Baner Baner
7°   dziś 11°   jutro
Środa, 24 kwietnia Aleksy, Horacy, Horacja, Grzegorz, Aleksander, Fidelis, Bona, Jerzy

Mieszkańcy protestują - GDDKiA zgłasza kradzież

Opublikowano 28.11.2011 12:44:23 Zaktualizowano 05.09.2018 11:24:30
77 33224

Limanowa. Ponad 3 godziny trwała blokada ulicy Piłsudskiego. Mieszkańcy przechodzili przez przejście dla pieszych uniemożliwiając przejazd samochodów. Schodzili jednak z jezdni co kilkanaście minut, aby rozładować korki.

Już przed godziną 7 rano mieszkańcy pobliskich bloków wyszli na ulicę Piłsudkiego, gdzie miała rozpocząć się inwestycja budowy betonowych ekranów akustycznych. Po godzinie 10 na miejsce przyjechali pierwsi pracownicy. Mieszkańcy zablokowali rozładunek koparki.

O godzinie 11 rozpoczął się protest polegający na zablokowaniu ruchu samochodów poprzez przechodzenie przez przejście dla pieszych. Miasto stanęło w korku. Policjanci zaczęłi kierować ruch drogami alternatywnymi. Po kilkunastu minutach mieszkańcy zeszli z przejścia, by przywrócić normalny ruch i taka sytuacja powtarza się ponad 2 godziny.

Mieszkańcy nie zezwolili na wejście ekipy na plac budowy. Twierdząc, że wszystkie decyzje zapadały bez ich wiedzy, bez konsultacji. Tłumaczą, że nawet w ostatnich miesiącach wmawiano im cały czas, że będą starania, by zamiast ekranów utworzony został pas zieleni. Apelują do urzędników, aby otwarli oczy i zaczęli myśleć. Dodają, że argumentów przeciw budowie jest wiele, tylko nikt nie chce ich słuchać. Wiedzą, że teraz na pewno trudno będzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wycofać się z pomysłu, bo to wiąże się z karami. Zapowiadają jednak, że nie odpuszczą,

Na miejscu w trakcie protestu byli pracownicy GDDKiA. Do protestujących wyszli jednak tylko na chwilę. "Po naszym trupie! Mur tutaj nie stanie!" - krzyczeli mieszkańcy i pytali, gdzie jest tablica informacyjna obowiązkowa na każdym placu budowy. Pracownicy GDDKiA nie odezwali się ani słowem i po chwili ponownie wsiedli do samochodu. Do tej pory nie podjęli rozmów z mieszkańcami ani nie powzięli żadnej decyzji. O godzinie 13:40 odjechali z miejsca blokady.

O godzinie 14:30 ekipa budowlana usłyszała decyzję o wycofaniu się z placu budowy. Nie wiadomo kiedy jednak na miejsce wrócą. Mieszkańcy zapowiadają dyżury.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wciąż trwają rozmowy burmistrza Limanowej z GDDKiA, jak wyjść z tej patowej sytuacji.

W rozmowach z mediami po raz kolejny mieszkańcy przepraszają dotkniętych blokadą kierowców, którzy nikomu nie są winni. Rozumieją to, ale podkreślają, że nie mają innego wyjścia.

W godzinach dopołudniowych jeden z pracowników GDDKiA złożył w Komendzie Powiatowej Policji w Limanowej zawiadomienie o kradzieży.

- Nieustalony sprawca dokonał kradzieży palików, które wyznaczają przebieg ekranów akustycznych. Nasi funkcjonariusze udali się już na miejsce i wykonali dokumentację fotograficzną - informuje rzecznik prasowy KPP Stanisław Piegza. - Będziemy ustalać sprawców, ale dopiero poo przesłuchaniu geodety, który ustawiał te paliki. To pozwoli nam na ustalenie kwalifikacji prawnej tego czynu, bo tylko wiedząc jakie spełniały one warunki techniczne będziemy mogli stwierdzić, czy były to zwykłę słupki czy paliki graniczne.

Na miejscu pracowały ekipy TVP, TVN i Polsatu oraz patrole policji.


