na pomoc socjalną nie mogą liczyć z powodu zbyt wysokich dochodów (wideo)

Opublikowano 28.01.2016 00:24:25 Zaktualizowano 04.09.2018 19:22:26 pan
56 59287

W jednym zaniedbanym pomieszczeniu, bez łazienki, pralki, naczyń i środków czystości – w takich warunkach żyje trzyosobowa rodzina we wsi Lubomierz (gm. Mszana Dolna). Wideo opublikowane w internecie przed paroma dniami obejrzało już ponad 7 tys. osób. Kobiety nie są objęte opieką społeczną, bo nie pozwala na to wysokość ich dochodów.

W minioną sobotę w serwisie YouTube opublikowano materiał wideo, pokazujący skrajne ubóstwo trzyosobowej rodziny mieszkającej we wsi Lubomierz w Mszanie Dolnej. Film obejrzało do tej pory ponad 7 tys. osób.

Trzy kobiety żyją w starym, drewnianym domu. W pomieszczeniu są tylko dwa łóżka – w jednym z nich ze swoją babcią śpi najmłodsza z kobiet, 20-latka. Najstarsza kobieta niedawno ucierpiała wskutek upadku i cała jej twarz pokryta jest siniakami. Leży w łóżku, pod kołdrą, uskarżając się na ból głowy i zimno. Córka i wnuczka nie wiedzą nawet, ile ma lat.

Za łazienkę kobietom służy metalowa misa, znajdująca się na podłodze. Nikt za potrzebą nie wychodzi z pomieszczenia - przynajmniej nie zimą. Obok zlewu stoi pralka, która od dawna nie działa. Nieco dalej jest rozsypujący się piec, na którym kobiety przyrządzają posiłki. W brudnych garnkach widać przeterminowane resztki. Trzy kobiety jedzą prosto z garnków, bo w domu nie ma naczyń czy kubków, brakuje też czajnika. Po podłodze walają się rozsypane ziemniaki.

Film od początku wzbudza kontrowersje. Część osób wyraża współczucie dla rodziny, potępiając jednocześnie urzędników za brak interwencji. Są jednak i tacy, którzy jednej z przyczyn trudnej sytuacji w jakiej znajdują się kobiety upatrują w ich zaniedbaniach i braku motywacji do jej poprawienia – uważają, że ubóstwo stało się ich sposobem na życie.

Materiał został opublikowany przez Kazimierza Niżnika, przedsiębiorcę z gminy Mszana Dolna, który zasłynął z informowania o nieprawidłowościach w samorządzie. Jego działalność skończyła się sprawami w sądzie – teraz postanowił ją wznowić. W filmie wielokrotnie podkreśla, że gmina powinna pomóc rodzinie w trudnej sytuacji, daje również do zrozumienia że GOPS wspiera nie tych, co trzeba.

Wczoraj o sprawę rodziny z Lubomierza pytaliśmy w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej. Jak się dowiedzieliśmy, dzień wcześniej pracownicy socjalni byli na miejscu, by sprawdzić aktualną sytuację życiową kobiet.

Urzędnicy podkreślają, że trzyosobowa rodzina z Lubomierza jest im znana od dawna. - Rodzina składa się z trzech osób, które utrzymują się z emerytur. Na specjalnych zasadach w ubiegłym roku dwukrotnie dostarczany był tam opał. Te osoby objęte są opieką przez krewnych, bliscy zadeklarowali zabezpieczenie ich podstawowych potrzeb - usłyszeliśmy w GOPS-ie.

Jakiś czas temu GOPS proponował złożenie wniosku o umieszczenie najstarszej kobiety w zakładzie opiekuńczo-lecznicznym, ale nie było na to zgody najbliższej rodziny, gdyż ta zadeklarowała opiekę i zapewnienie wszelkich potrzeb. GOPS stara się wspierać rodzinę poprzez pracę socjalną i cały czas monitoruje sytuację, ma jednak ograniczone możliwości w zakresie udzielania pomocy finansowej. Okazuje się bowiem, że rodzina nie może być zakwalifikowana do objęcia opieką społeczną w pełnej formie. Nie pozwala na to łączny dochód kobiet, który znacznie przekracza ustawowe kryterium dochodowe, wynoszące 514 zł na osobę w rodzinie.

Do sprawy będziemy powracać.

