7°   dziś 10°   jutro
Czwartek, 18 kwietnia Alicja, Bogusława, Apoloniusz, Gościsława

Budowa ronda - tak, remont mostu - nie. Zmniejszają zakres inwestycji, by kosztowała mniej

Opublikowano 09.06.2018 07:32:36 Zaktualizowano 04.09.2018 15:39:47 pan
23 6711

Samorząd zamierza ograniczyć zakres kontrowersyjnej inwestycji w Jodłowniku i zrezygnować z przebudowy mostu. Rozważane jest właśnie ogłoszenie trzeciego przetargu na budowę ronda w centrum miejscowości.

Po dwóch tygodniach, Powiatowy Zarząd Dróg w Limanowej odpowiedział na nasze pytania dotyczące przyszłości planowanej inwestycji w Jodłowniku. Przed dwoma laty inwestycja nie została zrealizowana, bo powiat z powodu błędów we wniosku nie otrzymał dofinansowania. Teraz problemem okazuje się koszt inwestycji. Samorząd planuje wydać na nią 8,1 mln zł, tymczasem wszystkie oferty złożone w ramach dwóch unieważnionych przetargów znacznie przekraczały kwotę 10 mln zł.
- W najbliższym czasie rozważane jest ponowne ogłoszenie postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, które uwarunkowane jest uzyskaniem stosownych opinii – uzgodnień w tym zakresie - odpowiada na nasze pytania dyrektor PZD.
Marek Urbański potwierdza przy tym, że planowane jest ograniczenie zakresu zadania. Jak się dowiedzieliśmy, inwestycja nie będzie jednak obejmowała przebudowy istniejącego mostu w ciągu drogi gminnej. Pozostały zakres, w tym przebudowa skrzyżowania dróg powiatowych na rondo, budowa chodników oraz budowę oświetlenia i stworzenie miejsc postojowych i zatok autobusowych, ma pozostać bez zmian.
Jednocześnie, powiat nie zamierza zwiększać posiadanego zabezpieczenia na realizacje przedsięwzięcia.
Inwestycja budzi kontrowersje w lokalnej społeczności, ponieważ w przebudowie dróg powiatowych partycypuje finansowo zadłużona gmina Jodłownik, która zgodnie z WPF i zaleceniami Regionalnej Izby Obrachunkowej do 2030 roku nie może wziąć nawet złotówki kredytu, a do tego każdy budżet w najbliższych 12 latach musi kończyć nadwyżką na poziomie 2,2 – 3,2 mln zł. W takiej sytuacji samorząd przekazuje 2,6 mln zł z własnych środków. Teraz zaś okazuje się, że mimo znaczącego udziału w montażu finansowym gminy zadanie nie obejmie remontu mostu w ciągu gminnej drogi.
Zobacz również:

Komentarze (23)

34607szczawa
2018-06-09 07:57:39
0 4
Paliwo drożeje to i inwestycja bedzie droga ;)
Odpowiedz
cichy1
2018-06-09 09:12:16
0 5
Jodłownik stał się dojną krową za czasów sprawowania władzy Stawarza i jego Radnych.Gmina Jodłownik dofinansowywała inwestycje należące do powiatu . Ile wykonano inwestycji,które dają zyski ?. Jeżeli wydaje się pieniądze dla wydania na pokaz to jest cała prawda o bezmyślnym gospodarowaniu Gminą od samego początku przez Wójta Stawarza. Przykładem jako pierwszym ,że ten człowiek nie umie rządzić publicznymi pieniędzmi jest JODLIM .
Odpowiedz
WSI
2018-06-09 09:31:49
0 9
Pasuje tu jedno przysłowie : 'Jak się niema co się lubi to się lubi co się ma ' Gmina niema z czego dorzucić a Starostwo no właśnie co Starostwo ??? to nie ich most więc pewno mają to gdzieś. Idą wybory więc Starosta jak i Wójt z Jodłownika muszą przecież pokazać że są dobrymi gospodarzami a Ekonomistami jakich mało :) a trzeba zabłysnąć w świetle fleszy ale dlaczego ??? No przecież Wybory i gawiedzi trzeba mieć co pokazać. Wójt z Jodłownika przekazując na ten cel 2.6 mln zł + 352 tyś zł wykonanie dokumentacji projektowych zadań inwestycyjnych = 2.952 mln zł tyle Gmina na ten cel wydała !!!!!! Pokazał mieszkańcom Gminy gdzie ma ich potrzeby a gdzie je ma ??? No właśnie raczej się domyślacie bo ludzie czekają na remonty dróg , budowy Wodociągów , Kanalizację ale przecież to nie jest ważne liczą się jakieś no co się liczy ???? Pewno też się domyślacie ale właśnie taki jest to człowiek który kilkanaście lat zasiada na tym stołku a znaleźć się tam nie powinien.

