Baner
20°   dziś 20°   jutro
Czwartek, 02 maja Zygmunt, Atanazy, Anatol, Longina, Tola

Strajk nauczycieli: w mieście protestowały wszystkie szkoły, w gminie... jedna

Opublikowano 31.03.2017 15:26:31 Zaktualizowano 04.09.2018 16:36:49 pan
25 12371

Limanowa. Wszystkie szkoły na terenie Limanowej wzięły udział w dzisiejszym strajku, ale nie wszyscy nauczyciele w nim uczestniczyli. W gminie Limanowa w akcję protestacyjną włączyła się natomiast tylko jedna szkoła.

Dziś w całej Polsce odbył się protest nauczycieli, którzy domagają się miedzy innymi podwyżki wynagrodzeń o 10% oraz zapewnienia, że do 2022 roku utrzymane zostaną miejsca i warunki pracy, a wynagrodzenie nie będzie obniżone. Protestujący nauczyciele nie prowadzili zajęć, a w strajku oprócz pedagogów brali udział także pracownicy administracji i obsługi placówek.
Jak protest przebiegał na terenie Limanowej? W akcji brały udział wszystkie cztery miejskie zespoły szkół samorządowych, ale w różnej formie. Protestujący nauczyciele zaznaczali, że nie chodzi im jedynie o podwyżki, ale także o podstawę programową oraz proponowaną reformę, która ich zdaniem została napisana „na kolanie”.
W ZSS nr 1 do strajku przystąpiło kilkunastu pracowników, podobnie było w ZSS nr 4. Najmniej, bo tylko kilka osób, uczestniczyło w akcji na terenie ZSS nr 2. Na największą skalę protestowali nauczyciele w ZSS nr 3 – według stanu na godz. 10:00, strajkowało 46 pracowników, czyli około 65% pedagogów. Urząd Miasta Limanowa, gdzie uzyskaliśmy informacje, zaznacza że z akcji protestacyjnej ZNP wyłączyło nauczycieli pracujących w przedszkolach i zerówkach, należy też pamiętać że część nauczycieli mogło przebywać na zwolnieniu i nie należy wszystkich nieobecnych traktować jako strajkujących.
A jaka była była frekwencja w limanowskich szkołach? W ZSS nr 1 pojawiła się ponad połowa uczniów, w ZSS nr 2 około 47%, do ZSS nr 4 - 23%, a w ZSS nr 3 pojawiło się dzisiaj... 5 uczniów, dla których zorganizowano zajęcia opiekuńcze.
Spośród 290 członków limanowskiego oddziału ZNP będących czynnymi nauczycielami, w akcji brało udział 90 osób. - Dziękuję zarówno protestującym nauczycielom, jak i tym którzy nie przystąpili do strajku, ale solidaryzowali się z protestującymi poprzez oflagowanie i oplakatowanie szkół oraz noszenie biało-czerwonych kokardek. Dziękuję także dyrektorom którzy umożliwili przeprowadzenie akcji oraz samorządom, które nas popierają - mówi Elżbieta Mordarska, prezes oddziału.
Oddział ZNP w Limanowej obejmuje swoim zasięgiem nie tylko teren miasta, ale także cały obszar gminy Limanowa. Jak tam przebiegał strajk? Spośród 15 placówek prowadzonych przez samorząd, protest odbył się w... jednej. Była to Szkoła Podstawowa w Wysokiem.
Zobacz również:

Komentarze (25)

dzinio
2017-03-31 15:50:10
12 4
Brawo ZSS 3 za odwage moja szkola ZSS 2 widac ze pis iorki
Odpowiedz
Oserwator
2017-03-31 16:12:06
13 7
Jezeli nie skutkuja apele i postulaty, to niestety nalezy siegnac po bron w postaci strajku. I niech nikt nie probuje opowiadac bajeczek o powolaniu, misji czy etyce zawodowej. Praca nauczycieli nalezy do najtrudniejszych i w obecnej sytuacji bardzo niewdziecznej. Moim zdaniem to jedyna grupa zawodowa, ktora przez wszystkie ekipy traktowana byla po macoszemu. Najwyzszy czas, by radykalnie upomnieli sie o swoje prawa do godnego zycia. Szkoda, ze wiejskie szkoly zawiodly, lecz nadejdzie czas, ze i one sie obudza i zrozumieja, ze im nizej beda trzymac glowe, tym bardziej beda dociskani, az upadna na kolana.
Odpowiedz
Rys
2017-03-31 18:13:12
5 7
No dobrze. Ale ile tych nauczycieli w tej 3ce strajkowało?.
Bo z tekstu- „Dziś w całej Polsce odbył się protest nauczycieli, którzy domagają się miedzy innymi podwyżki wynagrodzeń o 10% oraz zapewnienia, że do 2022 roku utrzymane zostaną miejsca i warunki pracy, a wynagrodzenie nie będzie obniżone. Protestujący nauczyciele nie prowadzili zajęć, a w strajku oprócz pedagogów brali udział także pracownicy administracji i obsługi placówek.”.

Wynika z tego, że to była „strajkująca” większość uczniów -„a w ZSS nr 3 pojawiło się dzisiaj... 5 uczniów”.

Przedziwny protest. Kto by nie chciał w pracy takich warunków i stabilności. Pierwszy kwietnia jest jutro...
Odpowiedz
rafal13
2017-03-31 20:23:02
4 7
Szkoła w Wysokiem - szkoła z najgorszymi wynikami w nauce od ponad 10 lat... - wymowne, ZNP jest z tej szkoły dumny.
Odpowiedz
h2o
2017-03-31 21:35:24
5 12
Zlikwidować kartę nauczyciela.Jak nie pasuje panie nauczycielki na kasę do marketu panowie na budowę.Na nowych stanowiskach macie gwarancję pracy do śmierci i 10% podwyżki co miesiąc.
Odpowiedz
mczarna
2017-03-31 21:36:16
2 6
@Rys

'ile tych nauczycieli'
Ile bułek, ile krów, ile koni.
A ni zauważasz, że należałoby napisać 'ilu'?
Odpowiedz
cichy1
2017-03-31 21:59:55
6 10
Ile potrzeba czasu aby wyplenic to scierwo pokomunistyczne ZNP.Co wiedza inna nie pasuje brak spotkan na egzekutuwie PZPR .Tak Wam rodzice wpoili i nic swoimi muzgami nie jestescie wygenerowac ,upolityczniacie szkoły jeszcze wam mało kilka miesiecy wakacji .Brak wam Lenina na salach klasowych.Nie podoba sie to zmienic prace .Tacy maja swiecic przykadem. Hanba twu twu .Inteligencja az gardło sciska kto uczy moje wnuki.
Odpowiedz
1234567
2017-04-01 07:54:56
4 3
Dziadku cichy1 !

Ale błysnąłeś swoim poziomem wykształcenia . Oby Twoje wnuki przekroczyły ten poziom i zanim zaczną pyskować, nauczą się pisać w sposób zrozumiały i bez błędów ortograficznych !
Odpowiedz
roomserwis
2017-04-01 08:09:36
0 6
jeżeli chodzi o nauczycieli, to niezadowoleni z reformy są tylko ci z gimnazjów. to oni boją się o pracę. tym z podstawówek i szkół średnich roboty raczej przybędzie. myślę że w tym wszystkim powinniśmy jednak myśleć o dzieciach, bo to one są naszym dobrem narodowym, a im ta reforma na pewno wyjdzie na dobre.
Odpowiedz
Oserwator
2017-04-01 08:15:22
0 3
Szanowni Nauczyciele ! Sami wiecie lepiej od nas, ilu nieukow co roku opuszcza szkolne mury. Nie potrafia samodzielnie myslec, lecz potrafia pisac. Efekty mozna zauwazyc wyzej. Potraktujcie niektore wpisy jako prima a prilis
Odpowiedz
konto usunięte
2017-04-01 08:24:49
1 7
@cichy1 Trudno się z Tobą nie zgodzić ;-)). Pan Broniarz należał do SLD i niezmiennie od tego czasu glosi te same postulaty!!!
Brał udział w strajku głodowym kilkanascie lat temu PRZECIWKO GIMNAZJOM, a teraz chce ich bronić- cóż za OBŁUDA.

