17°   dziś 23°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Po co tu rondo?

Opublikowano 10.03.2012 08:44:38 Zaktualizowano 05.09.2018 11:08:23 top
49 15707

Limanowa. Część mieszkańców Limanowej zdziwiona jest pomysłem budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Targowej i Kopernika, i uważa ten pomysł za marnotrawstwo pieniędzy. Władze miasta zaprzeczają i informują, że skrzyżowania ma pełnić docelowo... część planowanej obwodnicy miasta.

Tydzień temu informowaliśmy o otworciu ofert przez Urząd Miasta w przetargu na przebudowę ciągu drogowego ul. Kopernika - Targowa - Moniuszki - Berlinga ulic Kopernika i Targowej. Najniższa oferta opiewa na kwotę nieco ponad 7 mln zł.

W przebudowie mieści się budowa dwóch rond. O ile budowa ronda w okolicy sklepu Biedronka (skrzyżowanie ulic Matki Boskiej Bolesnej i Targowej) nie budzi tak wielu kontrowersji, to budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Kopernika i Targowej nazywana jest marnotrawstwem pieniędzy, gdyż jest po prostu zbędna. - Budowa w tym miejscu ronda jest pomysłem irracjonalnym, nie ma tam potrzeby wykonywania takiej inwestycji, tam ruch odbywa się bez problemów - mówił jeden z naszych Czytelników, Internauci pomysł ten krytykowali również w komentarzach pod informacjami na temat budowy rond.

- Skrzyżowanie ulic Kopernika, Targowej,  Źródlanej zostało zaprojektowane w oparciu o opracowaną na zlecenie GDDKiA Kraków koncepcję budowy obwodnicy Limanowej - odpowiada Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa. - Skrzyżowanie w swej lokalizacji oraz formie stanowi odzwierciedlenie rozwiązania przyjętego w koncepcji obwodnicy i do celowo ma ono stanowić część planowanej obwodnicy Miasta. Dodatkowo zaprojektowanie ronda w tym miejscu ma za zadanie poprawić czytelność ruchu na skrzyżowaniu, bezpieczeństwo ruchu pojazdów poprzez eliminację punktów kolizji. W wyniku zaprojektowania ciągów pieszych wraz z wyznaczeniem przejść dla pieszych poprawi się bezpieczeństwo ruchu pieszego w rejonie ulic Kopernika, Targowej oraz Źródlanej.


Na pytanie o koszty budowy i wyrzucanie pieniędzy na inwestycję, która kierowcom nie ułatwi jazdy burmistrz odpowiedział, że "rodzaj zastosowanego skrzyżowania determinowała koncepcja opracowana przez GDDKiA". - Chcąc planować gruntowną przebudowę ulic Kopernika Targowej oraz Źródlanej logicznym rozwiązaniem było dostosowanie naszego projektu do wymagań stawianych przez GDDKiA, tak, aby w przyszłości nie zachodziła konieczność przebudowy ww. skrzyżowania a co za tym idzie marnotrawstwa środków finansowych Urzędu Miasta Limanowa - mówi burmistrz. - Koszt budowy wg. kosztorysu ok. 310 tys. zł. Nawet w przypadku pozostawienia istniejącego rodzaju skrzyżowania zaszła by konieczność dostosowania go do obowiązujących przepisów, co również wiązałoby się ze sporymi nakładami finansowymi.

Pytaliśmy również, czy zamiast ronda nie można wykonać tam prostszego skrzyżowania, a zaoszczędzone miejsce przeznaczyć na parkingi, lub miejsca odjazdów dla komunikacji zbiorowej. - Nie ma możliwości lokalizowania w rejonie skrzyżowania miejsc parkingowych - odpowiada burmistrz. - Prostszego skrzyżowania niż rondo nie ma . Rondo jest najbezpieczniejszym rodzajem skrzyżowania, wyłączając skrzyżowania wielopoziomowe,  jego przepustowość jest wystarczająca dla natężeń ruchu jakie występują na skrzyżowaniu ulic Kopernika Targowej oraz Źródlanej.

