20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Między sukcesem a porażką. Agata Zięba o wyborach

Opublikowano 22.10.2023 09:25:00 Zaktualizowano 23.10.2023 11:23:32 top
122 18057

Limanowa. W najnowszym wywiadzie z Agatą Ziębą (PiS), wicestarostą powiatu limanowskiego, pytamy o jej refleksje dotyczące wyborów parlamentarnych, w których zdobyła ponad 10 000 głosów. Choć to dla niej dobry wynik, nie był on wystarczający do zdobycia mandatu. Wicestarosta analizuje spadek poparcia dla PiS w okręgu nowosądeckim, zwracając uwagę na różne czynniki, które mogły wpłynąć na wyniki. Rozważa również przyszłość polityczną powiatu limanowskiego, zwłaszcza w kontekście nadchodzących wyborów samorządowych, oraz konfliktu w radzie powiatu.

Czy uważa Pani swój wynik 10 646 głosów za sukces czy porażkę?
Na początku pragnę podziękować Wszystkim Wyborcom, którzy 15. października br. znaleźli moje imię i nazwisko na liście PiS oraz oddali na mnie swój głos. Jest to dla mnie wielki zaszczyt i jednocześnie wielkie zobowiązanie. Niestety choć osiągnęłam dobry wynik, było to teraz za mało na uzyskanie mandatu posła na sejm. W poprzednich wyborach lista zdobyła osiem mandatów i gdyby również tak było, to uzyskałabym mandat i możliwość reprezentacji mieszkańców naszego regionu. Dlatego jednak uważam to za sukces, jak na pierwszy start w wyborach do sejmu. 

Jakie jest Pani zdanie na temat wyniku PiS w okręgu, który notuje stratę 13 996 głosów i to przy zdecydowanej wyższej frekwencji?
Na pewno każda partia podejmie się oceny swojego wyniku wyborczego na poziomie całego kraju oraz w poszczególnych okręgach wyborczych czy powiatach. Jak Pan słusznie zauważył, pomimo mniejszej frekwencji, w 2019 roku mieliśmy więcej głosów i zdobyliśmy 8 na 10 dostępnych mandatów. To był dużo lepszy wynik. 

Niestety nie dało się go utrzymać i należy z tego wyciągnąć wnioski na przyszłość, także personalne. Po 8. latach rządów ciężko jest utrzymać zwycięstwo, dotychczas żadna partia w Polsce tego nie osiągnęła. W kontekście wyniku w naszym okręgu (14) może zabrakło wsparcia z góry a może i oczekiwania wyborców po 8. latach również uległy zmianie. Również w tych wyborach konkurowaliśmy z stosunkowo nowym bytem politycznym - PJJ, który zdobył relatywnie dużo głosów. Poza tym każda partia rządząca jest zawsze na cenzurowanym.

Zobacz również:

Dzisiaj można oczywiście spekulować, że to kwestia ustawienia miejsc na listach lub złej oceny potencjału wyborczego poszczególnych kandydatów, czy zwyczajnie efekt wewnątrzpartyjnych rozgrywek, który skutkował złym wynikiem. Mnie interesują konkrety i co z tego wynika dla Naszego Powiatu! Jestem przekonana, że kierownictwo partii musi dokładnie przeanalizować powody, dla których uzyskaliśmy mniej mandatów w sejmie pomimo wysokiej frekwencji i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

Jak odnosi się Pani do wyników formacji PiS w Powiecie Limanowskim?
We wcześniejszych wyborach w 2019 roku kandydaci reprezentujący limanowszczyznę z ramienia PiS otrzymali 31 465 głosów, natomiast teraz wszystkich czterech kandydatów tylko 18 558 głosów. Wynik powinien być lepszy, dużo lepszy. Może ilość nie szła z jakością lub liderzy listy zawiedli?  Moim zdaniem mieszkańcy Naszego regionu zasługują na to, aby mieć właściwą reprezentację w sejmie z ramienia PiS. Mieliśmy od początku trudniej, ponieważ musieliśmy wszyscy rywalizować z obecnymi posłami czy ministrami. Na naszej liście były również osoby rozpoznawalne w całej Polsce, a my tylko głownie w Naszym powiecie. To nie lada wyzwanie. Nasi kandydaci zaczynali dopiero start od 10. miejsca, co samo w sobie łatwe nie było. 

Co, Pani zdaniem, przyczyniło się do znacznie słabszego wyniku PiS w okręgu nr 14?
O nieoczekiwanie słabym wyniku świadczyć może słaby wynik Pani pełnomocnik okręgu. Może zgubiła niektórych pycha lub ślepa wiara w własny sukces bądź egoistyczne podejście do tych wyborów oparte głównie na promowaniu własnej osoby, kosztem innych kandydatów. Rywalizacja lokalnych polityków z krajowymi (ministrami, marszałkami), z doświadczeniem oraz stażem parlamentarnym, także do łatwych nie należała. 

Czy uważa Pani, że wystawienie aż czterech kandydatów PiS z powiatu limanowskiego przyczyniło się do braku zdobycia mandatu przez przedstawicieli tego powiatu/Panią? Co było przyczyną tak licznej reprezentacji, skoro np. w powiecie tatrzańskim wystawiono jedynie dwóch kandydatów - Jana Piczurę i Andrzeja Guta Mostowego? 
To jest bardziej pytanie do pełnomocnika partii na nasz okręg wyborczy… Można oczywiście spekulować, czy była to gra na utrzymanie dotychczasowych posłów w sejmie kosztem kandydatów z powiatu, czy może wręcz przeciwnie próba zdobycia/utrzymania dotychczasowej ilości mandatów, biorąc dotychczasowe poparcie dla PiS w naszym regionie. Jak widać ta strategia okazała się nieskuteczna. Także pragnę zwrócić uwagę na miejsca na listach kandydatów z powiatu limanowskiego (10,12,15 i 16). W poprzednich wyborach kandydaci z limanowszczyzny mieli odpowiednio miejsca na liście 4. i 10.

