Baner
10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Wybiorą młodość, siłę wieku czy dojrzałość?

Opublikowano 08.10.2018 06:18:00 Zaktualizowano 09.10.2018 07:21:55 pan
74 15144

​Troje kandydatów, reprezentujących trzy różne pokolenia mieszkańców gminy Łukowica, w nadchodzących wyborach samorządowych ubiegać się będzie o stanowisko wójta. Na co postawią głosujący 21 października – wybiorą młodość, siłę wieku czy dojrzałość?

Czesława Rzadkosz dziś ma 70 lat. Władzę w gminie, jeszcze jako jej naczelnik, objęła w 1981 roku, mając 33 lata. Od tamtej pory nieprzerwanie związana jest z łukowickim samorządem – od 1990 roku zajmując stanowisko wójta i wygrywając w kolejnych wyborach. W tych ostatnich, przed czterema laty, wywalczyła reelekcję na siódmą kadencję już w pierwszej turze wyborów. Zdobywając 2613 głosów, dwójkę swoich rywali zostawiła daleko w tyle.

Wtedy też deklarowała, że będą to ostatnie cztery lata jej rządów. Zdanie zmieniła jeszcze przed rozpoczęciem kampanii przed październikowymi wyborami, informując o swoim starcie. - Będę kandydować, bo chcę zakończyć pewien cykl inwestycyjny - tłumaczyła. Czesława Rzadkosz startuje z listy KWW Odpowiedzialny Samorząd Gminy Łukowica.

Leszek Lis to 55-letni wicedyrektor szkoły w Łukowicy, wcześniej wieloletni dyrektor miejscowego gimnazjum. Od 2014 roku zasiada w Radzie Powiatu Limanowskiego. W poprzednich wyborach wystartował z listy komitetu wyborczego Ziemia Limanowska – To Lubię i uzyskał mandat, zdobywając 440 głosów. W radzie jest w opozycji do rządzących komitetów Prawa i Sprawiedliwości oraz „Działajmy Wspólnie”.

Zobacz również:

Jak mówi, już cztery lata temu proponowano mu start w wyborach na stanowisko wójta gminy Łukowica, wtedy wolał jednak zdobyć samorządowe doświadczenie na szczeblu powiatu. W tym roku zebrał grupę osób z podobnymi pomysłami na rozwój gminy i wraz z nimi założył niezależny komitet KWW Twoja Gmina.

Bogdan Łuczkowski ma 30 lat. Jest absolwentem Wydziału Leśnego Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Na co dzień mieszka w Roztoce. Jest prezesem Klubu Sportowego Uran Łukowica, działa też w szkółce szachowej w swojej miejscowości. Przed czterema laty, w listopadzie 2014 roku, Bogdan Łuczkowski wystartował w wyborach do Rady Gminy Łukowica z listy komitetu wyborczego OSP w Łukowicy. W swoim okręgu zdobył 147 głosów i zdobył miejsce w radzie. Zrzekł się swojego mandatu w listopadzie 2015 roku, bo zmuszony był wyjechać za pracą.

Jak tłumaczył, w tym roku, w związku z pozytywnymi głosami które do niego docierały oraz pod namową wielu osób, postanowił ubiegać się stanowisko wójta z ramienia KWW Gmina Łukowica to My.

Komentarze (74)

konto usunięte
2018-10-08 06:25:00
1 5
Będzie tylko jedna tura.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 06:39:19
2 4
Swoją drogą jak się patrzy ilu tych kandydatów srakich i owakich wiszacych na płotach i słupach wyszczerzajac zęby w nadziei na publiczny grosz to nabiera się większego szacunku dla siebie.
Odpowiedz
Oserwator
2018-10-08 06:43:06
0 10
Pani Rzadkosz zasluzyla na emeryture i odpoczynek od tej harowy. Miejmy serce i dajmy jej odpoczac.
Odpowiedz
PanKtos
2018-10-08 07:21:44
8 6
Czas na zmiany. Niech wygra dojrzałość i pasja.
Odpowiedz
maly_tom
2018-10-08 07:27:07
2 7
@homokatolikus
Liczba plakatów jest całkowicie przesadna. Ale przynajmniej widać, że mają dobrych sponsorów, bo normalnego, szarego człowieka nie byłoby stać na taką kampanię.
Odpowiedz
violin
2018-10-08 07:35:59
1 9
Gmina zasługuje na rozwój. W sąsiednich gminach tyle się dzieje, powstają firmy i tworzą nowe miejsca pracy. Budowana jest kanalizacja, tak jak np. w gminie Podegrodzie odkąd panuje Pani Wójt Gromala. Ale niestety, w gminie Łukowica ludzie nie potrzebują tego wszystkiego. Jest im tak dobrze, mają tyle zasiłków i pieniędzy z sadów, że nie potrzebują rozwoju gospodarczego. Wody z wodociągu, za którą płacą, też im nie potrzeba, można organizować ją sobie w swoim zakresie. Kanalizacja, po co komu, przecież nikomu nie przeszkadza smród od sąsiada z szamba, albo co gorsza z pola. To wszystko wpływa bardzo mobilizująco na człowieka, bo spotykając się w życiu z innymi trudnościami poradzi sobie bez problemu, radząc sobie z podstawowymi problemami bytowymi w życiu codziennym. Jednak widząc naszą piękną okolicę, której nam tak wielu z Polski zazdrości, może warto byłoby spiąć pośladki i ruszyć na wybory dając szansę innemu kandydatowi, a nie Pani Rzadkosz, której nie ukrywajmy, zdrowie i lata nie pozwalają na rzetelne wypełnianie stanowiska wójta. Miała swoje czasy rządów i dziękujemy. Wybierzmy młodą krew, Pana Bogdana, który przez wiele lat działa społecznie. Pomaga naszym dzieciom się rozwijać bez żadnego wynagrodzenia. Pozwólmy pokazać mu jego możliwości i pomysły na promocję i rozwój Gminy. Może dzięki temu nasze wszystkie dzieci nie będą chciały wyjeżdżać gdzieś daleko za pracą i rozwojem, bo szansa na to wszystko znajdzie się tutaj. A jego młody wiek powinien być wielkim atutem, a nie wadą, którą tak wielu mu wytyka.

