Baner Baner
20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Ewa Filipiak o wyborach i wewnętrznych napięciach w PiS (WYWIAD)

Opublikowano 30.10.2023 14:00:00 Zaktualizowano 31.10.2023 14:32:16 pan
56 8360

O blaskach i cieniach kampanii, wynikach Prawa i Sprawiedliwości oraz poszczególnych kandydatów, odpowiedzialności za “poniesione zwycięstwo” i stanie struktur PiS na Limanowszczyźnie rozmawiamy z Ewą Filipiak. Zachęcamy do przeczytania wywiadu.

Jak pani skomentuje kampanię i wynik wyborczy Prawa i Sprawiedliwości w powiecie limanowskim i w całym okręgu nr 14? 

PiS na naszym terenie otrzymało bardzo duże poparcie. To ponad 53% w okręgu i blisko 60% w powiecie, a więc wysoki wynik, a liczba głosów oddanych na nasz komitet nie jest znacząco niższa, niż przed czterema laty. 
Co się tyczy samej kampanii, to nie chciałabym przerzucać całej odpowiedzialności na pełnomocnika struktur Annę Paluch. Nie zgodzę się też ze słowami Mieczysława Urygi, że liczba kandydatów z powiatu limanowskiego wpłynęła na brak mandatu. Nie sądzę również, że wszyscy kandydaci, których starosta zaproponował, zdobyliby więcej głosów. 
Wiele osób powinno uderzyć się w piersi, począwszy od naszych struktur, czy wreszcie lidera listy marszałka Terleckiego. Poprzednie kampanie prowadziliśmy grupą, w tej ostatniej każdy z kandydatów indywidualnie walczył o poparcie. 

A jak w wyborach poradzili sobie kandydaci z powiatu limanowskiego? Agata Zięba - 10,6 tys. głosów, Ewa Filipiak - 3,6 tys., Wojciech Włodarczyk - 3,2 tys. i Klaudia Janik-Wojtanowska - blisko 1,1 tys. głosów. Wszyscy razem około 18,5 tys. głosów. Taka liczba to indywidualne wyniki ministra Edwarda Siarki czy posła Patryka Wichra. 

Moja kampania była skromna, wiele osób prowadziło również "ptasie plotki" na mój temat a mimo tego wynik, który osiągnęłam, jest zadowalający. Po raz kolejny wygrałam wybory parlamentarne w swojej gminie, mój elektorat jest duży i to mobilizuje mnie do obecności w życiu publicznym. 
Klaudia Janik-Wojtanowska jest samorządowcem na szczeblu gminy i był to jej pierwszy start. Wynik, jaki osiągnęła, w mojej ocenie był bardzo dobry. Także Wojciech Włodarczyk nie miał doświadczenia w kampanii parlamentarnej ani dużego wsparcia ze strony radnych czy starostwa i jego jednostek, na które mogła liczyć Agata Zięba. Faktycznie, był wśród nas najwyżej, choć trzeba też powiedzieć wprost: gdyby nie negocjacje rolniczej “Solidarności”, to Wojciecha prawdopodobnie nie byłoby na liście. Oceniam, że jego wynik jest dobry. Myślę, że Wojciech cieszy się z każdego otrzymanego głosu.
Natomiast rozczarował mnie wynik Agaty Zięby. Liczyłam, że zdobędzie zdecydowanie więcej głosów. Żaden z kandydatów z powiatu nie prowadził tak szumnej kampanii wyborczej. Zresztą rozpoczęła ją już dwa lata temu. Poseł Janczyk prowadził dużo mniejsza kampanię a wygrywał wybory. Ja również dałam jej fory. Mnie jedynej stać było na publiczną prośbę do mieszkańców naszego powiatu, że jeśli nie będą głosować na mnie to niech wesprą swoimi głosami Agatę, Wojciecha lub Klaudię. Jak widać, to wszystko było niewystarczające. Problemem dla Agaty okazało się zdobywanie głosów poza powiatem limanowskim, a tam trzeba było pokazać coś więcej.

A może dla pani byłoby korzystne, gdyby Agata Zięba stanowisko wicestarosty i funkcję radnej powiatu zostawiła na rzecz miejsca w poselskich ławach? “Skromniejsza” kampania Ewy Filipiak miała być czyszczeniem przedpola przed nadchodzącymi wyborami samorządowymi? 

