20°   dziś 23°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Samorządowcy kontra Internauci - sprzeciw wobec komentarzy z oskarżeniami (wideo)

Opublikowano 24.06.2016 08:38:45 Zaktualizowano 04.09.2018 18:48:20 pan
59 10660

Samorządowcy są przeciwko „hejtom” i oskarżeniom w komentarzach – mówili o tym podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Limanowskiego. Zapowiadają, że będą żądać przeprosin od autorów wpisów. Komentarzami zajmuje się już prokuratura.

Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Limanowskiego, która odbyła się w minioną środę, radni przywołali temat komentarzy Czytelników portalu Limanowa.in. Radnego Stanisława Nieczarowskiego zbulwersowały „niesmaczne” - jak to określił – wpisy pod artykułami, publikowane przez Internautów na temat starosty Jana Puchały.
- Myślę, że pan starosta czytał te wpisy i składam zapytanie. Jedna osoba pisze: „Jasiu Puchała współpracował z komunistycznym Urzędem Bezpieczeństwa, IPN BU” i dalsze symbole. Dalej jest napisane: „Kapował na wszystkich żeby wziąć pieniądze”. Taki wpis w miejscu publicznym, na portalu, nie godzi się z funkcją jaką pełni starosta. W związku z tym, myślę że pan starosta zareagował na takie wpisy, chciałbym żeby się do nich ustosunkował - mówił Nieczarowski. - Jeżeli takie komentarze nadal będą się pojawiać i nie będą one buforowane przez wyroki sądu oraz przeprosiny komentujących, to będą one rzucać cień na nasze starostwo - zauważył radny.
Starosta poinformował, że w związku z komentarzami prowadzone są dwie sprawy - w jednej z nich pod koniec lutego prokuratura przekazała do limanowskiego sądu akt oskarżenia przeciwko autorowi wpisów.
- Panie Stanisławie, zaraz odczytam pismo z prokuratury, jest prowadzone postępowanie, zostało wszczęte. To nie tylko ja tam byłem obrażany, był również minister Janczyk, radny Włodarczyk, przewodniczący Krupiński, radny Dziedzina. Tych wpisów było więcej - wyliczał Jan Puchała, dodając że wszyscy wymienieni byli przesłuchiwani i składali swoje zeznania na komendzie.
Głos w tej sprawie zabrał także Wojciech Włodarczyk. - Chciałbym, żebyśmy popatrzyli na problem tego co się dzieje w komentarzach, bo to naprawdę przeraża. Moją osobę to dotknęło bardzo głęboko, gdyż naprawdę, rodzina patriotyczna z jednej i drugiej strony, a ktoś sobie pozwala nazwać mnie ORMO-wcem, ZOMO-wcem, co nigdy nie miałem z tym do czynienia - zapewnił. - Oczywiście, musiałem się dołączyć, bo drużyna ma większą szansę pokonania draństwa, a musi to być nagłośnione, bo społeczeństwo rozumiało do czego dani komentatorzy są zdolni i uchodzi im to bezkarnie, dlaczego się bawią, drwią, dlaczego tak łatwo im to przychodzi i znów atakują, nie opierając się na prawdzie. To naprawdę bolesne, proszę się poczuć w sytuacji osoby pokrzywdzonej, która jest obrzucana błotem i musi czekać trzy miesiące, może pół roku, na wyjaśnienie prawdy - stwierdził. - Dlatego przyjąłem strategię milczenia i poczekam, kiedy sprawa zostanie wyjaśniona i będę żądał, że jeżeli pół roku jestem poniewierany, to pół roku będą przeprosiny wisieć, żeby dotarło do społeczeństwa - powiedział. - Trzeba wyjaśnić, czym ta osoba się kierowała, czy jest zdrowa psychicznie, bo może ktoś chory psychicznie obrzuca innych błotem, a jaki procent społeczeństwa w to wierzy? - dociekał. - Niszczymy sami siebie, środowisko. Przede wszystkim apeluję do mediów: jeżeli jest sygnał, że coś jest nie tak, to proszę o usuwanie do wyjaśnienia sprawy. A ja poddaję się trzykrotnej karze jeżeli mówię nieprawdę! - mówił zbulwersowany.
Administratorzy portalu zgodnie z prawem usuwają wpisy, jednak dopiero po złożeniu wniosku o ich moderację. W przypadku pojawiających się pod wieloma publikacjami komentarzy dotyczących m.in. wiceministra Wiesława Janczyka, starosty Jana Puchały, przewodniczącego Tomasza Krupińskiego, radnych Wojciecha Włodarczyka i Kazimierza Kowala oraz innych osób, zgłoszenia moderacji były kierowane nie przez samych zainteresowanych, a pracowników Biura Promocji, Kultury i Turystyki Starostwa Powiatowego w Limanowej, często również w godzinach wieczornych i nocnych. Po każdym takim wniosku wskazane komentarze były moderowane.
***
Co ciekawe, Wojciech Włodarczyk poczuł się głęboko dotknięty „hejtami” Internautów: oskarżeniami o działanie w strukturach ORMO i ZOMO. Jego emocjonalne wystąpienie dziwi tym bardziej, że w niedawnej kampanii wyborczej sam posuwał się do ostrych medialnych ataków w stronę swojego kontrkandydata w wyścigu o fotel wójta gminy Limanowa. O Władysławie Pazdanie mówił m.in., że jest on „intrygantem zepsutym do szpiku kości”, a o działaniach „układu” rządzącego w gminie mówił: „stalinowska metoda manipulowania ludźmi”.
(Fot.: Starostwo Powiatowe w Limanowej)
Zobacz również:

Komentarze (59)

konto usunięte
2016-06-24 09:04:51
2 0
Szanowana Redakcjo,
Już nie manipulujcie, napisanie o kimś jest on „intrygantem zepsutym do szpiku kości' oraz o sposobie rządzenia „stalinowska metoda manipulowania ludźmi” to jednak nie to samo co być oskarżonym o bycie w ORMO czy ZOMO.