Komentarze (49)

Mardok
2012-03-10 08:50:29
0 0
Bardzo mądry pomysł, rondo kolo Wolimexu tez wszyscy narzekali a zdaje egzamin na 5, ale na pewno najwięcej do powiedzenia maja stare babki i Ci co jeżdżą autem w niedziele czyli niedzielni kierowcy!!!
Odpowiedz
AntyCzarny
2012-03-10 09:06:13
0 0
Bardzo dobry pomysł niech ta limanowa nabiera wyglądu bo tam ta okolica tych planowanych rond wygląda jak za PRL
Popieram ....
Odpowiedz
piotr2626
2012-03-10 09:43:25
0 0
Oczywiście że rondo jest najlepszym rozwiązaniem, a moim zdaniem w tym miejscu jest to możliwe do wykonania. Jeżeli ktoś jeszcze pomyśli żeby to ładnie wyglądało, to jak najbardziej jestem za.
Odpowiedz
znany
2012-03-10 09:44:54
0 0
'Skrzyżowanie w swej lokalizacji oraz formie stanowi odzwierciedlenie rozwiązania przyjętego w koncepcji obwodnicy i do celowo ma ono stanowić część planowanej obwodnicy Miasta.'
Kto tą obwodnicę będzie budował i jak będzie przebiegać?
Odpowiedz
znany
2012-03-10 09:47:58
0 0
Skoro same ronda zamiast skrzyżowań, to dlaczego nie będzie ronda zamiast skrzyżowania z Bulwarami, tam jest znacznie większy ruch.
Odpowiedz
Mariano
2012-03-10 09:59:22
0 0
Na podstawie „Wytycznych projektowania skrzyżowań drogowych – część II Ronda” - projektowanie ronda jako forma skrzyżowania jest mało przydatne przy uprzywilejowaniu wybranego kierunku ruchu (ciąg ul. Targowej i Kopernika). Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby skrzyżowanie z pierwszeństwem łamanym a projektowane miejsca postojowe bez problemu można by podłączyć jako jeden z wlotów tego skrzyżowania. Natomiast rondo przy 'Biedronce' to idealne rozwiązanie.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-10 10:14:22
0 0
PANIE BURMISTRZU Rondo bardzo dobry pomysł, niech powstanie a swoją drogą to może zrobić na Kopernika jeszcze jedne przejście dla pieszych. Obecnie jest jedno koło cyganów i na całej drodze nie ma więcej przejść dla pieszych na tym odcinku. Może czas pomyśleć Panowie o drugim przejściu dla pieszych w rejonie Banku PKO - tzn trochę dalej za bankiem PKO w kierunku dworca PKS. Tam by się jedno jeszcze przejście zdało. Jedno przejście dla pieszych jest nadal uciążliwe, proszę to wsiąść pod uwagę.
Odpowiedz
Julek
2012-03-10 11:23:43
0 0
Ej znany, widać, że się gnuśnieje w Limie i świata się nie widziało. Ronda to obecnie najlepsze rozwiązanie i w całej Europie się je buduje w miejsce skrzyżowań, nawet tych z regulacją świetlną. Lepiej chłopie się nie odzywaj, bo się ośmieszasz.
Odpowiedz
Julek
2012-03-10 11:28:12
0 0
Cytat 'Skoro same ronda zamiast skrzyżowań, to dlaczego nie będzie ronda zamiast skrzyżowania z Bulwarami, tam jest znacznie większy ruch' - a to z prostego powodu, że jest tam tylko skręt w prawo w drogę jednokierunkową. Po co więc na prawo skręcie rondo? Ma się znany chociaż kartę rowerową?
Odpowiedz
cheffos
2012-03-10 11:30:42
0 0
To mnie przekonuje.
Odpowiedz
znany
2012-03-10 11:43:51
0 0
Oczywiście, to był żart, no bo skoro panaceum na wszystko są ronda, to dlaczego nie tam i w całym Mieście, a ruch w wielu innych miejscach na skrzyżowaniach jest większy. Natomiast bardzo ważne pytanie, kto i kiedy ma zbudować rzeczoną obwodnicę, bo jeżeli w odległej przyszłości, albo tak się tylko pomyślało, jak przy innych 'śmiałych i znakomitych pomysłach', to przecież utrzymanie takiego ronda kosztuje dużo więcej niż zwykłego skrzyżowania. Buduje się raz, a utrzymuje w stanie zdatnym do użytku przez całe lata. Z drugiej strony wypadałoby w pierwszej kolejności zadbać o istniejące drogi, bo stan jest fatalny i z każdą zimą się pogarsza.
Jeżeli zaś chodzi o Rondo Solidarności, to budowano je nie ze względu na modę, czy jakiś wyjątkowo duży ruch, ale dla poprawy bezpieczeństwa, bo tam obok Wolimexu jest górka i nie widać tych jadących od strony Młynnego, a rondo rozwiązuje ten problem.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-10 12:14:52
0 0
Koniecznie trzeba zaprojektować i wybudować jeszcze jedno rondo na MONIUSZKI. Powinno się ogłosić konkurs na projekt tego ronda i koniecznie uzyskać akceptację Pana znanego.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-10 12:19:30
0 0
Oczywiście, to był żart, no bo skoro panaceum na wszystko ma być pozytywna opinia Pana znanego to dlaczego nie tam?.:)
Odpowiedz
znany
2012-03-10 12:50:16
0 0
A ja myślałem, że mogę wyrażać swoją opinię swobodnie, a okazuje się, że muszę dostać każdorazowo zgodę mojego Drogiego Doradcy:) Skorzystam więc z okazji i zapytam Drogiego mojego Doradcę, gdzie mogę otrzymać wsparcie na wyjazd na dłużej w ciepłe kraje. Warto pomyśleć, będziecie mieli spokój, a jak przyjadę, to Limanowej nie poznam i pozostanie mi tylko wielbić i chwaaaalić! Pomyśl, bo warto, taaaka perspektywa.
Odpowiedz
KaKropka
2012-03-10 13:01:28
0 0
@znany - o ile mnie pamięć nie myli to wakacje na plażach Egiptu obiecywał emerytom Jarosław Kaczyński. Może wyślij mu maila (przed wyborami podobno zaczął iPada użewać, więc może odpisze ;) )
Odpowiedz
anilec
2012-03-10 13:11:05
0 0
@(wiadomo kto)Przestań Pan pier....ć, uważa się pan za inteligentnego, a widać w pana wypowiedzi, upierdliwą dziecinadę.
Odpowiedz
znany
2012-03-10 13:24:38
0 0
Job twoja mać, ubit jewo i postroić jemu pamiatnik:)
Odpowiedz
Doradca
2012-03-10 13:42:02
0 0
Dobry żart tynfa wart:)
Odpowiedz
Rys
2012-03-10 16:10:33
0 0
Oczywiście. PO.. takich bajkach ukochanego przywódcy to tylko stać będzie większość społeczeństwa na plażę nad Łososinką i to ok. 80-ki jak się nic nie zmieni.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-10 16:43:49
0 0
Nie neguję tego ronda ale takie przyszłościowe rozwiązanie mamy na skrzyżowaniu Kopernika, Piłsudskiego, Jana Pawła II gdzie jadąc od Sowlin do Rynku główną drogą trzeba zmienić pas i skręcić w prawo. Może część czytelników mnie nie rozumie ale oznakowanie powinno być takie żeby droga główna była jednym ciągiem natomiast jadący prosto powinni zmieniać pas.
Odpowiedz
kocur
2012-03-10 18:57:49
0 0
Bardzo dobry pomysł.Każdy kto jeżdzi po Limanowej doceni takie rozwiązanie.Obserwuję poczynania nowego burmistrza i jest chyba pierwszym który myśli o kierowcach i również co jest bardzo ważne o bezpieczeństwie pieszych.
Odpowiedz
forfiter
2012-03-10 19:06:38
0 0
Bardzo proszę przestać chrzanić i ściemniać tylko brać się w końcu do roboty,czyli do remontów ulic które od dawna się do tego kwalifikują, bo w obecnym stanie są zagrożeniem dla użytkowników i basta.