Nie ma watpliwości, że był to strajk polityczny tylko z następujących powodów:

1. Związki zawodowe występują o kwestie socjalne dla pracowników, a nie przeciwko reformie.

2. Kwestia podwyżek dla nauczycieli, zostala już wynegocjowana z rzadem i rozlożona w czasie, to po co podnoszą te argumenty ponownie?

3. Posłanka Nowoczesnej Joanna Schmidt , niechcący wyjawiła prawdziwy powód strajku zorganizowanego przez ZNP, oto cytat jej wypowiedzi:

'Inne postulaty, na które wskazuje ZNP są tylko pretekstem do tego, aby był ten protest. Ten protest jest przeciwko reformie edukacji, przeciwko temu, jak minister Zalewska potraktowała nauczycieli – oświadczyła posłanka Nowoczesnej....'

Źródło: http://www.prawdaobiektywna.pl/edukacja/schmidt-zdradza-powod-strajku-znp-1544.html © http://www.prawdaobiektywna.pl


Wszystko na ten temat, obłuda goni obłude.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-04-01 08:39:31
2 4
Śp. Pawel Zarzeczny mawiał:

' Warto w życiu być PRZYZWOITYM, choć nie zawsze to popłaca'

W tym kontekście zawsze myślałam tak samo, tj:

1. Nigdy nie układaj się z przekrętami, szubrawcami.

2. Nie daj się sprzedać szubrawcom za srebrniki jak JUDASZ.

3.Pamiętaj bywają ludzie dwulicowi, którzy mówią jedno , a robią drugie, nie daj im się zwieść.

4. Żyj tak aby nie szkodzić interesom publicznym , ojczyżnie.

5.Żyj tak, aby nikt , nigdy Tobie nie zarzucił zdrady idei, wartości, którym powinienieś SŁUŻYĆ, a tak naprawdę byłeś cichym zdrajcom, za judaszowe srebrniki sprzedaleś rodaków, ojczyznę.

6. Nie daj się zastraszyć SZUBRAWCOM, ani nie wystrasz sie ich pozornej wladzy.

7. Żyj godnie, z poszanowaniem siebie i innych, miej pozytywny, uczciwy system wartości.
Odpowiedz
kris500
2017-04-01 09:12:53
4 2
grazynahayes jak Cię czytam to stwierdzam ze przynajmniej winnaś zostać katechetą.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-04-01 09:20:19
0 5
@kris500 To nie ja jestem tematem tego artykułu, po co więc czynisz personalne uwagi?

Następna kwestia to , fakt, że wedlug danych z kuratorium oświaty , we wczorajszym strajku brało udział około 11% nauczycieli, a nie 37% jak podaje ZNP.

Według relacji wielu rodziców, byli oni zmuszani do udziału w tej szopce. W obawie o nie odgrywanie się na ich dzieciach PODDALI SIĘ SUGESTIOM .

