Baner
14°   dziś 14°   jutro
Niedziela, 12 maja Achilles, Joanna, Dominik, Pankracy

Śmierć bliźniąt: odpowiedzialność potwierdzona

Opublikowano 24.01.2014 07:30:45 Zaktualizowano 05.09.2018 08:22:43 top
41 18913

Ubezpieczyciel limanowskiego szpitala przyjął odpowiedzialność za śmierć bliźniąt, do której doszło na przełomie maja i czerwca 2012 roku. Rodzicom dzieci wypłacono już zadośćuczynienia, jednak kwoty nie są dla nich satysfakcjonujące. Pełnomocnik pokrzywdzonych złożył już odwołanie w tej sprawie.

Przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku nie doszło do ugody między pokrzywdzoną rodziną a Szpitalem Powiatowym. Zawezwanie do próby ugodowej skierowali rodzice zmarłych bliźniąt, ich dziadkowie oraz siostry matki dzieci. Łączna kwota roszczeń wynosiła około 1 mln złotych.

Teraz rodzice bliźniąt, które na przełomie maja i czerwca 2012 roku w limanowskim szpitalu przyszły na świat martwe, otrzymali zadośćuczynienia od ubezpieczyciela placówki.Przypomnijmy, że młoda kobieta w 7 miesiącu ciąży po odejściu wód płodowych przyjechała w nocy do limanowskiego szpitala. Rano urodziła, ale dzieci były już niestety martwe.

- Ubezpieczyciel potwierdził odpowiedzialność szpitala za to zdarzenie i przyznał pierwszymi decyzjami zadośćuczynienie na rzecz rodziców tych dzieci - mówi nowosądecki adwokat Waldemar Ziętek.

Jak powiedział nam pełnomocnik pokrzywdzonej rodziny, jest to standardowa procedura praktykowana jeszcze na etapie przedsądowym. Nazywana jest procedurą „likwidacji szkody”, choć jak dodaje adwokat, w tym przypadku jest to szczególnie niefortunne określenie.

Wcześniej ubezpieczyciel Szpitala Powiatowego w Limanowej zlecił wykonanie opinii biegłemu lekarzowi. W ten sposób potwierdzono ustalenia opracowane przez biegłego z Warszawy, który wykonał opinię na potrzeby postępowania prowadzonego przez Naczelnego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, działającego przy Naczelnej Izbie Lekarskiej. - W obiegu są więc dwie opinie, które potwierdzają że nastąpił błąd lekarski - tłumaczy Waldemar Ziętek.

- Zostały już wypłacone zadośćuczynienia, nie są to jednak kwoty które satysfakcjonują pokrzywdzonych, więc złożyliśmy odwołanie - mówi pełnomocnik rodziców dzieci. Z uwagi na dobro rodziny, którą reprezentuje, nie podał wysokości wypłaconego zadośćuczynienia.

Na początku tygodnia ubezpieczyciel szpitala ma podjąć dalsze decyzje w tej sprawie.

W związku z przyjściem na świat martwych bliźniąt, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej przy NIL z urzędu wszczął postępowanie, w toku którego postawiono zarzuty trzem lekarzom, pracującym w Szpitalu Powiatowym w Limanowej.

Z opinii powołanego przez NROZ biegłego sądowego z zakresu ginekologii i położnictwa, prof. dr hab. med. Romualda Dębskiego, wynika że limanowscy medycy popełnili trzy błędy, które były przyczyną tragedii. Szczególnie wskazano na brak należytej staranności w opiece nad rodzącą, co skutkowało przeoczeniem zagrożeń ciąży i w konsekwencji - zgonem bliźniąt.

Ponadto, biegły twierdzi że badanie KTG wykonane na oddziale dotyczyło wyłącznie czynności serca jednego płodu - błędem zatem było nieprawidłowe zamontowanie głowic aparatu KTG i nierozpoznanie faktu, że uzyskiwany jest zapis tylko jednego z bliźniąt. Błędem okazał się również brak oceny postępu porodu, pomimo utrzymywania się czynności skurczowej, oraz przerwanie monitorowania kardiotokograficznego przy nieprawidłowym zapisie czynności serca płodu. W tej sytuacji pacjentka powinna być w trybie pilnym przekazana do ośrodka o wyższej referencyjności, posiadającego trzeci stopień.

