Baner Baner
15°   dziś 20°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Niesmak pozostał do dziś

Opublikowano 03.12.2016 08:05:41 Zaktualizowano 04.09.2018 17:46:36 top
41 14760

Rozmowa z Małgorzatą Belską, przewodniczącą komisji skrutacyjnej na zjeździe Prawa i Sprawiedliwości w Nowym Sączu.

- Czy podczas pracy komisji miały miejsce naciski?

- Jeżeli w czasie liczenia głosów do pomieszczenia, gdzie powinna przebywać tylko komisja skrutacyjna, wchodzą osoby, które informują o telefonie z Warszawy, następnie wchodzi pan poseł i mówi, że dostał informację z góry, że mamy przerwać liczenie głosów i wydać wyniki, to ja tego nie mogę traktować inaczej jak naciski. Brzmi to mocno, jak oskarżenie, ale nie da się tego inaczej nazwać. To było kilkukrotne powtarzanie tej samej dyspozycji w sprawie wydania wyników.

- Jak długo trwało liczenie głosów?

- Liczenie trwało trzy godziny, ale m.in. dlatego, że liczyliśmy wszystkie głosy, nie tylko te na przewodniczącego, ale liczyliśmy też głosy na wszystkich członków wchodzących w skład zarządu oraz na przedstawiciela komisji rewizyjnej. Nie ma zapisu w ordynacji, w jakiej kolejności należy liczyć głosy, które karty należy liczyć najpierw. Nie ma także zapisu, że w pierwszej kolejności należy liczyć białe karty a następnie ogłosić wynik. W jednym momencie wydawane oraz zbierane są wszystkie karty. Natomiast formularz do protokołu stanowi, że podczas liczenia głosów nie można ot tak sobie wejść na salę, gdzie pracuje komisja. Poza tym regulamin zjazdu jasno mówi, że protokół ma być odczytany na zjeździe, na którym odbywały się wybory. To była bardzo trudna sytuacja, bardzo nietypowa.

- Nie spodziewała się Pani takiej sytuacji?

- Kompletnie się tego nie spodziewałam. Osoby, które pracowały w tej komisji, także były mocno zestresowane. Nasza praca nie szła normalnie. Sprawdziłam, czy w dokumentach związanych ze zjazdem nie ma zapisu, że liczenie rzeczywiście można przerwać i że mamy wydać wyniki. Nie było nigdzie takiej informacji. Jedyny zapis jest taki, że trzeba odczytać protokół ze zjazdu. Pojawiły się różne głosy wśród członków komisji. W pewnym momencie dziesięć osób z komisji, niestety powiedziało mi, że nie podpisze tego protokołu. Tak naprawdę straciliśmy dobrą godzinę na takie niepotrzebne nerwowe sytuacje, analizowanie tego, co się dzieje, na zastanawianie się, dlaczego ktoś wchodzi i nam przeszkadza.

- Te negatywne emocje już z Pani „uleciały”? Dalej jest Pani zniesmaczona?

- Nie, nic ze mnie nie uleciało. Echo tamtej niedzieli trwa, ciągle gdzieś się odbija, choć na szczęście nie usłyszałam pod moim adresem nic przykrego. Po zjeździe osoby podchodziły i dziękowały, że policzyliśmy te głosy i odczytaliśmy wyniki. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie innego scenariusza. Zastanawiam się, co by było, gdyśmy wykonali polecenie posła Janczyka, wyszli z sali i po prostu wrócili na swoje miejsce. To dla mnie kompletnie niewyobrażalne. Komisja zostałaby wygwizdana, bo to byłoby działanie wbrew wszelkiej logice. Jakie byłby komentarze, to każdy jest w stanie sobie dopowiedzieć. Uważam, że to co zrobiliśmy, było rozsądne i najwłaściwsze: policzyć głosy do końca, ogłosić wynik, a nad tym, co dalej, niech ktoś inny się zastanawia.

- Były jakieś trudności z odczytaniem protokołu z głosowania?

- Jak wróciliśmy na salę, prowadząca zjazd poseł Barbara Bartuś, stwierdziła, że wobec zaistniałych okoliczności, protokół z głosowania nie powinien zostać odczytany. Zapytałam zatem, czy ktokolwiek ma jakieś wątpliwości co do przebiegu liczenia głosów. Ponieważ na sali panowała cisza, dalej czytałam protokół.

