Baner Baner
12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Pijani rodzice opiekowali się dziećmi

Opublikowano 02.04.2012 08:58:20 Zaktualizowano 05.09.2018 11:05:32 top
20 9877

Limanowa. Ponad 3 promile alkoholu w wydychanym powietrzu mieli rodzice, którzy opiekowali się niepełnoletnimi dziećmi.

W piątek około godziny 15:30 policja otrzymała informację o pijanych rodzicach opiekujących się niepełnoletnimi dziećmi.

- 57-letni mężczyzna i 49-letnia kobieta opiekowali się dwójką dzieci: 12-letnią dziewczynką i 11-letnim chłopcem – mówi Stanisław Piegza, rzecznik KPP w Limanowej. - Mężczyzna miał w wydychanym powietrzu 3,17 promila, a kobieta 3,52 promila.

Dzieci oraz ich nietrzeźwi rodzice zostali przekazani pod opiekę mieszkającego niedaleko jednego z członków rodziny.
Sprawą zajmuje się wydział dochodzeniowo-śledczy KPP w Limanowej.

Zobacz również:

Komentarze (20)

artko7
2012-04-02 09:13:14
0 0
Ooo ciekawe, kto taki życzliwy był i doniósł... już nawet nie może się małżeństwo razem napić, no nieźle...
Odpowiedz
renata2010
2012-04-02 09:28:29
0 0
To nawet nie jest śmieszne 'kto taki życzliwy był i doniósł' 'już nawet nie może się małżeństwo razem napić, no nieźle'!! To naprawdę nie jest śmieszne, po ponad 3 promile alkoholu to nie jest po piwku wieczorem, tylko już dłuższa libacja na co patrzą dzieci!! Które zresztą w swoim życiu nic innego nie widziały! A ja się cieszę że coraz częściej takie sprawy ktoś zgłasza, albo coraz częściej kurator nachodzi takie sytuacje, bo jest jakaś szansa w ten sposób dla tych dzieciaków.Ciekawe czy też takie dowcipny komentarz by był jakby tak pijani rodzice coś zrobili swoim dzieciom, bo do tego mogło dojść gdyby nikt nie zgłosił takiej sytuacji! JA SIĘ CIESZĘ ŻE CORAZ BARDZIEJ JAKO SPOŁECZEŃSTWO JESTEŚMY WRAŻLIWI NA TAKIE RZECZY I REAGUJEMY BO DZIECI NIE OBRONIĄ SIĘ SAME.
Odpowiedz
romcio1985
2012-04-02 09:33:12
0 0
artko7... ponad 3 promile to nie za dużo czasami?
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-02 10:02:58
0 0
Renata;popieram. Biedne ,bezradne dzieci muszą patrzeć na .......-rodziców. Jeśli ludzie dorośli nie wiedzą co robią,musi być nad nimi opatrzność Boża. Same dzieci powinny wiedzieć ,gdzie dzwonić po pomoc i interwencję gdy tylko widzą że rodzice źle się zachowują.Każdemu dziecku powinna to szkoła przekazać.Nad maleńkimi dziećmi powinna być zwrócona szczególna uwaga osób starszych ; czy to rodzice,czy teściowie.I też powinni wiedzieć,gdzie dzwoniąc,zwrócić się o interwencję. Niestety,młodzi rodzice nie są odpowiedzialni wobec dzieci ,nie mówiąc o tym;wobec życia.
Odpowiedz
artko7
2012-04-02 13:40:58
0 0
Taaaak, może od razu zróbmy drugą Szwecję, że jak się dziecku nie podobają rodzice, to sami dzwonią do pomocy społecznej. Odbierzmy wszystkie dzieci rodzicom, niech państwo je wychowuje. Polecam książkę Rok 1984... Zastanówcie się trochę nad tym, że państwo nie może mieć tak dużego wpływu na nasze życie.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-04-02 14:16:47
0 0
Rodzice,jako osoby dorosłe muszą sobie zdawać sprawę z tego że ciąży na nich odpowiedzialność za dzieci, które wydali na świat.Od tej pory dla nich dzień dziecka się skończył.
Odpowiedz
pokerface
2012-04-02 17:01:41
0 0
No i co w związku z tym?
Odpowiedz
mmoonnii
2012-04-02 18:54:21
0 0
Tak wam szczerze powiem niech lepiej na ten temat wyrażają sie ci co wiedzą co znaczy dla dzieci alkohol w domu bo nie który nic nie wiedzą na ten temat i głupoty wypisują szkoda tych dzieci .
Odpowiedz