Moim zdaniem lepiej by było wystawić mniej kandydatów, mających szansę na zdobycie mandatu: czyli jakość a nie ilość a także aby mieli lepsze miejsca na liście. Zdaję sobie sprawę, że w tej kwestii jako kandydatka nie jestem obiektywna, ponieważ ktoś mi może zarzucić, że skarżę się ponieważ nie uzyskałam mandatu. A ja po prostu stwierdzam fakty.

Istnieje otwarty konflikt w radzie powiatu limanowskiego pomiędzy zarządem i większością rady a opozycją, w której działa Ewa Filipiak. Ostatecznie razem znaleźliście się na liście PiS do Sejmu. Dla wielu osób sytuacja ta jest niezrozumiała. Czy może Pani wyjaśnić powody takiej listy?
Decyzja o listach została podjęta na wyższym szczeblu w związku z powyższym należy tam pytać. Ja otrzymałam szansę kandydowania z 12. miejsca i zrobiłam wszystko co w mojej mocy, aby uzyskać dobry wynik. 

W kontekście niewystawienia w wyborach Mieczysława Urygi, pełnomocnika PiS na Limanowszczyźnie, a zarazem starosty, który udzielił Pani oficjalnego poparcia - jak wyobraża sobie Pani przyszłość struktur PiS w powiecie limanowskim? Czy po tym, jak Anna Paluch, nadzorująca dotychczas te struktury, nie zdobyła miejsca w Sejmie, przewiduje się jakieś zmiany?
Nie mogliśmy przecież wszyscy kandydować. Podjęta została decyzja na poziomie lokalnym, pan Starosta Uryga poza moją kandydaturą wskazał także inne osoby, które nie pozostały uwzględnione na listach. Pani Ewa Filipiak, Klaudia Janik-Wojtanowska czy Pan Wojciech Włodarczyk zostali odgórnie narzuceni. Może Pani Paluch więcej może w tym temacie powiedzieć, co zadecydowało o takim a nie innym kształcie list wyborczych w naszym okręgu.

Tak jak już wcześniej wspomniałam zrobiłam wszystko co w mojej mocy, aby osiągnąć dobry wynik. Dla nas w powiecie nic się nie zmieniło, dalej czujemy się odpowiedzialni za powiat i robimy wszystko co w naszej mocy, aby mógł się dalej dobrze rozwijać. Decyzja co do pełnomocnika struktur partii w regionie nie leży w moich kompetencjach.

W perspektywie nadchodzących wyborów samorządowych, jakie zmiany w układzie sił przewiduje Pani w radzie powiatu limanowskiego? Czy w szeregach PiS panuje jednomyślność? Czy przewiduje Pani sytuację, w której pod szyldem PiS wystąpią zarówno osoby popierające obecny zarząd, jak i te będące w opozycji, mimo przynależności do tej samej partii?
Pańskie pytania są równie złożone, co pytania w referendum, o którym tak mało mówi się obecnie w debacie publicznej, ale to temat na inny wywiad. 

Na pewno dostaliśmy jasny sygnał od społeczeństwa, że musimy przedstawić konkretną ofertę dla mieszkańców, jeśli chcemy utrzymać obecny wynik w powiecie. Będzie to wymagało dużo pracy także zwyczajnie poświęcenia czasu dla wyborców, aby poznać ich potrzeby i problemy. 

Jeśli chodzi o jednomyślność, to uważam ze zabrakło zdecydowania w pewnych kwestiach, aby przedstawić silną i zjednoczoną listę a także program, który będzie w stanie kontynuować działania i inwestycje rozpoczęte przez obecny zarząd. Ustawianie list kandydatów prze obecną pełnomocnik w regionie nie sprawdziło się dla powiatu jak i dla samej Pani przedstawiciel z Krościenka… 

Jak wyobraża sobie Pani przyszły zarząd i podział mandatów w Radzie Powiatu Limanowskiego?
O wyniku wyborów i składzie zarządu zdecydują Wyborcy w wiosennych wyborach, więc trudno dzisiaj cokolwiek przewidywać. Byłam i jestem gotowa do pracy z każdym dla dobra Mieszkańców i Powiatu. Zrobię wszystko, żeby kontynuować rozwój Naszego powiatu.   Po ogłoszeniu oficjalnych wyników wyborów do sejmu, dostałam wiele gratulacji dobrego wyniku, który potwierdza moją pozycję w powiecie. Jednocześnie wiele osób cieszyło się, że jednak tutaj zostaję dla Nich.

Komentarze (122)