Jak udało się nam ustalić, postępowanie może się zakończyć już wkrótce, przewidywany termin to początek lutego.

Niezależnie od działań NROZ postępowanie w tej sprawie prowadzi także Prokuratura Rejonowa w Nowym Sączu. Obecnie jest ono jednak zawieszone - prokuratorzy czekają na sporządzenie opinii biegłych, powołanych z katedry Zakładu Medycyny Sądowej we Wrocławiu. Opinia ma być gotowa dopiero w kwietniu bądź maju tego roku.

Zobacz również:

Komentarze (41)

1234567
2014-01-24 07:49:13
0 0
kwota satysfakconująca rodziców - brzmi to tak jak chęć zarobku na nieszczęściu śmierci dzieci!!!
Odpowiedz
lolobolo
2014-01-24 07:58:21
0 0
Przeczytaj dobrze: '...jednak kwoty nie są dla nich satysfakcjonujące...'
Odpowiedz
dyrygent
2014-01-24 08:04:22
0 0
a lekarze to dalej pracują?
Włocławek się kłania.
Odpowiedz
marlehill
2014-01-24 08:16:18
0 0
kiedy wreszcie ,jako społeczeństwo zaczniemy kontrolować układy; medyków,urzędników,sprzedawców cebuli i inne nie wymienione grupy wzajemnej bezkarnej adoracji.......
Odpowiedz
anko
2014-01-24 08:19:04
0 0
jeżeli szpital wypłaca to znaczy że czują się odpowiedzialni za wszystko
Odpowiedz
monia33
2014-01-24 09:24:51
0 0
jak by lekarze płacili sami za swoje błedy to by inaczej podchodzili do pacejnta a nie w d...... go mieli
Odpowiedz
antymon
2014-01-24 09:49:10
0 0
A ten pełnomockik-adwokat też ma dane utajnione z jakiegoś powodu, że podać nie wolno? Określenie 'zawezwanie' deprecjonuje tożsamość autora chyba boto dość wąskie gardło języka prawnego autora ;)
Odpowiedz
edi60
2014-01-24 10:04:34
0 0
na wstępie zaznacze ze ja nie bronie szpitala czy tez lekarzy ale po prostu patrze na to ze lekarz to zawod i praca jak kazda wiec zadam pytanie wam tak bardzo krytykujących lekarzy= CZY WY SUMIENNIE I DOKLADNIE WYKONUWUJECIE SWOJA PRACE ? CZY NIEZDARZYLO WAM SIE POPROSTU WIELE RAZY SPIEPRZYC PRACE ? zaraz podniesie się krzyk ze zawod lekarza nakłada inne obowiązki niż inny zawod =oczywiście zgadza się ze tak ale lekarz to tez człowiek i tez się mu zdarzają jak i nam rozne niezamierzone potniecia w pracy tymbardziej ze choroba do choroby nie jest podobna nawet zwykła grypa a człowiek każdy inaczej ja przechodzi i choruje wiec tymbardziej inne specjalne choroby te 21 wieku pamiętajcie o tym krytykując lekarzy ! napisze o swoim przypadku = byłem w klinice krakowskiej na Angioplastyce i podczas zabiegu wykonywanego dostałem zatoru tetniczki gałki ocznej i ten zator jest nie do usuniecia co na prawe oko widze tylko od polowy oka w gore i co miałem za to rewolucje robic na caly kraj i żadac odszkodowanie od kliniki oczywiście klinika mnie przeprosila jak i tez po wszystkich specjalistach mnie woziła żeby ten zator usunąć ale cóż niedało się = wiec ze to ten przypadek to jest smiech na sali wobec śmierci człowieka ale przytoczyłem to dlatego ze pomimo olbrzymiego postępu technicznego w medycynie przypadki zdarzają się i będą się zdarzać trzeba tylko pamietac ze człowiek nie jest omylny taksamo ty czy ja
Odpowiedz
HenrykV
2014-01-24 10:20:19
0 0
@antymon - dane adwokata masz w artykule.
Odpowiedz
vevos
2014-01-24 10:25:04
0 0
Co tam pieniądze dzieci nie żyją. Przyczynić się czyjeś śmierci to nie spieprzyć pracę. Co ludzie wypisujecie.
Odpowiedz
oszczepnik
2014-01-24 10:43:27
0 0
Sorry-tak powiedzą W 'Super Powiecie!-
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-24 11:07:08
0 0
@edi60
A co się stanie np. ze saperem, jeśli wykonując swoje zadanie popełni błąd?