Szanowany Panie Radny Nieczarowski,
Niech Pan zje snikersa, albo najlepiej całą paczkę bo słabo coś Pan ostatnio gwiazdorzy.
Niech Pan nie myśli że ktoś się złapie na te Pana pozorowane ruchy jak to chce Pan króliczka złapać. Chcesz Pan coś na prawdę zdziałać to jedź Pan do W-wy.
Jestem coraz bardziej przekonany że tu chodzi głównie o wewnętrzne rozgrywki w obozie tzw Zjednoczonej Prawicy, czyli między PiSem a Solidarną Polską (PiSem a były PiSem). Ktoś chce udowodnić że jest bardziej prawy i sprawiedliwy o innych prawych i sprawiedliwych. Muszę jednak przyznać że cieszy mnie taki obrót spraw, bo im więcej się rodzina pisowska zacznie bić między sobą tym lepiej dla powiatu i całego kraju.

Pozdrawiam
Odpowiedz
sweetfocia
2016-06-24 09:14:39
0 7
Żeby tą swoją aktywnością nie doprowadzili do zupełnie odwrotnej sytuacji ?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-06-24 09:25:52
1 4
I takie stanowisko urzędników powinno być już dawno. Teraz pozostaje czekać na rozstrzygniecie spraw o pomówienia czy pisania prawdy.
Moje pytanie czy może to być inna prokuratura nie limanowska ( sądecka)? Nie można być sędzią we własnej sprawie a oskarżenia padały też w jej stronę.
Pozdrawiam,
Odpowiedz
trybunal
2016-06-24 10:16:41
0 4
władza musi być czysta jak łza. Jest wsród mieszkańców mnóstwo mądrych i uczciwych ludzie,mogących pełnić wszystkie funkcje w powiecie.
Wszystko musi być wyjaśnione.
Najlepiej by organami prowadzącymi te kompromitujące informacje były zupełnie obce naszej powiatowej 'Władzy' -organy.
Są to bardzo poważne zarzuty.Jeżeli byłoby w nich choc trochę prawdy,to Ta 'sitwa'limanowska powinna zniknąć.
Odpowiedz
trybunal
2016-06-24 10:26:00
0 2
Pytanie:czy bycie np.W ZOMO i pałowanie opozycji demokratycznej było przymusowe?to pytanie do RLimanowa?
Odpowiedz
34607szczawa
2016-06-24 10:26:22
0 5
Mina radnej na zdjeciu wymowna?
Odpowiedz
trybunal
2016-06-24 10:45:03
0 2
R Limanowa-nie ma bardziej lub mniej sprawiedliwych ,są szuje co zmieniają swoje postępowanie w zależności od miejsca i okoliczności i uczciwi ludzie,którzy wymagają od wybranej władzy przejrzystości .
Jak mają nieciekawą,wręcz kolmpromitującą przeszłość to wyjdzie szydło z worka.Jak jest to nieprawda do się oczyszczą.
Władza musi być czysta,absolutnie czysta.
też pozdawiam
Odpowiedz
MAJA12
2016-06-24 10:45:27
0 3
Rzucanie kłamliwych zarzutów jest bardzo podłym działaniem, ale nie ma się co dziwić tym osobom i jeżeli są to oszczerstwa fałszywe to osoby pokrzywdzone mogą dochodzić swoich praw, osoba winna powinna zostać ukarana.

Ostanie zachowanie p. Starosty Jana Puchały i p. Krupińskiego w sprawie naruszenia ustawy antykorupcyjnej jest karygodne .

A zatem powstaje pytanie czy tak powinni zachowywać się ludzie wykształceni i sprawujący funkcje publiczne, którzy zostali wybrani przez mieszkańców powiatu ? na takie stanowisko .

Sprawując urząd starosty , radnego wypadało by reprezentować swoją osoba jakiś poziom(......) i nie ma sie co co dziwić ,że komentujących ponoszą emocje bo to oni urzędnicy pracują dla nas i za nasze pieniądze .
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 11:03:20
0 0
Naiwni wierzą że są anonimowi w internecie. Tu jest zapisane każde kliknięcie. Dlatego pewnie panowie czujący się oplutymi spodziewam się że wygrają sprawę w sądzie i @antypuchała poniesie odpowiedzialność. Nie przesądzam sprawy, jeśli sad miałby jakiekolwiek wątpliwości to powinno wywrócić powiatową scenę polityczną.
Odpowiedz
romcio1985
2016-06-24 11:54:17
3 1
w tym wypadku akurat popieram staroste. Niektórzy przeginają pałę, powinni brać odpowiedzialność za to co piszą.
Odpowiedz
Julek
2016-06-24 12:00:37
1 7
Dziękuję redakcji za ten artykuł, dzięki któremu wiem, że o władzy, a zwłaszcza o Panu ministrze nie wolno pisać złych rzeczy. Należy chwalić, chwalić, oliwić i lizać!
Odpowiedz
34607szczawa
2016-06-24 12:38:27
0 7
Ok zgadzam sie z wiekszoscia dzisiejszych komentarzy ale nalezy podkreslic ze prokuratura limanowska i sadecka nie moga byc sedziami we wlasnej sprawie. Mnie na pewno nie przekonają. Dlatego jakby ma byc uczciwie to jak juz napisal tez Trybunal powiinny to byc obce naszej wladzy organy.
Mysle ze zwollennicy starosty tez chca przejrzystosci.
Prawda?
Odpowiedz
rubber
2016-06-24 13:24:44
1 6
Czego Ci panowie samorządowcy się boją???? Tego że w komentarzach pisana jest mroczna prawda o nich a którą chcą skrupulatnie ukryć??????? Feeeee samorządowcy nie ładnie.

Niech prawda zwycięży!!!!

Jak nie macie nic do ukrycia to nie bójcie się komentarzy :)
Odpowiedz
hide
2016-06-24 13:27:25
0 4
Jak mnie to słowo 'hejt' drażni..
Co do wpisów zawierających oszczerstwa i pomówienia, to sądzę że wypisują je głównie 'typowe Janusze' po 40-stce którzy nic w życiu nie osiągnęli i próbują się odegrać na wszystkich dookoła.