urzedas
2023-10-22 09:51:50
3 5
Panią z Krościenka trzeba jak najszybciej pożegnać
jewgenijonegin
2023-10-22 10:53:56
1 2
Paluchowa do wora, wor do jeziora.
mietek23
2023-10-22 11:00:09
1 2
Moze nie az tak, tylko stwierdzono fakty ze Paluchowa i Uryga to slabi liderzy i odpowiadaja za porazke. Pani Zieba nie jest mi politycznie bliska ale mowi otwarcie prawde, gdzie popelniono bledy. Takiej refleksji zabraklo w Warszawie. BTW. Ktory polsel z PiS ma obecnie swoje biuro poselskie w Limanowej? To najlepiej pokazuje podejscie do powiatu i ze trzeba takich ludzi jak Ziebowa w sejmie. Szkoda ze sie nie dostala.
ciekawy
2023-10-22 11:12:17
0 2
jewgienin
Giertych do wora, wor do jeziora. - tak brzmi orginał
jewgenijonegin
2023-10-22 11:30:00
1 1
Wiem. Specjalnie tak napisalem aby przypomniec jak znienawidzony byl giertyvh w polityce a teraz wyborcy go z list KO wybrali. Tego nawet byFSB lepiej nie wymyslilo.
minor
2023-10-22 11:57:24
1 3
Najbardziej naiwne w wykonaniu wyborców platformy jest to że zagłosowali do końca nie wiedząc na co głosują bo żadnego programu poza "odsunąć PiS od władzy " nie przedstawili. To świadczy o ich poziomie intelektualnym. Tyle tytułem refleksji nad poparciem pseudo - intelektualistów koalicji. Wygląda to fatalnie tym bardziej że pchają się do parlamentu i do rządu.
chlopzewsi
2023-10-22 15:14:55
1 0
To byl i jest ich program. Duda powinien dac im misje tworzenia rzadu niech pokaza co planuja.
minor
2023-10-22 16:15:25
1 0
@chłopzewsi
to fakt niezbity że jedyny ich punkt programu wyborczego ograniczał się do "odsunąć PiS od władzy " . Na taki program kazali " swoim głosować "czyli w ciemno ale to adekwatne do ich możliwości, tylko czy Polskę stać na stratę czasu ??? Część zaległości z poprzednich kadencji 2008 -2015 zastała nadrobiona min. w gospodarce i w obronności by to nie poszło na marne a wyjazd po " kasę na drugi dzień " już daje dużo do myślenia.bo nie wolno mówić nie myśląc !!!
Pokaż wiecej (6)
Odpowiedz
dzinio
2023-10-22 09:56:54
6 8
Zdjęcie z tym oszustem do niczego dobrego nie doprowadzilo a poprzednie komentarze pokazały jak niski jest poziom limanowskich struktur PiS.
tonymld
2023-10-22 10:42:36
0 1
Chcac uzyskac jakies wsparcie z gory czy dofinansowanie, trzeba sie nawet z takimi spotykac. Co do wsparcia z gory od dwoch lat nie bylo w powiecie faktycznego spotkania z poslem w Limanowej, bo zaden posel nawet z kulawa noga tutaj nie zawital. Lada moment kampania samorzadowa i europejska, i nagle Broszka, Tarczynski i inne politcelebryci zawitaja do nas. A jak cos kurde trzeba bylo pomoc to nie ma ich. Wywiad ciekawy, Pani Ziebia, niezaleznie od opcji politycznej, twardo stapa po ziemi i mowi gorzkie slowa prawdy.
mietek23
2023-10-22 11:01:01
1 3
Mateuszek Klamczuszek czy inni olali pisowska Limanowa. Takich ogregow wyborczych gdzie szli na pewniaka bylo wiecej. Maja zaplate.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
szaradaa
2023-10-22 09:59:11
3 3
No cóż, Pani Zięba możliwe , że osoba operatywna i przebojowa, ale rządy PiS w powiecie asekuracyjne i zachowawcze, dlaczego chronicie krętaczy, przestępców, za cenę poparcia i chęć zdobycia głosów ?
Wobec pewnych działan, pewnych rzeczy nie można iść w ustępstwa !!!!!!!
Niestety, Wy tak postępujecie - przechowalnia dla łamiących prawo niczym schronisko dla bezpańskich psów.
tonymld
2023-10-22 10:43:35
0 4
Maja Hutka i Jaworskiego, to takie lokalne Macierewicze… o samym staroscie to szkoda gadac.
jewgenijonegin
2023-10-22 10:54:59
0 1
Nie wiadomo kto od kogo gorszy. A Pan Jaworski powinien pojsc na diete a nie po starostwie sie platac i kawe zebrac. Niech lepiej sie zbada, bo moze ma cukrzyce.
ciekawy
2023-10-22 11:19:06
0 0
jewgenijonegin
ty też jesteś urzędasem budżetowym żyjacym na koszt podatników???
jewgenijonegin
2023-10-22 11:28:46
0 0
Ciekawosc tovpierwszy stopien do piekla. Pracuje na umowe o prace nie mam 13, 14 i w czasie pracy nie pije sobie kawy.
szaradaa
2023-10-22 11:57:52
0 0
Tu nawet nie chodzi o osoby z rady Powiatu czy zarządu, ale o to, że nie potrafią się przeciwstawić kilku "mafiosom z pierdzielowa", którzy kręcą tym powiatem i dyktują warunki.
Inna sprawa, że wszyscy w coś tam uwikłani pewnie są, chociaż co do Starosty to się srogo pomyliłam.
Wydawał mi się człowiekiem, dla którego prawo to znaczy prawo ....
Pokaż wiecej (4)
Odpowiedz
znany
2023-10-22 10:15:53
4 7
Napisałem przed wyborami, że powiat limanowski ma potencjał na zdobycie mandatu poselskiego i miałem rację.
Trzeba było jeszcze bardziej posłuchać i skupić głosy na jednym kandydacie.
Napisałem wówczas, że największe szanse ma Pani Agata Zięba i znów miałem rację, pobiła na głowę, resztę kandydatów z powiatu.
Ale z drugiej strony będzie bardzo pomocna we wiosennych wyborach samorządowych i nie wykluczone, że na kolejne wybory do sejmu nie trzeba będzie czekać czterech lat, a wtedy Pani Agata ma 100% pewność na mandat poselski.
Reasumując, to może nawet wyjść na dobre powiatowi i Pani Agacie.