mmoonnii
2012-04-02 18:57:22
0 0
artko7 ty to sie wogóle zastanów co piszesz
Odpowiedz
artko7
2012-04-02 19:03:01
0 0
@mmonnii Czy Ty masz w ogól pojęcie o czymkolwiek? Ktoś się napił - nic się nie stało - a wy od razu robicie z tego patologię! Czy z wami wszystko w porządku?
Odpowiedz
renata2010
2012-04-02 20:11:47
0 0
artko7, czy Ty uważasz, że wynik 3,17 i 3,52 promili o godzinie 15.30 podczas sprawowania opieki nad dwójką dzieci to nic?!!Aż mi się coś robi?! Nic się nie stało, bo ktoś zareagował i historia zakończyła się jak się zakończyła.... o godzinie 19.00 'rodzice' by mieli ile? 5 promili? Więcej? Palma by im odbiła i zrobili by coś dzieciakom, dalej byś pisał, że przecież nic się nie stało, bo przecież to Wszechmoni rodzice którzy mają władzę rodzicielską?! To nie czasy średniowiecza, że dziecko jest czyjąś własnością. A takie dzieci które nie widzą nic innego tylko alkohol.... to co za nich za 5 lat będzie?! Alkohol, rozboje, pobicia, bo przecież normalnego domu nie zaznali...dalej będziesz uważał, że przecież to nic, bo to żadna patologia!! Zastanów się dwa razy nad tym co piszesz, bo w żaden sposób nie można takiego zachowania rodziców usprawiedliwiać, bo przecież 'chcieli się napić'. Poza tym Kodeks Karny też coś mówi na ten temat: art. 160 kk § 1. „Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.”§ 2. „Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.” Więc proszę Cię nie osłabiaj mnie takimi komentarzami, bo takie działania tej osoby co zadzwoniła na Policję czy też samych Policjantów nie jest nadgorliwością. A jeśli 'rodzice' nie nabyli podstawowych umiejętności odnośnie sprawowania pieczy nad dziećmi to Sąd powinien się poważnie zastanowić co z tym zrobić, by jeszcze póki to możliwe dać szanse...nie 'rodzicom' a dzieciom.
Odpowiedz
abdulwisimulaha
2012-04-02 20:19:32
0 0
Ja nie popieram upajania się przy dzieciach a wręcz przeciwnie, ale ludzie co wy piszecie jak dziecko miało by informować o nieodpowiednim zachowaniu rodziców. popukajcie się po główkach. To może niech idą od razu na prawo jazdy po co jakieś ograniczenia wiekowe że coś tam od 18 lat.Może dajmy dzieciom bat i pozwólmy im karać rodziców za nieodpowiednie zachowanie.
Puki wychowanie rodziców było w ich rękach, to ludzie na ludzi wyrastali. Bo teraz niestety coraz więcej przypadków jest kiedy można zwierze obrazić nazywając nie jednego człowiekiem , do tego doprowadza ty niby bezstresowe wychowanie. Tylko ja się pytam dla kogo ono jest bezstresowe? Pozdrawiam.
Odpowiedz
artko7
2012-04-02 20:52:39
0 0
@renata2010 Oczywiście, że uważam, że to nie jest dobry przykład rodziców ale jestem przeciwny wszelkiej prewencji - jeśli się coś stanie to wtedy karać surowo, za bezmyślność. Skąd wiesz, że odbiła by im palma? To może karajmy od razu wszystkich, którzy wsiadają do samochodów albo przygotowują posiłki, bo może im palma odbije i zaczną się naparzać? Czy Ty uważasz, że każdy człowiek ma w sobie ukrytego mordercę? O jakich Ty czasach piszesz? Od wieków, dzieci były własnością rodziców i dzisiaj próbuje się to zmieniać, nie pozwalając nawet rodzicom na wybór tego czego dziecko ma się uczyć - i pomału zaczyna to państwowe wychowanie wychodzić bokiem.. 'art. 160 kk § 1. „Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.' - czy w tym artykule TOP'a jest cokolwiek związanego z tym co tu podałaś? '”§ 2. „Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.”' albo to? Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nie emocjonuj się tak, bo nie ma czym... Zgadzam się w 90% z abdulwisimuachem;-)