P.S. Przypominam, że obecna Pni wojt miała 33 lata gdy objęła rządy Gminą
Kobieta na takim stanowisku, w takim wieku??!! - tak wyglądałyby komentarze na jej kandydaurę w dzisiejszych czasach.
Odpowiedz
your
2018-10-08 08:07:53
11 9
Powodzenia Panie Leszku!

Odpowiedz
Johan1
2018-10-08 08:20:36
10 10
Czas na normalność nie na wygórowane obietnice. Wreszcie są szanse na zmianę. Popieramy całą rodziną Leszka Lisa
Odpowiedz
patl
2018-10-08 08:32:39
7 9
Z całym szacunkiem Pani Rzadkosz już podziękujemy.P.Lis zaś to człowiek który wykorzystuje swoje stanowisko do swoich prywatnych korzyści i .... zemsty!Przykład?gdy w 2014 r.!.. 1 .-robił kampanię przed wyborami rozdawał nielegalnie ulotki na terenie Gimnazjum w którym był dyrektorem 2 .nie pozwolił w Gimnazjum na badania dzieci które trenują w klubie URAN a to przecież jest ważna sprawa przed sezonem bo jakaś ukryta wada serca może być przyczyną nawet śmierci zawodnika podczas treningu lub meczu.3-za treningi dzieciaków w hali sportowej Gimnazjum działaczom Uranu kazał płacić!Tych przykładów można by jeszcze wymienić.Nie jest to dobry kandydat na Wójta najlepiej wychodzi mu bycie w opozycji jak jego kolegom z PO.Wójt ma ludzi jednoczyć a nie dzielić!Ma coś tworzyć a nie burzyć!Ma im pomagać w działaniach społecznych a nie przeszkadzać!
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 08:43:19
11 11
Leszek Lis mówi, że nie jest związany z żadną partią polityczną. Ciekawe... Czy zapomniał z ramienia jakiej partii otrzymał mandat radnego powiatowego? Z komitetu przefarbowanej Platformy Obywatelskiej. Słyszałem też o powiązaniach Lisa z PZPRem. Wie ktoś coś więcej na ten temat?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 08:47:55
8 8
@patl
Tutaj nasuwają się jedynie słowa - nie pier..l. Przecież Uran nie jest już gminny i pobiera pieniądze z Gminy na wynajem sal i pensje. Dodatkowo od każdego zawodnika pobiera opłaty.
Sam Łuczkowski wiedział na co się pisze, gdy przejmowali Uran i utworzyli prywatne stowarzyszenie.
Dlaczego o tym nie napisałeś?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 08:50:56
3 8
A może Bogdan może pokazać umowę z kim ma podpisaną na wynajem budynku dawnego Gimanzjum ???Przecież Lis nie jest już dyrektorem...
Odpowiedz
peres
2018-10-08 09:11:14
0 0
Może jednak wybierzmy Panią Czesławę.
W przypadku przegranej może stracić sens życia, skoro będąc emerytką od wielu lat dalej działa w samorządzie i nie chce być tylko bierną emerytką.
Co innego, gdyby parlament zmusił ją, jak sędziów Sądu Najwyższego do przejścia na emeryturę (stan spoczynku) po ukończeniu 65 roku życia. No ale parlament nie zmusił jej, więc ma szanse sprawować jeszcze dwie kadencje wójta (10 lat). Pomóżmy jej! POMOŻECIE? . . . . . . . . . . . .
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 09:18:05
4 11
@peres
Ja tam się bardziej martwię o Leszka Lisa, który w wypadku przegranej straci najwięcej. Byłej Wójtowej zostanie przynajmniej emerytura, a Lisowi co? Przecież rola normalnego nauczyciela jest za niska jak na jego ego i żądze władzy.
Odpowiedz
peres
2018-10-08 09:58:07
10 1
QTaboret10
W jednym z komentarzy napisałeś, że słyszałeś o powiązaniach Leszka Lisa z PZPR-em.
To akurat w tych czasach jest dobre. Obecne trendy władzy mają wiele wspólnego z PZPR-em, a więc partią, która dominowała i była jedynie słuszną partią. Teraz obóz rządzący także nie znosi i nie toleruje innego zdania, niż swojego.
Mam rozumieć więc, że Pan Leszek Lis może być utożsamiany bardziej z PIS-em, niż z PO?
A tak bardziej realnie, czy mu na szczeblu samorządowym aż tak bardzo musimy wczuwać się w barwy partyjne?
Pani Czesława jest znakomitym przykładem, że przez lata, ani prawica, ani lewica i cały środek nie dały jej rady.
Skoncentrujmy się więc na osobowościach, a nie barwach.
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 10:15:23
7 11
@peres

