17°   dziś 23°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Wojewoda: burmistrz powinien działać, a uprawia politykę w mediach

Opublikowano 11.02.2017 00:11:25 Zaktualizowano 04.09.2018 17:34:08 pan
51 9077

Komisja wojewódzka szacuje wielkość strat, a nie koszty odbudowy i dlatego miasto Limanowa nie otrzymało pieniędzy w związku z uszkodzeniem mostu w ciągu ul. Michała Dutka. Tak tłumaczy to Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie.

- Burmistrz powinien przystąpić do działania i pokazać, że jest dobrym gospodarzem. Tymczasem widzimy z jego strony przede wszystkim uprawianie polityki przy wykorzystaniu mediów - komentuje sprawę wojewoda Józef Pilch.
Powracamy do tematu mostu w ciągu ul. Michała Dutka w Limanowej, uszkodzonego w 2014 roku, który do tej pory jest zamknięty. O jego odbudowę do władz miasta od dawna apelują mieszkańcy, w ostatnich tygodniach szczególnie intensywnie, angażując nie tylko lokalne, ale i ogólnopolskie media.
Latem 2014 roku wezbrana rzeka Łososina uszkodziła jeden z filarów. Most się wygiął i niezwłocznie został zamknięty, bo dalsze korzystanie z obiektu stwarzało duże niebezpieczeństwo. Miasto liczyło, że otrzyma pieniądze na jego odbudowę. Samorząd miał szansę na pomoc z budżetu państwa, ale się na nią nie zakwalifikował: zgodnie z wytycznymi MSWiA, środki na usuwanie skutków klęsk żywiołowych przyznawane są jeśli straty są nie nie mniejsze niż 5% dochodów samorządu za rok poprzedzający wystąpienie klęski żywiołowej. - Limanowa nie spełnia tego warunku, bo wielkość strat po weryfikacji komisji wojewódzkiej została określona na 3,1 % dochodów własnych miasta Limanowa za 2013 rok - mówi rzecznik wojewody, Krzysztof Marcinkiewicz, dodając że remont mostu to zadanie własne gminy. - To do burmistrza należy zatem planowanie, budowa, przebudowa, remont i utrzymanie obiektu.
Jak dalej informuje rzecznik wojewody małopolskiego, w trakcie weryfikacji strat komisja wojewódzka zapoznała się również z ekspertyzą techniczną mostu drogowego, wykonaną na zlecenie burmistrza i wskazującą przyczyny zniszczenia mostu.
- Przyczyny te nie miały bezpośredniego związku z jednodniowymi intensywnymi opadami atmosferycznymi w lipcu 2014 r. Z ekspertyzy poprzedzonej przeprowadzeniem wizji lokalnej, oględzinach i pomiarach wynikało, że ogólny stan techniczny mostu jest zły. Analiza uszkodzeń wskazuje na dwie grupy przyczyn takiego stanu: niedociągnięcia projektowe i wykonawcze na etapie wznoszenia obiektu oraz bieżącą eksploatację i utrzymanie mostu. Autor ekspertyzy wskazuje, że obiekt jest zbudowany z niskiej jakości betonu, który posiada duży stopień korozji. Jako przyczynę awarii podpory wskazuje m.in. niewystarczającą głębokość posadowienia podpory mostu na etapie budowy. Płyta mostu jest w bardzo złym stanie technicznym, jest zawilgocona, przemrożona i mocno skorodowana. Obiekt nie posiada elementów odwodnienia oraz nie jest wyposażony w urządzenia dylatacyjne. Stożki przyczółków nie posiadają umocnienia - wylicza Krzysztof Marcinkiewicz.
Most w ciągu ul. Michała Dutka w Limanowej został ujęty w protokole komisji wojewódzkiej jako całkowicie zniszczony obiekt, nienadający się do użytkowania poprzez zniszczony filar. Zweryfikowana wartość zniszczonego obiektu wyniosła 600 tys. zł, ale jak podkreśla przedstawiciel Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, szacowana jest wartość strat, a nie wysokość kosztów odbudowy. - Burmistrz w mediach mówi o koszcie budowy czy odbudowy. Komisja wojewódzka oceniała zaś jedynie wielkość strat. Gwoli ścisłości – komisja wojewódzka nie wydaje ekspertyz, a jedynie weryfikuje straty. Dodajmy: jednym z członków Zespołu Komisji Wojewódzkiej przeprowadzającej weryfikację strat w Limanowej był pracownik MUW w Krakowie, posiadający uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, wpisany na listę członków Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz posiadający uprawnienia do wykonywania prac projektowych i do kierowania oraz nadzorowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - zaznacza Krzysztof Marcinkiewicz. - Burmistrz nie skorzystał z przysługujących mu możliwości działania: nie wystąpił do Wojewody, zgłaszając zadanie do dofinansowania z budżetu państwa przez trzy lata, tj. na 2015, na 2016 ani na 2017 r., a jedynie oczekiwał korekty szacunku szkód do kwoty 1 mln, a później do kwoty 2 mln zł. Burmistrz nie wystąpił też do ministra, ewentualnie za pośrednictwem wojewody o odstępstwo od wytycznych Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji - zauważa.
Wojewoda małopolski apeluje, aby burmistrz Limanowej „zwrócił uwagę na konieczność szybkiego rozwiązania problemu mieszkańców korzystających z mostu”. Józef Pilch podkreśla przy tym rolę samorządu w wypracowaniu dobrego rozwiązania.
- Zwracam uwagę na to, że niekorzystnie na tę sytuację wpływa podważanie ustaleń komisji wojewódzkiej, która przecież już zweryfikowała straty. Serdecznie zachęcam do merytorycznej dyskusji o konstruktywnym i najlepszym dla mieszkańców sposobie rozwiązania sprawy. Zachęcam do skorzystania ze ścieżek rozwiązania tej kwestii i sięgnięcia do źródeł sfinansowania tej potrzebnej inwestycji. Burmistrz w tym momencie powinien przystąpić do działania i pokazać, że jest dobrym gospodarzem. Tymczasem widzimy z jego strony przede wszystkim uprawianie polityki przy wykorzystaniu mediów - komentuje Józef Pilch.
Zobacz również:

