21°   dziś 19°   jutro
Czwartek, 04 czerwca Franciszek, Karol, Kwiryna, Helga

Blamaż czy sukces? Komendant triumfuje, a sprawca nie żyje

Opublikowano  Zaktualizowano 
78 87784

Stara Wieś. Minęło nieco ponad 15 godzin od odnalezienia ciała Tadeusza Dudy, które znajdowało się przy leśnej drodze, doskonale widocznej z drogi powiatowej. Komendant Wojewódzki Policji w Krakowie zwołał w nocy konferencję prasową, by ogłosić sukces. Tylko czy sukcesem można nazwać akcję, której finałem jest śmierć poszukiwanego – w miejscu, które przez dni patrolowano setkami policjantów? Felieton Kuby Toporkiewicza.

Konferencja z "uśmiechem"

Inspektor Artur Bednarek, Komendant Wojewódzki Policji, wystąpił w nocy przed kamerami z wyraźnie dobrym humorem. Z entuzjazmem opowiadał o 840 funkcjonariuszach i nowoczesnym sprzęcie, zapewniając, że mieszkańcy mogą już czuć się bezpiecznie.

Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że ten uśmiech był nie na miejscu. Zwłaszcza że ciało poszukiwanego odnaleziono nie gdzieś w gęstwinie Cichonia, ale niemal na poboczu drogi głównej, niedaleko od miejsca piątkowej tragedii, 1250 metrów od porzuconego samochodu, 1500 metrów od domu podejrzanego. Przez kilka dni drogą tą poruszały się setki aut, autobusy, mieszkańcy i – rzecz jasna – służby.

"Strzały były", "strzałów nie było" – czyli sobotni chaos

Najbliżej zatrzymania poszukiwanego policja była w sobotę o godz. 22:00 – padł strzał w stronę policjantów, uruchomiono drony, ściągnięto jednostki specjalne… Bez rezultatu. W sieci pojawiły się fałszywe informacje o Dudzie uciekającym na motocyklu lub quadzie, które przez kilka godzin nie zostały sprostowane. Ludzie się bali. Policja milczała.

Około drugiej w nocy dostaliśmy komentarz: nikt z funkcjonariuszy nie ucierpiał. Dopiero rano policja potwierdziła, że nocą „padł strzał”. W programie na żywo powiedziano, że przed momentem ponownie widziano poszukiwanego, co okazało się… policyjnym fejkiem.

Zacieśniający się pierścień… czy parodia poszukiwań?

Nie trzeba być ekspertem od taktyki, by zauważyć, że coś tu się nie klei. Gdy ciało znajduje się tuż przy głównej drodze, w miejscu widocznym jak na dłoni, mówienie o „zacieśnianiu pierścienia” zakrawa na żart. Zwłaszcza, gdy tego samego dnia policyjny Black Hawk przeczesywał (3 godziny wcześniej)... lasy po drugiej stronie góry Cichoń i teren innych miejscowości. Obszar poszukiwań rozciągano wczoraj na Słopnice, Zalesie, Młyńczyska.

Działania wyglądały jak rozrzucone punkty na mapie, a nie skoordynowana akcja. Jeśli to był „pierścień”, to musiał być wyjątkowo dziurawy.

Panie komendancie – skoro "pierścień się zacieśniał", to dlaczego, żaden policjant Tadeusza Dudy nie widział? Dlaczego nie namierzył go policyjny dron? I dlaczego nikt nie słyszał śmiertelnego strzału z broni palnej?

Black Hawk bez termowizji? Tylko za dnia, tylko z okien

Symbolem tej akcji stał się śmigłowiec Black Hawk – najdroższy w utrzymaniu sprzęt, który patrolował teren raz lub dwa dziennie przez godzinę. Z otwartych drzwi obserwowano lasy. Tyle tylko, że... bez noktowizji i termowizji.

Komendant dzisiejszej nocy w odpowiedzi na nasze pytanie przyznał, że maszyna nie miała takich systemów. Pytanie: po co w ogóle ten śmigłowiec wysyłano? Dla efektownych zdjęć? Policja informowała, że w akcji uczestniczą dwa śmigłowce Bell (jeden taki ma KWP Kraków)– nowoczesne maszyny wyposażone w optoelektronikę i reflektory. Prawdopodobnie także w "szalenie skuteczny system maskujący", lepszy niż w wojskowych dronach, bo nad Starą Wsią jakoś nikt go nie widział.

Hełm z PRL i wypadający magazynek – czyli co zobaczyła Polska

Innym z symboli tej akcji stał się policjant w starym hełmie, który mógłby pamiętać jeszcze stan wojenny. Po medialnej burzy podobnych „eksponatów” już nie widziano. Okazało się, że nowoczesnego sprzętu w jednostkach brakuje – i ci, którzy go nie mieli, albo mieli go za mało, najpierw musieli jechać i pożyczać wyposażenie z innych jednostek.



