10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Tradycyjne parkowanie na zakazie

Opublikowano 20.10.2014 07:42:45 Zaktualizowano 05.09.2018 07:54:10 top
47 14149

Limanowa. Utrudniają poruszanie się pieszym po chodniku, ograniczają widoczność kierowców i po prostu denerwują Limanowian. Mowa o samochodach parkowanych przy ul. Mordarskiego. Właściciele aut pozostawiają je tam, mimo widocznego znaku zakazu B-36. Co ciekawe, przepisy łamią sami... drogowcy.

Jeden z naszych Czytelników postanowił skontaktować się z nami w sprawie parkowania samochodów przy ul. Mordarskiego, znajdującej się w centrum Limanowej.
- Codziennie idąc do pracy, codziennie popołudniu z niej wracając, idę ulicą Mordarskiego, tą na której znajduje się m. in. Poczta Polska - pisze Pan Tomasz. Jak wskazuje, przy budynku poczty znajduje się się znak drogowy B-36, oznaczający całkowity zakaz zatrzymywania się. Zgodnie z przepisami, znak stosuje się w celu wyeliminowania zatrzymania się pojazdów na tych odcinkach drogi, na których nawet chwilowe unieruchomienie pojazdu może spowodować pogorszenie płynności ruchu, zmniejszenie przepustowości i wzrost zagrożenia bezpieczeństwa ruchu.
- Jednak odkąd pamiętam nie zdarzyło się, by nie był za tym znakiem postawiony samochód na czas postoju. Samochody te stwarzają według mnie niejednokrotnie spore utrudnienia w ruchu, utrudniają widoczność dla włączających się do ruchu - stwierdza nasz Czytelnik.
Ponadto, jak zwraca uwagę w przesłanej do nas wiadomości, znak ten odnosi się zarówno do jezdni jak i chodnika, gdyż dopiero wyraźne zaznaczenie, że zakaz nie dotyczy chodnika upoważniałby do zatrzymania się w jego obrębie.
- Mam wrażenie, że to nie jedyny ' dziki parking' w Limanowej. Nie wspomnę o tym wzdłuż ulicy Łazarskiego, za bazyliką wzdłuż rzeki - zaważa Pan Tomasz. - Nie dość, że stwarzają zagrożenie dla innych uczestników ruchu, w tym pieszych, którzy muszą omijać fatalnie zaparkowane samochody, to po prostu źle wyglądają i denerwują, mam nadzieję, nie tylko mnie - dodaje. - Tłumaczenie niektórych, że parkują tam na moment, bo przecież daleko do parkingu to bzdura jakich mało, odkąd mamy parking chociażby przy gazowni przy Łazarskiego, minutę od Poczty czy PZU, czy pod Domem Kultury. Płatne, ale legalne.
Na potwierdzenie swoich spostrzeżeń Pan Tomasz przesłał nam wykonane przez siebie zdjęcie. Na fotografii widać kilka samochodów zaparkowanych na chodniku, które muszą wymijać piesi. Co ciekawe, do przepisu wyrażonego widocznym na zdjęciu znakiem drogowym nie stosują się sami drogowcy. Jednym z aut zajmujących chodnik jest charakterystyczny samochód Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zobacz również:

Komentarze (47)

