Baner
7°   dziś 8°   jutro
Wtorek, 16 kwietnia Cecylian, Bernadeta, Julia, Ksenia, Erwin, Biruta

FIguruje jako TW „Janek”

Opublikowano 09.01.2019 15:25:00 Zaktualizowano 10.01.2019 13:57:26 pawel_zastrzezynski
36 28736

Dwa te same nazwiska i imiona. Złączone z tą samą ziemią. Jan Bukowiec urodzony 2 lutego 1905 w Krosnej koło Limanowej i ks. Jan Bukowiec urodzony 19 lipca 1934 w Żmiącej powiat limanowski. Co ich łączy? Tekst Pawła Zastrzeżyńskiego.

Na wniosek Pawła Zastrzeżyńskiego Instytut Pamięci Narodowej Komisja Badani Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu przeprowadziła kwerendę na osobę w zasobach po byłych służbach PRL. Wniosek został złożony, gdyż w Limanowej powstał pomysł, aby jedno z rond drogowych nazwać imieniem ks. Jana Bukowca.  

Syn Jana Józefa. Data święceń kapłańskich 29 września 1957 r. w Tarnowie.  Figuruje w kartotece ogólnoinformacyjnej b. Wydz. „C”  WUSW w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie,  także w kartach rejestracyjnych wycofanych WUSW w Nowym Sączu, jak i w kartotece tzw. znaczeniowej b. Wydz. „C" WUSW w Krakowie, dodatkowo figuruje w kartotekach tematycznych WUSW w Nowym Sączu i w dzienniku rejestracyjnym KWMO/WUSW w Nowym Sączu pod nr. NS-4512 jak również w dzienniku archiwalnym WUdsBP/KWMO w Krakowie, dawny dział II. We wszystkich pomocach ewidencyjnych wymieniony figuruje jako urodzony 19.07.1934 r. Sprawdzono wynik w Cyfrowym Archiwum IPN gdzie również figuruje. 

W udostępnionych przez IPN materiałach jest informacja, że od 5 września 1983 teczka NS-4512 znajdowała się w Służbie Bezpieczeństwa w Limanowej. Karta personalna informuje, że był on Tajnym Współpracownikiem o pseudonimie „JANEK”. Data pozyskania figuranta 4 grudnia 1981 r. Potwierdzone jest również to, że jest to ksiądz, który jest proboszczem parafii Limanowa Sowliny. Oficerem utrzymującym kontakt z TW od 1984 r. był ostatni szef SB, którego siedziba mieściła się w pałacyku „Pod Pszczółką” czyli limanowskiej katowni. 

Zobacz również:

W tym miejscu w 1953 roku był przesłuchiwany Jan Bukowiec ur. 2 lutego 1905 w Krosnej koło Limanowej, skazany 5 marca 1953 r., a 5 maja 1953 nakazano wykonanie kary.

Wojskowy Sąd Rejonowy wymierzył karę za pomoc Kazimierzowi Augustynowi i innym żołnierzom niezłomnym. W wyroku zawarto: „Oskarżony dostarczył ugotowanego królika (…) w tym samym miejscu dostarczył im 30 jaj ugotowanych (…) na ich prośbę dostarczył im ugotowaną kurę (…) skazuje się go, w myśl art. 14 dekretu z 13 kwietnia 1946 r. na 5 lat i 4 miesiące więzienia”. 

W protokole przesłuchań podpisanym nierównym, skatowanym pismem czytamy, że oskarżony udzielił pożywienia za co otrzymał 110 zł gotówki i 20 szt. papierosów, a dla UB było to przestępstwo. Na końcu protokołu z przesłuchania tuż nad podpisami jest informacja, że oskarżony przyznał się do zarzuconego mu czynu w ZUPEŁNOŚCI. 

Ze śledztwa prowadzonego przez IPN w sprawie oprawców z limanowskiej katowni dowiaduję się, że skala okrucieństwa przesłuchań w tym miejscu była gorsza od tych faszystowskich. 

W archiwach IPN na temat podobnych przypadków z Limanowej zachowanych jest setki przykładów, które ukazują obraz społeczeństwa i przeraźliwe znamię rodzenia się totalitarnego systemu komunistycznego na tym terenie. 

