Baner
20°   dziś 23°   jutro
Sobota, 04 maja Monika, Florian, Władysław, Michał

Zarząd donosi na dyrektora

Opublikowano 30.01.2012 15:00:52 Zaktualizowano 05.09.2018 11:14:13 top
27 12065

Limanowa. Dziś w Prokuraturze Okręgowej w Nowym Sączu jeden z członków Zarządu Powiatu Limanowskiego złożył doniesienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Dariusza Sochę – dotychczasowego dyrektora limanowskiego szpitala.

Na ostatniej Radzie Społecznej Szpitala Jan Puchała - starosta powiatu enigmatycznie powiedział, że w związku z pismem Komisji Rewizyjnej, Zarząd Powiatu złożył zawiadomienie „o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez dyrektora szpitala. Z uwagi na prowadzone postępowanie w tej sprawie ograniczam się do poinformowania państwa o tym fakcie”.

- 9 stycznia wpłynęło do nas zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Dariusza Sochę - mówi dziś Beata Stępień-Warzecha, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Nowym Sączu. - Jest ono podpisane przez Zarząd Powiatu Limanowskiego. Dotyczy ono naruszeń ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, nieprawidłowości i niezgodności w zatrudnianiu pracowników i zleceniobiorców szpitala, nieprawidłowości w zakresie przyjętej i stosowanej procedury leczenia specjalistycznego, a także nieprawidłowości w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych, a wszystko to pod kątem niedopełnienia obowiązków w zakresie artykułu 231 kodeksu karnego. W tej chwili od jednego z członków zarządu odbierane jest zawiadomienie do protokołu – dodaje.

O wynikach kontroli Komisji Rewizyjnej pisaliśmy na początku listopada w artykule "Kontrola zakończona - zobacz błędy szpitala"

Zobacz również:

Komentarze (27)

konto usunięte
2012-01-30 15:19:21
0 0
Robi sie to juz nudne okropnie nudne. ale dalej czymamy kciuki za Pana dyrektora Soche
Odpowiedz
Doradca
2012-01-30 15:51:28
0 0
To daleka droga. A kto złoży takie zawiadomienie odnośnie uchybień Starostwa na podstawie Kontroli RIO?.
No tak o tym się nie mówi. Nie wolno, bo to drażliwa sprawa.
Panie Dyrektorze trzymać się mocno.
Odpowiedz
kpiarz
2012-01-30 16:15:40
0 0
Uchybienia Powiatu? Przecież cos takiego nie istnieje. Tam są wszyscy święci, albo co najmniej błogosławieni. Jak się ostatnio przekonaliśmy stoją nawet ponad ustawodawstwem polskim. A przynajmniej tak im się wydaje…
Odpowiedz
famous
2012-01-30 17:15:33
0 0
Panie Doradco na co czekasz złóż zawiadomienie,ponoć masz dużo wspólnego ze Starostwem.
Odpowiedz
blizniak
2012-01-30 17:46:04
0 0
Niezgodności i nieprawidłowości w zatrudnianiu pracowników i zleceniobiorców szpitala. Co się pod tym kryje, co się pod tym kryje.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 17:47:17
0 0
Nic to dziwnego , że donieśli na dyrektora skoro starosta każdego z osobna o to 'ładnie' poprosił . Niech produkują dalej te swoje wypociny , ale czasem niech też spojrzą na wyniki sondy . Czyżby nasze głosy liczyły się tylko w wyborach samorządowych ?
Odpowiedz
andy11
2012-01-30 18:30:58
0 0
art. 231
§ 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego,

podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,

podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

§ 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę,

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

§ 4. Przepisu § 2 nie stosuje się, jeżeli czyn wyczerpuje znamiona czynu zabronionego określonego w art. 228.
Odpowiedz
narciarz123
2012-01-30 19:05:30
0 0
andy11 czy myślisz, że parę kluczy fiolinowych i cyfr przemówi do wyobraźni takiego człowieka jak ja. Ni hu hu/ nie wiem czy hu to h czy ch.
Odpowiedz
andy11
2012-01-30 19:19:02
0 0
narciarz, to jest prawo które także i Ciebie dotyczy,wiec moze warto mimo ograniczeń,nauczyć się czytać i rozumieć ;)bo nieznajomość prawa nie chroni i nie tłumaczy jego łamania ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 19:31:45
0 0
bedzie koniec swiata!chamstwo w panstwie wczesniej jakies palant donosi na uczciwego proboszcza a teraz nastepni zawistni pazerni TOWARZYSZE donoszcza na uczciwego i praworzadnego dyrektora szpitala!! za co? A KURDE ZA TO ZE BYL DOBRY UCZCIWY i wyprowadzil szpital z ruiny teraz ma taka zaplate slow mi brak!
Odpowiedz
narciarz123
2012-01-30 19:33:41
0 0
Andy11 zauważ! co napisałem! klucz fiolinowy!. Nie jesten do końca taki nieczytaty. Gram na organach/sic!/
Odpowiedz
hawk
2012-01-30 20:30:13
0 0
Limanowski 'Ogród Zoologiczny' w skrócie limanowskie 'ZOO'
nic tam nie ma tylko kłótnie...niedługo ją zaorzą,już klepią lemiesze kowale a potem brony i heja naprzód...
Odpowiedz
narciarz123
2012-01-30 21:01:52
0 0
Tak sie drapie drutem pod gipsem i myślem tak sobie jaka jest rużnica między zawiadomienień a doniesieniem o cymś.
Odpowiedz
Pigeon
2012-01-30 22:02:44
0 0
Jak tak patrzę na to to mi żal starosty....jest jak Grzegorz Lato kiedyś był kimś...a teraz.....
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 22:12:32
0 0
@Pigeon - słuszne przemyślenie - nic dodać , nic ująć .
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 22:24:55
0 0
Hmm... róźnice pomiędzy pojęciami: donos a zawiadomienie...?