https://bip.malopolska.pl/ugjodlownik,a,1421960,uchwala-nr-xliii2722018-rady-gminy-jodlownik-z-dnia-22-stycznia-2018-r-w-sprawie-udzielenia-pomocy-r.html

https://bip.malopolska.pl/ugjodlownik,a,1421963,uchwala-nr-xliii2732018-rady-gminy-jodlownik-z-dnia-22-stycznia-2018-r-w-sprawie-udzielenia-pomocy-f.html
Odpowiedz
WSI
2018-06-09 09:49:08
0 10
Jeśli to rondo powstanie to proponuje je nazwać IMIENIA UPADŁEGO JELENIA :)
Odpowiedz
antonino
2018-06-09 10:17:26
0 3
Powoli wychodzi na jaw rzeczywisty stan finansów gminy Jodłownik po 18 latach rządów Stawarza i jego komitetu radnych ślepo mu oddanych. A więc zadłużenie 'zeszło do dna' i idą chude lata gdzie trzeba będzie spłacać długi gdy inne gminy mogą dalej inwestować. Pytanie co na to radni z komitetu wyborczego Stawarza......? Warto ich zapytać jak widzą przyszłość gminy......? A Wójt jak to widzi....nadal twierdzi że 'gmina jest w komforcie finansowym'.....? :)
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 11:17:10
1 2
@antonio Te chude lata już są dla niektórych mieszkanców gminy. Borykamy sie z podstawowymi problemami, takimi jak:
- opróżnianie szamba ( zawsze gdy dzwonię o tę usługę, jest problem, nie tylko ja go mam) Okazuje się bowiem, że zawsze oprócz ostatniego mojego przypadku był problem z 'wydolnością oczyszczalni, stąd trzeba było dlugo czekać.Ostatnio firma z którą mamy podpisaną umowę ma już ponoć od przeszło dwóch tygodni zepsuty beczkowóz.
Zachodzi tutaj prawdopodobienstwo skażenia gleby, podziemnych wód ewentualnym przelaniem się zawartosci szamb. Kto jednak tym się przejmuje? Karze się maluczkich podczas gdy 'bonza' mają to gdzieś. Ostatnia sprawa ogromnego pożaru w Zgierzu jest tego dowodem:

'Eksperci: Pożar składowiska odpadów w Zgierzu nie zaszkodził zdrowiu mieszkańców'

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-eksperci-pozar-skladowiska-odpadow-w-zgierzu-nie-zaszkodzil-,nId,2591941#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

- W niektórych wsiach NIE MA WODY , np. w Sadku, Wilkowisku itp. To wszystko po 18 latach rzadzenia wójta , czym się wielce chwali.

- Biedni ludzie nie mają zabezpieczonych przez gminę wystarczającej liczby LOKUM, mieszkań,
Znam przypadek gdzie kobieta z epilepsją bez renty inwalidzkiej od 2008 , z córką z tym samym schorzeniem oraz drugą córką żyły w SKANDALICZNYCH WARUNKACH w budynku gminnym z podstawowymi brakami urządzeń typu: dostęp do wody, bo w studni grasowaly szczury, woda nie nadawala sie do picia,i nadal się nie nadaje , zapchanym szambo, niewlaściwym kominem BETONOWYM w tymże lokum, z oknami przez które przedostawal sie śnieg itp.