Leszek Lis jest powiązany z Platformą Obywatelską, gdyż z ramienia tej partii startował do Rady Powiatu w 2010 i podobnie w 2014, gdy środowisko Platformy w Limanowej przefarbowało się na Ziemia Limanowska To Lubię. Zrobili to, gdyż Platforma w naszym regionie budzi negatywne emocje i nie cieszy się poparciem. To Lis próbuje ukryć i zakłamywać rzeczywistość mówiąc, że nie jest związany z żadną partią polityczną. Gdyby to nie miało znaczenia nie musiałby produkować tego typu postów na swoim profilu na Facebooku.
Odpowiedz
maly_tom
2018-10-08 10:37:55
8 7
Przecież to Łuczkowski wszędzie się reklamuje, że staruje z PISem. Ciekawią mnie jego poglądy, gdyż niedawno reklamował się jako młody i niezależny, a już się upartyjnił, a jeszcze do wyborów zostało trochę czasu.
Mam rozumieć, że dla dodatkowych głosów poparcia zrobi wszystko??
Nie wiem, czy taki człowiek i jego słowo jest coś warte...
Odpowiedz
PanKtos
2018-10-08 10:47:05
8 5
pan Łuczkowski zapomniał już o dofinansowaniu z gminy? Chyba jednak nie działa tak społecznie jak opowiada:

https://www.lukowica.pl/pl/254/588/-informacja-w-sprawie-finansowania-klubow-sportowych.html

Chyba, że w gminie kłamią i nic nie wypłacili?
Odpowiedz
jaank
2018-10-08 11:05:38
1 5
Chodzicie po wsi. Opowiadacie bujdy na kontrkandydatów. Próbujecie stworzyć coś w wirtualnym świecie. Opluwacie ludzi. Wybory przejdą a ty jak spojrzysz ludziom w oczy? warto być człowiekiem przyzwoitym i tyle. Ale dla niektórych aż tyle>
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 11:06:40
2 9
@PanKtos

Ale bredzisz. Kwestia dofinansowania z gminy na sport w Łukowicy idzie po połowie na Krokus i Uran. Te środki przeznaczane są na funkcjonowanie drużyn (sprzęt, opłata sędziów, składek do podokręgu). Prezes nic z tego nie ma. Dodatkowo klub Uran w ostatnim czasie pozyskał sponsorów, a także pobiera składki od rodziców za szkolenie piłkarskie dzieci, aby trenerzy nie pracowali za darmo. Nie wypowiadaj się więc w kwestii o której nie masz pojęcia.

Zwolennicy Leszka Lisa chwytają się już brzytwy, bo tak bardzo boli ich już tylna część ciała z braku argumentów :-)
Odpowiedz
Zenio64
2018-10-08 11:15:28
0 9
Do PanKtoś - Każdy Klub sportowy w Polsce dostaje dotacje na realizacje zadań publicznych w dziedzinie kultury fizycznej i sportu w tym wypadku na „Upowszechnianie Kultury Fizycznej i Sport - na terenie Gminy Łukowica”, i w tym nic dziwnego nie ma! Próbujesz pan mącić , to tak jak bym napisał ile to Lis dostaje pieniędzy na szkołę... a przecież to są pieniądze na szkołę , na klub, na GOK, itd. i z nich co do grosza trzeba się rozliczyć. Prezes Klubu nie pobiera żadnych pieniędzy za swoją pracę!!! Przez takich jak ty ludzie którzy mają pasję żeby coś zrobić dla dobra ogółu kosztem własnego czasu tracą chęć do działania!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 11:25:13
0 9
Najwyższy czas na zmianę Wójta , wszędzie coś robią tylko nie w gminie Łukowica brak oświetlenia brak chodników brak zasięgu ale za to ciepłe stołki w gminie
Odpowiedz
ada0987
2018-10-08 11:30:11
10 6
Powodzenia panie Leszku życzę wygranej - w komentarzach jest tyle nienawiści, że przykro czytać głos wyborców pana Łuczkowskiego.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 11:49:13
6 3
Patrząc obiektywnie na trójkę kandydatów to żaden z nich nie nadaje się na to stanowisko tyle że każdy z innych powodów. Można powiedzieć że jaka gmina tacy kandydaci. Jednak znając preferencje i zapatrywania mieszkańców można bez cienia ryzyka wskazać zwycięstwo urzędującego wójta już w pierwszej turze. Mieszkańcy wiedzą czego się po niej spodziewać, że jakieś zasługi ma i generalnie coś tam w każdej kadencji idzie w gminie do przodu. Pozostali kandydaci to spora niewiadoma tym bardziej że nic nie chwalą się swoimi programami. O panu Lisie wiadomo tyle że był nauczycielem, dyrektorem i radnym powiatowym. No właśnie- był Ale jakieś konkretne dokonania czy zaslugi przynajmniej nam nie są znane. Trzeci kandydat to zupełna egzotyka, pierwszy raz usłyszałem to nazwisko a mieszkam tu od urodzenia, kółko szachowe to jednak słaba rekomendacja.
Odpowiedz
peres
2018-10-08 12:04:22
0 0
Czy ktoś na poważnie traktuje start w wyborach obecnej pani wójt? W komentarzach większość koncentruje się na panie Łuczkowskim i Lisie, a wójtowa jakby nieobecna. Niby nikt nie traktuje jej teraz poważnie, a potem jakby "z niczego" wygrywa. To kto na nią głosuje? Niewidzialna ręka. Żeby nie spełniło się powiedzenie, że tam gdzie dwóch się bije, trzeci korzysta.
Odpowiedz
peres
2018-10-08 12:12:23
0 4
Ktoś jeszcze napisał o wątpliwych osiągnięciach Lisa, czy Łuczkowskiego. Owszem. Nie można pisać wiekotomowych powieści na ten temat, ale należy wziąć pod uwagę, że nie pełniąc takiej funkcji, jak pani Czesława, nie mieli tyłu okazji do wykazania się. Obecnej wójt dobrze jest się teraz chwalić, że wybudowała to, czy powstało tamto, ale to wszystko stało się w trakcie i w ramach jej pracy i obowiązków. Wręcz nie da się przez kilkadziesiąt lat na tym stanowisku czegoś nie zrobić. Gmina, to swojego rodzaju machina, którą napędzają ludzie, a nie tylko wójt. Dlatego pani Czesława nie powinna chwalić się tym, co powstało, jakby to ona zrobiła i jeszcze za swoje pieniądze.
Odpowiedz
gnom12
2018-10-08 13:04:15
3 8
Z poparciem PiSu proszę czytać ze zrozumieniem włączcie TV kolejna afera z PO u nas będzie to samo jak wygra Pan Lis to zwykły karierowicz
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 13:17:17
0 4
@homokatolikus