Zobacz również:
Mam żal ukryty w sercu do pani Agaty, moi wyborcy też mają. Jednak jestem osobą, która pamięta, ale nie jest pamiętliwa. Znam Agatę bardzo dobrze już od 17 lat i prywatnie uważam, że jeszcze nie nadszedł jej czas, brakuje jej przygotowania merytorycznego do bycia posłanką, musi jeszcze nad tym popracować. Choć jeśli chce już spełniać w tej roli, to na pewno nie będę jej tego blokować.
Nie było to żadne czyszczenie przedpola. Dla mnie nie ma znaczenia czy Agata Zięba zostanie w zarządzie i radzie, czy też stanie się posłem albo wójtem gminy Kamienica. Zawsze lubiłam rywalizację i wyzwania.

Przy większej frekwencji PiS, zarówno w okręgu jak i w powiecie, zdobyło mniejszą liczbę głosów. To efekt trendów ogólnopolskich i zmęczenia społeczeństwa władzą po dwóch kadencjach, czy miały na to wpływ jakieś lokalne uwarunkowania? 

Sytuacja ogólnopolska na pewno miała w tym duży udział. Opozycja robiła wszystko, aby przejąć władzę, musiało to mieć wpływ na mieszkańców i naszego powiatu. Nie zdarzyło się przecież w naszej historii, by jedno ugrupowanie rządziło samodzielnie przez trzy kadencje. Mimo tego, w wyborach wygraliśmy. 
Ale były też lokalne uwarunkowania. Dużym błędem i sytuacją, która niekorzystnie wpłynęła na postrzeganie PiS w powiecie limanowskim, niewątpliwie były zarówno wybory zarządu podczas 1 sesji Rady Powiatu Limanowskiego jak i bezpodstawne odwołanie mnie z funkcji przewodniczącej m.in. przez kolegów z PiS. To pokazało jakiś rozłam i zniechęciło wyborców do naszego ugrupowania. 
Wpływ na sytuację mają również wypowiedzi p.o. pełnomocnika PiS w powiecie limanowskim. Jego kandydatury na listę z powiatu limanowskiego nie były lokalnie konsultowane, Mieczysław Uryga jako pełnomocnik nie brał mnie pod uwagę, choć moje poprzednie wyniki były znaczące. Ponadto w kampanii od razu zobligował się do popierania tylko jednej kandydatury, choć miał troje kandydatów ze swojego najbliższego otoczenia - z rady powiatu. Takie postępowanie postrzegane było przez opinię publiczną jako uzurpowanie prawa do jedynej słuszności własnych decyzji.

Czy w związku z tym miniona kampania wyborcza będzie miała duży wpływ na ostatnie miesiące bieżącej kadencji Rady Powiatu?

Nie jestem w konflikcie ze strukturami PIS ani zarządem. Zadając merytoryczne pytania, próbuję sprostać oczekiwaniom naszych wyborców. Jestem daleka od toczenia wojenek o nic.  
Uważam, że to piękne, iż w ramach PiS możemy się różnić w opiniach, ale co do zasady dążyć do tego samego. Nie musimy sobie przy tym wzajemnie przyklaskiwać. Gdyby nie moje pytania, które rozpoczynają wiele dyskusji, to uchodzilibyśmy za “milczący samorząd”. Proszę nie oczekiwać zmiany ode mnie. Jestem wymagająca. Ostatnie miesiące kadencji rady będą jeszcze bardziej intensywne. A wszystkich zainteresowanych przyszłością naszego powiatu już dziś zapraszam do współpracy.

Była to pierwsza od wielu lat kampania PiS, w którą - przynajmniej oficjalnie - nie był zaangażowany Wiesław Janczyk. Ale czy po tym długim okresie, w którym rządził lokalnymi strukturami partii, nadal były widoczne efekty jego zarządzania? Mówiło się, że poseł Janczyk nie tolerował konkurencji i za wszelką cenę nie chciał dopuścić, by u jego boku wyrósł nowy, silny i wyrazisty polityk, który mógłby zostać liderem. 

Na pewno tak. Odkąd zostałam członkinią PiS, odczuwałam to, że dla Wiesława Janczyka ważne było, aby nie pojawił się nowy potencjalny lider struktur. Dla przykładu: Grzegorz Biedroń w ostatnich wyborach samorządowych zdobył rekordową liczbę głosów, a nie został marszałkiem, choć olbrzymie poparcie wyborców nobilitowało go do tego. Ale na wsparcie ze strony Wiesława Janczyka nie mógł liczyć. Ja również, od czasu gdy odważyłam się prowadzić po raz pierwszy kampanię wyborcza na przychylność ówczesnego posła liczyć nie mogłam.
Wiesław Janczyk odszedł do Rady Polityki Pieniężnej, zostawiając nasze struktury w niebycie. Z mediów dowiedzieliśmy się, że Mieczysław został p. o. pełnomocnika PiS w powiecie. Część działaczy jest rozgoryczona. Od dwóch lat nie było żadnego prawdziwego spotkania członków partii, organizuje się jedynie “opłatki” dla wybranych sympatyków, pomijając członków płacących składki. Myślę, że nadeszła w końcu pora, aby po tych wszystkich wydarzeniach zrewidować działania w ostatnich latach, rozliczyć oraz zaplanować przyszłość. Nie ma na co czekać. Wybory samorządowe już niebawem!

