12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Burmistrz wzywa starostę

Opublikowano 13.06.2013 10:31:32 Zaktualizowano 05.09.2018 08:46:48 top
108 12556

Limanowa. Burmistrz Limanowej wzywa starostę do usunięcie naruszenia prawa polegającego na odmowie zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na ulicy Targowej w Limanowej.

Jak informowaliśmy w poniedziałek powiat limanowski nie wyraził zgody na likwidację przystanków autobusowych przy ulicy Targowej o co wnosił burmistrz (o sprawie pisaliśmy w artykule 'Kompleksowy węzeł z przystankami'

- Nie zgadzamy się z argumentami podniesionymi w uzasadnieniu przez powiat – mówi Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. Miasto wezwało więc powiat „do usunięcia naruszenia prawa polegającego na odmowie zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na ulicy Targowej w Limanowej”.

W piśmie do powiatu władze miasta wymieniły „zarzuty wobec czynności Starosty Limanowskiego podjętej w przedmiotowej sprawie”.

- Starosta wskazał w szczególności, iż projektowana zmiana organizacji ruchu w sposób poważny zakłóciłaby dotychczasowe funkcjonowanie systemu komunikacji pasażerskiej. Z uzasadnienia stanowiska Starosty Limanowskiego wynika, iż dziennie na przystankach przy ul. Targowej realizowanych jest 360 zatrzymań, z czego między godzinami 14.30 – 15.30 50 zatrzymań. Według Starosty likwidacja przystanków pociągałaby za sobą zmianę linii komunikacyjnych uwzględniających przystanki przy ul. Targowej przez przewoźników co prowadziłoby do zmiany potoków pasażerskich - pisze burmistrz. - Tego rodzaju ustalenie dokonane przez Starostę Limanowskiego są dowolne, oraz sprzeczne z regułami logiki i rozsądku. W żaden sposób Starosta nie uzasadnia na czym opiera pogląd co do stwierdzenia, iż dwa przystanki komunikacyjne przy ulicy Targowej mogą mieć przepustowość większą niż dworzec na którym na potrzeby przewoźników udostępnia się obecnie 9 stanowisk odjazdowych z możliwością powiększenia o minimum 3, czyli łącznie od 14 do 21 przystanków komunikacyjnych (stanowisk).

Zgodnie ze stanowiskiem uzyskanym przez Burmistrza Miasta Limanowa dworzec miejski autobusowy (zgodnie z uchwałą Rady Miasta Limanowa Miasto zawarło wieloletnią umowę dzierżawy na dworzec na zasadach umożliwiających równy dostęp do dworca dla wszystkich przewoźników) może obsłużyć dziennie około 1150 sztuk.

Już samo porównanie tych dwóch wielkości dezawuuje argumentację przedstawioną przez Starostę. De facto proponowana w projekcie zmiana zakłada, iż ruch pasażerski generowany przez przewoźników wykonujących przewozy osób w transporcie krajowym przesunie się na specjalnie do tego celu zbudowany i przystosowany obiekt wyposażony w zaplecze służące obsłudze podróżnych (poczekalnia, toalety, kasy) posiadający szereg stanowisk do obsługi podróżnych wsiadających i wysiadających. Niewątpliwie tego rodzaju rozwiązanie w znaczący sposób wpłynie także na bezpieczeństwo podróżnych i pieszych. Tak znaczna kumulacja osób wysiadających i wsiadających oraz poruszających się chodnikami okalającymi obecne zatoki przy ulicy Targowej oznacza nieukierunkowany ruch w wielu kierunkach, co przy określonych parametrach zatoki i chodnika musi kończyć się nieuprawnionymi wejściami pieszych na jezdnię, a tym samym w znaczący sposób ogranicza bezpieczeństwo na tym odcinku drogi miejskiej. Przesunięcie ruchu pasażerskiego na dworzec uporządkuje go, poprawi standardy oczekiwania podróżnych - w konsekwencji doprowadzi do oczekiwanego przez Starostę 'uporządkowania przepływów potoków pasażerskich'.

Nie może także mieć decydującego znaczenia, iż w projekcie budowlanym widniały i w rzeczywistości zostały zrealizowane zatoki przystankowe. Zmiana organizacji ruchu oznacza, iż w miejsce dotychczasowych rozwiązań wprowadza się nowe. Argumentacja Starosty, że skoro w projekcie budowlanym przy ul. Targowej zostały zaprojektowane, a następnie w toku realizacji inwestycji wykonane zatoki przystankowe to stanu tego nie można zmienić kłóci się z logiką i porządkiem prawnym. Jest to bowiem normalna sytuacja, w której rozwiązanie drogowe danego typu zastępuje się innym - które wg zarządcy drogi jest korzystniejszym. W projekcie zmiany organizacji ruchu wyraźnie wskazano, iż zatoki przy ul. Targowej pozostaną w celu realizacji potrzeb z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego - jako miejsce zatrzymań dla pojazdów prywatnych, którymi dowożeni są podróżni na dworzec oraz postój Taxi - istotny w tym miejscu z racji bliskości dworca autobusowego.

Bezpodstawne i niczym nie poparte jest twierdzenie Starosty, co do tego, aby likwidacja przystanków pociągnęłaby za sobą zmianę przebiegu linii komunikacyjnych przez przewoźników. Przewoźnikom Miasto Limanowa udostępnia bowiem wjazd na dworzec – w linii prostej odległość między obecnymi przystankami zlokalizowanymi na ulicy Targowej a stanowiskami dworca miejskiego nie przekraczają 100 metrów. Wobec powyższego projektowana zmiana – w ocenie Wnioskodawcy – w żaden sposób nie zaburzy schematu komunikacyjnego dla ruchu pasażerskiego. Co najwyżej możliwa jest drobna korekta godziny przyjazdu i odjazdu, jednakże nie powinna ona być większa niż 2, 3 minuty. Należy zauważyć, iż Starosta posługuje się jedynie ogólnymi pojęciami nie przenosząc ich na grunt stanu faktycznego, naruszając przy tym podstawowe zasady postępowania administracyjnego.

Miasto cytuje także przepisy, z których jak twierdzi, jednoznacznie wynika jaki jest zakres badania przez Starostę projektu organizacji ruchu. - Są to kwestie bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska, efektywnego wykorzystania dróg lokalnych oraz potrzeby społeczności lokalnej i założenia polityki transportowej. Jednakże analiza projektowanej zmiany prowadzi do wniosku, iż powyższe parametry ulegają znacznemu poprawieniu wskutek dokonanej zmiany - uważa miasto. - Wobec powyższego należy uznać, iż Starosta Limanowski naruszył przepisy prawa o ruchu drogowym, ustawy o drogach publicznych i cytowanego wyżej rozporządzenia odmawiając uwzględnienia projektu zmiany organizacji ruchu na ulicy Targowej.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy powiat. Po otrzymaniu odpowiedzi zostanie ona opublikowana.

Komentarze (108)

zabawny
2013-06-13 11:07:44
0 0
'Zaprawdę powiadam Wam' Pan Starosta nie zmieni swojej decyzji. WSA szybko też nie rozstrzygnie sporu. :)
Odpowiedz
zabawny
2013-06-13 11:09:54
0 0
Pana Starostę należy UWIELBIAĆ, a nie jakieś tam naruszenie ... :)))
Odpowiedz
MAJA12
2013-06-13 11:22:50
0 0
Od samego początku uważam ,że Burmistrz ma racje porządek w mieście musi być, a to że starosta łamie prawo to nie jest w tym nic dziwnego.
Odpowiedz
Daro
2013-06-13 11:55:07
0 0
Panowie zastawcie sobie trochę energii i pomysłów na kampanie wyborczą !, bo wybory już za pasem :)))
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 12:58:35
0 0
Rada odrzuci sprawa trafi do WSA stanowisko poznamy w przyszłym roku.

