Baner
22°   dziś 16°   jutro
Poniedziałek, 06 maja Filip, Judyta, Jan, Jakub, Benita

Limanowa może mieć I ligę?

Opublikowano 28.11.2013 07:08:23 Zaktualizowano 04.09.2018 14:14:24 jaca
29 8248

Główny sponsor, wiceprezes i zarazem jeden z najwierniejszych kibiców Limanovii, Zbigniew Szubryt jest zadowolony z wyników osiąganych przez zespół w II lidze. Uważa, ze drużyna w kolejnych latach mogłaby walczyć nawet o I ligę. Wielki sukces sportowy i niesamowita promocja dla miasta jest realna pod warunkiem wybudowania nowego stadionu.

Limanovia po 18 kolejkach zajmuje szóste miejsce, mając dwa punkty przewagi nad strefą spadkową i cztery punkty straty do miejsca gwarantującego awans. Na wiosnę Limanovia większość spotkań rozegra u siebie.

- Myślę, że można być zadowolonym z dotychczasowego dorobku Limanovii w II lidze – podsumował Zbigniew Szubryt. – Były gorsze momenty, ale w ogólnym rozrachunku Limanovia zaprezentowała się z dobrej strony.

Celem Limanovii na wiosnę jest utrzymanie się w II lidze, co w tym sezonie jest bardzo utrudnione. Ze względu na reorganizację rozgrywek (z dwóch grup w sezonie 2014/2015 pozostanie tylko jedna) do niższej ligi spadną zespoły z miejsc 9 – 18, czyli większość drużyn. Jednak ambicje Limanovii nie kończą się II lidze. W limanowskim klubie coraz częściej rozważa się możliwość powalczenia w kolejnych latach o I ligę. Jednak do tego celu potrzebny jest lepszy stadion.

- W tym sezonie nie ma co nawet myśleć o awansie, bo stadion Limanovii na pewno nie otrzymałby licencji na rozgrywanie spotkań pierwszoligowych – powiedział Zbigniew Szubryt. – Uważam natomiast, że do awansu pod względem sportowym będziemy odpowiednio przygotowani w kolejnym sezonie. Limanovia ma silny i perspektywiczny zespół, a planujemy dokonanie jeszcze kilku wzmocnień. Jeśli chodzi o koszt utrzymania drużyny, to między II ligą a I ligą nie ma dużej różnicy. Przypominam również, że od przyszłego roku II liga będzie składać się tylko z jednej grupy. Dlatego jeśli ktoś jest przygotowany na grę w tej klasie rozgrywkowej to przy nieco większych nakładach finansowych może myśleć o I lidze. Jednak na zapleczu ekstraklasy są bardziej zaostrzone wymogi licencyjnie dotyczące bazy sportowej. W tej chwili, gdy na mecze Limanovii przychodzi 800 kibiców to cała ulica obok stadionu jest zakorkowana. Stadion musi mieć m.in. do dyspozycji duży parking, podgrzewaną murawę czy grubo ponad 2 tysiące miejsc na trybunach.

Jak się dowiedzieliśmy wkrótce Zbigniew Szubryt podejmie rozmowy z burmistrzem Limanowej, Władysławem Biedą. Obecny obiekt Limanovii, aby w przyszłym roku otrzymał licencję na grę w II lidze, musi mieć zadaszoną trybunę na 250 miejsc. Jednak w czasie rozmów z władzami miasta klub poruszy również kwestię budowy nowego miejskiego obiektu sportowego, co mogłoby otworzyć Limanovii drogę do I ligi. Przypomnijmy, że obecnie na zapleczu ekstraklasy grają dwa zespoły z Małopolski, które pochodzą z miast mniejszych niż Limanowa: Puszcza Niepołomice, Kolejarz Stróże, i Termalica Bruk-Bet Nieciecza.

- Przed Limanovią otwiera się wielka szansa, która być może już nigdy się nie powtórzy – podkreślają limanowscy kibice. – Mamy szczęście, że Limanovia ma hojnego sponsora, tego zazdrości nam wiele klubów z większych miast. Nie można tej szansy zmarnować. W Limanowej jest tak niewiele atrakcji, a piłka nożna przyciąga uwagę wielu mieszkańców.

