20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Kto zmierzy się z burmistrzem?

Opublikowano 03.02.2024 06:30:00 Zaktualizowano 04.02.2024 12:33:15 pan
55 16222

Władysław Bieda zamierza ubiegać się o reelekcję - wiadomo to już od roku, gdy burmistrz złożył deklarację w tej sprawie. Pod znakiem zapytania są natomiast nazwiska jego konkurentów w wyborczym starciu, które odbędzie się już na początku kwietnia. Spekuluje się, że o urząd zamierza ubiegać się Jolanta Juszkiewicz, była przewodnicząca Rady Miasta.

Już rok temu burmistrz Limanowej Władysław Bieda zadeklarował publicznie chęć startu w wyborach samorządowych na następną kadencję, która rozpocznie się w kwietniu tego roku. 

Już kilku osobom mówiłem, że jeżeli zdrowie mi pozwoli, a na razie na zdrowie nie narzekam, to wystartuję w wyborach samorządowych na burmistrza, złożę mieszkańcom miasta tę propozycję. A jakie będą losy, to zobaczymy – odpowiedział Władysław Bieda. 

Władysław Bieda urzęduje w limanowskim magistracie nieprzerwanie od 2010 roku, gdy zastąpił na stanowisku Marka Czeczótkę. Wówczas wygrał wybory, w których jego kontrkandydatem w drugiej turze był obecny radny wojewódzki PiS Grzegorz Biedroń. Władysław Bieda zapewniał sobie reelekcję w kolejnych wyborach w 2014 i 2018 roku. 

Obecnie nie wiadomo, z kim burmistrz zmierzy się w najbliższych wyborach. Nieoficjalnie mówi się, że o stanowisko ubiegać się będą jeszcze dwie lub trzy osoby. Najbardziej prawdopodobną kontrkandydaturą dla Władysława Biedy jest Jolanta Juszkiewicz. 

Zobacz również:
Na ten moment nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć tym informacjom - przekazała nam parę dni temu Jolanta Juszkiewicz. 

Od byłej przewodniczącej usłyszeliśmy natomiast, że jeśli zdecyduje się na start, to w wyborach weźmie udział jako kandydatka komitetu wyborczego wyborców, a nie komitetu partyjnego. 

Współpracujących przez lata Jolantę Juszkiewicz i Władysława Biedę poróżniły przede wszystkim kwestie dotyczące miejskiej oświaty - od sprawy porozumienia z gminą w kwestii finansowania nauczania uczniów z terenu gminy Limanowa, po reorganizację żywienia w szkołach i przedszkolach. 

W lipcu ubiegłego roku podczas nadzwyczajnej sesji radni niespodziewanie odwołali Jolantę Juszkiewicz z funkcji przewodniczącej Rady Miasta Limanowa. O wniosku Jolanta Juszkiewicz dowiedziała się dopiero w trakcie sesji. Decyzją większości radnych nowym przewodniczący został Wiesław Sędzik.  

W uzasadnieniu wniosku napisano, że działania przewodniczącej w ciągu ostatnich miesięcy sprawiły, że część radnych “utraciła zaufanie” do Jolanty Juszkiewicz, która ich zdaniem nie jest w stanie zapewnić “harmonijnej współpracy pomiędzy radnymi a burmistrzem”. Według wnioskodawców, z powodu notorycznej “rozbieżności stanowisk” pomiędzy przewodniczącą a większością radnych, Jolanta Juszkiewicz “utraciła legitymację do pełnienia funkcji przewodniczącej”. 

Co ciekawe, w czasie wspomnianej sesji Jolanta Juszkiewicz odniosła się do treści jednego z felietonów opublikowanych na portalu Limanowa.in - w kontekście jej startu w wyborach na stanowisko burmistrza - czemu wówczas stanowczo zaprzeczyła.

Czy Twoim zdaniem Władysław Bieda wygra wybory i będzie kierował miastem przez kolejną kadencję?