Ciekawi mnie jedno, dlaczego Pan Starosta zmienił zdanie?.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 13:11:05
0 0
Ja nie zgadzam się żeby taki pieniacz jak Bieda był burmistrzem Limanowej,Miasto Limanowa nie jest prywatnym folwarkiem Pana Biedy, a przewoźnicy nie są jego sługami, dlaczego Pan Bieda zadłuża Miasto Limanowa ? Na początku swojej kadencji strasznie narzekał jak to jest Miasto zadłużone przez poprzedniego Burmistrza, a sam teraz bardzo powiększa zadłużenie,czyli jest hipokrytą i teraz należy zdzierać z przedsiębiorców ,aby starczyło na podwyżkę wynagrodzenia dla Burmistrza i na pokrycie długów miejskich.
Odpowiedz
AdamKnight
2013-06-13 13:17:35
0 0
Kogo to obchodzi, Alexa, że się nie zgadzasz? Hehehh eheh he heh h...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 13:21:01
0 0
@Alexa były wybory, to trzeba było głosować a nie siedzieć w domu :)
Odpowiedz
Janek64
2013-06-13 13:39:24
0 0
Jezeli jest pat i wladze sa bezradne to moze by mieszkancy wzieli problemy w swoje rece .Pewnie szybciej i latwiej by je rozwiazali . W demokracji oprocz wladzy jest cos takiego jak 'Spolecznosc obywatelska' Pozdrawiam
Odpowiedz
kpiarz
2013-06-13 13:40:23
0 0
Nie będzie ta nasza pseudo-turystyczna wioska na prawach miejskich dobrze funkcjonowała, jak dwa ośrodki 'władzy' będą się prześcigały w pomysłach, jak tu jeden drugiemu kłodę pod nogi podłożyć, zamiast współpracować.

Nie wiem czy to się warto dla marnej 'pietruszki' tak poświęcać, jak tyle 'smaczniejszych' warzyw w miejscowym ogródku...
Odpowiedz
MAJA12
2013-06-13 13:47:21
0 0
Już za rok wybory, juz za rok zmienimy władze PiS z limanowej wykurzymy.
Odpowiedz
Janek64
2013-06-13 13:52:56
0 0
@ Maja jak myslisz potrafisz zudowac cos nowego innego lepszego zeby Limanowa byla szczesliwa a ludziom zylo sie dostatnio ? To takie moje pytanie jezeli mozesz prosze o odpowiedz .Milo Pozdrawiam
Odpowiedz
kpiarz
2013-06-13 13:57:05
0 0
Tu nie chodzi, do jakiej partii należy człowiek sprawujący władzę lokalną, tylko co robi. Dopóki będzie przedkładał własne zdanie i interesy swoje i swoich znajomych ponad dobro ogółu, będzie dla mnie złym 'zarządcą' nieważne, która 'zbieranina osłów' go legitymizuje...
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 14:05:49
0 0
Tak dla poglądu informacji trafiłem na taki artykuł proszę poczytać :

'Z inicjatywy starosty limanowskiego Jana Puchały odbyło się spotkanie przedstawicieli przewoźników, właścicieli PKS firmy Pasyk*Gawron i burmistrza Marka Czeczótki. Rozmawiano o wyznaczeniu jednego miejsca odjazdu dla wszystkich kursów.
Propozycja przeniesienia wszystkich przewoźników na dworzec PKS padła w ubiegły piątek od burmistrza, lecz nie znalazło to uznania wśród zainteresowanych, którzy obawiali się możliwości późniejszego podniesienia cen za wjazd na dworzec PKS. Burmistrz zaproponował wówczas, by przystanek dla busów odjeżdżających poza miasto i gminę, przenieść na prywatny parking przy ul. Kilińskiego. Przewoźnicy na to przystali, jednak jak się wczoraj okazało, pomysł jest niemożliwy do realizacji. Teren ten nie jest bowiem przeznaczony pod komunikację samochodową tzw. 'dworzec'. Działka ta w planie zagospodarowania przestrzennego jest przeznaczona pod zabudowę jednorodzinną.
Z kolei starosta zaproponował, że wraz z burmistrzem zagwarantują przewoźnikom, iż cena za wjazd na dworzec PKS nie wzrośnie bez zgody zainteresowanych. Przystali na to właściciele PKS Pasyk*Gawron, którzy zaproponowali stawkę 20 groszy za wjazd. Taką samą, jaka będzie obowiązywać w Urzędzie Miasta za wjazd na Mały Rynek.
Za przeniesieniem kursów na dworzec przemawia możliwość odjazdu z jednego miejsca do wszystkich miejscowości, co byłoby korzystne dla podróżnych. Kolejnym argumentem jest poczekalnia w budynku, ubikacja oraz duży plac manewrowy, na którym nie dochodziłoby do drobnych stłuczek czy korków, jakie miały miejsce na Małym Rynku. Lokalizacja ta daje też pasażerom możliwość wyboru przewoźnika. Przy takim rozwiązaniu część busów nie przejeżdżałaby już przez zakorkowany limanowski rynek.
Innym omawianym problemem były rozkłady jazdy. Zdarzają się kursy, w których przewoźnicy niemal pokrywają się w odjazdach, na tych samych trasach. Jeden jedzie np. o 11:57, drugi 12:01 a trzeci 12:04. Może to doprowadzić do tragedii, gdyż przewoźnicy ścigają się na trasie, by zabrać czekających na przystankach pasażerów.
Nie ma jednak możliwości prawnych, by zablokować taki proceder i odmówić przyznania koncesji na dany kurs.
- Ustawa o transporcie drogowym, nie daje nam możliwości ingerencji w rozkład jazdy - mówi Zygmunt Biedroński, dyrektor wydziału komunikacji starostwa.
Starosta jednak będzie proponował, by przewoźnicy podzielili się między sobą 'najlepszymi kursami'. Na poniedziałek ustalono termin kolejnego spotkania, podczas którego powinny paść odpowiedzi ze strony przewoźników, co do wyboru lokalizacji'

(TOP), 'Dziennik Polski' 2006-12-15
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 14:08:36
0 0
Tak MAJA12, pewno lepiej aby w Limanowej rządzili kłamcy z PO, ale w Limanowej nie ma już za wiele do 'ukradzenia', Rostowski swoimi podatkami 'ukradł' co się dało, no chyba że chodzi ci o 'wielbicieli' pederastów.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 14:09:30
0 0
za porządek w mieście odpowiada Burmistrz - jeśli źle ocenił sytuację to przegra wybory. Ale skoro odpowiada za miasto to powinien mieć możliwość rządzenia. Starosta nie powinien forsować swojej polityki w mieście, bo to nie jego sprawa i nie jego działka.
Odpowiedz
Janek64
2013-06-13 14:14:37
0 0
@ Panie Doradco Pan to ma podglad istne okno na swiat .Tez lubilem Dziennik Polski jak Pan TOP tam pracowal w tamtych czasach Dla mnie piekne czasy nawet mam orginaly rowniez z moja fotka .Pozdrawiam

