16°   dziś 18°   jutro
Niedziela, 28 maja Jaromir, Just, Justyna, Wiktor, Jaromir

Wójt: "w odpowiednim czasie będzie stosowna odpowiedź"

30.03.2023 14:40:00 pan
40 8319

Łukowica. - W odpowiednim czasie będzie stosowna odpowiedź - zapowiedział Bogdan Łuczkowski, proszony przez nas o komentarz w sprawie skargi dyrektor Lucji Sułkowskiej i odniesienie się do zarzutów, które padły podczas wczorajszej sesji.

Jak już informowaliśmy, wczoraj podczas XXXV sesji Rady Gminy Łukowica wystąpiła pełnomocnik Lucji Sułkowskiej, od ponad 20 lat zajmującej stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Stroniu. Przedstawiła pismo dyrektorki, która nie mogła uczestniczyć w obradach, stanowiące skargę na działania wójta Bogdana Łuczkowskiego. 

Mimo poważnych zarzutów, które przedstawiono w skardze i załączonym do niej piśmie, wójt Bogdan Łuczkowski nie zabrał na sesji głosu w tej sprawie. 

Wczoraj Bogdana Łuczkowskiego pytaliśmy, czy zechce skomentować treść skargi i pisma dyrektor Szkoły Podstawowej w Stroniu, zajmując stanowisko w sprawie sformułowanych w skardze zarzutów. Na tym etapie wójt postanowił jednak nie komentować sprawy. 

- W odpowiednim czasie będzie stosowna odpowiedź - zapowiedział Bogdan Łuczkowski. 

Sprawę szeroko opisywaliśmy w artykule: Dyrektorka zarzuca wójtowi "mobbing, szantaż i antydatowanie dokumentu", a pełną treść skargi i pisma Lucji Sułkowskiej można przeczytać TUTAJ.  

Przedmiotem skargi jest: ”przewlekłe załatwienie sprawy związanej z wnioskiem dotyczącym rozwiązania stosunku pracy na mocy porozumienia stron i zaniedbań w tym zakresie, wkraczanie w kompetencje i zadania dyrektora szkoły, a także podejmowanie działań wykraczających poza obowiązujące normy społeczne i naruszenie dóbr osobistych”. 

Jak twierdzi Lucja Sułkowska, wójt dopuścił się wobec niej dyskryminacji - uważa, że nie umożliwił jej odejścia ze stanowiska i przejścia na emeryturę na takich warunkach, jakie mieli inni dyrektorzy szkół w gminie Łukowica. Z jej relacji wynika, że miała zostać poddana szantażowi - zgoda na jej przejście na emeryturę miała być uzależniona od wskazania nazwiska nauczyciela, który mógłby zastąpić ją na stanowisku. 

Dyrektorka zarzuca wójtowi m.in. to, że nakazywał jej zatrudnienie wskazanego nauczyciela oraz przydzielenie mu godzin kosztem pozostałych pracowników pedagogicznych. Kolejny zarzut to brak konkursu na stanowisko dyrektora szkoły i zbyt późne podejmowanie decyzji w zakresie obsady stanowiska p.o. dyrektora.

W skardze poruszony został również wątek niezapowiedzianej wizyty przedstawicieli organu prowadzącego: wójta Bogdana Łuczkowskiego, sekretarza Janusza Bieńka oraz dyrektor Zespołu Obsługi Edukacji Joanna Juras. Celem wizyty miało być: “wyłonienie z grupy przesłuchiwanych nauczycieli kandydata na p.o. dyrektora, co spowodowało niepokój pracowników i niepotrzebny stres uczniów z powodu zakłócenia procesu dydaktycznego”. 

Ponadto według Lucji Sułkowskiej, Bogdana Łuczkowskiego miał urazić brak zaproszenia na jedną ze szkolnych uroczystości. Poza zarzutami dotyczącymi relacji między wójtem a dyrektorką szkoły, w skardze znalazł się również zarzut poświadczenia nieprawdy w dokumentach - chodzi o "antydatowanie" jednego z zarządzeń wójta. 