- Pani zdaniem zjazd odbędzie się ponownie?

- Zjazd jest w tym momencie zawieszony, trwa przerwa techniczna w zjeździe. Mam nadzieję, że zjazd się odbędzie i że będziemy mogli zdecydować o tym, kto zostanie przewodniczącym okręgu. Łudzę się, że wyniki do rady i na osobę reprezentującą nasz okręg w komisji rewizyjnej zostaną uznane. Dla mnie protokół jest ważny: mówi o tym, kto został wybrany. Jeżeli ktoś nie został wybrany, to ewentualnie tą osobę się znów wybiera, ale nie łączy jednego z drugim i mówi, że wybór się nie dokonał. Wybór został dokonany. Jeżeli wynik tego wyboru był negatywny dla jednej osoby to znaczy, że trzeba znaleźć kogoś innego.

Rozmawiała Agnieszka Małecka

Fot. Piotr Droździk

Komentarze (41)

konto usunięte
2016-12-03 08:46:52
4 7
Pis-owska dyktatura. Teraz Pan Jarosław zrobi z nimi porządek. Jak mogli postawić się przewodniczącemu!
Odpowiedz
MAJA12
2016-12-03 09:03:34
5 10
Brawo pani przewodnicząca .

Jeże coś nie idzie pomyśli Władcy dyktatora to wtedy ma się w dup.. uchwały, ustawy , polskie prawo oto transparentność PiS .

W związku z tak zaistniałą trzeba postąpić jak STALIN z osobami, które zagrażali jemu w sprawowaniu władzy .
Odpowiedz
zabawny
2016-12-03 10:06:33
5 10
Wybór pomiędzy jednym i tylko jednym - nie jest nowością. Taka praktyka była stosowana od 1944 roku.
Mojego komentarza na ten temat Państwo nie przeczytacie, ponieważ przypomniałem sobie słowa; Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. :)))
Odpowiedz
34607szczawa
2016-12-03 11:41:26
1 5
'Uważam, że to co zrobiliśmy, było rozsądne i najwłaściwsze: policzyć głosy do końca, ogłosić wynik, a nad tym, co dalej, niech ktoś inny się zastanawia.'