Kropką nad i była scena z konferencji prasowej, gdy jeden z funkcjonariuszy - pewnie zmęczony kilkudniową obławą - zamiast iść odpocząć, musiał tworzyć żywą ściankę i z karabinu wypadł mu…  magazynek. Trudno o lepszą metaforę.

Policjanci na pierwszej linii – chwała im. Ale co z dowództwem?

Nie można mieć pretensji do zwykłych funkcjonariuszy – robili, co mogli. Wykonywali to, czego się od nich oczekuje - wypełniali rozkazy. Problemem jest sposób dowodzenia, medialne pozory sukcesu i narracja, która urąga zdrowemu rozsądkowi.

Bo sukcesem nie jest, gdy człowiek odbiera sobie życie. W dodatku kilkanaście metrów od otwartej dla ruchu drogi. Niepostrzeżenie, bez świadków, bez reakcji, bez odpowiedzi na wiele pytań, bo te Tadeusz Duda zabrał ze sobą do grobu. To nie happy end. To fiasko, które przykrywa się konferencją sukcesu.

Sposób prowadzenia obławy spowodował, że niewyobrażalna tragedia w oczach dużej części społeczności stała się memem. Cała formacja została wystawiona na śmieszność, a jej ostatnim akcentem była wczorajsza konferencja. 

Epilog? Awans

A na koniec – jakby tego było mało – z kuluarów płyną informacje, że komendant Bednarek szykowany jest na stanowisko w Komendzie Głównej Policji. Jeśli to prawda, już teraz gratulujemy.

W całej tej sprawie moją intencją jest, by poddać pod dyskusję to, czy państwo i jego instytucje radzą sobie z sytuacjami kryzysowymi. W świetle tego, co przez 5 dni przeżywał region Limanowej - a obserwowała cała Polska - takie pytania muszą być zadane. 

Na medale dla Was przyjdzie czas.

Czy zgadzasz się ze zdaniem autora?

TAK NIE
Dziękujemy za oddanie głosu !
TAK: 1208 NIE: 121

Komentarze (78)

Chejron
2025-07-02 14:13:30
0 9
Z filmiku, który każdy może zobaczyć można wysnuć tezę, że policjanci, którzy jako pierwsi pojawili się przy zwłokach zauważyli je po prostu przypadkiem. Czy uczestnicząc w jak to nazwał komendant wojew."zacieśniającej się pętli" mieliby na sobie taką odzież. Trochę to daje do myślenia.
Bolec
2025-07-02 14:30:39
0 2
Dokładnie ...
A zacieśniającą pętle to miało kierownictwo tej akcji bo efektów zero, koszty rosły więc co by nie było poszukiwany im przysługę zrobił
Odpowiedz
Bolec
2025-07-02 14:25:56
0 12
Inspektor w taki sposób odpowiadał na pytania jakby miał przed sobą debili niemyślących i jeszcze ten durny uśmieszek ...... wstyd
Odpowiedz
pikaap77
2025-07-02 14:39:56
1 6
Zgadzam się z redaktorem prawie w stu procentach ale to przecież pańscy ulubieńcy sterują polską.
konrafal111
2025-07-02 15:30:39
0 6
Z pewnością opcja polityczna A, B lub C miałaby inne podejście w tej sprawie gdyby tylko była u władzy:)
Było parę podobnych i równie głośnych spraw które występowały za czasów bieżącej lub poprzedniej władzy i temat niekompetencji pojawiał się w każdej z nich.
To jest właśnie efekt wielu lat zaniedbań, kolesiostwa oraz braków w kadrach.
pacho
2025-07-03 11:42:40
0 1
pokolenie policjantów , które rozwaliło mafie odesłano na emerytury, których cześć zresztą zabrano, potem powprowadzano ciąg wiernych ale na szybki awans, to skąd się spodziewasz przekazywania kompetencji przez ostatnie jakieś 10lat?
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Manitou
2025-07-02 15:03:01
1 7
Jaki kurna sukces! Kompletna kompromitacja Policji i całego tekturowego państwa! Schorowany rencista kiwał cała Policję, Bayraktary i inne Black Hawki :) w końcu z nudów się zastrzelił i to przy głównej drodze! Bo zdawał sobie sprawę że prędzej go mrówki zjedzą niż Policja go znajdzie!!!! Drodzy Policjanci i reszta mundurowych nadajecie się do wypisywania mandatów za przejazd rowerem po pasach! Przy poważniejszych sprawach jak bandzior się SAM nie zastrzeli to wy go NIGDY nie znajdziecie!!!!!
Odpowiedz
biedny90
2025-07-02 15:03:13
0 6
Blamaż i tyle w temacie hehe
Odpowiedz
konrafal111
2025-07-02 15:08:05
0 10
Bardzo dobre pytania. Myślę że wszyscy z nas oczekujemy na nie odpowiedzi ze strony służb, ponieważ chaos oraz ilośc braku spójności w przekazie w randze tej sprawy jest po prostu niepoważna.
Należy pamiętac, że za otoczką memów i żartów kryje się tragiczna śmierc dwójki młodych osób i cierpienie wszystkich im bliskich.

