22°   dziś 16°   jutro
Poniedziałek, 06 maja Filip, Judyta, Jan, Jakub, Benita

"Zmiany nie wpłynęły dobrze na wynik” – starosta o wyborach (WYWIAD)

Opublikowano 18.10.2023 15:30:00 Zaktualizowano 19.10.2023 22:47:03 pan
59 14168

Starosta limanowski Mieczysław Uryga w rozmowie z nami odnosi się do wyborów parlamentarnych, podkreślając specyfikę kampanii oraz wpływ zmian w listach kandydatów na ostateczny rezultat Prawa i Sprawiedliwości. Mówi również o lokalnych kandydatach PiS i przyszłej współpracy z nową władzą na poziomie samorządowym. Przeczytaj wywiad:

Jak pan ocenia minioną kampanię wyborczą? 

Każda kampania jest inna. Ta była specyficzna, bo dosyć długo czekaliśmy na ogłoszenie kandydatów, a z tego powodu moim zdaniem była też krótka. 

Czy takiego wyniku Prawa i Sprawiedliwości się pan spodziewał? Co pan sądzie dziś, po poznaniu wyników, o ostatecznym kształcie listy komitetu?

Jeśli chodzi o skład listy, to była tu duża niepewność co do kandydatów. Osobiście uważam, że zmiany nie wpłynęły dobrze na wynik i zaważyły na utracie siódmego mandatu.  
Wydaje się, że niekorzystne okazało się już przyłączenie naszego powiatu do struktur partii na Podhalu, podczas gdy zawsze było nam bliżej do Sądecczyzny. 
Jako pełnomocnik starałem się wskazać jak najlepszych potencjalnych kandydatów. Chodziło mi przede wszystkim o to, by zrobić wszystko, aby powiat limanowski miał swojego reprezentanta w parlamencie. Później były konsultacje i analizy poszczególnych nazwisk. Chciałem iść na szeroko rozumiany kompromis, podałem kandydatury, ale tylko jedna została uwzględniona. Jednocześnie rozumiem, że takie decyzje podejmowane są na wyższym szczeblu, przez kierownictwo partii. 

Jak poradzili sobie limanowscy kandydaci PiS? 

Zobacz również:
Jeśli chodzi o kandydatów PiS z terenu powiatu limanowskiego, to przede wszystkim słowa uznania dla Agaty Zięby. Taki wynik w pierwszym starcie do parlamentu to naprawdę świetny rezultat.  

Anna Paluch, wieloletnia parlamentarzystka związana z formacją jeszcze od czasów Porozumienia Centrum, liderka struktur na Podhalu, znalazła się poza Sejmem. To jedno z największych zaskoczeń w naszym okręgu wyborczym. 

Trudno jednoznacznie to skomentować. Byłem bardzo zaskoczony jej wynikiem. Pani Anna Paluch była bardzo aktywna, pojawiała się często w całym regionie, również u nas. Ale ta sytuacja powinna dać nam, jako ugrupowaniu, do myślenia. Jak widać, niektórych decyzji nie należy narzucać, czasem lepiej posłuchać innych argumentów. Mój głos jako pełnomocnika powinien być jednak bardziej brany pod uwagę. Chodzi o to, by te lokalne struktury też miały wpływ na kształt list.

Jedyną przedstawicielką powiatu w Sejmie będzie Urszula Nowogórska. Z pańskiej perspektywy, jak będzie wyglądać wasza współpraca? 

Współpraca zawsze była i będzie z każdym, kto może nas wesprzeć. Przecież jako starosta muszę dbać przede wszystkim o rozwój powiatu. Szanuję każdego, a tym bardziej szanuję wyborców. Dziękuję za głosy na naszą partię, ale jestem też wdzięczny za głosy na innych kandydatów z naszego powiatu. 
Pani Urszula Nowogórska jest zawsze przez nas zapraszana na przykład na sesje, jesteśmy w normalnych, dobrych relacjach. Nadal zresztą pamiętam współpracę z powiatem w czasach, gdy była radną województwa i przewodniczącą sejmiku. Pani poseł od zawsze nawoływała do wspólnego działania ponad podziałami, dla rozwoju. Ja też uważam, że nie powinno być niesnasek, a więcej racjonalnego podejścia. Sam źle się czuję w atmosferze sporu i kłótni. 