(Fot.: screen)

Komentarze (56)

sowizdrzal
2016-01-28 01:00:13
15 8
Wszystko się może i zgadza, kobiety pewnie potrzebują pomocy, bo są niezaradne w swojej sytuacji, tylko zastanawiam się, czy pan Niżnik nie naruszył ich praw - gdyby uzyskał zgodę na kręcenie i udostępnianie filmu, dlaczego jedna z pań dopytywałaby się ciągle, kto to jest i co się dzieje? Obawiam się, że mogło dojść do nadużycia. Chcę wierzyć, że przynajmniej w dobrej wierze. Lecz mój sowizdrzalski nos mówi mi, że może sytuacja tych pań została wykorzystana instrumentalnie, by dowalić np. gminie i jej urzędnikom. W związku z tym także i ten portal powinien się zastanowić nad udostępnianiem. Moim zdaniem naruszono prywatność a osoby poszkodowane nie mają nawet pojęcia o swoich prawach. Poruszam tylko ten aspekt, bo sytuacja obiektywnie na pewno interwencji wymaga.
Odpowiedz
jasiekgr
2016-01-28 07:50:18
1 8
sowizdrzal ty jestes chory moze wreszcie te biurojady z opieki sie wezma za robote tak pomagaja bogatym tak jest wszedzie chore prawo chore panstwo
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 08:10:34
1 0
Dlaczego filmik nie działa?
Odpowiedz
12ziomek
2016-01-28 08:33:00
1 11
Rozpacz, ! i jeszcze raz ciężka rozpacz, nie do przeżycia. Trudno uwierzyć, że w takich warunkach żyją ludzie w 'cywilizowanym' świecie. SZOK !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 08:39:04
1 13
Trzeba POMÓC TEJ RODZINIE, ale nie przez jakies pseudo fundacje i akcje charytatywne bo to tylko pasienie nierobów tylko po prostu Dobrzy ludzie muszą tam sami zadziałać. Dosc jest budowlanców na naszym terenie i mozna wyremontowac ten domek zeby Miały lepiej. Pozdrawiam i trzyma kciuki
Odpowiedz
krdk
2016-01-28 08:39:20
9 7
Można żyć biednie, ale przyzwoicie.

Te panie nawet nie sprzątają koło siebie. I przed kamerą prezentują mentalność 'bo mi się należy'.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 09:00:54
1 3
Można płakać i śmiać się jednocześnie.
Odpowiedz
Rita25
2016-01-28 09:40:46
2 10
Uważam, że film nie powinien być pokazany publicznie , przynajmniej nie w ten sposób. To bardzo brzydko. Żal mi tych ludzi bardzo ale jak widać są to osoby nieporadne chociaż by miały przysłowiową 'furę pieniędzy' nie dały by sobie rady. Opieka Społeczna powinna się zająć nimi. Przede wszystkim łazienka, kuchnia i wszystkie inne potrzeby. Powinien ktoś tam dochodzić pomagać nauczyć sprzątania, porządku itd. Widzę, że jest tam też młoda dziewczyna, którą chyba można nauczyć wielu rzeczy,których nie miał jej kto nauczyć. Gmina też powinna się zająć takimi osobami. Nie do końca to ich wina, że jest jak jest . Wiele osób ma mniej niż 514 zł na osobę a muszą sobie jakoś radzić. Jest to śmieszna suma ale cóż mamy jak mamy w takim kraju żyjemy dla ludzi uczciwych miejsca nie ma. Za uczciwą pracę głodowe emerytury. Jak się ma emerytura 800 zł do zasiłku rodzinnego 500 zł. Śmieszne prawda???.
Odpowiedz
lusindaa
2016-01-28 09:51:11
1 13
Bieda biedą. Tez pochodzę z rodziny gdzie może było 300 zł na osobę ale zawsze człowiek starał się trzymać porządek. Owszem pomoc ale też czegoś nauczyć chociażby tą najmłodsza dziewczynę.
Odpowiedz
12ziomek
2016-01-28 10:00:21
1 11
Rita25 - masz racje, te kobiety, a zwłaszcza te młode, musi ktoś nauczyć codziennego obrządku, pokazać jak powinien wyglądać porządek dnia codziennego. Z racji swojej nieudolności, one tego nie umieją . Dziwię się, że do tej pory takie osoby pozostawione były same sobie. Do tego domu powinien 'ktoś' zaglądać codziennie i pokazywać jak mają żyć. Nie tylko o pieniądze tutaj chodzi,,,,,Należy podziękować panu Kazimierzowi, że pokazał ubóstwo tych ludzi , może Urząd -( specjaliści z Opieki Społecznej ) im teraz pomoże
Odpowiedz
kinia434
2016-01-28 10:12:52
0 11
Skoro mają emerytury to i zapewne jedna z kobiet musiała pracować.....więc pytanie co się stało? Jaki jest faktyczny stan zdrowia tych kobiet... zwłaszcza tej najmłodszej? Czy ukończyła jakąś szkołę bo do 18 roku życia ma obowiązek szkolny....a nie wydaje mi się żeby zdrowe kobiety żyły w takich tragicznych warunkach ...jeżeli są chore czy np upośledzone nawet przy tych dochodach nie są w stanie zadbać o siebie i takim ludziom trzeba pomóc... jak można nawet pozwolić żeby ktokolwiek żył w takich warunkach....zwierzęta u gospodarzy mają godziwsze warunki...przykre to i bardzo
A do komentujących tutaj zanim zaczniecie potępiać tą rodzinę .... poszukajcie przyczyny tego tragicznego 'obrazu' i wtedy można cokolwiek skrytykować ...
Odpowiedz
elvis29
2016-01-28 10:19:05
2 8
Na koniec kobiety wyrazily zgode na publikacje mnie one nie przekonaly mysle ze filmik mozna bylo pokazac tylko urzedasom ktorzy nie spelnili swojego zadania bo tak to narusza ich prywatnosc ale mam nadzieje ze ten Pan zrobil to w dobrej wierze a nie dla przepychanek z urzedem
Odpowiedz
zabawny
2016-01-28 10:54:05
1 7
Straszny los kobiet.
Dawno powinien być stworzony system, który w podobnych sytuacjach(jest więcej ciężkich przypadków) zapewniałby minimalny standard życia i opieki takim osobom. To nie są pijący Romowie, lecz niezaradni, ograniczeni ludzie.