Od razu zastrzegam ze to nie reklama Dziennika Polskiego
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 14:17:11
0 0
'Prywatni przewoźnicy nadal mówią –„nie“–pisze Gazeta Krakowska. Chodzi o zmiany w komunikacji publicznej, jakie planuje się w centrum Limanowej. Z początkiem nowego roku z małego rynku przestaną odjeżdżać niektóre busy. Zostaną tam tylko te, które obsługują teren miasta i gminy Limanowa. Pozostałe muszą się wyprowadzić. Taką decyzję podjęły władze Limanowej. –Na małym rynku jest ogromny tłok. Wielu przewoźników traktuje to miejsce, jako swój przystanek końcowy, a na to nie możemy się godzić. W godzinach szczytu jest tam bardzo ciasno, a nawet niebezpiecznie –wyjaśnia powody decyzji burmistrz Limanowej Marek Czeczótka. „Busiarze”mieliby korzystać z dworca firmy Pasyk&Gawron, która kupiła dawny PKS. Problem w tym, że prywatni przewoźnicy nie chcą takiego rozwiązania. Boją się, że Pasyk&Gawron wywindują ceny za wjazd na dworzec. Dlatego większość z nich o takim rozwiązaniu nie chce słyszeć. Konflikt próbuje łagodzić starosta Jan Puchała, który na spotkanie zaprosił przedstawicieli przewoźników, szefów PKS oraz burmistrza miasta. Starosta zaproponował, żeby ceny za wjazd na dworzec nie można było zmienić bez uzgodnienia z burmistrzem, starostą i oczywiście przewoźnikami. Ci jednak nie dali się przekonać. –Kadencja trwa cztery lata. Co będzie później, kiedy już może nie być ani Czeczótki ani Puchały –pytał Bogdan Pietrucha, szef firmy Maxbus. Starosta odpowiedział, że od tego są długoterminowe umowy i nie ma powodów do niepokoju. Swojej firmy bronili też przedstawiciele PKS. –Na nasz dworzec wjeżdżają inni przewoźnicy i nikt nie narzeka. Przecież gdybyśmy byli niewiarygodni, to zerwaliby z nami umowy, a tak się nie stało –mówił Wojciech Gawron, szef PKS. Kolejny problem to cena, którą PKS miałby sobie „krzyknąć”za wpuszczanie na swój teren prywatnych przewoźników. Z deklaracji PKS wynika jednak, że ma być taka sama jak w mieście. Prywatni przewoźnicy cały czas myślą też o nowym, własnym dworcu. Znaleźli nawet miejsce w okolicach bazaru, gdzie teraz znajduje się parking. Problem w tym, że ten teren prawdopodobnie nie jest przeznaczony pod taką działalność. Czasu na wyjaśnienie sprawy jest coraz mniej, bo na propozycje przewoźników burmistrz czeka tylko do 27 grudnia, a od 1 stycznia 2007 roku, Mały Rynek będzie dla części z nich zamknięty. –Możemy się zgodzić na 2-3 miesiące zwłoki w sprawie decyzji o budowie nowego dworca –mówi burmistrz miasta Marek Czeczótka. Miesięcznie na Małym Rynku notuje się około 24 tysięcy wjazdów. Po zmianach będzie ich 19 tysięcy. Teraz na terenie powiatu jest około 30 przewoźnikowi'

http://infobus.pl/text.php?id=9064
Odpowiedz
MAJA12
2013-06-13 14:19:25
0 0
Alexa ja nie jestem zwolennikiem PO czy PSL, ale chodzi mi oto, aby skończyły się układy . W obecnej chwili to mamy tak ,że w starostwie, gminie ,urzędzie miasta pracuje sama rodzinka .pl....
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 14:19:42
0 0
Jak Pan Burmistrze i jego Szanowny zastepca Zon Waclaw narobili dziadostwa, to niech teraz sprzataja i jak najszybciej robia porzadek.
Ten cyrku juz jest tak nudny, ze nawet mi sie artykulow nie chce czytac.
Oczywiscie Pan Starosta teraz wszystkiemu winien.
Panie Bieda rusz Pan glowa. Pan jest dobrym burmistrzem, tylko ma Pan zlych doradcow!
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 14:22:03
0 0
Jesteś wazelinko, czyżby Burmistrz Ci kazał przerwać prace, abyś pisał hymny pochwalne o nim ?
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 14:23:03
0 0
Pan Wojewoda uchylil decyzje Burmistrza i Rady Miasta to oznacza ze Pan Burmistrz nie ma racji. A zreszta @Maja12 i wszyscy pozostali pieniacze poczekajcie na odpowiedz Pana Starosty wtedy bedziecie miec pelny obraz wszystkiego i wowczas sobie mozecie pisac.
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 14:27:27
0 0
To bylo do mnie @Alexa?
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 14:30:21
0 0
No właśnie @ bearchen zaczekajmy na odpowiedź Pana Starosty i nie piszmy nic.

Jestem za .

A czemu Ty jedziesz bo Panu Burmistrzu później pisząc, że jest dobrym Burmistrzem ? :)
Odpowiedz
MAJA12
2013-06-13 14:33:15
0 0
@bearchem Wojewoda uchylił uchwałe tylko częściowo
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 14:34:47
0 0
Nigdy nie pisałam że jest dobrym burmistrzem, tylko że jego niektóre pomysły są bardzo dobre, a to jest różnica, więc nie pisz nieprawdy.
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 14:37:14
0 0
@Doradco myslalam, ze sobie juz poszedles:)
Ale ok.
Napisze to co mysle.
Otoz ogole mowiac uwazam, ze jest dobrym burmistrzem. Stara sie jak moze, jednak w pewnych przypadkach w ogole sobie nie radzi. Moze to wina radcow, doradcow i Bog jeden wie kim on sie tam jescze otacza, ktorych slucha a oni zwyczajnie zle mu doradzaja??
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 14:39:45
0 0
@Alexa do kogo Ty sie w ogole zwracasz?
@Maja czesciowo czy nie, oznacza to, ze nieprawidlowosci byly zatem jeszcze raz napisze, ze zanim otworzycie buzie, poczekajcie na decyzje Starosty.
Ona z pewnoscia szybko nadejdzie.
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 14:41:15
0 0
@ bearchen ja dopiero niedawno wróciłem stęskniłem się za Twoimi komentarzami więc czytam i jak mogę staram się Cię rozweselić.

Poczytaj jeszcze to :

'W Limanowej panuje autobusowy chaos. Znalezienie przystanku, z którego odjeżdża autobus w żądanym kierunku, stanowi spory problem, zwłaszcza dla osób spoza Limanowej.
- Dwie godziny czekałam na bus do Nowego Sącza. To, jak jeżdżą busiarze, nijak się ma do rozkładu jazdy - denerwuje się Halina Niemiec z Nowego Sącza. Jak się okazuje, problem tkwi między innymi w tym, że w stosunkowo niedużej Limanowej jest aż pięć tak zwanych końcowych przystanków, z których odjeżdżają przewoźnicy. Z każdego w innym kierunku, bez jakiejkolwiek reguły i czytelnej informacji dla podróżnych.
Dla kogoś spoza okolicy nie lada kłopotem jest znalezienie odpowiedniego przystanku. Także miejscowi mają już dość tego bałaganu. Rudolf Zaczyński, zastępca burmistrza miasta, mówi, że władzom bardzo zależało na stworzeniu takiego miejsca, skąd będą ruszali wszyscy przewoźnicy. Na chęciach się jednak skończyło. - Wydawało się nam, że najlepszym miejscem na zbiorowy przystanek jest dworzec byłego PKS-u. Prywatna firma, która kilka lat temu kupiła ten teren, zgodziła się. Odmówili jednak właściciele pozostałych firm przewozowych. Twierdzili, że nie będą odjeżdżać z przystanku konkurencji - tłumaczy wiceburmistrz Zaczyński.
Pomysłem na uporządkowanie tego bałaganu było rondo na Małym Rynku. Początkowo odjeżdżali z niego wszyscy, ale ruch był tak duży, że ograniczono go tylko do busów kursujących na terenie miasta oraz wiejskiej gminy Limanowa.
- To jest naprawdę głupie. W Nowym Sączu wszyscy odjeżdżają z dworca. Tam się dało. Czemu tu nie można? Wcale nie żądaliśmy wysokich opłat za korzystnie z placu, ponieważ nasza firma nie jest w stanie wykorzystać całego terenu przed dworcem - mówi Wojciech Gawron, prezes spółki Pasyk-Gawron, aktualny właściciel dworca. Zdaniem prezesa Gawrona, na to rozwiązanie powinni się zgodzić przede wszystkim właściciele busów odjeżdżających z ul. Targowej znajdującej się obok dworca. - Ludzie stoją tam w błocie. Nie ma żadnego przystanku, żadnej ławki - dodaje. Na zamontowanie jakiegoś trwałego przystanku i uporządkowanie tego miejsca nie ma szans. - Najdalej za rok ten przystanek zniknie, ponieważ ruszy budowa limanowskiej obwodnicy - mówi wiceburmistrz. Jedyne, co pozostaje władzom miasta, to apel do właścicieli busów o zdrowy rozsądek'