Pan Broniarz i jego ferajna jest już totalnie skompromitowana.
Odpowiedz
Rys
2017-04-01 09:47:48
0 1
@mczarna- Pierwotnie miało być –Ile osób z tych pracowników i nauczycieli … Jednak po szybkiej korekcie to „ile” zostało niestety.
Masz rację. Moja wina.
Odpowiedz
Ratownik
2017-04-01 10:36:48
3 1
Maciarewicz powinien połączyć funkcje ministra obrony narodowej i ministra edukacji. Tylu młodych, nie golących sie jeszcze chłopców. szwedzki stół poprostu
Odpowiedz
woj215
2017-04-01 17:59:05
0 5
Wakacje, ferie, święta itp. nauczyciele mają wolne i dostają pensje i jeszcze chcą podwyżki?
Odpowiedz
cichy1
2017-04-01 19:26:08
1 4
1234567 Widze trafiłem w sedno sprawy boli prawda? Gdybys przezył to co ja to nic bys nie napisał.Czasy o1968 do 1988roku. Teraz widze bardzo precyzyjnie co sie stało po okragłym stole.Jakie wartosci były na pierwszym miejscu w czasach o ,ktorych wskazałem datami a jakie wartosci teraz maja pierwszenstwo .Uraziłem przepraszam ale pisze to w dobrej wierze , ze moze teraz sie cos zmieni . Nigdy nie nalezałem do parti politycznych i nie zamierzam nalezec ale stare powiedzenie po owocach poznaja kim jestescie. Dlatego popieram działania PIS bo odsłonili prawde .Nie pasuje wybory najlepiej potwierdza kto nastepny.Tylko aby wszyscy skorzystali z przywileju wybierania . Zpowazaniem.
Odpowiedz
Papaj
2017-04-01 20:49:03
0 5
Ja bym dał Tym leserom podwyżki u mnie w szkole nic nauczycielka nierobi pół strony w szkole 3 do domu to co ja mam uczyć dziecko ja mam za to kasę.Trochę szacuku limanowscy nauczyciele bo jakbyscie mieli dyscyplinę jak moja kuzynka w Krakowie to by się Wam odechciało strajków
Odpowiedz
maly86
2017-04-01 21:31:16
0 3
Papaj'popieram u mnie w Tymbarku w podstawówce jest podobnie na lekcji nie wiele zrobione resztę zakreślą do domu tylko ja nie pracuje po 5 godzin dziennie i tłumaczenie że syn nie zdażył lub taki program ...
Odpowiedz
Rokosz
2017-04-01 22:41:40
0 2
Kiedy była klepnięta Karta Nauczyciela chyba 1981 Komuniści mieli na głowie inne sprawy, i poszli na wasze żądania .
Odpowiedz
zajec
2017-04-02 10:19:21
2 0
Z wypowiedzi wynika, że w społeczeństwie odżył rewolucyjny duch Włodzimierza Iljicza .
Wszystko zniszczyć i wywrócić. Z pracy wyrzucić.
Sprzątaczkę na dyrektora.
Lekarza na znachora.
Nauczycieli też nie trzeba, Wujek Google wszystko wie: Adolf był bardzo ciepłym człowiekiem i bardzo rodzinnym. Kochał swój naród i zwierzątka, a szczególnie swojego wilczura Blondi.
Ale to juz było.
Zmienione tylko zasady: w Rosji pod ścianę, a u nas wystarczy z pracy wyrzucić, w imię czegoś.
Nauczycieli nam nie trzeba, MY stworzymy nową naukę.
Był Makarenko, uważał, że mozna sadzić ryż na śniegu z samolotu
Ci, co uważali inaczej , zniknęli.
Szczepienia są szkodliwe, wywołują autyzm. Ja pamiętam, miałem 5 lat, jak moja siostra dusiła się na dyfteryt, którego teraz dzięki szczepieniom nie ma. Nie szczepcie- ale jak dziecko , miejcie odwagę mu powiedzieć, że to przez Was.
Nauczycieli historii też trzeba wyrzucić, jak wyrzuca sie historię AK, BCh, AL, GL, Pierwszej i Drugiej Armii
Ale przyjdą nowi i będą o tym szeptać, jak starzy , komunistyczni z nazwy, szeptali o Katyniu.
Odpowiedz
Mogiel
2017-04-03 06:55:44
0 1
