14°   dziś 15°   jutro
Środa, 08 maja Liza, Stanisław, Wiktor, Marek, Miron, Kornel

„Wyprowadzimy ludzi na ulice. Nie wygracie z nami”

Opublikowano 06.02.2020 21:24:00 Zaktualizowano 07.02.2020 21:14:34 pan
39 20786

Limanowa. „Byłoby szaleństwem nieodpowiedzialnych ludzi i nieodpowiedzialnych organów państwowych, gdyby ta wytwórnia powstała”, „Tam jest ruski sprzęt z 1974 roku, kupiony na złomie”, „W dobie walki ze smogiem, wymiany kopciuchów, wy chcecie w centrum miasta, w środku osiedla zbudować otaczarnię?” - między innymi takie słowa z ust mieszkańców usłyszeli przedstawiciele przedsiębiorcy, który nie rezygnuje z planów uruchomienia wytwórni mas bitumicznych przy ul. Fabrycznej w Limanowej. W dzisiejszej rozprawie administracyjnej wzięło udział przeszło 70 osób.

Dziś odbyła się publiczna rozprawa administracyjna w Szkole Podstawowej nr 2 w Limanowej, poświęcona planom przedsiębiorcy, działającego na terenie po dawnej rafinerii nafty w Sowlinach, który nie rezygnuje z planów poszerzenia działalności swojego zakładu o produkcję mas bitumicznych.

Miejski samorząd reprezentowali burmistrz Władysław Bieda ze swoim zastępcą, Wacławem Zoniem, przewodnicząca Jolanta Juszkiewicz wraz z radnymi m.in. Ireną Grosicką, Piotrem Musiałem, Adamem Kólem, Adamem Dębskim, Wiesławem Sędzikiem i Piotrem Zoniem. Obecny był także radny powiatu, Marian Wójtowicz. Przedsiębiorcę z gminy Łukowica reprezentował mecenas oraz inżynier odpowiedzialny za opracowanie raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Oprócz tego, w spotkaniu udział wzięli przedstawiciele limanowskiego starostwa, sanepidu i PKP PLK S.A.

Już na samym wstępie Władysław Bieda zaznaczył, że od wydania ostatniej decyzji zmieniły się okoliczności – miasto po procesie komunalizacji sąsiedniej działki, stało się stroną postępowania, co może budzić wątpliwość co do obiektywizmu w prowadzeniu postępowania administracyjnego przez Burmistrza Miasta Limanowa. To nie jedyna zmiana – co do samej otaczarni, to przedsiębiorca postanowił zmienić sam proces produkcyjny, który pierwotnie miał być oparty o olej opałowy, teraz zaś ma być oparty o gaz ziemny.

Zobacz również:

Burmistrz przypomniał także, że poprzednim razem - po skardze przedsiębiorcy – negatywną decyzję burmistrza uchyliło Samorządowe Kolegium Odwoławcze. Po opracowani nowego raportu, RDOŚ uzgodniła warunki realizacji przedsięwzięcia, a sanepid je pozytywnie zaopiniował. Zastrzeżeń nie miała również PKP PLK S.A.

Zabierając głos, radny Piotr Musiał przypomniał, że w przeszłości na terenie osiedla funkcjonowała rafineria nafty, której obecność stanowiła dużą uciążliwość dla mieszkańców. - Osiedle jest coraz większe, powstał nowy blok. Jest też coraz piękniejsze. A od zakładu do najbliższych zabudowań jest zaledwie 400 metrów - wskazał. - W dobie walki ze smogiem, wymiany kopciuchów, wy chcecie w centrum miasta, w środku osiedla zbudować otaczarnię? - pytał oburzony.

Kolejno, mieszkaniec ul. Piłsudskiego zwrócił uwagę, że w opinii sanepidu wzięto pod uwagę jedynie emisję zanieczyszczeń z zakładu, które mieszczą się w normach, nie biorąc pod uwagę aktualnego stanu powietrza na terenie miasta. Wskazywał na wartości, które odnotowane zostały przez czujniki w ostatnich dniach stycznia, wskazujące na fatalną jakość powietrza. Zaprzeczył temu później ekspert, reprezentujący przedsiębiorcę.

- Żyjemy w śmiercionośnej strefie, w kotlinie. To wszystko tkwi w powietrzu. Ze względu na stan powietrza, taki wniosek powinien być uznany za bezzasadny. Byłoby szaleństwem nieodpowiedzialnych ludzi i nieodpowiedzialnych organów państwowych, gdyby ta wytwórnia powstała - dodał mieszkaniec.

Inna osoba zwróciła uwagę, że w okolicy funkcjonuje już wytwórnia mas bitumicznych, ale jest ona zlokalizowana wyżej, oddalona od dużych osiedli, położona w lesie. Mimo tego, osoby mieszkające najbliżej zakładu narzekają na uciążliwość zakładu. - Tutaj w pobliżu są dwie szkoły liczące dwa tysiące uczniów, mamy dom starców i szpital. Obok są trzy przedszkola i żłobek, a przy nich ścieżka, po której mają spacerować? - mówił nauczyciel z limanowskiego „Ekonoma”. - Przedsiębiorca kupował działkę w innym celu. Nie było mowy o otaczarni, choć wiedzieliśmy że będzie dążył do tego. A my będziemy absolutnie protestować przeciw takiej inwestycji – zapowiedział.

Radny Adam Król także nawiązał do wcześniejszego przeznaczenia terenów, na których ma powstać otaczarnia. - Sam pracuję w tym miejscu od kilkunastu lat. Kiedyś był tam CPN, który zlikwidowano po wycieku ropy i innych chemikaliów, które skaziły rzekę. Nie po to ten zakład przeniesiono, żeby teraz uruchamiać tam taką produkcję - podkreślił.