Panie Niżnik, przedstawiona sytuacja powinna wpłynąć, na poprawę losu osób opuszczonych przez ludzi i .... - jednak ABW, powinna usunąć filmik z YouTube, ponieważ koliduje z wizerunkiem Kraju, miodem i mlekiem płynącym. :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 11:15:24
1 0
W tym domu mieszkało małżeństwo o którym pisaliście w tym artykule : http://limanowa.in/wydarzenia,26883.html
Odpowiedz
lasdom1
2016-01-28 11:16:10
0 10
myślę ze ten pan zrobiwszy ten filmik nikomu nie wyrządził krzywdy pokazał jedynie ze te biedne panie jak widać z dużym upośledzeniem a rodzina która się nimi opiekuje w taki sposób ze im ani grosza nie zostanie nie ma innego wytłumaczenia bo dla mnie 1500 miesięcznie to jednak sporo na filmie widać ze ktoś robi porządek
Odpowiedz
kowal07
2016-01-28 12:10:14
1 0
typowe nalepioki https://www.youtube.com/watch?v=2VI_23HQvTc
Odpowiedz
sstan
2016-01-28 12:58:17
0 0
niema pieniedzy ,ani pomocy,cieplym posadkom z PS , moresy wszystko zabraly
Odpowiedz
efka19
2016-01-28 13:20:55
3 8
airlive
Jeżeli jest to ten dom i ta rodzina,to wiadomo gdzie idą ich pieniądze.
A babcia to raczej została pobita.Mając przeszło 1500 zł to wcale nie jest tak mało,rodzinka nie opiekuje się nimi a ich pieniążkami.Ale żeby dopuścić się aż do takiego stanu,żeby w domu nie było szklanki,talerza czy też normalnego garnka nie mówiąc o pościeli.Młoda też mogła by pozmiatać podłogę ale po co jutro też będziemy obierać ziemniaki,panie nie wyglądają na jakieś ułomne.
Odpowiedz
edi60
2016-01-28 13:50:38
0 4
to straszne ze wtakich warunkach zyja ludzie , na pierwszy rzut widać ze wszystkie te osoby sa zdrowe na umyśle wiec jak można się doprowadzić żeby wtakich warunkach niechlujstwie i w brudzie zyc ,dziwie się corce a zarazem wnuczce ze nie ogarna swojego mieszkania .Jezdziłem jak pracowałem jeszcze po roznych domach i byłem w srodku mieszkach ale nigdy nie trafiłem na takie niechlujstwo jak wtym przypadku ,owszem było biednie ale czystość była na pierwszym miejscu ,nie wiem co wtym przypadku jest sadzic ale jedno co mi się nasuwa to odpowiednie władze gminy czy tez wyższe władze powinny się tym problemem zajac i to najpierw sądownie tych ludzi ubezwolnic i na siłe zrobić z tym porządek i ste osoby przenieść do osrodka pomocy społecznej ale takiego stałego osrodka gdzie te osoby zyly by godnie jak zyc powinni a nie jak zwierzęta
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 13:55:44
0 4
No to jest cała nasz rzeczywistość Dla Romów wszystko.
- dla Polaków Gówno.