(Aktualizacja: 28.11.2011, godz. 13:40)

Komentarze (77)

znany
2011-11-28 12:55:28
0 0
Dzisiaj w czasie blokady widać jak bardzo potrzebne jest poszerzenie mostków na trasie wzdłuż Sowlinianki. Jest to moim zdaniem najważniejsza inwestycja, która powinna być zrealizowana w 2012, tak, by w 2013 można było wybudować w Sowlinach rondo i przeprowadzić gruntowny remont ul. Piłsudskiego. W przeciwnym razie ten remont nie będzie możliwy.
Ciekawe czy złożono stosowny wniosek na dofinansowanie, czy załatwiono formalności z uzyskaniem warunków przez RZGW i czy jest opracowywana dokumentacja.
Odpowiedz
wichrzycielka
2011-11-28 12:59:02
0 0
to przecież policjanci mogą kierować ruchem na przejściach i nikt z pieszych nie może wtargnąć na jezdnie bo w tej sytuacji jest to wykroczenie!. Tak robi się w trakcie protestów w dużych miastach
Odpowiedz
Nazumi
2011-11-28 13:09:14
0 0
a ktoś wie do której godziny będą trwać te protesty?
Odpowiedz
Satyr
2011-11-28 13:11:14
0 0
Niech protestują a władze niech się opamiętają!!! Nie mieszkam tam ale popieram zdanie tych mieszkańców.Sami wyobraźcie sobie mieszkać za tymi ekranami.... Co będzie jak wybuchnie pożar? Dla włamywaczy do mieszkań też będzie raj.... Wczoraj czytałem wypowiedź Karola27 i taka mała sugestia do Ciebie: Pisząc o pewnym radnym ze Sowlin w taki sposób że nic mu w życiu nie wyszło, domyślam się że przegrałeś z nim w wyborach i teraz piszesz bzdury ośmieszjąc go!! bo każdy wie o kogo chodzi. Jak jesteś taki mądry to podejdź do niego i powiedz mu prosto w oczy cwaniaku! Znają go wszyscy w limanowej i każdy wie jaki on jest dlatego też go wybrali.Troszeczkę kultury i szcunku.
Odpowiedz
Trucizna
2011-11-28 13:18:30
0 0
Protest ma potrwać chyba do godziny 15.00. A policja nie będzie przeszkadzać protestującym, bo to oficjalny protest, na który dostali pozwolenie. Mam nadzieję, że osiągną zamierzony efekt.
Odpowiedz
CUDNA
2011-11-28 13:19:47
0 0
Co my kierowcy jesteśmy winni, że raz chcą barier, a teraz blokują?
Odpowiedz
raziel
2011-11-28 13:27:35
0 0
Dokładnie... protest wymierzony, ale w nie tych ludzi co trzeba! Na Piłsudskiego nikogo już nie puszcze na pasach - łaski bez.
Odpowiedz
Trucizna
2011-11-28 13:33:22
0 0
'W rozmowach z mediami po raz kolejny mieszkańcy przepraszają dotkniętych blokadą kierowców, którzy nikomu nie są winni. Rozumieją to, ale podkreślają, że nie mają innego wyjścia.'
Przecież jest objazd.
Odpowiedz
szyszo
2011-11-28 13:34:16
0 0
a nie mogły być to plastikowe ekrany jak na A4-ce z jakimiś przerwami na wjazd samochodów ratunkowych, na wypadek ewentualnego pożaru, o którego mieszkańcy tak się boją??
Odpowiedz
qq11
2011-11-28 13:35:10
0 0
raziel - masz racje!
Odpowiedz
szyszo
2011-11-28 13:35:23
0 0
a nie mogły by być to plastikowe ekrany jak na A4-ce z jakimiś przerwami na wjazd samochodów ratunkowych, na wypadek ewentualnego pożaru, którego mieszkańcy tak się boją??
Odpowiedz
ianmahoney
2011-11-28 13:40:33
0 0
Pewnie mogłyby być, gdyby nie to, że o ile pamiętam. GDDKiA nie chce ich postawić bo są za drogie. Druga sprawą i tak naprawdę meritum protestu jest to, że wszelkie decyzje zapadły z pominięciem tych, których owe decyzje miały dotyczyć, czyli mieszkańców. Drodzy mieszkańcy: osobiście życzę Wam powodzenia w tej walce, a Wam drodzy kierowcy życzę cierpliwości. Jest objazd, policja kieruje ruchem, a jako że żyjemy w wolnym kraju to mieszkańcy mają prawo do manifestowania swojego niezadowolenia. Pozostaje zacisnąć zęby i dotrwać do wieczora. Cierpliwości wszystkim i mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże.
Odpowiedz
brizamedia
2011-11-28 13:41:44
0 0
Nie rozumiem, jakby był pas zieleni to jak niby straż pożarna miałaby tam dojechać. Przez ekrany nie przejedzie i przez drzewa też nie. Więc na pewno będą jakieś miejsca przeznaczone do wjazdu.
Odpowiedz
marcin270492
2011-11-28 13:42:10
0 0
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/mieszkancy-protestuja-70-osob-blokuje-droge,1,4935643,region-wiadomosc.html
Odpowiedz
szyszo
2011-11-28 13:43:02
0 0
nie dziwie się za murem betonowym sam bym nie chciał mieszkać........
Odpowiedz
kli
2011-11-28 13:43:53
0 0
Coś mało ludzi na tym zdjęciu, a podobno ponad 500 osób jest przeciwnych ... 'raziel' i bez ciebie ciężko jest tam przejść przez pasy. Już tak nie narzekaj, bo przecież można jechać bulwarami, więc strasznych korków tam pewnie nie ma, tym bardziej, że co jakiś czas protestujący puszczają samochody, tak jak pisze wyżej.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 13:52:09
0 0
Panie TOP, prosimy o więcej zdjęć...
Odpowiedz
L4WA
2011-11-28 13:53:09
0 0
moje wolne myśli :)