Komentarze (51)

projektor
2017-02-11 07:04:43
0 6
Panie Wojewodo to dlaczego służby wojewody nie podpowiedziały Burmistrzowi w latach 2015 i 2016, że istnieje możliwość odstępstw od wytycznych Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ? Może ta sprawa byłaby już załatwiona.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 07:57:08
0 2
Jakość urzędników w Polsce to dno a obywatel jest na szarym końcu.
Nie bronię burmistrza ale wojewoda wiedząc w czym problem powinien od razu zasygnalizować a nie jak poruszono sprawę w mediach. No chyba że czegoś nie wiemym.
Odpowiedz
vvv
2017-02-11 08:25:32
0 7
Zastanawia mnie dlaczego wojewoda w zeszłym roku kiedy burmistrz wraz w wójtem gminy limanowa i przewodwnicząca sejmiku małopolskiego byli u niego na spotkaniu o tych innych możliwościach starania się o wsparcie finansowe czy o zastosowanie odstępstw ich nie poinformował. Czyżby to nie było uprawianie polityki ?
Odpowiedz
Gabi
2017-02-11 09:00:26
3 3
Baju, baju - żyje się jak w raju
Władza się pałuje, bzdety ludiom obiecuje,
Winę zrzuca na innego,
A powinna zacząć od siebie samego.
Do wyborów jeszcze trochę czasu,
Więc zrobią sporo medialnego hałasu.
Media za władzą deptają , więc się papierkami obstawiają.
Most z papierków nie powstanie,
Potrzebne konkretne działanie.
Jak długo jeszcze czekać będziemy ,
Aż nowym mostem pojedziemy?
Dzieci rysunki o moście malują, żale wylewają,
Ale mostu chyba się nie doczekają.
Już cały świat kiwa głowami
Jakich gospodarzy w Małopolsce mamy.
A Wy ludzie dalej kilometry dokładajcie,
Na władzę się nie oglądajcie.
Kiedy nowy most powstanie tego nikt nie wie,
LUDZIE DALEJ JEŹDZIJCIE OBJAZDAMI JAK JESTEŚCIE W POTRZEBIE.
Odpowiedz
HenrykV
2017-02-11 09:02:25
0 9
Panie Wojewodo, a mosty w Kasince to nie miały błędów konstrukcyjnych i użytkowych? W Gminie Mszana rządzi jednak PiS to i mosty na drogach prywatnych Pan Wojewoda sfinansował. Dało się?

Pan Wojewoda się na Limanową uparł od czasu jak pewien członek Rady Nadzorczej, który powinien być odwołany ze swojego stanowiska zaczął jeździć do Krakowa przy okazji przedstawiając się jako najwierniejszy od zawsze członek PiSu. Do dzisiaj po korytarzach Urzędu Wojewódzkiego krążą informacje co tam opowiadał ten pan w kapeluszu na temat miasta limanowa i jego władz.
Odpowiedz
zabawny
2017-02-11 09:38:04
0 6
'Zachęcam do skorzystania ze ścieżek rozwiązania tej kwestii i sięgnięcia do źródeł sfinansowania tej potrzebnej inwestycji.'
Pieprzyć ogólnikami każdy potrafi, liczą się niezaprzeczalne fakty, że próbowano pozyskać środki jednak urząd pana wojewody ODMÓWIŁ!.
Mam nadzieję że wojewodzie nie chodziło źródło finansowania, polegające na zbiórce do puszki w niedzielę obok kościoła. :))) )