Myślę, że tak samo może być z lekarzem.
Odpowiedz
zabawny
2014-01-24 11:21:10
0 0
Współczuję rodzicom dzieci z powodu traumy, ale:

'jednak kwoty nie są dla nich satysfakcjonujące.'
Niema takiego bólu, co by duży pieniąc nie usatysfakcjonował(złagodził). :)

'oraz siostry matki dzieci.'
'Biedne' ciocie, ani nie zostały chrzestnymi z wydatkami, ani ubezpieczyciel lub szpital nie przekazał im ułamka miliona. :)

Zmam rodziców którzy po podobnej śmierci dziecka, nie pobiegły do sądu ... - dla takich należy się szacunek.
Odpowiedz
antymon
2014-01-24 13:27:00
0 0
Wyrazy współczucia dla Rodziców. Żadne pieniądze nie uleczą bólu po takiej stracie. Niestety błędy były i będą także w służbie zdrowia. Niech ocenią je specjaliści i wyciągną wnioski oraz wskażą winnych. Szpital limanowski w porównaniu z tym co dzieje się w innych ośrodkach naprawdę wygląda nieźle. Kto miał okazję sprawdzić ośrodki o 'wyższej referencyjności' wie, że jest tam różnie.
Życzmy sobie i lekarzom dużo rozwagi i wzajemnego zrozumienia oraz zauważania człowieka w człowieku.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-24 14:07:07
0 0
'Zawezwanie do próby ugodowej skierowali rodzice zmarłych bliźniąt, ich dziadkowie oraz siostry matki dzieci'

'Jak powiedział nam pełnomocnik pokrzywdzonej rodziny, jest to standardowa procedura praktykowana jeszcze na etapie przed sądowym. Nazywana jest procedurą „likwidacji szkody”, choć jak dodaje adwokat, w tym przypadku jest to szczególnie niefortunne określenie'

Rodzice woleliby nie widzieć żadnych pieniędzy niech im ktoś zwróci zdrowe bliźnięta.

To jest taki ból którego żadne pieniądze nie usatysfakcjonuje.

Lekarzom dużo rozwagi i wzajemnego zrozumienia oraz zauważania człowieka w człowieku.

Mam wszystkim zdrowia i jak najmniej podobnych tragicznych przypadków.
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-01-24 17:55:34
0 0
Rodzice powinni zarzadac 18 milionów ale euro.
Powinni to zaplacic lekarze z wlasnej kieszeni.
W przyszlosci oni ani inni lekarze nie mylili by sie w tak prostych sprawach.
Odpowiedz
kotecek
2014-01-24 18:31:57
0 0
Jestem matką bliźniąt urodzonych w limanowskim szpitalu. Gdyby nie decyzje tutejszych lekarzy dzieci mogło by ze mną nie być dlatego przykro sie czyta takie oskarżenia w ich kierunku. mamy naprawde dobrych lekarzy, którzy sa jednak ludzmi i nie sa nieomylni. skoro rodzce tych dzieci uwazaja ze pieniadze wynagrodza im strate dzieci to uwazam ze maja dziwne priorytety. sam fakt posiadania takich pieniedzy czy tez cokolwiek nabytego za nie przypominał by mi o tej stracie. po co robic z rodzinnej tragedi taka szopke.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-24 19:08:24
0 0
Takie mam mieszane uczucia,dzieci nikt i nic nie wróci a bańka piechotą nie chodzi.Osobiście kibicuję rodzicom aby ten klops wyciągnęli od szpitala.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-01-24 19:41:37
0 0
Więcej odszkodowań i zadośćuczynień dla ciotek, kuzynów i innych piątych wód po kisielu - a potem tępaki będą się dziwić, że składki ubezpieczeniowe szybują, a szpitale padają na pysk.

