Baner
10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Kilka dni po odwołaniu inspektora gmina otrzymała... pozwolenie na użytkowanie

Opublikowano 23.10.2021 05:30:00 Zaktualizowano 24.10.2021 08:26:42 pan
28 10105

Kamienica. Kilka dni po odwołaniu Piotra Mamaka z funkcji powiatowego inspektora nadzoru budowlanego gmina Kamienica otrzymała z wojewódzkiego inspektoratu pozwolenie na użytkowanie hali sportowej.

W czwartek do Urzędu Gminy Kamienica wpłynęła decyzja z Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie. Jak powiedział nam wójt, WINB uchylił decyzję wydaną wcześniej przez organ pierwszej instancji – Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Limanowej. 

- Uchylono wcześniejszą decyzję i umorzono postępowanie. Decyzja jest bardzo korzystna dla gminy, bo w sentencji stwierdzono, że od czwartku możemy już użytkować halę. Bardzo się z tego cieszymy – mówi Władysław Sadowski. 

Organowi pierwszej instancji przysługuje jeszcze prawo do złożenia odwołania do sądu administracyjnego. 

Zobacz również:

Jak już informowaliśmy, w lipcu Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Limanowej odmówił wydania pozwolenia na użytkowanie budynku hali sportowej z zapleczem w Kamienicy. Nadzór miał kilkanaście uwag do złożonego przez gminę wniosku. Z udostępnionej nam przez PINB w Limanowej dokumentacji wynikało, iż samorząd nie przedłożył wszystkich dokumentów wynikających z przepisów i nie naniósł też wszystkich zmian dokonanych względem pierwotnego projektu. W czasie późniejszej kontroli okazało się natomiast, iż w jednym biegu schodów prowadzących na trybuny występuje więcej niż 10 stopni. 

Kilka dni po naszej publikacji starosta Mieczysław Uryga niespodziewanie odwołał Piotra Mamaka z pełnionej przez kilkanaście lat funkcji powiatowego inspektora nadzoru budowlanego. Powodu decyzji nie zostały podane do publicznej wiadomości, ale nieoficjalnie mówi się, iż jest to pokłosie licznych skarg kierowanych do Starostwa Powiatowego w Limanowej oraz do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie, których autorami miały być nie tylko osoby prywatne, ale i samorządy oraz instytucje państwowe.

Przypomnijmy, że władze gminy pierwotnie planowały budowę hali sportowej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Kamienicy, ale wybrana lokalizacja okazała się kłopotliwa. Ostatecznie, samorząd zdecydował się wykorzystać projekt sprzed dziesięciu lat, zakładający budowę niezależnej hali sportowej, w pobliżu stadionu w Kamienicy. Wykonawcą inwestycji została firma “Morcin” z Ochotnicy Dolnej, która w postępowaniu przetargowym złożyła ofertę opiewającą na 7 mln 970 tys. zł. Inwestycja – zgodnie z zapisami przetargu – miała zostać zakończona do dnia 30 września 2019 roku.

Komentarze (28)

limanueva
2021-10-23 06:57:39
0 6
Państwo praworządne
Odpowiedz
antonino
2021-10-23 08:54:53
0 11
To świadczy o tym że prawo budowlane w Polsce jest chore.....
Odpowiedz
abc58
2021-10-23 09:39:12
0 2
A odwołany inspektor to z jakiej opcji politycznej jest ?.
Odpowiedz
zabawny
2021-10-23 09:50:03
4 11
Mamy potwierdzenie starego powiedzenia - NADGORLIWOŚĆ JEST GORSZA OD FASZYZMU ! .

A ja mam pytanie czy złośliwiec piastujący ważne stanowisko , poniesie KONSEKWENCJE KARNE , za swoje wredne decyzje .
Odpowiedz
sydney
2021-10-23 09:51:26
15 6
Usunięto faceta, bo trzymał się przepisów. Jawna paranoja.
Odpowiedz
jarek59
2021-10-23 10:12:02
0 6
polityka miesza się z prawem budowlanym i nie tylko
Odpowiedz
WSI
2021-10-23 10:42:07
11 8
Inspektor Nadzoru Budowlanego to ma być osoba z twardym kręgosłupem MORALNYM , który nie będzie się szczerzył do każdego , tylko TWARDO wymagał przestrzegania PRZEPISÓW PRAWA BUDOWLANEGO !!!!!!!!!!!

PRAWO MA BYĆ RÓWNE DLA WSZYSTKICH !!!!!!!! jak czytam były Inspektor traktował wszystkich RÓWNO czego jest przykładem opisana sytuacja w artykule , czyli nie można go OSKARŻAĆ o jakieś niedopełnienie obowiązków , bo jeżeli wymagał przestrzegania przepisów to za co go WINIĆ ???