Komentarze (29)

limanueva
2013-11-28 08:26:35
0 0
Gratulacje, ukłony i podziękowania dla Pana Szubryta, ale jak się nad tym zastanowić, to po co nam to?
Czy mniejszych emocji dostarczyłoby kibicom obserwowanie swoich znajomych, wychowanków Limanovii, grających z piłkarzami zza miedzy?
Na tym poziomie ligowych rozgrywek, to już nie jest sport - to pieniądze. Kto ma więcej pieniędzy, wynajmie lepszych piłkarzy i zagra w wyższej lidze. Tylko, że to nie jest już Limanovia limanowian.
Odpowiedz
blizniak
2013-11-28 10:03:52
0 0
A pisałem jak jeszcze do II pierwszej ligi było ho ho o budowie stadionu i spadku bezrobocia. A mówiłem że mówiłem. No chleba i igrzysk. A do chleba co? Palma? Miało być inaczej to znaczy mieliśmy pod palmy jeżdzić.
Odpowiedz
111ksiadz
2013-11-28 11:32:34
0 0
Podnoszą mnie ciśnienie hasła typu ...po co nam to.Nie miejsce i pora na rozpisywanie się.Nie widzę klimatu,są natomiast dobrodzieje którzy chcą moczyć swoją kasę.Absolutnie trzeba to wykorzystać.Może wreszcie dogadają się 'dwaj Panowie',o promocji miasta chyba nie muszę nikogo przekonywać.W chwili obecnej będzie ciężko się utrzymać,ale za to jest łatwiej awansować niż potem z jednej 2ligi.
Odpowiedz
narciarz123
2013-11-28 11:41:30
0 0
Też uważam, że powinna być w mieście silna I ligowa drużyna no i oczywiście stadion na kilka tysięcy miejsc siedzących. To się składa na promocję miasta, regionu.
Odpowiedz
bubu2134
2013-11-28 12:01:25
0 0
'stadion na kilka tysięcy miejsc siedzących'Ok,sponsor się wycofa,Limanovia spadnie,a na tym wielkim stadionie będą handlować cygany z Bułgarii i Rumunii.Będzie super promocja dla miasta.
Odpowiedz
narciarz123
2013-11-28 12:15:49
0 0
Fanem, kibicem jest się do końca. O przyszłość więc można być spokojnym.
Odpowiedz
wiech
2013-11-28 12:42:35
0 0
Limanowa z moresami nie może sobie od lat poradzić to jeszcze do tego w miarę spokojnego miasta ściągmy kiboli i będziemy mieli wielka promocje połamane ławki,powybijane wystawy sklepowe,burdy i narkotyki.Piłka nożna staje się,,dżumą XXI wieku<< i z prawdziwym sportem ma już niewiele wspólnego.Liczy się tylko pieniądz a koszty jakie ponosi społeczeństwo są wielokrotnie większe.Limanowa potrzebuje wiele pilniejszych inwestycji na które mieszkańcy od lat czekają.
Odpowiedz
narciarz123
2013-11-28 13:08:22
0 0
Oby tak się stało. Doczakać czasów Limanovia-I Liga. Sandencja-II Liga. Albo derby I-ligowe!!
Odpowiedz
romcio1985
2013-11-28 13:48:49
0 0
Myślę, że taki stadionik jest w zasięgu możliwości finansowych Limanowej. W końcu mniejsze miesciny takie budują.I liga to byłaby wielka rzecz. Wielka promocja dla miasta. Trzymam kciuki.
Odpowiedz
bartus2203
2013-11-28 14:39:01
0 0
Dużym sukcesem dla Limanovi bedzie gra w jedno-grupowej drugiej lidze,
po co rozpalać nadzieje na grę w I lidze,poczekajmy, to było by ogromne wyzwanie dla
miasta wybudować nowy stadion z pełnym zapleczem, to nie jest inwestycja która potrwa
rok, nie zapominajmy również jakich sponsorów maja drużyny z Brzeska czy maleńkiej Niecieczy,
Odpowiedz
konto usunięte
2013-11-28 16:15:22
0 0
Co tam pierwszą ligę, lepiej od razu ligę mistrzów?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-11-28 16:48:12
0 0
Trzeba się cieszyć , a stadionem można się nie martwić, pan Patalita obiecywał wsparcie, a teraz jest przy 'partyjnym korycie', więc trzymam go za słowo że znajdą się pieniądze na rozbudowę stadionu i na nowy stadion też, bo sam obiecywał że może pomóc, to teraz ma pole do popisu.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-11-28 19:00:24
0 0
'Niesamowita promocja'?
Wcale niemało miasteczek, a nawet wsi, ma lub miało zespoły w I lidze. Wystarczy wspomnieć choćby Stróże.
Czy z tego tytułu zaczęła o nich mówić cała Polska? Wzrosła liczba turystów? Zwiększyła się liczba miejsc pracy?
Zdecydowanie nie. Nawiązując do przykładu - Stróże jak były wioską, tak nadal nią są.
Pomijam już, że promocja ma sens tylko wtedy, gdy jest co promować. A oferta turystyczna Limanowej jest marna. Zresztą nadzieją Limanowej jest rozwój własnej przedsiębiorczości, a nie skazywanie się na role bantustanu, który będzie żył z turystów.