Tak schorowana , żyjąca w ciagłym strachu o swój oraz los własnych dzieci musiała zwracać się do innych służb o pomoc w rozwiazaniu tych spraw i walczyć dlugo o zalatwienie małych spraw , które można było rozwiązać od ręki. Jak sama twierdzi przy ogromnym jej upokażaniu przez włodarzy gminy, krzykach i odsyłaniu jej do tych, którzy jej pomogli w rowiązywaniu tych problemów, w tym do wspomnianego kiedyś przez mnie asystenta biura senatora Hamerskiego Pana Pawła.

Wczoraj osobiście załatwiłam jej kontener i dostwawę wody do nieruchomości tej Pani . Zalatwiłam to z Panem Sekretarzem gminy, wcześniej bowiem jej ten kontener zabrano, a gdy prosiła o niego to powiedziano jej , że sama może sobie zalatwić jego przewóz na swoją posesje. Podczas gdy sama gmina twierdziła poczatkowo, że nie ma czym ten kontener przewieść .
- Zgłaszają się do nas oraz do Pana Pawla ludzie z NASZEJ GMINY notorycznie z podstawowmi problemami, które gmina im nie załatwia. bądź nie zrobiła tego własciwie.

Zapytałam Pana Pawla jak wielu mieszkańcow naszej gminy zwraca sie do niego o pomoc w rozwiazywaniu ich spraw.
Powiedział mi, że jest to NAJLICZNIEJSZA grupa ludzi w powiecie.

Panie wojcie NIE WSTYD PANU?

Pomnik Pan sobie chcesz wybudować kosztem tych ludzi? Zastanów się Pan i przeznacz te pieniadze na modernizację oczyszczalni ścieków lub na wodociągi .
W Sadku ludzie nie mają wodociagu, wody chyba już od 30 lat. !!!
Odpowiedz
saxon
2018-06-09 12:04:36
0 3
Ja natomiast ciągle się zastanawiam nad kosztami publicznych inwestycji. 8 mln polskich złotych za rondo ?!! Cena kostki brukowej średniej klasy (z położeniem) kosztuje ok. 250 zł za metr kwadratowy. Idąc tym tokiem , to za 100 m2 - 25 000 zł ,a za tysiąc - 250 000 - to jest 10 arów . Nie wiem jak duża ma być powierzchnia planowanego ronda , ale gdyby założyć że wynosi ( aż) 40 arów powierzchni wyłożonej kostką (na gotowo !) , to mamy dopiero 1 mln zł. Środek ronda - tradycyjnie - kupa ziemi obsiana trawą , obsadzona roślinkami i obłożona krawężnikiem. Ile to może kosztować ? 20 000 , 30 000 ?! Kanalizacja i rowy - no, niechby milion. Załóżmy że trzeba odkupić część działek - następny milion. Podsumujmy : 3 mln 300 tyś zł. Dla pewności zaokrąglijmy do 4 milionów. Założę się, że gdyby dać przysłowiowemu chłopu 15 ludzi , trzy koparki i trochę sprzętu , to w dwa miesiące za 2,5 mln zł zrobi to rondo z 'palcem w dupie' .
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 12:08:46
4 0
Pani Grażynko niech nie pisze Pani bredni. O ścieki do Pani nikt w okolicy nie chce przyjechać bo właśnie taka Pani uczciwa i dobra jest dla ludzi ciekawe jakich .... Kto usłyszy Pani nazwisko to od razu rezygnuje .... A takie głupoty jak Pani pisze i wmawia ludzią razem ze swoją paczką to się w głowie nie mieści bo PANI SIĘ NALEŻY!!! I wie najlepiej tylko że jeszcze ani dobrego zdania o Pani w szczyrzycu i całej okolicy nie słyszałem tylko same skargi... bo tego Pani podpiepszyła tego wyrolowała ... takpani właśnie uczciwa jest !!!
Odpowiedz
samson
2018-06-09 12:17:21
0 1
Jeżdżę tam często i od czasu wyburzenia budynku nie widzę celu przebudowy tego skrzyżowania.
W zaistniałej sytuacji to poproszę jeszcze tramwaj i metro.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 13:11:21
0 2
@ergo6 Piszesz głupoty NIKT mi nie odmówił przyjechania do upróżniania szmba, wręcz przeciwnie.
Zawsze firma z którą mamy podpisaną umowę , bo taki jest wymóg prawny dziekuje mi za interwencje w tej sprawie w gminie.