Kazimierz Augustyn, za którego został skazany Jan Bukowiec został zakatowany kolbami karabinów przez UB. Był wrogiem ludu! Jego wina to fakt, że walczył o suwerenną Polskę!

Paweł Zastrzeżyński

Komentarze (36)

stach3
2019-01-09 16:17:40
0 16
Z uwaga przeczytalem ten material i nie zamierzam sie odnosic do faktow historycznych , mam jednak zastrzezenie do autora tego opracowania iz w redagowaniu tekstu zastosowal on zbyt duze uproszczenia co swiadczy o braku profesjonalnego warsztatu historycznego. Historyk zanim dokona porownan powinien gleboko zbadac i sprawdzic w wielu zrodlach swoje dane. Nie tylko w kontekscie istniejacych materialow i dokumentow, Jak i w szerszym kontekscie spolecznym, tym bardziej ze zyja osoby ktore znaly jednego z bohaterow tego bardzo krotkiego i niekompletnego opracowania opublikowanego przez portal Limanowa.in. Wydaje mi sie iz w Sowlinach jest wiele osob ktore znaly ksiedza i wiedza ile mial problemow i z jakim zapalem pracowal I co pozostawil po sobie dla spoleczenstwa. Dlatego nie szukajmy taniego sensacjonalizmu ale popatrzmy na historie profesjonalnie i obiektywnie. Natomiast portal Limanowa.in zachecam do podjecia tego tematu i opracowania przez zawodowego historyka materialu z uwzglednieniem kontekstu tamtego czasu, medod ubeckich represjonujacych kosciol i ksiezy. Natomiast zapowiedziana rozmowa z UBekiem ktory prowadzil ksiedza a teraz siedzi na emeryturze i dobrze sie ma jest smieszna. Teraz kaci z PRLu maja sie W Polsce dobrze a ofiary dlajej sa ofiarami. Ilu w Limanowej I okolicy zyje do tej pory czlonkow PZPR, ORMOwcow, ZOMOwcow, SBekow teraz siedza cicho i biora swoje emerytury i dobrze sie maja oni I ich rodziny
Odpowiedz
dionelwa
2019-01-09 16:57:28
0 12
hyymmmm . No cóż gdzie nie byłby zapisany nie zmienia faktu co po Sobie zostawił. I Ilu ludziom pomógł.
W kontekście artykułu z nawiązką odpracował u ludzi i Boga. ....... - lecz po zbiorach jego .......
Do tej pory wspominam jak na budowie Kościoła wytargał mi uszy za huśtanie się na linie i włażenie tam gdzie nie mogłem :)
Odpowiedz
WandaKM
2019-01-09 18:03:26
0 17
Zgadzam się z stach3, takie informacje muszą być podawane z największą starannością i po gruntownym fachowym sprawdzeniu.
Ks. Jan Bukowiec wycierpiał bardzo dużo w tamtym czasie, dość wspomnieć o zabitym przez UB bracie Władysławie, którego ciała po dziś dzień nie odnaleziono. Ks. Jan szukał miejsca, w którym zakopano Władysława całe swoje życie. Jego brat Kazimierz i siostra Helena spędzili wiele lat w więzieniu, bici i poniżani. Ta Rodzina za sprzeciw komunistycznemu systemowi po wojnie wycierpiała tak wiele.... Myślę, że na ks. Jana UB szykowało niejeden hak. Za swój upór w dążeniu do prawdy, ale też uczciwość i pracowitość "dorobił" się wielu wrogów.
Nie zasłużył na takie pochopne, niesprawdzone, jednostronne oceny i informacje.
Odpowiedz
paniStasia
2019-01-09 18:31:27
0 10
Jak długo jeszcze macie zamiar pozwalać ubekom sterować wami ???
Odpowiedz
egze_kutor
2019-01-09 18:37:59
0 11
Pan zastrzezynski nie jest historykiem i trochę przegina. Każdy kto pamięta księdza proboszcza wspomina go bardzo dobrze i niech tak zostanie,a pan autor tekstu niech zejdzie na ziemię w końcu i się niech nie bawi w redaktora i historyka
Odpowiedz
Wfra
2019-01-09 21:28:16