na zdjęciu widnieją wszyscy protestujący ?? - no wątpię żeby na tak dużym osiedlu było tylko tylu mieszkańców? Reszty to nie obchodzi czy zgadzają się na ekrany? - to ważne pytania bo jeżeli nawet mieszkańcy nie mówią jednym głosem a protestuje tylko małą grupa 'sfrustrowanych' którzy widać mają za dużo wolnego czasu to niech nie liczą na to że władza ugnie się pod takim 'protestem'. Byłem tam przed 12 i jeżeli chodzi o frekwencje to - cudów nie ma - z pobliskich szkół gdy kończy się dana lekcja wychodzi więcej uczniów, a może protestujący wprowadzili jakiś system zmianowy? Protestujących jest relatywnie za mało, przy takiej wielkości osiedla, dlatego kierowcy widzą w nich tylko 'bandę krzykaczy' - bo skoro reszta mieszkańców na drogę nie wyszła to znaczy że oni się zgadzają na ekrany ...
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 13:57:29
0 0
'skoro reszta mieszkańców na drogę nie wyszła to znaczy że oni się zgadzają na ekrany...' nie wiesz czemu nie wyszli i nie wiesz czy się zgadzają. Co do protestu to popieram!!!
Odpowiedz
nelson25
2011-11-28 13:57:53
0 0
o 16 żeby Was tam nie było bo do roboty jadę i nie mogę się spóźnić, jak mi zastawicie drogę to robicie mi ściepe na dniówke !!!
Odpowiedz
Ratownik
2011-11-28 13:58:23
0 0
Przecież to nie osiedle samych emerytów, dzieci i bezrobotnych. Imaginujcie sobie, że niektórzy mimo swojego sprzeciwu muszą pracować (by na przykład odprowadzać podatki na utrzymanie urzędników GDKKiA)
Odpowiedz
brizamedia
2011-11-28 14:01:23
0 0
ale gdybym miała wybierać to wolałabym pas zieleni niż plastik czy beton. Z drugiej strony szkoda pieniędzy na takie inwestycje. Dużo przeznaczyłabym, na edukowanie ,,ludu,, w kwestii ochrony środowiska, bo to co się teraz dzieje przekracza wszystkie granice, aż żal jak pomyślę co kiedyś pozostanie z naszej planety
Odpowiedz
crusader
2011-11-28 14:02:41
0 0
czy jest gdzieś harmonogram protestow? będe wracał ta drogą a jutro znow wyjazd
Odpowiedz
panel
2011-11-28 14:05:46
0 0
brawo mieszkańcy, nareszcie ktoś coś robi razem przeciwko paru osobom zwłaszcza ze spółdzielni, którzy uzurpują sobie prawo do decydowania o sposobie zycia innych ludzi...
Odpowiedz
L4WA
2011-11-28 14:21:47
0 0
@ Slawek964 - no Sherlok jesteś ;) czy aby pytania zwarte w pierwszej części mojego postu nie wskazują na to że właśnie NIE WIEM i pytam :) bo logiki w tym nie ma za grosz ... a to co zacytowałeś to moja pierwsza myśl gdy w końcu przejeżdżając koło protestujących zobaczyłem ilu ich jest myślę że nie tylko ja miałem takie przemyślenia a inni kierowcy również. Ale może Ty wiesz czemu inni mieszkańcy nie wyszli na drogę oświeć mnie ;)?? Macie może jakiś spis osób 'przeciw ekranom' ... jakiś np list otwarty w internecie który można podpisać gdy się popiera ten protest. Uprzedzę pytanie - chcę to wiedzieć bo ta pożal się boże demonstracja nie jest (na to wygląda) miarodajna, chcę wiedzieć czy te 500 os o których ktoś wyżej pisał to prawda czy tylko 'dobrze odżywiona plotka' xD
Odpowiedz
L4WA
2011-11-28 14:25:15
0 0
http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/spoleczne/mieszkancy-limanowej-protestuja-utrudnienia-na-drodze/5754454
Odpowiedz
tonymashiko
2011-11-28 14:27:31
0 0
tu wrzócili zdjęcia http://limanowa.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1179203,zakorkowana-ulica-pilsudskiego-w-limanowej-mieszkancy,id,t.html#a86684eed8f13cdc,1,3,1
Odpowiedz
grysek
2011-11-28 14:29:29
0 0
Ludzie opamietajcie sie, mnie ekrany nie interesuja to czemu mam z tego powodu stac w korkach? Skad macie pewnosc ze w ktoryms aucie ktos nie spieszy sie do pracy, nie jest ranny i nie spieszy sie do szpitala albo ktoras kobieta nie rodzi? Czy z powodu waszych klopotow oni wszyscy i cala masa innych ludzi musi cierpiec? Zamiast szkodzic innym mozecie np. Przywiazac sie do tych drzew albo cokolwiek innego...
Odpowiedz
tonymashiko
2011-11-28 14:29:32
0 0
sorry wrzucili
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 14:32:28
0 0
L4WA wreszcie rozsądniejszy komentarz. Myślę, że to nie powinno dotyczyć osiedla tylko całego miasta i każdego komu na nim zależy. Pzdr. i znikam bo mam ważniejsze rzeczy na głowie.
Odpowiedz
Doradca
2011-11-28 15:18:03
0 0
'Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, wciąż trwają rozmowy burmistrza Limanowej z GDDKiA, jak wyjść z tej patowej sytuacji.'
Wreszcie jakieś konkrety. Już byłem bardzo zniesmaczony taką sytuacją.Miasto zachowywało się jak 'cnotliwa panna.'
Odpowiedz
Miczi
2011-11-28 15:18:26
0 0
Dzisiaj spędziłem godzinę czasu zanim doszedłem do swojego domu, gdyż żaden bus nie jechał. Pomimo to nie jestem w żaden sposób zły, ponieważ wyszło mi to na zdrowie, a mieszkańcom tego osiedla życzę żeby wygrali ten strajk :) Jeżeli ludzie nie chcą to nie budujcie !!
Odpowiedz
L4WA
2011-11-28 15:19:32
0 0
ja się boję że tam na miejscu to nawet rozsądnych komentarzy nie ma ... :P
Odpowiedz
christina
2011-11-28 15:24:12
0 0
Ludzie co Wam przeszkadzają ekrany? Do tej pory wszyscy mieszkancy narzekali, ze glosno, a teraz nie chca ekranow, bo co?, bo straca doplaty do mieszkan - za mieszkanie w uciazliwych warunkach! Opinia, ze bada szpecic, a co stare bloki nie szpeca naszego miasta?
Odpowiedz
monkey78
2011-11-28 15:46:06
0 0
po PIERWSZE:
jeżeli ktoś nie wie jak wygląda sytuacja odnośnie muru, to niech się nie wypowiada (chodzi nie tyle o ekrany co o mur betonowy, dojazd na osiedle dla straży oraz bezpieczeństwo na osiedlu).
po DRUGIE:
odnośnie takiej ilości osób protestujących (sam jestem mieszkańcem tego osiedla i niestety nie mogłem wziąć udziału w proteście ponieważ jestem w pracy. Sądze że nie jest to odosobniony przypadek).
Odpowiedz
brizamedia
2011-11-28 15:48:22
0 0