Dziękują, bo twierdza, że zanim zainterweniowalam inni czekali tygodniami na opróżnienie swoich szamb. !!
Pytają mnie jak to zrobiłam, bo wcześniej nic nie pomagalo.

Korzystam TYLKO i wyłącznie z jednej firmy , z żadnej innej nie korzystam. To gmina sama oferowała mi korzystanie z usług innych firm wywozowych.
Hipokryzja gminy( patrz Wójta) polega na tym, że sam w odpowiedzi na moje pierwsze pismo w tej sprawie napisał mi, że MUSZĘ MIEĆ podpisaną umowe z konkretną firmą . ;-))

To też uczyniłam i tego sie trzymam.
Zapomnialeś o istotnym fakcie:
Nie ważne jaka firma do Ciebie przyjedzie w celu wykonania tej usługi ( nawet z Warszawy ;-) ) to i tak WSZYSTKIE ONE , bez wyjątku mają obowiązek zrobienia tzw. zrzutu zawartości szamb we własciwej miejscowi zameldowania gminie. !!!

Powiedz więc jak hipotetycznie zakladając korzystanie z innych firm wywozowych zmieni fakt, że miejscowe oczyszczalnie sa niewydolne? Skoro nie można robić zrzutow w innych gminach?
No powiedź geniuszu jak?

Nikogo nie 'podpieprzalam' używając twojego slownictwa. Jak już wystosowalam zapytanie do wójta w kwestii płacenia podatku od jednej z prominentnych rodzin samorzadowca.
Na co wójt i tak wywinął się sianem, ale i tak do tego dojde jak już woót nie będzie tutaj wójtem.

Nie może być bowiem tak, że normalni ludzie muszą płacić wszystkie opłaty a tzw. sitwy mogą mieć domniemane przywileje.
Mam nadzieje, że nowy wójt, ktokolwiek nim będzie , nigdy nie dopuści do takich sytuacji.

Kogo ja wyrolowalam , skoro oprócz sasiada nikt mi usług nie wykonywal z lokalnych ludzi ? Na rachunek za prace jednego z lokalnych usługodawcow czekam do dnia dzisiejszego, bo nawet na moją pisemną prośbę nie wystawili mi rachunku. !!!
Uważaj co piszesz, bo wystąpię do sadu o ujawnienie Twoich danych, a wówczas bedziesz musiał mi to udowodnić , a potem przeprosić.
Odpowiedz
cichy1
2018-06-09 14:18:02
0 3
egro6 : Rozjaśnię Ci umysł co do tej tak zwanej paczki. Sam osobiście interweniowałem w imieniu osoby,która kilka razy prosiła w Gminie o pomoc o wskazanie firmy ,która podpisaną ma umowę na opróżnianie szamb.Co się okazało,że ta firma czekała na decyzje władz gminy ponad pół roku . Trzeba też dodać ,że przyjmowanie ścieków było wstrzymane z jakiego względu to Grażyna to napisała . Dlatego nie ubliżaj nam za to,że działamy społecznie,a to,że podejmujemy się trudnych spraw ludzi nazywasz podpiepszaniem. Przykre,że ludzie za to nam dziękują a Ty odwracasz kota do góry ogonem. Napisz to Wójtowi i komórce w Gminie odpowiedzialnej za ten problem bo za to biorą nie małe pensyjki. Przecież oczyszczalnia ma służyć ochronie przyrody a nie wylewaniem ścieków gdzie się da.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 15:59:36
0 2
@cichy1 Mnie sie wydaje, że to nie o tę sprawe chodzilo @ergo6 tylko.

To jest sprawa która ma wieloletnie korzenie. Domnyślam się kim jest ten człowiek, podejrzewam , że jest to przewodniczacy naszej gminy. On Nas niewawidzi, bo jak mi mowili ludzie, on nie może sobie przeżałować tego, że jego syn sprzedał działkę z rozpoczetą budową( którą podarowali mu jego rodzice) ludziom od których My to kupiliśmy i skończyliśmy budowę.
Ten czlowiek wyrzadził Nam wiele krzywd łącznie ze swoją rodzinką,. którzy wybudowali tutaj dom. To o nich pytałam w piśmie do wójta i nie tylko.
Bo okazuje się, że na tamtą chwilę oni NIE BYLI ZAMELDOWANI w tym nowym domu, a już sporo w nim mieszkali. Corka ich bowiem była zameldowana na adres rodziców, a zięć przewodniczacego na adres swojej mamy.