Wypowiedz wojewody sugeruje, że zły projekt, złe wykonanie, kiepski beton, to nie ich wina - więc domyślać by się można, że za ten niedoskonały most wybudowany kilkadziesiąt lat temu 'winny' jest Pan Bieda. :)))

Specjaliści nie potrafią zbadać głównej przyczyny zawalenia się filaru - kolejne powodzie pogłębiły dno koryta rzeki Łososina, w niektórych miejscach kilka metrów, a technologie prac minionej epoki z powodu ogromnych kosztów i długotrwałych prac, nie pozwalały na wykonanie filarów o kilka metrów głębszych.

By nie być stronniczym to dla sprawiedliwości dodam, że moim zdaniem z powodu braku pieniędzy na gruntowny remont/odbudowę, powinna być wykonana tania podpora tymczasowa zamiast zamknięcia mostu, a następnie zdobycie pieniędzy i niezbędne prace.

Spróbujmy sobie wyobrazić, że panowie Bieda i Pilch zamienili się stanowiskami - czy tak samo 'śpiewałby' Pan Wojewoda?. :)
Odpowiedz
drewniany
2017-02-11 10:45:42
4 3
Taki kubeł zimnej wody na P. Burmistrza jest bardzo dobry i na pewno zmniejszy popadanie w pychę jego samego i ludzi adorujących z UM. Trudno się nie zgodzić z wojewodą, rzeczywiście podziały polityczne i przekonania lepiej sobie trzymać dla siebie, a swoje działania skupić na problemach mieszkańców - to do was 'radni'. A to że portal sprzyja P.Biedzie wiadomo nie od dziś - mało profesjonalne dziennikarstwo
Odpowiedz
Ratownik
2017-02-11 11:18:56
0 4
Namor jak się brzydzisz tego portalu to zwyczajnie na niego nie wchodź i pozostań przy swoim ukochanym wzorze rzetelnego dziennikarstwa rodem ze Słowacji. W czasie wolnym możesz natomiast kopać baseny z gorącą solanką w Porębie
Odpowiedz
ideprosto
2017-02-11 11:31:50
0 12
Limanowa.in to portal lokalny najważniejszy i najbardziej czytany na limanowszczyźnie. Czytam go od wielu lat i nie mam wrażenia, że komuś sprzyja. Opiera się na faktach, na liczbach, na pismach, na źródłach - na tyle na ile to możliwe.

Z perspektywy tych wielu lat należałoby po prostu powiedzieć że Burmistrz Bieda rządzi o wiele lepiej i ciężej pracuje niż Starosta. Ma swoją wizję i ją konsekwentnie realizuje - w zarządzaniu tak jest, że czasami trzeba podejmować niepopularne decyzje, niezrozumiałe i kontrowersyjne dla społeczeństwa w danym momencie, dopiero upływ czasu pokazuje, że były dobre. To jest właśnie rola Burmistrza, aby patrząc dalej wiedział co będzie dobre dla Miasta i brał na siebie tą odpowiedzialność co moim zdaniem Bieda czyni.

Starosta nie jest dobrym Starostą. Nazbierało mu się afer i nadużyć o których tutaj można było poczytać nie dlatego, że ktoś się na niego uwziął tylko po prostu MIAŁY MIEJSCE.
Dzięki mediom lokalnym takim jak ten portal nie zostały po prostu zamiecione pod dywan, tylko wyszły. Kiedyś by nie wyszły - bo nie było np. limanowa.in