już widzę jak te mury będą ,,ozdobą,, miasta, pewnie zaraz po ich założeniu będą zapaćkane sprejem i popisane tak jak ławki w Dobrej. Ledwo co je założyli a już znalazł się ktoś bez wyobraźni.
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 15:51:13
0 0
christina no tak, po wycięciu tych drzew nie wygląda to najlepiej. O osiedle powinno się zadbać, a nie zakrywać ścianą:P L4WA wszystkie komentarze pójdą w zapomnienie, a mur zostanie:)
Odpowiedz
Vitaliss
2011-11-28 15:52:14
0 0
Przedszkole normalnie, głupota ludzka i tyle. Dziwnie się, że GDDKiA sobie nie radzi. Nie da się po ugodzie trzeba 'siłą'. Ekipa wchodzi na plac budowy i tyle. NIe radzą sobie sami niech wynajmą jakś ochronę czy coś która beż większych problemów stłumi ten śmieszny protest. Ci protestujący to przecież prawie tylko osoby które siedzą w domu nie mając zielonego pojęcia jak te ekrany są potrzebne i jaka jest ich rola, mając lepszych zajęć postanowiły sobie poprotestować. A ta inwestycja jest jedną z ważniejszych w Limanowej która powinna być wykonana już dawno.
Odpowiedz
rekin56
2011-11-28 15:53:04
0 0
A ja się chce spytać czy ta manifestacja była zarejestrowana w urzędzie miasta i było wydane pozwolenie na przeprowadzenie takiej akcji.
Ludzie zastanówcie się co robicie a jak by ktoś wiózł kogoś do szpitala z nagłym przypadkiem i i ten ktoś zmarł to co wtedy. Nie którzy na własna rękę dostarczają poszkodowanego do szpitala. Blokować się zachciało wygońcie sobie najpierw tych z spółdzielni i z nimi się rozliczajcie a nie całe miasto każcie za błędy waszych przedstawicieli. I w końcu się zastanówcie co chcecie najpierw chodziło żeby ekranów w ogóle nie było w TVN24 słyszę że chcecie tylko przezroczyste tak przynajmniej podają dajcie ludziom normalnie pracować i załatwiajcie sobie wasze sprawy własnym gronie. Dziękuje za uwagę.
Odpowiedz
fran21
2011-11-28 16:07:09
0 0
Komentarze gdzie ktoś się śmieje z tych ludzi że teraz protestują a sami ich chcieli po prostu świadczy o tym że osoby te nie znają sytuacji a mają najwięcej do powiedzenia. Ta sprawa praktycznie podobna jest do tej z brakiem Orła na koszulkach naszej reprezentacji. Niby działacze PZPN głosowali za wyborem loga a jak przyszła prezentacja koszulek i zobaczono że logo jest a orzełka brak to zrobiła się afera, bo przecież żadnej rozmowy o tym że go zabraknie nie było. Na osiedlu przy ulicy Piłsudskiego kilka lat temu była przeprowadzana ankieta dotycząca 'zmniejszeniu hałasu' dużo osób było za ekranami czy krzewami. Nikt z mieszkańcami nie rozmawiał że będą to mury betonowe. Kierowcy mogli być dzisiaj oburzeni całą tą sytuacją ale gdyby także to dotyczyło ich samych zrobiliby podobnie. A mieszkańcy byli na tyle wyrozumiali że cały czas nie blokowali drogi. Kto nie jest w temacie a chce się wykazać to proponuje gdzie indziej. Sam tam mieszkam i nie pozwolimy żeby ze Sowlin zrobili Getto. Niby nie ma pieniędzy na remont ulicy Piłsudskiego ale 2 mln znalazły się na betonowe mury...
Odpowiedz
fran21
2011-11-28 16:12:56
0 0
@Rekin trzeba było zadzwonić na policję i powiedzieć że to nielegalna manifestacja a nie robić z siebie idioty. Nie byłeś tam dzisiaj to po co robisz zamieszanie.
Odpowiedz
egeg91
2011-11-28 16:24:05
0 0
oczywiscie ze zdjec wynika ze sami emeryci protestuja. to jest inwestycja na przyszlosc. chcac czy nie w najblizszym czasie ulice pilusudskiego bedzie trzeba poszerzyc o jeden pas. jest to ulica glowna na ktorej w limanowej jest najwiekszy ruch. Mlodzi sa za. bO wiedza ze ten huk w blokach bedzie slyszalny. Starszym osobom nie przeszkadza to iz wiaze sie to z tym ze juz ich sluch jest gorszy. Nie maja co robic przez dzien to protestuja. jesli mamy na sile uszczesliwiac ludzi to zrobcie z tymi pieniedzmi cos przydatnego.. ta inwestycja kosztuje 2miliony ...
Odpowiedz
smo
2011-11-28 16:26:38
0 0
A zna ktoś prawdziwe powodu czemu nie chcą tych ekranów?
Że będzie brzydko? Przecież to zarośnie i będzie piękna ściana z liści. Że wóz strażacki nie dojedzie? A kto teraz pchałby się tam z wozem strażackim? Która to babcia chciała wysłać strażaków żeby po drzewach jeździli? Nie rozumiem tych ludzi.... Aż tak przyzwyczaili się do odgłosów samochodów jeżdżących po dziurach?
Odpowiedz
niski
2011-11-28 16:53:26
0 0
smo - wykonanie ekranów kosztuje 2 mln złotych. Więc może Generalna najpierw zrobiłaby normalny asfalt. popieram ten protest. takie mury (4,5 metra) oznacza, iż spora część osób straci dostęp do światła i do widoku. Mówisz, ze to zarośnie i będzie pięknie.. A jak zostanie oblepione plakatami, ogłoszeniami i innymi syfami, jak zostanie pobazgrane hasłami 'k' 'c' i 'ch' jak zrobi się za murkiem żulernia i getto to co wtedy powiesz??? która wizja jest bliższa rzeczywistości - moja czy twoja? temu miastu trzeba wyłącznie dobrej drogi koło rzeki jako równoległej. Nie getta. trzymam kciuki. nawet cyganie na słowacji się obronili przed murami getta.
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 17:14:38
0 0
egeg91 inwestycje na przyszłość to remont Piłsudskiego i obwodnica, czyli wywalenie całego ruchu z centrum.
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 17:18:14
0 0
Gdzie ty chcesz poszerzać ?
Odpowiedz
raziel
2011-11-28 17:20:49
0 0
Nie obchodzi mnie czy ekrany są tam potrzebne czy nie... PO PROSTU DAJCIE SPOKÓJ KIEROWCOM, bo bez protestów jazda ul. Piłsudskiego to katorga.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 17:38:58
0 0
Osobiście nie znam żadnego mieszkańca z osiedla w Sowlinach, który byłby przeciw budowie ekranów. Moje pytanie jednak jest następujące: gdzie te 500 osób, które jest przeciwne? Czy podpisanie petycji, czy jakiegoś innego papierka było dokonane przez innych dla picu? Jeśli tak, to te 70 osób niech idzie do domu, a ekrany niech zaczną budować.