Gdzie była ta pomoc Socjalna Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej. banda urzędasów dbających o własną skarbonkę.
Ta rodzina jest lata w takim położeniu. Jeżeli nie będzie pomocy dla tej młodej dziewczyny w postaci Pracy ona sobie w życiu nie poradzi,

Pytanie drugie gdzie społeczność tej Parafii - ludzie wy tego nie widzicie ! czy nie chcecie o tym wiedzieć !

Te wideo jest jak horror Tego nie da się oglądać .
Wstyd dla Starostwa i dla Gminy Mszany i tych wszystkich co za taką sytuacje odpowiadają
Odpowiedz
DAKOTA
2016-01-28 14:05:36
0 5
nii ,nie ,nie !!! warunki tragiczne ,tak sie mi wydaje ze oprucz babci (KTORA MUSIALA BYC POBITA) te dwie osoby ,sa napewno niepelnosprawne .Czy GOPS nie znal sytuacj wczesniej? Przeciez to ludzie!!!!!! polacy ,bo gdyby byli romami to zaraz by byla pomoc ze strony miasta !!!!
Odpowiedz
daisyA
2016-01-28 14:17:43
1 4
Czy nie można by przeprowadzić zbiórki wśród mieszkańców np. ciepłej odzieży, pościeli, środków czystości, podstawowych sprzętów kuchennych dla tej rodziny ?
Odpowiedz
bimbambom
2016-01-28 14:51:01
0 9
Ogromne ubóstwo ale też ogromna nieporadność. Tu zbiórka odzieży czy naczyń nie pomoże bo ta odzież i te naczynia po tygodniu będą wyglądać tak samo jak te, które tam w chałupie są. Tu jest potrzebna jakaś kompleksowa pomoc. Tu może nie są potrzebne duże pieniądze tylko opieka kogoś nad tymi kobietami, jak ktoś wyżej pisał. Na pewno trzeba przeswietlic sytuację tej rodziny dokladnie - skoro piszecie, że niby ktoś tam o Nie dba a w szczególności (być może ) o ich renty.
Z jednej strony, bardzo dobrze, że taki filmik powstał - jeśli to pomoże tej rodzinie w jakiekolwiek sposób (ja się obawiam, że tam pieniądze do ręki nic nie dadzą bo będzie dalej jak jest) Z drugiej strony zastanawiam się czy temu panu N. naprawdę chodzi o dobro tych kobiet czy tak naprawdę tylko o przepychanki z tamtejszą władzą samorządową i ugrywanie jakichś własnych interesów? Ja się obawiam, że to drugie właśnie ale może i tak - niejako przy okazji uda się tym kobietom pomóc.
Odpowiedz
bxmark
2016-01-28 16:16:01
0 5
Nic dodać nic ująć te kobiety są POLKAMI I JAKO TAKIE NIE PODLEGAJĄ BY UDZIELIĆ IM POMOCY. GDYBY BYŁY ROMKAMI TO JUŻ INNA SPRAWA BO O MNIEJSZOŚĆ TRZEBA DBAĆ BO CO BY BRUKSELA POWIEDZIAŁA- ZE RASIZM I INNE CUDA. A TAK TO TYLKO NORMALNE POLKI SA I MOGĄ SOBIE TAK ŻYĆ
OBUDŹ SIĘ POLSKO.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 17:35:02
0 4
Straszne.....ta starsza babcia chyba jest pobita...zacząć trzeba od udzielenia im opieki zdrowotnej.Wszystkie te kobiety powinny być przebadane przez lekarza i zostać objęte pomocą psychologa lub psychiatry.Ta kobieta podczas całej rozmowy ciągle się trzęsie ....nie wiadomo czy z zimna czy z nerwów.