A z drugiej strony obawiam się, że jak władza bierze się za tego typu interwencje, to może się to skończyć na cenzurze w internecie.
Odpowiedz
zabawny
2016-06-24 14:17:39
1 0
Wysoki Sąd wyda wyrok i niezależnie czy będzie skazujący czy uniewinniający, to jednak będzie społecznie pożyteczny. Sąd rozważając czy nazwanie ormowcem jest obraźliwe lub przyjęte ogólnie za wulgarne, to najpierw musi Sąd ustalić czy 'poszkodowany-ni) pan obywatel należał do 'chlubnej' organizacji ORMO-wskiej, a to przeniknie do mediów. :)

Do ZOMO-a nie Miejcie pretensji, bo oni wykonywali tylko obowiązki im narzucone - tak samo jest teraz - nazewnictwo tylko uległo zmianie. :)))

Dla panów zestresowanych wpisami, proponuję coś dla relaksu i podniesienia swojego morale. :)
https://wzzw.wordpress.com/2012/03/29/list-otwarty-lecha-walesy-czyli-pomrocznosci-jasnej-ciag-dalszy/

Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi - wolności po wypowiedzi nie gwarantuje. :)

dużo minusów poproszę. :)))
Odpowiedz
CUDNA
2016-06-24 14:34:25
0 1
KOD się ujawnił. hi.hi
Odpowiedz
Cooba000
2016-06-24 14:59:20
0 1
A mnie obraża działanie starosty w sprawie zarządu spółki Tauron.

Pan Starosta mnie przeprosi?

Zabawny, mylisz wolność wypowiedzi z samowolą i rzucaniem mięsem. Wolność słowa nie polega na obrażaniu kogoś bezpodstawnie i kłamanie na jego temat.
Wolność słowa to wolność wyrażania poglądów, a nie pisania, co chora wyobraźnia do głowy przyniesie.
Odpowiedz
Cooba000
2016-06-24 15:03:16
0 2
No właśnie, kiedyś był taki jeden anonimowy w internecie, co myślał, że może każdego obrażać.

Jak skończył nie wiemy, ale na pewno niezbyt dobrze. Kto wie - może burmistrz go pozwał i sprawa została załatwiona. Mam na myśli wiadomego osobnika - Wiślaczka, który chętnie tutaj opisywał swoje życie prywatne i o swojej rodzinie pisał.