TAK NIE
Dziękujemy za oddanie głosu !
TAK: 552 NIE: 571

Komentarze (55)

Tusik
2024-02-03 06:54:10
9 14
Jolanto, dawaj! Dasz radę! Dasz radę, mądrze, ale bez przesadnej egzaltacji. Ludzie Ciebie po prostu lubią, szanują i tylko liczą na to, że wystartujesz, bo chcą oddać na Ciebie głos. .
AdamKnight
2024-02-03 09:30:27
1 2
Ja nie chcę.
ciekawy
2024-02-04 00:25:46
1 0
Brudny i korupcyjny układ tej pani.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
byle_nie
2024-02-03 07:48:43
6 8
@Tusik Lubienie to zdecydowanie nie wszystko. W życiu liczą się również inne aspekty.
Lubienie kogoś jest miłym dodatkiem, ale nie jest niezbędne do budowania zdrowych i satysfakcjonujących relacji.Ważne jest, aby budować relacje oparte na szacunku, zrozumieniu, współczuciu, uczciwości, odpowiedzialności, autentyczności, komunikacji, wsparciu i zaufaniu.
strzelba
2024-02-03 11:35:19
0 5
i zapewne właśnie wszystkie te wartości reprezentują burmistrzowie miasta o ironio!
Odpowiedz
Tusik
2024-02-03 08:00:03
2 8
Drogi @byle_nie, zaiste, czyż Joli można odmówić szacunku, zrozumienia, współczucia, uczciwości, odpowiedzialności, autentyczności, komunikacji, wsparcia i zaufania? Czyż można odmówić jej budowania zdrowych i satysfakcjonujących relacji? - to właśnie za te w/w zwykli ludzie ją lubią, a nie tylko za tzw. "piękne oczy". :-) Pozdrawiam.
ciekawy
2024-02-03 16:21:15
1 1
zwłaszcza jako przewodnicza z dieta 3,500zł plus przywileje.
Odpowiedz
Dagi
2024-02-03 08:45:42
6 10
Stanowisko Burmistrza to bardzo odpowiedzialna funkcja, taka osoba musi posiadać wiele umiejętności głownie menadżera.
Co do tego lubienia, to napiszę tak - mogę kogoś nawet bardzo lubić, ale gdy nie posiada predyspozycji na dane stanowisko więc go nie zatrudnię .
Pani Juszkiewicz posiada tylko apetyt na władzę.
tdt
2024-02-03 09:00:23
0 3
Burmistrz ,,,Wójt ,,,powinni być najpierw wybierani przez konkurs kompetencji zawodowych ,,,a później przez Nas ...na takie stanowisko nie powinni trafiać ludzie z tzw ulicy bez doświadczenia ,odpowiedniego wykrztałcenia..itd..
Odpowiedz
peryskop
2024-02-03 08:59:00
2 12
Pytanie tylko w czym da radę. Miasto już miało burmistrza bardzo lubianego, towarzyskiego, szanowanego, dusza towarzystwa i pewno do dziś jest lubiany i dobrze, tylko w zarządzaniu miastem w prowadzeniu go do rozwoju niestety nie dawał rady.
aramis
2024-02-03 10:18:06
0 0
Racja. Ja zagłosował bym nawet na kogoś tak brzydkiego i nielubianego jak Terlecki byle był skuteczny w pracy nad rozwojem miasta
Odpowiedz
vvv
2024-02-03 08:59:06
5 8
Administratora miasta już kiedyś Limanowa miała , a teraz ma sprawnego menedżera i nich tak będzie nadal