Nie zgodzę się. Druga tura jest wysoce prawdopodobna. Rzadkosz 4 lata temu zdobyła 66% mając za przeciwników osoby, które podeszły do wyborów bez żadnej inicjatywy. W tym roku ma 2 kontrkandydatów z inicjatywą i pomysłem na kampanię. Moim zdaniem druga tura będzie, pytanie tylko kto zostanie w grze o fotel Wójta.
Odpowiedz
wartownik1
2018-10-08 14:27:41
1 0
Wszyscy chcą startować z partii PiSiorów
Odpowiedz
maly_tom
2018-10-08 16:54:34
0 5
A Pani wójt Rzadkosz, skoro jest taka święta, może wytłumaczy na jakiej zasadzie wykupiła część gminnej Lecznicy w Łukowicy i wygląda, że bez przetargu?

Dla niedowiarków tutaj księga wieczysta: NS1L/00055918/5 - można sobie sprawdzić online https://przegladarka-ekw.ms.gov.pl
Odpowiedz
gnom12
2018-10-08 17:14:07
0 0
@homokatolikus w mediach społecznościowych są programy obydwu kandydatów wystarczy przeczytać i będziesz miał jasność

Odpowiedz
patl
2018-10-08 17:32:29
3 6
@ peres zgadzam się że nie ma z czego tomów pisać zwłaszcza o P.Lisie jako radnym.Miał cała kadencję aby coś zrobić dla Gminy ale on wolał być w opozycji do Rady Powiatu.Z takimi ,,osiągnieciami'w innej gminie nawet by nie był brany pod uwagę przez wyborców na drugą kadencję Radnego a co dopiero na Wójta!Wójt musi współpracować z Powiatem a jak Lis to może teraz ,,odkręcić'(może pójdzie z kwiatami i przeprosi a Oni go przyjmą z otwartymi rękami?)jak cały czas zamiast w miarę współpracować wolał głosować na,,nie'
Odpowiedz
panda1
2018-10-08 17:47:36
7 3
Dla mnie poparcie PIS oznacza dojenie kasy gminnej okłamywanie ludzi dzielenie społeczeństwa i obsadzenie wszystkich stołków swoimi. Chcecie takiej gminy?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 18:12:19
1 2
@pati NASTAŁA WIELKOPOMNHA CHWILA. Rzecz w tym, że zarówno niektórzy z tzw. "opozycji" jak i tych przy władzy ( zarówno centralnej jak i samorządowej) znają tak zwane "grube" sprawy , nieprawidłowości w rządzeniu ( to tak delikatnie określając), że głowa jest za mała aby to ująć .

Pomimo takiego stanu wiedzy, niekiedy i dowodów w sprawie , które mogłyby obciążyć tych potencjalnie "winnych" cóż Ci niektórzy ludzie reprezentują?
Co robili/ robią aby za wszelką cenę utrzymać się przy władzy?
Jeśli tego nie wiecie to chętnie Wam ( tutaj już piszę do komentujących oraz czytelników) napiszę. !!

Chcecie to wiedzieć?
Jest ktoś gotowy na chwilę PRAWDY?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 18:57:16
0 0
@Ha, ha, ha wszyscy "sprawiedliwi" uciekli ze strachu do mysich dziurek?
Gdzie podział się Wasz duch sprawiedliwości , życia w prawdzie?

Oj napiszę, napiszę( i nie tylko napiszę) o tych "geniuszach"
@panda1 Minusa mi dałeś, czyżbyś się prawdy obawiał?

Zapadła OGROMNA CISZA drodzy czytelnicy.
Pisząc to NARAŻAM się tym ludziom, ale co tam już o podobnych, choć nie wszystkich sprawach zeznawałam w sądzie jako świadek, inni bowiem "ścieniażyli" ducha prawdy im zabrakło? Niektórym pamięć zaniemogła , tak jak tym przesłuchiwanym w aferze Amber Gold, inny odmówił składania zeznań , bo ponoć był zastraszany, inni zapomnieli o dawniej doznanych krzywdach przez ich "opraców", a jeszcze inni w przysłowiowego" wariata" lecą, ot takie to parcie na "lepsze" mamy.

Już gorzej być NIE MOŻE, nie zależy mi na życiu w KŁAMSTWIE, bo się nim BRZYDZĘ, tak samo jak tymi, którzy są POZERAMI, KŁAMCAMI, tudzież tchórzami.

Nawet gdyby to spowodowało moją REZYGNACJĘ z kandydowania to mam to głęboko w nosie.