Struktury lokalne są zatem osłabione. Ale czy nie było tak, że wpływowi politycy z Sądecczyzny i Podhala ułożyli listę tak, by zapewnić sobie reelekcję, nie bacząc na końcowy wynik komitetu? Przecież ci, którzy do Sejmu mieli wejść - weszli, na chwilę pożegna się z parlamentem Anna Paluch, ale i dla niej prawdopodobnie w przyszłym roku pojawi się ewentualna możliwość powrotu. 

Powtórzę, że nie obarczałabym pełną odpowiedzialnością Anny Paluch, a to wybrzmiało np. z wypowiedzi Mieczysława Urygi i Agaty Zięby. W wielu sprawach na pewno popełniła błędy, ale zapłaciła za nie i bardzo jej współczuję, bo po 18 latach - przynajmniej na jakiś czas - straciła swój mandat poselski, a to duża przykrość. Zresztą przypominam, że spośród posłów tamtej kadencji aż 3 nie znalazło się w Sejmie RP. Posła J. Dudy nie było już na liście a E. Zielińska przegrała wybory.
Tradycją już jest, że parlamentarzyści zawsze zajmują czołowe miejsca na listach. Anna Paluch miała wysokie, czwarte miejsce, to samo, z którego do Sejmu dostał się w poprzednich wyborach Wiesław Janczyk. 
Winą za wynik listy na pewno w największym stopniu obarczam lidera listy - Marszałka Terleckiego. W trakcie kampanii zwracałam mu uwagę na błędny kształt kampanii. Poseł Terlecki zdobył dużo głosów w powiecie limanowskim. To m.in. on, zamiast kandydatów z powiatu, był promowany przez lokalnych samorządowców.
Wystarczy spojrzeć na wyniki w powiecie limanowskim: poseł Mularczyk zdobył tu 12 tys. głosów, poseł Terlecki 7 tys. głosów, a poseł Gut-Mostowy 2 tys. głosów. Razem 21 tys. głosów, a to jest mandat poselski dla dowolnego kandydata z powiatu limanowskiego. Dopóki powiat limanowski nie będzie solidarnie dbał o siebie i swoich kandydatów, dopóty będzie liczył jedynie na łaskę posłów z innych powiatów.

Co dalej? Jakie są prognozy dla PiS na wybory samorządowe wiosną przyszłego roku?  

Nie wiem, jak przełoży się to na wybory samorządowe, ale wiele osób powinno przemyśleć swoje działania. Powinniśmy też przeprowadzić reorganizację naszych struktur. Jeśli nie, to jako PiS w wyborach samorządowych stracimy jeszcze więcej.  


Komentarze (56)

