10°   dziś 14°   jutro
Czwartek, 25 kwietnia Marek, Jarosław

Spółka rządzona przez Michała Krupińskiego straciła na wartości ponad 5 mld zł

Opublikowano 17.09.2016 08:07:18 Zaktualizowano 04.09.2018 18:32:38 top
87 15085

Spółki pod zarządem prezesów mianowanych przez odwołanego w czwartek Dawida Jackiewicza straciły na wartości ponad 7 mld zł. Najwięcej bo aż 5 mld 612 tys. zł straciło PZU, w którym od stycznia prezesem jest Michał Krupiński.

Odwołany w czwartek szef resortu posądzany był o obsadzanie stanowisk znajomymi. Wśród powołanych przez niego prezesów był Michał Krupiński, określany 10 lat temu 'złotym dzieckiem PiS' - najmłodszym ministrem. Michał Krupiński, to syn Tomasza Krupińskiego, przewodniczącego rady powiatu limanowskiego, twórcy koalicji, która rządzi od lat powiatem, który jest zarazem dyrektorem prywatnego szpitala w Szczyrzycu.

Portal money.pl podsumował, że od momentu objęcia stanowiska przez każdego z nowych prezesów PiS, łączna wartość rynkowa zarządzanych przez nich spółek spadła o ponad 7 mld zł. Biorąc pod uwagę udziały Skarbu Państwa w każdej z nich, straty dla finansów publicznych sięgają 3 mld zł.

Według wyliczeń dziennikarzy, opartych o notowania akcji spółek na giełdzie w Warszawie, najwięcej straciło PZU. Wiodący ubezpieczyciel na polskim rynku od 19 stycznia, gdy na jego czele stanął Michał Krupiński, stracił 5,6 mld zł. Jest wyceniany na niecałe 24 mld zł, wobec ponad 29 mld zł w lutym.

Dawid Jackiewicz prowadził także ze Zbigniewem Ziobrą wojnę o władze w PZU. Jak pisano na łamach Newsweeka 'w walce między Jackiewiczem, a protegowanym Ziobry Michałem Krupińskim angażowane są nawet służby specjalne z CBA na czele” (przeczytaj cały artykuł PZU: Jak ludzie PiS walczą o władze? Złote dzieci, CBA i brzytwa').

Po dymisji ministra skarbu Dawida Jackiewicza służby specjalne rozpoczynają kontrolę w 66 państwowych spółkach. O sprawie poinformowało wczoraj Radio Zet. W czwartek koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński rozesłał stosowne pismo do siedmiu ministerstw. Minister chce informacji o wszystkich umowach zawartych przez spółki w latach 2015-2016.

- Co szczególnie interesuje Kamińskiego? Są to wszystkie umowy zewnętrzne dotyczące doradztwa, usług marketingowych i prawniczych, bezpieczeństwa, dostaw sprzętu, a także ubezpieczeniowych i brokerskich. Ministrowie na spełnienie polecenia koordynatora służb specjalnych mają czas do 30 września - informuje Radio Zet.

Co będzie w takiej sytuacji z Michałem Krupińskim? Na razie nie wiadomo. Nieoficjalnie mówi się, że Michał Krupiński nie był człowiekiem Dawida Jackiewicza, a Zbigniewa Ziobry, dlatego ma szanse na utrzymanie stanowiska, chociaż kiepskie wyniki finansowe spółki mogą w tym przeszkodzić.


(Źródło: money.pl na podstawie notowań akcji spółek na giełdzie w Warszawie)

(Fot. PZU)

Komentarze (87)

Hiena
2016-09-17 08:30:04
3 13
A co, miała zyskać? Nie należy się chyba spodziewać,że wybrani za lojalność a nie kompetencje umieją zarządzać przedsiębiorstwami państwowymi. Odwołany minister zatrudniał wyłącznie kolesi i pociotków. Jak wszyscy z tej partii.
Odpowiedz
kpiarz
2016-09-17 09:13:43
2 13
'Po owocach ich poznacie'. PZU, patrząc na indeks z ostatnich pięciu lat, jeszcze nigdy tak nisko nie 'zjechała'. Każdemu może się noga powinąć, powiadają, jednak kiedy 'powija' się tak bardzo, nie może być to jedynie konsekwencją 'serii niefortunnych zdarzeń'. Wniosek prosty, może prostacko podany, acz oczywisty - d.pa nie manager...

http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.html?symbol=PZU
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-17 09:18:45
3 12
Pisowcy mają kompetencje jedynie do słuchania księdza na ambonie i ogłupiania ludzi teoriami spiskowymi, a nie zarządzania poważnymi podmiotami gospodarczymi. Poprzedni prezes PZU Andrzej Klesyk, który notabene nie był w żaden sposób związany politycznie z Platformą, był świetnym managerem i udało mu się stworzyć z PZU ekspansywną, prężną firmę. Odwoływanie go było czystym idiotyzmem PiSu, nie pierwszym i nie ostatnim zresztą.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-17 10:21:13
1 4
Ten pan to powinien sam się zwolnić. Z innej beczki czy ten spadek nie jest spowodowany też przez repolonizację banku PEKAO ?
Odpowiedz
JAN
2016-09-17 10:32:42
11 2
Trwa wielki limanowski odpust ku czci i dla upamiętnienia %) lecia koronacji cudownej piety Matki Boskiej Bolesnej. Jutro dzień kulminacyjny obchodów. Mszę św. celebrował będzie Kard. Dziwisz, a całość uroczystości będzie transmitowana na żywo przez TV trwam. Dziwne, że o tym w portalu ani słowa ? Jest to wydarzenie dotyczące półwiecza . Jak należy sądzić żadnego z redaktorów jeszcze w 1966 roku nie był na świecie dlatego teraz z solidną starannością powinni to święto upublicznić. Przekaz /na żywo/ na całą Polskę i do wielu krajów świata jest dla Limanowej mało spotykaną promocją, a tu cisza. Ważniejsza dla portalu jest jakaś 'mamona' i plotkarstwo. Dziwne no ale każdy tytuł, każdy portal rządzi się swoimi prawami i trudno w demokracji to kwestionować.
Odpowiedz
top
2016-09-17 10:52:08
1 9