Jak wybory ogólnopolskich wyborów wpłyną na działanie władz samorządu, w tym Rady Powiatu Limanowskiego? Teraz PiS rządzący w powiecie będzie musiał funkcjonować w realiach rządów dotychczasowej opozycji. 

Atmosfera polityki ogólnopolskiej niestety przechodzi często na samorządy. Ja jednak sądzę, iż zawsze warto się zatrzymać i przemyśleć daną kwestię, a czasem nawet cofnąć o krok w poszukiwaniu kompromisu. 
Teraz mamy nowe rozdanie, ale przypominam, że “piłka w grze" i różnie jeszcze może być. To, co wydarzyło się w niedzielę, daje jednak do myślenia i zapewne będzie miało znaczący wpływ na następne wybory i strukturę władz samorządowych.

Komentarze (59)

PR1
2023-10-18 15:45:46
7 10
Teraz czas aby wyczyścić z powiatu, z miasta i z wszystkich gmin w powiecie przydupasów kulawego z żoliborza...Już widać strach w oczach starosty, burmistrzów, wójtów i radnych...
minor
2023-10-18 21:17:17
4 1
Twoje prostactwo wypowiedzi jest po prostu żenujące. Jak można się posługiwać w XXI w. tak prymitywnym językiem. Gdzie kultura i minimum wykształcenia kolego internauto ?
konto usunięte
2023-10-18 21:57:48
0 0
Nie wyczyścić tylko wy***** . Teraz taki język należy do maxymalnie wykształconego po 8 latach słuchania waszego króla!
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
jewgenijonegin
2023-10-18 16:16:01
0 6
Ja mam pretensje do pelnimocnika PiS w powiecie ze zadnego zebrania nie zorganizowal tylko sie na fb lansuje.
Odpowiedz
chlopzewsi
2023-10-18 16:21:58
1 8
Mietek, wech chlopie nie pier.. wielki k starosta a w PiS w d… mieli twoje zdanie i kazdy startowal jak chcial. Filipiakowa was tepi w radzie a mogla kandydowac, Wlodarczyk miernota zabral glosy twojej wice, tak bylaby realna szansa na mandat i moglbys sie jakims sukcesem pochwalic. I ta porazka, to wszystko pod twoim k nosem. Jak tak k rzadzisz w starostwie to ja k dziekuje. Tobie kury szac prowadzic a nie polityke uprawiac, by ci Jozef P. Powiedzial. Opozycja jest zadna krwi i z takim slabym liderem w powiecie nie macie zadnych szans. Ale zem sie k zagotowal. Jeslim kogos urazil to przepraszam ale sami sobie ten los zgotowaliscie. Dali wam spadochroniarza, Paluchowa i Nowy Sacz robili co chcieli. I to dziw bierze, ze Ziebowa poza 10. tyle glosow zebrala. A debil Jaworski na fb lajkuje wyniki osob z innego powiatu. Kurtyna.
Odpowiedz
oksymoron
2023-10-18 16:24:23
2 2
Trochę z innej beczki. Kiedy ten bałagan zostanie posprzątany na terenie miasta? Już nie mogę paczać na tych cudotwórców, którzy sporo obiecywali i stolec z tego będzie. Jedynie pan Patalita mógłby zostać bo będzie się mieszkańcom kojarzył z odblokowaniem DK28.
chlopzewsi
2023-10-18 17:41:19
0 2
PiS olal limanowe i sobie zasluzyl na porazke. Dobrze im.
drewniany
2023-10-18 19:29:37
0 1
Limanową
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
mietek23
2023-10-18 16:24:54
0 6
Jak nigdy musze sie z Pania Grazyna zgodzic. Starosta to chyba z kosmosu. Mial dobrego kandydata i za malo promowal i walczyl. Ale jak mialo sie to skonczyc, skoro nie promowali kogos swojego, tylko dali sie ograc jak male dzieci. Terlecki juz nie przyjedzie. Ma mandat w sejmie i limanowa daleko w swojej pomarszczonej d…
Odpowiedz
tonymld
2023-10-18 16:28:32
0 4
Takich debili to w sredniowieczu nawet nie bylo. Pozwolic Filipiakowej, ktora Was niszczy lokalnie kandydowac to trzeba byc bambikiem a nie pelnomocnikiem lokalnych struktur. Nagle sie wszyscy rozmarzyli i do sejmu chcieli. Trzeba bylo wyslac jedynie Ziebowa z powiatu, to mandat bylby pewny. Widocznie Paluchowa swoim wazeliniarstwem uwalila to, bo bala sie konkurencji. Spotkala ja sprawiedliwosc ;) a Wlodarczyk, powinien sie nazywac Porazka na drugie.