Także proszę Pana Namora - nie gwiazdy i kosmos się sprzysięgły przeciwko Staroście oraz media lokalne, lecz ona sam przez to jak postępuje w życiu zawodowym i prywatnym.
Odpowiedz
111ksiadz
2017-02-11 11:45:30
1 5
Trochę żyje na tym świecie i wiem że nie ma całkowicie niezależnych mediów,bo jest to po prostu niemożliwe.Kwintesencją sytuacji w Limanowej niech będzie ostatnie zdanie postu @ideprosto.
Odpowiedz
zazula
2017-02-11 11:48:09
2 4
To jest ten wojewoda od ściągania flagi Unii Europejskiej. Pamiętam, że kiedyś była akcja ściągania krzyży. Kto tu się bawi w politykę, łysy naskarżył, głupi przyjął i realizuje. To samo było z Romami.
Odpowiedz
sstan
2017-02-11 11:50:31
0 1
most byl zaprojektowany na drodze lokalnej o malej nosnosci ,i ktos pozwolil w czasie remontu w Mlynnym przekierowac caly ciezki ruch przez ten most .Podpora mogla byc podmyta lub naruszona po powodzi , i nie po powodzi a po okresie jazdy ciezkimi pojazdami w czasie objazdu moglo to byc przyczyna uszkodzenia filara ktory mogl byc oslabiony. droga de fakto droga osiedlowa służyłaby do dzis. Mysle ze GDDKA z kims musiala objazd zalatwiac
Odpowiedz
drewniany
2017-02-11 11:57:55
0 2
'ideprosto' masz zdecydowanie rację, wystarczy porównać P. Biedę do poprzedniego burmistrza, który nie wykorzystał swoich możliwości dla miasta a przede wszystkich pojawiających się srodków unijnych. Po naszym mieście widać tyle dobrych zmian poza małymi wtopami, które rzeczywiście są nieporównywalne do wpadek Starosty. Jednak nadal twierdze że limanowain czeka na te wpadki Starosty i z wielkim namaszczeniem, finezją i polotem przedstawia je czytelnikom limanowain. Ktoś rządzi lepiej, ktoś gorzej - najlepiej jednak porównać do lepszych a nie gorszych rządów bo zawsze może być lepiej
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 12:15:32
0 4
Krytyka nie bierze się z niczego. Sam czesto tu jestem i krytykuję władze gm kamienica bo sobie na to zapracowali pustymi obietnicami i kłamstwami. Ideprosto zgadzam się z twoim komentarzem.

Dobrze by było gdyby limanowa.in dodatkowo nagrywał sesje i posiedzenia gminne.
Wielu ludziomportal otworzyłby oczy i zatkał krzykaczy.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-11 13:07:15
0 1
Tak obiektywnie rzecz traktując, należy stwierdzić:
Każdy samorząd, bez względu na barwy polityczne, nasze poglądy , upodobania, powinien rozwiązywać LUDZKIE problemy, najlepiej jak potrafia. Mają oni do tego stosowne narządzia,: kadry, doradców, prawników. Nie opowiadam się, za żadną ze stron, przykre jest tylko, że mieszkańcy są tutaj ofiarami tychże przepychanek, medialnego szumu wobec całej tej sprawy. Przepychanki pomiędzy włodarzami, nie wybuduja mostu mieszkańcom. Pan Burmistrz, nie oglądając się na szum medialny, powinien był wystąpić o środki na odbudowę mostu, poczynić odpowiednie korekty proceduralne, od tego ma ludzi. Komentarze typu:
'Panie Wojewodo to dlaczego służby wojewody nie podpowiedziały Burmistrzowi w latach 2015 i 2016, że istnieje możliwość odstępstw od wytycznych Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji ? Może ta sprawa byłaby już załatwiona.'
Z całym poważaniem dla komentującego , nie oddają meritum sprawy. To nie Wojwewoda ma informować inne samorzady o obowiązxujących procedurach, prawie, od tego są kadry zatrudnione w samorządach. Nie neguję tutaj roli Pana Burmistrza, każdy bowiem popełnie błędy w życiu. Najważniejsze jest teraz aby jak najszybciej skorzystać z przysługujących uprawnień, na które wskazuje Pan Wojewoda:

'.(..........)Zachęcam do skorzystania ze ścieżek rozwiązania tej kwestii i sięgnięcia do źródeł sfinansowania tej potrzebnej inwestycji. Burmistrz w tym momencie powinien przystąpić do działania i pokazać, że jest dobrym gospodarzem. Tymczasem widzimy z jego strony przede wszystkim uprawianie polityki przy wykorzystaniu mediów - komentuje Józef Pilch.'

Pan Burmistrz zrobił wiele dobrego dla miasta, to jest niezaprzeczalne, każdemu zdarzają się potknięcia.
Emocje należy zostawić za sobą, ludzie , stanowiska jakie zajmują, prędzej czy później przemijają. Wyniki ich prac , jednak pozostają.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-11 13:15:21
0 1
najlepiej jak POTRAFIĄ.........
KAŻDY BOWIEM POPEŁNIA błędy ............
Tak miało być,, przepraszam.
Odpowiedz
ronin75
2017-02-11 13:41:22
1 3
Z tego co mi wiadomo to Pan Burmistrz ma dbać o dobro mieszkańców miasta a wątpię aby ten most był aż tak ważny i potrzebny właśnie mieszkańcom miasta.
Odpowiedz
09876
2017-02-11 14:05:25
1 0
' ronin75'.....a dzieci i młodzież korzystająca z mostu w drodze na miejski stadion to nie są mieszkańcy miasta? Ich bezpieczeńtwo się nie liczy? Moim zdaniem ich zdrowie i życie jest DUŻO bardziej ważniejsze od np. kolejnego muzeum.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 14:11:50
0 3
'Każdy samorząd, bez względu na barwy polityczne, nasze poglądy , upodobania, powinien rozwiązywać LUDZKIE problemy, najlepiej jak potrafia. Mają oni do tego stosowne narządzia,: kadry, doradców, prawników. Nie opowiadam się, za żadną ze stron, przykre jest tylko, że mieszkańcy są tutaj ofiarami tychże przepychanek, medialnego szumu wobec całej tej sprawy. Przepychanki pomiędzy włodarzami, nie wybuduja mostu mieszkańcom.'