W każdym razie fakt jest taki, że ktoś tego idiotę dojechał i to równo, tak że ślad po nim zaginął i tyle było szczekania małego kundelka.
Ja natomiast nie widzę takiego drugiego Wiślaczka, a co do antypuchała, to wydawało się, że wie coś więcej niż inni i że jest pewny siebie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 17:47:23
3 1
Szanowni Radni Powiatu Limanowskiego piszę do Państwa za pośrednictwem tego portalu otwarty list jako reakcja na podniesione w tym artykule kwestie:
Józef Tischner w książce 'Historia filozofii po góralsku' powiedział:' są TRZY PRAWDY: ' Świento prawda, tys prawda i gówno prawda'
Parafrazując ten cytat można stwierdzić co następuje:
1) SWIENTO PRAWDA' to fakt , że każdy z nas ma konstytucyjnie zagwarantowaną wolność słowa . W rzeczy samej jest to prawo do publicznego wyrażania własnego zdania oraz poglądów, a także jego poszanowania przez innych. Idąc tym tokiem myślenia fatycznie mowa nienawiści tzw. hate może być karalna, szczególnie w sprawach publicznego obrażania innych. W gestii Sądu jednak leży jego ocena.
Zastanawiam się tylko czemu nie poczekacie Państwo na wyrok Prokuratury przed publikacją tej sprawy na portalu. Skąd wynikają moje zastanowienia szczegółowo opisze w punkcie 3-cim.Póki co mam do Państwa następujące pytanie: skoro istnieje tzw. domniewanie popełnienia przestępstwa jako warunek bezwzględny do skierowania go do Prokuratury to dlaczego w dzisiejszej konferencji prasowej Pan Jarosław Kaczyński użył sformułowania ' będziemy walczyć z nadużyciami komorników'? Przecież póki co nadużycia tychże komorników nie zostały im wszystkim jeszcze udowodnione? Mając na uwadze fakt że Prezes Kaczyński jest wyśmienicie wykształconym prawnikiem i bardzo, bardzo prawym człowiekiem można twierdzić że używanie publicznie słów typu : korupcja, nadużycia itp. można publicznie używać nawet na etapie ich domniemania. Choć aby innym nie szkodzić a szczególnie sobie na wszelki wypadek lepiej dodać przed nimi słowa 'wydaje się nosi znamiona .'
2) 'Tys prowda' to fakt że zadowoleni ludzie o których interesy się dba nie są aż tak zdesperowani aby posunąć się publicznie do mowy nienawiści, no chyba że swą chorzy psychicznie lub mają problemy natury medycznej z kontrolą nad własnymi emocjami. Oczywistym jest że nie powinno być społecznego poparcia do mowy nienawiści, ale konstruktywna krytyka i merytoryczne wyrażanie opinii i faktów czasmi są wręcz wskazane. Gdyż tylko konstruktywna krytyka jest często jedyny motorem do naprawy, rozwiązania problemu.Pytaniem jest także ile dozy rozczarowania i goryczy musi być przelane aby doprowadzić człowieka do takiego stanu desperacji i poczucia bezsilności? Zapytajmy także dlaczego ok. 90% społeczeństwa nie wierzy w uczciwy wymiar sprawiedliwości? dlaczego nie wierzy w skuteczność lokalnych samorządowców i innych wskazanych przez ustawodawcę podmiotów powołanych do służenia lokalnej ludności, do rozwiązywania ich podstawowych życiowych spraw? ludzi niepełnosprawnych, bezrobotnych czy w końcu zwyczajnych obywateli , podatników- a to przecież z naszych podatków utrzymuje się m.in. samorządy i samorządowców Dlaczego rząd polski jest tak bardzo zapracowany naprawą zepsutego systemu? Naprawą systemu Sądownictwa? Dlaczego my często pominięci musimy prosić o pomoc poza granicami naszego powiatu? W jakim celu wybraliśmy radnych po pełnienia ich funkcji? Zaiste powiadam Państwu ' prawdziwa krytyka prawdy się nie boi' !!! Uczciwi ludzie nie powinni się obawiać. Nie wiem skąd jak się wydaje ta panika? Prawda zawsze sama się wybroni. To nie my internauci jesteśmy Waszym problem. Problemy są gdzie indziej jak już.
3. ' Gówno prawda' to fakt , że wszyscy się mylą, że nie mają prawa szukać pomocy na zewnątrz gdyż zwykle nie dostali ją tam gdzie ją powinni otrzymać. Nieprawdą jest również , że pomoc zostanie udzielona wszystkim którzy są do tego uprawnieni vide: bezrobotni, inwalidzi itp.
Pytacie Państwo dlaczego? Bo m.in. w mojej gminie nie pomaga się tym, którzy nie zgadzają się z opinią bądź działaniem lokalnych władz, broń Boże aby śmieli się odwoływać!!
O czym m.in. pisałam w skardze skierowanej do Pana Starosty.
Wiem, wiem Panie Starosto nie ma Pan takich uprawnień ale tak prywatnie i po chrześcijańsku i tak przed samym sobą i szacunkiem do partii w którą wierzę tj PIS i jej idei to już mógł Pan poprosić naszego Wójta o przeprosiny dla Nas za próby zastraszania i nacisku . Jak to mówią ' akceptujesz złe postępowania to znaczy że jesteś z nimi lub dla nich' To taka mądrość życiowa.
Odnośnie kilku Państwa m.in. wiceministra Wiesława Janczyka, starosty Jana Puchały, przewodniczącego Tomasza Krupińskiego, radnych Wojciecha Włodarczyka i Kazimierza Kowala oraz innych osób którzy wg. tego artykułu zostaliście Państwo pokrzywdzeni przez hatów i czujecie się się z tym źle to bardzo wszystkich Was rozumie bo też się podobnie czuję i inni tutaj szykanowani.
W normalnych warunkach nawet bym Was pożałowała z nutką sympatii ale niestety podkreślam słowo niestety jakoś wydaje się że my tutaj pokrzywdzenie jakoś na Państwa współczucie lub ludzką , normalną pomoc liczyć nie możemy.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 18:10:43
1 1
Ponadto Państwo świetnie sobie poradzicie z rozwiązaniem sprawy w Prokuraturze bo i środki i narzędzia do tego macie. Nie jest dla Was problemem zdobyć dowody gdzie normalny śmiertelnik , obywatel polegnie na etapie postępowania przygotowawczego a Prokurator odrzuci zgłoszenie podejrzenia o popełnieniu przestępstwa a to z tytułu malej szkodliwości społecznej , a to z braki wystarczającej siły materiałów dowodowych. Co zaniosę do Prokuratury jako materiał dowodowy ? nagranie z mojej komórki gdzie niektórzy radni i Wójt wydaje się nadużywali swoich stanowisk, stosowali środki nacisku typu kto przeciw mnie to to zostanie bez pomocy? Kto przyjmie nagranie nieoficjalnie nagrane? kto wystąpi przeciw mocarzom?
Dlatego chyba do Warszawy na jakiś czas trzeba się na Nowowiejską wybrać
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 18:18:01
0 1
Tak się zastanawiam gdyby w innych samorządach działo się podobnie i ci wszyscy obywatele zjechali się do Warszawy to chyba sparaliżowałoby prace rządu , sejmu, senatu. PIS I RZAD NAPRAWDE NA TO NIE ZASŁUGUJE. Bardzo na nich liczę gdyż czynią słuszne , często trudne zadania. I naprawdę im współczuje że muszą się borykać z takimi nawet sprawami.
Życzę Państwo wiele, wiele sukcesów w pracy I NIE SZUKANIE PROBLEMÓW WSRÓD internautów tylko bo one często i prozaicznie są znacznie bliżej niż to się wydaje.
Grażyna Hayes
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 19:53:09
3 2
W każdej bajce jest trochę prawdy, taka jest prawda. Internet jest internetem i żyje swoim wirtualnym światem, każdy może tutaj wyrażać swoje myśli i słowa, chyba to konstytucja nam gwarantuje, tak. To wolność słowa, a jeżeli osoby czuja się dotknięte komentarzami to widocznie musi to być prawda, więc niech udowodnią nam internautom , że nie jest to prawda. To nie my musimy wam nic udowadniać tylko wy nam !!!! Prawda boli więc to jest prawda !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 20:19:35
0 1
@zabawny nie ma różnicy między ZOMO i ORMO do obydwóch instytucji szli ochotnicy.
@grazynahays słowa o których mówisz są 'na papierze'
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 20:45:16
0 1
west mam pytanie
czy te słowa 'na papierze' o których wspominasz to protokół z walnego zebrania udziałowców wiejskiej spólki wodociągowej? bo osobiście prosiłam w dniu zebrania aby Pani protokolantka je zapisała i doręczyła mi kopie tegoż zebrania.
Obiecała w obecności wszystkich obecnych na zebraniu że to uczyni. Nigdy tego jednak nie uczyniła.
Ale mam prawo tą kopie dostać i wiem skąd.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 20:47:02
0 0
tegoż protokołu przepraszam za błąd
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 21:01:56
0 1
Logon poniżej znajdź link na poparcie twoich słów, tzn zasady domniewania niewinności, w której to oskarżyciel musi udowodnić oskarżonemu że jest winny tzn. że to co zrobił lub powiedział nie jest prawdą
https://pl.wikipedia.org/wiki/Domniemanie_niewinno%C5%9Bci
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 22:48:04
1 1
A oto jednak z patriotycznych piosenek, którą znali wszyscy w moim domu rodzinnym i spiewali.
Sprawdzila się w Polskiej historii bardzo dobrze
https://www.youtube.com/watch?v=cFjKsrfWRUQ
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-24 22:57:48
0 1
A oto jedna z patriotycznych piosenek Przepraszam znowu mój bład
Odpowiedz
34607szczawa
2016-06-25 08:51:32
0 3
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Byla-prokurator-apelacyjna-z-Rzeszowa-aresztowana-na-trzy-miesiace,wid,18395913,martykul.html