@JAN:
http://limanowa.in/wydarzenia/news;rozpoczyna-sie-wielki-odpust-w-bazylice-sprawdz-program,32818.html
http://limanowa.in/wydarzenia/news;przypominamy-historie-cudownej-figury,32764.html
http://limanowa.in/wydarzenia/news;oddali-czesc-matce-boskiej-w-50-rocznice-koronacji-piety-limanowskiej-zdjecia,32763.html

Za czasów ks. Prałata Józefa Poręby kontakty z mediami (nie diecezjalnymi) były całkowicie inne, od zmiany jest inaczej i nic na to nie poradzimy, a tym bardziej nie zmienimy (m.in. linii redakcyjnej, czy systemu moderacji na prewencyjną komentarzy).
O wyjaśnienie dlaczego nie może być transmisji, a także dlaczego mało jest informacji o życiu parafii w mediach lokalnych sugeruję zapytać obecnego ks. proboszcza.

Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-17 11:00:40
3 3
@Jan
jeżeli za to zapłacisz z własnej kieszeni, razem z kolegami księżmi i będzie Ci się wam to opłacało to możecie nawet transmitować 24h, nie ma problemu
Odpowiedz
Hiena
2016-09-17 11:16:46
2 3
@Jan, dla mnie jak również dla wielu ludzi obchody pochodne od guseł mogą być nieinteresujące, na pewno nie są żadną promocją miasta, co niby w nich promującego? Są niewątpliwie jednak okazją do zakorkowania miasta. Zajęcia chodników w obrębie kościoła przy wielu pustych miejscach pod domem kultury. Wyznacznikiem wielkiej wiary mieszkańców limanowszczyzny jest bowiem postój w świetle drzwi kościoła. Proponuję abyś swoje frustracje zgłaszał do portali typu Fronda.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-17 12:08:14
0 6
Jan jak się posłucha niektórych księży to tylko mamona i mamona ... kij ma 2 końce.
Odpowiedz
kpiarz
2016-09-17 12:30:57
0 9
Panie Janie, z całym szacunkiem to po pierwsze nie piszesz Pan w temacie. A po drugie do znudzenia będę cytował Św. Mateusza Ewangelistę:

'Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli; inaczej nie będziecie mieli nagrody u Ojca waszego, który jest w niebie(...)
Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. Ty zaś gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie. Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo będą wysłuchani. Nie bądźcie podobni do nich! Albowiem wie Ojciec wasz, czego wam potrzeba, wpierw zanim Go poprosicie.'
Mt. 6,1.5-8

Panie Janie wiary w Boga nie można nikomu 'wbijać' na siłę wbrew jego woli. No chyba, że jest Pan radykalnym muzułmaninem z bombą pod pachą...
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-17 16:22:32
0 4
No cóż, nic dodać nic ująć, jaki pan taki kram.
Odpowiedz
drab
2016-09-17 16:46:07
0 4
Tak to jest jak kolesiostwo się liczy a nie kwalifikacje!
Macie dobrą zmianę!!!!
Odpowiedz
kot
2016-09-17 18:36:29
0 4
Za Komuny też liczyło się kolesiostwo.
Odpowiedz
gkaptur
2016-09-17 18:43:05
0 1
Z dedykacją dla jaśnie nam panujących: https://www.youtube.com/watch?v=i00fmNRE-w0
Odpowiedz
urzedas
2016-09-17 18:49:45
0 7
Te ,,złote dzieci ,, z limanowszczyzny to Nas bez skarpetek puszczą.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-17 20:46:57
0 1
Spokojnie, jest dobra zmiana dadzą radę.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-17 20:52:48
0 1
Przeczytane w necie :

http://www.pudelek.pl/artykul/90509/zaskakujacy_awans_zony_zbigniewa_ziobry_pati_koti_zostala_szefowa_marketingu_w_link4_spolce_zaleznej_od_pzu/
Odpowiedz
Doradca
2016-09-17 20:54:20
0 2
I jeszcze to :

http://innpoland.pl/127093,zloty-popis-co-prezesa-pzu-michala-krupinskiego-laczylo-ze-zlotym-chlopcem-platformy
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-17 21:11:28
0 3
Mój komentarz nie dotyczy TYLKO tej konkretnej spółki. Za co prezesi, dyrektorzy i kierownicy biorą takie wypłaty? Dobrą zmianą byłoby ścisłe powiązanie wypłaty zarządu od wyników spółki. Nie przeżyją miesiąca bez wypłaty?
Odpowiedz
Doradca
2016-09-17 21:19:40
0 1
Gazeta Bankowa” w pierwszej edycji konkursu Liderzy Polskiej Gospodarności wyróżniła polskich przedsiębiorców, polityków, menedżerów i naukowców, którzy w tym roku przyczynili się do budowania pozytywnego wizerunku w kraju i za granic, laury dla Integratorów 2016 otrzymał Michał Krupiński, prezes zarządu PZU SA.

Ponadto największy polski ubezpieczyciel zdobył Orła „Rzeczpospolitej' w kategorii najlepsza firma usług finansowych.