- Chciałem zapytać pana inżyniera, który teraz wszystko skrupulatnie notuje, czy wie jaki sprzęt znajduje się w tym zakładzie? Nie? To jest ruski sprzęt z 1974 roku, proszę sobie to sprawdzić. Ten sprzęt został kupiony na złomie – uświadamiał zebranych mieszkaniec ul. Kamiennej.

- Wygonili z gminy Łukowicy, teraz chce nas truć – padało z sali. - To jeden człowiek, obstawiony ekspertami i prawnikami, który twierdzi, że wygra z tymi wszystkimi mieszkańcami. Wyprowadzimy ludzi na ulice. Nie wygracie z nami – usłyszeli  od jednego  z uczestników spotkania przedstawiciele przedsiębiorcy ze Stronia.

Mieszkanka osiedla na Zarębkach spytała, czy urządzenia, na których ma działać wytwórnia, znajdują się już w obrębie działki, a gdy otrzymała odpowiedź twierdzącą, dociekała czy przedsiębiorca przeprowadzał próby tych urządzeń, bo – jak twierdziła – w lecie czy też późną jesienią zdarzało się, że nie mogła otworzyć okna, bo w powietrzu czuć było asfalt. - Gdy zadzwoniłam do urzędu miasta, powiedziano mi że powinnam sprawdzić, czy gdzieś nie wykonują prac drogowych. Objechałam całe osiedle, nigdzie nie układali asfaltu – powiedziała.

Mieszkaniec ul. Krakowskiej powiedział natomiast, że przypomina sobie spotkania z przedsiębiorcą przed zakupem działki i uruchomieniem zakładu. - Mieliśmy obawy, ale właściciel firmy nas zapewniał, że nigdy do takiej sytuacji nie dojdzie. Widać, ile jego deklaracje są warte. Kto nam da gwarancję, że ten zakład będzie działał tak, jak to pokazano w raporcie? Że przedsiębiorca dla oszczędności nie zrezygnuje na przykład z filtrów? To nie jest człowiek godny zaufania – ocenił. - Jak ten zakład powstanie, to ludzie po prostu wstrzymają do niego ruch, chodząc po przejściach. Jak ciężarówki nie przejadą przez dwa tygodnie, zobaczymy kto wygra - zapowiedział.

Na koniec głos zabierali reprezentanci przedsiębiorcy. Jego pełnomocnik powiedział, że wszystkie spostrzeżenia i wnioski mieszkańców będą wzięte pod uwagę. Prosił, by w terminie przewidzianym w postępowaniu administracyjnym, wnieść je do urzędu na piśmie, a przedsiębiorca na każdą z nich odpowie. Z kolei inżynier, który pracował nad raportem, starał się odpowiadać na poszczególne pytania mieszkańców.

Jutro opublikujemy relację wideo z rozprawy administracyjnej.

Komentarze (39)

limanueva
2020-02-06 21:35:03
1 11
Budować taki zakład koło bloków, trzeci świat...
Na zachodzie nawet supermarkety sa na obrzezach.
Odpowiedz
wartownik1
2020-02-06 22:02:24
12 0
Komu bedziecie tych ludzi wyprowadzać? Same krzykacze i koguty!
Odpowiedz
aramis
2020-02-06 22:26:13
8 2
@wartownik1 - czy ty może jesteś z PIS-u. Twoja mowa Cię zdradza
Odpowiedz
barbarensien
2020-02-06 23:05:55
0 0
Chcą nam zatruć całe miasto i co przyszło sto osób ludzie mają to gdzieś
Odpowiedz
mnimitz
2020-02-07 00:58:59
0 0
@b bez paniki ... gdyby inwestor poczytał Franza Kafke to zaoszczędziłby parę lat
Odpowiedz
robik
2020-02-07 01:12:15
2 10
Hmmm to było do przewidzenia ...
1. Podziękować obecnej władzy która zmieniła przepisy w oparciu o które ludzi już się nie informuje i dowiadują się w ostatniej chwili jak już większość procedur została przeprowadzona.
2. Strona w sprawie jest obecnie Miasto Limanowa (zostanie wykluczone z podejmowania decyzji ze względu na konflikt interesów. Decyzję podejmie inny organ administracyjny najprawdopodobniej Wojewoda który jest swój. Kolejną strona są Wody Polskie, które to nic nie obchodzi. Trzecią strona jest PKP, która wydała opinie pozytywną.
3. W normalnym Państwie całą sprawą zainteresowały by się natychmiast Służby bo jak to jest możliwe że mieszkańcy nie znają przebiegu inwestycji kolejowej a PKP dogaduje się pokątnie z prywatnym inwestorem i przedsiębiorcą wydając mu od tak zgodę na inwestycję uciążliwą dla środowiska. Nadal nie pokazując planów inwestycji, a o takich spotkaniach wiedzą wszyscy tylko nie zainteresowani. Jak to ktoś powiedział "dogadali się"
3. Żądać publikacji raportu oddziaływania na środowisko oraz dokumentacji projektowej nowej linii kolejowej z dokładnym sprawdzeniem co było procedowanie na co mają pozwolenia oraz dokładny wykaz chronologiczny przyjmowanych dokumentów i projektów oraz ich zmian. Oraz kto personalnie jest za nie odpowiedzialny. Dlaczego PKP wycofała papiery z procedowania decyzji środowiskowych w Krakowie.
4. Nie wierzyć nikomu na słowo, Ta kiszonka jest ze sobą powiązana, ktoś Go do Limanowej wpuścił, ktoś przymykał do tej pory oko na działalność nie do końca zgodną z prawem. Oczywiście że produkcję już testował i było to zgłaszane jest dokumentacja fotograficzna. Dlaczego nikt nie wyciągnął konsekwencji kto za to odpowiada. Sanepid, Policja, Urząd Miasta ? Jak wygląda dokumentacja postawionej tam stacji sieci komórkowej. Kto wydawał zgody bez informowania mieszkańców jeszcze wg starych przepisów. ???
5. Gdzie są Radni, dlaczego informacja o inwestycji pojawia się dopiero po wydaniu decyzji pewnych instytucji.
6. Inwestycja Uciążliwa nie będzie dla PKP bo PKP ma mieszkańców Limanowej w ...... czterech literach .... w skrócie przejazd 4 pociągów na godzinę z prędkością ok 150 km/h przez obszar smolarni w jednym i w drugim kierunku zawali całą Kotlinę Limanowską smrodem i chemią a was mieszkańcy będą dronami sprawdzać czym palicie w piecach .