Mam tylko nadzieję, że 'kancelaria odszkodowawcza' wyciśnie swoich chciwych klientów jak cytryny.
Odpowiedz
CUDNA
2014-01-24 20:26:50
0 0
Gdy zdarzy się błąd lekarza i konsekwencją tego jest dożywotnia opieka nad niepełnosprawnym, to dopiero jest problem przez dziesięciolecia. Dawniej po silnych przeżyciach pomagała rozmowa z Bogiem - teraz rany duchowe leczy POLISA.
Na czy polega likwidacja szkody w przypadku dziadków i ciotek?
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-01-24 20:30:34
0 0
Tutaj nie chodzi o pieniądze, lecz o karę za lekceważenie swoich obowiązków.
Ogromna kara pieniężna, nie od podatników, tylko od winnego jest jedynym czynnikiem który może wpłynąć wychowawczo na tą grupę zawodowa.
Nastepni widzac los kolegów zaczna traktować ludzi inaczej.


Obroncy wspaniałych lekarzy po co się oburzacie, to przecież nie dotyczy fachowej obsługi z jaką spotkaliscie się.
Odpowiedz
bearchen
2014-01-24 20:39:56
0 0
Jak sie nalezy to sie staraja i zapewne otrzymaja to o co wnioskowali.
O ile jestem jeszcze w stanie zrozumiec dziadkow to ciocie juz nie bardzo.
Rodzicom zycze aby mimo wszystko umieli sie podniesc po tej tragedii i z nadzieja patrzyli w przyszlosc.

Oby taka sytuacja juz nigdy wiecej nie miala miejsca. Nie tylko w tym szpitalu.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-01-24 20:47:41
0 0
Poza tym, że nie rozumiesz różnicy między postępowaniem karnym, a cywilnym (to ostatnie nie jest od karania 'karami pieniężnymi'), jesteś wyjątkowo naiwny.

Z artykułu jasno wynika, że roszczenia są skierowane przeciwko ubezpieczycielowi. Ubezpieczyciel nie bierze pieniędzy z kosmosu, tylko ze składek klientów. Jeżeli jego obciążenia wzrastają - podnosi składki. Szpital płaci składki ze środków z kontraktu z NFZ. A większa składka - to mniej pieniędzy na leczenie.
Tak, że koniec końców, za te horrendalne, wydumane roszczenia zapłacimy wszyscy.
Podobnie jest z wypadkami drogowymi. Ludzie krzyczą, żeby zasądzać miliony, a potem dziwią się, że rośnie im składka na OC.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-24 21:02:06
0 0
@Pasazer-jesteś mało poważny.Przyglądnij się jak to wygląda na Zachodzie.Niech się Państwo Doktorstwo ubezpiecza od błędów lekarskich.Obecny system ich tylko demoralizuje.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-24 21:04:15
0 0
@ PasazerLinii7 powstrzymaj się od takich komentarzy.

'Jak powiedział nam pełnomocnik pokrzywdzonej rodziny, jest to standardowa procedura praktykowana jeszcze na etapie przed sądowym. Nazywana jest procedurą „likwidacji szkody”, choć jak dodaje adwokat, w tym przypadku jest to szczególnie niefortunne określenie'

I nie daj Boże żeby się komuś z Was przytrafił taki lub podobny przypadek.

@ PasazerLinii7 z jednej strony walczmy o życie a z drugiej niech się rodzice bujają. Czego Oni chcą przecież nic się nie stało.

I kto to pisze?. @ PasazerLinii7 sapienti sat.

Nie rodzice pisali wniosek i pozew, to pisali prawnicy podyskutujcie z Nimi.

Ci Rodzice nawet nie wiedzieli co się z Nimi dzieje po takiej tragedii.

Dajcie Im spokój.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-01-24 21:38:21
0 0
@Doradca:
Oczywiście możnaby się zastanawiać, co to za rodzice, którzy przeliczają uczucia na pieniądze.
Ale ja pisałem o tym, że z roszczeniami zaczynają występować wszyscy możliwi krewni. Sapienti sat.