Poza tym uważam, że za wtargnięcie na jezdnie powinny być przyznane w tym przypadku mandaty.
Odpowiedz
danielchudini
2011-11-28 17:49:35
0 0
Podobnie powinni robić za brak rozumu !
Odpowiedz
danielchudini
2011-11-28 17:52:38
0 0
Biedna Limanowa :(
Odpowiedz
monkey78
2011-11-28 18:00:34
0 0
umara- jezeli nie znasz nikogo z osiedla ze sowlin to wspólczuje ci ponieważ wychodzi na to ze nie masz zbyt wielu znajomych w limanowej. w jednym bloku jest 60 mieszkań, średnio na mieszkanie 3 osoby, czyli w bloku jest średnio 180 osób. przelicz bloki i napewno znajdziesz min.520 osób które są przeciw.
P.S.
jak chcesz poznać kogoś kto jest przeciw to ZAPRASZAM.
Odpowiedz
L4WA
2011-11-28 18:32:15
0 0
@Abahachi dzięki za konkretną odpowiedź :) .. - teraz spokojniej będę stał w tym 'pseudo korku' nie planuje tam mieszkać ... a wiec wybór 'co lepsze' pozostawiam samym mieszkańcom - jednak WEDŁUG MNIE - piszę tak żeby każdy widział że to MOJA opinia którą mam prawo wyrazić - powinniście raczej zablokować urząd - jakaś pikieta która wymusiła by na władzach by podjęli mediacje. Co do argumentu iż przez budowę muru straż nie bezie mogła dojechać, uważam (ja) że to fikcja bo teraz już przez ten 'pas zieleni' nie mógłby podjechać pod sam blok żaden ciężki sprzęt, jedyna różnica jest taka że teraz z drogi mogą rozciągnąć linie gaśnicze gdzie tylko chcą jak byłby mur musieli by robić to przy najbliższym przejściu. Jeszcze ode mnie 5gr; otóż do tej pory śnieg z drogi przy Piłsudskiego często lądował na chodniku a z tamtą dalej w ten 'pas zieleni' ktoś pomyślał jak by to miało w zimnie wygalać ?? Wywozili by śnieg ? czy zamknęli chodnik xD?
Odpowiedz
Mateo
2011-11-28 18:49:34
0 0
brawo! Limanowa znów na głównej na Onecie! tylko szkoda, że znów się z nas śmieją zamiast chwalić czy podziwiać.
mam pytanie, czy te ekrany będą stać na działce spółdzielni czy miejskiej albo GDDKiA albo kogoś takiego?
jeszcze raz piszę, ludzie zastanówcie się nad sobą. nie jesteście poważni. zgadzam się z L4WA, agument ze strażą jest najgłupszy ze wszystkich.
i gdzie jest w tej sytuacji policja i straż miejska? jak zwykle w Limanowej NIC, kompletnie NIC nie robią. ZERO. pewnie papierki trzeba wypełniać bo koniec roku się zbliża. wlepić po kolei wszystkim protestującym po 500 zł czy ile się tam mandatu należy.