Bardzo dobrze Pani zrobiła.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-12-03 11:42:35
1 5
A tych co nie podpisali protokołu wywalić z PiSu.
Odpowiedz
beta123
2016-12-03 11:58:41
5 8
Aż brak słów na to co się dzieje. Zero kultury, zero szacunku dla ludzi, wolność wypowiedzi tylko dla PiSu. 'Zabawny' jaka Konstytucja? A kto jej niby przestrzega? Nie ma żadnej Konstytucji, nie ma żadnych praw, liczy się tylko zdanie prezesa. Przypomina mi się komuna z tej najgorszej strony, w sumie prokuratora już mają z doświadczeniem. Aż strach pomyśleć co będzie dalej, bo jak tak tak dalej pójdzie to braknie im miejsc w aresztach...
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 12:07:00
6 4
Delegaci głosowali zgodnie z własnym sumieniem. Wygrała demokracja. Wskazanie kandydata przez Prezesa Prawa i Sprawiedliwości nie oznacza , że inny wybór jest niedemokratyczny. Pan Kaczyński jest rozsądną osobą i zaakceptuje wolę delegatów. Jak to mówił filozof Heraklit: 'Panta rhei' - wszystko płynie, nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki!!
Pani Małgorzata Belska zachowała się zgodnie z obowiązującymi zasadami , regulaminem.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 12:13:47
6 9
Historia zatoczyła koło. I to za mojego krótkiego życia. W wiadomościach TV jak w dzienniku telewizyjnym
za 'komuny' propaganda sukcesu. W partii rządzi pierwszy sekretarz, przepraszam PREZES. Ale to pikuś co się
dzieje w partii, gorzej że rozwalają gospodarkę, lepiej i szybciej niż 'komuna'. Wszystkie spółki skarbu państwa
na miliardowych stratach, PKB spada itd, itp. Doprowadzą państwo do ruiny i oddadzą władzę tak samo jak
'komuna'. Sami się wcześniej dobrze nachapią.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 13:02:01
9 2
Dziwi mnie fakt notorycznego nazywania partii rządzącej 'komuną'. Tę propagandową narrację STOSUJĄ OPOZYUCYJNE MEDIA I OPOZYCJONIŚCI W POLSCE tylko!! WSZYSTKIE ZAGRANICZNE MEDIA ORAZ ELITY EUROPEJSKIE nazywają bowiem PIS skrajnie konserwatywną partią!!! Jak widać z powyższego jedni i drudzy mylą się bardzo. Jeśli publiczną telewizję nazywa się propagandą sukcesu to tę opozycyjną telewizję, media należałoby określić skrajnie antypisowską i niesamowicie zakłamaną. Fakt ten nie budzi żadnego zaskoczenia ponieważ ok. 75-80% tychże mediów jest w rękach zagranicznych właścicieli. Ten stan rzeczy jednak niedługo się zmieni, wzorem bowiem innych krajów europejskich jak np. Francja, Niemcy zagraniczne media nie będą mogły mieć większego współudziału na rynku polskim niż 30 %. Wtedy można będzie mówić o wiarygodności mediów!!! Póki co mamy nierówny udział mediów na rynku na niekorzyść Polski. Trudno więc na takim rynku mówić o jakiejkolwiek przewadze informacji na korzyść obecnego rządu!!
Kwestia gospodarki i jej oceny została ona zweryfikowana wczoraj przez Agencję ratingową Standard&Poors- wynika z niej jasno, że polska gospodarka nie jest obecnie w zagrożeniu. Zmieniono nam bowiem perspektywę z negatywnej na STABILNĄ!! To jest najlepszy dowód na pozytywną prognozę gospodarki i działań obecnego rząd. :)
http://www.rp.pl/Dane-gospodarcze/161209779-Agencja-Standard--Poors-utrzymala-rating-Polski-na-poziomie-BBB-plus.html#ap-1
Odpowiedz
beherit
2016-12-03 13:19:32
2 6
Grażynko, do tej samej rzeki możesz wejść nawet i tysiąc razy. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej WODY. Ale komuś o Twoim intelekcie zapewne trudno to pojąć.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 13:37:23
8 1
Wszyscy Ci, którzy burzą się zmianom wprowadzanym przez Prawo i Sprawiedliwość przypominają mi w swoim upartym zachowaniu dawnego króla Kanut. Król Kanut był królem Anglii, Dani i Norwegii. Istnieje zapis, legenda według której tenże król wierzył , że był w stanie zawrócić przypływ morza. Niestety ostatecznie morze go pokonało i jego natura przypływów i odpływów. Stąd wzięło się pojęcie : ' tide of change' - przypływ ZMIAN. Ci którzy nie chcą ulegać zmianom, adaptacją do zmieniającego się świata i otaczających Nas zmian , nowych warunków w końcu stają się 'wymarłymi dinozaurami'
Nie można bowiem udawać, że nic wokół nas się nie zmienia.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 13:43:28
8 1
Tak wody ale w rzece woda nigdy nie jest taka SAMA Ona ciągle płynie , gdzie woda np. w pojemniku nie płynie!!! Idea i sposób w który ujmuje się to określenie mówi NAM , że nie ma rzeczy o STAŁYCH WŁAŚCIWOŚCIACH!!
Odpowiedz
beta123
2016-12-03 13:49:39
3 6
Pani Grażyno, zmiany to nic złego, ale cofanie się wstecz i to do niezbyt chlubnej historii Polski, to zupełnie inna sprawa. Jakie to dziwne, że wszyscy wokół się mylą, tylko Prezes ma rację... Jest takie stare powiedzenie- kiedy jeden mówi Ci, że jesteś pijany, nie musisz wierzyć ale jak powtarza Ci to kilka osób to głupotą jest trwać w przekonaniu, że jest inaczej... Poza tym zmiany można przeprowadzać, ale w granicach prawa, które powinno być równe dla wszystkich. Plucie na Konstytucję i wszelkie autorytety nie prowadzi do niczego dobrego. Kim PiS zastępuje bohaterów Stanu Wojennego? Ich oprawcami? Co do telewizji publicznej to szkoda słów, propaganda w czystym wydaniu.
Odpowiedz
Doradca
2016-12-03 14:23:04
5 1
Wszystkie gwiazdy na niebie wskazują, że Wiesław Janczyk prawdopodobnie mimo braku wystarczającej liczby głosów uzyskanych na zjeździe obejmie funkcję pełnomocnika PiS w okręgu nr 14.