Nie od dziś wiadomo ,że z Mops-ów korzystają najczęsciej ci co mają kase ,ale nie wstyd im prosić o te marne grosze -by mieć jeszcze więcej.
Panie mają jakieś swoje pieniądze ,więc MOPS powinien skierować do nich pielęgniarkę i opiekunkę.Trzeba pomóc im napisać wniosek ,bo widać,że same tego nie zrobią.
Pieniądze w ich przypadku to potrzeba drugorzędna.Trzeba im kogoś ,kto pomoże im zadbać o siebie i ogarnąć dom.
Odpowiedz
lukluk
2016-01-28 17:36:22
1 5
Uważam że wszystkie pieniądze są zabierane przez rodzinkę tych pań a one same nie maja nic i są upośledzone. To skandal !
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 18:01:08
0 5
tu musi wkroczyć ktoś z zewnątrz. Jeśli panie sporo przekraczają limit do opieki społecznej, to znaczy, że mają 2 tys albo i więcej gotówki co miesiąc do dyspozycji. W domu tych pieniędzy nie widać. Więc zapewne idą na wódkę np dla jakiegoś 'opiekuna'. Rodzina nie chce się zgodzić na oddanie staruszki do domu opieki? A to ciekawe dlaczego, czyżby babcia miała najwyższą emeryturę?
Tu musi wkroczyć rozwiązanie systemowe - babcię do ośrodka, niech wreszcie się położy w czystej pościeli i dostanie ciepłe jedzenie. Młodą dziewczyne należy zabrać stamtąd bo powieli tę patologię, niczego się nie nauczy, terzeba jej innego przykładu, przykładu że coś może osiągnąć jeśli zacznie pracować, jeśli zechce żyć inaczej. Tu koduje ją wyuczona bezradnośc matki i czekanie na cud i zasiłek. Przecież zmarnują jej życie, a ma dopiero 20 lat, zaraz ktoś jej dzieciaka zrobi i schemat będzie się powielał dalej... Może choć pół roku w ośrodku dla samotnych kobiet? Czy ktoś w gminie z urzędników jest w stanie pochylić się nad tą sprawą i dać wędkę na przyszłość a nie stówkę zasiłku która nic nie rozwiązuje?
Odpowiedz
simsonq
2016-01-28 18:03:52
0 8
Większość komentujących nie wie co tam sie dzieje w tej rodzinie , opieka socjalna dobrze wiedziala o tej rodzinie i interesowała sie nimi do półki najmłodsza chodziła do szkoły , potem babcia zabroniła jej chodzic do szkoly specjalnej uważajac ze dziewczyna jest zdrowa i powinna chodzic do normalnej szkoły i pomoc sie skonczyla. Duzo osób chciało im pomóc tylko babcia na nic nie pozwoliła , była bardzo bardzo sceptycznie nastawiona do jakis zmian, teraz im nie pomaga ze względu na zachowanie ów babci a także tych groszy których dostają kobiety z zasiłku to pomoc społeczna nie może im pmóc. W naszym powiecie są jeszcze grosze domy gdzie za stół na środku domu robi pniak i podłogą jest klepicho. Nikt sie tym nie interesuje, brawo dla pana Kazimierza ze to opublikował i rozgłosił. Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 18:11:44
0 3
Babcia nie wygląda na zbyt kontaktową. A starzy ludzie tak mają, że zmian nie chcą. Niemniej nie ma prawa decydować o wnuczce, gmina powinna psychologa tam przysyłać, żeby rozbić ten dołujący trójkąt.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 18:18:13
1 1
I jeszcze - jak babcia zabraniała wnuczce do szkoły chodzić, to trzeba było księdza na nią nasłać, by jej nakazał wnuczkę do szkoły słać. Chyba po kolędzie chodził to wie jakie warunki, a baba na wsi tylko księdza posłucha.
Inna sprawa, że znajomi mający córkę niepełnosprawną która jeździła do szkoły specjalnej w wakacje, wcale nie byli zadowoleni z efektów, córce się pogorszyło i zaczęła równać w dół do dzieci dużo bardziej umysłowo upośledzonych. Więc pytanie czy ta szkoła dziećmi się zajmowała odpowiednio.
Odpowiedz
simsonq
2016-01-28 18:32:13
2 1
Wszystko zależy od szkoły specjalnej , w Dobrej gdzie ona chodziła są bardzo dobre warunki dla takich dzieci, nie to co w tymbarku zawozisz do szkoły ale nauczyciele nie interesuja sie tam uczniami .Tak samo umieszczanie dzieci lekko uposledzonych w szkołach masowych to jest nie pojęte bo rodzice myslą że dziecko jest zdrowe i na siłe trzymają je w szkole normalnej a tak na prawde jest uposledzone , potem jest ono wysmiewane , a uczenie indywidualne nic nie daje ponieważ nauczyciele są nie wykształceni do pracy z takimi ludzmi. W szkołach specjalnych dziecko się uczy szczgólnie tego jak poradzi sobie w dalszym życiu , a nie słucha trucia nauczycieli ze szkoły masowej.