To tylko w tym roku. Więc chyba jednak nie jest tak źle jak się pisze.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-17 23:04:06
0 0
Nic sie nie stało..., nic sie nie stało... i nic z tego nie będzie i wszystko jest wolno! Jak się jest synem kawalera maltańskiego (patrz google 'kawalerowie maltańscy') i wszystko w temacie.
Odpowiedz
jarojaro
2016-09-18 07:53:05
0 1
Ekonomia nie wybacza nawet s....synom członków i towarzystwa członków wzajemnej adoracji-czy jak to się tam ich nazywa po maltańsku.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-18 09:53:43
0 0
Szanowny Doradco,
Prawo i Sprawiedliwość nie było, nie jest i nie będzie moją bajką.
Ale gdy czytam komentarze członka Platformy Obywatelskiej to mnie pusty śmiech zalewa.

Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-18 10:39:23
0 0
Jeszcze lata upłyną zanim będzie normalnie.
Odpowiedz
trybunal
2016-09-18 18:20:46
0 0
Czy wiecie szanowni czytelnicy tego chodliwego pirtalu, że 'Stowarzyszenie na rzecz Promocji Zdrowia w Szczyrzycu wzięło II Iddział Cgorów Wewnętrznych SZpitala Powiatowego (naszego) -bez grosza zadłużenia,podczs, gdy szpital powiatowy był ogromnie zadłużony a największe zadłużenia wykazywały oddziały wewnętrzne?
Czyli oddział w Szczyrzycu? A były to lata ok.2000
Co wy na to wyborcy z ogręgu gmin :Dobra,Jodłownik,Tymbark?
Kto rządzi di dziś powiatem
Odpowiedz
trybunal
2016-09-18 18:24:38
0 0
A teraz popatrzcie na zeznania coroczne radnych i policzcie ile zarabia ten Krupiński w tym szpitalu,który jego Stowarzyszenie 'wydzierżawiło najpierw od powiatu?a w którym on jest DYREKTOREM,ORDYNATOREM I LEKARZEM.
To jest o czym pisać.!
Odpowiedz
Doradca
2016-09-18 21:56:14
0 0
@ RNlimanowa tak Ci się tylko wydaje czy wierzysz w to, że wiesz ?.

Nie, nie jestem członkiem żadnej partii.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-18 23:09:00
0 0
ABSOLLUT Nie przypuszczałam, że kiedykolwiek to napiszę, ale zupełnie zgadzam się. Doradca to inna osoba :) Nawiasem mówiąc, znany też pod innymi nickami. Choć, dyskutowałabym z tą przynależnością do partii. :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-18 23:21:07
0 0
@west Ja mam dalej idącą propozycję , odnośnie dobrej zmiany:
Dobrą zmianą byłoby ścisłe powiązanie wypłaty samorządowców od ich wyników pracy na rzecz gmin. :)
Przy takim założeniu, jako radni naszej gminy ,( ba niektórzy sprawują tę funkcje 4 kadencje), nie dostalibyście swoich uposażeń. Patrz, zadłużenie gminy.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2016-09-18 23:39:21
0 1
Pani @ grazynahayes tłumaczysz jednej Kobiecie a już druga swoje pisze. Nie, nie mam innych nicków i do żadnej partii nie należę. Czy to tak trudno zrozumieć ?.

'Spółki pod zarządem prezesów mianowanych przez odwołanego w czwartek Dawida Jackiewicza straciły na wartości ponad 7 mld zł. Najwięcej bo aż 5 mld 612 tys. zł straciło PZU, w którym od stycznia prezesem jest Michał Krupiński'

Jak to jest, że spółka straciła 5mld 612tyś zł i w tym samym czasie zostaje nagradzana najwyższymi
' Laurami' i 'Orłami' ?.

Zastanawiające.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-19 00:22:47
0 0
Pani Grażyno, bardzo się Pani myli co do mnogości nicków, ale to pewnie z autopsji. :P Ok, nie mam prawa Pani pouczać, bo nie jest Pani moim WASALEM i to nie moja BROSZKA... Rozumiemy się, prawda? ;)
Ps. To było pytanie retoryczne.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 00:37:10
0 0
@Doradca Odnośnie kwesti 'straty' PZU: proszę nie zapominać faktu konsolidacji Spółki Skarbu Państwa PZU z rynkiem gospodarczym oraz inwestycjami , poczynionymi w reprywatyzacji banków oraz poczynione inwestycje zagraniczne. Ten proces spowodował tzw. zwiększenie ryzyka oraz spadek wartości akcji PZU. , Nie jest to proces trwały. Jakiekolwiek inwestycje zwracają się po pewnym czasie, to nie odbywa się natychmiast. Tak więc same liczby, bez uwzględnienia poniesionych inwestycji nie obrazują porażki ekonomicznej. Przez taki proces przechodziło bardzo wiele podmiotów gospodarczych, ale o ich skutkach dyskutowano w realnym czasie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 00:38:20
0 0
ABSOLLUT Wiem jaki jest inny nick Doradcy.
Dobranoc
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-19 00:41:19
0 1
@wasal/broszka: Nie wie Pani NIC.
Dobranoc.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 00:41:55
0 0
@Doradca Zapomniałam dodać, posługiwanie się portalem typu : www.pudelek.pl jako 'żródło' informacji ploteczkowej bardzo mnie rozbawiło, Mam pytanie co to jest za portal www.innpoland.pl? jakiś niszowy? typu telewizja TVN?
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 00:43:49
0 0
ABSOLLUT Podwójne przeczenie: nie wiem nic to matematycznie oznacza potwierdzenie :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 00:44:10
0 0
Uuuuuu powiało nieprzyjemnym smrodem no to teraz wartownik czy marekmintal (możliwe że 1 osoba) sobie pojadą po Pani. Myślałem że jest Pani poważną osobą.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 06:32:26
0 0
Masz rację @grazynahayes KAŻDY szef powinien być rozliczany z wyniku tak jak w prywatnym biznesie.
Codo dyskusji o nickach to @ABSOLUT jest w uprzywilejowanej pozycji, jego słuchajcie.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-19 08:23:39
0 0
@ grazynahayes Pani sobie raczy żartować ?. 'Odnośnie kwesti 'straty' PZU: proszę nie zapominać faktu konsolidacji Spółki Skarbu Państwa PZU z rynkiem gospodarczym oraz inwestycjami , poczynionymi w reprywatyzacji banków oraz poczynione inwestycje zagraniczne'

Proszę rozważyć to, że straty wszystkich spółek to ponad 7 mld zł i jest wielkie halo a samego PZU 5 mld 612 tys. zł przy czym firma i jej Prezes odbierają odznaczenia i nagrody za działalność bieżącą.