Jednymm Słowem KPINA
Odpowiedz
Jaworina
2020-02-07 07:03:26
0 1
...... "przedsiębiorcę reprezentował między innymi INŻYNIER OPRACOWUJĄCY RAPORT " !!!!!!! To kpina czy przejęzyczenie ?????
Odpowiedz
LimE
2020-02-07 07:13:22
2 3
Jak się budował Emiter to też tak krzyczeli . Trochę lat już minęło i okazało się , że to co krzyczeli to były kłamstwa .
Odpowiedz
LimE
2020-02-07 07:20:19
3 4
I chce tylko zwrócić uwagę na prawo do własności przedsiębiorcy . Działkę nabył w drodze przetargu od starostwa !! Jest to działka przemysłowa na której jak rozumiem dopuszcza się takie instalacje . Więc o co macie do przedsiębiorcy pretensje . Z naszych podatków utrzymujemy bandę przeróżnych urzędników którzy w ramach swojej pracy są zobowiązani do pilnowania aby wszystko było w normie i zgodnie z przepisami . Jeżeli ludzie mają obawy to pretensje trzeba mieć do urzędników bo akurat przedsiębiorca jest tutaj najmniej winien . Kupił działkę od urzędników którzy na tym zarobili i chce ja użytkować zgodnie z prawem .
Odpowiedz
tookiloki00
2020-02-07 07:26:37
0 6
A gdzie pani Nowogorska nie pomoze
Odpowiedz
arbiter
2020-02-07 07:55:03
0 4
Jak by to było spotkanie koła gospodyń to ta pani by się pojawiła ale jak jest problem to d... . w troki.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 07:58:46
1 3
Nigdy w życiu nie ma zgody na "kopciucha" że Stronią !!! U siebie przed domem zrobił porządki niech tam postawi te zerdzewiale i przestarzałe konstrukcję. Bieda szybko zmienia zdanie - ciekawe dlaczego. Chcą zobaczyć charakternych Sowlinian ??? To zobaczenia na drodze !!!! WYNOCHA do Stronią DRUCIARZU !!!!!
Odpowiedz
Bakarat
2020-02-07 08:27:07
0 0
Znalazl sie wielki przedsiebiorca ze stronia naburmuszony I nadety jakby wybuchnoc mial ludzie nie wolno sie zgadzac na jego pomysl chce nas wytruc do konca niech sie lepiej wezmie za naprawe drog ktore spieprzyl za czasow bylej pani wojtowej z lukowicy I naktorych to drogach kase zbil a fuszere odstawial
Odpowiedz
fredy39
2020-02-07 08:33:35
0 0
@MateoRobert nie obrażaj, kultury trochę. Widzę że władze umywają ręce, jesteście zdani na siebie. Myślę że i tak powstanie, bo żyjemy w Polsce gdzie dobro drugiego człowieka jest na drugim planie. Trochę współczuję przedsiębiorcy, bo kupił i to pewnie nie za małe pieniądze, a teraz nie może zainwestować. Wina leży po stronie władz miasta i powiatu bo mogli się dogadać i wykupić działki. Teraz jest patowa sytuacja.
Odpowiedz
ryska
2020-02-07 09:05:54
0 1
A Pan Jędrzejek to reprezentował miasto, przedsiębiorce czy obu?
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 09:47:08
0 4
@tookiloki00
A komu ta baba pomogła? Jak świat światem jeździ wszędzie, wszystkim dziękuje, a szczególnie aktywna jest w okresie wyborczym! Tam, gdzie potrzebna jest interwencja, to jej nie ma! Bo za cienki z niej Bolek. Kobita tylko gada, ale siły sprawczej w tym gadaniu nie ma.Tam gdzie biba i możliwość lansu, zawsze ja znajdziecie! Do tego przywykła za czasów świetności PSLu i wciąż żyje w przekonaniu, że to wystarczy. Nie zdaje sobie sprawy, że ma obecnie doczynienia z innym pokoleniem-ludźmi, którzy widzą i słyszą. Gdyby nie gosposie wiejskie i staruszki nie miałaby elektoratu ta dożynkowa wąskousta bywalczyni. Sztuki manipulacji politycznej uczyła się latami... Koryto jej się podoba, więc nie odpuści. Będzie się pazurami i zębami trzymać, bo co jej pozostało...
Odpowiedz
pacho
2020-02-07 09:50:37
0 4
ew czas protestów do wyboreów prezydenckich, potem przez 3 lata nikt tego nie bedzie słuchał