Ogromne gratulacje i tak proszę dalej trzymać:)
jewgenijonegin
2023-10-22 10:51:57
0 0
Pani Zięba byla jedynym sensownym kandydatem z PiS do sejmu, wystawiajac wiecej kandydatow, Paluchowa chciala aby sie nikt nie dostal, aby zachowac mandat. Z kolei Pan Wlodarczyk wchrzanil sie miedzy wodke a zakaske: wielki rolnik, o jeszcze wiekszym ego. Wybory zweryfikowaly, ze jest slabym politykiem! Wystawienie Pani Filipiak w kontekscie konfliktu wewnarz rady, to wina Urygi i Paluchowej - wyborcy zglupieli. Paluchowej bylo to na reke a z kolei Uryga okazal sie za slaby aby Wlodarczyka i Filipiakowa trzymac w ryzach. Wiec i Uryga i Paluchowa sa odpowiedzialni personalnie za porazke. Kierownictwo partii tez powiat olalo, szukalo glupich ze na starego zmarszczonego dziadka ludzie beda glosowac, bo ostatnio mial u siebie problem z uzyskaniem mandatu.
ciekawy
2023-10-22 11:14:38
0 2
ale ten dziadek to dawny hipis Pies i kochanek Kory z Mannamu więc to nie bylo gdzie.
chlopzewsi
2023-10-22 11:38:02
0 1
I dlatego jego kandydatura byla moim zdaniem w naszym okregu niepotrzebna. Pies zjadl jeden mandat a dwa wy****
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
Oserwator
2023-10-22 10:18:53
0 5
Jaki Pełnomocnik, takie struktury, kandydaci i wynik. Zmienić wszystko i zacząć pracę od podstaw.
jewgenijonegin
2023-10-22 10:53:33
2 3
Ziębowa jest teraz jedynym sensownym PiSowcem w powiecie i powinna rozdawac karty w najblizszych wyborach. Reszta sie skompromitowala, kompletnie. Natomiast Kaczynski nie powinien ufac swoim wazeliniarzom a la Paluchowa i dostrzec w calej polsce lokalnych politykow z potencjalem i chcecia zrobienia czegos a nie karmic dalej swoje tluste koty i kocice.
chlopzewsi
2023-10-22 15:16:19
0 0
Wypbrazcie sobie, ze ukladanie list wygladalo tak w calej polsce… i potem sie dziwia, ze przegrali.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
chlopzewsi
2023-10-22 11:05:10
2 1
Noz ja kurde oczom nie wierze. W koncu jakis PiSowiec mowi prawde i konkretnie. Reszta lokalnych debili swoja pycha i przekonaniem o wlasnej wyzszosci prerznela wybory! Gdzie byli poslowie z okregu? Moze razem ze starosta wpieprzali golabki na zebraniu KGW? Prawda jest taka ze PiS mial na was wyrypane i nawet na tak wysoki wynik w powiecie nie zasluzyl. Kandydatka moze tak, ale nie k PiS z takimi pelnomocnikami to ja pierdziele. Kleska totalna. Ziebowa uratowala resztki pisowskiego honoru w regionie.
ciekawy
2023-10-22 11:15:51
0 2
***** ten region.
chlopzewsi
2023-10-22 11:36:28
1 1
Jesli to jest Panskie zdanie to tylko Panu wspolczuc. Ja jak kogos nie lubie to nie wchodze na lokalne media i nie daje obelzywych komentarzy. Widocznie Panu 8 gwiazd za bardzo mocno weszlo do glowy. Ma Pan takie prawo a ja mam prawo sie z Panem nie zgadzac.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Jaworina
2023-10-22 11:13:20
3 4
Tragiczny brak samokrytyki i realnej oceny sytuacji. To bardzo dobry prognostyk dla demokratycznej wolnej Polski. Oby tak dalej a nasza ojczyzna będzie taka jaką wywalczył i o jakiej marzył nasz najwybitniejszy Polak, święty Jan Paweł II.
ciekawy
2023-10-22 11:17:29
1 2
a co z twierdzeniami Klaudi jachiry o Janie Pawle II ???
jewgenijonegin
2023-10-22 11:31:35
1 2
Pani Jachira zasluguje na pomoc psychologiczna. Moze razem z Ochojska rabat dostana.
nieufny
2023-10-22 14:41:27
0 3
ciekawy, posłowie powinni się zając gospodarką i polepszaniem jakości życia Polaków, a nie sporami ideologicznymi i religijnym, z tego chleba nie będzie, a same igrzyska nie wystarczą, jak widzisz po wynikach wyborów. Jeśli jeszcze tego nie rozumiesz, to jesteś głupi jak but z lewej nogi. Trzeba żyć zgodnie z naukami JPII a nie o nich bredzić i nakręcać bezproduktywne spory narodowe na tle jego postaci. Tyle i aż tyle!
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
Jaworina
2023-10-22 11:37:48
0 5
ciekawy @Klaudia Jahira ? dla mnie nie była, nie jest ani nigdy nie będzie autorytetem, przykro mi że dla Ciebie jest ale żyjemy w wolnym demokratycznym kraju a nie w państwie wyznaniowym jak Iran. przynajmniej teraz mam nadzieję że to prawda.
konto usunięte
2023-10-22 20:33:12
3 3
zdjęcie z PINOKIEM to WSTYD i HAŃBA na wieki
Odpowiedz
ciekawy
2023-10-22 11:38:39
0 4
posełka Ochojska ogłosiła 15 pąździernika świetem dziękczynienia w zamian za Święto Niepodległosci.
konto usunięte
2023-10-22 12:33:29
4 2
PINOKIO ty ZŁODZIEJU oddaj DZIAŁKI
starostamiernota
2023-10-22 13:13:11
0 0
Jesli ma Pan informacje o lamaniu prawa, prosze poinformowac sluzby aby wszczely postepowania. Zmieni sie wladza i niech badaja. Jesli cos zrobil niezgodnie z obowiazujacym prawem, powinien poniesc konsekwencje.
konto usunięte
2023-10-22 13:56:52
2 1
po co zeby ZIOBRO z BANDĄ UMORZYŁ jak kamińskiemu i wąsikowi ?
TSilver
2023-10-22 20:51:10
0 1
@Hermes10 co ci ukradł ??hymmm za swoje kupił więc mordu nie broń mu tego... to może niech her tusk wróci za loty darmowe prywatne do gdańska co?