Widzę że wielu z was o tym zapomniało , jak czytałem komentarze pod ostatnim artykułem w tym temacie to brak słów , oskarżać kogoś że pełnił swoją funkcje zgodnie z obowiązującymi przepisami to co najmniej nieporozumienie.

Takich ludzi właśnie trzeba którzy będą przestrzegać przepisów i będą nieugięci , ale jak widzę w Powiecie Limanowskim ta cecha nie jest mile widziana , ale czy mnie to dziwi ??? NIE !!!!!!!!!!

Starosto Limanowski czy ten człowiek został ODWOŁANY dla tego że był nieugięty i prawo było dla niego najważniejsze ???

Jeżeli są pewne przepisy to trzeba ich przestrzegać , to jest OBOWIĄZKIEM inwestora i wykonawcy.

Jeżeli został odwołany BEZPODSTAWNIE to proponuję mu by poszedł do SĄDU PRACY , tam może dochodzić swoich PRAW.

Nie znam tego człowieka , ale po komentarzach i kilku artykułach wyciągnąłem pewne wnioski.
Odpowiedz
andi
2021-10-23 10:58:12
1 10
WSI- życzę Ci abyś spotkał na swojej drodze
Takiego właśnie człowieka, chyba że sam nim jesteś i tak umilił Ci życie jak wielu ludziom w powiecie a wtedy wyciągniesz swoje wnioski.
Bo w wielu przypadkach nie chodziło o przepisy, tylko ich nadgorliwe interpretowanie,
po ty aby pokazać swoje ja.
Odpowiedz
WSI
2021-10-23 11:01:39
3 7
@andi co można NADGORLIWIE INTERPRETOWAĆ ??? przepisy są i trzeba ich przestrzegać , jeżeli coś jest nie halo to wina wykonawcy lub inwestora.
Odpowiedz
lolo1
2021-10-23 12:23:06
3 4
@WSI zgadzam się z tym, że trzeba przestrzegać przepisów. Dla tego pana byli równi i równiejsi. Przepisy interpretował jak chciał. Gdyby miał MORALNY KRĘGOSŁUP jak Ty to piszesz to nie poleciał by ze stanowiska.
Odpowiedz
WSI
2021-10-23 13:18:25
2 6
@lolo1 wnioskuję że jesteś jedną z osób która miała kontakt z tym panem , więc po cóż pisać bzdety ??? opisz swoją sytuacje jaka cię spotkała , tak będzie prościej , bo jednak stwierdzasz że byli "RÓWNI i RÓWNIEJSI o czymś świadczy.

"Gdyby miał MORALNY KRĘGOSŁUP jak Ty to piszesz to nie poleciał by ze stanowiska. "

Z tym niestety muszę się nie zgodzić , bo usuwa się ludzi niewygodnych których nie da się kupić w żaden sposób , tak to już w życiu jest , a czy tu tak było ??? czas może pokaże.



Odpowiedz
emma
2021-10-23 13:35:53
0 2
ad/WSI-wszyscy znają tajemnicę Poliszynela....tylko nie piszą...
Odpowiedz
WSI
2021-10-23 13:47:14
0 4
@emma ja chętnie poznam sytuacje o których piszecie , no chyba że te sytuacje nie są takie oczywiste , bo jak wiemy punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Odpowiedz
MAJA12
2021-10-23 14:04:48
1 7
@WSI nie masz racji
Pan Piotr Mamak był aparatczykiem limanowskiej władzy za czasów jaśnie pana starosty Jana Puchały.
Pełniąc obowiązki PINB w Limanowej uważał się za kacyka Limanowej miał za nic polskie prawo , wyroki sądów , czy prawo budowlane , chyba że nie posiadał stosownych kompetencji ?
Nadszedł najwyższy czas aby takie osoby odsunąć od tak poważnych urzędów.
Jego decyzje poniżały urząd i zajmowane stanowisko .
Panie Mamak jeżeli to jest nie prawdą to tylko jedno słowo a ja ujawnię swoje dane żeby było szybciej i możemy sie spotkać na sali sądowej
Odpowiedz
powrotdzedaja
2021-10-23 14:04:53
3 1
A nie jest czasem tak, jak to zazwyczaj bywa, że pan poczuł się mocny, przestał się wypinać komuś, kto go przepchał na ten urząd i ten ktoś stwierdził, że trzeba mieć nowe popychało, które chętnie się będzie wypinało za stanowisko?
Odpowiedz
Bocian12
2021-10-23 15:16:56
1 4
Każdy człowiek pełniący funkcję kierowniczą czy społeczną powinien być dla ludzi. Niestety są ludzie, którzy na takie funkcje się nie nadają, są upierdliwi i nadgorliwi. Prawo prawem ale różnie można przepisy interpretować.
Odpowiedz
WSI
2021-10-23 15:37:14
0 4
@maja12 przynajmniej ty coś napisałaś , bo mnie INTERESUJĄ zdarzenia po których można by tak twierdzić , obrzucić człowieka płotem jest łatwo , ale trudniej to błoto zmyć.