natalia117
2014-10-20 08:11:30
15 13
W końcu ktoś mądry poruszył ten temat.... Ciekawe co porabia nasza straż miejska. Jak zwykle tam gdzie powinni być ich nie ma.
Odpowiedz
Mateo
2014-10-20 08:53:20
8 8
Po co poruszać ten temat jak od lat nikt z tym nic nie robi. Problem z parkowaniem w miejscach niedozwolonych nie powstał w momencie wprowadzenia płatnych stref, tylko istnieje od dawna. A wszystko to za sprawą straży miejskiej, która kompletnie nic nie robi. Ostatnio kiedy widziałem w Limanowej jakiegoś strażnika to było Wszystkich Świętych ze trzy albo cztery lata temu, kiedy to kierowali ruchem na starym skrzyżowaniu koło cmentarza i zrobili taki korek, że w żadną stronę się nie dało przejechać.
ul. Piłsudskiego na wysokości sklepu z farbami i lecznicy, 'za domem towarowym' (koło lodziarni), Jana Pawła naprzeciwko banku, Jana Pawła od kościoła w stronę Urzędu Miasta po obu stronach, Matki Boskiej Bolesnej najczęściej w pobliżu przychodni, za kościołem, między mostem przy LDK a starym cmentarzem (chociaż ostatnio już rzadziej), w niedziele przy kościele w Sowlinach, ul. Marka od rynku do ronda. I to codziennie! Także panowie strażnicy jest co robić! A nie tylko pierdzieć w stołki i nic nie robić darmozjady.
Odpowiedz
ciekawy
2014-10-20 09:02:43
7 3
a gdzie jest ten niby znak B-36 bo ja go nie widzę????
Odpowiedz
crusader
2014-10-20 09:10:31
7 7
jak wiekszosc zreszta
Odpowiedz
JAN
2014-10-20 09:16:49
7 5
Jeszcze gorsza sytuacja jest na ul.Jana Pawła II po obu stronach.
Odpowiedz
KaKropka
2014-10-20 09:39:15
6 4
Wczoraj na MMB, na wysokości przychodni. Samochód zaparkowany na chodniku w ten sposób, że pozostało jakieś 50 cm przejścia pod ścianą, w całości pokrytego odchodami gołębi...
Odpowiedz
gryf188
2014-10-20 10:27:59
6 4
Gorsze jest jeszcze parkowanie w sowlinach w okolicy przystanku na skrzyżowaniu od strony Łososiny . Jeden pozostawiony tam samochód potrafi napsuć wiele krwi skręcającym w prawo.
Odpowiedz
cichociemny
2014-10-20 11:09:13
5 5
Ani Policja,ani Straż Miejska nie zwraca uwagi na parkującą Zafirę na skrzyżowaniu ul.Ks Kowalskiego i ul.Konopnickiej (obok kiosku ruchu) blokując przejście dla pieszych.Jakie układy trzeba mieć ze stróżami
prawa ,żeby być nietykalnym?
Odpowiedz
jeny
2014-10-20 11:29:49
6 1
Dodam też czerwonego peugeota stojącego na ul. ks Kowalskiego pzed znakiem strefy parkowania blokując postój komuś kto ma abonament lub zapłaci za postój w parkomacie !
Odpowiedz
Mateo
2014-10-20 11:43:01
4 3
jeny, jak Peugeot stoi przed znakiem to nie blokuje miejsca komuś kto ma abonament, bo jak ktoś ma abonament/zapłacił to może stać za znakiem strefy płatnego parkowania.
Odpowiedz
jeny
2014-10-20 12:02:06
7 3
W tym miejscu akurat blokuje ale nie w tym rzecz abonament roczny kosztuje w strefie A 1200 zł a w strefie B 300 zl . w skali roku to śmieszne pieniądze .
Odpowiedz
terorist
2014-10-20 12:10:48
9 3
A ja polecam wycieczkę samochodową na ulicę Ogrodową. Tam dopiero sobie można napsuć krwi. No, ale tak to jest jak nikomu się nie chce tyłka ruszyć żeby trochę mandatów wystawić.
Odpowiedz
maly07
2014-10-20 12:18:52
4 6
Przyczyna brak bezpłatnego dużego parkingu dawniej był przy LDK...
Odpowiedz
maro
2014-10-20 13:03:25
4 3
Tam przed sama PP i PZU jeszcze coś widać, ale spróbujcie przejechać na wprost w strone gazowni od Bazyliki. Samochody wyustawiane na samym zakręcie na chodniku i dość że zakręt sam w sobie jest niewidoczny to jeszcze te ograniczające widoczność samochody.
Kiedyś o mało co nie wpakowałem się pod samochód, który miał pierwszeństwo bo nic nie było widać i zadzwoniłem wtedy do straży wiejskiej i myślicie że choć jeden strażnik się pojawił? NIE !!! samochody jak stały tak stoją i zatrzymują się tam do dzisiaj. Może wreszcie ktoś zrobi z tym porządek. Kiedy jakiś policjant wlepił mandat za parkowanie na zakazie? Oni tylko umieją się za krzakami chować i patrzyć czy czasem ktoś nie naruszył linii P4. Ukróciło im się trochę z Iskrą 1 to nadrabiają czymś innym, albo znowu powiedzą, że chcą być przyjaźni dla społeczeństwa więc się nie czepiają.
Odpowiedz
chlop
2014-10-20 13:09:55
4 5
@maly07- duży,bezpłatny parking jest na Jońca (plac jarmarczny ) tylko trzeba troszkę dojść ,ale po co jak można zaparkować pod drzwiami. Przykładem tego jest duży parking na basenie ,a wejście do obiektu
z każdej strony zastawione autami łącznie z miejscami dla inwalidów. To samo w POLO , Tesco , SZpar w Sowlinach.
Odpowiedz
longi
2014-10-20 13:48:24
6 4
Według mnie jest chyba bardzo prosty sposób na sytuację opisaną w artykule, a dotyczącą wielu innych miejsc w Limanowej, chociażby ulic Józefa Marka, Jana Pawła itd...
Wystarczy zainstalować tych najbardziej newralgicznych punktach słupki z łańcuszkami je łączącymi (tak jak chyba w jedynym miejscu w Limanowej, na J. Marka naprzeciw T-mobile).
Co to da? Ano samochody nie będą tam parkować, bo jak, a i piesi będą zmuszeni nauczyć się przechodzić tylko w miejscach dozwolonych.
Może warto tego spróbować...
Nie róbmy nic nie będzie nic
Odpowiedz
MAJA12
2014-10-20 16:04:26
3 11