To ja się pytam jak oni płacili podatek od tego domu? Jak płacili za śmieci skoro nie byli zameldowani na tym nowym domu ? Nie widzimy , aby mieli swoich koszy, pojemników na śmieci, ale widzieliśmy, że je przynosili do rodziców, lub rodzice podjezdzali pod ich dom i odbierali je od nich.

Malo tego moja córka widziala jak poczta była kiedyś dostarczana do nich na adres rodziców tylko . Tak było kiedyś.

To za co oni płacą? Tak się zastanawiam. Wójt nie odpisał mi na te fakty , łącznie z przedstawioną mu mapką z geopotalu z widocznym tam budynkiem, powołał się na ochronę danych osobowych. Mógł jednak odpisać 'tak' lub 'nie. '
Proste? Nie powinno być tajemnic tam gdzie jest uczciwość, tak należy domniemać.

To wlaśnie przewodniczacy gminy chodził po ludziach i zmyślał różne historyjki o Nas. To on i jego rodzina nękali Nas i nasze psy, nieżyjące psy. To oni odganiali Nam pracowników, buntowali ich przeciwko Nam, o czym sami pracownicy Nam mówili. To oni próbowali wstrzymać nam budowę ogrodzenia, gazu, a nawet podjazdu. !!!
Zapomnialam napisać o Panu Felczynskim ( chyba dobrze pamiętam jego nazwisko, jesli nie to przepraszam Pana), tym od koparek , bo on Nam robił ten podjazd i zostawił z nieskończoną robotą na kilka tygodni.
Tak wiec sama zorganizowałam kruszywo na ten podjazd i go skończyliśmy. Jak poszliśmy temu Panu zaplacić, bo się już u nas nie pokazywal, to jego żona nam powiedziala, że OSOBIŚCIE zięć przewodniczacego u nich był i prosił jej mężą , aby nam NIE KOŃCZYĆ tej pracy.

To są okrutni, zawiśli ludzie. Przestrzegam Was uspokójcie się, bo jak nie, to pokażemy zdjecia , nagrania itp na waszą niekorzyść. O kantach można pisać wiele . My mamy na wszystko rachunki, a jak trzeba będzie to świadkowie zaświadczą jak ich buntowaliście przeciwko nam. Bo jeszcze do niedawna nam o tym niektórzy mówili.

Tak więc @cichy1 nie martw się , Ci ludzie którzy ponoć na mnie nadają sa w sitwie z przewodniczacym i swoimi sprawami. To oni chodzą i rzucają kalumnie o nas. To nie są Ci ludzie, którym pomagamy.
Pozdrawiam.

Tacy ludzie rzadzą nasza gminą/ O wielu z nich slyszal bardzo wiele zlych opini oraz o ich DOMNIEMANYCH przez mnie, a wedlug komentujących mi to ludzi ponoć faktach o specjanych przywilejach tzw. sitw.
Odpowiedz
BRZEGI
2018-06-09 16:31:35
2 0
...przewrotność kwitnie... na budowę chodników i ronda przygotowano kwotę około 8 mln złotych...gmina 2,5 mln starosto 2,5 mln ... dotacja około 3 mln ...czyli daje około 8 mln ....
koszt ronda około 1 mln złotych...a reszta tj około 7 mln na chodniki i inną infrastrukturę drogową..
..sam tytuł wprowadza czytającego w błąd....
....komentarze od lasa do sasa..nawet własne smutki żale...
....strach pomyśleć do jakich absurdów słownych i pisemnych dojdzie jak ruszy kampania wyborcza...zapach szamba to będzie przy nich...rozkoszną wonią.... maciejki....
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 16:53:29
0 1
@BRZEGI Masz racje zostaną wyciągnięte |największe działa' , to zostawiamy sobie jednak na deser , bo prawda wreszcie wyjdzie na powierzchnię.
Nie robię tego dla osobistych pobudek , gdyż NIE BEDĘ startowała do wyborów w gminie.