Miałem co nieco do czynienia z wspomnianymi przez ciebie 'standardowymi procedurami'. Ponieważ to nic nie kosztuje (w przeciwieństwie do postępowania sądowego, gdzie na dzień dobry trzeba zapłacić opłatę od pozwu w wysokości 5% od żądanej kwoty), pełnomocnicy mnożą tandetne, łzawe historyjki i roszczenia na zasadzie 'a nuż się uda'. Zwykle się nie udaje.
I nie należy się zbytnio podniecać uznaniem roszczenia co do zasady. Ubezpieczyciele robią to stosunkowo często, co nie przeszkadza im kwestionować wysokości roszczenia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-24 21:53:44
0 0
Kilkanaście lat temu po błedzie lub niedopełnieniu obowiązku przez personel limanowskiego szpitala zmarło mi jednomiesięczne dziecko.I czytając wasze komentarze ciężko mi was i wasze komentarze zrozumieć.A najbardziej nie mogę zrozumieć samych pokrzywdzonych.Byłem w podobnej sytuacji co sami rodzice ale uwierzcie że przez myśl mi nie przeszło żeby zaraz po samej tragedii myśleć o zadość uczynieniu od kogokolwiek.Czytając artykuł odniosłem wrażenie że ból po stracie jeszcze nienarodzonych dzieci może ukoić odszkodowanie.Dla mnie to absurd , gdyż moja rodzina po stracie mojego dziecka nawet nie pomyślała aby drążyć ten dla mnie bolesny temat.Powiem jeszcze inaczej wszyscy mi bliscy robili wszystko aby do tego nie wracać,bo każde wspomnienie zadawało mi ból.A w tym przypadku tragedia rodziców staje się niezłym sposobem na wyciągnięcie kasy dla cioci wujków może i dziadków nie zwracając uwagi na najbardziej pokrzywdzonych...Pazerność nie zna granic...Ludzie opamiętajcie się.
Odpowiedz
edi60
2014-01-24 22:37:37
0 0
prawie we wszystkich szpitalach podpisuje się zgode na zabieg i operacje i tam jest wszyszczegolnione co przy danej operacji i zabiegu może się zdarzyć jest pacjent swiadomy tego jakie komplikacje mogą się zdarzyć i decyduje się i podpisuje wiec nierozumie o co to wszystko robi się wielkie larum chodzi żeby kosztem śmierci bliskiej osoby wzbogacić się LUDZKA PAZERNOSC NIEZNA GRANIC = inna sprawa jest jakby lekarz nie udzielił pomocy czy tez szpital i człowiek w wyniku tego poniosł by smierc to tak zgadzam się niech płacą wysokie odszkodowania ale nie wtym przypadku pomoc została udzielona i nic się nie należy moim zdaniem
Odpowiedz
Doradca
2014-01-25 08:45:40
0 0
@ PasazerLinii7 'pełnomocnicy mnożą tandetne, łzawe historyjki i roszczenia na zasadzie 'a nuż się uda'. Zwykle się nie udaje'

I gdzie w tym wszystkim jest rodzina ?.

'I nie należy się zbytnio podniecać uznaniem roszczenia co do zasady'.

Zdecydowanie tak. In vino veritas. W rodzicach i rodzinie żadnej winy nie znajduję.
Odpowiedz
paprotnik
2014-01-25 09:20:44
0 0
Ja widzę to tak;tragedia dla rodziny, ból fizyczny matki, ból psychiczny, to są rzeczy, których nie da się przeliczyć na pieniądze,odszkodowanie powinni rodzice dostać ale od lekarzy, którzy zawalili a znając lekarzy bo niejednokrotnie byłam w szpitalu jako pacjent, może nie każdy ale pacjentów traktują jak głupków nie raz poczułam się jak śmieć kasa poprawiała zawsze te relacje ale nie każdego stać na takie kupowanie.To jest straszne i gdyby popłacili raz i drugi odszkodowania może by nie lekceważyli pacjenta dla którego są a te błędy to głównie są z lekkiego podejścia do tej pracy.
Odpowiedz
EwelinaW
2014-01-25 12:11:19
0 0
Edi60-może nie każdy sumiennie wykonuje swoją pracę,ale tu nie chodzi o jakąś papierkową robotę tylko o ludzkie życie...
Jeśli chodzi o kwotę to myślę,że żadna suma nie jest w stanie zrekompensować takiej tragedii. Każdy rodzic oddałby wszystkie pieniądze żeby tylko przywrócić życie swoim dzieciom.
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-01-25 13:33:59
0 0
Jako kare lekarze powinni tez podac swoje imiona i nazwiska w wszystkich wiekszych ogolnopolskich mediach.
Jesli mieli by nie zaplacic ze swojej kieszeni (co to za kara), niech przy najmniej ludzie wiedza kogo unikac.
Odpowiedz
ewelina26
2014-01-25 20:15:34
0 0
Co do oddziału gin-poł w Limanowej ja osobiście mam uraz. Bo kiedy kobieta ciężarna trafia w 29 tygodniu ciąży na oddział po wcześniejszych skurczach, a lekarz przyjmujący (swoją drogą wielce brany w limanowskim środowisku 'S') patrząc w kartę ciąży mówi: co ja mogę Pani powiedzieć... niestety nie jest Pani moją pacjentką.... To chyba nie tak powinno to wyglądać...
Odpowiedz
Doriska
2014-01-26 08:30:38
0 0
Limanowa jest tak mała ze większosc wie kim są Ci lekarze...
Uważam iż powinni zostać zwolnieni dyscyplinarnie, nie ulega wątpliwości iż popełnili karygodny błąd... Nie żyje 2 dzieci... Co do zadościuczynienia- powinno zostać wypłacone z ich własnych kieszeni... Koledzy mieliby przykład i być może do takich tragedii by nie dochodziło...
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-01-26 12:11:56
0 0
Ja nie wiem kim są, ale masz rację Limanowa jest tak mała że mogę to wiedzieć za kilka sekund i to z kilku źródeł.
Nie każdy interesuje się lekarzami, większość ich unika.
Więc podawanie do publicznej wiadomości danych partaczy jest obowiązkiem dyrekcji szpitala.
Ciekawe czy to nie pierwszy przypadek, podobno są tacy którzy odmawiają cięcia - bo takie mają upodobania i nic takiemu nie zrobisz choćby się człowiek kończył.