A to jeden z przypadkow ze w prokuraturach swietych nie było. Dlatego samorzadowcy jezeli chcecie zeby bylo czysto i przejrzyscie to sprawa musi zajac sie obca prokuratura. W komentarzach bylo pisane o sadeckiej i limanowskiej w bardzo zlym swietle i teraz maja scigac autorow tych wpisow?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 10:46:22
0 1
34607szczawa
to dopiero początek powrotu do normalności,sprawiedliwości , proces reformy sadownictwa będzie ciezki i uciążliwy dla wielu prawnikow. Poki co Minister Ziobro tnie stawki prawnikom i radcom prawnym
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/954242,stawki-adwokackie-radowskie-ziobro-tnie-wynagrodzenia.html
Ten Ziobro to nasz bohater , eh
Pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2016-06-25 14:55:41
0 2
Oby gh, mam jedynie pretensje do lokalnego PiS.
Odpowiedz
zajec
2016-06-25 15:57:57
1 0
ZOMO było przymusowe. Oprócz ZOMO było jeszcze ROMO i NOMO. ORMO było raczej dobrowolne i dla amatorów. Znałem jednak jednego faceta, który handlował cielęciną i zapisał się do ORMO, aby handlować bez przeszkód. Co do ZOMO: słuzyło tam wielu członków Solidarności wcielonych przymusowo, aby odciągnąc ich od akcji strajkowych. Siedzą teraz cichutko, jak myszki, żaden nie piśnie, co robił.
Cóż chcieć od biednego chłopaka, wyciągnietego noca z domu w grudniową noc?
Co miał robić , gdy wygnali go z ciężarówki na ulicę z pałką w ręce, a tam wszyscy sie napieprzali?
Odpowiedz
fuxio2013
2016-06-25 17:35:36
0 2
Ciekaw jestem jak kiedyś odpowiedzą urzędnicy ,którzy doprowadzili do tego,że rząd powołał gminę Szczawa,a jakimś cudem udało się w bardzo krótkim czasie aby jej nie było.Padło nawet stwierdzenie ,że Szczawa była porachunkiem politycznym.Poczekam może wyjdzie szydło z worka ,co lub kto się do tego przyczynił.Mam nadzieję ,że i ta sprawa trafi do odpowiedniego organu.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 17:56:23
0 1
Internet oszalał!!!!!!
http://sport.interia.pl/raporty/raport-euro-2016/reprezentacja-polski/news-mecz-szwajcaria-polska-1-1-4-5-w-karnych-na-euro-2016,nId,2223341
Brawo chłopcy !!!!!!!!!!!!!!!!
Bóg, honor, ojczyzna
http://olx.pl/oferta/flaga-polska-napis-bog-honor-ojczyzna-godlo-polski-kibic-CID767-IDaOo33.html
Pozdrawiam wszystkich
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 18:02:35
0 1
@zajec to czytają ludzie którzy pamiętają tamte czasy. Z ZOMO nie było wyjścia ale wejść można było na ochotnika. Owszem namawiali ale trzeba było się zgodzić.
Odpowiedz
zajec
2016-06-25 18:49:13
1 0
@west: Z całym szacunkiem, Ty pamietasz, ja dysponuję wiedzą i tu jest różnica. Służba w ZOMO była obowiązkowa, wcielali z reguły na 3 miesiące. Czasami była to forma represji. Ochotników do służby w ZOMO nie było, nikt brukowym kamieniem oberwać nie chciał.
Milicja i te różne zoma, to nie była jedyna formacja podległa MSW, bo pod MSW podlegał WOP, który dysponował znacznymi siłami i środkami. WOP miał kadrę zawodową, żołnierzy słuzby zasadniczej i dużą liczbę rezerwistów. Zmienili pogranicznikowi naszywki na moro i już był zomowcem.
Żołnierz słuzby zasadniczej, czy powołany rezerwista nie miał nic do gadania , nikt go o zgode nie pytał.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 19:08:01
0 1
34607szczawa odpowiadam:
Wiem z tego co tutaj czytałam ostatnio 4-ch radnych zagłosowało inaczej.Jakie przynależności reprezentują nie wiem. Wszystko co wiem to nie ma idealnych organizacji, partii, ludzi, etc.W historii całego świata bywało tak , że często trzeba było oddzielać przysłowiowe plewy od ziarna.Zobacz co się stało ostatnio w Anglii .Konserwatyści się podzielili i występowali przeciwko sobie. Powodując tym naprawde brexit a teraz główkują jak to się mogło stać. Wiem bo oglądam i słucham różnych stacji telewizyjnych z europy i USA.
W necie znalazłam że 9-ciu z radnych powiatu limanowskiego startowało z listy PIS ale z tego co jest oczywiste głosuje 25-ciu z nich. To wygłada na to że współnie decydują.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 20:20:06
0 1
@zajec tak się składa że miałem propozycję 'odrobienia' wojska w ZOMO, wolałem za darmo w KBW. ie wiem skąd masz wiedzę bo ja z autopsji.
Odpowiedz
zajec
2016-06-25 21:04:42
1 0
KBW został rozwiązany pewnie gdzieś w połowie lat 60 tych, a ja piszę o latach 80 tych
Musiałeś być niezłym komuszkiem, skoro wybrałeś (wolałeś za darmo) KBW znany z krwawych pacyfikacji np w Poznaniu w 56 roku, a nie chciałeś do ZOMO, gdzie słuzba była krótsza, przyjemniejsza , z perspektywami, a pierwszy raz zostali uzyci dopiero w 68 roku (chyba)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-25 21:47:09
0 1
Gdyby w Polsce po 1989 roku przeprowadzono dekomunizacje tak jak to zrobiono w innych państwach z dawnego bloku komunistycznego wtedy dzisiaj nie mielibysmy tych wszystkich dyskusji a i majatek kraju nie zostalby rozkradany przez byłych komunistow i cudzoziemcow.Dla zainteresowanych link poniżej
http://portalwiedzy.onet.pl/82086,,,,dekomunizacja,haslo.html
A Panowie nie swietujecie zwycięstwa Polakow? :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-06-26 08:58:53
1 2
Jak było przeprowadzać dekomunizację, skoro cały kraj komuszy był.
Skąd brać niekomuchów, skoro wszędzie same komuszki były?
Tezy Solidarności nie zakładały zmiany systemu, a system był trupem.
Radzieccy ekonomiści juz w roku 79 opracowali symulację zmian w państwach RWPG i Układu Warszawskiego, gdyz system był bankrutem.
Plan pokojowego rozmontowania państw RWPG został przyjęty przy współudziale najwiekszych państw, a rządy krajów-bankrutów nie miały nic do powiedzenia.
Scenariusz zmian we wszystkich krajach był podobny. Część komuszków zakładała partię opozycyjną i przejmowała władzę, a ci , którzy odchodzili, zakładali opozycję.
Niezwykłym widowiskiem był ostatni Zjazd Partii, który był jednocześnie Zjazdem załozycielskim nowej Partii ze starymi członkami, z których prawie kazdy (jak pisze poniewierany Albin Siwak)miał wpięty w klapę znaczek Solidarności.
I kto tu kogo miał dekomunizować? Komuszek komucha? Przecież oni wszyscy przeszli odnowę moralną w Duchu Świetym i są obficie skropieni Wodą Święconą.
Odpowiedz
wikijuda
2016-06-26 09:39:40
2 0
@zajec masz rację, jedynie powszechny dostęp do broni palnej jak w USA, byłby gwarantem sprawnie przeprowadzonej dekomunizacji.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 09:47:02
0 1
Widzę że jesteś @zajec zorientowany w tamtych strukturach z ja 'poszedłem' skrótem. Moim zdaniem w ZOMO można było odbyć w '80 latach zastępczą służbę za konkretną wypłatę natomiast służba w jednostce WOW (gdzie byłem) była bez pytania i za żołd. Owszem cele obydwu struktur były podobne tylko ZOMO było w pierwszym szeregu.
Co do dekomunizacji dziś wszyscy mają rację ale wtedy (1989) obowiązywało to samo hasło które w powiecie limanowskim obowiązuje do dziś: przecież nie ma kto wziąć władzy.
Tak przeszliśmy przez sprawy ogólne do lokalnych i wróciliśmy się w czasie.
Czy czas rozpocząć kolejną zmianę? Musi się zebrać pewna masa krytyczna (urosnąć balon) aby zmiany mogły być skuteczne.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 10:52:50
0 2
@zajec z szacunkiem ale chyba coś Ci się pozajączkowało .Po to zamieściłam link w którym skrótowo się to wyjaśnia. To znaczy:
W 1991 w byłej Czechosłowacji wydano ustawę lustracyjną, która przewidywała na okres 5 lat zakaz pełnienia kierowniczych funkcji w strukturach państwowych przez byłych współpracowników sił bezpieczeństwa, milicji ludowej a także funkcjonariuszy partii komunistycznej poczynając od szczebla powiatowego wzwyż. Znowelizowany kodeks karny określa jako przestępstwo propagowanie idei komunizmu. W lipcu 1993 w Czechach została uchwalona ustawa, która uznała rząd komunistyczny za bezprawny i zbrodniczy, potępiła także Komunistyczną Partię Czechosłowacji oraz jej ideologię. Jesienią 1995 okres obowiązywania ustawy przedłużono do 2000.