@robik
dokładnie zmiany ustawowe miały odsunąć i strony trzecie i mieszkańców od informacji i wpływu na potencjalnie uciążliwe inwestycje w ich najbliższej okolicy (ponad 100m od lokalizacji zakładu, nawet nie działki, jak kiedyś) , prawdopodobnie głównie w interesie lobby farm zwierząt futerkowych (potworny smród i ucieczki norek wybijających potem wszytek drób w okolicy) itp, no ale tu trafi na otoczarnie (nie znam sie na technologii, nie wiem jak to jest szkodliwe) . Zaraz odezwa sie głosy że ci starsi protestujący ludzie są lewackimi ekologami :)
Przy tym tak naprawdę nie chodzi o to by jakichkolwiek inwestycji w ogóle nie było, tylko by ci , którzy obok mieszkają nie byli stawiani pod ściana, bez wpływu na swoje domy i ziemie i powietrze.... W ramach wspomnianej przez Ciebie zmiany w ustawie, mieszkancy maja prawie g..uzik do powiedzenia
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 09:54:54
2 2
@robik ŚWIETNY, merytoryczny komentarz. Nie zgodzę się tylko z punktem nr. 1 , gdyż procedury informowania ludzi nadal obowiązują, tyle tylko , że władza począwszy od centralnej skończywszy na lokalnej jest pyszna, butna, arogancka, ignorancka.

Pytam się gdzie byli radni , ci miejscy oraz ze starostwa?
Teraz dopiero się pokazują ? Słuchajcie nie popieram wychodzenia na ulicę jako remedium na wszelkie
problemy , to już było .Tak czynił wielki patriota Andrzej Lepper , jego działania jednak były nastawione na udział mediów głównego nurtu i nagłaśnianie problemu w skali kraju.

Takie wyrażenie niezadowolenia, chęć powstrzymania podejrzenia o BEZPRAWIE w wydaniu stosownych instytucji ma sens tylko i wyłącznie z odziałem mediów oraz z licznymi pismami , skargami z żądaniem upublicznienia stosownych dozwoleń , badań środowiskowych. !!

To jest obowiązkiem Sanepidu, PKP takie dokumenty przedstawiać społeczeństwu , a przywilejem narodu je posiadać.
Prowadziłam wiele spraw dla siebie i innych ludzi, zawsze zwycięstwo przychodziło po wykazaniu się wiedzą zawartą w pismach, czasami po stosownych rozmowach ze stron ą sporo.
Czasami wystarczały nawet moje komentarze tutaj, aby osiągnąć zamierzony cel.

Rzadko angażowałam w to udział mediów, ale i tak też bywało. Najważniejsza jest wiedza i upór, działanie.
Chcecie skutecznie protestować to udajcie się pod budynki decydentów, tj. starostwa, Sanepidu, PKP lub Wojewody.
Zawsze jednak angażujcie w to wydarzenie media.

Nie chcę Was dobijać , ale mam DOWODY rzeczowe , w tym raport ONZ i innych stosownych międzynarodowych organizacji w którym czarno na białym stwierdza się OGROMNE spustoszenie środowiska , organizmów żywych oraz podwojenie atmosferycznego stężenia i CO2 na skutek tzw. geoinżynierii zwanej inaczej chemtrails , czyli programu rządów na całym świecie w modyfikacji pogody poprzez opryski z samolotów i naziemne stacje bardzo szkodliwych dla środowiska , ludzi, zwierząt , roślin, substancji chemicznych., które DEGRADUJĄ cale środowisko, życie na ziem i i powodują nowotwory, choroby układu oddechowego oraz nerwowego. !!

Są oficjalne raporty rządowe, organizacji światowych w tym temacie.

Podam Wam nazwę tych dokumentów oraz miejsce i datę ich publikacji.

To możecie wykorzystać w walce , gdyż ten zakład poczyniłby większe spustoszenie niż obecnie mamy.
To wszystko według znanego schematu KUMULACJI zanieczyszczeń, stężeń w atmosferze.

Resztę napiszę Wam później wraz ze stosownymi dokumentami.

Pamiętajcie WIEDZA, odwaga i prawda zawsze się wybronią- mam na to dowód poprzez własne życiowe doświadczenia.
;-))