Do listy argumentów dodałbym osobiście jeszcze punkt odnośnie ubioru: przekaz policyjny głosił jakoby podejrzany zmienił ubrania w porzuconym samochodzie, podczas gdy na zdjęciach z wczoraj widac że ma na sobie dokładnie te same ubrania, od butów po sweter które miał na filmiku z zabójstwa.
minor
2025-07-02 15:30:16
7 4
Może trochę powściągliwości panowie pieniacze !!!To trzeba by przyjść do lasi i szukać zabójcy w ciemnościach z poczuciem że może jest się w każdej chwili na jego muszce. Nie trudno filozofować jak się siedzi w domu lub leży w ciepłym łóżku gdy nic nikomu nie grozi. Typowe polskie pieniactwo.Niewielu by chyba podpisało się pod tym artykułem..Nic prostszego i bardziej szlachetnego jak iść na jedną tylko noc do lasu i penetrować do rana nawet tak bez zagrożenia.!!! No ?
konrafal111
2025-07-02 16:01:23
0 4
No tak, dokładnie na tym polega praca kontrterrorystów których tu ściągneli i którzy świadomie wybierają taką pracę a nie inną, nie?
Stoickiobserwator
2025-07-02 20:07:24
0 0
Nie rozśmieszaj mnie. Byłem w niedzielę na szlaku koło Starej Wsi. ZERO policji w lesie. Latali tylko dronem albo czasem helikopterem. Bazę obsługi drona mieli na Ostrej Przełęczy. Za to pełno jch było na dole we wsi i w Limanowej. Albo siedzieli w wozach albo się wozili na bombach.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
Rotmistrz
2025-07-02 15:16:35
1 9
Zgadzam się w 100 % z autorem tekstu. Jeśli mam ocenić w skali od 1 do 10 jak wypadła Policja przy tej akcji to oceniam ja na 3 no może 4 i to tylko dlatego że zwykli funkcjonariusze robili co mogli i jak mogli. Kompletna klapa to dowodzenie ( nie dowodził jeden tylko 6 lub 7 ), czyli brak szybkich i konkretnych zdecydowanych działań, chaos. Przykładem jest to że wizerunek został opublikowany dopiero kilka godzin po tej zbrodni. Tajemnica poliszynela jest to w jaki sposób udało się mu uciec w sobotę z najbardziej pilnowanego obszaru czyli miejsca zbrodni i to pomimo wykorzystania quadów i i dronow. To daje mi do myślenia że ktoś mu pomagał jak odnalezienie jego ciała zaraz przy drodze powiatowej, mimo że teraz był podobno kilka godzin wcześniej dokładnie sprawdzony.
Odpowiedz
toskim
2025-07-02 15:46:24
2 10
Jaki sukces, jaki awans?
Za tą całą akcję powinny polecieć stanowiska i to nie wiem czy nie powinny się zacząć od samej góry od Warszawskich ważniaków po Krakowskich, a "sierżantowi bagiecie" który wystąpił w misce na głowie powinny dać odznaczenie że zgodził się w tym czymś wystąpić publicznie, a tak serio to mi go bardzo szkoda bo pośmiewisko ma cała Polska z niego i jest z nim pełno memów w necie.
Odpowiedz
GlaGle
2025-07-02 15:48:43
0 8
Nauczką na przyszłość z tej tragedii jest to, ze należy natychmiast poprawić zasięg telefonów w naszym powiecie bo w okolicy nie można bylo skutecznie wezwać pomocy ani przekazać informacji - poza kilkoma telefonami stacjonarnymi nikt tam nue mogl nikogo ostrzec na czas ani zawiadomić służb. Za to przy jakiejkolwiek próbie rozbudowy sieci cymbał łącznie z władzami protestują ile wlezie