Bronią obecnego programu nauczania? Czyli kolorowanek na j.polskim w 4 klasie? Powtarzania materiału co 3 lata od nowa? Kucia do zaliczania testów? Pewnie, nauczycielom tak łatwiej bo wszystko dostają gotowe. Obrazki łatwiej ocenić niż czytać opis, do testu przyłoży się szablon. To nic że w ten sposób produkuje się debili do miotły i łopaty.
Odpowiedz
GretaXXX
2017-04-03 13:40:17
2 0
kij, jak zwykle ma dwa końce... większość oburzają przywileje nauczycieli i chętnie przy okazji strajku po katolicku im 'dokopią', jednak nie tylko o nauczycieli tu chodzi. Przede wszystkim o dzieci. Wszyscy chcemy zmian w oświecie, ale nie takich 'popisowych' wprowadzanych niemal gwałtem'z buta' wbrew rodzicom, nauczycielom, samorządom! Chcemy reformy przemyślanej, opartej na prawdziwych konsultacjach, przygotowanej przez ekspertów i specjalistów. Cyrk, który proponuje uśmiechnięta Pani minister, jest policzkiem dla wszystkich. Szkoda, że pani minister nie miała odwagi, szkoda, że podstawy programowe są nieprzygotowane z należytą starannością, niespójne, bardzo mocno związane tylko z jedną linią ideologiczną. Nauczyciele też nie pozostają bez winy, bo w wielu szkołach , szczególnie w małych miejscowościach, nauczyciel jest ponad wszystkim, nikt nie rozlicza go z tego jak i w jaki sposób uczy. Rozejrzyjcie się, dyrektorzy nie zatrudniają najlepszych kandydatów, tych którzy mają predyspozycje czy chęci do efektywnej pracy z dziećmi, biorą tych, którzy mają poparcie organów prowadzących, radnych itd. Takie osoby, trudno później rozliczać z pracy, skoro stoi za nimi ktoś ważny. Tu rola rodziców, walczcie o dobrych nauczycieli, którzy osiągają najlepsze wyniki, którzy się starają, których uczniowie nie mają problemu z egzaminami, maturą, studiowaniem na trudnych kierunkach. Nie zgadzajcie się, aby miernoty, 'pociotki',którym naprawdę pracować się nie chce, marnowały czas Waszych dzieci. Zgłaszajcie swoje zastrzeżenia dotyczące pracy konkretnych nauczycieli, najlepiej oficjalnie na piśmie, wówczas dyrekcja będzie musiała się do nich odnieść, a Wy będziecie mieli pewność, że nikt nie będzie mścił się na Waszych dzieciach.
Odpowiedz
GretaXXX
2017-04-03 13:58:44
1 0
@ Magiel, jest bardzo wiele zastrzeżeń do obecnego systemu, podstaw prog., podręczników, ale nie da się tego zmienić w proponowany przez obecny rząd sposób. Ma Pan sporo racji pisząc o obrazkach, podręcznikach. Np.moje dziecko lat naście prawie wogóle nie umie wycinać nożyczkami, bo w szkole , przedszkolu większość stanowiły GOTOWE naklejki, przygotowane szablony. trochę wstyd, ale z drugiej strony, to samo dziecko jest świetny matematykiem, programuje, koduje. Teraz pytanie, co w dalszym życiu będzie mu bardziej potrzebne. Doprowadzona do perfekcji umiejętność wycinania skomplikowanych wzorów czy biegłość w programowaniu, tworzeniu aplikacji itd. Nie mogę zgodzić się z Panem, że większość dzieci, nastolatków jest debilami - myślę, że w większości przypadków te dzieci po prostu są źle uczone, nie maja motywacji do nauki (czasem z winy samych rodziców i nauczycieli). Przewrócenie szkoły do góry nogami nie wyprodukuje geniuszy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Strajk nauczycieli: w mieście protestowały wszystkie szkoły, w gminie... jedna"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in