Szubryt ma zabawkę - to bardzo dobrze. Nie nudzi mu się, a swoje pieniądze może wydawać, na co żywnie mu się podoba.
Ale nie można dopuścić do tego, żeby zabawka Szubryta stała się pijawką budżetu miasta. Zapewnienie rozrywki drechom (którzy w większości w ogóle nie dorzucają nic do kasy miejskiej) - to nie jest argument. A im wyższa liga, tym więcej 'wycieczek' zakapturzonych mend z innych miast - i wyższe straty (konwoje, usuwanie zniszczeń, odstraszanie prawdziwych turystów).
Kulturę fizyczną należy rozwijać, ale nie przez pompowanie milionów w patologiczną i sportowo denną polską piłkę, tylko przez wspieranie imprez takich, jak bieg górski, czy 'Kierat'.
Odpowiedz
Doradca
2013-11-28 19:09:53
0 0
@ PasazerLinii7 ' Zapewnienie rozrywki drechom (którzy w większości w ogóle nie dorzucają nic do kasy miejskiej) - to nie jest argument. A im wyższa liga, tym więcej 'wycieczek' zakapturzonych mend z innych miast - i wyższe straty (konwoje, usuwanie zniszczeń, odstraszanie prawdziwych turystów)'- to piękną mamy wizję rozwoju sportu w Limanowej w następnej kadencji :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2013-11-28 19:11:47
0 0
...Co się stało z lokalizacją stadionu przy ul.Z.Augusta?
tam stadion był już na ukończeniu !
miejsce super ul.Z.Augusta można by na czas trwania meczu
wyłączyć z ruchu ,po za tym jest tam pływalnia,siłownia
(mały kompleks) siłownia wystawiona na sprzedaż !
tam i zaplecze można zorganizować ............
parking ? przy basenie !
Odpowiedz
krz08
2013-11-28 19:41:47
0 0
Super pomysł z budową nowego stadionu.

Rozwala mnie myślenie niektórych, z godnie z ich logiką powinno się chyba zakazać organizowania meczów zarówno w ekstraklasie jak i niższych ligach bo przecież kibole zagrażają bezpieczeństwu, a w Limanowej jak by była 1 liga to w ogóle z całej Polski by się zjeżdżali i niszczyli nasze miasto. PARODIA.

Naprzód MKS i gramy o 1 Ligę. MKS MKS tyś najlepszy jest!!!!!!!!!
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-11-28 19:50:04
0 0
@krz08:
Grajcie sobie do woli w tych waszych 'ekstraklasach', będących pośmiewiskiem całej Europy. Nabijajcie kasę PZPN - o ile macie z czego. A w wolnych chwilach obstawiajcie wyniki ustawianych meczy.

Ale od samorządowych pieniędzy wam wara. Normalni ludzie chcą finansowania dróg i szkół, a nie igrzysk dla dresiarskiej gawiedzi.
Odpowiedz
bearchen
2013-11-28 20:27:17
0 0
Co tam pierwsza liga.
Ja ich widze w Lidze Mistrzow ;).
Odpowiedz
krz08
2013-11-28 20:30:45
0 0
@PasazerLinii7
Czyli jestem nie normalny bo wyrażam swoje zdanie na temat tego czego chcę. W ogóle to o co ci chodzi??? Zastanów się. Nie znaczy że jak ktoś idzie na mecz to jest 'dresiarzem', i czemu mówisz w liczbie mnogiej do mnie? Ja jestem zwykłem szarym obywatelem który lubi piłkę nożną. Masz rację że Liga Polska jest słaba ale to nie znaczy że nie mogę kibicować drużyną w niej grających nawet w 2 lidze. I chyba nie ty decydujesz o pieniądzach samorządowych. Płace podatki więc też mogę wyrażać zdanie na temat ich dysponowania.