Tak więc donos:
to poufne lub tajne -anonim- pismo oskarżające daną osobę lub instytucję, skierowane do osoby lub instytucji dysponującej sankcjami wobec oskarżanego w nim. Prócz donosów ściśle poufnych zdarzają się także donosy drukowane w formie artykułu publicystycznego – donosy drukowane chęć wywołania użycia sankcji wobec osoby oskarżanej wzmacniają poprzez wywieranie nacisku na opinię publiczną. Donosy pojawiają się w każdej rozwiniętej cywilizacji.
Natomiast zawiadomienie:
to - wypowiedzenie, które nie zawiera osobowej formy czasownika i nie można go wprowadzić. Często bywa donosem, przekazaniem ważnej informacji która może interesować. Jest pisemną -rzadziej ustną- formą wypowiedzi. Zawiera dużo określeń.
Funkcje zawiadomienia:
informowanie,
nakłanianie,
przypominanie,
kazanie (tylko nie to, co w kościele).
O czym trzeba pamiętać pisząc zawiadomienie:
Pisać konkretnie i na temat,
Pamiętać aby były uwzględnione kluczowe pytania np. kto zawiadamia kogo i o czym, co się wydarzyło,
Różne formy kontaktu.
Musi zawierać konkretne informacje czyli:
gdzie się pojawi?
o której?
i z jakiej przyczyny.
kiedy
Zawiadomienie powinno być krótkie i na temat. Nie należy się rozpisywać, ważne aby trzymać się treści i myśli zawiadomienia.

Reasumując: na pierwszy rzut oka niewielkie, a jednak ogromne różnice w znaczeniu.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 22:32:57
0 0
W dalszym ciagu jest kims, tylko Wam nikt nigdy nie dogodzil i nie dogodzi.Z kazdego chcecie zrobic zero ,a sami nic wielkiego soba nie reprezentujecie.
Odpowiedz
jeden1
2012-01-30 23:03:35
0 0
'Od jednego z członków odbierane jest zawiadomienie'...a Członek to jak wulgarnie brzmi?Na pewno nie przez 'H'...
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 23:04:38
0 0
No , zgadzam się - jest kimś wyjątkowym , jak ten osioł dąży do raz obranego celu nie oglądając się na nikogo i na nic .
Odpowiedz
ciekawy
2012-01-30 23:34:27
0 0
A jak nazywa się ten donosiciel-konfident???Może ktoś wie???
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-30 23:40:45
0 0
@ciekawy, przeciez pisze jak byk, ze 'CZLONEK', niestety nie wiadomo czy to akurat ten, pisany przez samo 'H'.
Odpowiedz
jw11
2012-01-31 09:20:50
0 0
Dyrektor szpitala NIE JEST FUNKCJONARIUSZEM PUBLICZNYM - dla zainteresowanych: http://www.abc.com.pl/pytanie/2669/7 - ciekawe co doniesiono, i co to za prokurator :-)
Odpowiedz
tygrys
2012-01-31 09:32:08
0 0
Panowie ze Starostwa się już ośmieszają w skali kraju, bo ile można składać donosów i powiadomień do prokuratur w całym kraju? To już zakrawa na kpinę! Parę nieskładnych zdań i już afera! Miejcie panowie trochę kultury i honoru bo to już dziecinada! A proszę zatrudnić kogoś w Starostwie do pisania pism bo te pisma, które są to takie nie na miarę Powiatu!
Odpowiedz
blizniak
2012-01-31 10:26:03
0 0
Chyba rzeczywiście Posła w szpitalu nie było bo atmosfera nie opada chyba, że był a rozmawiano tylko o dobru chorych. Jeżeli tak to brawo.
Odpowiedz
jw11
2012-01-31 11:33:01
0 0
A propos działania zarządu powiatu:
- prokurator, jeżeli okaże się że żadnego przestępstwa nie popełniono, powinien rozważyć kwestie:
1. Art. 234 KK - fałszywe oskarżenie o przestępstwo z art. 231 - dyrektor szpitala nie będąc funkcjonariuszem publicznym nie mógł go popełnić (głupie, ale ... to fakt).
2. Art. 238 KK - zawiadomienie o niepopełnionym przestępstwie z art. 231 KK '... wiedząc, że przestępstwa nie popełniono'.
- a Pan Dyrektor powinien zastanowić się nad oskarżeniem panów z zarządu powiatu za działania mogące w takim wypadku wypełniać znamiona czynu z art. 212 [pomówienie].
Wyrok za przestępstwo umyślne ukróciłby ich 'działalność samorządową' na jakiś czas.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-01-31 11:46:59
0 0
'From zero to hero'...

i jeszcze szybciej

'from hero to zero'.
Odpowiedz
bubu2134
2012-01-31 14:05:26
0 0
A na dyrektora muzeum jakoś nie donoszą do prokuratury.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Zarząd donosi na dyrektora"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in