Dużo mi mówi że za czasów Puchały , to była cenna informacja ,ale napiszę kolejny raz nie znam tego człowieka , za to widzę WIELKI ATAK na niego , więc nie wiem co mam o tym sądzić , choć dzięki twoim informacjom ten obraz jest BARDZIEJ WYRAŹNY.
Odpowiedz
szymoniak
2021-10-23 17:53:03
1 2
WSI, niektórzy ludzie pokroju Mamaka nie mogą mieć władzy, władza uderza do głowy. Mamak był gburem, nie miał serca, aludzi traktował z góry. Gdyby popracował trochę w biurze projektów, miał do czynienia z urzędami, może by miał inne spojrzenie. Władza go przerosła. Myślał że jest Bogiem icarem. to mu się należało. Urzędnicy muszą szanować ludzi!
Odpowiedz
MAJA12
2021-10-23 19:17:33
1 1
@WSI
Ktoś musi takie stanowiska sprawować.
Ja nie mówię o tym żeby się litował, żeby komuś szedł na rękę bo wybudował coś nie zgodnie z pozwoleniem.
Pan MAMAK powinien wydawać decyzje zgodnie z prawem a nie prowadzić wolnej partyzantki , traktować wszystkich równo wobec prawa. i stosować się do decyzji drugiej instancji, czy wyroków sądowych.
ten jaśnie pan miał wszytko w Du .... robił co chciał
to są fakty
Odpowiedz
tezet
2021-10-23 21:18:51
3 2
Nie znam osobiście Mamaka ale nie jest on pirwszymdobrym którego chcą zniszczyć. Ale życie jest krótkie , wiele wraca
Odpowiedz
ciekawy
2021-10-23 21:20:34
2 3
No i jasna sprawa, limanowska klika górą, teraz każda samowola będzie legalna?
Odpowiedz
olgierd
2021-10-23 22:42:43
1 0
Mi się wydaję, że te pare komentarzy które bronią byłego inspektora są po prostu od osób którym samowolkę udało się z Panem Mamakiem załatwić.. innego wytłumaczenia nie mogę znaleźć na obronę tego człowieka
Odpowiedz
szymoniak
2021-10-23 22:44:05
1 0
Ktoś kto znał tego "pana" z małej p to by bzdur nie gada. On nie miał żadnego honoru, Ludzie którzy mu w młodosci pomagali, jeszcze w czasie studiów traktował jak powietrze, utrudniał ile mógł, był największym mendą jakiego świat znał, Odszedł zasłużenie. OPINIE MA ZSZARGANĄ NA WIEKI I PO ŚMIERCI. Niech idzie swoją drogą i innych nie denerwuje
Odpowiedz
sydney
2021-10-23 22:57:03
0 3
@olgierd, mnie się nie udało nic załatwić, po prostu trzeba było poprawić nieprawidłowości zgodnie z prawem budowlanym,
Facet trzymał się prawa, nie było dyskusji, nie było znajomosci.
Nauczyliście się robić tanio pomijając prawo budowlane, na zasadach PRL-kich Szkalujcie gościa, bo nie było u niego kolesiostwa. Dlatego cenię go za to mimo, że poprawki mnie sporo kosztowały.
Odpowiedz
ciekawy
2021-10-23 23:56:07
0 3
szanowni komentatorzy prosze o odpowiedź- dlaczego ta hala w Kamienicy została zaprojektowana niezgodnie z prawem czy to amatorszczyzna projektanta czy niezły przekręt i dlaczego aby zalegalizować samowolkę trzeba było odwoływać PINB z funkcji??? Czy tą sprawą nie powinien się zająć NIK i CBA???
Odpowiedz
MAJA12
2021-10-24 02:03:00
1 1
@ ciekawy
zapoznaj sie z prawem a później zabieraj głos .
PINB sprawdza czy inwestycja wykonana jest zgodnie z zatwierdzonym projektem .
PINB nie ma prawa sprawdzać czy jest zgodna z prawem budowlanym itp , (nie posiada do tego kompetencji ).
Odpowiedz
34607szczawa
2021-10-24 07:15:37
1 3
Jak za komuny, nie wykonujesz ukazów władzy kończysz marnie.
Czy z halą było wszystko ok - oceniam że nie ale uderza to w obecną władzę PiSu więc problem zlikwidowano ;)
Zapewne na szczeblu wojewódzkim. Nikt nie będzie dociekał prawdy a w papierach prawdopodobnie już wszystko ok.
Tak działa ... ;)
Odpowiedz
ciekawy
2021-10-24 14:13:21
0 1
to po huj jest to prawo budowlane???
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kilka dni po odwołaniu inspektora gmina otrzymała... pozwolenie na użytkowanie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in