Robię to dla tzw, DOBRA OGÓŁU.

Czas skończyć z panoszącymi się rzadami lokalnych sitw, klik. ;-)))
Przy okazjio mam apel do młodzieży lub prawdziwych patriotów :
W przyszłą sobotę jest organizowany wyjazd z naszego regionu do Warszawy, na który zostałam zaproszona . Powiedziano mi, że mogę ze sobą zabrać chętnych na Kongres Ruchu Narodowego, który odbędzie się w szczególnym roku 2018 – roku stulecia niepodległości!. ;-))

Ewentualnych chętnych proszę o kontakt: telefon kontaktowy:884808105.
Można również zapisać się na to wydarzenie na stronie :
http://ruchnarodowy.net/kongres-2018/

Trzeba wypełnić tam zamieszczony tam formularz.
Odpowiedz
cichy1
2018-06-09 18:38:04
0 3
Jak ta władza Stawarza doszła do władzy ano ,mieli haka na poprzedników , proszę wpisać IPN PSEUDONIM GRYZOŃ i tym rozjaśni co po niektórym prawdę i umysły. Jeszcze coś. !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 19:37:32
0 1
@cichy1 Wiesz te tzw. 'haki' na innych działają w dwie strony , bo jest ktoś w nowej wladzy, kto ZMIENIŁ NAZWISKO i z tym nowym naziwskiem startował do wyborów.
Nic może nie jest w tym dziwnego, gdyż ludzie czasami zmieniają nazwiska, ale w tym przypadku to ten człowiek był notowany.

Dużo ciekawych rzeczy dowiecie się kochani, przyjdzie na to czas.
Zapomniałam napisać o tej schorowanej Pani z padaczką. Otóż gmina wynajmuje jej mieszkanie w budynku dwumieszkaniowym i ma z nimi podpisaną umowę do września tego roku. Według relacji tej Pani, wojt obiecał jej w ubiegłym roku, że przedluży jej tę umowe o wynajem do 10 lat.

Już teraz jednak powiedziano jej , że umowy z nią nie przedłuża, bo CHCĄ SPRZEDAĆ ten budynek. !!!
Tak oto wójt ze swoją świtą wysprzedają wszystko jak leci.
Gdy zapytałam wczoraj Pana Sekretarza gminy czy mają dla niej lokal zastęczy to on mówi, że on nic nie może , gdyż o wszystkim decyduje wójt.

Przy okazji podziękowania dla Pana Sekretarza . Wspólnymi bowiem pomysłami znaleźliśmy rozwiązanie na dostarczenie tego zbiornika tej Pani. Przy okazji , gdy Pan Sekretarz dzwonił do swoich służb w poszukiwaniu lokalizacji tego zbiornika, pojemnika na wodę to , usłyszałam , że jakiś z pojemników jest u wójta. !!
No wójt musi mieć wszystko wokół siębie, dla swoich potrzeb?

Nic to , ja tego tematu nie odpuszcze. Ta Pani ma ponoć dach z azbestu i nkit jej tego nie wymienił pomimo, że według jej zapewnień, słów obiecał on jej go wymienić w ubiegłym roku .!!!

Tyle znaczą obietnice naszego wójta. To jest obowiazkiem gminy tym sie zająć, zaleceniem ustawodawcy, gdyż azbest jest substancją szkodliwą dla ludzkiego zdrowia i życia. Wkróce się tam udam i sprawdzę. na miejscu wszystko.
Proza zwana życiem.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-09 23:15:51
0 1
@BRZEGI Ty mi pokaż jakiś akt prawny , normatyw najwyższego stopnia czyli ustawe, w której mówi sie, że to GMINA, a nie powiat powinna partycypować w inwestycji, w której droga nalezy do powiatu.
Ja takiej ustawy nie znam , ani nie znalazłam.

Tak wiec ustalenia pomiedzy starostwem , a gminą niewiele sa warte. Istnieje bowiem zasada, że normatyw prawny niższego stopnia, np, uchwała gminna, regulamin zakładowy itp NIE MOŻE być w kontrascie, niezgodne z normatywem wyższego stopnia.