Uważa Pani to za normalność i dobrą zmianę ?.
Odpowiedz
wartownik
2016-09-19 08:36:43
0 0
aparatczyk PiSokomuny @broszkagrażynahajes broni zawzięcie prezesa pzu co przesrał 5mld, broszke ma grażynka, broszke ma straszydło, ale jaja
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 09:27:41
0 0
@Doradca Proszę rozważyć Jastrzębską Spółkę Węglową, jaka była kondycja Spółek Węglowych wcześniej I co rząd zrobił w tym kierunku. Jaka była jej kondycja wcześniej można prześledzić m.inn. na www.bankier.pl. Tam też proszę prześledzić co stało się z Grupą Azoty i co było tego powodem. Odpowiedz,:, podpowiadam to poczynione inwestycje, które zapowiadano wcześniej. Grupa Azoty obejmująca np. Zakłady Azotowe Kędzierzyn-Koźle już od bardzo dawna ich wymagała, borykała się z wieloma problemami. Wymienione Zakłady i ich los śledziłam od dawna, rozmawiałam o problemach tego zakładu w przeszłości z jednym z decydentów. Kwestie poczynionych inwestycji, rozpatruje się zawsze w aspekcie mikro- I makro ekonomi. To zapewnie wiesz Doradco.
Dobra zmiana wymaga czasu, nie trzeba być geniuszem , ani ekspertem ekonomi, aby wiedzieć , że z pustego nawet Salomon nie naleje. Kwestii normalności natomiast przygląda się m.inn. CBA , na życzenie samego Prezesa PIS. Jakoś takich działań nie podejmowano wcześniej , na życzenie poprzednich rządów. Najważniejsze, że PIS widzi potrzebę kontroli I tak robi to partia,, której los kraju I sprawdzanie działalności swoich ludzi stanowi o jej przejrzystości.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 09:32:22
0 0
@west Kwestia nicków , to sprawdzany temat. Z całym poważaniem, ale ABSOLLUT jest tutaj stroną, więc nie mogę się na jego opini opierać..
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 09:38:37
1 0
@wartownik. Miło , że znowu atakujesz personalnie :). Rzeczona @broszka dokonała 2 wpisów tylko , dawno temu. Zaiste, powiadam ci lubię broszki. Panią Premier Beatę Szydło, bardzo cenię , jest właściwą osobą na właściwym miejscu, nawiasem mówiąc tak jej pracę ocenia ponad 50% Polaków. Każdy ma prawo do własnej oceny, ale rzeczowo, merytorycznie , to zawsze poważniej wygląda. :)
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 09:50:13
0 0
Jakby nie było strzeliła sobie Pani w kolano.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 09:53:34
0 0
@wartownik Mylisz pojęcie ' bronienie kogoś' ze zdrowym rozsądkiem. Inwestowałeś kiedyś w coś? Wiesz , że na rezultaty inwestycji Ii jej ocenę trzeba czekać?
Odpowiedz
Doradca
2016-09-19 09:56:01
0 1
Ja jestem z natury bardzo cierpliwy więc zaczekam na dobrą zmianę która wymaga czasu.

CBA szanowna Pani weszło do tej spółki już w czerwcu na wniosek samego Pana Prezesa ;)

Pozdrawiam życząc dobrego tygodnia.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 10:06:56
0 0
@34607szczawa Czy twoja ocena dotyczy tematu tego artykułu?
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 10:15:09
0 0
@Doradca Z tym CBA , to miałam na myśli fakt, że jakoś w poprzednich rządach CBA nie miało odwagi w ujawnianiu prawdy, teraz ma otwartą drogę :) Kwestia tzw, firm doradczych w Spółkach Skarbu Państwa zawsze była problemem. Trzeba więc wszystko rzetelnie sprawdzić, w razie nadużyć, zapewnie bedą poczynione właściwe decyzje. To głównie miałam na myśli. Niestety wszędzie tam gdzie są duże pieniądze, zawsze były nieprawidłowosci.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 10:21:27
0 0
W sprawie artykułu wypowiedziałem się jako amator w tym wpisie:
'Ten pan to powinien sam się zwolnić. Z innej beczki czy ten spadek nie jest spowodowany też przez repolonizację banku PEKAO ?'

A ostatnie komentarze dotyczą pozostałych wpisów. Kiedyś był Janekpolska pisał sensownie z argumentami ale miał kilka kont. Teraz już nie pisze a jego wpisy przestały być wiarygodne i 'pomocne sprawie'.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-19 10:54:27
0 0
'jego wpisy przestały być wiarygodne i 'pomocne sprawie''

@34607szczawa czy to oznacza, że Pani grazynahayes pracuje na czyjeś zlecenie ?.

Hm (:
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 11:09:46
0 0
Szanowny Absollucie, Szanowny Doradco,
Jak zapewne Panowie wiecie, błądzić, mylić się to rzecz ludzka, być może błądzę i ja, pozwólcie jednak, że na obecną chwilę zostanę przy swoim zdaniu.