Niesmak niesmakiem, prawo prawem trzeba jednak pamiętać, że taka była wola Pana Prezesa i tak będzie.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-12-03 14:41:15
0 2
Wtedy sie tylko ośmieszą jak Janczyka wybiorą.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 15:14:50
5 0
@beta123 Jacy wszyscy? Proszę realnie i uczciwie przedstawiać sprawę. Według badań statystycznych wynika , że zdecydowana większość Polaków popiera działania PIS-u, popiera ją także Agencja ratingowa Standard & Poors. Wszystkie Agencje Ratingowe dały właśnie takie zalecenia polskiemu rządowi. Zalecenia te to : wprowadzanie innowacyjności, konkurencyjności oraz wprowadzanie inwestycji, krajowych i zagranicznych. Takie właśnie działania podejmuje rząd poprzez realizacje planu Morawieckiego. Gdzie tutaj jest to domniemane cofanie się? Innowacyjność to wprowadzanie nowych rozwiązań, technologii, prace badawcze plus inwestycje- to wszystko razem jest procesem naprzód a nie cofaniem się. Nikt nikomu niczego nie wmawia to są niezaprzeczalne fakty. Upierasz się w stwierdzeniu domniemanej propagandy sukcesu w telewizji publicznej z czym nie zgadzam się . Jak wytłumaczyć fakt 3 ważnych wydarzeń w Polsce 2 dni temu które zupełnie zignorowały telewizje niepubliczne.
Niestety Wydarzenia z okresu kilku miesięcy pokazały , że to Prezes TK nie stosuje się do nowych ustaw.
PIS nie zastępuje bohaterów stanu wojennego ich oprawcami. Jeśli myślisz o dawnym senatorze PO Piniorze to niestety PO zaczęło dochodzenie w jego sprawie a skończyło się ono przed wyborami . Trudno więc przyjąć założenie o upolitycznieniu tego dochodzenia.
Odpowiedz
elf1
2016-12-03 15:41:36
0 2
Nie dziwmy się .w PO dziesięć lat temu w N Sączu też były wybory .Góra namaściła Czerwińskiego ,tymczasem wygrywał Berdychowski, zaginęła urna i do dziś jej nie znależli .Pani Małgorzata może powie, kto z komisji dał cynk Janczykowi ,że wynik jest niepomyślny dla władz partii.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 15:58:56
5 0
Uderz w stół a nożyce się odezwą.......... Mówisz i masz, misz masz... :) Oto jak Der Spigel obsmarowuje polski rząd! Uwaga: nazywa PIS rządem PRAWICOWYM, ojjjjj a gdzie te rzekome komuchy?
Sensacja, sensacja w artykule napisano o NOWYM SĄCZU!! Ciekawe skąd oni mają te wszystkie informacje? :):):)

http://fakty.interia.pl/polska/news-der-spiegel-kaczynski-obiecuje-polakom-ochrone-przed-globali,nId,2316914
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 16:01:00
4 0
Der Spiegel ......... przepraszam to z wrażenia o tych lokalnych informacjach , rodem z Nowego Sącza :)
Ciekawe są komentarze internautów pod artykułem, polecam. :)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 16:26:09
5 0
Zarzuca się Panu Jarosławowi Kaczyńskiemu totalną dominację . Poniżej cytuję jeden z wielu komentarzy internautów pod artykułem , którego link tutaj zamieściłam. Oto jeden z wielu komentarzy Polaków widzących inną twarz Pana Kaczyńskiego niż jego krytyków.

kk - 24 min temu
'PO ma jeden wielki problem. Ten problem nazywa się NIEPRZEKUPNY Kaczyński. Jaki jest Kaczyński - każdy widzi, pieniacz, zamordysta, radykał. Zgoda. Tyle, ze po wielu latach sprawowania funkcji w znaczącej partii, po latach bycia na szczycie - ten człowiek nie zgromadził żadnych dóbr materialnych. I to jest największy problem Zachodu. Jak przekonać człowieka, którego nie można kupić? Kaczor nie zostanie 'królem Europy', Kaczor nie wciśnie dziecka do Amber Gold, żeby się ustawiło do końca życia,Kaczor nie opłaci specjalistów zza granicy żeby prowadzili bloga córce, o ta się na niczym nie zna. Kaczor nie przewalutuje kredytu w najlepszej chwili. Kaczor nie zje za nasze ośmiorniczek, Kaczor nie pojedzie na zagraniczne wykłady za miliony jako elektryk po zawodówce, itd, itd. To jest zmora PO i zmora Zachodu' .
Źródło:

Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/polska/news-der-spiegel-kaczynski-obiecuje-polakom-ochrone-przed-globali,nId,2316914#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
Odpowiedz
P36
2016-12-03 16:31:08
3 5
dekretem władzy innowacyjności nie da się wprowadzić... można to jedynie obiecać ale wykonać już nie... innego zdania byli komuniści i dlatego system ten zbankrutował, zawalił się z hukiem... to jest fakt i dlatego PiS porównuje się do komunistów (bardzo słusznie)

działania PiSu z ostatniego roku to nic innego jak wprowadzanie dyktatury w białych rękawiczkach... jak komuś to pasuje to proszę bardzo, ale będzie niedługo płacz z tego powodu
Odpowiedz
P36
2016-12-03 16:35:17
3 5
a jakby popatrzyć bez uprzedzeń to to co robi PiS najbliżej można przyrównać do narodowego socjalizmu... więc każdy myślący Polak (szczególnie Polak) powinien po prostu uważać na nich... kupili duża część narodu grając na emocjach i kompleksach i konsekwentnie realizują swój plan..
Odpowiedz
zajec
2016-12-03 17:44:33
0 2
Ja skończyłem taką szkołę, jaką teraz proponuje PiS.
Jakoś nikt nie wspomina obowiązującego systemu , który dodawał punkty za pochodzenie . Te punkty, podobno miały wyrównywać szanse uczniów ze słabszych szkół w procesie kwalifikacji do szkół wyższych, a w rzeczywistości dyskryminowały dzieci z rodzin inteligenckich.
Najwięcej punktów dostawały dzieci chłopskie, trochę mniej robotnicze, a inteligenckie nic.
Oprócz punktów za pochodzenie, świadectwa maturalnego, szkoła średnia sporządzała poufną charakterystykę abiturienta, często przy współudziale sb.
Taka negatywna charakterystyka zamykała drogę do wyższego wykształcenia. Wiele osób nie wie, dlaczego na studia się nie dostało, uważając, że oblało wstępne egzaminy, a faktycznie były przegrane juz na starcie.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 18:10:17
4 0
Jak można kupować ludzi którzy byli przez dekady karmieni kłamstwami o poprawie bytu Polaków? Jak można kupować ludzi, którzy uwierzyli w 'zieloną wyspę' wcześniej Nam obiecaną? Jak można kupować TYCH, którzy potrafią oddzielić obiecanki od realnych działań? To brak szacunku dla ludzi myślących i wyciągających właściwe wnioski z DOŚWIADCZEŃ mających miejsce w przeszłości. W jaki więc sposób i co wpłynęło na zmianę oceny gospodarki polskiej na lepszą, STABILNĄ? Chyba nikt nie uwierzy , że Agencja Ratingowa , która w styczniu tego roku obniżyła Polsce ocenę ratingową teraz ją zmienia na lepszą bo , no właśnie bo co? Wytłumaczenie jest tylko jedno- gospodarkę Polski ocenia się lepiej ze względu na działania polskiego rządu i jej założenia.
@zajec Przecież teraz nikt nie wprowadza systemu dodatkowych punków za pochodzenie społeczne!!!.
Odpowiedz
P36
2016-12-03 18:31:19
1 5
chociażby 500+ wprowadzone dla poprawy dzietności... ale nie poprawiło dzietności to teraz już z ogóle się o tym nie mówi tylko, że żyje się lepiej... ale tylko na chwilkę bo na kredyt to długo to nie pociągnie... :-)

poza tym za PO rating był A- :-) więc gdzie ten sukces?