konto usunięte
2023-10-23 09:57:11
0 1
widziałeś ZŁODZIEJA który KUPUJE za SWOJE :):):):):):):):): zapytaj swojego KUCHCINSK czy wrócił za LOTY na DZIAŁKE :):):):): czy KACZYŃSKI oddał za zabezpieczenie MIESIECZNIC . a jak KILOMETÓRWKI PISowców ? czarneckiego i reszty BANDY :):):):):):) PISdzielcu i moge tak do rana pisać o ZLODZIEJSTWIE WSZEJ RUSKIEJ BANDY
Pokaż wiecej (4)
Odpowiedz
starostamiernota
2023-10-22 11:52:51
3 3
Gorzkie zale przybywajcie, bledy pisu przeczytajcie:
1. Zaden kluczowy polityk powiatu w trakcie wyborow nie odwiedzil. Teraz w nagrode Tusk przyjedzie ;)
2. O DK28 i problemach wszyscy wiedza, moze dlatego szerokim lukiem powiat omijali
3. Terlecki nagle sobie przypomnial ze jest taki okreg, gdyby nie wybory to nie wiedzial gdzie jest taka Limanowa.
4. Niedlugo ojro poslowie sobie przypomna bo sie bedzie kasa konczyc i nagle zaczna odwiedzac a w trakcie kadencji mieli nasz w d.
5. Pelnomocnicy powiatu i okregu sie skompromitowali i powinni odejsc.
6. Zaden zzanujacy sie posel pis biura w limanowej nie ma. A teraz swoimi glosami wybraliscie obcych co beda ciagnac cokolwiek w swoje powiaty, do was nie.
7. Wystawienie mizernych kandydatow z powiatu musialo sie zle skonczyc. Jedyna kandydatka zostala wykiwana przez kolegow i kolezanki. Gdyby nie to miala by pewny mandat.
8. Kto glosowal na PJJ? Przeciez to hardcorowa wersja PiS lub Ziobrystow?
Jagodora
2023-10-22 20:56:42
0 0
W Limanowej jest biuro posłanki Nowogórskiej i posła Guta-Mostowego.
mietek23
2023-10-23 11:06:31
0 0
Jak na matecznik PiS trochę słabo że tylko jeden poseł ma biuro, żaden eurodeputowany.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Poludnie
2023-10-22 12:27:41
3 4
Gratulacje Pani Agato, cała rodzina głosowała na Panią, wielka szkoda że się nie udało, ale z drugiej strony jest Pani tu też potrzebna.
konto usunięte
2023-10-22 12:35:57
1 3
gdzie jest WAWRZYK !!!!!!!!! gdzie WIZY dla SNIADYCH BRACI i filmowców z HAMASU !!!!!!!!!!!
tonymld
2023-10-22 12:41:29
0 1
To prosze pytac ministrow! Powiatowy polityk raczej nie ma wywu na to.
konto usunięte
2023-10-22 13:55:16
1 2
ale jako PISowczyni to może ma TELEFON do starszego KOLEGI WAWRZYKA z PIS HANDLUJACEGO WIZAMI
nieufny
2023-10-22 14:28:56
1 1
Hermes10, to byli filmowcy z Bollywoodu z Indii, Hamas to Palestyna i walczy o niepodległość swojej ojczyzny. Wiz do Polski nie kupowali. Nie siej kłamstw i nie szerz nienawiści, bo podobno czujesz się lepszy od pisowców, co cały czas podkreślasz swoimi komentarzami, a to oni nam wmawiali nieustająco zagrożenie uchodźcami. Robisz to samo, więc czym się od nich różnisz?
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
jazok
2023-10-22 12:45:27
0 0
Trzieba było nie popierać Łuczkowskiego to by było więcej głosów.
konto usunięte
2023-10-22 14:08:12
3 5
taaaa i więcej PISowców przy ZŁOBIE !!!!!!!!! KONIEC ZŁODZIEJSTWA
Odpowiedz
antyormowiec
2023-10-22 12:58:48
0 0
Rozwijając wypowiedź A. Ziemba - Podjęta została decyzja na poziomie lokalnym - zapewne odbyły się prawybory PIS w regionie Limanowej i pan Starosta, przekazał wole członków Prawa i Sprawiedliwości, bo jeżeli było inaczej, to były to kandydatury narzucone oddolnie, przez Urygę bez szerszych konsultacji.
starostamiernota
2023-10-22 13:14:34
0 0
Raczej zadna partia prawyborow nie robila. Inaczej Kolodziejczak czy Mejza lub Terlecki nie mieli byc takich miejsc na listach. Rekomendacje staorsty nie zostaly uwzglednione, zatem pozycja starosty jest byle jaka.
nieufny
2023-10-22 14:50:24
0 1
Dlaczego stawiasz w jednym szeregu Mejzę i Kołodziejczaka? Co takiego zrobił ten ostatni przeciwko prawu?
starostamiernota
2023-10-22 15:04:03
0 0
Witam! Chodzilo mi o wykazanie, ze proces ukladania list w kazdej partii jest niedemokratyczny i zalezny od woli liderow w okregach lub w Warszawie. Lepiej miec znane nazwisko, niz faktyczne zaslugi wsrod lokalnej spolecznosci. I tutaj mamy przyklad.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
PR1
2023-10-22 13:09:49
4 4
Bardzo dobrze że powiat limanowski pokazał środkowy palec Pani Ziembie... Jeszcze na wiosne pokażą jej środkowy palec przy wyborach samorządowych i gitara bedzie... Niech Pani skasuje to zdjęcie z tym Pajacem Morawieckim, chyba że Pani zapłącił ża wspólne zdjęcie...
starostamiernota
2023-10-22 13:16:43
0 2
Powiat limanowski udzielil dosc wysokiego poparcia pani Zieba, jednak jak pewnie Pan wie, okreg wyborczy to kilka powiatow. Jesli ktos akceptuje ta polityke, to w najblizszych wyborach moze na nia glosowac, jesli nie znajdzie sobie innego kandydata.ybor bedzie, opozycja napewno poczula krew i bedzie chciala takze wygrac w wyborach samorzadowych, nastepniemeuropejskich a za jakies 2. lata powalczyc o prezydenture.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 13:18:39
3 1
Polacy znów wybrali system niewolniczo podatkowy,antysystem czyli konfederacją Polska jest jedna i bezpartyjni samorządowcy razem nie mają nawet 15 procent, Polacy wybrali Hołownie który jest za wprowadzaniem euro ,kamysza który jest za obowiązkiem szprycy i lewicę która jest za dewiacją , o PO PiSie nie będę wspominała nawet