111ksiadz
2024-02-03 09:08:24
5 4
Bieda i menedżer-bo zejdę!
Odpowiedz
111ksiadz
2024-02-03 09:04:43
10 8
Każdy inny niż Bieda i już będzie lepiej(tylko może nie nauczyciel).
nieufny
2024-02-03 15:08:17
0 2
Może jaki ksiądz? Będzie najlepszy!
Odpowiedz
konto usunięte
2024-02-03 09:15:36
9 8
a ja coz Biedy i jego zastepcy Z PO nie popre.Burmistrz musi sluchac swoich wyborcow a nie odpowiedź NIE bo NIE.tyle w temacie A pani Jola zasluguje na swoja szansę pozwólmy jej sprobowac .Jako obrotna kobieta da sobie rade.
ciekawy
2024-02-03 16:23:30
0 1
fakt, jest bardzo obrotna i umie pod siebie grabić.
Odpowiedz
dzinio
2024-02-03 09:20:26
6 10
Nie widzę lepszego kandydata jak Bieda mimo że miał kilka inwestycyjnych wpadek to dobrze zarządza miastem Pani Juszkiewicz przedstawicielka pis będzie rządzic jak pis do tej pory.
Odpowiedz
Maj555
2024-02-03 09:50:41
4 12
Piękny zrobiony park.. chwalą i korzystają z niego nawet ludzie z większych miast, komunikacja, nowy piękny ldk, drogi itd. czy się niektórym podoba czy nie takie są fakty że Limanowa dzięki Panu Biedzie zyskała,zyskuje i to jak bardzo..nawet porównywać się tego nie da :)
ciekawy
2024-02-03 16:26:41
2 3
powycinane zabytkowe drzewa, zalane wszystko betonem i walające sie śmieci, butelki, puszki oraz zużyte prezerwatywy - faktycznie pięknie zrobiony park.
terorist
2024-02-03 22:23:48
0 2
Że co wycięte? Krzaki nad potokiem Jabłonieckim? Rozumiem, że p. Burmistrz sam osobiście śmiecił i zużywał te prezerwatywy, o których piszesz?
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
Dagi
2024-02-03 10:15:02
5 10
Oczywiście, że Burmistrz Bieda jest bardzo dobrym i sprawdzonym menadżerem, czasami bywa tak iż najlepszemu zdarzy się jakaś wpadka, ale liczy się całokształt i rezultat jego pracy, a to widać gołym okiem w naszym mieście.
Ja oglądam prawie każdą sesję i nie mogę pojąć i zrozumieć dlaczego Pani radna Juszkiewicz prowadząc wojenkę z Burmistrzem działała na szkodę miasta, zupełny brak logiki myślenia i rozumowania sprawy.
konto usunięte
2024-02-03 20:52:51
1 3
POpieram tylko PAN BIEDA na BURMISTRZA .
przecież gdyby sie dorwał jakiś PISowiec to rozKRADNIE wszystko
8 lat RUSKIE z PIS KRADLI i ciągle MAŁO
Odpowiedz
maciejka
2024-02-03 10:34:25
12 3
precz z biedą w Limanowej
konto usunięte
2024-02-03 20:48:45
0 1
LEPSZA BIEDA niż PISowska CZEREDA :):):):):)
Odpowiedz
biedny90
2024-02-03 10:58:18
5 5
To już lepszy Bieda ,niż ta Pani hehe
Odpowiedz
strzelba
2024-02-03 11:30:17
6 6
Oby zmiana w mieście się udała. Skończyło by się ciągłe opowiadanie bajek i cwaniactwo.