TYLKO PRAWDA Nas WYZWOLI.
Czołem WOLNEJ od KŁAMSTW POLSCE.
Odpowiedz
saxon
2018-10-08 19:11:55
0 0
"...quod est veritatis ?"
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 19:19:48
0 3
Pani Rzadkosz jest osobą z rodzaju ludzi chorych na władze. Może trochę honoru.
Odpowiedz
kwiatuszek700
2018-10-08 19:35:42
3 7
Nic się rozpisywać , kłócić , chwalić kandydatów czy na Nich narzekać. Po prostu trzeba iść do wyborów i zagłosować na kogo się chce a nie mówić "a co tam mój głos pomorze " a potem narzekać na to czy tamto ! Pan Bogdan Łuczkowski w tych wyborach najlepszym kandydatem na stanowisko Wójta w Gminie Łukowica !!! To jest moje zdanie możecie się z Nim zgodzić lub nie . Ja stawiam na młodość i chęć dobrego działania bo chcę by moje dzieci żyły w Gminie którą się można pochwalić , a nie tylko słyszeć że jest najbiedniejszą Gminą w Polsce :( W osobie Pana Bogdana widzę dobre zmiany ! Jeśli nie wszyscy widzicie to trudno , ale może znajdzie się ktoś kto to dostrzeże jak ja .
Odpowiedz
jandy
2018-10-08 19:53:42
0 3
Ktoś się boi. Jedna dzwoni po domach, drudzy chodzą i oczerniają,mniej odważni piszą głupoty pod pseudonimami a w niedziele do Kościoła i wszystko gra. A po wyborach trzeba żyć. No chyba że się wyjedzie.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 20:20:40
0 0
@saxon" Vir est qui adest" ;-))
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 20:23:52
0 0
@saxon Według moich wierzeń, powinno być (w domyśle)
Stwórca NIEBOCENTRYCZNY ( oj po raz drugi bardzo się narażam, ale co tam.
Odpowiedz
dunald_trymp
2018-10-08 20:35:07
0 0
Ciekawe czemu obecna Pani wójt nie wywiesiła pół plakatu odkąd pamiętam....
Odpowiedz
malum
2018-10-08 20:35:43
9 3
Pan Leszek Lis z niejednego pieca chleb jadł. Ma przeogromne doświadczenie w wielu dziedzinach. Jest wspaniałym organizatorem, profesjonalistą. Nie ma porównania z Panem Łuczkowskim. Nie chcemy, żeby Pan Łuczkowski uczył się zarządzać gminą na naszym "żywym organiźmie". Nasza Gmina to nie kółko szachowe. Wybór jest jeden - głosujmy na Leszka Lisa!.
Odpowiedz
gad
2018-10-08 20:44:05
0 2
@homokatolikus piszesz że nikt z tej trójki nie nadaje się na wójta ( to może samemu trzeba było wystartować) i jaka gmina tacy kandydaci a później dodajesz że mieszkasz tu od urodzenia to chyba sam sobie ubliżasz i że Łuczkowski to dla ciebie egzotyka może to ty jesteś egzotyczny bo mieszkając tu tak długo znasz tylko Lisa i Rzadkoszową .Napisz lepiej od razu że jesteś za obecną panią wójt
Odpowiedz
gad
2018-10-08 21:10:18
2 7
Uważam że w tych wyborach przede wszystkim trzeba podziękować obecnej pani wójt potrzebny jest ktoś młodszy z zapałem i ikrą.Z pozostałych dwóch kandydatów moim zdaniem lepszy byłby Łuczkowski gdyż ma więcej zapału i sprawdził się jako prezes Uranu (pracując społecznie ) natomiast Lis to bardziej karierowicz gimnazjum się kończy to pasuje wskoczyć na lepszy stołek jeśli mu leży dobro mieszkańców na sercu to dlaczego nie kandydował cztery lata temu lub wcześniej bo wtedy jeszcze gimnazjum prosperowało.W każdym bądź razie obecną panią wójt powinniśmy już wysłać na zasłużoną emeryturę
Odpowiedz
ada0987
2018-10-08 21:35:40
8 3
Pan Łuczkowski może być dobrym wójtem, ale za kilka lat. Musi nabrać doświadczenia bycie wójtem to nie prowadzenie kółka szachowego lub drużyny piłkarskiej to duża.......... różnica trzeba to rozumieć sam zapał nie wystarczy trzeba coś umieć! A zdobywanie doświadczenia zaczynając od fotelu wójta - to kiepski pomysł.
Odpowiedz
kwiatuszek700
2018-10-08 23:29:11
1 6
ada0987 Powiem tak że obecna Pani Wójt też objęła stanowisko Naczelnika Gminy ( Wójtów wtedy nie było ) w wieku 33 lat . I piastuje rządzenie Gminą do dziś . Czy w tym wieku Pani Rzadkosz była doświadczona ? Raczej nie, też miała zapał, była młoda i w czasie swojej pracy zdobywała doświadczenie , i w cale to nie był "kiepski pomysł " skoro tyle lat tą Gminą rządzi a jak by nie było nie wybrała się sama na tyle kadencji tylko wyborcy Ją wybrali :) Nikt też nie przekreśla faktu że nie wiadomo czy nie przejdzie do dogrywki bo taka sytuacja też może się zdarzyć w wyborach 21 października .
Odpowiedz
limal
2018-10-08 23:38:31
1 5
Głosuje,na Młodziaków starsi bez ekonomi, układy............,,studia młodzi .. mają będą dyrygować ... układy....już nie..koniec .układów....POSTKOMUNY...
Odpowiedz
ba_barbara
2018-10-08 23:38:32
0 6
To nie jest jakieś tam koło szachowe, z tego co wiem Łuczkowski współorganizował kilka turniejów szachowych, nawet w randze międzynarodowej. W sumie łatwo powiedzieć: eee tam, zwykłe kółko szachowe, ale jakoś wcześniej niczego takiego, na taką skalę nie było. Dopiero pojawił się człowiek z zapałem, wizją, bez kompleksów. Czyny świadczą o człowieku, a o Bogdanie, jego świadczą bardzo dobrze!
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-08 23:38:57
1 3
@ada0987

A jakie doświadczenie w roli Wójta ma Lis? Pytaliśmy o jego osiągnięcia w powiecie w ciągu ostatniej kadencji pod poprzednimi artykułami i nie doczekaliśmy się odpowiedzi. Ktoś tu pisał, że jedyne co zrobił to zraził do siebie radę powiatu.