W normalnym kraju przed każdym urzędem, zakładem ,sklepem w miasteczku takim jak Limanowa powinny być bezpłatne parkingi dla klientów .

Wielu tu krzyczy, a nie jest bez winy i parkuje na zakazach . Panie Tomku panu nigdy się nie zdarzyło zaparkować na zakazie

http://limanowa.in/wydarzenia/news,5307.html

Odpowiedz
moimzdaniem
2014-10-20 16:05:19
4 11
Z pewnością posypią się teraz na mnie gromy ale ciekawa jestem czy nikt z komentujących nigdy nie zaparkował w wymienianych miejscach ? Czy nikt nie złamł innych przepisów ? Sami idealni ?
Tak , mi się zadarza zaparkować na czas odbioru listów w tamtych okolicach ,staram się zrobić to w sposób jak najmniej utrudniający przejazd bądź przejście obok pojazdu.Nie dajmy się zwariowac ...
Odpowiedz
M44
2014-10-20 16:24:54
10 2
ładowac mandaty mandaty i jeszcze raz mandaty tyle w temacie
Odpowiedz
zabawny
2014-10-20 16:30:47
6 7
Donosicielstwo - gorsze od faszyzmu.
'Nieskazitelni moralnie' bywają najgorliwszymi informatorami. :)
Odpowiedz
zabawny
2014-10-20 16:35:58
2 2
Widziałem BMW z cyframi 777, nie prawidłowo zaparkowane. :)))
Odpowiedz
Mateo
2014-10-20 17:00:06
3 7
Mimo tego, że pojawiło się na portalu ocenianie komentarzy postanowiłem jednak zaryzykować niniejszy komentarz.