0 9
Czy ktorys z mlodych limanowskich historykow w koncu sporzadzi spis SB kow ktorzy niewolili nasze rodziny na limanowszczyznie?
Polecam ponownie redakcji Limanowa.in zajecie sie tym tematem. To jest powazne dziennikarstwo.
Moze Pan Burmistrz wraz z Starosta mogli by ufundowac stypendium? Rodzny pokrzywdzone w tym strasznym czasie finansowo pomoga !
Pozdrawiam
Odpowiedz
patriota77
2019-01-09 21:58:50
1 2
jest ich więcej w naszym Powiecie...WYRWAĆ Z KORZENIAMI CZERWONE BURAKI!!!!!!
Odpowiedz
Jaworina
2019-01-09 23:46:16
1 9
" nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni " - ktoś najważniejszy dla mnie to powiedział. I tego się trzymam. Ale abstrachując od tej konkretnej sprawy zastanówmy się uczciwie czy wszystkim jednakowo wybaczamy, wszystkich jednakowo usprawiedliwiamy, wszyskich jednakowo chcemy rozgrzeszyć i znaleźć usprawiedliwienia. A to jest miarą naszego człowieczeństwa. A swoją drogą żałuję że przeczytałem ten tekst bo ....... ksiądz Bukowiec którego znałem był wspaniałym człowiekiem, a jego rodzina bardzo wiele wycierpiała za czasów nieboszcxki komuny. I PRAWDĄ jest że teczki UB czy później SB w bardzo dużym procencie były fałszowane i informacje w nich zawrte nie miały nic wspólnego z rzeczywistością a tworzono je żeby dyskredytować czy szantażować ludzi szczególnie dla komuny nieprzychylnych czy niebezpiecznych
Odpowiedz
ciekawy
2019-01-10 00:31:49
0 4
an jak nazywa sie ten sbek czy to nie ten co prowadzi biuro nieruchomości?
Odpowiedz
Oserwator
2019-01-10 09:13:18
0 8
Pamietam takie czasy, a bylo to za tzw. "komuny" ze:
1. O zmarlych mowilo sie dobrze lub nie mowilo sie nic.
2. Szanowalo sie rodzicow, ksiedza i nauczycieli.
3. Dzieci ustepowaly miejsca starszym.
4. Sasiedzi i rodzina spotykali sie bardzo czesto pomagajac sobie wzajemnie.
5. Wiekszosc ludzi nie znala pojec - zawisc, zazdrosc, nienawisc.
6, 7, 8 ....... moge wyliczac w nieskonczonosc.
Czy nie nalezaloby powrocic do tych zwyczajow i wartosci? Mnie ich w obecnej rzeczywistosci brakuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 09:36:39
0 10
Auto tego tekstu jest historykiem jak z koziej d.....y trąba, przeprowadza prymitywne badanie i wypisuje głupoty pod którym żaden naukowiec historyk by się nie podpisał. No ale cóż chłopina chce za wszelką cenę zabłysnąć medialnie
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 09:38:20
1 3
@Jaworina Masz rację , kiedyś nasi oprawcy tworzyli teczki na niewygodnych im ludziom. Tak też często wciągano , wrabiano uczciwych ludzi, zmuszano ich do współpracy. Tak też się dzieje obecnie, mówiła o tym między innymi Pani mecenas J. Modzelejewska, Pan Sumliński i wielu innych.
Stosuje się do tego trzy techniki operacyjne: korek, worek i rozporek. Korek reprezentuje nałogi: alkoholizm, narkotyki, uzależnienie od hazardu. Worek natomiast reprezentuje oferowane im pieniądze lub intratne stanowiska. Rozporek, wiadomo , nagrywa się ich w rozpuście seksualnej, najczęściej poprzez podstawionych przez slużby ludzi do tego czynu.
Wszystkie te metody mają im służyć do szantażowanio tych ludzi i zmuszania ich do współpracy.
Są jednak przypadki gdy ludzie współpracują z nimi bez większych oporów.
W PRLu też katowano ludzi. Jakiekolwiek metody były i nadal są stosowane, należy zadać sobie pytanio:

Gdzie w tym wszystkim były rządy polskie? Dlaczego na to wszystko pozwalano/ pozwalają?
Jak funkcjonuje system prawny w tym państwie?
Dlaczego Ci ludzie, których wrobiono NIE stanęli w prawdzie? Co jest w życiu ważniejsze, stanięcie w PRAWDZIE, aby wyzwolić naród polski od niewoli naszych oprawcow, czy nawet wbrew własnej WOLI współpracować z tymi złymi ludźmi ku zatraceniu naszego narodu???

Znam sporo ludzi, którzy oparli się namowom i szantażom oprawców, nade mną też kiedyś " pracowano" .
Zawsze jednak trzeba stanąć po stronie prawdy.
TYLKO prawda Nas wyzwoli.
Cześć i chwala WSZYSTKIM ludziom, którzy stanęli po stronie prawdy i do końca ją bronili w imię miłości do Polski i Polaków. !!
W imię obrony praw bożych.


Odpowiedz
BRZEGI
2019-01-10 09:50:56
0 3
..jak macie dojścia oficjalne do takich informacji...tylko czy one prawdziwe to inna sprawa.......opublikujcie nazwiskami i imionami ....przynajmniej na początek np....100 ...wykaz byłych aktywistów SB....i ...PZPR.....i czym się teraz zajmują....lub zajmowali po 1989 roku.....
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 10:29:05
2 1
Mamy w naszym powiecie , w Polsce wielu prawych, uczciwych ludzi, księży. Jednym z nich był brutyalnie zamordowany ksiądź Popiełuszko. Jest też wielu nadal żyjących prawych ludzi.
Onio jednak nie są promowani przez system kontrolowany przez złych ludzi.

Przedstawię wieczorem wielu z nich, wkleję linki, udawadniające jak system nie chce "puścić" prawdy o śmierci księdza Popieluszki, pomimo takiego stanu wiedzy wielu ludzi.
Pokażę jak to się blokuje.

Prawda zawsze zwycięży, a uczciwi ludzie to prawdziwi "rycerze" .
Panie Pawle , autorze tefo felietonu, jest Pan jednym z nich. Niech Pan Bóg Pana błogoslawi oraz Pana rodzinę.
Dziękuję serdecznie za Pana ciężką , charytatywną pracę na rzecz naszego regionu, Polski.

Odpowiedz
JAN
2019-01-10 10:31:24
0 5
Jaki to portal wszyscy już powinni wiedzieć. Tym razem poziom sięgnął już poziom "-0" czyli szambo.
Odpowiedz
coco
2019-01-10 10:56:52
0 8
Trzeba rozpatrywać cały kontekst sytuacji w tamtych latach. Ksiądz który podejmował starania budowy kościoła automatycznie stawał się obiektem zainteresowania SB i nie tylko w SB lokalnej Limanowej. Bywał wzywany na rozmowy , a nie zgłaszał się dobrowolnie. Pisanie i odkrycia P. Zastrzeżyńskiego sprawiają wrażenie pier....cia na temat.
Odpowiedz
cichy1
2019-01-10 12:07:02
0 7
Wszystkie państwa byłej post komuny ,potrafiły pozbyć się wpływów byłych ludzi ,którzy decydowali nawet wprost o życiu człowieka zwalczającego KOMUNĘ. Tylko Polska władza do tej pory tego nie robi. Dlaczego ,ano bo dalej post komuna rządzi wraz z ich poplecznikami krążącymi po jej orbicie. Kto to przeżył to wie i widzi jak mu się śmieją wprost w oczy ,jego prześladowcy.
Odpowiedz
Wfra
2019-01-10 12:31:20
0 2
Panie i Panowie
wpisy na forach internetowych tej sprawy nie rozwiążą !
powtarzam :
Czy któryś z młodych limanowskich historyków w koncu sporządzi spis/listę SB - ków ktorzy niewolili nasze rodziny na limanowszczyznie?
Polecam ponownie redakcji Limanowa.in zajecie sie tym tematem. To jest powazne dziennikarstwo.
Może Pan Burmistrz wraz z Starostą mogli by ufundować stypendium? Rodzny pokrzywdzone w tym strasznym czasie finansowo pomoga .
Ofiarom to się należy !