Ludzie w Łukowicy od lat głosują za doświadczeniem starej Wójtowej i jakoś średnio to wychodzi dla rozwoju Gminy. Najwyższy czas to zmienić.
Odpowiedz
jan_k
2018-10-08 23:52:04
2 5

Pan Łuczkowski nie jest przecież zielony jeśli chodzi o sprawy gminy. Facet tutaj się wychował, poznał mechanizmy zarządzania gminą, był radnym i z tego co wiem mocno się udzielał patrząc na ręce pani wójt. Wydaje mi się że o gminie wie dużo więcej niż p. Lis, który gminę oglądał z fotela dyrektora, w godzinach pracy, i w drodze z/do domu pod Nowym Sączem.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-08 23:56:40
1 1
to bitwa o koryto!!
Odpowiedz
zgredek
2018-10-09 00:10:37
2 3
ada0987
Gdyby wiek 30 lat był złym wiekiem na objęcie takiego stanowiska to próg wiekowy w Polsce był by inny, a aktualne przepisy są takie, że wójtem może zostać osoba mająca 25 lat...

Pan Leszek który na stanowisku dyrektora przyjmował głównie polecenia od zwierzchnikow, oraz jako radny powiatowy będąc w opozycji na pewno nabrał bardzo dużo doświadczenia...

Takie polityczne gadanie w tych komentarzach, a prawda jest taka że czy ktos nadaje się na wójta dowiemy się dopiero po czynach osoby która wygra wybory...

Osobiście wolał bym żeby wygrał Pan Bogdan, bo on w przeciwieństwie do Pana Leszka mieszka tu, na miejscu i zna lepiej potrzeby tutejszej ludności. Ale mam wrażenie może to być dla niego trudne gdyż Pan Leszek przyjął bardzo dobra taktykę w tej kampanii i obiecuje wyborcom pracę w gminie wzamian za oddanie na niego głosu. Ciekawe czy stanowisk wystarczy dla wszystkich...
Odpowiedz
pan_robot
2018-10-09 00:17:02
0 2
Bitwa o koryto? Może i tak,. Trzeba przyjrzeć się motywom. Obecna pani wójt, zdaje się nie chce pokazać jakie brudy zostały w gminie, były dyrektor szuka czegoś, bo gimnazja odchodzą do historii. Bogdan Łuczkowski, młody i wykształcony, mógłby znaleźć dobrą prace, ale mimo to chcę coś zrobić dla swojej gminy. Pewno zauważa to co wszyscy mieszkańcy, że gmina, nawet w porównaniu z sąsiednimi, stoi.
Kierowanie gminą to nie jest złota robota, gdyby tak było to mielibyśmy 300 a nie 3 kandydatów....
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 01:31:45
0 1
skoro gmina stoi to znaczy że jest potencja.
Odpowiedz
PanKtos
2018-10-09 07:27:25
5 2
Widzę że drużyna Łuczkowskiego doszła już do perfekcji w opluwaniu przeciwników.
W końcu latając po wsi i opowiadając głupoty na Pana Leszka to ich jedyne ostatnio zadanie.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 08:57:41
0 4
Pan Ktoś art. 212 kodeksu karnego się kłania " § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku." i niech Pan nie myśli, że jest Pan anonimowy w sieci...
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 09:17:44
0 2
w tym przypadku warto zadać pytanie -kogo tak bardzo boli kampania Łuczkowskiego ? tutaj w komentarzach mamy pomówienia, a w terenie plakaty wyborcze same notorycznie się zrywają
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-09 09:52:08
3 3
Pomówienia na temat Wójtowej i Bogdana Łuczkowskiego po wsi rozpowiada sam Lis.

Współczuję Lisowi, bo gość od kilku lat ewidentnie czai się na stanowisko Wójta. Uśmiecha się do każdego na prawo i lewo, a po wyborach zdejmie maskę. Pięknie sobie wszystko ułożył tylko nie przewidział kandydatury Bogdana, która mu zagraża. Myślał, że łatwo przejmie władzę po Wójtowej, a tu pojawił się przeciwnik bardziej otwarty, zaangażowany i prowadzący dużo lepiej swoją kampanię w internecie. W razie przegranej Lis jest skończony, więc chwyta się wszystkich możliwych sposobów jak niszczenie plakatów i pomówienia. Musi wiedzieć że pali mu się pod stopami, gdy na spotkania z jego udziałem przychodzi ledwo 10 osób.

Ludzie z Jadamwoli dobrze wiedzą, że jego miejsce zamieszkania podane przy kandydaturze to fikcja. Dla Jadamwoil ten Pan nic nigdy nie zrobił, a mieszka w Nowym Sączu.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 10:03:02
0 0
@Zawiszka Nie wiem czy jesteś PRAWNIKIEM czy się na nią/niego zgrywasz. Wielu tutaj szafuje groźbami (na tym portalu i w życiu prywatnym).