#41 fran21, nie masz racji, z orzełkiem było inaczej.
Odpowiedz
rekin56
2011-11-28 19:40:02
0 0
@fran21
Przepraszam ale chyba rozbiłem ci twoją wszechwiedząca kule. Skąd wiesz że mnie tam nie było, właśnie że byłem.
Odpowiedz
andrew09
2011-11-28 19:51:16
0 0
Wstyd dla Limanowej. 'wywalenie całego ruchu z centrum'. Może niech ci co piszą te komentarze wywalą swój samochód na śmietnik i sprawa rozwiązana. Skoro ktoś decyduje o mieszkańcach jakiegoś osiedla to mieszkańcy muszą zadecydować teraz o nich, dlatego proponujemy zakaz jazdy ul.Piłsudskiego. Skoro my się wam nie podobamy, to wy się nam też nie podobacie. Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. Wy wymagacie od mieszkańców, mieszkańcy od was. Poza tym po DRUGIEJ stronie ulicy też mieszkają ludzie. Wystarczy znać prawa fizyki, żeby wiedzieć, że jeśli będzie mur po jednej stronie to hałas się spotęguje i ludzie po drugiej stronie nie wytrzymają od huku.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 19:51:22
0 0
matoły z bloków pokazują jacy są ułomni zachowują się jak dzieci w przedszkolu jak rozwydrzone bachory którym coś nei pasuje wstyd ludzie ale jesteście głupole....
Odpowiedz
Slawek964
2011-11-28 20:10:41
0 0
Napisałem tylko o obwodnicy, ale chyba rzeczywiście przesadziłem, Limanowa się jej raczej nie doczeka. No nic, zobaczymy jak to będzie wyglądało po postawieniu ekranów. Chętnie zobaczyłbym projekty z rysunkami jak to ma wyglądać.
Odpowiedz
hmy
2011-11-28 20:11:51
0 0
Sami tego chcieli to teraz niech ich ZABETONOJA
Odpowiedz
willma
2011-11-28 20:17:08
0 0
jutro też będą chodzili
Odpowiedz
Dagi
2011-11-28 20:19:27
0 0
Do protestów mieszkańcy to potrafią się zorganizować, a jakby tak każda rodzina zakupiła po jednym drzewku i posadzić wzdłuż bloków, to dawno byłby piękny pas zieleni, spółdzielnia też by mogła o tym dano pomyśleć. Kto poniesie konsekwencje za te blokady, czy zdaje sobie ktoś sprawę z tego ile ludzi stojących w korkach jest w różny sposób poszkodowanych. Dawno zostały wydane różne decyzje pod budowę ekranów, gdzie wtedy byliście szanowni mieszkańcy? i głupot nie opowiadajcie, że nie chcieliście ekranów, to co GDDKiA tak od siebie zdecydowała, że może by tak na Mikołaja w Limanowej zamontować ekrany?.
Odpowiedz
kot
2011-11-28 20:24:09
0 0
Coraz głośniej o tym,że to Czeczótka podpisał zlecenie na te ekrany,aby nie budować obwodnicy Limanowej.Kto zna prawdę?.
Odpowiedz
Miczi
2011-11-28 20:26:26
0 0
http://www.tv28.pl/wydarzenia/spoleczenstwo,1308.html
Odpowiedz
logiczny
2011-11-28 20:27:29
0 0
Toporkiewicz jesteś żałosny i stronniczy. Żal mi twoich rodziców, radzę Ci zmień lekarza.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 20:27:54
0 0
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.Po co mają być ekrany, tam gdzie jest poczta czy bank spółdzielczy? To przecież jakiś absurd! a tam gdzie przedszkole czy szkoła nie są potrzebne!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 20:35:57
0 0
ZNOWU ZADYMA W SOWLINACH ! SOWLINY TO NAJGORSZA I PATOLOGICZNA DZIELNICA LIMANOWSKA . WSTYD TYLKO LIMANOWEJ PRZYNOSI !
Odpowiedz
smo
2011-11-28 20:54:57
0 0
A TOP się cieszy bo licznik odwiedzin bije ładnie : )
Odpowiedz
ziko
2011-11-28 21:06:35
0 0
'umara' - zaskoczyło mnie to co mówisz. Jeżeli piszesz pod tą osobą, która na co dzień posługuje się tym nickiem to sam wywodzisz się z tego osiedla. Ponad 90% osób jest przeciwnych budowie ekranów - jest to potwierdzone listami poparcia protestu (można to sprawdzić). Jeżeli piszesz, że nie znasz nikogo z osiedla kto byłby przeciw budowie ekranów to znaczy że nie przyznajesz się do znajomości z tymi ludźmi (również z nami) a to nie świadczy dobrze o Tobie!