Odpowiedz
DAKOTA
2020-02-07 10:42:04
0 1
Sprawe trzeba naglosnic w mediach !!!!!!!!!! Wladze limanowskie nie dbaja o zdrowie mieszkancow
! Walczymy ze smogiem , ludzie choruja na nowotwory ,a pan T....................k ktory juz uruchomil otaczarnie jest bezkarny !!!! To sie nadaje do Prokuratury .
Odpowiedz
robik
2020-02-07 10:45:47
1 8
Do LimE
Nie lubię odzywać się personalnie ale czasem po prostu trzeba
Znalazł się obrońca uciśnionych przedsiębiorców i jedynej słusznej władzy. Z marzeniami o likwidowaniu swoich przeciwników. Już raz pisałeś że Tych co mają inne zdanie należy zlikwidować.
A teraz merytorycznie ...
Po pierwsze rozumiem że dbasz również o prawa własności mieszkańców, którzy wraz z obecnym prawem zmienionym przez obecny Sejm o inwestycjach szkodliwych dla społeczeństwa i środowiska nie muszą być informowani. Czekam więc na komentarz w ich obronie.
Po drugie "Rozumiesz" że na działce dopuszcza się stawianie kopciucha. Tu nie chodzi o rozumienie tylko o wiedzę Proszę o pokazanie planów zagospodarowania, które jasno pokazują możliwość budowy zakładu o takim charakterze, jeśli nie to obowiązują Pana procedury jakie by one nie były w tym konsultacje społeczne i opinie biegłych a nie tylko swojego reprezentanta, który na zlecenie zrobił mu raport. Oczywiście nikt go nie widział i jest prawdopodobne że jest tak samo spier..... jak dwa poprzednie na których fachowcy nie zostawili suchej nitki.
PO trzecie mówisz o bandzie urzędników utrzymujących ..... standard jakbym władzę słyszał. ..... A może powiesz o bandzie przedsiębiorców dorabiających się na pracownikach z minimalna krajową, przestarzałym sprzętem, łamiącym przepisy prawne i środowiskowe, wykorzystujących kruczki prawne i znajomości w urzędach oraz płacących na rzesze prawników na których normalnego Kowalskiego nie stać przy okazji korzystając z ulg podatkowych. Ile Ten Przedsiębiorca zapłacił w Limanowej Podatku. ??? Biorąc pod uwagę strefę ekonomiczną i miejsce zameldowania. Nikt Panu nie broni użytkować działki, niech ją użytkuje zgodnie z Prawem czyli zgodnie również z prawem mieszkańców do czystego i normalnego życia. Tylko Tyle i aż Tyle. A przy okazji niech pokaże zarówno właściciel jak i jego reprezentant przykłady takich zakładów w innych miejscowościach położonych w kotlinach górskich które się sprawdzają i nie trują będzie miał argument.
Miłego dnia.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 11:08:26
0 1
Słuchajcie nie będę tego pisała, wszystko znajdziecie w dwóch linkach poniżej, przy czym drugi link jest w PDFie wraz ze wszystkimi stosownymi dokumentami w sprawie, to jest:
artykułami w prasie, odtajnionymi po 50 latach dokumentów rządowych m z raportami amerykańskiego stowarzyszenia metrologicznego z ich konferencji dotyczącej geoinżynierii , ze wspomnianym raportem ONZ( 1 GODZ. 134 MINUTA 51 SEKUNDA W 1-WSZYM NAGRANIU, raportu " the WEATHER MODYFICATIONS , PROGRAMS , PROBLEMS , POLICY I POTENCIAL" Z 1978 roku, jest ten raport mówiący o zagrożeniach geoinżynierii - ok. 42 minty w 1-wszym nagraniu. .

Jest ten raport opublikowany jako OFICJALNA publikacja Senatu Stanów Zjednoczonych z maja 1978 roku o wspomnianym tytule.
Jest tam ponad 780 stron projektów geoinżynierii na świecie i w USA. -
program Mający BUDŻET SETEK MILIONÓW DOLARÓW ROCZNIE- a obecnie liczony w setkach MILIARDÓW dolarow rocznie. !! - 38 minuta 19 sekunda nagrania 1 link.

W ramach paryskiego porozumienia COP21 kraje zobowiązały się na oficjalne stosowanie geoinżynierii ( 2016 rok) - 1 godz. 14 minuta nagrania- 1 link.
Wiedziecie o tym? Nikt Nam tego nie mówił w mediach głównego nurtu.

Potem mam,y taki dokument:
" Climate change 2013 The Phisical Science Basisc ( AR5) IPCC, ONZ . !!
" Cytując działacza zajmującego się geoinżynierią , Davida Keitha. IRGC wyjaśnia, że codziennie rozpylają 13000 ton aerozolu siarczanu do stratosfery , chcą ZRÓWNOWAŻYĆ SKUTKI RADIACYJNE PODWOJENIA atmosferycznego stężenia CO2 .
można TO PORÓWNAĆ DO KONIECZNOŚCI USUNIĘCIA 225 MILIONÓW TON CO2 DZIENNIE Z ATMOSFERY PRZEZ 25 LAT"

uniwersytecki warszawski TEŻ OBSŁUGUJE TEN PROGRAM. !

jest WIELE SZOKUJĄCYCH TAM DOKUMENTÓW, NAWET W 1979 ROKU KRAJE PODPISAŁY POROZUMIENIE O KONIECZNOŚCI PRZERWANIA tego złego programu geoinżynieri, ale nadal go wszyscy stosują.
Ten program jest też bronią wojskową.
Obecnie nawet instytucje, fundacje zajmują się międzynarodowym planem wdrażania geoinżynierii 2020+ , m.in. fundacja CARNEGIE.

"Audycja PrisonPlanet.pl Niezaprzeczalny dowód na prowadzenie programów modyfikacji pogody."
https://www.youtube.com/watch?v=RdE3p3hYtiQ&t=965s&ab_channel=prisonPLANETpl

Jest TUTAJ PONAD 200 DOKUMENTÓW. !! Geoinżyneria trwa już ponad 100 lat. !!

Tutaj w wersji PDF te dokumenty:
Tu jest jeszcze PDF z linkami:
http://www.prisonplanet.pl/files/654004086/file/geo_prezentacja.pdf

tak BARDZO MNIE TUTAJ KRYTYKOWALIŚCIE JUŻ OD LAT W TYM TEMACIE.

Mam w sobie góralską krew wiec jestem bardzo uparta.

Wykorzystajcie te informacje w walce w słusznej sprawie.

Powodzenia życzę.