pipa
2023-10-30 15:58:06
0 9
Myślę, że wypowiedzi p. Ewy co do innych kandydatów są co najmniej śmieszne. Sama startowała nie po raz pierwszy. Jak sama twierdzi osiągnęła tym razem wynik zadowalający 3,6 tys. To naprawdę nie wiele w porównaniu np do p. Agaty Zięba, która startowała pierwszy raz i otrzymała poparcie 10,6 tys wyborców.
Skoro zaskoczył ją jak twierdzi niby niski wynik p. Agaty to jej własny jej nie zaskoczył?. Może czas coś przemyśleć i wyciągnąć wnioski. Łatwo jest komentować kogoś kiedy się siebie nie widzi.
Dla mnie jako wyborcy takie wypowiedzi świadczą o totalnym "dnie". Marne szanse p. Ewy widzę w przyszłych wyborach samorządowych.
tonymld
2023-10-30 16:57:54
0 3
Pani Ewa jak Pan slusznie zauwazyl zanotowala spadek czyli porazke. O tym ciezko mowic. Brak samokrytyki. Wynik PiS przedstawia tak samo prawdziwie, jak Pani Paluch stan poparcia dla PiS w regionie oraz morale czy brak konfliktow lokalnych struktur, ktory posrednio wplynal na wynik. Kandydatura Wlodarczyka czy Pani Janik-Wojtanowskiej byla niepotrzebna. Wlodarczyk na kolanach jechal do Wawy do Sobolewskiego, chyba dalej z kolan nie wstal…
Z jednej strony niby wszystko wie, ale Terlecki sie jej nie posluchal, straszne. Co do braku spotkan, to jest to zasluzona krytyka dla starosty i jedoczenie pelnimocnika lokalnych struktur. Moze zaklinac rzeczywostosc jak chce, ale wynik Ziembowej byl zdecydowanielepszy jak na debiut. Na pewno pomogla pozycja wicestarosty, ale pewnie dalej sprawujac funkcje przewodniczacej sama Pani Ewa takze by sie promowala. Jak juz wczesniej gdzies w komentarzach PiSalem, bylejakie miejsca kandydatow oraz ich mnogosc sprawy nie ulatwili.
starostamiernota
2023-10-30 21:23:01
0 0
Na miejscu Urygi i Zięby pozbylbym sie Ewy z PiS. Ona im ciagle przeszkadza i szkodzi. Obawiam sie jednak, ze jesli do tej pory tego nie zrobili to beda sie bac przed wyborami.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-30 16:23:15
4 3
niech sie RUSKIE PSUBRATY sami WYKOŃCZA !!!!!!!!!!
konto usunięte
2023-10-30 16:25:50
2 1
i niech oddadzą wszystkie te MILIONY co WYDOILI z Polski jak ze STAREJ KROWY
Odpowiedz
antyormowiec
2023-10-30 16:46:02
2 0
Pani Ewa ma rację, reorganizacja PIS na szczeblu powiatowym jest koniecznością. Pisowcy tacy z przekonania są w kurzeni na struktury powiatowe, płacimy składki nikt się z nami nie liczy. Najwyższy czas odejść od strategii Janczyka, bo to prowadzi do skarłowacenia PIS. W obecnych wyborach W. Janczyk nie uzyskał by mandatu, miał taką świadomość więc pozbierał zabawki i tyle w temacie.
Jak rozmawiam z pisowcami i nie tylko, to mówią że powiatowym pełnomocnikiem PIS powinna być Pani Ewa Filipiak.
chlopzewsi
2023-10-30 21:03:44
0 1
Pani Ewa leciała na dotychczasowym sukcesie. Obecne wybory pokazały, że nie ma już takiego poparcia. Mietek jest niekompetentny. Normalnie powinna Zięba przejąć struktury, ale czy będzie chciała. Po ostatnim wywiadzie Paluchowa pewnie już sobie na nią ostrzy pazury...
Odpowiedz
byle_nie
2023-10-30 16:46:32
1 5
Czy to jest już wojenka powiatowo-powiatowa. Mnie się wydaje że tej partii zwanej pis musimy w nadchodzacych wyborach samorządowych podziękować. Niech oni sobie odpoczną z dala od polityki, skoro się smędza między sobą to niech tak będzie ale za burtą.
Odpowiedz
dudzikowna
2023-10-30 17:01:37
1 5
Ja, jako wyborca z wypowiedzi Pani uważam że, jest Pani osobą niekompetentną…
Takie wypowiedzi z Pani strony wobec Pani Agaty Zięba i głosów, które mieszkańcy okręgu 14 oddali na jej kandydaturę w wyborach są dyskwalifikujące dla Pani w dalszej karierze politycznej.
A dla Pani Agaty Zięba składam gratulacje w następnych wyborach!
Napewno oddam na Panią Agatę głos!