Tak, tylko że to teoria. Proszę przypatrzeć się na gm kamienica :)
Ma powstać pełnowymiarowa hala sportowa, rozumiem że lepsza niż w Łącku.
Koszt tej hali zapewne grube miliony, miesięczne utrzymanie to jak słyszałem około 50 000zł (proszę mnie poprawić jak zła kwota). Hala nie przynosi dochodu.
Ludzie nie mają wody, dróg, chodników niektore budynki publiczne są w oplakanym stanie np. SP w Bukówce.
Za to kadry forsuja halę z wójtem na czele.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 14:19:44
1 1
Jeszcze odnosnie kadr w kamienicy. Jak to jest że rada bija brawo wojtowi a ten nie wykonuje ich uchwał i później mówi się o oszczędnościach w wysokosci 1200 000 zł.

Jeżeli jestem w blędzie niech mi to ktoś wytłumaczy.
Do tematu powroce.
Odpowiedz
Doradca
2017-02-11 16:06:29
0 7
Zmasowany atak na Pana Burmistrza Biedę trwa nie od dziś.

Całkiem nie potrzebnie Pan Burmistrz po przyjęciu nowej Ustawy w sprawie wyborów pożegna się ze stanowiskiem i zastąpi go nowo wybrany Burmistrz w 2018 roku.

Dziwię się Panu Wojewodzie, że daje się wpuszczać w maliny tym, którzy uprawiają czarny PR i koniecznie chcą Panu Biedzie przyprawić garb.

Dał się na to nabrać były Marszałek Marek Sowa po części były Wojewoda Jerzy Miller.

Teraz karmiony bzdetami jest Pana Wojewoda Pilch.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 16:13:51
1 0
Wracajac do kadr zaczynam być sceptyczny do kadencyjności. Podobno wójt ma zostać skarbnikiem a za niego wejdzie niejaki hilary. Innymi słowy nic się nie zmieni ( Szczawa nie ma przebicia a pozatym zniszczono inicjatywę obywatelską ) przynajmniej w kamienicy.
Odpowiedz
ronin75
2017-02-11 16:41:03
0 2
Nie sztuką jest wprowadzić kadencyjność władzy ale sztuką jest wybrać dobrego gospodarza.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 17:59:23
0 0
Oglądał ktoś filmik? :)
Odpowiedz
Ratownik
2017-02-11 19:30:44
1 1
Namor i Sukiennik - emigrant i milicjant zamierzają kreować politykę medialną, a zapomniałem przy wparciu jak zwykle pomocnych nam Słowaków
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-11 20:39:11
0 0
@namoR To skąd ta wojna polsko-polska? Czy Pana zdaniem tutaj , to jest pomiędzy Pana Starostą a Panem Burmistrzem 'ścierają się ' różne opcje polityczne? Czy walka ma podłoże polityczne czy innych interesów?
Mnie osobiście , trudno jest bowiem umiejscowić Pana Starostę w jakiejkolwiek ideologii politycznej.
Czy ja się mylę?
Odpowiedz
blabla02
2017-02-11 20:40:54
1 0
34-607 Szczawa a czemu nagle się boisz najmłodszego radnego p. Hilarego... Co on ci zrobił poza tym że jest z Kamienicy jest aktywny i stara się... I ja to widzę i doceniam. Pozdrawiam i pamiętaj że wybory za rok dopiero i jest jeszcze dużo czasu.
Odpowiedz
namoR
2017-02-11 20:50:29
0 0
Na jakiej podstawie moje komentarze zostaly znow usuniete?
Przeczytalem je jeszcze raz i nie znalalem zadnej podstawy do moderacji.

Bardzo prosze o odpowiedz.

Wklejam je po raz ostatni i czekam na odpowiedz.
Odpowiedz
Doradca
2017-02-11 21:01:25
0 1
Szanowny @Namor wiem, że z daleka lepiej widać zwłaszcza zza oceanu aczkolwiek Ty dałeś się nabrać na PR jednego z portali tak jak wielu tych mieszkańców, z którymi jak piszesz rozmawiałeś.

Napisane było, że kwota 70 848 jest z lat 2011-2016 i dotyczyła dwóch jednostek:
1. Urząd Miasta Limanowa
2. Urząd Gminy Limanowa

Co ciekawe napisane było to tak jakby dotyczyły tylko Miasta?

Czytałem ten podpisany przez Pana Radnego Sukiennika niby artykuł na słowackim portalu internetowym.