Odpowiedz
Manitou
2025-07-02 15:49:10
1 8
@minor Nie chojrakuj tak! I nie wypisuj bzdur! Ci ludzie taki mają zawód, za to im płacimy żeby nas chronili, dajemy im władzę, dajemy im prawo karania nas, stosowania środków przymusu a nawet broni palnej, w zamian za to mają nas chronić nawet ryzykując własne życie, taką składają przysięgę!! Co by było gdyby górnik nie chciał zejść pod ziemię? Tramwajarz prowadzić tramwaj??? Nie pleć bzdur, po to płacimy kolosalne pieniądze na wojsko, Policję i inne służby żeby nas chroniły. Ten bandyta jakby jeszcze kogoś chciał zastrzelić to by to zrobił, bo mimo masy Policji i sprzętu łaził gdzie chciał! I nawet zastrzelił się gdzie chciał, przy głównej drodze bo wiedział że wilki i mrówki by go zjadły zanim Policja by go znalazła! A jak Policjanci się boją to niech zmienią pracę! Nikt im nie powiedział że taka służba nie polega tylko na wlepianiu mandatów?
bigi18
2025-07-02 19:58:34
1 3
Czasami nawet Ty coś mądrego powiesz:) Myślę dokładnie tak samo. Teraz coraz więcej młodych chce isc na policjanta bo 25 lat powlepia mandaty albo za biurkiem posiedzi a potem emeryturka i jakas lekka robótka żeby sie nie nudzić. W dupach sie im przewraca! Sami taki zawod wybrali i po to mają bron żeby zabijać przestępców!
Odpowiedz
StMi
2025-07-02 15:52:54
1 4
Kilku takich "Rambo" w różnych regionach Polski i paraliż państwa gotowy. Strategia przypominała poczynania naszych kopaczy - wstyd na cały świat a do tego leci live
bigi18
2025-07-02 19:59:23
1 1
To samo od niedzieli powtarzam.
Odpowiedz
carmelo
2025-07-02 16:12:30
11 3
Łatwo szydzić zza biurka. Trudniej w nocy, w lesie, z bronią w ręku.
840 funkcjonariuszy przez kilka dni ryzykowało zdrowie, przeczesując teren, by chronić ludzi. Tadeusz Duda nie zginął z ręki Policji – zginął, bo był niebezpiecznym, uzbrojonym desperatem. Niedociągnięcia sprzętowe to wina systemu, nie tych, którzy wykonywali rozkazy. Krytykujmy – ale uczciwie. Szydera to nie dziennikarstwo.
xxxmen
2025-07-02 17:16:55
2 5
O pierwszy pies pewnie biurowy się odezwał. Skompromitowaliście się na całej lini i tyle w temacie. Przepalone pieniadze na jakieś cyrki z lotami BH ktory latał bez termowizji co oni myśleli go z pokładu ujrzą XD albo ten bajraktar. Gdyby ten wsiok nie postanowił się pdstrzelić przy głównej drodze to być może nigdybyście go nie znaleźli. Przykład skutecznosci policji pokazał też ten drugi cymbał z Nowego Sącza ktory wyprawiał patologie za kierownicą wypożyczonego mercedesa. Przejechał pół Polski mimo zgłoszen na 112 nie zatrzymany przez służby. Jeszcze czytam że komendant awans dostanie, kabaret.
carmelo
2025-07-02 18:01:39
3 1
imponujące, jak dużo można napisać nie mając pojęcia o temacie. Zaczynasz od tekstu o „psie biurowym”, przechodzisz przez BH bez termowizji, kończysz na patostreamie z Nowego Sącza, a wszystko to w jednym zlepku frustracji, pogardy i przekłamań.