W Niemczech powołano tzw. Instytut Gaucka, który zajmuje się m.in. ujawnianiem akt byłej enerdowskiej służby bezpieczeństwa (Stasi).

Na Węgrzech w 1991 przyjęto ustawę, która likwidowała zasadę przedawnienia zbrodni o zdradę stanu oraz o morderstwa polityczne z lat 1944-90 (odrzucona przez Trybunał Konstytucyjny jako niezgodna z ustawą zasadniczą).

Podobnie potoczyły się losy ustawy dekomunizacyjnej z 1992 w Bułgarii, zabraniającej sekretarzom Komunistycznej Partii Bułgarii oraz profesorom marksizmu i leninizmu zajmowanie wiodących stanowisk na uczelniach i w Radach Narodowych).

W Polsce ideę dekokomunizacji popierają partie prawicowe (ZCHN, Porozumienie Centrum, NSZZ 'Solidarność'), które wraz z senatem złożyły 4 projekty ustaw dekomunizacyjnych, które do tej pory nie doczekały się rozpatrzenia.

Tak więc jasno wynika że nie dotyczyło to wszystkich.
Pozdrawiam







REKLAMA






Encyklopedia WIEM została opracowana na podstawie Popularnej Encyklopedii Powszechnej Wydawnictwa Fogra http://www.fogra.com.pl/




Twój notes jest pusty. Możesz dodawać do niego hasła i multimedia z Encyklopedii oraz książki z Biblioteki. Będziesz mógł potem do nich łatwo wrócić.