Pani Ewo, wstyd za takie wypowiedzi.
Kolorado
2023-10-30 18:56:52
0 3
To prawda wstyd
Odpowiedz
heraklit
2023-10-30 17:08:23
2 4
Słabszy wynik PIS to nie tylko błędy, podobne do tych w powiecie Limanowskim. Wpływ na wynik wyborów miała szeroko zakrojona akcja szczucia na Prawo i Sprawiedliwość. Akcja prowadzona przez kolaborantów i inni, popaprańców. Część wyborców zrobiła się w jajo, i to oni będą płacić długo za dokonanie takiego wyboru.
chlopzewsi
2023-10-30 21:02:16
0 1
Na pewne rzeczy sami sobie zasłużyli.
Odpowiedz
34607szczawa
2023-10-30 17:23:12
3 3
Pamiętam miliony utopione w GWT i pamiętam kto chwalił tę inwestycję. Niestety ciemny lud nie pamięta i nie widzi jak pis nas zadłużył a długi trzeba spłacać latami. Pamiętam też inne inwestycje zachwalane przez lokalnych socjalistów i widzę jak się rozlatują. Czekam aż w końcu ktoś rozliczy pis za całe rozdawnictwo, zadłużanie i te atrapy inwestycji.
pipa
2023-10-30 17:37:08
0 2
34-607 a nie wstyd cię wyzywać ludzi od " ciemnego ludu". Kultury troszkę by wypadało mieć. Sorki wy czegos takiego nie posiadacie...
A pamiętasz jak Po wysprzedawalo polski majątek i może się pochwalić zerowymi inwestycjami bo nigdy na nic kasy nie miało oprócz dla siebie oczywiście! Tak bronisz tej partii a czym ona się pochwalić może. Co zrobiła dla ludzi.
konto usunięte
2023-10-30 18:08:33
0 3
Przeciętny wyborca KO ma to w genach , oni nawet jak leci pies przez pole nic nikomu nie robi nawet nie szczeka. to ten 34607szczawa szuka kamienia aby mu p******,lic
minor
2023-10-30 20:46:03
0 1
@old
Masz 100 % racji że 34-607 to element którego nie warto czytać a tym samym komentować jego prostackie wpisy. No cóż - łopatą nikt nikomu wiedzy do głowy nie nakładzie.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
enterek
2023-10-30 17:24:17
0 1
@dudzikowa a nie wstyd ci lobować na rzecz W. Cholewy - by łączyć biznes z polityką, widzisz ten pan chce to coś wybudować z pieniędzy podatników to jest dopiero powód do wstydu.
Odpowiedz
dzinio
2023-10-30 18:18:59
3 2
Pis się kończy i bardzo dobrze.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-30 18:45:19
0 2
Najłatwiej bic sie w piersi - CUDZE
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-30 18:53:39
0 2
Jest jeszcze lepiej podobno ma być rotacyjny premier jeden dzien tygodnia jedna partia
Odpowiedz
TSilver
2023-10-30 20:35:56
1 1
Już kiedyś wspominałem lokalny pis to dno... a szkoda... tu potrzeba nowej świeżej krwi...
minor
2023-10-30 20:48:39
0 1
@TSilver
ty rozumiesz to co ty piszesz ????
TSilver
2023-10-30 20:56:09
0 0
tak...
chlopzewsi
2023-10-30 21:10:00
0 2
Jak ma istnieć taki twór jak lokalny PiS skoro głównym celem starosty jest zrobić sobie zdjęcie na Fb i coś zjeść. A jedyne spotkanie to opłatkowe, bo po co ten tego rozmawiać o tym i tamtym.
TSilver
2023-10-30 21:35:09
0 0
@chlopzewsi
o tym pisze, o to mi chodzi nigdzie ich nie widać nie widać by coś ciekawego działali jakieś inicjatywy, czy też wyjść do lokalnych typu gminy... a tak ani widu ani słychu
TSilver
2023-10-30 21:38:12
0 0
praca u podstaw, a tu takiej pracy brakuje...
Pokaż wiecej (4)
Odpowiedz
chlopzewsi
2023-10-30 20:48:31
0 3
Pragnę podjąć się polemiki z tezami przedstawionymi przez Panią Ewę Filipiak:
1.Niestety, ale Pani mija się z prawdą. To raczej dość powszechne u polityków. Niby ma się Pani za taką praworządną i prawdomówną i o wiele lepszą od swoich kolegów z PiS, jednak najwidoczniej umyka Pani fakt, że wynik, który osiągnęliście w okręgu jak i w powiecie był dużo słabszy i kosztował Was utratę DWÓCH mandatów. Dla przypomnienia 2023 w okręgu: 60% i w powiecie 59,93%, w 2019 odpowiednio 65% i 71,82%. Pani zaklina rzeczywistość! Może Prezes lubi jak się go karmi bajkami, ale my tego nie lubimy! Jeśli utrata dwóch mandatów to nie dużo, to gdybyście w każdym okręgu (statystycznie) zdobyli o jeden mandat więcej, to mielibyście samodzielne rządy!
chlopzewsi
2023-10-30 20:50:03
0 2