Powracajac do tematu ,jak tylko córka chodziła do szkoły była normalna wydawało sie że poradzi sobie , niestety babcia zdecydowała ze nie bedzie chodziła do szkoły ( babcia daecydowała ponieważ jej mama jest upośledzona) . Żal jak sie patrzy na taką rodzine.
Odpowiedz
Doradca
2016-01-28 19:07:35
2 3
Jak znam życie to tylko tu porozmawiamy a temat zostanie. Ktoś z dobroci serca da lodówkę inny pralkę trochę pościeli i środków czystości .

Tam potrzebny jest kurator i konkretna pomoc.

Może Panią Katarzynę Dowbor trzeba poprosić o pomoc ?.

Jak warunki mieszkaniowe się zmienią i będzie ktoś odpowiedzialny za pokierowanie tą rodziną to wszystko się zmieni.

Pan Niżnik ma firmę budowlaną i sprzęt też zapewne włączy się w remont tej ruiny.
Odpowiedz
Spokojny
2016-01-28 19:37:48
0 3
A gdzie jest ten szlachetny CARITAS który tak pomaga. Panie jak widać wierzące czyli do kościoła chodzą. Kto jak kto ale ksiądz miejscowej parafii powinien znać ich sytuacje. Jak się nie mylę na świetlice dla ROMÓW Caritas znalazł pieniążki, a tutaj niby brakło. To komu niosą pomoc ? jak nie takim własnie osobom.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-01-28 20:04:29
1 4
Pan Niżnik wziął sie za gminę widzę i bardzo dobrze bo cała gmina w Mszanie Dolnej to patologia......z wójtem na czele
Odpowiedz
saxon
2016-01-28 20:24:42
3 1
Biedne stworzenia ...
Odpowiedz
elka1984
2016-01-28 20:53:01
1 1
A prawda jest taka że w Lubomierzu mieszka jeszcze w pięknym domu wyszykowana odstawna corka tej babci czyli siostra tej kobiety co siedzi na łóżku czyli takze szanowna ciocia tej najmlodszej z kobiet która nawet w kościele jak przyjdą na ta sama msze to nawet nie popatrzy w ich stronę mało tego małżeństwo co tam mieszkało nie dość ze im ta ciocia zabrala dom po ojcu i dala wnuczce to mało tego czuje jeszcze rozszczenia do reszty majątku a oni sami a dokładniej ta kobieta z tego małżeństwa siegła po alkohol ale z bezradności nie dość ze jej nikt nie pomagał to jak próbowała sobie nauczyć porządku najmłodsza z pan to bylo ze ich bije i sąsiedzi zaraz dzwonili po policje ktora byla na każde zawolanie.Jak chciała posprzątać to tez mie wolno bylo bo by sie panie zmeczyly wiec jak alarmowala w opiece to ja wysmialy nieraz i rozlozyly ręce nikt nie wyciągną reki poza panem Niżnikiem a renty to do konca nie wiadomo kto je zabiera bo babcia jest stara a ta najmłodsza z kobiet nie potrafi gospodarować pieniążkami.Cala wies od dawna wie o tej rodzinie wtedy jak tam mieszkały 3 dzieci jeszcze to był horror w biały dzień dzieki Bogu ze to małżeństwo wyrwało sie z tego piekła teraz Panie z Opieki i Szanowna Ciocia maja wolna drogę.Szkoda ze ta rodzina co musiała uciekać głownie przed Sasiadką, Ciocią i paniami z opieki wspomnień nie może wymazać.
Odpowiedz
krk
2016-01-28 20:58:02
1 3
Gdyby to były Cyganki, to już sobie wyobrażam, ile by tu było brechtu i hejtu, że żyją jak zwierzęta i powinno się je zamknąć w zakładzie specjalnym po wykonaniu lobotomii.
Odpowiedz
sweetfocia
2016-01-28 22:04:57
2 1
Dajcie mi adres, to pojadę i im posprzątam, a także gary umyję.
Odpowiedz
Mr4
2016-01-29 00:00:16
2 2
Ale Niżnik to pojechał z publikacją tego filmu. Żenada, najbardziej tej młodej dziewczyny szkoda. Może znajdzie się jakiś prawnik, który doradzi tym paniom jak za odszkodowanie ogarnąć nieco ten dom?
Odpowiedz
Mr4
2016-01-29 00:01:04
3 2
Z pewnością autorowi nagrania nie chodziło o dobro tych kobiet!
Odpowiedz
timotei
2016-01-29 12:55:02
1 1
Niech Pan Niżnik pomieszka z tymi kobietami i doprowadzi do porządku skoro taki aktywny.
Starsza Pani zgoda ale te dwie młode kobiety ? co nie może wziąść ścierki i miotły i doprowadzić do porządku izbę może i nie zaradne życiowo ale ręce mają sprawne ,lenistwo, niechlujstwo i sposób na życie.