Stare porzekadło mówi, że przepisy są po to, żeby je łamać. I zgadzam się z nim. Osobiście stricte po centrum Limanowej mało jeżdżę bo mam w miarę blisko, ale jeśli już, to oczywiście zdarza mi się zaparkować w miejscu niedozwolonym. I co więcej nie widzę w tym nic złego. Oczywiście nie mówię tu o zatrzymywaniu się na środku drogi, tak jak to robią niektórzy np. aby pasażer wysiadł/wsiadł, bo takim zachowaniom jestem kategorycznie przeciwny, ale zaparkować na chwilę nie utrudniając znacząco ani ruchu samochodowego, ani pieszych. Przykład: jadę na pocztę odebrać przesyłkę, spieszę się, nie ma miejsca na tym małym parkingu przed pocztą. Załatwienie całej sprawy razem z zaparkowaniem i odjechaniem zajmuje max. 10 min (a zazwyczaj nie przekracza 5min). Zatrzymuję się więc na zakazie. W przeciwnym razie musiałbym pewnie zaparkować koło LDK, kupić bloczek, wrócić zostawić bloczek, dojść na pocztę, załatwić sprawę, wrócić. Do tego pewnie nie wykorzystam całego opłaconego czasu parkowania. Takie zachowanie moim zdaniem może nie jest ok, ale uważam je za społecznie dopuszczalne. Problemem są ludzie, którzy parkują tak na kilka godzin załatwiając sprawy w urzędach czy, co najgorsze, idą do pracy. Najlepszym i najskuteczniejszym rozwiązeniem byłyby wymienione wyżej słupki.
Odpowiedz
absolwentka
2014-10-20 17:07:47
5 5
Moim zdaniem:
1. Takie usprawiedliwianie się, że 'staję tylko na 5 minut' jest głupie. Nawet w ciągu tych 5 minut może się zdarzyć wypadek. Z perspektywy parkującego może samochód nie stwarza zagrożenia, ale...
2. Z pewnością jest wiele osób, które na zakazach nie stają, np. ja. Czasem muszę gdzieś dojść dalej, ale cóż. Ruch to zdrowie.

Dbajmy o bezpieczeństwo!
Odpowiedz
w1985
2014-10-20 18:20:12
6 6
Nie popieram parkowania na zakazach... choc chyba kazdemu sie to zdazylo. Widac Pan Tomasz chyba nie ma samochodu i nie ma pojecia jak wyglada parkowanie w Limanowej, niech choc raz sprobuje zaparkowac w Limanowej blisko centrum- ciekawe czy nadal bedzie mu tak wszystko przeszkadzalo!
Odpowiedz
bearchen
2014-10-20 18:58:46
9 6
Parkowanie w Limanowej to najwieksze wyzwanie z jakim musi sie zmierzyc kierowca samochodu. Miejsc parkingowych zaczyna brakowac juz nawet poza centrum miasta.

Niestety samochodow przybywa a miejsc parkingowych nie.
Odpowiedz
forfiter
2014-10-20 19:09:48
5 6
Niby ćwierć wieku minęło od zmiany ustroju a tu jednak w Limanowej ORMO trzyma się całkiem dziarsko.
Odpowiedz
AwM
2014-10-20 19:11:48
3 5
Na parkingu pod pocztą jedno miejsce (~1/5 parkingu) jest ciągle zajęte przez samochód z sąsiedztwa.
Właściwie prawie nigdy nie ma tam wolnego miejsca.
Odpowiedz
Arwen
2014-10-20 19:21:14
10 5
nie ma się co dziwić , bo panowie Bieda i Zoń wybudowali obiecane parkingi, ale trzeba za nie płacić, tak to pan Bieda i jego zastępca Zoń realizują politykę botoksiary Kopacz (zedrzyj ile możesz z polskich rodzin), czyli trwa w najlepsze zdzieranie skóry z mieszkańców w/g pomysłu bydła z rządu RP
Odpowiedz
Arwen
2014-10-20 19:24:51
10 4
tu widać doskonal jak działa cenzura portalu limanowa in. czyżby ten portal wracał do czsów bandyty stalina ?
Odpowiedz
Arwen
2014-10-20 19:45:55
9 4
a co może straż miejska ? Oni są pd tego by na zawołanie Biedy i Zonia szczekać, teraz mają siedzieć spokojnie jak pieski w budzie bo jest okres przedwyborczy.Czyli są to to pieski szczekające na zawołanie Biedy i Zonia , bo od nich zależy ich praca. Tak to jest jak bydło z po i psl dorwało się do władzy
Odpowiedz
serko
2014-10-20 19:46:22
6 5
oczywiscie nie popieram parkowania na chodnikach ale kierowcy musza mieć jakąś wybór !! bo obecnie włodarze miasta opanowali do perfekcji zdzieranie kasy z kierowców ! i ktos powie ze 300 zł w skai roku to smieszne pieniadze ? to niech to powie osobie która pracuje w limanowej za 1500 zł a do najblizszego przystanku ma 2,5 km ??!!! .. z załozenia platne parkingi miały odciążyć centra miast a teraz zrobili z tego swietny biznes !!! bo np komu by to przeszkadzało jakby np. koło LDK i dalej koło lodowiska był darmowy parking ??? czy az tak tłoczno tam jest ze trzeba było wprowadzić opłaty ??? otóż nie! tylko władze miasta tego nie zrobia bo wtedy czesc kierowców z płatnych parkingów przeniosła by sie na ten bezpłatny i Bieda by płakał ze ma biede w kasie !!!
Odpowiedz
forfiter
2014-10-20 19:59:35
4 4
Lepiej jednak nie ryzykować parkowania na zakazie bo można podpaść straży chodnikowej, a jak pokazują zajścia ze Szczecinka to brutalna i bezwzględna służba.