2.Pani Paluch miała swoje ukryte cele, tworząc listy w okręgu. Wiadomo posłowie, ministrowie czy marszałkowie o dyskusyjnej urodzie mieli pierwszeństwo na listach. Jednak jakby na to nie patrzeć w poprzednich wyborach, kandydaci z limanowszczyzny mieli wyższe miejsca na liście niż wasza czwórka. Widocznie strategia była prosta, kosztem limanowszczyzny zdobyć miejsca dla obecnych parlamentarzystów a wy mieliście pracować na ten wynik. Każdy zaraz uwierzył, że zostanie posłem i zabrakło refleksji, iż zostaliście rozegrani jak małe dzieci… Działania Pani Paluch osłabiły PiS w powiecie. To są fakty. Gdyby tak nie było i powtórzono by wynik z poprzednich wyborów, to mielibyście swojego posła. Pani zresztą zdobyła w tych wyborach, pomimo większej frekwencji dużo mniej głosów: zamiast 7.468 tylko 3.618. To są liczby.
chlopzewsi
2023-10-30 20:50:31
0 0
3.Jeśli chodzi o marszałka Terleckiego, nie robiłbym sobie wroga z człowieka, który ma dostęp do Prezesa i jak co do czego idzie do Prezydenta na rozmowy. Można lubić lub nie lubić, ale jest wpływowym politykiem Waszej partii, i ja bym mu na każdym kroku wytykał, że wszedł z Waszego regionu i ma Was wspierać. Ale widocznie Panią interesuje krótkowzroczność. Znając Terleckiego, on by się z Panią nie pierniczył jak Uryga i dawno by Panią zawiesił lub wyrzucił. Proszę więcej go krytykować, to tak pewnie uczyni.
chlopzewsi
2023-10-30 20:50:58
0 2
4.Przegrać wybory we własnej gminie to trochę wstyd. Jednak wygrana we własnej gminie mandatu nie daje. Trochę to Pani krótkowzroczne spojrzenie na krajową politykę. Na dobrą sprawę potwierdza tylko, że się Pani do sejmu nie nadaje.
chlopzewsi
2023-10-30 20:51:29
0 1
5. To po co było dawać słabych kandydatów? Na dobrą sprawę rozumiem, że Pani poprzedni wynik był dobry i miało sens, aby Pani ponownie startowała. Ale Włodarczyk, biorąc pod uwagę zboże techniczne z Ukrainy i jego pielgrzymki do Warszawy? Co on załatwił dla rolników, chyba jedynie ciepłe miejsce na liście dla siebie. Pani Janik-Wojtanowska, jak Pani słusznie zauważyła nie powinna kandydować. Sens miałby jedynie pojedynek między Panią a Panią Agatą, ponieważ mężczyźni w radzie powiatu co cieniasy (nie licząc jednego Pana z racji słusznej wagi). Na dobrą sprawę kandydatura Włodarczyka ukradła Wam głosy. Zajął najlepsze miejsce i zaliczył porażkę, bo tak to nazwać trzeba. Miał mniej głosów od Pani choć miał najlepsze miejsce. Nie wiem, czy wygrałby w wyborach do rady gminy…
chlopzewsi
2023-10-30 20:52:42
0 0
6. Pani kontrkandydatka Agata Zięba miała zdecydowanie więcej głosów, biorąc pod uwagę dalsze miejsce. Chcąc nie chcąc stała się lokalnym liderem, z którym należy się liczyć. Kwestia tylko czy puste głowy na Nowogrodzkiej to zauważą, czy dalej będą układać listy z górnego nadania. Jak wiemy ostatnio ta metoda nie bardzo się sprawdziła. Mieliście na listach różne mendy i Mejzy, co wielu wyborców a także lokalnych działaczy rozwścieczyło.
chlopzewsi
2023-10-30 20:53:04
0 1
6cd. Centrala powinna wyciągnąć z tego wnioski. inaczej przegracie kolejno wybory samorządowe, europejskie oraz prezydenckie. Jeśli chodzi o promowanie, to niestety, ale każda kolejna kampania zaczyna się po ogłoszeniu wyników wyborów. Coś się kończy a coś zaczyna. Jeśli Pani tego nie wie, to skąd ja zwykły chłop ze wsi mam to wiedzieć? A na dobrą sprawę poza powiatem Agata miała 2292 głosy a Pani aż 638. Ale w Pani opinii pewnie lepiej Pani wypadła, właśnie taka pycha doprowadziła do faktycznej przegranej PiS.
chlopzewsi
2023-10-30 20:53:37
0 1
7. Gdybym sam miał miejsce Janczyka na liście to z palcem w nosie i nie powiem, gdzie jeszcze wszedł bym do sejmu! Mieliście przekichane, bo każdy poseł się promował i używał do tego wszelkich możliwych środków z racji sprawowanych funkcji. Dostaliście końcowe miejsca, bo za takich Was w Warszawie mają ciemny lud, który wszystko kupi. Stąd tak wysoka liczba głosów w powiecie na marszałka. Dlatego głosy na Was oddane miały pracować na takich politykierów jak Paluchowa i spółka. pani było to na rękę, bo mogła się odegrać na kolegach i koleżankach z powiatowych struktur PiS.
chlopzewsi
2023-10-30 20:57:00
0 1
8. Szczyci się Pani przygotowaniem merytorycznym. Super. Trzecia Partia w sejmie ma lidera, który jest tylko po maturze i wyborcom jest to całkowicie obojętne. Liczy się kto, ile głosów i mandatów uzyskał. Tylko tyle i aż tyle. Najwidoczniej Pani kompetencje nie zostały wysoko ocenione przez wyborców. Skoro jeszcze prowadziła Pani skromną kampanię, to po co to wszystko? Może nie trzeba było wcale kandydować, jeśli obawia się Pani ptasich plotek? W polityce trzeba mieć twardą skórę. Fakty są takie, że dostała Pani dużo mniej głosów przy dużo wyższej frekwencji.