1. BH bez termowizji? Serio myślisz, że każde wojskowe śmigło to Predator z Hollywood? Lotnictwo wojskowe nie lata z pełnym pakietem sensorów na każdej maszynie – szczególnie w cywilnej operacji poszukiwawczej. A już tekst, że „co oni chcieli z pokładu zobaczyć” pokazuje, że nie masz bladego pojęcia, jak wygląda koordynacja działań z powietrza.


2. Bajraktar – przecież on nie został użyty operacyjnie. To był symboliczny gest wsparcia, zresztą zrealizowany społecznie. Ale jak widać, lepiej rzucić hasło, niż sprawdzić fakty....znawca od siedmiu bolesci
xxxmen
2025-07-02 18:55:10
1 1
To napisz jak to super wyglądalo bo chyba na tym awansie tobie też zależy
carmelo
2025-07-02 19:00:02
3 1
Pytaj upowaznionych.Ale po co skoro ty wiesz wszystko lepiej
wilcacora5
2025-07-02 20:06:04
1 1
@ carmelo takie wsparcie duchowe ku pokrzepieniu serc co sobie lata w powietrzu kosztuje setki tysięcy z podatków ciężko pracujących ludzi, wiesz co to jest ciężka praca??? Łatwo się wydaje nie swoje pieniądze na niepotrzebne rzeczy!!!
bigi18
2025-07-02 20:06:50
0 3
Carmelo
Co niby ten BH koordynował skoro nic nie było skoordynowane. Latał, pieniądze przepalał i w czym pomógł? Wnet pod Kraków poszezalibyscie strefę poszukiwań a prawdopodobnie sprawca nigdy nie oddalił sie na więcej niz 2-3 kilometry. Nagle w nocy sie pojawił, po kilku minutach już wam znikł. Przecież nie miał teleportu.
Stoickiobserwator
2025-07-02 20:11:45
0 3
Ryzykowali życie?:) Przeciez oni nie przeczesywali lasów tyralierą, siedzieli głównie na dole w Starej Wsi i Limamowej. Wiem, bo tam byłem. Byłem również w okolicznych górach w niedzielę. Zero policji!
carmelo
2025-07-02 21:14:45
1 0
BH bez termowizji? Bajraktar „dla pokrzepienia serc”? Policja, która powinna mieć zdolności teleportacyjne? No pięknie, jeszcze chwila i się dowiemy, że to wszystko spisek masonów i helikopter przyleciał tylko, żeby zakłócić pole magnetyczne ziemi.co wy wymyslacie?
Pokaż wiecej (7)
Odpowiedz
jacklondon
2025-07-02 16:56:41
0 5
Przecieram oczy ze zdumienia i jakby jeszcze w felietonie PAN poruszył temat kwadratowego detektywa, oraz sytuacji na granicy to była by 6. Nie mniej jednak podpisuję się dwoma rękami. Dokładnie tak jak PAN piszę.
Odpowiedz
endriu408
2025-07-02 17:18:56
0 8
Dziwi mnie trochę całą sytuacja z odnalezionym ciałem w tak bliskiej odległości od drogi oraz ułożenie ciała i broni. Może jestem nadwrażliwy ale mi to wygląda jakby ktoś to ciało i broń ułożył w specjalny sposób.
ciekawy
2025-07-02 22:10:16
0 1
a co stało się z krwią bo jej nie widać tam?
lusindaa
2025-07-02 22:49:42
0 1
Przecież cały czas było mówione że Duda porzucił ubrania i telefon w samochodzie... Nagle te same ubrania co na filmiku jak strzelał?
Druga rzecz jak podchodzili policjanci w stronę "ciała" jeśli był tak niebezpieczny, ani jeden z nich nie szedł w jego.strone że skierowaną bronią, skąd mieli pewność że ich nie żyje i ich nie postrzeli...
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Fabrykant
2025-07-02 17:31:24
1 5
Patałachy
Odpowiedz
bearchen
2025-07-02 17:42:26
0 6
Smiejecie sie z tej miski na glowie Pana Policjanta, ale ta miska lepszej jakosci niz te dzisiejsze "plastiki"" ktory ma chociazby ten drugi Pan Policjant ze zdjecia.
Wczorajsza konferencja wypadla bardzo nieladnie. Usmiechy na twarzach, nawet autem kazali cofac, zeby zrobic ladna "scianke". Policjanci zmeczeni, ledwo sie na nogach trzymali. No i te usmiechy, to w ogole nie na miejscu.
Dobrze, ze to wszystko juz sie skonczylo, niestety bardzo tragicznie.Oby tylko rodzina zmarlych, sasiedzi najblizsi potrafili jakos pokonac ta traume. Smutne to bardzo co sie stalo. Zal wszystkich.
Odpowiedz
joga
2025-07-02 18:27:43
0 7
Pan komendant miał uśmiech na twarzy, bo TD waląc sobie w głowę nie doprowadził policji do całkowitej kompromitacji, na która się, po 5 dniach / czego, no właśnie czego?/ zanosiło. Cała operacja, zwłaszcza technika wszelaka, to potwierdzenie, że pisowska kadra policji bezbłędnie opanowała tylko lizanie tyłka władzy. Ktoś się obrazi, że pisowska- a jaka ma być, skoro starych i doświadczonych policjantów wyp...no ze służby w 2016r . kadrę policji
bigi18
2025-07-02 20:09:43
1 0
Dokładnie. A helikopterem sie po festynach latało i linki zrywalo
Odpowiedz
szaradaa
2025-07-02 19:19:49
0 2
W całym tym nieszczęściu wszyscy są przegrani : desperat który to zrobił , policja też nie jest żadnym zwycięzcą, ale o własne życie każdy się boi a mieszkańcom to do końca życia będą sę śnić te zastępy policji i policyjnych samochodów ,i ten strach który im towarzyszył.
Odpowiedz
wilcacora5
2025-07-02 19:37:58
0 5
Blamaż i dużo niejasności , denat znaleziony w ubraniach tych co był w dniu strzelaniny a ponoć znaleźli ubrania w samochodzie, ponadto natknąłem się opis kryminalistyczny w poście na FB który przeczy wszystkiemu !!
Jak wygląda typowe samobójstwo z broni długiej według danych kryminalistycznych:

1. Pozycja ciała

Najczęściej: siedząca, półleżąca lub na plecach.

Ofiary rzadko upadają na brzuch – raczej na bok lub plecy, w zależności od kąta strzału i napięcia mięśni.

Ciało często jest niesymetryczne – np. jedna noga zgięta, jedna ręka pod ciałem, druga wyciągnięta.

Stężenie pośmiertne i upadek powodują skręcenie kończyn – to rzadko wygląda "równo".