Notes możesz uzupełniać klikając w 'Dodaj do notesu' przy wybranym haśle, multimedium lub książce.
Odpowiedz
zajec
2016-06-26 12:04:45
1 0
A teraz, Grażynka, popatrz, co napisałaś.
Jest rok 2016.
Wszyscy, o których piszesz , są już dawno zdekomunizowani, czas ich internowania minął dawno i wszyscy są pełnoprawnymi obywatelami, zresztą zakaz wykonywania niektórych funkcji przez jakiś czas jest po prostu śmieszny.
Najlepiej i najszybciej zdekomunizowali się ci, którzy otwarcie przyznali się do współpracy ze strukturą.
Oni dokonali rachunku sumienia i wykazali żal za grzechy, dostąpili więc ich odpuszczenia i dalej bez przeszkód mogą się 'udzielać'.
Najlepiej chyba byłoby temat zamknąć i nigdy do niego nie wracać, pozwolić działać biologii, która wszystkich zrówna. tak, jak zrobił to KK, nakazując Zalewskiemu milczenie i nie publikując białej księgi .
Jakie znaczenie obecnie ma fakt, że firmę ma były komuch?
Daje pracę, organizuje i płaci podatki. Wystarczy.
Jakie znaczenie, w czyich rękach jest ziemia, skoro obcokrajowiec użytkuje ją, płaci podatki i często jest wzorem, a ziemi do siebie za granice i tak nie weżmie. A nieużytków jest dużo.
Szkoda, że nie ma z nami prymasa Glempa, on potrafił nas wszystkich uspokoić po śmierci Popiełuszki, potrafiłby i teraz, bo wydaje się, że u nas w społeczeństwie stan przedzawałowy bliski jest.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 12:37:38
0 2
@zajec
czytaj proszę uważnie to co pisze i nie przekręcaj . Jestem daleka od rozpoczynania jakichkolwiek sporów.Napisałam wyrażnie:
'Gdyby w Polsce po 1989 roku przeprowadzono dekomunizacje tak jak to zrobiono w innych państwach z dawnego bloku komunistycznego wtedy dzisiaj nie mielibysmy tych wszystkich dyskusji a i majatek kraju nie zostalby rozkradany przez byłych komunistow i cudzoziemcow.'
Czyli nie zrobiono tego czego należało zrobić w przeszłości w wyniku czego są dzisiaj te niepotrzebne dyskusje dzielące zamiast łączyć Polaków. Prawdą jest też że poprzednie rządy pozwalały cudzoziemcom przejmować , użytkować polskie zakłady pracy I były przez okres 3 lat zwolnione z płacenia podatków gdzie każy uczciwy polski przedsiębiorca musiał je płacić. No i jaki był czesto tego rezultat? Eksplatowali oni polskich pracowników w ich zresztą kraju , często im nie wypłacano wypłat a i często celowo doprowadzali zakład pracy do bamkructwa , oczywiście krótko przed upływem 3 lat aby nie płacić podatku I znowu powtarzali podobne historie z innym zakładem pracy Przecież prasa o tym donosiła a I wielu poszkodowanych polskich pracowników szukało bezskutecznie swoich praw.
A co z zagranicznymi bankami nie płacącymi podatków czy też supermarketami.
Czy myśysz że za granicą jakiekolwiek z nich nie płaci podatków? Wszyscy płacą. Poprzednie rządy pozwoliły grabić Polskie I Polaków w zamian za poparcie ich przez wielkich z Brukseli.
Znajdz mi inne państwo poza Polską gdzie prawie 90 % prasy a także inne media to kapitał zachodni.należą do cudzoziemców
Jeśli to zrobisz to Cię tutaj oficjalnie przeproszę.
Polska I Polacy to nie sprzedajna dziwka a my nie jesteśmy nikogo parobkami.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 12:53:08
0 2
acha odnośnie polskiej ziemi rolnej podobna sytuacja w żadnym kraju -szanującym swoich obywateli -zagraniczny kapitał jest ograniczany przez wiele nawet 20 lat zabrania się cudzoziemcom kupowac ziemi.rolnej Dlaczego? Bo wtedy mają pełną kontrolę i wskazują i dyktują warunki obywatelą tegoż kraju.
Zgodnie z rzymską wciąż obowiązująca zasada: kogo ziemia tego wszystko co na niej.
Już 25% ziemi rolnej jest w rękach obcokrajowców gdyby nie zatrzymano tego procesu żaden polski rolnik nie byłby właścicielem ziemi, ziemi w jego własnym kraju!!!! Dlaczego rolnicy m.in. na pomorzu strajkowali przeciw wysprzedaży polskiej rolnej ziemi? bo sami jej nie mogli wykupic. Dla obcokrajowca polska ziemia jest tania ale nie dla przeciętnego polskiego rolnika. Dalej, dlaczego obcokrajowiec ma korzystać z dotacji unijnych przyznanych Polsce? to ile naprawde tych dotacji zostaje tutaj w kraju? itp itd mogłabym tygodniami pisac i podawac inne przykłady grabienia naszego kraju.
Ale jest niedziela .
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 13:50:17
0 1
sitwa jasia chce twardych faktów, papierów, nagrań i mediów małopolskich to będzie miała:)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 14:12:55
0 2
@CBAnastarostwo czy myślisz m.in. o tym co znajduje się w tym artykule ? patrz link poniżej?
http://www.limanowa.in/wydarzenia;sad-apelacyjny-zmienil-wyrok,29889.html
ze szczególnym uwzględnieniem zdania:
Sad 'oddalil także wniosek starosty , który domagal się zakazu publikacji na ten temat' ???????????????
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 15:20:34
0 1
wiedzie do starostwa telewizja, prasa, CBA, NIK, RKW to wtedy pogadamy!!!!!!!na wszystko są świadkowie, papiery z IPNu, nagrania.'tylko prawda uzdrawia' JPII:)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 15:40:40
0 1
grazynahayes sad tak ustalił ale fakty były inne.Top by nie pisał o jeździe pod wpływem jakby nie miał świadków.świadkowie byli tylko nie zeznawali...
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 16:18:16
0 2
@CBAnastarostwo
zastanawiam się cały czas czy to my internauci nie jesteśmy wydaje się ofiarami podejrzenia o popełnienie przestępstwa i to w dwóch kwestiach:
1) wydaje się że następiło podejrzenie o przestępstwo nadużycia władzy patrz link poniżej:
http://www.iei.org.pl/Nadu%C5%BCywanie-w%C5%82adzy-lub-stanowiska,aktualnosci,1078.html
2) wydaje się , że wystąpiło podejrzenie o próby zastraszania internautów bo nie zapadł jeszcze żaden wyrok w sprawie a i fakt że Pan Starosta nie chciał dalszej publikacji wyroku który zapadł w jego sprawie w KRAKOWIE względem portalu limanowa.in jest w ogromnym kontraście do tego że wydaje się bohaterowie tegoż video chcą nam zamknąć usta
No wygląda na to że nosi to takie znamiona tym bardziej że znam tą sytuację z autopsji gdzie zastraszano mnie, szykanowano chciano mnie przekupić za cenę milczenia a gdy to zawiodło straszono mnie że mafia
To wszystko miało miejsce około 12 lat temu i nie tutaj.
Suma sumarum oprawcy odpowiedzieli za to i ponieśli konsekwencje.
To tyle niedzielnego ' słowa Bożego'
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-06-26 16:34:55
2 0
Widzę , Grażynka, że sama sobie wpisujesz zielone łapki.
To fajnie mieć tak wysoką samoocenę samoobsługową :) :) :)