Ci LUDZIE jednak zapomnieli o najważniejszym zapisoie prawnym. !!!
Dzialającym zarówno w prawie cywilnym oraz KARNYM.

Otóż jest WYJĄTEK od tego zapisu, mówiący o tym, że kto działa w OBRONIE INTERESU PUBLICZNEGO , który jest nadrzędny nad interesem indywidualnym , w szczegolności do osob publicznych, sprawujących wladzę MOŻE, a nawet musi pisać, mówić prawdę, ukaxzywać swój stan wiedzy o potencjalnych nadużyciach prawnych.

Nie chce mi się szukać numeru tych artykułów w KK oraz KC , ale są one ogólnie dostępne dla ludzi potrafiących szukać i potrafiących korzystać z posiadanej wiedzy, o ile takową posiadają.

Zakłamanie tych, którzy tę wiedze posiadają, a pomimo to straszą innych w tym smsem przechodzi wszystkie granice PRZYZW2OITOŚĆI LUDZKIEJ, i jest ewwidentną MANIPULACJĄ, NADUZYCIEM. ( które może być karalne)!!

ŚWIAT stanął na głowie, niektórzy ludzie wyzuci są wszelkich norm spolecznych, moralnych .
Są i tacy, którzy mowią: " Polityka jest szukaniem hakow na innych. Tych hakow należy używać w celu szantażu tych ludzi: !!!!!!!!!!!

Tak a gdzie jest zgłaszanie tyuch "hakow" do prokuratury tudzież do sądu? Jaką korzyść mają Ci którzy te haki posiadają i NIE ROBIĄ z nich porzytku dla DOBRA SPOŁECZNEGO (publicznego) tylko jak się wydaje dla wlasnych korzyścu?

BRZYDZĘ się takimi zachowaniami tych ludzi. !!!!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 10:11:11
0 0
POŻYTKU ............. przepraszam za błąd. NORMALNY człowiek jednak w tak skrajnych sytuacjach traci chwil;owo kontrolę nad emocjami.
To jest chyba zrozumiałe????????

Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 10:59:24
0 3
grazynahayes mogę być nawet baletnicą i nic ci do tego i daruj sobie psychologiczne podchody ...cytuję słowa pana ktosia "Widzę że drużyna Łuczkowskiego doszła już do perfekcji w opluwaniu przeciwników.
W końcu latając po wsi i opowiadając głupoty na Pana Leszka to ich jedyne ostatnio zadanie." - czy wg ciebie to nie są pomówienia? może niech pan ktoś przedstawi dowody świadczące o winie "drużyny Łuczkowskiego, czy sądzisz , że Łuczkowski zdobywał by poparcie opluwając swojego kontrkandydata ? nikogo nie straszę a informuje być może nieświadomego pana ktosia, że być może łamie prawo i jeszcze jedno jakiego interesu publicznego broni pan ktoś ?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-09 11:20:37
0 0
@Zawiszka Pisalam ogólnie , o całej tej sytuacji nagonki przedwyborczej , bo zaiste jest to szaleństwo.
Moim zdaniem ludzie, którzy posiadają wiedzę w temacie domniewaneych win , przekroczeń prawa osób publicznych powinni DLA DOBRA PUBLICZNEGO zgłasząć te sprawy, może nie od razu do sądu, ale monitować wszelkie nieprawidlowości w zarzadzaniu pieniądzem publicznym. i zgłaszać w formie wyjaśnienia czy też SKARGI do właściwych instytucji.

Tak jak pisałam w pierwszym swoim komentarzu pod tym artykułem: są ludzie, którzy posiadają dużą wiedzę o nieprawidlowościach( to jest delikatne określenie) , niektórzy z nich nawet DOWODY w sprawie, a zdecydowana większość z nich ( dla mojego stanu wiedzy o nich wszyscy, którzy tę wiedzę posiadali/ posiadają) nie zrobili NIC w celu monitowania i podjęcia wlasciwych kroków, aby temu zapobiec. !!

Niektórzy z nich opowiadali o tym na prawo i na lewo, a teraz winą za te informacje chcą obciążyć innych ( tym którym o tym mówili) , mało tego, klamią lub zasłaniają się niepamięcią, podczas gdy był to ich OBOWIĄZEK zgłaszenia tych podejrzanych NADUŻYĆ ze strony pewnych samorządowców.

To wlaśnie powinni byli zrobić w OCHRONIE DOBRA PUBLICZNEGO. !!!
Ci ludzie nawet MNIE, PRÓBOWALI POWSTRZYMAĆ od złoszenia tego do Prokuratury ( jako świadka) , niektórzy posunęli się nawet do szantażu, w tym ludzie którzy nawet z tytułu wykonywanego zawodu MUSZĄ stać na straży przestrzegania prawa i ochrony dobra publicznego. !!! Posunęła się nawet jedna z tych osób, aby mnie zastraszać poprzez smses.

Dwóch z nich jest tak nieogarnięta, że nawet nie przyszło im do głowy, że operatorzy sieci komórkowych nagrywają nasze rozmowy i wystarczy , że sąd się o to zwroci do opertatora komórkowego, a wtedy wyjdzie czarno na białym, że kłamali. !!!!

BUTA jednak nie zna granic. Tacy są wlaśnie Ci niby "sprawiedliwi" .