Więc policzmy @ Namor z kalkulatorem w ręku 70 848: 5 lat = 14 169,60: 2 UG i UM =7084,80: 12= 590,40 +-miesięcznie.
Ewentualna umowa mogła opiewać na kwotę w granicy 500,00 -550,00 złotych brutto miesięcznie mogę się mylić, bo mogło być mniej portal mógł świadczyć w tej kwocie inne usługi tym JST.

Ładniej było napisać całość kwoty i połączyć UM z UG Limanowa prawda ?.

To sprawa Pana Redaktora Toporkiewicza i nie śmiem wątpić, że pod fakturami są umowy.

Tak się bawią dzieci w piaskownicy jak jedno drugiemu zabierze grabki.

Z wyrazami szacunku.

...kon by sie usmial :)
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 21:06:13
0 0
'blabla02 2017-02-11 20:40:54

34-607 Szczawa a czemu nagle się boisz najmłodszego radnego p. Hilarego... Co on ci zrobił poza tym że jest z Kamienicy jest aktywny i stara się... I ja to widzę i doceniam. Pozdrawiam i pamiętaj że wybory za rok dopiero i jest jeszcze dużo czasu.'


Przepraszam co robię? Boję się ? :)
Gdzie napisałem że się go boję? Blabla2 czy ty czytasz przed wciśnieciem wyslij swoje komentarze?
Aktywny to jest, zgodzę się. Napisalem że się nic nie zmieni tyle.
Odpowiedz
namoR
2017-02-11 21:20:50
0 0
Szanowny Doradco

'CUDNIE' to wyliczyles. Brawo. Nie wchodzmy w szczegoly. Czy Ty uwazasz iz jest to w porzadku aby ktorykolwiek portal informacyjny bral nawet 10 zlotych na rok od ktorejkogolwiek JST ktorym to ma patrzec na rece i rozliczac ich z wykonywanej pracy?
Bardzo Cie prosze teraz wylicz ile Urzad Starostwa placil portalowi limanowa.in przez ostatnie kilka lat i wszysko bedzie jasne.

Milej nocy.
Odpowiedz
blabla02
2017-02-11 21:37:52
0 0
34-607 Szczawa. Ok. nie chodzi mi o sprzeczanie się. Po prostu nie lubię jak się sieje propagandę na zasadzie że ktoś coś słyszał... a nie ma to żadnego potwierdzenia. Wybacz jeśli poczułeś się urażony.
Odpowiedz
Doradca
2017-02-11 21:55:35
0 1
Szanowny @ Namor 'Bardzo Cie prosze teraz wylicz ile Urzad Starostwa placil portalowi limanowa.in przez ostatnie kilka lat i wszysko bedzie jasne'

Zapytaj Urząd Starostwa jakie wydatkował środki dla poszczególnych portali i dla których.

Będziesz wiedział dlaczego to ja mam zwracać się z takowym pytaniem ?.

Z wyrazami szacunku .

Dobrej Nocy.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 22:07:54
0 0
Blabla raczej zdziwiony. Poczekamy zobaczymy czy dobrze słyszałem. Jutro zebranie wiejskie w Szczawie o 13.00 w OSP.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 22:10:04
0 0
Namor jak dają to dlaczego mieliby nie brać. Co innego gdyby było z naruszeniem prawa.
Odpowiedz
namoR
2017-02-11 22:10:04
0 0
Doradco
Moze Ty mi odpowiesz, poniewaz Redakcja wpadla w jakas manie cenzury dzisiaj wzgledem tylko i wylacznie mnie jako uzytkownika, panikuje i usuwa nawet moje pytania o moderacje?

Co jest grane?

...kon by sie usmial :)
Odpowiedz
34607szczawa
2017-02-11 22:17:03
0 0
Poludnie slucham odnosnie niewykonywania uchwał rady przez wójta. Dałeś minus to zapewne masz wiedze czy tylko jesteś tu od robienia zamętu? Chetnie wysłucham twojej wersji bo moja może być nieprawdziwa ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-12 00:13:32
0 1
Szanowny Panie @namoR