szaradaa
2023-10-18 19:09:16
0 1
Paluchowa , z racji tego, że w PiSie miała ugruntowaną pozycję nie za bardzo liczyła się z Pełnomocnikiem struktur PiS w powiecie a życie czasami pisze swój scenariusz:
Kto pod kim dołki kopie sam potem wpada w nie.
tonymld
2023-10-18 19:50:50
0 0
To akurat sprawiedliw ocena wyborcow. Ciekawe ile jest okregow, w ktorych przez egoistyczna polityke, PiS stracil mandaty. Jesli w limanowej traci to jak mieli wygrac?
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
byle_nie
2023-10-18 16:50:22
1 7
"Zmiany nie wpłynęły dobrze na wynik” – starosta o wyborach było nie trzymać mikrofona nie znajomemu, który i ciebie Mietku nie znał i ograł jak dziecucha. Zmiany nadejdą na wiosnę w powiecie i powieje zapachem normalności.
starostamiernota
2023-10-18 16:52:34
0 0
Oderwanie wladzy od rzeczywistosci, przyczyna porazki. Taki pelnomocnik powinien piersze skrzypce odgrywac w tworzeniu list a nie mikrofon trzymac staremu dziadowi. Wyruchal was bez mydla.
Odpowiedz
starostamiernota
2023-10-18 16:50:50
1 4
1. Pomarszczony Terlecki sie dostal do sejmu, bo dali go na jedynce w Limanowej, myslac ze ludzie to idioci i w slepo go wybiora. Zamiast byc lokomotywa wyborcza, to byl hamulcowym. Zabral mandat, przy czym PiS stracil w okregu dwa mandaty. Powtorka z Kielc.
2. Kolejna pomarszczona Paluchowa, nachapala sie tyle przez 20. lat, ze juz mieszkania socjalnego nie potrzebuje. Najwyzej psychologa.
3. Do Limanowej ani Morawiecki ani Kaczynski nie przyjechali, w ten sposob pokazali ludziom srodkowy palec, ze sie z nimi wcale nie licza. Efekt jak widac.
4. Poslowie, ministrowie przyjezdzali z czekami, kasa i kupili sobie miejsce. Az dziw bierze, ze wicestarosta taki dobry wynik uzyskala. Miala nikle szanse w takim towarzystwie na dalszej pozycji.
5. Lokalne struktury powinny byc rozliczone. Paluchowa ukladala listy ludzi z Limanowej, szukajac mozliowsci aby kazdego kandydata z powiatu pograzyc. Sama siebie i partie swoim egoizmem pograzyla.
6. Centrala dala ciala, ze takie listy zaakceptowala.
Odpowiedz
luxemburg
2023-10-18 17:17:53
0 2
No i kto teraz Staroście czeki z pieniędzmi będzie przywoził? Ani grosza nie dostaną i będzie biednie, ale to są skutki uwikłania politycznego, gdzie pieniądze idą tylko do swoich. A co do Pani Nowogórskiej, to na jej miejscu wypłacił bym tym wszystkim którzy ją lekcewazyli bo była w opozycji pięknym za nadobne. Dobrze że niebawem wybory samorządowe, wszystkim skompromitowanym aparatczykom, którzy tylko zdjęcia z wymuszonymi uśmiechami potrafią do sieci wrzucać, a nie prezentują żadnego merytorycznego przygotowania najwyższa pora podziękować.
byle_nie
2023-10-18 17:21:44
0 2
Całkowicie się z tobą zgadzam.
starostamiernota
2023-10-18 17:30:27
0 1
W polityce jedno sie konczy drugie zaczyna. Kolena kampania zaczyna sie po zakonczeniu wyborow. Nalezy sie zastanowic, kto bedzie kolejnym starosta. Z takim przywodztwem jak obecny starosta, czuje sie smutny. Wybory wylonily aktualnych liderow i trzeba wziasc to jako punkt wyjascia.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
antyormowiec
2023-10-18 17:30:08
1 2
Od półtora roku robiłeś brudną kampanie z Agatą w perfidny sposób odwołaliście przewodniczącą Rady Powiatu, niszcząc ją systematycznie. Nieudolne zarządzanie powiatem tylko psuło wizerunek Prawa i Sprawiedliwości. Teraz się dziwisz? Przyczyniliście się do tego, ze ziemia Limanowska nie swojego posła!.