Odpowiedz
Jaworina
2023-10-22 13:47:28
4 3
wilcacoraa4 @ mylisz się mospanie - zostaną bilionowe długi które będziemy spłacać długimi latami razem z dziećmi i wnukami.
drewniany
2023-10-22 16:30:07
1 1
Po 4 latach rządów nadchodzących dziadów to nawet trilionowe długi pozostaną, mafie zacierają rączki
Odpowiedz
pipa
2023-10-22 13:48:02
3 6
Jedyna prawdziwa kandydatka na przyszłego posła. Z 12 miejsca zrobić taki wynik to sukces ale widocznie zasłużyła bo pomocy żadnej osobie nie odmawia.
Brawo Pani Agato!
jewgenijonegin
2023-10-22 15:08:28
0 2
Pan nie potrafi normlnie nic napisac. Mysli Pan ze jak napisze duzymi literami to czy i automatucznie Panska wypowidz inteligentniejsza? Musze Pana zasmucic, ze tak nie jest, akurat w wywiadzie, o ile Pan przeczytal (nie bylo duzymi literami, to mogl Pan niezauwazyc), Ziebowa pokazala krytyczny stosunek do decyzji partyjnych i osoagnietego wyniku.
Odpowiedz
Jaworina
2023-10-22 13:48:52
0 1
czyżby mospanko?? niemozliwe ???
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 13:58:06
2 2
chciała do ŻŁOBU !!!!!! ale na szczęście sie nie udało
konto usunięte
2023-10-22 14:00:41
2 4
Polacy to jednak mądry naród i 15.10 POgonił PISowca ZŁEGO :):):):):)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 14:01:34
2 4
PINOKIO oddaj DZIAŁKI !!!!!!!!!!!!! te co przePISałeś
konto usunięte
2023-10-22 14:02:49
3 2
OBAJTEK ty też ODDAJ te wszystkie PAŁACE !!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 14:08:44
1 1
Jaworina@ Ty moje 150 milionów milionów dalej nie policzone
Odpowiedz
Jaworina
2023-10-22 14:27:12
0 1
old @ i tu się mylisz, przeprosiłam za pomyłkę parę postów dalej. pozdrawiam
Odpowiedz
obiektyw
2023-10-22 14:32:08
1 9
Pani Agato. Nie pomogło takie zdjęcie ani organizowane bale i festyny. Dopóki nie zmienicie stosunku do człowieka to nie liczcie na zwycięstwo. To rozdawnictwo, przejadanie pieniędzy w trakcie kampanii oraz walki wewnątrz obozu - musiało się tak skończyć. Szastanie publicznymi środkami , wzrost zadłużenia państwa to dopiero zdrada narodu . A Paluchowa niech już idzie na emeryturę polityczną
34607szczawa
2023-10-22 21:01:57
1 0
Nic dodać i nic ująć.
Odpowiedz
obiektyw
2023-10-22 14:37:53
1 5
Za klęskę podziękujcie Terleckiemu......Jak można było pozwolić na takiego spadochroniarza...Odstraszał listę......
jewgenijonegin
2023-10-22 15:05:41
0 0
No to gora zdecydowala i bardzo dobrze ze sie przejechalana tym pieknym kandydacie.
mietek23
2023-10-22 20:06:51
0 0
Terlecki i inni emeryci sejmowi powinni albo brac emeryture albo uposazenie sejmowe a nie jedno i drugie. Nam kaza pracowac do u…. smierci a niemal sami emeryci w sejmie, obojetnie jaka partia.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 15:12:05
0 0
Jaworina@ For you " Ser zostaje w kole bo nie umiał w szkole tabliczki mnozenia ani podzielenia"
Odpowiedz
chlopzewsi
2023-10-22 15:14:12
0 1
Droga Redakcjo! Czekam na pytania do pozostalych kandydatow do sejmu z powiatu, jak swoj wyborczy wynik oceniaja.
1. Panie Wlodarczyk - jak to jest sie osmieszyc takim wynikiem, pomimo najlepszego miejsca na liscie? Czy w zwiazku z tak niskim wynikiem powinien byc Pan dalej w zarzadzie powiatu? Czy nie czuje sie Pan zdrajca, kadydujac pomimo rekomendacji Urygi Ziębowej i innych kandydatow?
2. Pani Ewo! Myslala Pani ze bedzie lepszy wynik? Czy mial na to wplyw Pani stodunek do obecnej rady powiatu z ramienia PiS? Czy nie wstyd bylo Pani kandydowac z jednej listy z kolegami i kolezankami ktorych Pani na co dzien krytykuje? Czy majac sie za madrzejsza od innych, w swojej genialnosci nie zauwazyla Pani, ze Paluchowa i Terlecki ograli was jak male dzieci?
3. Trzeciej Pani nie pytam, bo lezacego sie nie kopie.
4. Hejt mile widziany.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 15:23:55
1 2
Kidawa Błońska " Wazne jest aby pracownik mógł mieć co którąś niedzielę wolmą" Ja od siebie dodam ważne jest aby na emeryture POMOSTOWA mogł przejśc gdy ukończy 100 lat
saxon
2023-10-22 15:50:11
0 1
I Siemoniak na szefa MON ;)
Ładny kabaret się szykuje
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 16:14:36
0 0
chlopzewsi @ Pani Ewo ! wykrzyknik całkiem całkiem, ale brakuje tu HEJ ! . A ta Uryga Ziembowa, Uryga chyba jest ożeniony z Urygową a Ziębowa posiada swojego managlożę Nazwisko Paluch chyba się jest nieodmieniane, a paluchy można sobie wsadzić do glinioka,
mietek23
2023-10-22 20:07:56
0 0
Biedny chlop sie do komputera dostal, moze mial pod gorke do szkoly. Bledy robi jak fiks ale racji troche ma.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 16:24:44
0 2
saxon@ TEKA ministra dla Kołodziejczaka
saxon
2023-10-22 19:42:50
0 0
Rolnictwa :)) ha ! ha !
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 16:34:24
2 1