Pozdrawiam serdecznie : )
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 11:13:45
0 0
Tego nie wiem, źle się wyraziłem. Janek byl za podziałem gminy i nie wiem co miało dać pisanie z kilku nicków. Szkoda dlatego że miał trafne komentarze.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-19 13:25:53
0 0
Janek to mój portalowy kolega, pisałem z Nim na priv. On nie pisał z kilku nicków. To nie jest prawda.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 13:36:57
0 0
@Doradca Kiepski z ciebie doradca, pamiętasz jeszcze niedawno insynuowałeś tutaj , że znalazłeś w internecine, że rzekomo zajmuje się Public Relations . Odpowiedziałam tobie angielskim przysłowiem. Zupełnie go nie zrozumiales :) Teraz fakty: gdybyś naprawde znalazł taką informację w internecine to tylko w KRS-sie. Gdybyś naprawdę ją tam znalazł, to jej by tam nie było. Po prostu , nie mam firmy. Oj , taki z ciebie dedektyw, Swoje insynuacje i pomówienia najlepiej zostaw dla siebie.Teorie spiskowe, to wydaje się jest twoją domeną.
Miłego dnia życzę.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-19 13:57:04
0 0
Czy to oznacza, że używa Pani czyichś danych personalnych bez zgody ? ;)

'gdybyś naprawde znalazł taką informację w internecine to tylko w KRS-sie. Gdybyś naprawdę ją tam znalazł, to jej by tam nie było. Po prostu , nie mam firmy '

Dobre, to jest bardzo dobre. Łukasz Rybarski byłby zachwycony takim tekstem.

Bawcie się dobrze, niestety muszę się pożegnać praca czeka godz. 14.00 się zbliża. Powodzenia.
Odpowiedz
wartownik
2016-09-19 14:25:52
0 0
@Doradca PiSokomuna, ciekaw jestem czy grazynkahajes założyła ci już teczke?, na mnie już ma sterte wydrukowanych dokumentów, aparat PiSokomuny działa,
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 14:45:11
0 0
To ile tych nicków ma Pani,Pani Grażyno? Czy to wszystkie?
Odpowiedz
trybunal
2016-09-19 15:26:11
0 0
Panowie szlachetni,
pani Grażyna to wspaniała,energiczna kobieta,potrzeba w naszej społeczności takich ludzi z energią,zdrowym rozsądkiem i z uczciwością.
Pani Grażyno jesteśmy z Panią,niech Pani nie traci energii i ducha w walce pisanej ze starymi wyjadaczami.
Pozdrawiamy-Zdrowa Strona Społeczeństwa Limanowskiego.
Odpowiedz
HenrykV
2016-09-19 15:58:14
0 0
Pani Grażynie, w szczególności, pod uwagę:

Wynik wybranych spółek po I półroczu. Zysk Tauronu stopniał do 4,7 mln zł, z 720 mln zł rok wcześniej. Energa odnotowała spadek przychodów z 5,4 mld zł do 4,9 mld zł, a 530 mln zł zysku po I półroczu 2015 r. zamieniło się w 119 mln zł straty w 2016 r. Przychody Lotosu spadły z 11,8 mld zł do 8,9 mld zł, zyski netto z 377 mln zł do 331,8 mln zł. Grupa Azoty: przychody zjechały z 5,1 mld zł do 4,6 mld zł, a zysk z 457,6 mln zł do 355,5 mln zł.

Kurs Energi na giełdzie w ciągu roku obniżył się o 57 proc. Tauron jest o 28 proc. tańszy Podobnie Grupa Azoty, w której SP ma 33 proc. 9 proc., stracił Lotos.

Gospodarki i matematyki nie da się oszukać.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 16:49:33
1 0
@34607szczawa Ja mam cywilną odwagę pisać i komentować z moim własnym nazwiskiem i imieniem. Pytam ilu jest tutaj takich użytkowników? - to po pierwsze. Obecnie używam tylko tego nicku, wg. danych, upublicznionych przez ten portal :), dokonałam ponad 500 wpisów pod tym Nickiem, będącym równocześnie moim nazwiskiem i imieniem. 2 pozostałe to może łącznie 5 komentarzy!!! - nie używam ich już. Chce Pan mnie tutaj za to zlinczować :) ? za niecałe 1% wpisów pod 2 innym Nickami. ? To co , ja mam prawo oceniać komentarze anonimowych, oprócz mnie ludzi? No nie mam takiego zamiaru. Pytam także czy ABSOLLUT miał prawo upublicznić te 2 incydentalne nicki? Miał prawo? Pozostawiam Was wszystkich z tymi pytaniami. Nie oczekuje żadnych odpowiedzi. :) :) :)
Serdecznie pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 17:18:56
0 0
Szanowny Panie @ Henryku V , dziękuje serdecznie za przedstawione dane, też je wcześniej prześledziłam.
Kwestie Grupy Azoty , omówiłam wcześniej , plus dodam , że dla przemysłu tej branży , energia jest jednym z podstawowych elementów produkcji. Stan polskiej energetyki, opartej głownie na węglu , to też naczynia połączone, stąd mamy to co mamy aktualnie. Ostatnia susza i ogromne problemy energetyczne z tym połączone, widzieliśmy za czasów rządów Pani Ewy Kopacz. Tutaj zostaliśmy pogrążeni, zostawieni bez wsparcia UE, za pewnie pamięta Pan tę kwestię . Poprzedni rząd nie zapewnił nam wsparcia polskiego zaplecza energetycznego, pomimo świetnych kontaktów z decydentami EU. Przykro mi, że analizuje Pan stronę ' strat' tylko, bez analizy strony zysków (vide np. Jastrzębska Spółka Węglowa, KGHM, etc.).
Poczekajmy na kontrolę CBA, tudzież inne kontrole. Wróćmy wtedy do tematu. Prawdopodobnie będzie znacznie ciekawiej i przynajmniej zobaczymy pełny obraz sprawy.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 17:32:54
0 0
@Trybunał Piszesz poważnie czy żartujesz? Trybunał, z nikim nie walczę, piszę , przedstawiam , własne opinie, tak jak zdecydowana większość tutaj. Każdy ma do tego prawo :) do merytorycznej wymiany poglądów , w ramach poszanowania innych.
Pozdrawiam
Odpowiedz
HenrykV
2016-09-19 17:49:25
0 0
Pani Grażyno, uzupełniam informacje o dane dotyczące KGHM