http://www.infobus.pl/text.php?from=archive&id=19331
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 14:44:39
0 0
'Na zamontowanie jakiegoś trwałego przystanku i uporządkowanie tego miejsca nie ma szans. - Najdalej za rok ten przystanek zniknie, ponieważ ruszy budowa limanowskiej obwodnicy - mówi wiceburmistrz. Jedyne, co pozostaje władzom miasta, to apel do właścicieli busów o zdrowy rozsądek'

Ach ten Burmistrz :)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 14:54:55
0 0
To Ci Doradco przypomnę że przez głupią decyzję Burmistrza Biedy trzeba było wymienić płyty pod LDK, burmistrz niby głośno wołał że będzie oszczędzać , a utworzył etat dla całkowicie zbędnego zastępcy, który swoimi głupimi wypowiedziami wywołał 'wojenkę' ze starostwem,zgodził się też w 'ramach oszczędności' oczywiście, na podwyższenie swojego wynagrodzenia.Za wszystkie te 'oszczędności' płaci UM z podatków które są ściągane z mieszkańców Miasta Limanowa.
Odpowiedz
jeden1
2013-06-13 14:56:44
0 0
bearchen-nie uważasz że się zapędziłaś?Pan Doradca zadał Ci pytanie-dlaczego jedziesz po panu burmistrzu...a Ty w tej gorączce odpowiedziałaś jako Alexa...dobre:)Zwolnij trochę.
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 15:07:10
0 0
Nie, nie zapedzilam sie w zadnym wypadku.
@Alexa to nie ja :). Przykro mi, ale Ci sie nie udalo.
Milego popludnia ;)
Pozdawiam @doradco.
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 15:19:54
0 0
@ Amstrong '@Alexa były wybory, to trzeba było głosować a nie siedzieć w domu :)'

Rzecz w tym, że @ Alexa wybiera Wójta (:

@ bearchen Równie Gorąco Pozdrawiam :)
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 16:08:51
0 0
Teren przy ul. Kilińskiego nie jest przeznaczony pod komunikację samochodową tzw 'dworzec', zaznaczam, że również i teren przy ul. Z.Augusta nie jest przeznaczony pod komunikację samochodową, więc jakim prawem przewoźnicy urządzili tam dworce?

Szanowna władzo miejska i powiatowa, czy tych przedsiębiorców-przewoźników nie obowiązuje miejscowy plan przestrzennego zagospodarowania?, to w takim razie może i inni przedsiębiorcy wezmą przykład z przewoźników i będą sobie uprawiać samowolkę, wtedy nie muszą błądzić po urzędach, by otrzymać wszelakie zgody, zezwolenia, decyzje- a trwa to minimum 2 lata.

@bearchen Dlaczego twierdzisz, iż Burmistrz z zastępcą narobili dziadostwa? może zdążyłaś zauważyć, że już w 2006 roku władze miejskie i powiatowe dążyły, by powstał jeden dworzec, niestety ustąpili i dali wolną rękę busiarzom i mamy to dziadostwo do dnia dzisiejszego

Tak dalej być nie może, mieszkańcy nie są na tyle ograniczeni, by nie zauważyli, nie orientowali się, nie widzieli, nie doświadczyli na własnej skórze lokalnej brudnej polityki, a skąd ona wychodzi, kto rozdaje karty,chyba nikomu nie jest obce.
Odpowiedz
namoR
2013-06-13 16:27:29
0 0
Po przeczytaniu tytulu tej publikacji, zastanawialem sie czy to bedzie wezwanie do szermierki czy zapasow...;)

A teraz na powaznie. Wracajac do niedalekiej historii, w czasie kilku ostatnich miesiecy czy lat, czytalem tutaj wiele informacji na temat roznych sporow. Czytalem rozne komentarze, publikacje, wypowiedzi roznych Samorzadow i osob, ktore w tych konfliktach sa podmiotem lub jedna ze stron. Czesto po nieudanych probach rozwiazania tych sporow miedzy soba, nie tylko np. sasiedzkich, zwracano sie o pomoc do Urzedu Starostwa jako najwyzszej Jednostki Samorzadu Terytorialnego. Czyzby w tym przypadku tez tak bylo...?

Po przemysleniu kilku spraw, nadal sie zastanawiam, kto w koncu rzadzi miastem Limanowa? Kto wyznacza tereny pod przystanki? Burmistrz, Rada Miasta, Prywatni Przewoznicy, firma 'Pasyk & Gawron', Starosta czy Szanowni Mieszkancy lub moze uzytkownicy portalu limanowa.in?

Niech mi z Panstwa ktos odpowie. Kto planuje Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Limanowa? Kto planuje atrakcyjnosc miasta i wyznaczonych przystankow? Zapytam jeszcze raz, Starosta, Burmistrz, Rada Miasta, Prywatni Przewoznicy, firma 'Pasyk & Gawron', Szanowni Mieszkancy lub moze uzytkownicy portalu limanowa.in?
Odpowiedz
kitek
2013-06-13 16:50:15
0 0
@DAGI Teren przy ul. Kilińskiego nie jest przeznaczony pod komunikację samochodową tzw 'dworzec', zaznaczam, że również i teren przy ul. Z.Augusta nie jest przeznaczony pod komunikację samochodową, więc jakim prawem przewoźnicy urządzili tam dworce?

Może masz racje ,że teren nie jest przeznaczony pod komunikacje ,ale może być przeznaczony pod usługi a przewóz osob jest usługą i może tam być dworzec