Niby teoretycznie ZOMO nie istnieje a jak pałowali tak pałują dalej.
Odpowiedz
CUDNA
2014-10-20 20:02:26
4 4
@Arwen. Rozwiń myśl bo nie mogę zrozumieć puenty.
Odpowiedz
czarnywdowiec
2014-10-20 20:17:54
4 4
Jak ludzie tam parkują to chyba znaczy,że im tak lepiej.Po jakiego diabła daliście tam ten kretyński znak?
Nic tak nie wkurza ludzi w limanowej,bardziej jak znaki drogowe w miejscach,gdzie jest potrzeba parkowania i nie pieprzcie głupot,że zaparkowane samochody kogoś tutaj drażnią.
Myślicie,że wystarczy napisać,że coś ludzi drażni,żeby to zaczęło ich drażnić?Przeceniacie rolę mediów.
Odpowiedz
Arwen
2014-10-20 20:19:08
7 3
Trudno Cudna ja Ci rozumu nie dodam , jak nie rozumiesz to nie
Odpowiedz
batat
2014-10-20 20:24:31
4 6
Właściwie po co w Limanowej straż miejska skoro wcale jej nie widać. Proponuje przy okazji zbliżających się wyborów dodrukować karteczke z pytaniem.
Czy jestes za likwidacją Straży Miejskiej w mieście Limanowa.
Niech mieszkańcy się wypowiedzą.
Odpowiedz
Frann
2014-10-20 20:30:02
3 3
Mnie najbardziej wkurzają drogie auta parkowane na chodnikach przy Rynku. Dlaczego? Bo skoro kogoś stać na kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy by kupić sobie auto to i kilka zł za parking nie powinno stanowić problemu, a zamiast biegać na siłownię- spacerek od parkingu w miejsce docelowe wskazany! Albo stosujmy się wszyscy do obowiązujących przepisów i szanujmy się nawzajem albo niech polikwidują wszelkie znaki po Limanowej i niech nastanie permanentna samowolka. A co!
Odpowiedz
Arwen
2014-10-20 20:38:02
8 6
ciekawe dlaczego limanowa in nie opublikowała zdjęcia auta burmistrza Biedy parkującego na boisku szkolnym, czyżby przeszkadzały w publikacji układy i znajomości ?
Odpowiedz
krzychu12
2014-10-20 22:23:16
4 4
Witam może nie jestem jakiś nawiedzony ale jeżeli chodzi o foto to czemu widzę samochód na foto GDDKIA na zakazie bez oświetlenia które mu pozwala na parkowanie na pełnym chodniku . A może zacząć przykład od góry a potem do dołu , bo jednak ktoś powinien dać przykład a nie pokazywać jak łamać przepisy i nie płacić mandatu .
Odpowiedz
krzychu12
2014-10-20 22:32:31
4 3
A tak nawiasem mam pytanko czy nowy NICK
' WIŚLAKA ' to Arwen bo strasznie gostek napastliwy na Biedę pewnie Gawrona za małą chwilę
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-20 23:31:10
3 3
Nic dziwnego, że kierowcy parkują gdzie się da. W końcu nasi najszanowniejsi rządcy, czyli Bieda i Zoń budują nowe płatne parkingi a sami kombinują jak nie wpaść we własne sidła. Sołtys Bieda już od dawna parkuje gdzie chce, na szkolnym boisku czy chodniku. Nie robi mu to różnicy :)
Odpowiedz
dawolf
2014-10-20 23:36:58
3 1
To samo jest na ulicy JPII, samochody stojące koło ekonomika i niżej przeszkadzają przy wyjeździe z Konopnickiej, a piesi przechodzący w stronę banku są zasłaniani i często zauważani przez kierowców późno, co zazwyczaj powoduje gwałtowne hamowanie, lub nie ustąpienie im pierwszeństwa.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-20 23:54:12
4 3
Tu macie przykład parkowania 'PO starowiejsku' :D