Odpowiedz
UsiekM
2018-10-09 18:51:55
0 0
Widzę kolejny artykuł i znowu większość osób wypisuje brednie bez pokrycia na temat Pana Lisa. Zaczyna to irytować bo dokładnie te same kłamstwa, dziwne spekulacje i karalne zniewazenia padały tu przy ostatnim artykule.. Mam prośbę jeśli macie interes żeby wygrał ktoś inny to napiszcie co dobrego on może wnieść.. jeśli nie można napisać nic prócz jest super bo młody lub jest super bo lubimy jak nic się nie zmienia i pozostaje umyślne mieszanie dobrego człowieka z błotem żeby zwiększyć swoim szansę to mam nadzieję że życie wam opłaci. Bo trzeba być zwykłym ciulem żeby celowo niszczyć komuś opinie, no chyba że ktoś bierze za to pieniądze.. Jak ktoś chce mieć wójta co lubi takie zagrywki polecam szczerze pozostałych kandydatów, Będzie się wam żyło, przy najmniej do czasu popadniecia w nielaske, w końcu po trupach do celu
Odpowiedz
UsiekM
2018-10-09 18:59:07
2 2
A pana taboret 10 znanego już na tych forach z ciągłych kłamstw i pomówienia które zostały wszystkie zdementowane w ostatnim temacie i okazało się że po prostu łze widzę nic nie nauczyło, a biorąc pod uwagę że dalej łamie prawo wypisując paszkwile sam zgłoszę na policję i niech znajdą gnide, potem tylko czekać kogo policja wywlecze z domu, oj poczuje jak to jest być na językach.. Powodzenia
Odpowiedz
vsuchyv
2018-10-09 19:16:21
3 1
Czy pan Łuczkowski nie jest lub nie był redaktorem portalu "Łukowica to my" ? Czyli portalu który promował praktycznie tylko samą Łukowice? A podczas poprzednich wyborów przeprowadzili wywiad tylko z jednym, z kandydatów na wójta gminy (z panią Rzadkosz). Taki trochę wybiórczy i ukierunkowany był ten portal. A teraz nagle KWW Gmina Łukowica to My, czy później nie będzie znowu "Łukowica to my" , a o innych miejscowościach pamiętamy od święta (wyborów) ?
Odpowiedz
vsuchyv
2018-10-09 20:27:25
0 0
Niestety, ale podczas tegorocznych wyborów brak kandydata, który dokonałby realnych zmian w Gminie Łukowica.
Odpowiedz
UsiekM
2018-10-09 21:47:42
0 0
Każdy ma swoje zdanie, jeden uważa że nie ma dobrego kandydata, inny myśli że jest tylko jeden właściwy wybór, kolejny ciągle nie jest pewny. I każdy ma do tego prawo, każdy ma prawo wygłaszac opinie. Ale gojenie i oczerniacie kogoś bo kandydat to popiera mówi samo za siebie. I tak może Pan Lis wygra może nie, czas pokaże. Ale to nie on najwięcej straci, może poza straconą opinią u ludzi który uwierzyli w hamskie zagrywki polityczne, reszta straci znacznie więcej przynajmniej u tych co znają prawdę i jakich sztuczek używali żeby mieć z nim szansę.. Pozdrawiam
Odpowiedz
jan_k
2018-10-09 21:48:09
1 2
@vsuchyv nie zgodzę się, wreszcie jest szansa wybrać kogoś świeżego, bez powiązań, nie będącego w strukturach, ktoś kto ma nowoczesne podejście, a nie ma naleciałości PRL, dla mnie takim kimś jest właśnie p. Łuczkowski
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-10 09:03:16
0 1
@UsiekM,

Wskaż mi jeden komentarz w którym oczerniłem Lisa. Głównie zajmuje się podawaniem faktów na temat jego osoby, aby uświadomić z kim macie do czynienia. Nie obrażam, nie oczerniam. A to, że prawda was tak bardzo boli to sobie zadajcie pytanie kogo popieracie. To Ty mnie obrażasz nazywając mnie gnidą.

Kiedy moje wypowiedzi zostały zdementowane? Zwykle, gdy zadaje pytanie do zwolenników Lisa dostaje odpowiedzi nie odnoszące się do zarzutów. Gdy chodziło o rozpowszechnianie przez Lisa ulotek po szkole rozmowa się skończyła, gdy podałem paragraf w kodeksie wyborczym, który tego zakazuje.
Odpowiedz
Taboret10
2018-10-10 09:09:27
0 1
Jeszcze dodam. Czy to nie poplecznicy Leszka Lisa wypisywali niepochlebne komentarze na temat Pana Józefa Pietrzaka, który także chciał kandydować na stanowisko Wójta Gminy? Hipokryzja.

Jak Kali ukraść komuś krowa to być dobrze, a jeśli Kalemu ktoś ukraść krowa to być źle.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-10 09:17:15
1 3
Tylko pan Lis jest odpowiednimi człowiekiem na stanowisko wójta, lecz ludzie pana Łuczkowskiego nie próżnują i piszą bzdury.....
Powodzenia panie Leszka.
Odpowiedz
vsuchyv
2018-10-11 19:20:50
0 1
Dzisiaj na facebookowym profilu KWW Gmina Łukowica to My, pojawił się post z oficjalnym stanowiskiem pana Łuczkowskiego w sprawie debaty na Limanowa.in
Czy podczas poprzednich wyborów samorządowych portal Łukowica to My był całkowicie bezstronny? Czy może jednak promował w pewien sposób jednego z kandydatów? Trochę hipokryzją zalatuje to oświadczenie pana Łuczkowskiego. Więc trzeba się zastanowić @jan_k czy ten kandydat naprawdę jest "świeży, bez powiązań"
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wybiorą młodość, siłę wieku czy dojrzałość? "
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in