Za cały bajzel komunikacyjny winni są STAROSTA I BYŁY BURMISTRZ CZECZÓTKA to oni rozpuścili przewoźników .
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 16:59:32
0 0
@kitek O ile mi wiadomo, to mogą być drobne usługi: takie jak szewc,fryzjer, krawiec, różne gabinety...
Jeżeli by ktoś chciał wybudować np. warsztat samochodowy taki z prawdziwego zdarzenia z lakiernią, to uważasz, że może otrzymać zgodę?, to również chyba usługi.
Odpowiedz
exkalibur
2013-06-13 17:03:48
0 0
ale wesolo znowu urzednicy z UM klepia nadgodziny na necie,ale sie boja o swoje pupcie
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 17:09:08
0 0
@ exkalibur idziesz z pomocą ?.
Odpowiedz
exkalibur
2013-06-13 17:11:27
0 0
kupil bym jakas dzialke ,bo naliczylem ze miasto sprzedaje ich chyba osiem <informacje z urzedu> czyzby brakowalo kasy
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 17:22:57
0 0
@exkalibur Kupuj, kupuj działki tanie, już w poprzednich kadencjach chcieli sprzedać, ale kupców na nie nie było, to się jeszcze ostały.
Odpowiedz
CyberLuke
2013-06-13 17:23:15
0 0
Jak przeczytałem tytuł 'Burmistrz wzywa starostę' mało z fotela nie spadłem Król Kopiec Kreta Wielki zapomiał całkiem o strukturze samorządu terytorialnego. Z tego co słyszałem Pan doradca Zoń WOS-u uczył pasowałoby żeby mu przypomniał. Mam też prośbę do Pana Doradcy limanowa.in, który się zatrzymał w czasie - 2006 r. czasy Czeczótki - nie wlepiaj głupich artykułów, a broń Boże nie pokazuj ich Burmistrzowi, bo się nimi podpiera argumentując zaistniałą sytuację. Mamy 2013 r. Heloł. Mała podpowiedź na przyszłość także do Pana Top-a - Pół ostatnich artykułów to słowa cytuję 'NARUSZENIE PRAWA' wrzućcie w końcu jakieś konkretne artykuły kodeksu, bo na nieuków Burmistrz z Doradcami zaczynają wychodzić.
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 17:23:31
0 0
Kup tylko nie bierz kredytu bo Cię komornik będzie ścigał :)
Odpowiedz
marlehill
2013-06-13 17:27:00
0 0
Burmistrz powinien jednak przegonić tych swoich doradców -od siedmiu boleści- bo inaczej będzie bieda....
natomiast dla pana starosty duży plus.
Odpowiedz
exkalibur
2013-06-13 17:36:26
0 0
jak sprzedacie juz wszystko to co wtedy ? pojdziecie pod latarnie czy pod kosciol
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 18:35:34
0 0
@cyberluke - a gdzie ty ten fotel kupowałeś? w smyku? każdy może wezwać starostę do usunięcia naruszenia prawa - art 87 i 88 ustawy o samorządzie powiatowym. wystarczy, ze ma interes prawny.
z tego co przytoczył doradca widać, że całe miasto jest w rękach jednego przewoźnika, któremu bez przerwy się coś nie podoba - mam wrażenie, że po prostu ma interes w tym, żeby przewozy nie zostały w końcu uporządkowane. Nieważne kto się za to weźmie, czy Puchała czy Bieda zawsze będzie sprzeciw bo coś tam (argumenty zawsze sie znajdą).
Odpowiedz
bearchen
2013-06-13 18:54:19
0 0
W temacie busow juz glosu nie bede zabierac.
Poczekam az wszystko sie pieknie uporzadkuje, wowczas zloze najszczersze gratulacje(nawet kwiaty wysle) tym, ktorzy sie do tego przyczynili:). Taki sukces trzeba docenic.
Obym tylko miala ta mozliwosc gratulacji przed zakonczeniem kadencji Pana Burmistrza i jego Szanownego Zastepcy Zonia Waclawa :).
Odpowiedz
gugu2134
2013-06-13 19:13:38
0 0
To że Burmistrz zadłuża miasto jak nikt dotychczas to prawda,sprzedaje co może a miał tego nie robić.Najgorsze jest to że otacza się gromadą błaznów.My mieszkańcy za to zapłacimy.
Odpowiedz
CyberLuke
2013-06-13 19:16:32
0 0
Szanowny Henryku -> Art. 88. 1. Przepisy art. 87 stosuje się odpowiednio, gdy organ powiatu nie wykonuje czynności nakazanych prawem albo przez podejmowane czynności prawne lub faktyczne narusza prawa osób trzecich. -> Rozumiem że według Ciebie osobami trzecimi nie są mieszkańcy, którym Burmistrz zabiera przystanki, a sam Burmistrz z doradcami, dostający bezpośredniego klapsa od starosty, bo coś po jego myśli nie poszło. Powiem tak ani Ty ani ja prawnikami nie jesteśmy zajmie się tym najwyżej Sąd Administracyjny.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 19:39:26
0 0
Starosta poruszył istotne kwestie i burmistrza poruszyło
zatrzetrzewienie jest ze strony p.Burmistrza nie do opisania
słowa uznania i podziękowania dla p.Starosty
za gest w kierunku ludzi nie w kierunku
czystego zysku i zakłamania
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 19:45:22
0 0
@cyberluke - a weź ty przeczytaj art 87 ustawy. Prawda jest taka, że większość mieszkańców miasta i powiatu chciałaby, żeby był normalnie funkcjonujący dworzec, żeby wiadomo było jaki kurs o jakiej godzinie odjeżdza i gdzie ma dojechać. Tylko tyle i aż tyle. I żeby można było usiąść i poczekać a kurs, a jak się człowiekowi chce sikać, to żeby poszedł do toalety, a nie biegał po krzaczorach w okolicach pseudodworców czyli placyków rodem ze średniowiecza.
Warszawa porodziła sobie z mafią kupców stolikowych i taksówkarską wokół Dworca Głównego, na Balicach poradzili sobie z tzw. 'przewozem osób' to i Limanowa sobie poradzi. Tylko trzeba stanowczości której zabrakło Panu Czeczótce i Panu Puchale w roku 2006.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 20:04:51
0 0
kell - za wjazd na dworzec miejski trzeba zapłacić 1 zł. Ile trzeba zapłacić za wjazd na plac na Z.Augusta??
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 20:12:07
0 0
za wjazd na dworzec w N.Sączu był 1zł teraz 15zł do 20 od autobusu łapiesz temat czy tłumaczyć ?
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 20:13:03
0 0
@gugu2134 Masz przynajmniej jakiekolwiek pojęcie o ile Burmistrz zwiększył zadłużenie miasta?,
a jakie zadłużenie powstało chociażby w poprzedniej kadencji? i ile wówczas sprzedano nieruchomości i na jaką kwotę?
Masz rozeznanie, jakie kwoty w poprzednich kadencjach były przeznaczone na inwestycje? ile wtedy miasto przeznaczyło wkładów własnych?, a ile uzyskano dotacji?

A wiesz ile obecne władze przeznaczają na inwestycje?, ile wygospodarowano środków własnych?, ile pozyskano dotacji?

Obecnie realizuje się największe inwestycje, najbardziej potrzebne i długo oczekiwane, bo gdyby nadal nic nie ruszyło, to Limanowa na dobre by zamarła.