chlopzewsi
2023-10-30 20:57:51
0 1
9. Ja bym tego wygraną nie nazwał, jeśli rządu utworzyć nie możecie. To jest początek klęski. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Trzeba sobie też zasłużyć, aby koleżanki i koledzy z partii odwołali Panią ze stanowiska. Ma Pani rację, że Uryga jest słabym pełnomocnikiem. Powinien Panią usunąć z partii albo przynajmniej być w stanie zblokować Pani kandydaturę. O dziwo nie sądziłem, że się z Mieczysławem kiedykolwiek zgodzę, ale jednak. Miał rację, nie udzielając Pani rekomendacji, bo Pani wynik był mizerny.
chlopzewsi
2023-10-30 20:58:28
0 1
10. Dziwi mnie Pani postawa. Oficjalnie Pani krytykuje Lot a na ulotkach wyborczych chwali się z bycia wiceprezesem. Ja wolałbym zrezygnować z takiej funkcji, mając krytyczny stosunek do tego przedsięwzięcia… W każdej partii powinno być pole do dyskusji, jednak miejscem nie jest posiedzenie rady powiatu tylko lokalne spotkanie struktur, bez mediów. Tutaj faktycznie Mietek nawalił po całej linii.
chlopzewsi
2023-10-30 20:59:02
0 0
11. Janczyk niczym Tusk zlikwidował potencjalnych kontrkandydatów. Jest pośrednio ojcem Waszej lokalnej porażki, ponieważ nie zostawił po sobie żadnego sensownego i liczącego się w centrali lidera. Może nie lubi kobiet? Stad wasze nikłe szanse na listach.
chlopzewsi
2023-10-30 21:00:58
0 0
12. Pani Paluch ponosi odpowiedzialność za słaby wynik. W tym okręgu stracić dwa mandaty? Jak chcieliście rządzić, jeśli w swoich okręgach tak ciężko wygrać. To Was jako partię zgubiło. Brak przyznania się do popełnionych błędów i ciągła propaganda sukcesu. A jak ktoś winni to zawsze jacyś oni, jak nie PO to Niemcy czy Ruscy. Jeśli ktoś kandyduje do sejmu, to musi się liczyć z tym, że się nie dostanie. Wiadomo odcięcie od korytka boli bardzo. Ale moim zdaniem zasłużyła na swoje, ponieważ patrzyła na swoje prywatne interesy a nie interes partii. I musi ponieść konsekwencje.
chlopzewsi
2023-10-30 21:01:52
0 0
13. Co do reorganizacji struktur i odrobienia lekcji z tych wyborów w pełni się zgadzam. Powiatowy pełnomocnik to taki sam kabaret jak była już posłanka Anna P.
jewgenijonegin
2023-10-30 21:15:51
0 0
Drogi chlopie, kariry to ty w polityce nie zrobisz, bo najprawdziwsza prawde piszesz, ktorej uszy nie chca slyszec ani oczy widziec. Pani Ewa nie dostrzega ze swoim wymadrzaniem tylko oslabila lokalne struktury swojej partii a na tym ewidentnie Pani Paluch, ktora ja najwidocznej promowala, skorzystac chciala. Duma kroczy przed upadkiem.
Pokaż wiecej (13)
Odpowiedz
roomserwis
2023-10-30 20:55:43
0 2
p. Ewa, to za samo imię powinna do raju trafić.
tylko że tam Adama, to ni chu chu.
tam, w tym raju, to Jarosław jakiś, czy inny Matousz ...
p. szuka blasku, a tam tylko cienie.
Paluchem naznaczona Anna też mogła by, ale
nie bez znaczenia są też piersi ... Terleckiego :D
takie grupowe bardziej...
normalnie są dwie.
prawa i lewa.
Są jeszcze piersi Agaty.
z Terleckim to już sześć ...
że o Rydzykowych nie wspomnę.
Ten, to ich ma jak wilczyca kapitolińska
Odpowiedz
jaz
2023-10-30 20:58:58
0 0
Wspieranie przez starostę Łuczkowskiego doprowadziło do utraty wielu głosów w gminie. Lepiej by było aby jeden naprawiał Tv a drugi zbierał runo leśne bo na tym sie znają.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-30 21:08:27
0 1
chlopzewsi@ Dlaczego to nie napisałeś 10 punktów, (dekalog)
jewgenijonegin
2023-10-30 21:17:08
0 3
Zawsze moglo byc gorzej, mogl sie jak Tusek rozpisac i 100. konkretow nam sypnac ;)
chlopzewsi
2023-10-31 05:25:48
0 0
@old dobra sugestia ale troche za pozno. Ja chcialem sie w sposob rzeczowy odniesc do wypowiedzi Pani Ewy Filipiak, bez hejtu i przedstawic inny punkt widzenia. Przez takie bujanie w oblokach PiS przegral i chcialem to Pani Ewie uswiadomic. Mam nadzieje ze lokalne struktury wyciagna z tego wnioski dla siebie.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-30 21:14:57
0 0
roomserwis@ Istny bart Tuska o mało co wieszcz
roomserwis
2023-10-31 22:01:12
0 0
dołóż do nich swoje i bijcie sie w nie aż zaboli.
może wtedy kaman
bo rozumem nie ogarniacie