Ułożenie jak na zdjęciu – równe, wyprostowane, twarzą w dół – jest niecharakterystyczne dla samobójstwa z broni długiej. Wyjątki się zdarzają, ale są rzadkie.
Odpowiedz
oioioi
2025-07-02 19:41:20
0 1
CHWDP
Odpowiedz
wilcacora5
2025-07-02 19:45:02
1 2
Konkluzja jest jedna , jeśli państwo nie potrafi zapewnić bezpieczeństwa obywatelom to obywatele powinni mieć prawo bronić swoich rodzin sami i dużo lepiej by to robili, dlatego powinnien być dostęp do broni, gdyby mieli broń w domu ponieważ czuli się zagrożeni ,od 2022, bądź ten co nagrywał by miał sprawa została by załatwiona od razu i być może życie zostałoby ocalone!!!
bigi18
2025-07-02 20:14:56
1 2
Albo mielibyśmy takich dudow o wiele więcej i gonili by po lasach a policja za nimi. Wszystko ma plusy i minusy. Widać gołym okiem ze nie każdy nadaje sie na posiadacza broni. Poza tym wystarczyłoby prawo zmienić żeby każdy mógł sie bronić i swojego dobytku a nie zastanawiać sie czy jak ktoś wejdzie do domu i użyje noża czy czegoś innego no nie przekroczy obrony koniecznej.
Odpowiedz
wilcacora5
2025-07-02 19:57:44
0 6
Wyobraźcie sobie teraz grupę 10 komandosów obcego państwa wyposażoną w najnowocześniejszy sprzęt którzy mają za zadanie wpadać zabijać i podpalać i znikać, podejrzewam że z tych 500 funkcjonariuszy nie zostałby nikt przy życiu i ludności cywilnej nawet nie mówię!!!
bigi18
2025-07-02 20:17:10
1 3
Dokladnie to samo w niedziele pisałem. Policja tylko do uprzykrzania życia sie nadaje. A gdy trzeba bronić obywateli to oni sie boja. Jak będzie wojna to żołnierze też powiedzą ze sie boja?
Odpowiedz
bnb
2025-07-02 20:11:40
7 1
Podziwiam znawców tematu. Ilu ich jest wokół i każdy jest specjalistą od poszukiwań, zabójstw, pracy policji itp. Może trochę szacunku dla bliskich, których dotknęła ta tragedia...
bigi18
2025-07-02 20:22:14
0 0
Każdy ma szacunek do bliskich i dlatego każdy teraz tyle krytyki wylewa bo tya sytuacja pokazała jak bezradna jest policja! Przecież gdyby Duda jeszcze bardziej zeswirowal to skoro sobie biegał między domami to rownie dobrze przez te 5 dni mógł więcej osób zabic. Przecież widać ze policja nie miała zielonego pojęcia gdzie on nawet mniej więcej jest. Całe szczęście ze nie strzelał do przypadkowych osób. Skoro przy głównej drodze biegał to równie dobrze mógłby tam też kogoś zastrzelić. Policja była bezradna.
Odpowiedz
wilcacora5
2025-07-02 20:23:35
0 3
a) Policja:

Średnio 500 osób/dzień × 500 PLN = 250 000 PLN/dzień

Przez 5 dni → 1 250 000 PLN

b) Kontrterroryści (50 osób):

50 × 800 PLN = 40 000 PLN/dzień → 5 dni → 200 000 PLN

c) Śmigłowiec Black Hawk:

4 godziny lotu dziennie × 17 000 PLN = 68 000 PLN/dzień

5 dni → 340 000 PLN

d) Drony (np. Bayraktar‑style):

8 godzin dziennie × 10 000 PLN = 80 000 PLN/dzień

5 dni → 400 000 PLN

e) Psy tropiące:

10 psów × 1 000 PLN = 10 000 PLN/dzień

5 dni → 50 000 PLN

5. Podsumowanie całości operacji

Policja: 1 250 000 PLN

Kontrterroryści: 200 000 PLN

Śmigłowiec: 340 000 PLN

Drony: 400 000 PLN

Psy tropiące: 50 000 PLN

Razem ≈ 2 240 000 PLN

6. ℹ️ Dodatkowe koszty (nieujęte powyżej)

Zatrudnienie Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Wojska – ok. kilkaset tys. PLN.
wilcacora5
2025-07-02 20:26:46
0 1
6. ℹ️ Dodatkowe koszty (nieujęte powyżej)

Zatrudnienie Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Wojska – ok. kilkaset tys. PLN.

Logistyka, transport, paliwo, komunikacja, sprzęt techniczny, informatyka: kolejne setki tysięcy.