Gugu twierdzisz, że Burmistrz sprzedaje wszystko co się da, a cóż to takiego wysprzedał? napisz, bo chyba te parę działek, które są ogłoszone do sprzedaży, to nawet nie ma co brać pod uwagę, poprzednio nikt nie znalazł się chętny na ich kupno, a po drugie jakie to wielkie kwoty.
To co piszesz, to paplanina, a żadnego pojęcia o sprawach rzeczywistych, to Ty nie masz.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 20:22:59
0 0
nie kell nie łapię. Miasto wydzierżawiło dworzec na 20 lat. To znaczy, że jest 1 złoty i będzie 1 złoty. Śmieszy mnie to straszenie podwyżkami. Rozumiem, że prądu w domu też nie masz, bo teraz jest ... za kwh ale może być i 100 zł. Tak samo z telefonem komórkowym - nie boisz się, że masz umowę na 2 lata a jutro ci podwyższą i zamiast paru groszy za minutę będziesz płacił 20 zł??? Farmazony i farmazony. Na co liczycie, że kłamstwo powtarzane bez przerwy zostanie uznane za prawdę?? słabe.
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 20:43:55
0 0
@CyberLuke Twierdzisz, że Burmistrz z doradcami dostali bezpośredniego klapsa od Starosty, widzisz to nie tak, to mieszkańcy dostali tego klapsa, bo Burmistrz i Rada Miasta chcą w końcu uporządkować ten bajzel i w tym powinien być również interes Starosty.
Odpowiedz
forfiter
2013-06-13 20:46:28
0 0
Ojojoj, niedobry burmistrz...
Odpowiedz
Janek64
2013-06-13 20:49:02
0 0
Nic na sile panstwo urzednicy!!! .Kazdy bus to miejsca pracy nawet ten najmniejszy. Kazdy wlasciciel busa placi podatki rowniez do miasta. O nich wszyskich trzeba zadbac przedewszystkim rozmawiac. Panowie busiarze nie zagarna calego miasta oni rowniez utrzymuja swoje rodziny .Nie moga zwiekszac kosztow bo inaczej pojda na bezrobocie .Decydenci musza to zrozumiec i wprowadzac takie rozwiazania zeby byly dobre szybkie i bezkolizyjne z korzyscia dla wszyskich. Nie upierac sie przy swoim Prowadzic rozmowy i jeszcze raz prowadzic rozmowy Pozdrawiam
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 21:08:33
0 0
Nikt im miejsc pracy nie odbiera, nikt im nie zwiększa kosztów, przewoźnikom nie podoba się, że musieliby korzystać z dworca, który jest własnością konkurencji, nie dociera do nich, iż miasto wydzierżawiło dworzec na 20 lat i teraz jest we władaniu miasta, a ich obawy, że mogą być podwyżki to również taki wybieg.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 21:16:02
0 0
'każdy bus to miejsce pracy' - świetnie Janku, rozumiem, że od jutra to będzie oficjalne wytłumaczenie sprzedawcy który sprzedał nieletniemu alkohol, bo przecież sklep to jego miejsce pracy, taksówkarza, który złamie przepisy drogowe - bo taksówka to miejsce pracy. Jakoś nie widzę, żeby busiarze walczyli z miastem Kraków, które nie pozwala zatrzymywać się na każdym miejskim przystanku, czy z ITD, które kontroluje każdy papierek.
Odpowiedz
Julek
2013-06-13 21:19:30
0 0
To burmistrz, nie Starosta jest wybrany bezpośrednio i tylko on rządzi w mieście.
Starostę wybrała Rada Powiatu, burmistrza wszyscy głosujący mieszkańcy miasta. Walczymy o wybory bezpośrednie? To uszanujmy tego, kto rządzi w mieście.
Odpowiedz
gugu2134
2013-06-13 21:35:57
0 0
Do Dagi wiem to od radnych limanowskich (zaprzyjażnionych)to wszystko ale źródło pewne i ludzie to powinni wiedzieć,o kredytach w banku spółdzielczym nie wspomnę.
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 21:38:51
0 0
'Na początku kwietnia radni powiatu limanowskiego podjęli uchwałę o uruchomieniu procesu prywatyzacyjnego przedsiębiorstwa PKS Limanowa. W tym celu powiat limanowski wraz z gminami utworzy spółkę z o.o., a jej kapitał będzie wynosił nie mniej niż 20 procent wysokości funduszu założycielskiego i funduszu przedsiębiorstwa PKS. Co interesujące, zadowolenie z założenia nowej spółki wyrazili prywatni przewoźnicy skupieni w Stowarzyszeniu Przewoźników Limbus, którzy najbardziej obawiali się pojawienia konkurencji ze strony większych, zewnętrznych firm transportowych. A tak, po staremu będą rywalizować o względy pasażerów z doskonale znanym przedsiębiorstwem... Firmy te zapowiadają również gotowość o rozmów w celu uporządkowania rynku komunikacyjnego powiecie, ale stawiają tutaj jeden, zasadniczy warunek - ograniczenia wydawania przez starostwo nowych zezwoleń na wykonywania przewozów pasażerskich w regionie'
Opublikowano: 2004-05-08 15:17:42

http://infobus.pl/text.php?from=search&id=1574
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 21:51:45
0 0
'Do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wpłynęły dwie oferty prywatyzacyjne firmy PPKS w Limanowej. Swoją propozycję złożyła firma Connex Polska oraz konsorcjum dwóch firm transportowych z rejonu Limanowszczyzny. Warto dodać, że Connex planuje również kupno inne małopolskie przedsiębiorstwo - PPKS Gorlice. Zarządcą komisarycznym PPKS Limanowa jest obecnie Józef Kowalczyk. Opublikowano: 2004-11-09 22:53:13'


Co się stało od kwietnia do listopada, że podjęta Uchwała przez Radę Powiatu trafiła do kosza ?.

http://infobus.pl/text.php?from=search&id=2105
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 21:55:35
0 0
Doradco może zacytujesz wydarzenia z okresu międzywojennego, ale to nic Twoje cytaty nie zmieniają faktu że Burmistrz Bieda mówiąc o oszczędnościach nie miał na myśli swojej osoby,oraz tego że jedne decyzje są trafne , a inne po prostu głupie.Może Burmistrz cierpi na jakąś 'chorobę' i wydaje mu się czasami że jest nieomylnym władcą księstwa limanowskiego i wszyscy powinni mu oddawać pokłony ? Czasami władza 'uderza' do głowy.
Odpowiedz
Dagi
2013-06-13 21:57:01
0 0
@gugu jeżeli wiesz od zaprzyjaźnionych radnych, to odpowiedz na moje pytania, przecież to nie jest tajemnica, a tak ponadto zadłużenie podaje się ogółem, nie ma znaczenia gdzie był brany kredyt, byle był jak najkorzystniejszy.
Odpowiedz
gugu2134
2013-06-13 22:11:03
0 0
Zapewniam Cię Dagi to duże kredyty na 30 lat i nie czepiaj się bo to prawda.Każdy urząd powinien się rozliczać z obywatelami,a nie udawać że wszystko powstaje za darmo z'Uni'
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 22:11:13
0 0
@ Alexa 'Na początku kwietnia radni powiatu limanowskiego podjęli uchwałę o uruchomieniu procesu prywatyzacyjnego przedsiębiorstwa PKS Limanowa'
Hm tak się jakos złożyło prawda ?.
Odpowiedz
gugu2134
2013-06-13 22:15:18
0 0
Tak dla wiadomości nie ma większego znaczenia czy kredyt jest korzystnie oprocentowany czy nie trzeba go spłacać.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 22:20:21
0 0
Miasto
wydzierżawiło co ? plac,jaki metraż , żenada na 20lat? a za zerwanie umowy ile kary jest, tyle co za dzień opłaty za wjazd busa? może miesiąc ? Dagi to co piszesz nawet żałosne już nie jest
cytat nikt im nie zwiększa kosztów

...pomyłki się zdarzają nawet przy wyborach Julek ...
ale zapunktowałeś u burmistrza
Doradca chodzi ci o to by kierowca jak dawniej (PKS-su)
z KOPA wysadzał nadmiar pasarzerów gratulujue powrotu do ...
ps. zawsze można zawlić wine na- PRZEPUSTOWOŚCI dworca
widać człowiek sie nie liczy wyższe ideały cyżby chodziło o kase ?
ograniczenia wydawania nowych zezwoleń na wykonywania przewozów pasażerskich
warunek otrzymania zgody __ wjazd na spółke P&G i coś tam_
wszystko zgodne z LITERĄ PRAWA ?
powodzenia w dalszym
MATACZENIU i obłudzie
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 22:24:41
0 0
@ kell brawo, podyskutuj z infobus.pl
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 22:28:06
0 0
Doradco chodzi o to że Burmistrz podjął głupią decyzję wynajmując dawny dworzec i teraz przez jego głupotę UM Limanowa musi płacić, a Burmistrz na bezczelnego chce zmusić prywatnych przewoźników, aby płacili za jego głupotę, czyli moim zdaniem jest to próba wymuszenia haraczu dla UM Limanowa.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 22:30:58
0 0
kell - co ty bredzisz. Umowa była wielokrotnie pokazywana publicznie także i na tym portalu. Nie rób ludziom z mózgu kisielu. Jak P&G bezprawnie zerwą umowę to razem z miastem idziecie do sądu i zdzieracie z niego ostatnią koszulę.
@gugu - weź ty swoim przyjaciołom z rady powiedz, żeby nie spali jak burmistrz tłumaczy budżet. Bo widzisz, jakie potem są problemy.
Odpowiedz
blizniak
2013-06-13 22:31:00
0 0
To nie wystarczy dla wszystkich miejsca do rzucenia cumy!?
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 22:34:24
0 0
@alexa - głupią dla kogo??? bo nie dla tych, którzy chcą w miarę normalnych warunkach czekać na busa i mieć rozkład jazdy wszystkich przewoźników w jednym miejscu..
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 22:34:29
0 0
Wystarczy,tylko co niektórym przystań nie pasuje Bracie.
Odpowiedz
Doradca
2013-06-13 22:41:33
0 0
@ Alexa nie wiem jak do Ciebie mówić :)Może lepiej jak powiem Dobrej Nocy.
Odpowiedz
namoR
2013-06-13 22:42:21
0 0
@HenrykV
W poniedzialek napisales: '...wczesniej czy później i tak przewoźnicy trafią na dworzec, który jest dworcem miejskim...'