jewgenijonegin
2023-10-18 17:38:13
0 4
Starosta nic nie robil, poza szukaniem simsonkow na allegro.. jak go trzeba bylo to urlop a jak cos powiedzial to nikt nie wie o co chodzi.. pani Ewa miala ludzi za nic, w tym pracownikow starostwa, ostentacyjnie chciala pokazac swoja wyzszosc i zasluzyla na odwolanie.
chlopzewsi
2023-10-18 17:43:27
0 0
@antyormowiec: przeszukaj na IPN w Nowym Saczu teczki czlonkow zarzadu. Dziwnie sie zdziwisz.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
111ksiadz
2023-10-18 18:57:37
1 2
Nie moja opcja więc nie będę się nad nimi pastwił.Wczoraj ałuchałem wywiadu z wielkim wodzem i wiecie co powiedział min.....porażka w wyborach to moja wina-jaki skromny,a w niedzielę wieczorem mówił co innego.Jest już po nieszporach,więc można powiedzieć co się myśli tylko najpierw trzeba myśleć.Dwa mandaty poszły się j...Czyja to wina? kaczora że zesłał butaprena i starosty,że nie załapała się pani Ewa.Zamiast to powiedzieć starosta wije się jak piskorz-panie starosto,już po wyborach!
tonymld
2023-10-18 19:49:39
0 3
Chcialbym powiedziec Amen ale musze wtracic swoje trzy grosze: kazdy lider partii jest odpowiedzialny za porazke i sukces swojej partii, to normalne. Niestety wygrana ma wielu ojcow, porazka jest najczesciej sierota. Dzisiaj po opadnieciu kurzu powyborczego pewne rzeczy widac inaczej, wiec logiczne. Jesli chodzi o mandaty: to ewidentny blad PiS wystawienie spadochroniarza oraz olanie lokalnych politykow. Efekt widac, dwa mandaty pies zjadl. Jesli chodzi o staroste, z tego co wiem on rekomendowal swoja wice Agate i osiagnela relatywnie dobry wynik, Pan ksiadz nie zauwazyl, ze gdyby bylo 8 mandatow dla Pis to Ziebowa by weszla. O tym Pan nie napisal. Jesli chodzi o Pania Ewe, to powinna miec wiecej a ma mniej glosow, wiec wystawienie jej bylo bledem. Moze o to chodzilo Paluchowej, aby oslabic lokalnych politykow i aby zapracowali na jej mandat. Pani Agata konkurowala z politykami z pierwszej ligi i ich w niektorych okregach dogonila. Wiec sukces, jednak nie uwienczony zdobyciem mandatu.
111ksiadz
2023-10-18 20:50:17
0 0
Dalej uważam że to wina starosty-po co na listach Włodarczk i ta dziunia?
starostamiernota
2023-10-18 22:05:52
0 0
Zgadzam sie, lepiej bylo miec dwoch ale mocnych kandydatow z PiS z powiatu niz czterech. Nie ilosc a jakosc.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
ciekawy
2023-10-18 19:34:08
2 6
Roman Giertych ma imunitet i teraz prawo może go w cztery litery pocałować a będzie przyszłym Ministrem Sprawiedliwości.
TSilver
2023-10-18 19:47:58
0 3
tak osoba z zarzutami ... szkoda że nasze prawo tak ułomne
chlopzewsi
2023-10-18 19:59:24
1 0
Ale teraz bedzie demokratycznie i praworzadnie i po europejsku! Jesli chodzi o Giertycha to drugi Czarnek wiec dziwi mnie, ze ktokolwiek sie zdecydowal na wspolprace z tak radykalnym politykiem. W kwestii immunitetu, to jest to raczej relikt, ktory nalezy zlikwidowac. Jak tak dalej pojdzie, aby wyjsc z wiezienia, wystarczy kandydowac do sejmu…
TSilver
2023-10-18 20:07:56
0 0
nie zgodzę się czarnek nie ma zarzutów, ale likwidacja immunitetu jestem za, plus poszerzyć o sędziów. Zlikwidować jeszcze senat i ograniczyć posłów do 200 ... to jest to
konto usunięte
2023-10-18 22:09:56
1 0
Pan Roman Giertych bedzię teraz ministrem sprawiedliwości i zapewne będzie to najlepszy minister jakiego do tej pory miała Polska!
konto usunięte
2023-10-18 22:14:06
1 0
A zarzuty czytaj "wrzuty" to miał chyba w TVP!
TSilver
2023-10-22 15:44:21
0 0