Przez jednych i przez drugich Polacy byli wydymani i kraj został przez obydwie partie PiS i PO sprzedany i dalej ludzie głosują na zdrajców narodu, nie ma nadzieji żadnej dla narodu o mentalności niewolnika zadowolonego z chleba i igrzysk, wyciągającego rękę bo dają,za chwilę cały naród za najniższą będzie pracowały w korporacjach czyli nowoczesnych obozach pracy, za najniższą która bedzie starczała tylko na rachunkiem które pójdą w górę i śmieciowe żarcie z zagranicznych supermarketów
Odpowiedz
zajec
2023-10-22 16:44:55
0 2
I po co było otwierać tyle frontów walki ideologicznej o zmianę przekonań społeczeństwa ? Ani zaborcom, ani komunie nie udało sie wychować Polaka z foremki, tu wystąpił wąsko myślący Prezes z przekonaniem, że jemu sie uda. Komuna dawała stanowiska, mieszkania, talony na auta, wycieczki, pociągi przyjaźni, a i tak przedwojenna świadomość ani drgnęła. Po co było lać baby metalowymi pałami. Wystarczyło skupić sie na ekonomii, ludzi nie drażnić i czwarta kadencja byłaby pewna.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 17:36:25
1 1
Niedlugo połowa kraju bedzie na najniższej która nie bedzie starczała na zycie , to jest właśnie głosowanie na socjalizm, socjalizm równa wszystkich tylko że równa do dołu nie do góry , i każdemu nosa utrze , dzisiaj zdusi bogatych a biednych pojutrze
https://fb.watch/nQ_Ars2xna/
Odpowiedz
ciekawy
2023-10-22 17:58:12
0 5
Roman Giertych to Romeo Corleone który pokazał jak można wydymac prawo.
konto usunięte
2023-10-22 20:14:16
2 4
aaaaa tam , dopiero ten wirtuoz KULAWY z NOWOGRODZKIEJ CAMORRY z PINOKIEM MORAWIECKIM wydymali Polaków na MILIARDY a co zaPISdzili to przePISali :):):):):):):):):)
TSilver
2023-10-22 20:59:16
0 0
@Hermes10
może dzbanie rozliczysz za rudego i jego ekipę za aferę u sowy? może rozliczysz za dziwne prywatyzacje? może rozliczysz pawalaka i her tuska za szkodliwy kontrakt na gaz z ruskim? hymmm ?? ciekawe? łatwo obrażać, ale argumetów jak zawsze brak!
konto usunięte
2023-10-22 21:32:56
0 1
gdzie WAWRZYK i MILIONY za ŁAPÓWY z WIZ. bracia z HEZBOLLAH I HAMAS zaniepokojenie wpłaci i nadal czekają a wawrzyk wyłączył telefon :):):):):):):):):):)
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
mnimitz
2023-10-22 19:17:07
1 2
ale skąd tyle emocji...
większość wybrała konkretny model władzy i temat zamknięty
jedni nie powinni płakać nad rozlanym mlekiem (czego osobiście nie robię)
a drudzy niech się cieszą póki mogą
276 głosów goście nie mają a to traktowane było jako pewnik więc 2/3 tym bardziej nie
pożyjemy zobaczymy
Odpowiedz
mietek23
2023-10-22 20:02:40
2 0
Moim zdaniem dobry wywiad. Pani Zieba byla najsensowniejszym kandydatem z PiS. Na jej miejscu bym sie cieszyl ze nie dostala sie do sejmu. Dziekowac Bogu! Musiala by teraz z law opozycji wysluchowiwac oskarzen dotyczacych partyjnych karierowiczow. Pis sobie zasluzyl na przegrana. Takich lokalnych Paluchowych pelno w calej Polsce, ktorzy przedkladali wlasny interes nad interes partii czy panstwa. Mozna powoedziec ze srednio stracili po jednym mandacie w kazdym okregu. Sami sobie winni. Przez to stracili stan posiadania. Jak wszedzie tak obstawiali listy, to dziw bierze, ze taki wynik dostalo.
Po co komu bylo ostrzejsze prawo dotyczace aborcji, tyle lat byl consensus, teraz jak lewica bedzie to zmienia w druga strone. Za duzo ukladow z KK czy Rydzykiem. Afera w Dabrowie, pokazala jaki kler jest zblazowany i oderwany od rzeczywistosci. Elektorat od rydzyka wymiera. Zapomniano o mlodych i przyszlosci, trzeba bylo tutaj dac akcent kampanii, ile mozna Tuskiem straszyc?
mietek23
2023-10-22 20:04:10
0 1
Sprawa ze scigaczem z BMW Sebastianem z A1, ktory uciekl, pomimo ewidentnej winy, pokazala jak polcja i sluzby sa nieefektywne. Wobec zwyklych i biednych ludzi polskie panstwo jest silne i surowe, wobec bogatych i wplywowych slabe.
Parlamentarzysci przyjezdzali z bonami na inwestycje. Co mogla biedna Agata zaoferowac? A jak co do czego przyszlo, zaden posel z PiS biura w Limanowej nie ma.. takze europoslowie sa oderwani od rzeczywistosci, gdzie by na taka wies jechali. Nastepne wybory tez przegraja, zasluzenie. Albo droga krajowa, majac wladze absolutna, ciezko naprawic osuwisko? Porazka jakich malo!
Albo od lat slychac o obwodnicy miasta. Takie widmo, kazdy slyszal nikt nie widzal. Komunikacja z krakowem czy nowym saczem jest beznadziejna. 8. Lat nic nie zrobili!
Pis mial bronic polski lokalnej, a jako prezent wyborczy zlikwidowali Ziebowej szkole w Szczawie, aby miala u siebie w gminie mniej glosow! Brawo PiS!
Dobrze ze jutro do pracy ide, koniec politykowania.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 20:20:27
2 3
jaki kraj taka MAFIA i nawet OJCIEC CHRZESTNY KULAWY .
konto usunięte
2023-10-22 20:22:15
0 1
ale KRADNĄ jak WIRTUOZI a potem przePISują
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 20:25:21
4 3
takie zdjęcie to WSTYD i HAŃBA na wieki
konto usunięte
2023-10-22 20:26:31
0 2
i OBCIACH do 13 POKOLENIA
Odpowiedz
drewniany
2023-10-22 20:52:47
1 5