Na co sztab zastępców i doradców zarabiających krocie skoro po tych ulicach jeździć się normalnie nie da.
Po prostu wstydu trzeba nie mieć żeby firmować taki stan rzeczy.
Powiedziałem: gdybym był burmistrzem takiego czy innego miasta z takim stanem ulic to codziennie rano patrząc w lustro musiałbym sam sobie dać w mordę.
To jest wizytówka miasta i jego gospodarzy, a jaka ona jest każdy widzi.
Ważniejsze jest jednak to że koleiny,dziury i inne wyboje mogą być przyczyną wypadków więc świadomie naraża się na szwank zdrowie a nawet życie mieszkańców i nie tylko.
I przyjdzie czas że się to udowodni.
Ja już pomijam takie kuriozum jak słup na środku ulicy, bo to już obśmiała cała Polska.
Odpowiedz
alepikus
2012-03-10 20:21:45
0 0
jestem za w koncu bedzie wiadomo jak tam powinno sie jeżdzic bo narazie wolna amerykanka:))busy tez jezdza i zawracaja tak bedzie swiety spokój:)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-10 20:35:34
0 0
Masz rację!!! Skończy się też szczanie kierowców busów za murem. Wypad bando obszczymurków!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-10 21:29:39
0 0
Panie TOP, którzy to ludzie są przeciwni tego ronda? Jeśli se tego nie ubzdurałeś?
Odpowiedz
top
2012-03-10 22:58:45
0 0
@marekmintal: polecam przeczytać sobie komentarze pod tym tekstem (link na końcu), a co najmniej kilka osób też na to zwracało uwagę w normalnych rozmowach.