'W połowie stycznia S&P obniżyła rating Polski do poziomu 'BBB plus' z 'A minus', z perspektywą negatywną. W lipcu br. S&P utrzymała rating Polski na poziomie BBB+ z perspektywą negatywną, teraz Standard & Poor's utrzymała rating Polski na poziomie BBB plus, perspektywa została podniesiona w górę z negatywnej do stabilnej

agencja nie poprawiła a nawet nie wróciła do punktu wyjścia... ale sukces odtrąbiła nasza władza niebotyczny, żenada :-)
Odpowiedz
P36
2016-12-03 18:35:25
1 6
sory ale propaganda pisowska mnie załamuje... jak można w te manipulacje wierzyć? ...
Odpowiedz
beta123
2016-12-03 21:43:44
1 3
Pani Grażyno poparcie dla PiS według sondaży waha się w granicach 38%. Jeżeli dla Pani jest to zdecydowana większość to ok. Ja należę do tego gorszego sortu Polaków i jestem z tego dumna. Jeżeli chodzi o Pani pytanie jacy wszyscy, to odpowiedź jest prosta wszystkie kraje demokratyczne, Komisja Wenecka, Unia Europejska... Przykład konkretny: Prezydent Obama a w ostatnich dniach premier Szwecji. Jeśli chodzi o Pani koronny argument Agencję ratingową to już moi przedmówcy Pani wyjaśnili sprawę. Prezesa Trybunału obowiązuje przede wszystkim Konstytucja. Gdyby było inaczej każda kolejna władza mogłaby nim sterować ustawami tak jak teraz to robi PiS, bez żadnych zahamowań. Wystarczy pod osłoną nocy uchwalić jakąś ustawę, a Prezydent podpisze wszystko co mu dadzą. Ja oglądałam w nocy te obrady więc wiem o czym piszę. Chamstwo i lekceważenie innych na poziomie poniżej wszelkiej krytyki. Wystarczy poczytać czasami coś więcej niż Fakt lub obejrzeć dla porównania inne wiadomości niż te redagowane przez polityków. Jedno co mnie zastanawia u zwolenników PiS to ślepe podążanie za Prezesem, akceptowanie wszystkiego bez dyskusji i sprzeciwu. Czasami przypomina mi sektę.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 22:34:08
2 1
@bera123 Pisałam o sondażu poparcia dla działań obecnego rządu a nie poparcia dla partii. Są to dwa różne sondaże. Godne uwagi jest również fakt tych sondaży dla poszczególnych partii. Nawet te 38% poparcia dla PIS jest więcej niż łącznie dla PO, Nowoczesnej i PSL Godny uwagi jest również fakt, że po zsumowaniu poparcia dla wszystkich partii w sejmie nigdy nie otrzymujemy 100% bo jest także grupa respondentów bez określonego zdania. To co mówią wspomniani przez Ciebie poprawni politycznie liberalni lewacy nijak ma się do POLSKIEGO INTERESU. Opinie komisji weneckiej jako ciała doradczego, będące kopią podyktowanej przez polską opozycją 'ściągi' , wykazujące TOTALNY BRAK ZNAJOMOŚCI polskiego prawa było jedną wielką kompromitacją tychże. Pisząc o Unii Europejskiej masz chyba na myśli jej elity : tj. Panią Merkel i Prezydenta Francji. Wszyscy bowiem wiedzą, że to oni dyktują całej reszcie swoje zdanie. Oboje wydają się jednak u schyłku swojej kariery , bo obywatele ich krajów już wystawili im laurkę, bardzo złą ocenę ich dotychczasowej pracy.
Sprawę Prezesa TK już opisałam- jednym słowem to też jego ogromna porażka i kompromitacja urzędu jaki sprawuje. Obama to jeden z tzw. grupy sterowanej przez establishment finansowy, Amerykanie też nie ocenili go najlepiej. Też oglądam telewizje i obrady, Pan Prezydent Duda to bardzo dobrze wykształcony prawnik i wie co robi, godnie reprezentuje Polskę i Polaków podobnie jak to czynił Śp. Lech Kaczyński . Oboje nadzwyczaj aktywni i pracowici Prezydenci . Nikt tego nie czynił poprzednio z tak dużym zaangażowaniem w sprawy Polski. Te chamstwo i lekceważenie Polaków i Polski pokazały NAM tzw. taśmy prawdy'- nic dodać, nic ująć. Prawda sama się wyzwoli. Dla twojej wiadomości słucham, oglądam wiadomości z wszystkich dostępnych mi kanałów telewizyjnych polskich i zagranicznych, tak więc mam możliwości porównania i weryfikowania informacji. Przyznam jednak szczerze, że Pan Kaczyńskim jest wielkim politykiem i inni wiele mogą się od niego uczyć. Dowodem na to jest chociażby fakt jak media te polskie i zagraniczne poświęcają bardzo wiele uwagi jemu i jego decyzjom. To jest naprawdę niespotykany ewenement w historii współczesnej polityki. Marnym decyzją nie poświęca się bowiem wiele czasu i uwagi.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 22:48:53
2 0
Pozwolę sobie powtórzyć za większością polskich internautów , którzy wyrażają swoje OBURZENIE, na fakt krytyki polskiego rządu i Pana Kaczyńskiego przez zagraniczne media i liberalnych lewaków elit europejskich te słowa:
' Wszyscy krytykujący poprawni politycznie, możecie pocałować kota Pana Kaczyńskiego.Tyle tylko możecie,' :):):)
Odpowiedz
adamsmith
2016-12-03 22:58:29
6 1
Po wypowiedziach pana P36 widać jak parszywym gównem się karmi i co gorsza próbuje to samo sprzedać innym. Wrażliwców przepraszam za język, ale skala idiotyzmu tego człowieka wymaga zdecydowanej reakcji.