Może w końcu do konkretnego działania

pozdrawiam


Odpowiedz
kero
2019-01-10 12:39:50
0 8
Uważam, że to jest podłe wywlekanie takich spraw w stosunku do człowieka, który już nie żyje i nie może na swoją obronę nic powiedzieć. Znałem osobiście proboszcza i nie mam żadnych wątpliwości co do jego uczciwości. Na ten temat można popytać parafian i tych którzy bliżej współpracowali ze śp. proboszczem. Pan redaktor niech się dwa razy ugryzie w pióro zanim wypuści szkodliwy materiał na uczciwego człowieka.
Odpowiedz
wartownik1
2019-01-10 12:42:32
7 2
Zajmijcie sie lepiej wujkiem PiSokomucha kaczyńskiego, co wydał wyrok śmierci na Rotmistrza Pileckiego. Rządzą Nami PiSokomucy i Piotrowicze,! Dupy zatrudniają w NBP i płacą im Miliony z Naszej kieszeni Podatnika, dziadostwo
Odpowiedz
zabawny
2019-01-10 12:48:10
0 0
@Wfra
Nikt wyjawi nazwisk objętych tajemnicą "Magdalenkową" - nikt przecież nie chce ryzykować odwiedzinami seryjnego samobójcy. :)
Odpowiedz
Mary256
2019-01-10 13:40:44
0 3
Sam fakt, że niektórzy Księża figurują w kartotekach IPN jako TW nie przesądza przedstawianiu ich w tak ujemnym świetle, w korelacji z katowniami. X Jan był budowniczym Kościoła i pomagał wielu osobom, a ponadto już jest Śp. i w tym kontekście powinien być oceniany, gdyż o zmarłych powinno się mówić dobrze, albo wcale.
Odpowiedz
bakfast
2019-01-10 13:55:25
0 3
A nazwiska ubeka nie wolno napisać czy się strach wam nie pozwala? Tchórze!!! I tyle w temacie a co do Śp ks. Bukowca kto zna jego historię i historię Jego rodziny to wie że są to porządnie ludzie którzy, wiele wycierpieli dla naszej Ojczyzny i można by ich stawiać za wzór!!!
Odpowiedz
kojot
2019-01-10 14:01:05
1 1
@wartownik1, jak widać, to ty nawet szkoły specjalnej nie ukończyłeś. Piszę tu o tej wieczorowej, dla opóźnionych w rozwoju. W sam raz jesteś materiałem na....... dopowiedz sobie sam, o ile stać cię na to.
Odpowiedz
WandaKM
2019-01-10 15:02:50
0 2
Zgłaszam kategoryczny sprzeciw wobec artykułu pana Zastrzeżyńskiego o ks. Janie Bukowcu.

Bezrefleksyjny, tani, jarmarczny artykuł, który nie wiadomo komu i czemu ma służyć. Kto żył w tamtym czasie wie, jak łatwo było prawego człowieka wykorzystać, zniszczyć...

Pan "dziennikarz" chce zaistnieć, ale nie zdaje sobie sprawy ile zła i krzywdy może tym wyrządzić. Dokumenty same w sobie nic nie mówią. Takie można zrobić na każdego człowieka.

Pan redaktor portalu limanowa.in postępuje nieodpowiedzialnie zgadzając się na tę publikację i zapewniam, że z wolnością słowa nie ma to nic wspólnego. Bo to nie słowa, tylko pomyje! Klasyk powiedział: słowa są jak pierze na wietrze - wypuścić łatwo, ale pozbierać się nie da.