Jeżeli już koniecznie po łacinie, to: summa summarum :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 16:49:45
0 2
@zajec
popadasz w panike uzasadniona prawdopodobnie........................
Sam wiesz ze 1-dna osoba nie może przyznać sobie więcej niż 1-dna lapke.
Na lapkach mi nie zależy jak już to mogą być same czerwone jak dla mnie Dlaczego?
Im więcej takich jak Ty tym wieksza we mnie determinacja Jak zapewnie zauwazyles czas uzywam polskich znakow a czasami nie to zalezy z którego komputera korzystam na tym akurat bez polskich znakow.
Znalam w zyciu kilku zoili jak Ty ale oprócz narzekania to niewiele potrafili.
Masz jakies komleksy? bo ja nie.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 21:18:07
0 1
nie ważne panie i panowie. puchała kowal włodarczyk krupiński janczyk będą sławni na cała Polskę niedługo.zaczęła się czystka w sejmikach wojewódzkich przez CBA na dniach sie zacznie w powiatach.ja jestem małym trybikiem w tej zmianie.na prawde zupełnie nie istotnym:)
Odpowiedz
zajec
2016-06-26 21:39:10
0 0
Grażynka, zapewniam Cię, że słowo, które wykropkowałaś nie jest odpowiednie :)
Widzę, że brniesz w meandry pisowskiej propagandy, spiski, zdrady, korupcje i rabunki.
Zapewne czytasz literaturę nie przeznaczoną dla dziewczynek i stąd taka dysocjacja.
Jak na naukowca powinnaś mieć trochę bardziej analityczny ...i rozpatrywać różne wersje.
Ja nie narzekam, dobrze mi było za komuny, dobrze mi teraz, poza tym jestem całkiem bezideowy i lubię tych, co mi płacą. ( wiem, co napiszesz). Jasne, że mam kompleksy, jak każdy inteligentny, wiążą się z przeświadczeniem, że mam o jedną gwiazdkę za mało i za mało bab. Nie ukończyłem wprawdzie jakiegoś kulu, mózgu wypranego nie mam i do Rydzyka bym się nie nadawał, ale te zawody, co mam są naprawdę ok
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-26 23:44:53
0 2
@zajec
Znajdź mi chociaż jedną moją wypowiedź stąd na potwierdzenie tego że brnę w spiski, zdrady, korupcje i rabunki a osobiście nagrodzę Cię orderem uśmiechu.
Literaturę przeznaczoną dla dziewczynek czytam moim wnuczką jak już. Sama czytam zupełnie inne książki.
Nikomu do tej pory nie udało się 'prać mojego mózgu żadnymi propagandami . Swoje opinie sama buduje opierając się na faktach, historii, doświadczeniach życiowych swoich a także prawych, uczciwych ludzi.
Dla Twojej wiadomości nie słucham ojca Rydzyka.
Mam 3 wyuczone zawody .
Póki co nikt do tej pory nie kwestionował mojej wiedzy i doświadczenia zawodowego. Ale jak mówią zawsze jest ten pierwszy raz :)
Tak się również składa że wśród moich dawnych i obecnych przyjaciół są ludzie którzy bardzo dobrze znają historię i są prawnikami , w tym w mojej rodzinie.
Do żadnej partii nie należałam i nie należę jak już bardzo dużo pracowałam społecznie i na rzecz innych.
W tym sama założyłam związki zawodowe i je zarejestrowałam , aby pomagać tym którzy tej pomocy potrzebowali. Dla mnie tytuły, stanowiska i zamożność innych nie są ważne .
Cenie ludzi uczciwych, pracowitych, dobrze aby byli patriotami.
A tak w ogóle napij się Waść red bulla bo ponoć uskrzydla. :)
Pozdrawiam
Odpowiedz
zajec
2016-06-27 07:48:53
1 0
Grażynka, jasne, że sobie wszystko zmyśliłem.
Jedno, co mi pewnie przyznasz, imprezy w Dwudziestolatce były super, a jeszcze lepsze były w takim starym klasztorze, który był zajęty pod akademik, zapomniałem , jak sie nazywał. Portierka pilnowała dziewczyn, potrafiła przyjść i wyrzucić . I rację miała, bo my chłopaki z .....................to nic dobrego było.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-06-27 09:56:06
0 1
@zajec
o czym ty piszes? jaka Dwudziestolatka? co to jest? jaki akademik? ja studiowałam w Poznaniu i we Wroclawiu a studia podyplomowe w Opolu tudzież w Kingston Upon Hull. Ostrzegam ciebie przestan swoje niecne intrygi. Mój dziadek opowiadal mi o takich , którzy stosowali podobne do twoich metody a i niecnie zapisali się w kartach historii. Tak się wydaje stosujesz metody checi ośmieszenia niewygodnych tobie adwersarzy, ale poki co to ośmieszasz siebie. A tak wogole to nie jestem twoja kolezanka abys nazywal mnie 'Grazynka' Od takich ludzi jak ty stronie bo jak widać daleko tobie od mojego systemu wartości.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Samorządowcy kontra Internauci - sprzeciw wobec komentarzy z oskarżeniami (wideo)"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in