Nie dajmy się zwarjować każda ma jakiś zasiłek na środku izby micha z moczem bez przesady podajcie adres poświęce jeden dzień i nauczę jak trzymać ścierkę i miotłe w ręce.
Jakie biedne bo leniwe setki rodzin żyje za minimum socjalne i mają posprzątane a pan Niżnik niech z buciorami ubabranymi nie wchodzi w cudze życie bo wcale nie zależy mu na pomocy tylko na jątrzeniu znany z tego.
Odpowiedz
hcfm
2016-01-29 13:09:34
1 3
Wał oddał bym tą mini wierze do lombardu i kupił za to komplet szklanek i czajnik.Nie wiem czemu ale nie jest mi żal tych kobiet Trzeba im pomóc ale w sensie ''Perfekcyjna pani domu'' można żyć biednie ale schludnie te ziemniaki pod nogami to chyba celowo wysypane.Coś jest nie tak albo prowokacja albo alkohol nie mi osądzać najbiedniejsza Babcia musi Cierpieć i jeszcze pobita bo nie oddała renty którą już wcześniej jej zabrali
Odpowiedz
worrek1886
2016-01-29 15:02:26
2 0
Trzeba pomóc tej rodzinie
Odpowiedz
jaga90
2016-01-29 18:05:45
1 3
Ten Pan co robił nagranie, też powinien mowy polskiej się nauczyć i zrobić normalny reportaż, a on chyba 20 razy mówił gmina nie pomaga, więc wiadomo o co mu chodzi. A bieda i niezaradność tych pań wynika tylko i wyłącznie z ich upośledzenia i niczego innego, więc nie ma się co rozpisywać, tylko im pomóc nie tyle materialnie co medycznie.
Odpowiedz
jani25
2016-01-30 11:43:31
1 2
Gdyby nie pokazano tego filmu to skąd byśmy wiedzieli o losie tych Pań. Pisanie , że ktos chce dowalić urzędnikom Gminy , to żart i niech każdy takim materiałem wali w urzędników w ich dobre samopoczucie .A zarzut o naruszenie dóbr osobistych w tej sytuacji jest niepoważny. Po tym filmiku prokurator powinien wkroczyć bo wydaje się , że babcia została pobita , krewni zamiast opieki chyba zabierają im pieniądze . Wydaje się , ze ktoś zabrał im obuwie by nie mogli wyjść i poskarżyć się komuś . Z gminy powinien codziennie przychodzić pracownik socjalny by nauczyć porządku , dokonać niezbędnych zakupów i ugotować choć jeden ciepły posiłek itp.Wystarczy chociaż 2 do 3 godzin dziennie .
Odpowiedz
marloon1
2016-01-30 14:54:51
1 3
Wstyd ,wstyd i jeszcze raz wstyd !!!Bez względu na to jakie intencje przyświecały panu Niżnikowi uważam że dobrze zrobił nagłaśniając sprawę. Mamy XXl wiek , otaczamy się nowinkami technicznymi , wyjeżdżamy na wojaże zagraniczne a one ...mój Boże .Tak mi wstyd .One muszą otrzymać pomoc.
Odpowiedz
sweetfocia
2016-01-31 13:27:02
1 1
One muszą tam sobie posprzątać i gary umyć, a także w piecu napalić.
Jak nie mają węgla, to mogę im 200 kg. podarować.
Odpowiedz
trampek
2016-02-05 14:50:58
1 0
Niestety facet chce się dorobić na nieszczęściu innych. Czemu nie ma wypowiedzi sąsiadów i urzędników z opieki społecznej? Czekam na odpowiedź gminy, i Proboszcza.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:04:11
2 1
Gdzie pedagog społeczny, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Samorząd Gminny Mszana dolna, Radni tego okręgu. Tyle mamy osób na które możemy liczyć a nikt nie pochyli się nad tymi ludźmi. Czy ludźmi rządzi pycha czasami trzeba ruszyć w teren i bezinteresownie pomagać. I zastanowić się czy zrobiłem wszystko by komuś pomóc. Czy ktoś nie płacze z mojego powodu.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:07:20
2 0
widać ze to osoby nie zaradne życiowo powinny dawno mieć przyznana z opieki osobę która nauczy ich życia jak się to mówi asystenta rodziny. pedagoga społecznego i ktoś kto umie sprzątać.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:12:34
2 1
Nie tego nie można zostawić mam nadzieje ze w Mszanie znajda się dobrzy ludzie a paru znam i pomogą tym niezaradnym życiowo kobietom. trochę dobrej woli .........