Jestem osobą postronną nie związaną rodzinnie z Bukowcami. Jako nauczyciel historii zetknęłam się z tragedią tej rodziny przy okazji konkursu o Żołnierzach Wyklętych https://cloud1.edupage.org/cloud/Wspomnienia_kombatanta.pdf?z%3AfXDjBm9wM8urEl4h3M5xJaPztBwvxXJt%2B%2FPcDADpF1JTKtNKlY6IAwGpnqnWu1rX
Podziwiam, szanuję i chylę czoła przed nimi.
Odpowiedz
centus
2019-01-10 15:04:53
2 1
@kojot pewnie @wartownik1 jest tym SB-ekiem bo ciągle szczeka że PiSiory obniżyli mu emeryturę.
Odpowiedz
BRZEGI
2019-01-10 15:11:39
0 2
......w sumie to na każdego mogą być jakieś materiały.....tak na wszelki wypadek.....i widać że każdego można obsmarować .....nawet po śmierci....bo nie może się bronić ..... super ohydne..
Odpowiedz
cichy1
2019-01-10 15:25:59
0 3
Przecież księża też ludzie i jak ryba daje się złapać na haczyk .
Odpowiedz
cichy1
2019-01-10 15:25:59
2 2
Przecież księża też ludzie i jak ryba daje się złapać na haczyk .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 16:34:13
2 1
Dyskuja traci główny wątek, obrzucanie się błotem nawzajem nie ma sensu, do niczego dobrego nie prowadzi.
@wartownik napisał prawdę.
@kojot Wiem , że @wartownik często ubliżał innym, podobnie jak i Ty to robisz.
Sedno sprawy:
Nie ważne do jakiej partii politycznej przynależeli ludzie lub nadal należa, wszędzie tam bowiem można znaleźć tych, którzy współpracowali lub nadal współpracują z różnymi służbami, w tym tymi zagranicznymi.

To jest SKANDAL, że tylko w Polsce nie przeprowadzono dekomunizacji i nie ujawniono pełnej listy tajnych współpracowników. Nie chce rząd także ujawnić aneksu do rapotu WSI.
Co to oznacza? Dlaczego tego nie robią? Czego się Oni wszyscy boją?

Mają te służby na nich "haki|", tyle w temacie. Dla dobra Polski i jej obywateli , należy to wszystko odtajnić.
Nie piszcie głupot o autorze tego felietonu, przecież jest OCZYWISTE, że ten Pan nie narażałby się na atak ze strony wiernych, władz , bez dokładnego sprawdzenia teczek. Sam także jest dobrym, praktykującym katolikiem.
Wiele teczek już czyszczono w różnych wojwewództwach, czyszczą Ci , którzy tam byli i byli lub są przy władzy różnego szczebla.

Panie Pawle jeśli ma Pan potwierdzone kopie tych dokumentów, a tak należy domniemać, bo jest Pan uczciwym człowiekiem i bardzo rozsądny, to radzę Panu , aby przechowywać je poza swoim i Pana rodziny domem.
Ja tak czyniłam i czynię, a te dokumenty które miałam zostały użyte przeze mnie i innych za granicą i ostatecznie winni ponieśli za różne przekręty odpowiedzialność.

Prawda musi zwyciężyć, może Pan zawsze liczyć na moją pomoc.

Odpowiedz
Wywrotowiec
2019-01-10 21:01:37
0 1
Po Raz pierwszy odnośnie akurat księdza Bukowca którego znałem prawie od dziecka z panią Grażyną nie do końca się zgadzam no ale to nie temat na krótki komentarz tylko na dłuższą rozmowę którą mam nadzieję uda nam sie kiedyś odbyć. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Wywrotowiec
2019-01-10 21:01:38
0 2
Po Raz pierwszy odnośnie akurat księdza Bukowca którego znałem prawie od dziecka z panią Grażyną nie do końca się zgadzam no ale to nie temat na krótki komentarz tylko na dłuższą rozmowę którą mam nadzieję uda nam sie kiedyś odbyć. Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 21:59:42
3 1
@Wywrotowiec Przeczytałam wszystkie bardzo pochlebne informacje z zyciorysu Śp. Jana Bukowiec, znam też opowieści na jego temat od wielu ludzi, również pozytywne.
Przyznam szczerze, że i dla mnie było to ogromnym zaskoczeniem. Zastanawia mnie jednak wiele rzeczy w jego zyciorysie, bazuję tutaj na wiedzy jak działają slużby, kogo prześladowały te slużby.