udostępnij

Komentarze (40)

niski
2023-03-30 14:43:58
0 5
Pewnie miejscowi "spin doktorzy" głowią się teraz nad stosownym "oświadczeniem" Bogdana
Odpowiedz
byle_nie
2023-03-30 14:51:34
0 5
Na 100% odpowiedź będzie na Facebook.
Odpowiedz
LechRochPawlak
2023-03-30 15:03:00
0 6
Ciekawe czy te 6 wyrazów sam skleił
Odpowiedz
peres
2023-03-30 15:34:29
0 3
Trzeba uszanować to, że wójt ma wiele zajęć i niełatwo będzie znaleźć "odpowiedni czas". Wierzę jednak, że mając "grupkę wiernych kibiców" opublikuje "stosowną odpowiedź". Wójt to wójt i nie możemy sobie pozwolić na bylejakość.
powrotdzedaja
2023-04-01 23:24:27
0 0
Szkoda, że ty masz tylko jedno jedyne zajęcie. Sączenie jadu w internetach.
Odpowiedz
lenny
2023-03-30 15:52:51
0 5
Dajmy mu czas na odpowiedź. Na pewno jest super zajęty lataniem po gminie- najpierw fotka w szkole potem przy tężni i nie ma teraz czasu, aby się zastanowić nad odpowiedzią. A może po prostu szuka kogoś, aby mu skleił wypowiedź i linię obrony, bo jeżeli to wszystko prawda, to raczej czas pożegnać się ze stołkiem , a jedyną pracą papierkową jaka mu zostanie to trzepanie worków po cemencie.
jajmazdrowe
2023-03-31 09:19:22
0 1
Rozwaliłeś mnie na cyce tymi worami po cemencie ha,ha,ha
Odpowiedz
Manitou
2023-03-30 16:39:37
2 2
Spodobało mi się to zdanie "Celem wizyty miało być: “wyłonienie z grupy przesłuchiwanych nauczycieli kandydata na p.o. dyrektora, co spowodowało niepokój pracowników i niepotrzebny stres uczniów z powodu zakłócenia procesu dydaktycznego”. Ciekawe co ich tak zestresowało? W każdej firmie od czasu do czasu "wyższa władza" wpada z wizytą i jak jest wszystko OK to czym tu się stresować?
LechRochPawlak
2023-03-30 17:00:17
0 0
"Wyższa władza" jak zna się na zarządzaniu i prawie pracy to swoją wiedzą, doświadczeniem i kierownictwem zapewniają jakiemuś zakładowi odpowiednią koordynację zakładu poprzez wyznaczonych koordynatorów, ewentualnie kierowników niższego szczebla, - ale wszystkie te powyższe punkty muszą zostać spełnione, jeżeli starają się figurować jako poważna i odpowiedzialna władza. Idąc Twoim tokiem rozumowania, wyższa władza "wpadająca z wizytą" poprzez zaniedbanie swoich obowiązków jak w tym przypadku i swojej niekompetencji, szukałaby na szybko kierownika oddziału wśród szarych pracowników np. pracujących na taśmie czy ładującymi samochód. Serio porównujesz skrajnie dwie różne placówki do czegoś takiego? O czym Ty mówisz człowieku?
LechRochPawlak
2023-03-30 17:07:54
0 0
Nie mówiąc już o pominięciu jakiejkolwiek rekrutacji - w tym przypadku konkursu na dyrektora. Po Twoim komentarzu można wnioskować, że dla Ciebie jak najbardziej okej jest wybranie jakiegoś dyrektora szkoły czy kierownika jakiejś placówki w ciągu godziny, bez zapoznania się z kwalifikacjami, doświadczeniem i motywacjami pracowników. Nie chcę Ci ubliżać i nie wiem jaki tryb pracy wykonujesz, ale w firmach opartych na pracy w zespole, omijanie procedur i niekompetencja kierownictwa, nie przekłada się na wyniki i motywacje pracowników w dobrą stronę - oczywiście cały czas mówiąc na przykładzie "firm", których podałeś - bo szkoła zdecydowanie nią nie jest.