http://limanowa.in/img/big_dzi/00/53/07_2.jpg

I ten gość ma czelność nakazywać innym gdzie mają parkować.
Odpowiedz
club
2014-10-21 07:40:36
3 2
nikt nie misi parkować auta w centrum Limanowej,Ja jak co mam załatwić w centrum to parkuje samochód na placu gdzie odbywają sie jarmaki w poniedziałki mam bezppłatny a spacer dla zdrowia nie za szkodzi iść do centrum
Odpowiedz
mari
2014-10-21 08:03:30
3 4
Gdybyście wysyłali 3 paczki o wadze 20 kg każda to zapewne zaparkowalibyście pod LDK i z tymi paczkami poszlibyście na pocztę żeby było 'przepisowo'. A że takie paczki są do wysłania co 2- 3 dni to rozumiem, że trzeba zatrudnić 'osiłka' najlepiej na etat.
A co do parkowania koło ekonomika to polecam zakup wanny w Hydromecie i zaniesienie jej do auta zaparkowanego na płatnym parkingu koło nadleśnictwa (ok 200 m).
Jak rozumiem krytykanci to piesi lub osoby, które niczego nie remontują i nie wysyłają (lub odbierają) ciężkich paczek.
Rozwiązaniem nieprzepisowego parkowania byłoby wprowadzenie miejsc parkingowych koło Hydrometu oraz wprowadzenie chociażby kilku miejsc parkingowych przy poczcie dla tzw klientów masowych- przywożących dużo poczty lub ciężkie paczki.
Dopóki nie będzie tych miejsc parkingowych to niezależnie od tego na kogo będziecie narzekać ludzie zawsze będą tam parkować. Sama z całą pewnością będę parkować przy poczcie zawsze kiedy będę odbierać (lub nadawać) ciężkie paczki i zawsze będę parkować koło Hydrometu jeśli będę robić tam większe zakupy. I będę cierpliwie znosić krzyki i narzekania pieszych, bo dobrzy kierowcy sobie spokojnie radzą. A korek na wylocie z Łazarskiego to tworzy się nie przez te zaparkowane samochody tylko przez wiecznie zakorkowaną JPII. A JPII będzie wiecznie zakorkowana dopóki piesi będą chodzić po przejściach jak 'święte krowy'. Tu są potrzebne bezwzględnie światła na Rynku żeby piesi się nauczyli przechodzić przez jezdnię a spora część kierowców powinna ponownie zdać egzamin na prawo jazdy, bo jeździć nie potrafi a i wyobraźni brakuje.
Odpowiedz
maly07
2014-10-21 08:06:02
3 2
@batat bardzo ciekawy pomysł...a zaoszczędzone pieniądze pokryłyby straty za wprowadzenie darmowego parkingu przy LDK i starczyłoby na łańcuszki bądź kwietniki na chodnikach które lepiej by zdały egzamin niż straż m...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-10-22 04:52:05
4 3
@krzychu12:

A twój nick to kolejne konto klauna-grubego (do)radcy vel warchoła-HeniaV vel niedoszłego adwokaciny? Zastanów się co piszesz propagandysto Biedy.


@club:

A zrób sobie spacerek ze Starej Wsi. Jeszcze lepiej na tym wyjdziesz ;)


@jeny:

Dla ciebie może śmieszne, ale dla innych pewnie już nie, skoro nie wykupują. Jak masz zbyt wiele kasy, to może im wykup te karnety i wszyscy będą zadowoleni.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Tradycyjne parkowanie na zakazie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in