szkoda że ty tego nie wieszcz.
rozum !
nadzieją, postępem, przyszłością.
P.S.
oprócz tego to jeszcze tylko prawo' i sprawiedliwość' ...
Odpowiedz
starostamiernota
2023-10-30 21:21:51
0 2
Najlepiej o lokalnej debacie o PiS świadczy to, ze pelnomocnik na powiat ma malo do powiedzenia i nikt sie za bardzo z nim nie liczy. To pewien sygnal. A ja mysle, ze jesli PiS bedzie rzadzic w powiecie, to tylko w ramach koalicji, jesli wogole. Pytanie czy Agata czy Ewa zostanie w PiS. Dopiero teraz zacznie sie walka na noze. Niemal 5. lat zlecialo, polityka polityka a z czegos zyc trzeba.
Odpowiedz
kidzol
2023-10-30 21:39:06
0 0
Zdaliśmy egzamin z dojrzałości demokratycznej bez względu na nazwisko kandydata
Odpowiedz
Ratownik
2023-10-31 03:03:55
0 0
Kto jest na tym zdjęciu? Bo Filipiakowa tak nie wygląda
mietek23
2023-10-31 05:17:56
0 0
To zdjecie kampanijne, jego sie uzywa jak jest kampania wyborcza. Z niego wynika ja pikna, mloda i mondra dziewica.
Odpowiedz
34607szczawa
2023-10-31 07:25:44
0 0
Wystarczy sprawdzić kto głosuje na pis i wiele się wyjaśnia.

Pytanie tylko co na to młodzi pracujący ludzie?

Od nowego roku nowe i wyższe podatki, oczywiście ciemny lud powie źe to wina następnego rządu wcale nie lepszego od obecnego.
Odpowiedz
34607szczawa
2023-10-31 07:27:24
1 0
... ale może chociaż rozdawnictwo się skończy i zaczną rozliczać za zadłużenie i wyprzedaż choćby LOTOSU czy likwidacji polskich kopalń przez pis.
TSilver
2023-10-31 19:08:05
0 0
dalej uparty jesteś... dalej nie wiesz o co chodzi z lotosem jesteś naprawdę tępy!!! sprawdź co ue chciała dramat i takich imbecylów wyborców potem mamy...
Odpowiedz
zajec
2023-10-31 08:25:30
0 0
Kościół i PiS, zroślaki syjamskie razem się topią, Z tym, że PiS może wrócić do władzy na tle niepokojów społecznych związanych z kryzysem, a kościół będzie stale już tracił wyznawców, choć ekonomiczną potęgą będzie jeszcze długo
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Ewa Filipiak o wyborach i wewnętrznych napięciach w PiS (WYWIAD)"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in