@HighL taki dobry jakim był ministerem edukacji... giertych i jego teorie spiskowe! co ani jedna się nie sprawdziła!
Pokaż wiecej (5)
Odpowiedz
dzinio
2023-10-18 19:52:41
2 3
Niech PiS posprząta te gęby bo na każdym kroku widząc ich na barierkach i znakach to robi się słabo.
chlopzewsi
2023-10-18 19:55:55
0 1
Kazdy komitet ma obowiazek po sobie posprzatac, wiec mysle ze nie bedzie problemu. Dotyczy to wszystkich partii.
konto usunięte
2023-10-18 22:26:24
0 0
#dzinio. Nie muszą sprzątać. To idealne są miejsca do spuwania!
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
vvv
2023-10-18 20:02:07
1 3
To jest obraz struktur powiatowych. Pamiętam jak kiedyś jedna pani działaczka pis powiatowego, obnażyła jak działają w tej organizacji i widać , że do tej pory nic się nie zmieniło, co tak a propos wcale mnie nie smuci .
szaradaa
2023-10-18 23:30:14
0 0
Układy i układziki były i są wszędzie w każdej partii no może czasem można westchnąć "komuno wróć", bo czasami u Pierwszego Sekretarza można było coś wskórać jak już ktoś ewidentnie prawo łamał a teraz pod dywanik i cicho sza !!!!!
Starosta jako pełnomocnik też niech się zderzy z rzeczywistością jak smakują "układy" kiedy się jest na pozycji tego " kto jest niczym dla możnych'
Czasami przykre,ale...
Odpowiedz
antyormowiec
2023-10-18 20:10:58
0 2
tonymld mnie dziwi wynik Pani Agaty Ziemba i wcale nie jest wysoki. Kampania trwała prawie dwa lata, z udziałem pieniędzy publicznych często w godzinach pracy. Pani Agata i Starosta zrobili mnóstwo błędów, które dopiero będą wypływać.
tonymld
2023-10-18 20:21:58
0 0
Wynik moglby byc wyzszy, ale bylo za duzo kandydatow, glosy sie podzielily. Dodatkowo kandydaci z powiatu mieli stosunkowo niskie miejsca na liscie. Jesli chodzi o bledy, to opinia publiczna ma prawo je poznac i ocenic. Zakladam ze kampanie w ostatnich dwoch latach prowadzila jedynie w calej Polsce Pani Agata, natomiast inni kandydaci z obojetnie jakiej partii, nie prowadzili jakiejkolwiek formy kampanii?
starostamiernota
2023-10-18 20:24:39
0 0
Kampni trwa caly czas. Jedni rozpaczaja inni juz mysla o wyborach samorzadowych czy europejskich. Festyny wiejskie, KGW itp. sa raczej w weekendy, wiec dobra sugestia, aby placic politykom za czas pracy w weekend ;) a tak na powazni, taka specyfika tej pracy, kto zazdrosci niech kandyduje. Ja miernota wiec niekandyduje, mierze sily na zamiary.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
jewgenijonegin
2023-10-18 20:15:07
0 2
W sumie patrzac na to wszystko, w jaki sposob PJJ z Siemianowic Slaskich zdobylo tyle glosow w l8manowej? Wszyscy sie dziwia ze spadochroniarz Terlecki a z drugiej strony koles z nikad, partia zarejestrowana na poczatku roku wziela niemal tyle gloso, ile potrzebnych bylo na jeden mandat. Z kolei Wlodarczyk zabral glosy Filipiakowej czy Ziebie, ktore mogly miec szanse na mandat. Lepiej bylo sie Wojtku bez portek zajac zbozem technicznym z Ukrainy…
starostamiernota
2023-10-18 20:25:57
0 1
Panu trzbea polac, po niku mniemam po nicku, iz Pan mocne trunki lubi. Do tej pory pierwszy komentarz o tym watku. W sumie PJJ podkradl w sprytny sposob glosy, ktore mogly choc dac jeden mandat (obojetnie komu) wiecej.
Odpowiedz
jazok
2023-10-18 20:34:28
0 5
Postawili takiego goscia aby ograć powiat. Limanowa nie miała mieć posła i nie ma. Tylko sie przeliczyli i jeszcze stracili 2 mandaty. Starosta, pelnomocnik bez wplywu. Wybory to nie gril i piknik i Facebook. Pora sie pożegnać ze stolkiem na wiosnę.
starostamiernota
2023-10-18 22:07:19
0 0
Pełny nocnik.
Odpowiedz
34607szczawa
2023-10-18 21:01:09
1 2
Ale co się staneło ? xD