Manitou
2023-03-31 08:52:05
0 0
A przeczytałeś co napisałem?? i do czego się odniosłem?? no nie przeczytałeś bo byś się tak nie rozpisywał. Nie będziesz mi ubliżał? O dzięki łaskawco! Po pierwsze co może być stresujące w takiej wizycie? nie wiem . Po drugie nikt tam nie wyznaczał dyrektora tylko p.o. a na to konkurs jest niepotrzebny, co oni tam w tej szkole wyrabiają że stresuje ich wizyta Wójta? Pytasz o moją pracę, otóż ja pracuję w takiej firmie w której takie wizyty Prezesa czy Zarządu to normalność, przyjadą pogadają pochwalą lub zganią i nikt tym się nie stresuje, każdy zna swoje obowiązki i wie co ma robić i czym się tu stresować? A może ten "stres" wywołuje to że takie budrzetówki na wioskach zwłaszcza to towarzystwa wzajemnej adoracji, ty mnie ja tobie i każda ingerencja w taki grajdołek jest stresująca.
LechRochPawlak
2023-03-31 10:23:31
0 0
No właśnie przeczytałem i wciąż nie ma to pokrycia. Wizyty zarządu są normalne i wszędzie powszechne, ale nie próbuj mi wmówić, że naturalnym jest w trakcie takich wizyt stawianie na głowie całej placówki i odrywanie jej od pracy, żeby wybrać w ciągu kilku godzin brygadzistę, bez szczegółowego zapoznania się z kwalifikacjami i motywacjami pracowników. Nawet jeżeli jakiś CEO ma taki kaprys, to może robić to w swojej firmie, a nie placówce dydaktycznej jaką jest szkoła - i Ty wraz z wielmożnym radnym bigim18 nie jesteście w stanie pojąć tak prostej rzeczy, bo dla was wszystko jest bez refleksji i "na chłopski rozum". Nie wspominając o kwestii opieki nad dziećmi w tym czasie, z której nauczyciele są rozliczani. U mnie w firmie były setki kontroli regionalnych czy BHP, nawet CEO firmy raz nas odwiedził, i nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w ciągu dnia nigdy nikt kierownika czy jego zastępcy nie wybierał.
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
Antykaczysta
2023-03-30 18:18:38
0 2
Nie ma odpowiedzi bo nie wie co ma powiedzieć. Jego oddani wspópracownicy głowią się żeby napisać tak że boguś w tej sprawie jest męczennikiem. Już wielu go nie raz broniło na Facebooku rękami i nogami gdy mu ktoś prawdę w komentarzach napisał
Odpowiedz
tonymld
2023-03-30 19:03:19
3 1
Wielkie halo, jak polityk jest x lat w sejmie czy samorzadzie to krzyczymy ile wlezie. Jak pani nauczycielka jest dyrektor z zawodu to boi sie utraty stolka i protestuje…
Tytusek1
2023-03-30 20:28:20
0 2
widać że nie doczytałeś do końca lub nie umiesz czytać ze zrozumieniem, Pani dyr. chciała oddać dobrowolnie stołek i mieć władzę z głowy ale się na to nie zgodzili!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2023-03-30 19:29:41
0 3
https://limanowa.naszemiasto.pl/gmina-lukowica-rekordowe-inwestycje-by-zylo-sie-lepiej/ar/c15-9223019