️ Całość akcji mogła więc wynieść od 2,5 do nawet 3 milionów

Przypominam że codziennie na zbiórkach w internecie matki żebrają na operacje dla swoich dzieci w nierzadko przed sklepami
wilcacora5
2025-07-02 20:32:00
0 1
Są to obliczenia po najmniejszych kosztach, podejrzewam że cała suma oscyluje między 5mln a 6mln
wilcacora5
2025-07-02 20:34:42
0 1
Gdyby tą sumę dać chętnym ludziom których nie brakowało myślę że ten las zostałby zrównany z ziemią a TD znaleziony w tempie ekspresowym
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
hehehe
2025-07-02 20:35:11
3 2
TEJ CALEJ TEAGEDII JESTESCIE WINNI WY MIESZKAŃCY STAREJ WSI SASIEDZI I TAK DALEJ !!!. Napewno wiedzieliście co sie dzieje i nikt nie reagował bo DUDA do kościoła chodzil i na pis głosował to nasz.
DLATEGO OSKARŻAM WAS O SMIERĆ TYCH MŁODYCH LUDZI - POSREDNIO JESTESCIE WINNI ICH SMIERCI !!! - "LIMANOWA KRAJ LUDZI INNYCH"
wilcacora5
2025-07-02 20:47:04
0 1
Winny jest TD który pociągnął za spust i po części służby, policja od 2022 roku nie przekazała akt sprawy o znęcanie do prokuratury a prokurator nie przekazał oskarżenia się sądu bo mu policja nie dostarczyła akt, 3 lata!!!
hehehe
2025-07-02 22:51:50
3 0
Winna jest stawa wieś. Dopiero co oglądałem wywiad w.którym jakaś stara klempa mówiła ze jakiś czas wcześniej Justyna mówiła jej ze jak jej ". mama czegoś nie zrobi to poleje sie krew" gdzie byla stara klempa wtedy ? Pewnie stała na straży moralności przeciw gejom itd.... Latała klepać zdrowaśki i ssała jad z tv republika. Pieprzone południowe" pseudo katoliki". LIMANOWA KRAINA LUDZI INNYCH (IDNYCH- jak mówią Ci analfabeci)
Poludnie
2025-07-03 08:34:15
0 1
hehehe, jesteś zdrowo popieprzony !!!!!
hehehe
2025-07-03 13:35:12
0 1
Popieprzone to jest całe południe. Pamiętam jak pilnowaliscie kościoła przed kobietami, a doprowadziliście przez swoją obojetnosc do śmierci nie potrafiąc Ich ochronić... Bronicie ksiezy pedofilów z powiatu - pseudokatolicy "KRAINA LUDZI IDNYCH"
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
luxemburg
2025-07-02 21:00:00
3 1
Tak czytam i się zastanawiam co autor miał na myśli pisząc o opieszałości i nieskuteczności służb uczestniczących w poszukiwaniach. Z tego co się wydaje założeniem służb było niedopuszczenie, aby szaleniec pozbawił życia i zdrowia okolicznych mieszkańców. Wiadomo , że żadnych innych ofiar oprócz tych z ataku w domu rodzinnym nie było. Tak więc założenie zostało zrealizowane. O co więc chodzi autorowi? Może o rozgłos, frustracja albo inne dobro materialne? Bo co napisałby autor, gdyby służby podjęły błyskawiczny szturm, w trakcie pościgu sprawca zastrzelił kilku mieszkańców Starej Wsi oraz kilku policjantów, ale byłby zatrzymany w ciągu kilku godzin? Czy autor artykułu byłby usatysfakcjonowany błyskawiczną reakcją służb? O takie rozwiązania chodzi autorowi?
Odpowiedz
luxemburg
2025-07-02 21:01:33
2 1
Czytając komentarze serce rośnie, że mamy w okolicy tylu specjalistów od taktyki walki, odważne i niezwyciężone serca. W perspektywie ataku ruskich widać że będzie komu wydać broń i prowadzić walkę w terenie pod dowództwem jak sądzę autora tekstu.
Poludnie
2025-07-03 08:31:09
0 0
Święta prawda
Odpowiedz
wojtek
2025-07-02 21:04:24
0 7
Ja mam pytanie do osób znających się na broni, myśliwych itp.o wątek, którego chyba nikt nie poruszył: czy jest możliwe żeby żaden z kilkuset policjantów i mieszkańców będących w okolicy nie słyszał strzału, który padł w czasie samobójstwa? Jestem daleki od teorii spiskowych ale ten fakt nie daje mi spokoju.
wilcacora5
2025-07-02 21:15:53
0 1
Dobre pytanie nae które próżno szukać odpowiedzi, ciało ewidetnie wygląda na zaciągnięte tam i upozorowane, nogi razem przy sobie , należy do rzadkości ułożenie się tak ciała przy samobójstwie z broni długiej
szaradaa
2025-07-02 21:21:45
0 1
Pytanie trafione- był zakaz używania nawet peterd
wilcacora5
2025-07-02 21:32:29
0 1
Nasuwają się dwie teorie spiskowe oczywiście
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
nieobliczalny
2025-07-02 21:18:41
0 4
Zadam tylko jedno pytanie,albo dwa,gdy on strzelał do policjantów,dlaczego oni nie otwarli ognia? Mieli do tego prawo. i drugie,skoro policja nie mogła wejść do lasu,bo też takie info było,to gdzie byli nasi terytorialsi,którzy tak ciężko ćwiczą w terenach lesno-gorzystych? Tyle