Odpowiedz
isa55
2024-02-03 12:40:36
1 2
Najwyższa pora usunąć wszystkich którzy do tej pory garnęli się do władzy,apel do młodych,zdolnych ludzi niezwiązanych z betonem.Pora na zmianę,będę tylko głosowała na ludzi właśnie takich.
jp1991
2024-02-03 14:26:58
0 2
W zakresie poparcia młodych - pełna zgoda, popieram - będzie okazja.
Odpowiedz
jazon
2024-02-03 12:42:04
6 4
Mieszkańcy Miasta mamy wybór jest demokracja kogo wybierzemy to zależy od nas w takim pięknym Mieście czas na Burmistrza który realizuje zadania i potrzeby Mieszkańców te podstawowe a potem swoje wizje , możemy głosować ja popieram Jolantę Juszkiewicz nie zmienię zdania po 9 letniej współpracy z Obecnymi włodarzami Miasta Zoniem i Biedą którzy doprowadzili do obecnej sytuacji w Radzie Miasta.
Z poważaniem Adam Król.
jp1991
2024-02-03 14:06:03
1 4
Szanowny Panie,
moim zdaniem testem Pana wiarygodności będzie odpowiedź ile razy Pan głosował przeciwko budżetowi Miasta, ile razy zgłosił Pan jakieś poprawki np. w głosowaniach nad uchwałami budżetowymi albo inicjatywę uchwałodawczą - oglądałem wiele sesji rady miasta - i poza krytyką (ostatnio) w punkcie inicjatywy uchwałodawcze zwykle jest pustka. Może się mylę?
Skoro jest tak źle - to czemu Pan nie zgłaszał jakiś pomysłów już teraz (a może się mylę - to proszę o informacje). W istocie - poza wielką krytyką chodzi o konfliktów może wokół 2-3 rzeczy i tyle z wielkiej krytyki obecnego Burmistrza i pozostałych radnych z którymi nadal głosuje Pan "ręka w rękę".
jazon
2024-02-03 15:09:04
0 0
Oczywiście postaramy się pokazać nasz program w odpowiednim czasie natomiast proszę prześledzić głosowania na BIP i wszystko będzie jasne .Pozdrawiam A.K
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
marianm
2024-02-03 13:02:56
2 7
Czy kilkumilionowe inwestycje jak np. dołek, komunikacja publiczna z przerośniętymi przystankami, dworzec, jakieś parkingi na odludziu.... czy one dobrze świadczą o obecnych włodarzach i umiejętnościach w zarządzaniu? Według mnie nie. Czas na zmiany!!!
Odpowiedz
marianm
2024-02-03 13:09:55
4 7
Według mnie obecni włodarze nie umieją normalnie rozmawiać, rozmawiają z pozycji władzy a nie partnera, cwaniacko. Ludzie to widzą i tak czują. Z dobrym zarządzaniem nie ma to wiele wspólnego.
ciekawy
2024-02-03 16:35:38
0 1
Władza to siła i zamordyzm.
Odpowiedz
kamillono1
2024-02-03 13:26:54
0 0
Ja też nie...
Odpowiedz
byle_nie
2024-02-03 13:30:50
3 6
Spokojnie, Jazon! Nie denerwuj się tak, bo jeszcze ci żyłka pęknie. Weź głęboki oddech i spróbuj się rozluźnić. Pamiętaj, że stres tylko pogarsza sytuację.