Okazuje się że chwaląc się niezmiernymi inwestycjami wykorzystuje z lubością wyborcze hasło Tuska i Platformy "by żyło się lepiej"
Zresztą styl rządzenia podobny: pofotografowac się wszędzie gdzie możliwe a resztę pomarańczowy w pingponga, tak jak Tusk haratal w galę.
Odpowiedz
konto usunięte
2023-03-30 19:29:41
0 2
https://limanowa.naszemiasto.pl/gmina-lukowica-rekordowe-inwestycje-by-zylo-sie-lepiej/ar/c15-9223019

Okazuje się że chwaląc się niezmiernymi inwestycjami wykorzystuje z lubością wyborcze hasło Tuska i Platformy "by żyło się lepiej"
Zresztą styl rządzenia podobny: pofotografowac się wszędzie gdzie możliwe a resztę pomarańczowy w pingponga, tak jak Tusk haratal w galę.
Odpowiedz
scigany01
2023-03-30 20:07:52
2 1
Jak widać Pani dyrektor lubi szum medialny wokół własnej osoby.Już kilka lat temu była opisana w Sądeczaninie w niezbyt ciepłych barwach odnośnie wygnania mieszkańca Stronia z dziećmi z ogólnodostępnego boiska sportowego.
Że też jeszcze chce się Pani w takim wieku polityką paprać to się dziwię?
Tytusek1
2023-03-30 20:31:51
0 1
nie można przejść nad takimi głupotami obojętnie, wyjaśnij ścigany jedno boisko nie jest ogólnodostępne tylko szkolne i była odpowiednia adnotacja przy boisku, ze nie wolno używać ze względu na bezpieczeństwo i co chłopek roztropek uzyskał, wyśmiali go
scigany01
2023-03-31 09:34:35
0 0
W artykule pisało że było ogólnodostępne.Ogólnodostępne to ogólnodostępne.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
bigi18
2023-03-30 20:37:21
2 0
Lepiej milczeć niż gadać głupoty bez pokrycia. Zbierze konkretne dowody to się wypowie.
Też nie rozumie jak dyrektor jakiejkolwiek firmy może się bać kontroli. Jeśli wszystko jest ok to niech kontrolują.
Odpowiedz
bigi18
2023-03-30 20:41:40
2 0
LechRochPawlak
Nie ma różnicy jaka placówka! Kontrola podwładnych to normalna rzecz! Poza tym piszesz tak jakbyś tam był świadkiem. Ślad wiesz Ci wójt tam robił? Ocenę sytuacji opierasz na wypowiedzi pani dyrektor, która nie poparła tego żadnymi nagraniami. Narazie jest to tylko słowo i nikomu nic nie udowodniono. Może się okazać że to pomowienie
Tytusek1
2023-03-30 20:47:11
0 1
uczciwy człowiek nie nagrywa tylko liczy na uczciwość drugiej strony,, masz rację kontrola to rzecz normalna, ale ta o której napisala dyr. jest nienormalna. Po tym wójcie można się wszystkiego spodziewać, wybieli się jak śnieg najlepszej zimy.
ibis
2023-03-31 08:34:11
0 0
Nie poparła nagraniami, bo to jest człowiek z klasą a nie to co ten popapraniec.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
bigi18
2023-03-30 20:51:36
2 1
Tytusek
Nie prawda. Pani dyrektor chciała odejść na emeryturę ale władzy Nie chciała oddać. Chciała dalej pracować. Pisało w artykule. A co do boiska, to wszystkie przy innych szkołach są używane i bezpieczne a w Stroniu było niebezpieczne? Dziwna sprawa. To dzieci szkolne też nie mogły korzystać. Wychodzi na to że pani dyrektor władza trochę udezyla do głowy. Wójt nie pozwolił brać emerytury i pracować, nie dał mostu i drogi dalej od domu przenieść, a mąż ludzi na zebraniach namawiał, to razem z siostrą złożyli skargę. Dobrali sobie pana Jasińskiego, który nie dotrzymuje umów, panią przewodnicząca, która nowymi zasadami pozwala w czasie dla radnych skargi odczytywać i myślą że wybory takimi akcjami wygrają. Zastanawia mnie jedno. Skoro pani dyrektor ma dowody na mobbing, zastraszanie, poświadczanie nieprawdy to dlaczego nie poszła do sądu?
Tytusek1
2023-03-30 22:04:44
1 2
jeszcze nie jesteś chłopie przy władzy a już ci uderza do głowy, masz zaburzone myślenie, proponuję Tworki na leczenie i chyba to będzie za mało!!!
Odpowiedz
bigi18
2023-03-30 20:56:05
3 2
Tytusek
Jeśli pani dyrektor mówi nie prawdę to oczywiście że się oczyści. I podejrzewam że tak właśnie będzie. Uczciwy człowiek nie kłamie. A powazny człowiek nie rzuca oskarżeń na które nie ma dowodów. Myślę że okaże się że do żadnych czynów zabronionych nie doszło a Pani dyrektor z rodziną, narobili szumu bo wójt nie działał tak jak chcieli.
ibis
2023-03-31 08:30:33
0 1
Jak zwykle ta sama narracja, p.dyr. nie ma się z czego oczyszczać to wójt musi udowodnić, że jest niewinny choć wszyscy wiedzą, że jest winny. Nasza P.dyr. jest bardzo poważna w przeciwieństwie do tego przypadkowego gościa.
Odpowiedz