Odpowiedz
kyniu
2025-07-02 21:25:08
1 2
"Hełm z PRL i wypadający magazynek – czyli co zobaczyła Polska"
Co zobaczyła Europa. Co zobaczył świat. Co zobaczył Putin.
Odpowiedz
Zwsi
2025-07-02 21:29:06
0 2
"Radiowóz w tym terenie nie znalazł się przypadkowo, ci policjanci realizowali zlecone zadania"– odpowiedział nam komendant. Z tej wypowiedzi można wywnioskować że prowadzący akcja spodziewają się że gdzieś w tych okolicach może być poszukiwany. Dlaczego więc po tej drodze poruszali się zwykli obywatele jak np ci którzy zauważyli zwłoki?
Odpowiedz
wilcacora5
2025-07-02 22:01:28
0 0
Telewizja limanowska opublikowała że zastrzelił się na widok policjantów że tak mówił świadek i że takie było stanowisko policji.
jacek272
2025-07-02 22:28:56
0 1
Qba 20 kilka lat temu lataliśmy na tych samych imprezach z aparatami. Ja robiłem swoje Ty swoje. Reportaże i relacje z wydarzen. To Ci wychodziło i wychodzi najlepiej. Niestety pisanie felietonów nie. Pozdrawiam.
szaradaa
2025-07-02 22:40:05
0 0
Wilkacora5 wersji to będzie jak w każdym takim zdarzeniu a możliwe , że sprawa została załatwiona po partyzancku,- bez pomocy Rutkowskiego.
wilcacora5
2025-07-02 22:51:42
1 0
Nasuwa się jedna wersja niewygodna dla policji
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
CUDNA
2025-07-02 22:52:58
0 5
Na dodatek tej całej szopki z akcji poszukiwawczej dziś o godzinie jedenastej w Laskowej jechali grupą 10-ciu aut z błyskającymi kogutkami i nadal wyły im syreny gorzej jak wściekle psy.
Rozumiem podążać na akcję jako uprzywilejowani ale jakim prawem gdy już jest kilkanaście godzin po wszystkim.
wilcacora5
2025-07-02 23:03:37
0 0
Mało tego drony dalej latają
Odpowiedz
joe_black
2025-07-02 23:09:59
0 3
Parqdoksalnie Tadeusz Duda popełniając samobójstwo uratował honor Policji. Szczególnie że uczynił to w takim miejscu, że został w miarę szybko znaleziony. Gdyby to uczynił w swojej leśnej skrytce mundurowi szukaliśmy by go jeszcze prawdopodobnie całymi miesiącami w dalszym ciągu się kompromitując. Krytyczny głos wobec Policji nie znaczy że nie szanuję tej formacji i podejmowanych przez nią działań. Uważam jednak, że należy jednak wyciągnąć wnioski z tej operacji. Przeanalizować błędy tak aby nie popełniać ich w przyszłości.
Odpowiedz
CADform
2025-07-02 23:12:33
0 2
Z momentem wyznaczenia nagrody przez Policje za wskazanie miejsca ukrywania sie Dudu przyznali sie sami ,ze nie mieli zielonego pojecia gdzie moze byc .
Odpowiedz
Panacea
2025-07-03 07:13:50
0 2
Panie Kuba, ma pan rację. Ten prawie tydzień w Starej Wsi koło Limanowej plus sytuacja na granicy z Niemcami - pokazuje nam ośmieszenie naszego debilnego, ewidentnie nie myślącego po polsku rządu. Nasze państwo jest dla tych polityków tylko teoretycznie. Polska to kraj z dykty i kartonu. Przykre. Ale to nie Polacy - zwykli mundurowi są śmieszni, a politycy i cały ten nierząd.
Odpowiedz
bolko
2025-07-03 09:05:39
2 0
Czytając komentarze uśmiałem się do rozpuku dla Policji brawa i dla tych wiewiórek co siedzieli na drzewach noktowizory dobre mają i broń z tłumikiem też tego się Duda nie spodziewał że wiewiórki będą na drzewachnie sztuka jest kogoś zabić ale sztuka złapać żywegojak by nie wiewiórki na drzewach to droga stara wieś Zalesie była by zamknięta. Ale taktyka Policji bardzo dobra wiedzieli że wcześniej czy później wyjdzie do drogi.
Odpowiedz
paprotka1989
2025-07-03 09:21:22
0 2
wstyd! mają ludzi za idiotów myśląc, że tą medialną ustawkę uznają za sukces policji. Strach na ulicę wyjść mając takie służby.
Odpowiedz
StMi
2025-07-03 12:00:27
0 0
Koszty są niewspółmierne do efektów. Całą akcje dało by się przeprowadzić bez medialnego rozgłosu i milionowych kosztów. Pytanie kim? W policji nie ma takich jednostek, na myśl przychodzi GROM. Tyle że ten działa za granicą.

Wychodzi że brakuje straży obywatelskiej lub jednostek lokalnych tego typu.
Odpowiedz
zajec
2025-07-05 14:26:39
0 1
W atmosferze ostrej walki politycznej o władzę, dowódca prowadził akcję tak, by nie dopuścić do nieszczęśliwych wypadków, co spowodowałoby najazd pisowski z pisowską szopką.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Blamaż czy sukces? Komendant triumfuje, a sprawca nie żyje"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in