Dziękuje serdecznie za odpowiedź. Nie wiem gdzie Pan obecnie mieszka, wiem , że na obczyźnie.
Mieszkałam za granicą prawie 8 lat w Anglii. W Europie istnieje przeświadczenie, że najbardziej niezależnym mediami jest BBC, nie podzielam jednak tej opinii. Tam również media służą partiom rządzącym i są pod ich ' błogosławionym' wpływem.
Trudno dzisiaj o niezależne media, one niestety bardzo często służą elitom finansowym bądź politycznym. W dzisiejszych czasach , w dobie kontroli korporacji finansowych, trudno o jakąkolwiek niezależność. W kręgach liberalno-lewicowych, , a te niestety dominują wśród elit europejskich, narzuca się społeczeństwom tzw, poprawny politycznie sposób myślenia. Tam własnie cenzura sięga Mont Everest , zarówno w mediach , jak i w życiu codziennym.
Podobny sposób działania i myślenia narzuca się ludziom w USA, tam nawet Prezydent Trump jest bezsilny wobec wszechogarniającej propagandy w mediach. Kontaktuje się z ludźmi poprzez media społecznościowe. PRAWIE WSZYSTKIE DZIEDZINY ŻYCIA SĄ KONTROLOWANE przez wąską grupę bogaczy, to oni kupują malutkich i chcą wszystkim pozostałym narzucać swój styl życia., sposób myślenia.
Niestety taka jest prawda. Tylko internet, realne życie i komentujący , pozwalają sobie nawzajem na wymianę zdań, poglądów, dzieleniem się informacjami.
Dopóki wszystkie media nie będą mediami narodowymi, bez wpływu tzw. grup interesu, dopóty będziemy borykać się z wypracowaniem PRAWDZIWEJ RZECZYWISTOŚCI.
Osobiście czytam , oglądam różne media , i sama je analizuje. Pomocne są książki, ogólna wiedza , a najważniejsze aby obserwować skuteczność działań ludzi, oceniać innych na podstawie ich działań, a nie tylko oceniać ich słowny przekaz. Powiedzieć można wszystko, napisać można wszystko, nie każdy jednak potrafi realizować skutecznie swoje zapowiedzi, plany.

Problemem również są lokalne , samorządowe grupy interesów. W Polsce trzeba przeprowadzić proces 'oczyszczenia'. Raz na zawsze odciąć korzenie z grupami postkomunistycznymi.

Musi Pan pamiętać , o tym, że wciąż są pewni ludzie, którzy wykorzystują partie , organizacje do własnych interesów.
Fakt bycia członkiem partii X, Y, Z nie zawsze oznacza programowej identyfikacji wszystkich ich członków.
Tak jest niestety na całym świecie.

Szkoda, że Pana wpisy były usuwane. Proszę jednak pamiętać, nie wszystko zawsze jest takie oczywiste jak nam się to wydaje. Zycie nie raz nas jeszcze zaskoczy. Historia pisze nowe scenariusze, najlepszy przykład to Lech Wałęsa. Jest wielu takich ludzi, których prawdziwej historii nie wszyscy jeszcze znają.

Serdecznie Pana pozdrawiam.
Dobranoc.
Odpowiedz
namoR
2017-02-12 00:19:53
0 1
Szanowna Grazynahayes

Odpowiadam po raz drugi, poniewaz nawet ten ponizszy komentarz ktos usuwa bez podania przyczyny:

Nie wiem skad ta wojna. Prosze zapytac Redakcje. Ja nie 'bawie' sie w polityke polska, poniewaz jeszcze musi uplynac wiele lat aby ta dana nam wolnosc i demokracja dojrzaly w naszej Ojczyznie. Wiele lat, szkoda iz podczas tego 'dojrzewania' i duzych zmian cierpi wiekszosc niewinnych obywateli.

Media odgrywaja bardzo wazna role w ksztaltowaniu opinii spolecznej, i tu jest problem, poniewaz wiele dzisiejszych mediow jest zwiazanych w ten czy inny sposob z dana partia czy politykiem. Jednych wychwalaja pod niebiosa a innychciagle 'ujezdzaja' i krytykuja.

Mialem wielka nadzieje iz te male lokalne portale jakos rzetelnie podejda do sprawy a tu widzimy co?

Jedni nalatuja na innych, inni na tych lokalnych oczywiscie wybranych politykow za pomoca 'anonimowej gwardii' nickowcow i tak to sie wlecze przez lata.

Niech Pani sama oceni, ja nawet nie moge napisac krytycznego komentarza ktory dotyczy tego portalu, redakcji lub urzedu miasta. Cenzura na calego! Natomiast na urzad starostwa redakcja pozwala na wszystko. Czy uwaza pani to 'fair play'? Gdzie tu rzetelnosc, niezaleznosc itd.?

Jest to tragedia...no coz ,to nie moje podworko do zabawy, chcialem tylko pomoc i pokazac iz jest to niewlasciwe zachowanie ze strony Redakcji i czego sie doczekalem to widzi pani po dzisiejszej mojej aktywnosci pod ta publikacja i kasowania prawie wszystkich moich komentarzy.

Zycze wszystkim aby otwarli oczy troche szerzej bo z daleka to naprawde wyglada bardzo zle.

Dobranoc.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2017-02-12 00:20:42
1 0

@Namor, Jakie leki/dragi bierzesz? ;)

Odpowiedz
namoR
2017-02-12 00:28:21
0 1
Dziekuje Pani Grazynahayes za odpowiedz, w wiekszosci ma pani racje.