Odpowiedz
LimE
2020-02-07 11:29:07
1 1
Nie przypominam sobie , abym pisał , że ci co mają inne zdanie to ich trzeba zlikwidować !!Więc proszę usuń ten wpis . A teraz merytorycznie . Każdy niech postępuje zgodnie z przepisami i prawem zarówno mieszkańcy , samorząd i przedsiębiorcy . Jeżeli pisałem o urzędnikach to po to by zwrócić uwagę iż jest ich naprawdę sporo i to od nich należy wymagać , aby egzekwowali przepisy od inwestora . Jeżeli mieszkańcy nie ufają tym instytucją to po co my podatnicy je utrzymujemy ?? Każdy niech korzysta ze swych praw i je egzekwuje . Nie wiem co to jest "kopciuch " za to wiem co to są normy i emisja oraz pomiary . Kto obecnie jest bardziej odpowiedzialny za fatalną czystość powietrza w naszym mieście ?? Przedsiębiorcy czy mieszkańcy ?? Na pewno mieszkańcy więc może najpierw zacznijmy od siebie !!
Odpowiedz
luxemburg
2020-02-07 11:47:38
0 0
Radni miasta, urzędnicy powinni doprowadzić do uniemożliwienia podjęcia tego typu działalności na terenie miasta, jak również ograniczenie prowadzenia oraz rozszerzania działalności przez trucicieli działających już w mieście poprzez kierownie tam kontroli odpowiednich instytucji. Jeśli firmy te nie mają nic do ukrycia, nie będą miały nic przeciwko temu.
Odpowiedz
Dagi
2020-02-07 11:48:56
0 1
@robik Prawdą jest, że z naszych podatków utrzymywana jest cała armia urzędników i należy od nich wymagać, by przestrzegali wszelkie przepisy prawa. twierdzisz, iż banda przedsiębiorców dorabia się na pracownikach, bo płaci minimalną pensję. Powiem tak chyba nie masz zielonego pojęcia o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Zrób wykład jak przedsiębiorca powinien działać, by wydolić na wszystkie narzucone przeróżnego kalibru podatki , opłaty, zus itd.inwestować w nowe maszyny, urządzenia, nowe technologie, dać wysokie wynagrodzenia pracownikom. Bez inwestowania w dalszy rozwój firmy, firma pada, czy rozumiesz dlaczego w ciągu danego roku tyle zakładów się likwiduje. Może jest jakiś odsetek przedsiębiorców, którzy w jakiś tam sposób chce wykorzystać pracowników, ale nie można wszystkich wrzucać do jednego worka, nie można ogólnie wszystkich gnoić , nazywać bandą, bo gdyby nie Ci przedsiębiorcy to marnie by było.
Piszesz o planie zagospodarowania, gdyby taka inwestycja nie mogła tam powstać, nie było by tematu.Teraz należy dopilnować, by wszelkie decyzje, pozwolenia były wydane zgodnie z prawem.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 12:16:13
1 0
@Dagi masz rację z tymi trudnym i realiami polskiego przedsiębiorcy. Po przeczytaniu drugiego komentarza @ robik wydaje mi się iż odniósł się on do konkretnej , specyficznej grupy przedsiębiorców, tych którzy wykorzystują lokalne układy, a nie wszystkich przedsiębiorców.

Takie odniosłam wrażenie. Generalnie jednak rzecz traktując to rady @rabika są moim zdaniem bardzo trafne.
Konkretne , merytoryczne i dobrze rokujące w rozwiązaniu tego lokalnego problemu.

Odpowiednie służby nie spełniają wszystkich swoich statutowych zadań i trzeba ich " zmobilizować" do profesjonalizmu.
;-))
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 12:25:14
0 0
@robik Czy mógłbyś mi podać ustawę, którą według twojej wiedzy zmienił sejm?

Chodzi mi dokładnie o tą twoją informację:
" wraz z obecnym prawem zmienionym przez obecny Sejm o inwestycjach szkodliwych dla społeczeństwa i środowiska nie muszą być informowani. "

Jak nazywa się ta ustawa, bo nie wiem niczego o jakiejkolwiek zmianie w tym temacie.
Z góry dziękuje.
Odpowiedz
robik
2020-02-07 12:36:12
1 2
LimE

Smolarnia Sowliny -Będzie protest

"Kłamców trzeba zlikwidować więc gdzie są Ci co wymyślali jak się Emiter budował ?? Czy to była prawda ?? To samo teraz mówicie przy budowie smolarni więc nikt wam już nie uwierzy ,zbłaźniliście się !!
2013-02-15 20:52:27 "

O likwidowaniu Pisałeś dokładnie w tej samej sprawie tylko kilka lat temu.
Ale nie o tym dyskusja.
Również do Dagi
Nie będziemy się przegadywać macie swoje zdanie i uważacie że Mamy bandę urzędników i kropka, Zdecydowana większość tych urzędników wykonuje rzetelnie swoją pracę płaci podatki i mieszka w Waszym sąsiedztwie. To wy określacie ich jako bandę nierobów. W momencie przykładowego zrównania przedsiębiorców i nazwania ich podobnie zapala wam się czerwona lampka i bronicie ich jak lwice oburzając się na wrzucanie ich do jednego worka. Ludzie z Sowlin dobrze wiedzą jak wygląda sytuacja, a problemem polskiej przedsiębiorczości są tak samo procedury, brak prostego i przejrzystego prawa jak również utrzymywanie przez przedsiębiorców swoich bezrobotnych rodzin i przeznaczanie pieniędzy na inne cele pozainwestycyjne. Problem przedsiębiorców w Polsce i ich funkcjonowania to zupełnie inna bajka. W tym przypadku mamy. Zupełnie inną sytuację. A mianowicie. Inwestora który kupił działkę po preferencyjnych cenach w strefie gospodarczej z niższymi lub zerowymi podatkami (i o to nie mam do niego pretensji). Niemniej jednak deklarował w trakcie zakupu że takiej działalności nie będzie prowadził pomimo obaw i pytań w tamtym czasie. Skłamał więc jego wiarygodność już jest podważona i nie ma się co ludziom dziwić że nie wierzą w jego najszczersze chęci. Cała prowadzona przez Niego procedura inwestycyjna jest co najmniej wątpliwa. Dwukrotnie została wywalona do śmieci nie dlatego że ktoś się uwziął tylko dlatego że wynajęci przez Inwestora "fachofcy" od raportów kłamali w żywe oczy i dlatego tej inwestycji nie było a nie dlatego że banda urzędników się na niego uparła. Kropka. Tej inwestycji w dalszym ciągu by nie było gdyby nie zmiana prawa, które umożliwia nie informowanie mieszkańców o planach inwestycji i wyłączenie ich z procesu inwestycyjnego. O to pretensje można mieć tylko do władzy. Co nie zmienia faktu że przedstawicielem Inwestora jest autor raportu. A raportu nikt nie widział. Gdyby intencje były czyste to inwestor jak poprzednim razem z ludźmi by rozmawiał a nie kwitował idzie sobie do sądu i tak mi nic nie zrobicie. Obniżając swoją wiarygodność do zera, pomijając już fakt instalacji maszyn i testowanie ich w niedziele i soboty wbrew prawu. Zauważcie że ludzie nie mają pretensji do innych przedsiębiorców w okolicy.
Jeszcze inną kwestią jest dziwne moim zdaniem powiązanie przedsiębiorcy z obecną stroną postępowania czyli PKP. Jaka była pierwsza wersja przebiegu linii kolejowej. Kiedy została zmieniona, dlaczego, czy miał na to wpływ przebieg linii przez obszar zakładu. Co wpłynęło na nowy przebieg estakady jak teraz biegnie w sąsiedztwie zakładu i dlaczego jej przebieg nie był konsultowany. Czy te dwie sprawy są powiązane ?? Chciałbym żebyście rzetelnie podchodzili do sprawy i starali się uwzględnić wszystkie strony a nie tylko bronili Inwestora, który akurat mieszkańców i środowisko ma w głębokim poważaniu. Tylko tyle i aż tyle.
Odpowiedz
robik
2020-02-07 12:44:09
0 2
grazynahayes
Proszę
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001712