A tak na poważnie przy tak dużej kampanii za publiczne pieniądze nie dziwi mnie "dobry" wynik.

Jak dla mnie 6 to i tak za dużo możliwe że w kolejnych wyborach stracą kolejne.

Brawo dla Pani Urszuli.
starostamiernota
2023-10-18 22:04:06
0 0
Obecni poslowie, ministrowie mieli latwiej. Natomiast dzialacze z powiatu faktycznie zostali ograni przez gore i nauczeni duzej polityki. Powiat zasluguje na wieksza liczbe orzedstawicieli. Tak zdecydowal narod i trzeba ta wole uszanowac.
Odpowiedz
prawy
2023-10-18 21:07:20
0 4
Tyle rozdanych czeków, koła gospodyń wiejskich, związki podhalan, sołtysi i wszystko na nic. Powiat dał się ograć Terleckiemu i Paluchowej, która się sama za kiwała. Teraz trzeba będzie przepraszać Panią Nowogórską.
jewgenijonegin
2023-10-18 22:13:58
0 0
Nalezy pamietac, ze 4. lata temu zdobyto 8. mandatow i np. byly posel Janczyk mial 4. miejsce na liscie a Pani Paluch 2. Wtedy latwo jest wygrac, majac dobre miejsce. A teraz najprawdopodobniej powoat bedzie zdany na laske i nielaske opcji rzadzacej, ktora raczej nie bedzie przychylna PiS.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-19 06:44:55
0 3
Panie starosto to nie zmiany wpłyneły nie dobrze na wynik tylko: buta, arogancja, pazerność, złodziejstwo, chamstwo i ciemniactwo!!!
Odpowiedz
longi
2023-10-19 10:14:53
0 1
Jeśli ktoś zastanawia się dlaczego PiS nie zdobyło siódmego i ósmego mandatu, tak jak w wyborach w 2019 roku to polecam się z zapoznaniem metody D'Hondta. Bo podstawowym problemem nie jest tutaj czy miejsce było słabe, czy za dużo kandydatów z powiatu. To, że Pani Agata Zięba przy ponad 10 tys. głósów i Pani Paluch przy ponad 14 tys głosów nie zdobyły mandatów wynika przede wszystkim z tego że po czterech latach PiS w okręgu 14 straciło 12 punktów procentowych poparcia (63% w 2019 roku do 53 w tym roku). I nawet gdyby PiS miałby te 4.18% głosów oddane na PJJ to miałby 57,91%, a i to ostatecznie nie dałoby im siódmego mandatu. Dlatego podsumowując: powodem dla którego PiS straciło 2 mandaty w okręgu 14 był dużo słabszy wynik wyborczy w tym roku oraz to że, pozostałe komitety (KO, Trzecia Droga, Konfederacja) które wprowadzają swoich przedstawicieli poprawiły swoje wyniki w stosunku do 2019 roku.
Odpowiedz
longi
2023-10-19 10:21:19
0 1
A dlaczego PiS zdobył mniejsze poparcie niż w roku 2019? Tu już można wysuwać różne argumenty. Moim zdaniem należą do nich między innymi to, że ludzie już mają dość ich rządów (ja także), od listy PiSu mogła odepchnąć także osoba Ryszarda Terleckiego (choć raczej w bardzo niewielkim stopniu patrząc na ilość głosów na listę finalnie oddaną) i być może słaba jakość lokalnych struktur partyjnych.