- KGHM Polska Miedź odnotował 296 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. To zdecydowanie mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to zysk wyniósł 1,192 mld zł.

To są fakty, podobnie jak podane poprzednio. Nie bardzo rozumiem o co Pani chodzi z zarzutami dotyczącymi poprzedniego rządu. Pisze Pani bowiem, że była susza i problemy energetyczne - na zdrowy rozum takie problemy powinny skutkować zmniejszeniem zysku lub powstaniem straty. Tymczasem spółki energetyczne osiągają gorsze wyniki w roku 2016, kiedy nie było ani suszy ani powodzi.

Co do pomocy unijnej dla spółek energetycznych - jest ona wykluczona, albo dozwolona wyłącznie w celu wygaszenia działalności - tak jak to się ma w odniesieniu do górnictwa (Spółka Restrukturyzacji Kopalń).

Każdy wie, także i Pani, że marne wyniki spółek energetycznych wynikają wyłącznie z tego, że spółki te zostały ZMUSZONE do pomocy dla górnictwa. Wszyscy za to zapłacimy bo spółki energetyczne chcą zwiększyć ceny prądu, gdyż nie mają środków na inwestycje.

Powstaje pytanie w jakiej części za te MARNE wyniki odpowiadają MISIEWICZE i PISEWICZE
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 17:55:42
1 0
@wartownik Pozwól proszę, że zacytuje tobie część ostatniego przesłania Papieża Franciszka, mogę go zacytować dzięki uprzejmości tego portalu :
'Niech styl naszej komunikacji pozwoli na przezwyciężenie logiki, która wyraźnie oddziela grzeszników od sprawiedliwych. Możemy i musimy osądzać sytuacje grzechu – przemoc, korupcję, wyzysk, i tym podobne – ale nie możemy osądzać ludzi, bo tylko Bóg może czytać w głębi ich serc. Naszym zadaniem jest ostrzeżenie tych, którzy popełniają błędy, potępiając zło i niesprawiedliwość pewnych zachowań, aby uwolnić ofiary i podnieść upadłych. '
Meritum sprawy, nic dodać, nic ująć.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 18:25:33
0 0
@HenrykV Proponuje przypomnienie tematu: polskie bezpieczeństwo energetyczne, poniżej artykuł z 2013 , po przeczytaniu proszę odpowiedzieć czy ten plan został zrealizowany? Gdyby był, wtedy nie mielibyśmy problemu z wystarczającą ilością energii, w rzeczonym roku. My po prostu nie mieliśmy zabezpieczonego bezpieczeństwa energetycznego!!
www.energetyka24.com/32163,polska-wzmocni-polaczenia-energetyczne
Tak , odnośnie KGHM , zapomniał Pan o spadku cen metali kolorowych, plus skutkach po Brexit, nawiasem mówiąc spowodowały podobne skutki , nie tylko w Europie. Proszę pamiętać o mikro i makro ekonomii, my nie żyjemy na wyspie.
Oczywiście, że spółki energetyczne pomogły w ratowaniu polskiego górnictwa. To logiczne , polskie elektrownie bazowały i wciąż bazują na polskim węglu!!!. A o tej pomocy UE i czy mogliśmy ją otrzymać , pomoże Panu zamieszczony powyżej link. Tam poprzednie rządy ' chwaliły się ', że skorzystają z pomocy(funduszy EU), współpracy z UE. Jak to mawiali starsi: ' Umarł w butach, Staszek mu było'
Tak, ma Pan racje , nie ma pieniędzy póki co na inwestycje w spółkach energetycznych, dziękujmy za to przeszło 2-m dekadom letargu i samozadowolenia poprzednich ekip rządowych.
Ocenę wyników , zostawmy kontrolującym.
Pozdrawiam
Odpowiedz
HenrykV
2016-09-19 18:43:55
0 0
Pani Grażyno - temat tej dyskusji jest inny niż bezpieczeństwo energetyczne. Co do projektów unijnych za poprzedniej władzy to przypomnę, że to rząd PO - PiS przygotował program mostu energetycznego między Polską a Litwą. Na tej projekt składa się 11 inwestycji. Część z nich została oddana już w roku 2015.

Co do usprawiedliwień w sprawie KGHM. Jak to jest, Pani Grażyno, że mam przyjąć te wytłumaczenia o Brexicie, spadku cen itd. Przecież gdyby je przyjąć, to musiałbym też powiedzieć, że PO jest niewinna pogorszenia systuacji kopalń bo przecież wiązało się to z bardzo dużym spadkiem cen węgla na rynkach światowych (ze 100 do 30 dolarów za tonę).