LechRochPawlak
2023-03-30 21:38:49
1 4
bigi18
Ciężko nazwać wypocinami Twoje komentarze, bo bliżej Ci do ostentacyjnego sr...nia na klawiaturę. Dodatkowo widać Panie radny jak leży ortografia - "udezyla" - pięknie. Ustaw się nie czyta i nie zapamiętuje się odpowiedniego szyku literek? Strasznie śliski i żałosny z Ciebie typ, aż zły na siebie jestem że tracę czas na interpretację Twoich wysr...ów. Wypieraj się dalej bycia radnym, a nawet nie widzisz którymi stwierdzeniami się demaskujesz, idź sobie kamieniami porzucaj kaczuszki i odstaw internet.
Odpowiedz
231
2023-03-30 21:54:55
4 1
I wielkie brawa dla Pana Wojta. Po co komentować oskarżenia wyssane z palca. Nie każdy zna historie mostu w pobliżu domu owej Pani. Dla tych którzy ja znają sprawa jest jasna... myślę że Wojt nie ma się czego obawiac. To tylko kolejna kłoda pod nogi. Kwestia czasu i znowu wszystko stanie się jasne.
Odpowiedz
szaradaa
2023-03-30 23:35:43
2 2
Sprawa nie dotyczy mnie w żadnym miejscu, ale Pani Dyrektor jeżeli chce odejść na emeryturę to krzyż na drogę, tylko niech nie blokuje etatu , bo młodzi roboty nie mają a tak to emeryturka i dalej praca ,aby mieć rękę na pulsie i możliwe , że prowadzić wojnę podjazdową.
Brrrr !!!!!!!
ibis
2023-03-31 08:37:32
0 2
Jesteś młody i głupi to widać z twojej wypowiedzi, myślę że ciebie należy pobłogosławić żebyś zmądrzał
Odpowiedz
scigany01
2023-03-31 07:33:47
3 1
Ciężka noc dla polityków z gminy Łukowica. Pomyśleć tylko,że w tak małej i strasznie pobożnej gminie tak gruba i brudna polityka odchodzi.
szaradaa masz rację, Pani dyrektor gdyby nie żyła polityką a faktycznie czuła się pokrzywdzona to skierowałaby sprawę do sądu pracy a nie wypisywała takie rzeczy. Czytając to wszystko wiele można wysnuć co do charakteru Pani dyrektor.
ibis
2023-03-31 08:39:57
0 2
Dyrektorka nie zajmuje się polityka tylko szkołą. Wy-miłośnicy wójta -chcecie ja przylepić do polityki. Nic z tego.Charakter ma super, kobieta na właściwym miejscu.
Odpowiedz
scigany01
2023-03-31 07:46:47
0 0
Warcholstwo,jednym słowem.
Odpowiedz
scigany01
2023-03-31 07:55:45
0 1
Warcholstwo,synonim ten formułowany był co do całej sytuacji a nie do charakteru Pani dyrektor.
Odpowiedz
ibis
2023-03-31 09:02:40
0 2
A to ciekawe dlaczego mój komentarz się nie ukazał, bo napisane było o firmie Morapel w której pracował i zaraz po wyborach na wójta zrobił tam drogę do kolegi. Tu też cenzura, rany boskie, kto by pomyślał.! I że jego fanka na fejsie podpisująca się Śmierciak bije mu brawa bo jej brata w gminie zatrudnił. Dajcie spokój, mamy pełna demokrację. Boicie się prawdy, która jest oczywista.
Odpowiedz
murzynski_czlonek
2023-03-31 09:14:58
0 3
Faktycznie, kilka razy osobiście spotkałem się z tym człowiekiem i bije od niego gburowatością i chamstem okropnie. On nie szanuje ludzi, gardzi nimi. Fałszywe usmieszki i zdjęcia na profilu przy fosie czy przy oczyszczalni ścieków, byle ludzie mówili, ile on to robi. Wstyd na całą gminę, bo człowiek jest ewidentnie socjopatą i własnie po takich sytuacjach wychodzi kim jest naprawdę.
Odpowiedz
scigany01
2023-03-31 09:39:02
0 0
Szczujnia na całego, a w niedzielę ze złożonymi rączkami do komunii pobiegną...
Odpowiedz
mateoo18
2023-03-31 14:55:00
0 0
bigi18 zejdz chlopie na ziemie. Gubisz sie w zeznaniach i tym co piszesz. Wielkoscia czlowieka jest umiec przyznac sie do bledu. Pierdo....sz trzy po trzy. Chciala odejsc na emeryture a Oni jej nie pozwolili. Jak taki jestes do przodu to teraz bigi18 trzymaj sie zeby z klapek cie nie wyje...lo. W szkole podstawowej w lukowicy pod samym nosem pana wojta jest pani dyrektor ktora ma dwie sekretarki. To juz jest troche dziwne. Po co dwie sekretarki w lukowicy jak w stroniu pani dyrektor nigdy nie miala. Ale okej idziemy dalej. Jedna jest juz na emeryturze i pobiera pensje i emeryture. Uczy ta druga, ktora za pewne nie pracuje charytatywnie, juz ponad pol roku. Nie wiem w sumie czego... i teraz chlopie pocisk, to jest dopiero okradanie skarbu panstwa idac twoim zje...ym tokiem rozumowania. Jedno jeszcze bigi18, jak na codzien jestes dno, tak swoimi komentarzami dokonujesz odwiertu
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wójt: "w odpowiednim czasie będzie stosowna odpowiedź""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in