Ja tą ustawę nazywam 100 metrową ze względu na brak konieczności informowania powyżej tej odległości.
Mamy w Sowlinach klasyczny przykład jej działania. Stronami w sprawie jest Inwestor, trzy sąsiednie działki (Miasto, Wody Polskie, PKP) Ii mieszkańcy którzy dowiedzieli się wczoraj że praktycznie wszystko już jest klepnięte.
Odpowiedz
LimE
2020-02-07 12:59:06
0 0
SALWADORE 2013-02-13 18:11:44OdpowiedzWyślij PWZgłoś naruszenie
M44 ROZKRĘCAMY SIĘ A JAK SIĘ ROZKRĘCIMY TO HO HO .TEN PAN JEST KŁAMCĄ A KŁAMCE SIĘ ELIMINUJE.
i moja odpowiedź na ten wpis :
Kłamców trzeba zlikwidować więc gdzie są Ci co wymyślali jak się Emiter budował ?? Czy to była prawda ?? To samo teraz mówicie przy budowie smolarni więc nikt wam już nie uwierzy ,zbłaźniliście się !!
a to napisałeś Ty robik :
Już raz pisałeś że Tych co mają inne zdanie należy zlikwidować.
Więc proszę jeszcze raz usuń ten wpis ponieważ jest nieprawdziwy i godzi w moje dobre imię . No chyba , że masz jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem . I jeszcze jedno !! nie napisałem , że banda urzędników to nieroby !! To ty już sobie dopowiedziałeś .
Odpowiedz
Dagi
2020-02-07 13:00:13
0 0
@ robik Wypraszam sobie , byś przeinaczał moje wypowiedzi, zacytuj gdzie napisałam , że banda urzędników i to jeszcze nierobów. Mam rozumieć, iż jesteś urzędnikiem i dlatego nazwałeś przedsiębiorców bandą.
Odpowiedz
LimE
2020-02-07 13:02:40
0 0
"A mianowicie. Inwestora który kupił działkę po preferencyjnych cenach w strefie gospodarczej z niższymi lub zerowymi podatkami"
To kolejne kłamstwo z Twojej strony robi !! To całkowita nieprawda i parszywe kłamstwo !!
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 13:16:10
0 2
@robik BINGO, spalona, zatopiony. ;-))
Serdeczne dzięki , tego mi własnie brakowało.
Słuchaj przeczytaj sobie art. 46 i art. 47 tej ustawy przecież oni tam powołują się na tą krajową politykę zagospodarowania przestrzennego , która uzależnia wojewódzkie plany zagospodarowania przestrzennego od tejże krajowej polityki.

Słuchaj to wszystko łączy się z tymi zasobami naturalnymi i z tą ustawą z 13 grudnia 2012 o koncepcji przestrzennego zagospodarowania kraju.

Myk jest taki:

Wszędzie tam gdzie nie jest narzucona przez rząd- patrz głównego geologa kraju tzw. perspektywiczna ochrona złóż tzw, mapy złóż strategicznych ( obejmują one tą ochroną 67 % powierzchni Polski) . to tam mogą budować ,
To jest taki kant, przekręt, powoływanie się na to .

Słuchaj najlepiej czytaj moje komentarze w tym linku i obejrzyj , wysłuchaj link , który tam umieściłam, a wszystko zrozumiesz.
https://limanowa.in/index.php/aktualnosci/pgnig-chce-zlikwidowac-uciazliwosc-ulatniajacego-sie-gazu-z-odwiertu/47681

Ta ustawę którą mi wkleiłeś zmieniono w 2019 roku w celu bezprawnego przepchnięcia likwidacji polskiego majątku , tych złóż naturalnych BEZ KONSULTACJI SPOŁECZNYCH, WBREW obowiązującemu prawu, o czym mówi w linku poniżej nawet senator opozycji i przedstawiciel strony społecznej.

Posłuchaj, zobacz jak senatorowie w biały dzień lamią prawo, które sami stanowili.