Co do innych komentarzy to ludzie są przeciwni przede wszystkim: estetyce ekranów, zacienieniu osiedla po ich montażu, braku wjazdów ewakuacyjnych (część mieszkań jest tylko z oknami od strony ulicy a przejazd przez ekrany nie będzie możliwe jak w przypadku przejazdu między drzewami - kilka razy mieliśmy wszyscy tego przykład bo trzeba było gasić pożar właśnie od strony ulicy Piłsudskiego) oraz braku możliwości dozorowania osiedla przez Policję (będzie wiele miejsca za ekranami aby młodzi ludzie - również młodzież szkolna mogła spożywać tam bezkarnie alkohol i palić fajki).
Odpowiedz
szuwar77
2011-11-28 21:19:49
0 0
Jak dla mnie sprawa jest jasna - średnia wieku protestujących mówi sama za siebie...
Odpowiedz
Dagi
2011-11-28 21:26:15
0 0
A co dopiero teraz mieszkańcy się przebudzili?, takie sprawy uzgadnia się na początku, przedstawcie jakiekolwiek pisma o co tak naprawdę występowaliście, teraz wymyślacie różne głupoty,to jest dziecinada, ośmieszacie się i tyle.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-28 21:54:02
0 0
@monkey78 - czytaj ze zrozumieniem - napisałem, nie znam nikogo, kto byłby przeciwny. A osobiście znam trochę mieszkańców tego osiedla, ponieważ sam tam mieszkałem i tam jest mieszkanie z mojego dzieciństwa. Mam tam rodzinę, która jest wściekła na protestujących za to co robią i osobiście sam na ich miejscu bym był. A 500 mieszkańców zapewne wzięło się stąd, że częsć nawet nie wiedziała co podpisuje w ramach protestu. Tak to zazwyczaj bywa.
Odpowiedz
klon
2011-11-28 21:57:22
0 0
szanowny panie burmistrzu Limanowej był pan kiedyś starostą limanowskim nic pan nie zrobił w sprawie infrastruktury komunikacyjnej w powiecie tak jak cały Zarząd Starostwa .Dziś pan jest burmistrzem Limanowej i nie ma pan pomysłu na rozwiązania komunikacyjne w Waszym mieście.Dużo chłopskiego rozumu mają ci co protestują,ekrany nie zmniejszą korków a napewno utrudnią życie wielu ludziom i zeszpecą to miasteczko.Będzie to inwestycja jak limanowski 'Buzodron'
Odpowiedz
ziko
2011-11-28 22:21:57
0 0
@umara - jaka rodzina?? Jeden wujek?? Czy to czasem nie jest OBRONA decyzji Spółdzielni z czasów w których jak mi się wydaje pracowała tam jeszcze Twoja matka?
Sądzę, że każdy kto podpisał protest dobrze wiedział co podpisuje.
Zastanawia mnie tylko dlaczego ktoś chce wydać 2 mln zł na inwestycje, która za dwa lata może nie być w ogóle potrzebna. Czy nie lepiej poczekać na remont ul. Piłsudskiego, po tym remoncie zmierzyć poziom natężenia dźwięku przy blokach i dopiero rozpocząć normalną dyskusję z mieszkańcami o słuszności wykonania takiej inwestycji? Myślę, że dopiero wtedy rozmowa na ten temat miałaby sens i była konstruktywna.
Odpowiedz
gorc
2011-11-28 22:45:21
0 0
Nie chcą ekranów? To zbudować zamiast nich dodatkowy pas ruchu i decybelami po uszach – korki znikną.
Ludzie – żałośni jesteście. Nie szkoda wam zdrowia własnego i waszych dzieci? Straż jak będzie trzeba wjedzie od tyłu, z boku albo rozpimpoli ekrany a mniejszy hałas i smród to chyba dobrze? Zamiast bezsensownie protestować było wynegocjować sobie rekreacyjne zagospodarowanie przestrzeni za ekranami. Ze dwa place zabaw dla dzieci, ławeczki, kwiateczki itp. Miło by było bezpiecznie puścić małe dziecko „luzem” do zabawy i delektować się na ławeczce śpiewem ptaków zamiast gapić się z balkonu na sznury samochodów.
Odpowiedz
Shark
2011-11-28 22:47:15
0 0
Rada dla młodych - wyjeżdzajcie , nie wracajcie do tego miasta...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-11-29 10:03:11
0 0
@Shark - taki mam zamiar