Hermes 10 jesteś żenujący, sam sobie odpowiadasz, sam sobie łapki stawiasz to podchodzi pod schizofrenia, a chore komentarze się nie liczą
TSilver
2023-10-22 21:01:28
1 1
mam wrażenie że chyba hermes to wartownik
(jak się mylę to przepraszam!) czy jak mu tam było który korzysta z wielu kont
TSilver
2023-10-22 21:05:44
0 0
albo boty z matuszki rosji i się same już gubią xd
konto usunięte
2023-10-22 21:24:20
2 0
jak będziesz taki GENIALNY jak ja to też będziesz mógł . ale jak na razie to możesz ojcu swojemu rów przetkać :):):):):):):):):):)
TSilver
2023-10-22 21:38:28
0 0
@Hermes10
nie muszę bo nie zionę nienawiścią jak ty, robiąc za czopka don t. :)
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 21:16:39
3 3
co jest PISowcy PRAWDA w wasze BOLSZEWICKIE oczy kole !!!!!!!!!!!!!. oj nie raz jeszcze zakole jak zobaczycie co zrobili z naszym krajem Polska /bo nie waszym/ wasi BLOSZEWICCY ZŁODZIEJE.
konto usunięte
2023-10-22 21:18:44
1 1
juz wychodzą PISie WAŁY nie na MILIONY lecz na MILIARDY . a jak jeszcze dodać WAWRZYKA z jego WIZAMI to bedą BILIARDY :):):):):):)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-22 21:37:26
3 1
a to oni jeszcze na WOLNOŚCI ?
konto usunięte
2023-10-22 21:40:54
0 3
dlaczego nikt NIE WIDZIAŁ BIEDNEGO PISowca ?????? BO NIE MA !!!!!!!!!!!!! . nawet ten MEJZA co CHORE DZIECI OKRADAŁ jest juz MILIONEREM
Odpowiedz
daglas
2023-10-22 21:51:48
1 0
nadchodzą Stany Zjednoczone Europy ... pod przewodnictwem niemiec :(
w Ameryce sie udało, bo zdobywcy kulturowo podobni, ale słowianin z germanem? ...
to nigdy nie przejdzie
Odpowiedz
roomserwis
2023-10-22 22:16:45
0 1
prędzej jeż na wstecznym do dupy niemcowi wejdzie niż niemiec polakowi przez rozum przejdzie ...
szaradaa
2023-10-22 22:52:50
0 0
Nawet to dobrze brzmi !
Odpowiedz
scholastyka
2023-10-22 22:52:42
1 1
Jakiś Hermes to wcielenie diabła, taka nienawiść, jak na marszach Tuska:
jad, plucie, przekleństwa.
konto usunięte
2023-10-22 23:24:35
2 2
uczyłem sie przez 8 LAT OBŁUDY NIENAWIŚCI I POGARDY od samego arcyMISTRZA KACZYŃSKIEGO i jego RUSKIEJ TVPis . Ci ostatni WYDOILI Polaków na 3 MILIARDY-ROCZNIE , o KACZYŃSKIM nie wspomnę bo ten z MORAWIECKIM to na MILIARDY .
mietek23
2023-10-23 11:05:40
0 0
Zatem masz wspaniałe kompetencje, idź do rządu Tuska i tam pokażesz na co Ciebie stać.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
mdlimanowa
2023-10-23 07:57:10
1 0
Ci co głosowali na KO, to tak jakby na Lewicę. Odsunąć PiS i aborcja. To tyle ich programu. Teraz Ci co zarzucają klerowi, katolikom wszystko co złe, choć są przeciw zabijaniu zgodnie z Dekalogiem. "Wielkie chrześcijany", Giertych i inni mu podobni będziecie odpowiedzialni za te zabójstwa jeśli przeforsują liberalizację.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-23 09:07:40
1 1
Na rozkaz żydoameryki Polska wydojona na rzecz Ukrainy, teraz bedzie dojona zaś przez Niemcy i tak w koło Macieju społeczeństwo niewolników dalej wybiera niewolnictwo
Odpowiedz
prawy
2023-10-23 10:23:17
0 1
Zwycięska przegrana. Pani Agato jeszcze będzie Pani wstyd za takie zdjęcia
konto usunięte
2023-10-23 10:32:53
0 1
WSTYD na WIEKI
mietek23
2023-10-23 11:03:55
0 0
Hermes10 nie wiem co bierzesz ale zmien dilera /lekarza. Idzie ci na głowę.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Tusik
2023-10-23 10:47:49
0 0
Dobrze, że Agata jest na wakacjach za granicą i nie czyta tutaj tych komentarzy. ;-) Gratuluję Agacie takiego wyniku - mój głos też tam był - głosowałem na Ciebie i nie posłuchałem innych, nie żałuję tej decyzji. Choć z różnych powodów nie wyszło, to naprawdę nie masz się czego wstydzić!
mietek23
2023-10-23 11:02:55
0 0
Nie na wakacjach tylko wnuki bawi. Urodził się wnuk tuż przed wyborami.
Tusik
2023-10-23 11:34:06
0 0
OK, to gratulacje.
konto usunięte
2023-10-23 12:19:40
0 0
a myślałem ze juz w WIEZIENIU
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
Tusik
2023-10-23 13:06:21
0 0
@grazynahayes, mylisz się co do mnie, ale nie będę Cię próbował na siłę nawracać. Chyba nikt bardziej tutaj Ciebie nie rozumie. Przez ponad 30 lat działam społecznie na limanowszczyźnie i poznałem tu większość ludzi - znam chyba już wszystkich lokalnych polityków i nikogo nie traktuję jak wroga - skoro udawało mi się wiele imprez prowadzić i organizować (razem ok. 50!). Stronię od zwalczania kogokolwiek, a z drugiej strony, obserwuję ludzi m.in. z polityki, jak się zachowują - albo jest mi z nimi po drodze, albo nie. Jeśli ktoś dla mnie jest miły i w porządku (obojętnie z jakiej opcji), to dlaczego ma być inaczej z mojej strony? "Wielką politykę" zostawiam tym, którzy dla samej polityki w niej od dawna są. „Primum non nocere” - swoisty kodeks etyczny przyjmowany przez środowisko lekarskie, w polityce też to powinno być, jak i w życiu, stosuję to wobec mnie, jak i innych ludzi, pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Między sukcesem a porażką. Agata Zięba o wyborach"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in