W mojej opini Pan starosta jest wyzuty z sumienia pozwalając na taki zapis , tym bardziej wiedząc
jak pgromny jest dług naszej gminy.
Wójt i starosta w tym względzie sa siebie warci. Mam mieć prawo do wlasnej opini, nieprawdaż ?

Tak więc te twoje gloryfikowanie o udzielonym grancie (dotacji) , o solidarnym płaceniu zarówno gminy i powiatu sa tyle samo warte co bezwzgledne sumienie wspomnianych przeze mnie Panów.

Wszyscy jesteście siebie warci, stąd domniewam, że stanowicie Panowie koło wzajemnej adoracji.
,
Odpowiedz
34607szczawa
2018-06-09 23:56:14
0 1
Pani Grażyno to koło wzajemnej adoracji jest bardzo duże, że aż strach je opisywać.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-10 00:35:45
0 0
@34607szczawa Nastała wielkopomna chwila PRAWDY. Powiem wszystkim czytajacym mój komentarz prawdę do bólu o tym co myślę o większości ludzi żyjących w naszej gminie oraz o sitwach powiatowych, gminnych o brudzie i szmabie w jakim się obstawili.

Powiem o dwulicowych tchórzach , którzy prawie od pierwszego naszego tygodnia mieszkania tutaj mówili Nam o kantach, korupcji , brudnych interesach niektórych klik. Ludziach , którzy Nas napuszczali przeciwko ' bonzom' , a sami grali w dwulicowych drużynach.
O ludziach, którzy za cenę zaistnienia w 'wielkim świecie' bliżej tzw. wladzy obtaczali sie ludźmi, którymi ponoć gardzili.

Jest wiele sitw w naszej gminie, sa to układy biznesowo - prywatne, w powiecie też takie sa . Sa i ludzie, którzy bogacili sie na KRZYWDZIE innych ludzi. Są tzw, Judasze, są naiwni usługodawcy na rzecz gminy, którym nie zaplacono za ich pracę , którzy to kryją w nadzei , że kiedyś bedzie im to zapłacone. Boją się oni jak diabel święconej wody, że nowa wladza im tego nie zaplaci , bo formalnie trudno było by im do tego dojść- mówili Nam to ludzie, którzy ze wzgledu na rodzaj swojej działalnosci jaką prowadza mają kontakt z wiekszością z nich.

O zgrozo! , o tragiedio!!! jakich my naiwych frajerów tutaj mamy.

Powiem szczerze dziwi mnie tepota myślenia niektórych ludzi, którzy narzekają na obecna wladze już od lat i nie chodza na zebrania gminne. Dziwi mnie tępota i naiwność tych, którzy sa biznesmenami( niektórzy z nich, nie wszyscy), ludźmi z tzw, kół wzajemnej adoracji, są kiwani i myslą , że tak będzie im dobrze zawsze.

Ludzie OBUDŹCIE SIE : mamy nową ustawe zwalniajacą z płacenia podatków WSZYSTKIM ZAGRANICZNYM FIRMOWOM, Ci obcy pozamiatają Was wszystkich , zniszcza Was poprzez nieuczciwa konkurencję.
Rolników i rolnictwo już prawie zniszczono.

Powiem tak: Mam już dość tej wszechogarniajacej Nas tępoty, dwulicowości, bierności ludzkiej, czekania przez nich na CUD robiony za darmo innymi rękoma podczas gdy ' bonza' kopią ich w przyslowiowa dupę.

Mam dosyć BEZDUSZNYCH LUDZI, na krzywde innych, ludzi, którzy zmieniają partie jak ręklawiczki dla swych podlych potrzeb, egoistycznych potrzeb, mam dosyc SAMOLUBÓW, hipokrytów , baranów idacych ślepo na czarnymi baqranami.

Wasza bierność doprowdziła do takiego stanu gminy. powiedzmy to sobie szczerze.
My z moim mężem postanowliśmy się wyprowadzić z tej gminy. Idzcie za swoimi czarnymi owcami tzw, wilkami w owczej skórze i siedzcie po uszy w szambie.
Niemniej jednak zanim się stąd wyprowadzimy , wyłuskam wszystkie brudy jakie znam , będę je wyciągać na światło dzienne jak resztki pokarmiu wydłubywane wykalaczką z zębów. Powiem też i o tych, którzy mają specjalne przywileje , kanty.