Z karaniem lekarzy jest kłopot, dziwnie wszyscy bronią sprawców morderstwa.
A to że rodzina pazerna i inne brednie.
Nikt nie myśli o wychowawczym działaniu kar, ale tylko gdy srodze dotknie to winnego (nici z wakacji przez 20 lat, nowego auta itp.), a nie podatników.
Odpowiedz
Doriska
2014-01-27 10:26:35
0 0
Zgadzam się- nazwiska powinny być podane do publicznej wiadomosci... Na szczęscie wiem kogo unikac z tych położników chociaż dzieci wiecej nie bede miała ale różnie bywa... Odpukać mogłabym trafic na ginekologie i wówczas nie pozwoliłabym tknąć się im palcem...
Co do cięć- niestety to prawda... kobiety się męczą a jak widzą że nic z tego to wówczas reagują, czasami za późno... To się zmieniło gdy ordynatorem został doktor Pieniążek... Dawniej było inaczej...
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-01-28 11:03:53
0 0
'A lekarze? Co z nimi?

- Nie mają odwagi przyznać się do błędu. Przed sądem nie chcą nic mówić, ponieważ w prokuraturze toczy się odrębne postępowanie i mogliby sobie tylko zaszkodzić. Za to, co zrobili, powinni wylądować w więzieniu. A co im grozi? Po kilku latach procesu pewnie dostaną śmieszny wyrok w zawieszeniu.'
Odpowiedz
Doriska
2014-01-28 13:49:59
0 0
Straszne jednak prawdziwe... mam nadzieje ze poniosą odpowiedzialnosc... chociaż niezbadane są wyroki zwłaszcza sądu Limanowskiego... Sącz to powiązanie, częśc sedziów z Limanowej orzeka w Okręgowce, np.słynny pan prezes Borkowski.
Odpowiedz
narciarz123
2014-01-29 17:45:16
0 0
Co to atakować ludzi! Przyjedzie komisja powołana przez ministra Arłukowicza i wszystko wyjaśni. Może się okazać, że to nie lekarze są winni na dzień d z i s i e j s z y
Odpowiedz
aniah
2014-01-30 07:59:19
0 0
A na dzień jutrzejszy, kto może być winny?
Odpowiedz
narciarz123
2014-01-30 20:40:06
0 0
głupi jesteś. a na poważnie jak ktoś ma głupie miękkie serce to ma twarda dupę i za przestępstwa ludzi którymi np. na wskutek dziwnego zbiegu okoliczności powiedzmy kieruje i nie wyciąga konsekwencji sam przejmuje dobrodziejstwo inwentarza i jego zachowanie.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Śmierć bliźniąt: odpowiedzialność potwierdzona"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in