Dlatego na drugie podsumowanie: chcąc zgarnąć 80% mandatów w danym okręgu, jak to miało miejsce 4 lata temu, trzeba wygrać z OLBRZYMIĄ przewagą. W tym roku (na szczęście) się im to nie udało.
Odpowiedz
lenny
2023-10-19 10:43:48
0 2
Teraz nadszedł czas aby powiat i struktury lokalne oczyścić z pis i zacząć wybierać ludzi wykształconych z sukcesami.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-19 13:28:59
0 0
Pani Grażynko musimy uważać (czto by) Mietek Uryga ( nie prignuł) ros na Białoruś i dalej
Odpowiedz
magda82
2023-10-19 15:26:23
0 0
Na nic się zdało rozdawnictwo, nie pomogło pani Paluchowej nawet to, że Wójt Łukowicy zapraszał ją na prawie każdy kawałek asfaltu. A może niektórym zaszkodziło to, jak szantażowali niewykonaniem pewnych inwestycji??? Chyba jednak mowa nienawiści nie jest właściwą drogą? Wyborcy rozliczyli, kolejne rozliczenia przed Wami.
Odpowiedz
pikaap77
2023-10-19 15:26:56
0 0
Że tak się stało niepowinno starosty dziwić, mieszkańcy powiatu potrzebni są tylko przy okazji wyborów, potem najlepiej żeby ich nie było. Przy okazji czystek warto by było pamiętać o tych którzy promowali Paluchową i Filipiakową. Gdybyście się zstanowili odrobinę przy układaniu list kandydatów jeżeli mieliście coś do powiedzenia posłem była by Pani Agata Zieba. Za co ta kandydatura Pani Filipiak za to że wam pokazała swoje ego będąc przewodniczącą rady powiatu.
Bierzcie się ostro do roboty bo wiosna przyjdzie szybko a wtedy może mocno powiać.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-19 16:01:59
0 0
Hi HI HI " Zima wasza wiosna nasza" i w nogi bo jak złapią to będzie bolało ,
Odpowiedz
34607szczawa
2023-10-19 16:08:02
2 1
Słuchajcie południe ona zawsze wam prawdę powie xD

Naprawdę zna się jak nikt inny na polityce xD
Odpowiedz
konto usunięte
2023-10-19 17:52:34
0 0
Musiało stać się coś niedobrego, bo administrator wyłączył możliwość komentowania zawsze tak robi, gdy jest nekrolog lub inne podobne zdarzenie,
https://limanowa.in/aktualnosci/donald-tusk-upowazniony-do-rozmow-i-kandydatem-na-premiera/68345
Odpowiedz
saxon
2023-10-19 18:37:56
0 0
Ha , ha ! Jeszcze rządzić cembał nie zacząl , a już cenzurują :)
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
""Zmiany nie wpłynęły dobrze na wynik” – starosta o wyborach (WYWIAD)"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in