http://limanowa.in/wydarzenia/news;przebudowa-bedzie-warta-7-mln-zl,8990.html
Odpowiedz
RAGTIME
2012-03-10 23:47:28
0 0
KaKropka! Jarosław Kaczynski moze i obiecywał ale to donek rzadzi z bronkiem!!! gdzie ty zyjesz , ze tego nie dostrzegasz!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-11 00:00:47
0 0
Mnie się pomysł bardzo podoba, oby szybko i bez wielkich utrudnień został zrealizowany. Chyba każdy się zgodzi, że ul.: Kopernika, Targowa i cały ten 'grajdoł' koło PKSu od lat wołał o pomstę do nieba. Kto jeździ tamtędy to wie. A skrzyżowanie pod 'Biedrokną' - kto to w ogóle wymyślił. Cale szczęście że się obecna władza bierze do roboty, byle efektywnie. W dalej, za Piłsudskiego się bać, bo to kolejna jedna 'wielka dziura na zawieszenia' od lat, gdzie dozwolona prędkość to 50km/h, a prędkość na którą pozwala nawierzchnia to pewnie jakieś 20km/h (nie wliczam świrów którzy i tak tam pobijają rekordy). DLA WŁODARZY LIMANOWSKICH POWODZENIA!!!
Odpowiedz
maly07
2012-03-11 10:21:28
0 0
A kiedy rondo w sowlinach jak uchacz otworzy TESCO ZOBACZYCIE JAKIE BĘDA JAJA zalecam objazd obwodnicą tz ul kamienną lub przez tymbark
Odpowiedz
leon297
2012-03-11 11:05:44
0 0
RAGTIME w Polsce, normalnym kraju.
Odpowiedz
renfra
2012-03-11 11:49:39
0 0
Rondo to swietny pomysl!Bezpieczenstwo na pierwszym miejscu! Jeszcze pieknie je zagospodarowac , zeby miasteczko nabieralo wygladu.
Odpowiedz
znany
2012-03-11 12:33:00
0 0
No tak, będziemy mieli wspaniałe, nikomu niepotrzebne rondo i nieprzejezdne pozostałe drogi, brawo!
Odpowiedz
void
2012-03-11 12:42:03
0 0
Rondo jest świetnym rozwiązaniem w tym miejscu ale gdzie dwóch polaków to dwa różne zdania.Jedni chwalą pomysłowe ingerencje w infrastrukturę dróg a inni narzekają,że jak jeżdżą w kółko to im się w głowie kręci i kręci ;)
Odpowiedz
znany
2012-03-11 17:00:08
0 0
Rondo tam jest 'świetnym rozwiązaniem' wyłącznie po to by zlikwidować tym sposobem przystanek dla busów i zmusić do zatrzymywania się i postoju na dworcu PKS, no ale to kosztuje i zapewne podrożeją bilety. Tak więc są 'plusy' dodatnie, ale i ujemne, niestety:)
Bo przydatność tego ronda w usprawnieniu tam ruchu jest żadna. O wiele bardziej przydałyby się ronda na skrzyżowaniach Piłsudskiego z Graniczną, Słoneczną i Paderewskiego i oczywiście Marka z ZA. Budujmy ronda WSZĘDZIE!:)) Limanowa rondem stoi!:)
Odpowiedz
leon297
2012-03-11 19:03:34
0 0
Znany ul. Kopernika to chyba jedna z najbardziej nieprzejezdnych ulic w Limanowej i niezła wizytówka dla miasta.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-11 20:08:22
0 0
Proszę Państwa tu nie chodzi o to, że ronda są złym rozwiązaniem tu chodzi o to by zdeklasować obecnych Włodarzy Miasta i na każdym kroku udawadniać, że nic nie zrobią. A jak będą chcieli coś zrobić to trzeba napisać, że poprzednicy zrobili by to lepiej i taniej -za 100 lat.

Basen budowali przez 20 lat -wybudował go Pan Starosta,Buzodrom zabudowywali 30 lat, zabudował go Pan Starosta, jedyne rondo w Mieście wybudował Pan Starosta.

Kto rządził Miastem Limanową przez ubiegłą kadencję?.