Ale niestety PiS woli uprawiać demagogię więc i ja wale demagogią. I niestety MISIEWICZE i PISEWICZE pojawiły się w każdej spólce Skarbu Państwa i nie tylko wypierając fachowców. Najlepszym przykładem jest Pan Puchała, który znalazł sie w Radzie Nadzorczej Tauron Ekoserwis
Odpowiedz
34607szczawa
2016-09-19 18:51:37
0 0
Doceniam Pani odwagę cywilną i nie linczuję (co nie oznacza że nie krytykuję) ale dla takich jak wartownik czy marekm.. jest to woda na młyn i to mnie zdziwiło.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 21:36:04
0 0
Szanowny Panie @HenrykV Mówimy tutaj(energetyka, kopalnie ) o tzw, procesie skutkowo-przyczynowym. Gdyby w stosownym czasie, zadbano o bezpieczeństwo energetyczne kraju, zmodernizowano bądź zmieniono na inne , żródło zasilania przemysłu energetycznego, wówczas nie byłoby potrzeby wspierania polskiego górnictwa przez grupy energetyczne. Zgadza się? Wartość akcji, energetyka miałaby się znacznie lepie( oczywiście przy dobrym zarządzaniu). Od okresu transformacji ustrojowej mineły przeszło 2 dekady!!! Przypomina Pan sobie z taśm prawdy jak Pan Kulczyk ' planował: zasilać Polskę w energie kosztem Ukrainy? Jak chciał się wzbogacić na tym ? Zdolność zasilania w tzw.pakiecie bezpieczeństwa energetycznego' tylko wyłącznie z Litwą okazała się niewystarczająca i zdecydowanie opóźniona w realizacji. Nie wspomniał Pan o Niemczech :)Kwestia polskich kopalń. Co działo się z pieniędzmi z przeznaczonymi na modernizacje polskich kopalń , za czasów poprzednich elit? Ile korupcji tam było? Gdzie są te wszystkie modernizacje, na które rzekomo przeznaczone te pieniądzePisze do Pana osoba znająca problem Śląska i woj. opolskie. Kiedyś tam mieszkałam, górnicy i ich prawdziwe opowieści są dla mnie bezcennym źródłem informacji.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 21:44:15
0 0
Panie @HenrykuV Ciągle zapominam, zapytać Pana o następującą kwestie: Gdzie i w jakiej wysokości podziały się dewidendy ze Spółek Skarbu Państwa za poprzednich rządów? Jakie inwestycje poczyniono? Jak przeciętny Kowalski , odczuł 'prosperitę ' poprzednich zarządców wspomnianych Spólek Skarbu Państwa? Skąd i w jaki sposób można wytłumaczyć podwojenie długu publicznego Polski, za czasów rządów PO-PSL? Dlaczego rzeczona 'prosperita' tychże Spółek nie przełożyła się na zmniejszenie długu publicznego za czasów PO-PSL?Ba, dług publiczny podwojono. Gdzie było wówczas CBA?
Pozdrawiam
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-19 22:47:55
0 1
Pani Grażyno, a z jednego z tych tzw. 'incydentalnych nicków' przypadkiem nie minusuje Pani dalej, robiąc to ze swojego oficjalnego równocześnie? Byt (nie)miniony?
Szczyt hipokryzji.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-19 23:07:36
0 0
ABSOLLUT :) Co ma przysłowiowy piernik do wiatraka? Jak sam Pan wie, bez względu na liczbę posiadanych nicków, nie dokona nikt więcej ocen niż JEDNĄ!!! Bez względu czy to jest zielona czy czerowna łapka. Gdzie tutaj hipokryzja? Panie ABSOLLUT prosze mnie ' oświecić', czy jest Pan teraz tutaj jw roli moderatora? Prosze mnie również 'oświecić', gdzie mogę znależć na tym portal jego regulamin.
Z góry dziękuje.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-19 23:37:04
0 0
Pani Grażyno, myli się Pani, a właściwie kłamie, co łatwo udowodnić, ale oszczędzę Panią dzisiaj.
Ps. Jestem tutaj zarówno jako moderator, jak i użytkownik, czego Konstytucja, ani żaden inny przepis mi nie zabrania. Jeśli się to Pani nie podoba, to Pani problem.
Regulamin jest w widocznym miejscu.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 00:12:43
0 0
ABSOLLUT Dziękuje za odpowiedź. Prywatne Pana opinie , nie są moim problemem. Upublicznianie , danych użytkownika, bez jego zgody , jest już łamaniem prawa. Nie jest Pan w ich posiadaniu, jako osoba prywatna. Są to dane tego portalu. Moje wieloletnie doświadczenia, w używaniu różnych portal społecznościowych, są takie jak opisałam wcześniej. Reasumując: prywatnie czy też zawodowo, nie powinno się upubliczniać danych użytkownika.
Dobranoc
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-20 00:35:30
0 0

@grazynahayes: Gdyby pisała Pani samodzielnie, to nawet byłoby zabawne. :)
Bez obawy, znam przepisy i nie upubliczniam danych użytkowników w sposób niezgodny z prawem RP.
Jeśli uważa Pani jednak inaczej, proszę wnieść na mnie oficjalną skargę lub zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Dobranoc

Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 00:36:54
0 0
@Doradca To co piszesz, to są pomówienia, wiem kiedy firmę wyrejestrowałam i mam na to potwierdzenie. O jakiej ty firmie piszesz? Moją działalnością był obrót nieruchomościami. Widzisz, aż mi ciebie szkoda. Gdy kończy się merytoryka, tam zaczynasz z atakiem personalnym i pomówieniami.Wybacz proszę, ale nie traktuję ciebie jako doradcę.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 00:41:54
0 0
@ABSOLLUT Uwielbiam te 'konwersacje' z tobą :) Co to znaczy : 'Gdyby pisała Pani samodzielnie'? To teraz sugerujesz, że ktoś ze mną pisze? He, he , he no teraz to naprawde jest zabawne. Dlatego uwielbiam, m.inn. te nasze konwersacje. :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 00:43:47
0 0
@ABSOLLUT Nie mów mi proszę, co mam robić, naprawde będę bardzo wdzięczna. :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
ABS0LLUT
2016-09-20 00:50:00
0 1
Pani Grażyno, dużo zdrowia życzę w nogach. :)
'Nemocnice na kraji města' - dobry serial, ale słynne cytaty prawie wyłącznie dla Pani. :P
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 01:18:11
0 0
@ABSOLLUT Za ten słynny cytat , z wymienionego serialu, daję Panu piątkę w koronie, gdyż jest to również, 1-den z moich ulubionych cytatów. Również, wiele zdrówka Panu życzę:) , żeby nie było niedomówień, moje życzenia są szczere.
Dobranoc, naprawde już muszę kończyć to pisanie.
Odpowiedz
zajec
2016-09-20 09:10:33
0 0
Jak to , nie wypłacali dywidendy ? Akurat mam akcje spółek Skarbu Państwa i dywidendy zawsze mam wypłacane. Nawet w tym roku, tyle, że to dywidenda za 2015.
Rzecz jednak w tym, że gdy tylko pojawił się duch Wielkiego Ekonomisty akcje zanurkowały i na dzisiaj jestem w plecy na 40 000.
Taka jest prawdziwa prawda oparta na faktycznych faktach.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-20 22:28:12
0 0
@zajec Z tymi dywidentami, to mnie żle zrozumiałeś, pisząc gdzie się podziały, nie oznacza , że nie były wypłacane.To wygląda na to, że jesteś jednym ze wspólników lub akcjonariuszy . Moje gratulacje.To wiesz za pewnie, że warunkiem niezbędnym do jej wypłaty jest uzyskanie zysku netto , ostatniego roku obrotowego, jak również z kapitału zapasowego lub kapitałów rezerwowych. Oczywiście po akceptacji , sprawozdania finansowego przez Walne Zgromadzenie Wspólników ( Udziałowców). Zgodnie z powyższym, nie powinienieś mieć strat. No ponoć poprzednia ekipa dobrze zarządzała tymi Spółkami :). Za ten rok(tj. 2016) , wypłacane będą w przyszłym roku, więc nie znając sprawozdania finansowego Spólki( no bo rok jeszcze się nie zakończył, nie możesz oceniać ewentualnych strat czy zysku :) @zajec, z całym poważaniem, ale chyba znowu coś się tobie pozajączkowało. Słyszałeś, chyba w mediach, bo sprawa była nagłaśniana, o tzw, drenażu pieniędzy ze Spólek Skarbu Państwa, za czasów poprzedniej ekipy.
Odpowiedz
Doradca
2016-09-20 23:42:40
0 1
@ grazynahayes ' @Doradca To co piszesz, to są pomówienia, wiem kiedy firmę wyrejestrowałam i mam na to potwierdzenie. O jakiej ty firmie piszesz? Moją działalnością był obrót nieruchomościami. Widzisz, aż mi ciebie szkoda. Gdy kończy się merytoryka, tam zaczynasz z atakiem personalnym i pomówieniami '

Droga Pani to nie były pomówienia takie informacje są w necie.

Nazwa ....................................................Nieruchomości,doradztwo personalne
Imię........................
Nazwisko................................
Numer NIP.............................
Numer REGON.....................
Miejscowość Jodłownik, powiat limanowski, woj. MAŁOPOLSKIE
Ulica Szczyrzyc....
Kod pocztowy.......
Data rozpoczęcia działalności 23/04/2014

Klasyfikacja PKD68.31.Z - Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami; 68.10.Z - Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek; 68.20.Z - Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi; 70.21.Z - Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja; 70.22.Z - Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania; 85.59.B



Przepraszam za wykropkowanie danych osobowych i adresu.

Pozdrawiam życząc dobrej nocy.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-21 00:32:03
0 0
hehe...: ), dobre : )
ale dajcie sobie już spokój, i umówcie się lepiej na wspólną (póki co jeszcze tanią) gorzałkę jak wybrańcy z Wiejskiej : )

Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-21 00:50:28
0 0
@Doradca Kiedy masz urodziny? Wyśle tobie łopatkę i wiaderko do piaskownicy :) Wejdź sobie dziecinko, do CEIDG(Centralna Ewidencja I Informacja I Działalności Gospodarczej) strona www.firma.gov.pl I tam w pozycji: Data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej zobaczysz date: 2015-10-15 oraz data wykreślenia wpisu z rejestru: 2015-10-16 . Nie zauważyłeś tego? Polecę tobie dobrego okulistę. Następna kwestia: Fakt wpisu kilku działalności, nie świadczy o tym ,że wszystkimi się zajmujesz, zajmowałeś/łaś. Dorośnij troche.
Pozdrawiam, Dobrej nocy :)
Odpowiedz
Kaczmarek
2016-09-21 00:54:44
0 0
@Doradco, mam wrażenie, że będzie podobnie jak z niejakim Wislakiem czy pewnym podłopieńskim sprzedawcą kur o popularnym powiatowym nazwisku :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-21 00:55:27
0 0
@RNlimanowa Dziękuje za sugestie :) , ale nie pije wódki. Mamy ją jednak w domu dla gości, no w sumie whisky i Gin, Malibu dla Pań. Tak po staropolsku: ' Czym chata bogata, tym rada'.
Serdecznie pozdrawiam miłego śmieszka :)
Dobranoc
Odpowiedz
konto usunięte
2016-09-21 00:59:21
0 1
@Kaczmarek Pozdrawiam, również, tak na wszelki wypadek, aby Pan/Pani się nie obraził/ła. :)
Dobranoc
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Spółka rządzona przez Michała Krupińskiego straciła na wartości ponad 5 mld zł"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in