Wy albo się obudzicie z letargu, szamba w którym siedzicie, albo ono Was zaleje.

Wybór należy do Was, mnie już to wszystko jest obojętne. Wybory się zbliżają. , decydujcie o swoim losie.
Przyznam szczerze, ze tam gdzie się wychowałam, mieszkałam w Polsce ludzie sa bardziej ogarnięci niż tutaj. Tutaj prawie każdy krzyczy , pyskuje , skaczecie sobie do gardeł zamiast się ZJEDNOCZYC dla dobra ogółu, waszych rodzin i POLSKI.
Jeleni już nie szukajcie prosze. Jak komuś pomogę to TYLKO z mojej własnej, nieprzymuszonej woli, ludziom wykorzystywanym zagubionym, ale NIE CWANIAKOM.

Dobranoc.
Pozdrawiam Ciebie serdecznie @34607 szczawa.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-06-10 08:47:08
0 0
Pani Grażyno jak najbardziej zgadzam się z tym co Pani napisała. W Gm. Kamienicy jest tak samo.
Pytanie jak tego raka zwalczyć jak większość siedzi cicho i się boi odezwać?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-10 09:34:18
0 1
Dla manie ten stan rzeczy ukazuje sytuację organizacyjno finansową Gminy Jodłownik. Zarządzający nią ludzie zajmują się wszystkim tylko nie tym co do nich należy. Odłożenie na nieokreślony czas remont mostu w rejonie skrzyżowania sprawia że inwestycja staje się WYŁĄCZNIE powiatowa. Jakikolwiek udział Gminy i jej pracowników przy tym przedsięwzięciu stają się nadużyciem i marnotrawstwem, przekroczeniem kompetencji i defraudacją publicznych pieniędzy.
Obserwuję od jakiegoś czasu decyzje zapadające przy tej inwestycji i uważam że Starosta zwyczajnie i świadomie wykorzystał Wójta który przy budowie ronda upierał się jak dziecko w sklepie z cukierkami więc Gmina deklaruje dofinansowanie powiatowej inwestycji w granicach 30%.
Ciekawe co tak naprawdę decyduje o dofinansowaniu projektu? Jakiś czas temu Paweł Stawarz opowiadał że dofinansowanie jest specjalnie dla inwestycji wspólnych dla różnych samorządów, teraz opowiada że bez ronda ten projekt nie uzyskałby dofinansowania. Kiedy mówi prawdę? Pewnie już sam nie pamięta.
Odpowiedz
cichy1
2018-06-10 10:47:56
0 1
west: On już nie mówi on bełkocze jak tonący,bez możliwości na ratunek.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-06-10 18:10:58
0 0
@34607szczawa Odpowiedz jest prosta:
ZŁÓ tak dlugo będzie się panoszyć jak długo dobrzy ludzie NIC z tym nie zrobią. Bardzo dużo ludzie wie o kantach wladz , bo przecież głównie od nich to wiem.
Oni jednak wybrali drogę siedzenia cicho, albo grają dla dwoch drużyn. Niektórzy natomiast liczą na to, że My to dla nich wszystkich zalatwimy, bez ich pomocy.

Ludzie musza zrozumieć, że w jedności JEST SIŁA. BEZ TEGO ZAPOMNIJ O KARABINACH.

Nie wspomnę już o tym, że wladza na wielu też ma haka, bo im coś zrobili 'ekstra'. Na przykład podłączyli kogoś do wody nieoficxjalnie itp. ( no tak mówili i mówią mi 'informatorzy', o ile sa oni wiarygodni)
Przyznam bowiem szczerze, że już wierzę TYLKO kilku ludziom.

Tak to już jest z DWULICOWCAMI, egoistami, patrzącymi na swoje dobro, a nie ogółu. Tyle tylko, że już Ci z dawnej sitwy już teraz nie mają płacone, lub nie ma już w pustej skarbonce pieniędzy , aby ich faworyzować. Jest coraz gorzej, a będzie tragedia.

Miłego dnia Tobie życzę.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Budowa ronda - tak, remont mostu - nie. Zmniejszają zakres inwestycji, by kosztowała mniej"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in