Czy Ty wypowiadasz sie na tym portalu w imieniu mieszkancow jako jeden z Rzadzacych i podejmujacych decyzje w tej sprawie?... lub moze Twoje dzisiejsze opinie to tylko prywatne i osobiste jako jednego z mieszkancow korzystajacego czesto z uslug przewoznikow?

Tak tylko pytam, aby zrozumiec kilka aspektow poruszonych nie tylko przez Ciebie pod ta publikacja...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 22:42:39
0 0
@HenrykV nie dziwię Ci się i innym że piszecie głupoty, ale musicie bo jak byście nie pisali pochwał o burmistrzu to jutro moglibyście dostać 'wezwanie' od burmistrza, a o pracę przecież trudno.
Odpowiedz
blizniak
2013-06-13 22:44:39
0 0
To co Bracie nie ma gdzie śmieci z łajby wyrzucić czy może nie ma kabin prysznicowych? Co prawda każda szanująca się Marina nad Adriatykiem to ma. Nawet podobno w Gdańsku jest jak należy no ale nie nerwowo na wszystko przyjdzie czas. Najgorzej jak przyjmuje się cykle 4-letnie. Już kiedyś...
Odpowiedz
teraJA
2013-06-13 22:47:45
0 0
Mości hrabia z maxbusa ma tu swoją małą armię i nic im nie przemówi do rozsądku. Dla nich czarne jest białe a białe jest czarne. Raz nawet się z jednym pokłóciłem to prawie doszło do rękoczynu bo niestety brakło mu argumentów:)
Panie burmistrzu konsekwentnie do celu.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 22:48:39
0 0
@namoR - piszę na portalu swoje opinie i pod nimi się podpisuję. Nie muszą ci się podobać podobnie jak do mnie nie trafiają twoje tzw 'obiektywne' apele. I powtórzę: tak, uważam (ja, HenrykV), że wcześniej lub później przewoźnicy trafią na dworzec bo to STANDARD cywilizacyjny. uwalane błotem pseudoplacykodworce znikną tak jak zniknęły tanie jatki, nyski z mięsem i rosyjscy sprzedawcy wiertarek i innego badziewia. To się postęp nazywa.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 22:50:40
0 0
@alexa - wzruszasz mnie. Taka troska o mnie i moją pracę. Weź mnie jeszcze przytul :-)
Odpowiedz
namoR
2013-06-13 22:51:35
0 0
@HenrykV
Dziekuje za 'odpowiedz'...;)
Dobrej nocy
Odpowiedz
CyberLuke
2013-06-13 22:52:55
0 0
Henryk weź się już nie pluj, a co to za problem walnąć tablicę rozkładów na kopcu kreta, a kibelki na dworcu były, są i zawsze będą a od Ciebie już zależy jak ich będziesz używał. Coś mi się wydaje że maczałeś w tych decyzjach Burmistrza swoje paluchy i boisz się że przewoźnicy Ci je odgryzą.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 22:53:51
0 0
@HenrykV może nie ,jutro Cię Burmistrz przytuli,a jak się dobrze spiszesz to może da Ci całusa.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-13 22:59:13
0 0
@alexa - to nie burmistrz mym wybrankiem lecz ty ;-)
@cyber -no to walnij, jak nie problem. wielu się ucieszy, w tym ja;
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-13 23:04:42
0 0
Nie wstydź się za dobre pochwały Burmistrz może uczyni Cię swoim wybrankiem,a co do mnie to już mam się do kogo tulić ,lecz dziękuję za zainteresowanie.Dobrej nocki
Odpowiedz
Dunior
2013-06-13 23:16:50
0 0
ja tylko zapytam ponownie: panie starosto, podobno kontrolujecie przewoźników, a gdzie są rozkłady jazdy busów na przystankach przy drogach powiatowych?
Odpowiedz
pinkfloyd
2013-06-13 23:34:30
0 0
to może znajdzie się jakiś sponsor,który sfinansuje 'walkę'.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2013-06-13 23:56:35
0 0
@piknfloyd: Niestety, już jest sponsor. Jedni zowią go Skarbem Państwa, inni Podatnikiem.
Odpowiedz
matrix1
2013-06-14 00:58:28
0 0

Witam Wszystkich
Ciekawy artykuł dzisiaj się ukazał 'Burmistrz wzywa Staroste' Czyli niedługo tak będzie że jak Pan Bieda z Panem Zoniem pierdną tak wszyscy będą tańczyć spewnością :)
Pierwsza sprawa jestem pasażerem busa i odjeżdżam z kilińskiego i s tego co się orientuję to jest to przystanek początkowy a nie dworzec !!
Druga sprawa Pan Burmistrz zapowiadał ze użyje narzędzi prawnych na przewoźników i ich użył odwrócił ruch na ulicy kilińskiego żeby dać w kość przewoźnikom ale zapomniał o tym że w.... swoja decyzją zwykłych kierowców i nie da im żadnych tablic informacyjnych brawo.
Trzecia sprawa wszyscy lubią dziś wklejać teksty lub cytować nie będę gorszy pozwoliłem sobie przestudiować umowę na dzierżawę dworca pomiędzy UM a P&G i
Paragraf 8 mówi:'Umowa może być rozwiązana za 12 miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych przyczyn lub za zgodnym porozumieniem stron' pytanie gdzie kara finansowa nie wiem 50.000zł lub 100.000zł !!! Zawsze umowy maja jakieś zabezpieczenie finansowe ale kolega koledze krzywdy nie zrobi .
Czwarta sprawa Pan starosta próbuje jakoś sprawę załagodzić jakąś alternatywę do zaakceptowania przez wszystkie strony konfliktu a dwaj panowie z UM ze swoja świtą doradców wszystko krzykiem bo oni tu rządzą i pokażą kto ma władze :)
Dobranoc

Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-14 01:57:17
0 0
Skompromitowany burmistrz, który przegrał z busiarzami we wszystkich możliwych instytucjach kompromituje się jeszcze bardziej. I jak zwykle przyklaskują mu jego wierni klakierzy: doradca, kpiarz, Henryk, Julek i jeszcze kilku kłamczuszków. Brawo chłopaki, w nagrodę dostaniecie od pana Gawrona bilety miesięczne na jego jeżdżące trupy oraz półroczny darmowy wstęp do osranych i śmierdzących kibli w tej jego ruderze zwanej 'dworcem'. Układ zamknięty Bieda & Gawron rośnie w siłę a wasz trud musi zostać doceniony ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-14 02:00:21
0 0
Wszystkich, którzy jeszcze nie wiedzą o co chodzi w sporze burmistrza z busiarzami odsyłam do słów, które Władziu wypowiedział do swojego kumpla Gawrona: 'Wojtek, Ty się nie przejmuj. Jak już nie będę burmistrzem ale ludzi Ci na dworzec przyprowadzę'.
Pierwszym krokiem ma być likwidacja przystanków i zagonienie przewoźników do matecznika Gawrona a kolejnym ich systematyczne wyniszczanie. Nie mam więcej pytań.
Odpowiedz
mecenas12
2013-06-14 06:46:32
0 0
Dobrze ze decyzje są przez wielu urzędników podejmowane należy się pokłon urzędnikom którzy rozumieją przedsiębiorców.
Odpowiedz
mecenas12
2013-06-14 06:55:49
0 0
Dobrze ze nad Radą miasta jest Rada starostwa i wojewoda małopolski.
Odpowiedz
HenrykV
2013-06-14 07:35:26
0 0
@wislak - rozumiem, że w 2006 r na usługach Gawrona był i Pan Starosta Puchała i Pan Czeczótka i Pan Zaczyński. Zmieńcie argumenty bo żal czytać

@ mecenas12 - jeśli 'nad radą miasta jest rada starostwa' to po co o żłobku i Lipowej opowiadać na radzie miasta. Nie lepiej się zwrócić do rady starostwa, mecenasie??
Odpowiedz
mecenas12
2013-06-14 07:46:02
0 0
Drogi HenrykuV po to obywatele miasta idą na Radę Miasta bo nie zgadzają się z postanowieniami Rady. Maja prawo do wypowiedzi więc wnoszą postulaty które uważają za słuszne. Bronią swojego stanowiska. Jest powszechnie stosowane. W każdym mieście w Polsce.
Odpowiedz
ysza
2013-06-14 08:15:16
0 0
'Po przeczytaniu tytulu tej publikacji, zastanawialem sie czy to bedzie wezwanie do szermierki czy zapasow.'..,oj tam to już dyscyplina wygląda na najcięższą kategorię w SUMO... '
Paweł III był pierwszym w historii papieżem-alfonsem. Miał pod opieką 45 tysięcy rzymskich prostytutek, od których zarobków brał procent. Najsłynniejszą z licznych kochanek była jego córka - Costanza Farnese. Warto zwrócić też uwagę na fakt, że w tym okresie rzeczą powszechną było pobieranie przez miasta (także papieskie) podatków od prowadzących domy publiczne. Kurtyzany znajdowały się na każdym zgromadzeniu biskupów, miały zaspokajać potrzeby obradujących na soborach. Kilka lat temu w jednym z niemieckich miast przy ulicy Obere Laube postawiono pomnik upamiętniający Sobór w Konstancji (1414-1418), przedstawiający duchownych w otoczeniu dam oraz oddających się pijaństwu i ucztowaniu.
Jan XII, najmłodszy w historii papież, został wybrany w roku 955, mając wówczas 18 lat. Za jego czasów Rzym słynął z korupcji i domów uciech. Jeden z nich został przez niego założony w laterańskiej bazylice św. Jana. Był marnym i nikczemnym papieżem, którego Kościół wstydzi się do dziś. Wzorem Kaliguli mianował senatorem swojego konia, a pod wpływem alkoholu nadał chłopcu stajennemu godność diakona. Nie stronił od wulgaryzmów, wyświęcał diakonów w stajniach, prostytutkom płacił kościelnymi kielichami Według jednej z wersji zmarł w czasie aktu cudzołóstwa, według innej na skutek pobicia przez pewnego zdradzanego męża. Faktem jest, że został zdetronizowany za niemoralne prowadzenie się.'
Odpowiedz
Janek64
2013-06-14 08:39:01
0 0
'Standard cywilizacyjny 'ktory narzuca miasto. Rozmowy jeszcze raz rozmowy. Busiarze to podatnicy ktorzy rowniez utrzymuja urzednikow .Pozdrawiam
Odpowiedz
kpiarz
2013-06-14 13:51:51
0 0
Mnie nie interesuje kto będzie właścicielem, dzierżawca czy zarządzającym jednym dworcem. Mnie, jako pasażera, interesuje żeby był jeden dworzec z cywilizowanymi warunkami - toaletą, krzesłami bądź ławkami i pod dachem, oraz czytelnym rozkładem jazdy, do którego się wszyscy stosują. No ale niejedną 'pietruszkę' interesuje, żeby został bajzel, bo, jak to padło w reportażu telewizyjnym, można jeździć jak się chce i kiedy się chce. Nic dodać, nic ująć...

Panowie busiarze, możecie się żołądkować do woli i tak w końcu ulegniecie naszej, pasażerów, wygodzie. W Mszanie Dolnej to przynajmniej jest zadaszona wiata i jest gdzie usiąść, bar obok, a u nas? Paćka błotna albo żwirowisko pod gołym niebem, tylko czekać jak jakiegoś 'Świtonia' zatrudnią, będzie krzyże stawiał....
Odpowiedz
CyberLuke
2013-06-14 16:45:39
0 0
Burmistrz kolejność po prostu pomylił najpierw trzeba było dworzec wyremontować na 'kopcu' elektroniczną tablicę kursów wystawić, a dopiero potem ze względu na atrakcyjność busiarzy do siebie zapraszać. ;) PS. 100 komentarz miazga.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-14 19:03:12
0 0
...widze że mnie wyręczono więc przypomne Ci HenrykV
odnośnie Umowy !

Paragraf 8 mówi:
'Umowa może być rozwiązana za 12 miesięcznym okresem wypowiedzenia
z ważnych przyczyn lub
za zgodnym porozumieniem stron' pytanie gdzie kara finansowa ?

powrót do pks-u teraz to będzie spółka 3-rzy w jednym
reszte ma życie pokazać
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-15 04:48:38
0 0

Ten śmieszny, mały kacyk Władziu B. myśli, że jest prawdziwym Alem Capone i że może robić w Limanowej co mu się żywnie podoba. Wraz z W. Gawronem stworzyli pakt polegający na zlikwidowaniu prywatnych przewoźników. Niech się popuka po pustej główce. Przewoźnicy odpowiadają za komunikację miejską na terenie Limy. Gdyby ich zabrakło UM musiałby na własną rękę organizować ludziom transport. Oczywiście klakierzy Gawrona typu Henryk, kpiarzy czy doradca tego nie rozumieją. Im busy niepotrzebne. 'Pracę' mają na miejscu - przez dzień cały klepią pochwalne burmistrzowi wpisy.

Odpowiedz
Doradca
2013-06-15 07:49:08
0 0
@ Wislak mam nadzieję, że wiesz, co piszesz.

Przesadziłeś mocno w powyższym komentarzu rzuciłeś oskarżenia w stronę Pana Burmistrza i to nie byle, jakiej kategorii.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-06-15 17:14:07
0 0
Z niczym nie przesadziłem, napisałem pełną prawdę. Jedynie pan Toporkiewicz publikuje co mu się podoba a co nie to pomija (nic dziwnego, że nazywają go klakierem burmistrza).
Napisałem, że burmistrz stworzył z Gawronem 'bandycko-złodziejski pakt polegający na zlikwidowaniu prywatnych przewoźników' i mogę się wybronić z wszystkiego. No bo jak inaczej nazwiesz tą śmieszną wojenkę, którą wymyślił sobie facet mieniący się burmistrzem. To świadczy tylko i wyłącznie o tym, że nie ma pomysłu na rządzenie i szuka sobie tematów zastępczych.
Odpowiedz
top
2013-06-15 17:37:38
0 0
@Wislak: 'bandycko-złodziejski pakt' został zgłoszony do moderacji i go usunęliśmy dla Twojego dobra. To jak widzisz różnica od 'publikuje co mu się podoba, a co nie to pomija', ale rób jak uważasz ;)
pozdrawiam
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Burmistrz wzywa starostę"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in