@ziko - to nie decyzja spółdzielni, tylko miasta. Ekrany nie znajdują się na terenach spółdzielni mieszkaniowej od dłuższego czasu i spółdzielni nic do tego. Wszelkie pretensje mają być kierowane do miasta. Fakt, moja rodzicielka pracowała w spółdzielni i tego się nie będę wypierał. Natomiast powiem tyle: o ekranach jakie będą było już wiadomo kilka miesięcy temu, więc czemu dopiero teraz tak radykalne działania? Zanieśliście petycje, miasto was olało, to może już wtedy trzeba było to nagłaśniać? A nie w momencie jak ma być rozpoczęta budowa.

I jeszcze jedno - napisałem, że wywodzę się z tego osiedla, ale szczerze mówiąc z ludzi którzy tam mieszkają pamiętam niestety niewielu i do tego przyznawałem się zawsze. I moja rodzina to nie jest tylko jeden wujek ale tak trochę więcej osób. Z resztą nieważne. Z mojej strony EOT.
Odpowiedz
danielchudini
2011-11-29 12:01:15
0 0
Jestem Przeciw !
Lepiej do łopaty chamy, bo tylko do tego się nadajecie !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-03 17:23:26
0 0
Te ekrany to apel, do władzy i do społeczeństwa... !!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy protestują - GDDKiA zgłasza kradzież"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in