Czytałam mnóstwo książek na ten temat, m.in. książkę Rafała A, Ziemkiewicza "Michnikowszczyzna".
Oto najważniejszy cytat z niej w tym temacie:
" Henryk Głębocki , badając archiwa SB w Krakowie, wyliczał bardzo precyzyjnie, że ponad 96% jej TW podejmowało współpracę dobrowolnie ".

Potem wylicza z jakich pobudek to robiono i jakie grupy zawodowe były najliczniejsze. Według niego byli to głównie księża, choć nie tylko.
Szukałam ponownie informacje na temat tzw. "fałszywych teczek'. One jednak w żaden sposób nie wpisują się w te scenariusze, a ludzie ktorzy to robili liczyli tylko i wyłącznie na profity dla nich z tego tytułu i NIE BYLI to ludzie ze służb dawnego aparatu opresji.

Powtarzam, według tych, którzy gruntownie się tym tematem zajmowali, agentem TW byli też tzw. "wrobieni' przez służby uczciwi ludzie, ale slużby miały na nich haka lub haki. W ten sposób ich pozyskiwali, było to tylko te niecałe 4% w archiwach krakowskich.
Innej opcji nie było i nie ma.

TYLKO jeden biskup sie im postawił , ale przypłacił to utratą stanowiska, tak twierdzi major Budzynski i Sumliński.
Wspomniany biskup postanowił powiedzieć prawde i nie dał się dalej szantażować, chcial skończyć tę walkę z wlasnym sumieniem.
Za taką postawę bardzo go cenię. Myslę, że i inni ludzie by przebaczyli tym wrobionym przez służby.

Załużmy, że wspomnianemu księdzu stworzono fałszywa teczkę. Pytam się po co? Przecież nikt tego ksiedza nie prześladował, nie byl internowny, był przez wszystkich lubiany i doceniany, bo zaiste jego wkład był ogromny.

Zastanówmy sie więc po co taka teczkę miano stworzyć? Podaj racjonalne powody.

Znajdę linki to je wkleję.

Odpowiedz
konto usunięte
2019-01-10 23:27:48
0 0
https://www.youtube.com/watch?v=11Chsh6Xnhk
Tutaj jak SB szukala haki na ludzi, ktore wykorzystywali w III RP(operacja hiacynt)
https://www.youtube.com/watch?v=_jDy3bE61b4
Tutaj potwierdzenie na to , że tylko arcybiskup Pec zerwał się ze sznurka służb (od ok. 9 minuty nagrania) i potwiedzenie przejścia części dawnych służb SB do obecnych służb.
https://www.youtube.com/watch?v=rgb-g9Tgnms&t=23s
Odpowiedz
wlodek
2019-01-27 23:11:42
0 0
TEN PORTAL POWOLI ALE SKUTECZNIE STACZA SIE NA DNO !!!

- OCZERNIACIE CZŁOWIEKA ZASŁUŻONEGO I SZANOWANEGO PRZEZ TYSIĄCE LUDZI. UCZYŁ MNIE OD DZIECKA RELIGI I STARAŁ SIE JAK NAJLEPIEJ NAM WSZYSTKO OBJAŚNIAĆ. POMAGAŁ LUDZIOM W POTRZEBIE A SAM ŻYŁ BARDZO SKROMNIE . A REPORTEREK CO PISAŁ TEN ARTYKUŁ POWINIEN SIE WE WŁASNEJ KUPIE POCIAPRAĆ A NIE W ŻYCIU CZŁOWIEKA TAK ZASŁUŻONEGO - KTÓREGO MOŻE ZNA WYŁĄCZNIE Z NAZWISKA
Odpowiedz
wlodek
2019-01-27 23:16:02
0 0
TEN PORTAL OSTATNIO SWIETNIE SIE WPISUJE W FALE NIENAWIŚCI I PRÓBY SKŁÓCENIA LUDZI MIEDZY SOBĄ . KTO WAS OPŁACA ??! JAKA SIŁA POLITYCZNA ?? OT PYTANIE ?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"FIguruje jako TW „Janek”"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in