A wracając do stadionu Limanovii to niech powstanie. Limanowa nie jest znana z niczego więc niech przynajmniej pod względem sportowym się rozwija. Jak graliśmy w PP to cała Polska słyszała o Limanowej.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-11-28 21:32:25
0 0
krz08
...z wypowiedzi w pełni się zgadzam i popieram
jak komuś nie pasuje może iść do teatru
a osąd Nas zwykłych kibiców
lubiących piłkę nożną trzy kroki w bok
pozdrawiam
Odpowiedz
111ksiadz
2013-11-28 22:51:45
0 0
@Pasazer-oczywiście,masz rację,po co mają do nas przyjeżdżać zakapturzone mendy.Doprowadź razem z tymi którzy myślą podobnie jak Ty aby do ciemnogrodu nikt nie przyjeżdżał.
Odpowiedz
kingkong
2013-11-28 23:01:23
0 0
@PasażerLinii7 a ja jestem własnie zwykłym obywatelem i uważam, że rozbudowa lub budowa nowego stadionu to bardzo dobry pomysł :-)
Odpowiedz
gargam
2013-11-28 23:04:53
0 0
a co to @Pasażer znaczy wara od samorządowych pieniedzy? To twoje? Zdaje mi się, że także kibiców...
Odpowiedz
bankier
2013-11-28 23:28:54
0 0
budowa stadionu to dobry pomysł, może z dofinansowaniem unijnym lub ministerialnym, natomiast należy wszystko dobrze skalkulować - budowę, utrzymanie itp., a następnie ustalić kto za co płaci, drużyna piłkarska w 1 lidze da sporo korzyści, młodzież zapatrzona w seniorów chętniej przyjdzie na trening, i może w ten sposób 'mendy dresowe z nich nie wyrosną', bo zamiast stania pod blokiem, chłopcy będą haratać w gałę, i jeszcze jedno do 'pasażera na gapę' wolę aby jak to nazwałeś nasze pieniądze poszły na stadion niż przepadły w warszawce...
Odpowiedz
11alexx
2013-11-28 23:44:17
0 0
Każdy, kto neguje budowę nowego stadionu jest wrogiem nie tylko Limanovii, ale i Limanowej. Promocja to coś czego nie można marnotrawić. Jeśli burmistrz tego nie rozumie za rok wybierzemy sobie lepszego. I tylko tyle
Odpowiedz
P36
2013-11-29 10:03:02
0 0
piłeczka kopana mi lata... :) więc jestem za budową nowego, niezbyt drogiego stadionu w Limanowej... ale pod jednym warunkiem: nie będzie przeznaczony tylko dla piłkarzy ale będzie możliwość organizowania na nim imprez typu koncerty, festiwale muzyczne itp. technicznie to bez trudu osiągalne ...nie samą piłeczką żyje Limanowa (nie powtarzajmy błędów krakowskiej Wisły) :) bez takiej możliwości stadion w Limci jest kompletnie bez sensu... :)
Odpowiedz
P36
2013-11-29 11:02:20
0 0
...bo prawda jest taka, czy tego chcemy czy nie, że jeden w miarę udany plenerowy festiwal muzyczny przynosi większy efekt marketingowy dla miasta niż cały sezon drużyny piłkarskiej w I lidze... a w Limanowej mamy całkiem sprawnych organizatorów takich wydarzeń... tylko dobrego miejsca brak... :)
Odpowiedz
willma
2013-11-29 12:29:59
0 0
jestem zwolenniczka wybudowania stadionu,i nie rozumiem poprzedników przecież w Limanowej mającej 15tyś mieszkańców nie zrobią stadionu na 30tyś,także nie wiem dlaczego myśli się że kibice gości najadą na Limanową w tym sezonie 3 mecze takie były i co spokój był,jeśli nie zbudować to stary zmodernizować,dobre miejsce to to na Z.A.taki plac wystarczy w zupełności
Odpowiedz
konto usunięte
2013-11-29 17:41:25
0 0
Limanowa może mieć I ligę ale nie w piłce nożnej. Niech oni lepiej pomyślą o utrzymaniu, bo jeszcze mogą nieźle się przejechać. Przed nimi było już wiele drużyn snujących mocarstwowe plany a teraz próżno ich szukać na szczeblu centralnym.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Limanowa może mieć I ligę?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in