"Kryminalne rozgrywki w Senacie. Likwidują polski majątek. Wywiad z S.Gawłowskim "
https://www.youtube.com/watch?v=i01Pr8KuwB8&ab_channel=NAVIkana%C5%82NISS-stacjawolnychludzi

Konkluzja:

Ta ustawa którą podałeś jest moim zdaniem używana wbrew założeniom ustawodawcy gdyż dotyczy ona ochrony złóż naturalnych , w tym przypadku ich braku, a nie tej konkretnej sytuacji.
Alternatywnie może być tak, iż lokalna i centralna władza chce to ukryć przed społeczeństwem.

No wszystkie znaki na niebie to pokazują.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
thenever1
2020-02-07 13:18:22
0 3
należy na limanowskim rynku zainstalować pręgierz i szubienice, aby mobilizować nierobów urzędników i biznesmenów o cztery litery rozbitych
Odpowiedz
ktos123
2020-02-07 14:59:30
0 0
Firma powstaje i będzie robić asfalt na Odbownice Limanowej hahaha
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 15:21:15
0 1
Tutaj wklejam bardzo wazne dla Was dokumenty :

"ZESZYTY NAUKOWE WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH
Nr 1(6)/2010, s. 22-52
Katarzyna Kordus*
EkoNorm Sp. z o.o w Katowicach
"Wytwórnie mas bitumicznych dla drogownictwa –
problemy lokalizacji i oddziaływania na
mieszkańców i środowisko '

wklejcie to do wyszukiwarki:
WSZOP_Zeszyt Naukowy_poprawiony.cdr

Tam znajdziecie wszystkie wymogi jakie musi spelniac ta otaczarnia - to sie Wam przyda , to jest kompedium stosownej wiedzy w walce o wasze prawa .

Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-07 15:38:12
0 2
@robik Znalazlam stosowna ustawe, moje przypuszczenia i ZLAMANIU prawa o konsultacjach spolecznych potwierdzily sie .
Ustawa ktora mi dales nie odnosi sie do tej sytuacji.

Popatrz na zapis tej ustawy;
Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
Stan prawny aktualny na dzień: 07.02.2020

Dz.U.2018.0.2081 t.j. - Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

"Art. 79. udost. inf. o środow
Zapewnienie możliwości udziału społeczeństwa przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
1.
Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach organ właściwy do jej wydania zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego przeprowadza ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
2.Organ prowadzący postępowanie może, w drodze postanowienia, wyłączyć stosowanie przepisów działu III i VI w odniesieniu do przedsięwzięć realizowanych na terenach zamkniętych, jeżeli zastosowanie tych przepisów mogłoby mieć niekorzystny wpływ na cele obronności i bezpieczeństwa państwa.


Zrodlo:
https://www.lexlege.pl/udost-inf-o-srodow/art-79/

Przepraszam, ale na tym sprzecie nie mam polskich znakow.

Odpowiedz
sstan
2020-02-07 15:47:23
0 0
limE@ w czasie protestu o budowe Emiteru nie bylo mowy o lakierni ,kiedy sie okazalo ze to sa klamswo sprawa trafila do sadu i mieszkancy wygrali , .Jak Duchnik sprzedawal dzialke pod budowe otaczarni ,to Pan bieda byl już u wladzy i powinien wiedziec jakie byly kryteria dzialalnosci ,kiedy sie zmienily i kto zmienil , .Jezeli nie to na jakiej podstawie ma byc zmiana na wyrób masy bitumicznej,podobno byla mowa o sankcjach karnych dla miasta, Wszystcy wiedza o o smogu w Limanowej i protestach mieszkancow którzy moga tylko pokrzykiwac .MAMY WLADZE WYBRANA PRZEZ NAS I TYLKO ONA JEST WLADNA NAS BRONIC ., przed wynajetym przez inwestora ekspertem ktory ma już opracowana i zatwierdzona .Bo z z tego to już jest musztarda ,zostanie tylko kiedys Leperowanie ,starajcie sie o przejscie dla pieszych na Fabrycznej
Odpowiedz
LimE
2020-02-07 15:57:33
0 0
Nie wiem skąd masz takie informacje , że mieszkańcy wygrali w sądzie . Emiter stoi już pare lat lakiernia w nim funkcjonuje od samego początku więc jakieś bzdury pleciesz . Pewno i tym razem tak będzie , że mieszkańcy wygrają w sądzie a otaczania będzie . Hehe
Odpowiedz
konto usunięte
2020-02-08 09:15:21
0 0
Dla jasności tematu MUSZĘ być bardziej precyzyjna w ocenie :
"Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz niektórych innych ustaw"
Ktora był uprzejmy przedstawić mi @ robik
Chodzi tutaj o to , że ta ustawa przed zmianami czyli z dn. 3 października 2008 NIE ULEGŁA żadnej zmianie od tegoż dnia jej pierwszego uchwalenia do dnia ostatniego uchwalenia tj. 19 lipca 2019 r. we wskazanym przeze mnie artykule 79 . !!

Tym własnie w którym USTAWODAWCA narzuca obowiązek konsultacji społecznych przed wydaniem stosownych decyzji. !!

Rzeczony Art. 79 nie zostal uchylony, ani też nie zmieniło się jego brzmienie.

To jednoznacznie wskazuje na zachowanie jego poprzedniej treści, oraz co najważniejsze jest on nadal OBOWIĄZUJĄCY w świetle tej nowej ustawy . !!

To też potwierdzono na tej stronie " lexlege" wpisem:
" aktualny na dzień: 07.02.2020, dzisiaj mówi:
aktualny na dzień 08.02.2020r.

Tak własnie należy to odczytywać. !

To wszystko w ramach mojej bezpłatnej pomocy na rzecz społeczeństwa limanowskiego.

Niech moc kreacji będzie z Wami.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"„Wyprowadzimy ludzi na ulice. Nie wygracie z nami”"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in