Pan Starosta Jan Puchała.
Odpowiedz
znany
2012-03-11 20:10:38
0 0
Leon, ale przecież nie z powodu braku ronda na zakręcie obok PKS :)))
Odpowiedz
znany
2012-03-11 20:19:07
0 0
'A jak będą chcieli coś zrobić to trzeba napisać, że ...'
Święte słowa drogi mój Doradco, święte słowa. Modlę się codziennie, żeby cokolwiek CHCIELI. :)
Odpowiedz
forfiter
2012-03-11 20:25:27
0 0
Wiozłem niedawno z lotniska znajomych ze Szwajcarii; jak dojeżdżaliśmy do L-wej od strony Zamieścia to wyraźnie się zaniepokoili: co tu tak nierówno ? A jak już przejechaliśmy ulice Piłsudskiego
i Kopernika to jękneli : Rany Boskie, co to za miasto?
Na to ja im mówię (zgodnie z prawdą):to nie jest żadne miasto, to zwykła podrzędna wiocha. Nie przejmujcie się.
Odpowiedz
Berian
2012-03-11 20:40:46
0 0
Witam. Nie mam nic przeciwko budowie ronda na skrzyżowaniu M.B.Bolesnej, Moniuszki i Targowej lecz niech Burmistrz powie jak zostanie ono nazwane gdyż to miejsce jest pamiątkowe.
Budujemy ronda i przebudowy ulic o kategorii 2 stopnia zatłoczenia w Limanowej. Proponuję by Kuba dowiedział się co Burmistrz zamierza zrobić w sprawie korków na ul Piłsudskiego. Po otwarciu Biedronki korki są straszne. Czy na tak szerokiej drodze nie da się wydzielić pasa zjazdowego i wyjazdowego?? Przejść dla pieszych ponad drogą??
Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
leon297
2012-03-11 21:14:51
0 0
'Skrzyżowanie ulic Kopernika, Targowej, Źródlanej zostało zaprojektowane w oparciu o opracowaną na zlecenie GDDKiA Kraków koncepcję budowy obwodnicy Limanowej - odpowiada Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa. - Skrzyżowanie w swej lokalizacji oraz formie stanowi odzwierciedlenie rozwiązania przyjętego w koncepcji obwodnicy i do celowo ma ono stanowić część planowanej obwodnicy Miasta'
Odpowiedz
znany
2012-03-11 21:19:50
0 0
No to zapytam jeszcze raz, kto, kiedy, którędy i za co wybuduje rzeczoną obwodnicę, bo jeżeli za 10-15-20 lat, to to rondo trzeba utrzymać i kilka razy remontować. To przecież bez sensu.:)
Odpowiedz
Doradca
2012-03-11 21:34:36
0 0
Panie znany módl się Pan dwa razy dziennie rano i wieczór.
Mam pytanie do Pana znanego co to się w PIS takie wojenki toczą ?. SP zabiera kolejnych PISowców?.
I jeszcze jedno, Pan znany jest w PIS czy już w SP?.

Panie Redaktorze czy przetarg na tę inwestycję jest rozstrzygnięty?. Kiedy ewentualnie rozpoczną się prace?.
Inwestycja bardzo potrzebna w Mieście. Trzymam za to by się wszystko udało i komuś nie przyszło do głowy, by próbować pokrzyżować plany, tak dla swojej dzikiej satysfakcji.
Odpowiedz
znany
2012-03-11 21:39:17
0 0
Bo mój Drogi Doradca chce sobie na tym rondzie pojeździć tak w kółko, dla przyjemności, a będzie mógł, bo tam akurat, nikomu wadził nie będzie.:)
Odpowiedz
znany
2012-03-11 21:40:58
0 0
I to by było na tyle:)
Odpowiedz
Doradca
2012-03-11 21:50:05
0 0
Tak też myślałem:)
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-11 22:10:49
0 0
Ronda chcecie budowac a dojazdu do niego nie macie.
Moze przy okazji zrobicie tez parking dla busow taki na poziomie europejskim, a nie jeden slup wbity w ziemie z odrapanym rozkladem jazdy, wypchanym do granic mozliwosci koszem, ktory w lecie oblegany jest przez stado os.
Ale nic.. budujcie.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-11 23:23:44
0 0
Pozwolenie od kutweif dostać to niecodzienność. To jakoby błogosławieństwo białogłowy.
Ja też się dołączam-budujcie.
Odpowiedz
leon297
2012-03-12 09:35:01
0 0
Znany jak zrobią zwykłe skrzyżowanie tov jego nie bedzie trzeba remontować i utrzymywać, a jak za 5 lat ktoś zacznie budować obwodnice i ze zwykłego skrzyżowania zrobi rondo to napiszesz że niedawno remontowali i już zmiany ale marnotrawstwo naszch pieniędzy.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Po co tu rondo?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in