Jeśli masz ochotę, możesz mi opowiedzieć, co cię denerwuje. Może uda mi się jakoś pomóc?

A może spróbujesz jakiejś techniki relaksacyjnej, na przykład głębokiego oddychania, medytacji lub mindfulness? ‍

Pamiętaj, że dbanie o swoje zdrowie jest bardzo ważne. Nie bój się sięgać po pomoc, jeśli jej potrzebujesz.
Odpowiedz
toskim
2024-02-03 13:59:53
4 7
Pani Jolanta Juszkiewicz to dobry wybór na burmistrza. Ja kiedyś myślałem że może dobrym wyborem będzie pan Musiał Piotr, ale...niestety coraz większe mam do niego uprzedzenie i niestety nie zagłosuje na niego.
A jeżeli chodzi o radę miejską to cała jest do zmiany i potrzebne są nowe twarze do tego całego zamieszania. Powodzenia pani Jolanto.
vvv
2024-02-03 14:37:48
0 1
Toskim , no to jazon będzie nie pocieszony skoro on też wg Ciebie też jest do wymiany. Tylko się zastanawiam dlaczego panią Jolę chcesz tam danej widzieć?
jazon
2024-02-03 15:02:01
0 0
Panie W.Z przyjmę z pokorą wybór Mieszkańców
toskim
2024-02-04 11:49:35
0 0
Dla czego chce ją tam widzieć? Bo w tym momencie to jedyny słuszny kandydat na to stanowisko o jakim się słyszy na mieście że chce kandydować. Pan Zoń już dawno powinien być odwołany.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
nieufny
2024-02-03 15:03:42
1 4
Tusiku drogi, tzw. lubienie osób publicznych to rzecz drugorzędna. W przypadku burmistrza czy wójta najważniejsze są kompetencje w tym menedzerskie i wynikająca z nich poprawa jakości funkcjonowania miasta/gminy na wielu płaszczyznach, w tym poprawa infrastruktury, a tego burmistrzowi nie można odmówić, Infrastruktura Limanowej bardzo się poprawiła, co widać gołym okiem. No i burmistrza też za to bardzo wielu ludzi lubi i szanuje. Sroce spod ogona nie wyskoczył. To wykształcony człowiek, ceniony nauczyciel, zasłużony radny i zasłużony burmistrz, czyli właściwy człowiek na właściwym miejscu.
Odpowiedz
ciekawy
2024-02-03 16:33:12
0 2
czyli wraca stare, wszystko uzgodnione a frajerzy jak zwykle naparzają się, można w zasadzie nie robić żadnych wyborów bo byłoby taniej.
Burmistrz- Bieda
Vice Burmistrz - Zoń
Przewodnicząca RM - Juszkiewicz( z podwójną dieta w nagrodę)
Odpowiedz
Zmianalimanowa
2024-02-03 17:38:50
1 1
Ha,ha Pani Jolu:) już niektórzy trzęsą portkami! Tak trzymać i pokazać swoje kompetencje! Trzymamy kciuki za zwycięstwo!
Mieszkańcy chcą mądrych i przemyślanych inwestycji.
Odpowiedz
Kolo74
2024-02-03 20:36:37
0 0
Czy @vvv
to może
waćpan vice-burmistrz -
zoń ???
Ładnie to tak samemu sobie autoreklamę ...?
Odpowiedz
terorist
2024-02-03 22:31:56
0 2
A jakie kompetencje do bycia burmistrzem miasta posiada pani Jolanta? Moim skromnym zdaniem nie sprawdziła się już jako miejski radny, tym bardziej przewodniczący RM, więc mam nadzieje, że Burmistrzem nigdy nie zostanie.
Odpowiedz
drewniany
2024-02-03 23:06:07
0 0
Taka wioska jak miasto Limanowa powinna podlegać pod gminę Limanowa przecież w mieście siedzibę ma urząd gminy limanowa, nieopodal jest urząd miasta a pomiędzy Starostwo, ludzie po cholere tyle tych dygnitarzy tym bardziej, że UG z UM i odwrotnie nie może się w wielu sprawach porozumieć, a wy się jeszcze tym wszystkim jaracie, może i za to weźmie się Tusk, jedna uchwała i was nie ma..,. :-))))
tdt
2024-02-04 06:56:03
0 0
Kiedyś UG Limanowa i UM Limanowa były jedną jednostką....
Odpowiedz
drewniany
2024-02-03 23:08:39
0 1
Jakimi słowami Tusk pozdrawia swój elektorat? "Siema frajerzy"))))))
ciekawy
2024-02-03 23:58:06
1 1
a jak witaja sie w Warszawie??? " H U J ci w DU P E i z D U P Ą twoją???
Odpowiedz
Zmianalimanowa
2024-02-04 08:33:16
0 0
Pani Jola walcząc dla dobra mieszkańców oraz zachowując otwarty umysł została pozbawiona swojego stanowiska. Mam oczy i potrafię myśleć jak wielu mieszkańców Limanowej i dlatego poprę Panią Jolę. Dość z AROGANCJĄ dla rządzącej władzy w Limanowej!
vvv
2024-02-04 11:43:40
0 0
Masz oczy ale przy nich klapki bo tak naprawdę mało widzisz albo nie chcesz zobaczyć tego czego dokonał w mieście obecny burmistrz
Odpowiedz
coco
2024-02-04 09:04:29
0 0
Słowa krytyczne nie mają się szansy ukazać. Oj nieładnie
Odpowiedz
Dagi
2024-02-04 09:06:56
0 2
@Zmiana Podaj przykłady tej walki pani Joli dla dobra mieszkańców jako radnej całego miasta., o co tak naprawdę walczyła?
Odpowiedz
Zmianalimanowa
2024-02-04 11:55:13
0 0
Oj ktoś tutaj ma słabą pamięć....Mieszkańcy oceniają i pamiętają.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kto zmierzy się z burmistrzem? "
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in