Odpowiedz
Junior
2012-04-02 22:01:34
0 0
Świadomość powinna dotrzeć do każdego myślącego człowieka a szczególnie w tych dniach 'rodzice mają 3 promile alkoholu' to realne zagrożenie bezpieczeństwa dla dzieci i ich samych. Z rodzicami powinny działać służby od przeciwdziałania alkoholizmowi może duchowny. Uważam, że dobrze się skończyło, że nie czekano aż wydarzy się tragedia. Dzisiaj można rozważać teoretycznie co by było gdyby ???
Odpowiedz
pokerface
2012-04-02 22:20:38
0 0
W tym przypadku chciałam się powstrzymać od komentarza, bo rodziny nie znam i nie wiem, czy był to jednorazowy występek, czy też rodzice polewają sobie częsciej. Jednak komentarz niejakiego @artko cytuje...' jeśli się coś stanie to wtedy karać surowo, za bezmyślność...' nie mogę wprost zdzierżyć i przemilczeć.
Zdajesz sobie człowieku sprawę, ile było takich przypadków, gdzie właśnie nikt nie zareagował i doszło do tragedii? Czy nie uważasz, że lepiej jest dmuchać na zimne, niż potem pluć sobie w brodę?
Cieszy mnie fakt, że wśród naszego społeczeństwa, są ludzie, którzy nie wpadli w objęcia znieczulicy. Pamiętajmy, ze 'Obojętność to paraliż dusz i przedwczesna śmierć' A.Cz.
Odpowiedz
artko7
2012-04-03 00:20:17
0 0
No ile takich przypadków pokerface było? Nie uważam, że lepiej dmuchać na zimne, bo dmuchanie na zimne niczego ludzi nie uczy, co lepiej działa na człowieka jeśli nie potrafi myśleć - to, że będziesz mu próbował wytłumaczyć, że nie powinno się zbyt szybko jeździć samochodem, jeśli są kiepskie warunki i małe umiejętności czy jeśli wyrżnie gdzieś i zrobi sobie krzywdę? I nie przesadzajmy, to nie były aż tak małe dzieci, które potrzebowałyby 'troskliwej opieki'. W komentowaniu tego artykułu bardziej chodziło mi o to, że szala 'wrażliwości i braku znieczulicy' zaczyna doprowadzać nasze społeczeństwo do jakiejś kretynizacji.. ile było takich historii, że obcy ludzie zgłaszali, że rodzice 'biją lub znęcają się' nad swoimi dziećmi, kiedy te otrzymają 'klapsa' za złe zachowanie - rozumiemy się?
Odpowiedz
abdulwisimulaha
2012-04-03 06:24:12
0 0
@artko7 -dokładnie a zwłaszcza ostatnie zdanie.
W tym przypadku o w/w rodzicach aby się wypowiadać, trzeba znać ich osobiście lub widzieć zaistniałą sytuację. Ja ich nie znam i zdarzenia nie widziałem. Gdybym ja był świadkiem takich okoliczności na pewno bym zareagował, lecz tel. na policję był by ostatnim krokiem. Skrzywdzić kogoś można bardzo szybko, jak w tym przypadku dzieci ale również rodziców, ale podkreślam nie znam i nie widziałem.
Odpowiedz
ezu
2012-04-03 07:14:10
0 0
Proponuje taką masową akcje zrobic w sylwestra. Dom wariatów!!!
Odpowiedz
artko7
2012-04-03 09:42:20
0 0
Dokładnie ezu, albo w imieniny czy urodziny, kiedy cała rodzina się zbiera i wszyscy piją! To jest dopiero coś!
Odpowiedz
Junior
2012-04-03 13:37:37
0 0
Sprawa skończyła się happy endem ujawniającemu i opiekującemu się dziećmi {do 12 roku życia} i rodziną {ponad trzy promile} należy się upominek rzeczowy a pozostałym pochwała w jadłospisie. Pozostają pytania kto podaje alkohol tym ludziom, czy alkohol nie jest za mocny w procentach. Czy rodzina miała problemy w przeszłości podobne jeśli nie to dlaczego nachodzą ich dom osoby.Dzieci do 12 lat wymagają opieki i to szczególnej. Najważniejsze, że po ulicach Limanowej nie muszą chodzić marsze protestu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Pijani rodzice opiekowali się dziećmi"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in