To prawda, szkoda ze byly usuwane moje prawie wszystkie komentarze dzisiaj i to bez powodu.

Prezydentowi Trump musimy dac szanse i czas. Za krotki czas uplynal aby Go oceniac .

Pozdrawiam zza oceanu.
Odpowiedz
Doradca
2017-02-12 10:48:09
0 0
A Ty @Namor jaką jesteś 'siyrotą'?

Starałem się traktować Cię z szacunkiem a ty kim się okazałeś ?.

Bez odbioru.
Odpowiedz
namoR
2017-02-12 13:34:19
0 0
Doradco

Nie dolewaj oliwy do ognia ;)

Mam juz przygotowany przydlugawy komentarz na Twoj temat i nie tylko. Czekam na odpowiednia chwile aby go opublikowac.

Najpierw musze sie dowiedziec jak to u Was dziala ta moderacja komentarzy, poniewaz moje wczorajsze poranne i wieczorne komentarze zostaly usuniete bez podania przyczyny, nie zawieraly slow powszechnie uwazanych za obelzywe, nie zawieraly tresci zabronionych i miescily sie w granicach prawa.

Temat szacunku do innych, do samego siebie i w ogole asertywnosci nie tylko na tym portalu tez kiedys przedyskutujemy...
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-12 14:40:39
0 0
@namoR
Jeśli można zapytać, w jakim stanie Pan mieszka? Pomiędzy Polską a USA jest spora różnica czasowa.
Na przykład w San Francisco mamy teraz 5'40 rano (9 godzin różnicy).
W Chicago 6 godzin różnicy, czyli ok. 8:40 .
Pozdrawiam.
Odpowiedz
namoR
2017-02-12 16:06:12
0 0
Pani Grazyno
Mieszkam w tym, gdzie wiekszosc wyborcow to niestety... Demokraci ;)
Piekny sloneczny poranek, zapowiada sie cieplutki zimowy dzien.

Zycze milej niedzieli i rowniez pozdrawiam.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2017-02-12 22:14:22
0 0
@namoR

Tani Romanie,
nie kasowałem żadnego Twojego posta, jak również nie zgłaszałem ich do moderacji.
Co do reszty, nie zniżę się do Twojego poziomu ... chociaż...
Skoro tak lubisz wiejskie plotki, to może o Tobie pogadamy i powodach szybkiego opuszczenia Polski, człowieku bez skazy. (?)

Oczywiście żartuję (z dalszą polemiką) i mimo wszystko pozdrawiam :)
Odpowiedz
namoR
2017-02-12 22:52:07
0 0
ABS0LLUT
Powiem Ci ze jestes 'miszczem' prowokacji nie tylko mnie :))

Czemu nie, pogadajmy ;)
Dawaj smialo, znasz moje imie i nazwisko,pisz smialo bez pytajnikow na koncu zdania, moze sie cos dowiem o mojej wspolpracy z podziemnymi strukturami Solidarnosci przed 89 rokiem gdy mialem kilkanascie lat. Powiem Ci od razu ze kilka razy stawalem po wize do USA, wiec nie bylo tak latwo i szybko jak piszesz, ale sie udalo.

Rowniez pozdrawiam.

PS
Mam wielka prosbe do Ciebie, jako ze jestes nie etatowym moderatorem tego portalu, czy moglbys mi jakies argumenty podac dlaczego ktos usunal wiekszosc moich wczorajszych komentarzy.

Napisalem prosbe do Redakcji dzisiaj rano i cierpliwie czekam. Jesli mozesz przejzyj jte uniewidocznione moje wczorajsze komentarze i powiedz czy tam bylo cos nie jest zgodne z regulaminem?

Z gory dziekuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-13 08:15:26
0 0
Tu @ABSOLUT przeholowałeś. @namoR nie ma szans na równą dyskusję z Tobą w tym miejscu. Schodzicie do poziomu haków.
Odpowiedz
wartownik
2017-02-13 08:30:23
0 0
@namoR-ze chyba jesteś taki sam PiSokomunistą jak nasza bezrobotna emigrantka Grażynka? To ja kasuje twoje kretyńskie wpisy i daj se siano.
Odpowiedz
jeday
2017-02-13 13:32:47
0 1
@wartownik jak czytam nieraz twoje wypociny to stwierdzam zes wasc totalny gamon.i dobrze ze ci ta portalina .in zycie uratowala.co ty bys robic w zyciu z tak niskim ilorazem inteligencji.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-13 13:55:13
0 0
Wyobraź sobie @jeday że @wartownik jest dość ważnym urzędnikiem. Nawet byś nie przypuszczał że to on, taki dwulicowy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wojewoda: burmistrz powinien działać, a uprawia politykę w mediach"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in