Dobrze ze ukazał się reportaż bo dalej żyły by w straszliwych warunkach. Pokłon dla redakcji.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:19:46
2 1
trampek - dobrze ze się znalazł taki, bo inni którzy byli w tym domu nie widzieli nawet w jakich warunkach dziecko mieszka i ze dorosła dziewczynka śpi z babcią. Brak jakiejkolwiek reakcji gdzie szkoła, dyrektorzy , opieka społeczna nie widzieli ze dziecko nie ma swojego łózka. a dziecko już wyrosło..............
Ludzie zajmują się bzdurami tym co nie trzeba a kobiety zostawały bez pomocy pewno lata.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:23:19
2 0
jaga 90 - może był w szoku, bo ja nie widziałam takiego zaniedbanego domu i ludzi.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:35:12
2 0
GOPS stara się wspierać rodzinę poprzez pracę socjalną i cały czas monitoruje sytuację, ma jednak ograniczone możliwości w zakresie udzielania pomocy finansowej.

- Ja mam pytanie jaka to praca socjalna jest tu wykonana.
- co monitoruje GOPS jak nie wie ile nawet jest miejsc do spania , ze są dwa łózka jednoosobowe a trzy panie niezaradne życiowo potrzebujące wsparcia pracy właśnie socjalnej - posprzątania itp. zrobienia zakupów i ugotowania bo są chore. z pewnością wszystkie maja orzeczenia wiec na coś są chore.
w chorobie przysługuje im pomoc chociażby zrobieniu zakupów itp.

tu nie trzeba pomocy finansowej tylko sprawdzenia co dzieje się z pieniędzmi tych pań.
Odpowiedz
myszka1
2016-02-05 19:44:08
2 2
Gdzie pedagog społeczny, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Samorząd Gminny Mszana dolna, Radni tego okręgu. Tyle mamy osób na które możemy liczyć a nikt nie pochyli się nad tymi ludźmi. Czy ludźmi rządzi pycha czasami trzeba ruszyć w teren i bezinteresownie pomagać. I zastanowić się czy zrobiłem wszystko by komuś pomóc. Czy ktoś nie płacze z mojego powodu.
Odpowiedz
Sylwia566
2016-02-11 18:44:32
0 0
Biednym ludziom to nie dadzą pieniędzy na dom ani go nie znajdą, ale moresom to tak bo to niżność narodowa.Paranoja.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Żyją w skrajnym ubóstwie. Na pomoc socjalną nie mogą liczyć z powodu zbyt wysokich dochodów (wideo)"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in