po 1:
skoro mówi pan p36 o ratingach polski to wypadałoby dla bycia obiektywnym wspomnieć że na swiecie są 3 'główne' firmy ratingowe, ale gdzie tam przecież to by nie pasowało do Pana koncepcji najeżdżania na PIS bo pozostałe mają inne ratingi: w Moodys jest Aa2 , w Fitch A. No i zonk

po 2:
pierwsze wypłaty z programu 500+ wypłacono na przełomie kwietnia i maja oznaczałoby to, nawet gdyby przyjąć założenie, że po pierwszej wypłacie świadczenia w narodzie poszła fama, że faktycznie piniondz dają to dziecka należałoby się spodziewać w okolicach stycznia następnego roku, a przecież mówił o dzietności czyli wskaźniku związanym z urodzeniami a nie ciążami. Może u takich karaluchów jak P36 ciąże trwają krócej i stąd u niego niedomagania jeśli chodzi o sprawy ludzkie. Strasznie mi żal takich jak ty gościu bo przez swoje polityczne zacietrzewienie wystawiasz się na pośmiewisko i po co ci to żeby wszyscy zobaczyli jaki jesteś słaby, mały a co gorsza mierny. Pan coś pisał o manipulacji?? Pan sie na niej świetnie zna.

Dziwi mnie także głos Pani bety123. Jeśli ktoś sie do partii zapisuje to akceptuje jej struktury, program (jesli jest), organizację oraz władze (tj. swoich zwierzchników ich zwierzchników i tak do góry aż do szefa wszystkich szefów) . Gdy w pewnym momencie członek partii przestaje akceptować któryś z tych elementów to składa swoją legitymację członkowską i no hard feelings. Jest po sprawie.
Ale to dotyczy członków, natomiast Pani pisała o zwolennikach. Nie jestem członkiem żadnej partii, no ale załóżmy na potrzeby tej dyskusji będę właśnie zwolennikiem. I teraz czy byłaby Pani łaskawa podpowiedzieć mi na czym to moje ślepe podążanie za prezesem polega?? Bardzo Panią proszę o rozwinięcie tego wątku bo ciekaw jestem co robię w życiu źle. Od razu przyznaje że mam kota.

beta123 napisała:
'Ja należę do tego gorszego sortu Polaków i jestem z tego dumna. '

czyli z czego dokładnie ?? tak czy siak popieram, jestem zwolennikiem wyrównywania szans dla osób niepełnosprytnych
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-03 23:06:16
3 0
Kwestia polskiego ratingu A- , ZA CZASÓW POPRZEDNICH RZĄDÓW. Mój komentarz to tego jest następujący: dziwię się, że wspomniane Agencje Ratingowe oceniły działania poprzedniego rządu TYLKO na rating A-. !!! Za 'ZASŁUGI' , które poprzedni rząd poczynił dla zagranicznego establishmentu finansowego i politycznego powinni dać im wyższy rating!! Powód? Poprzedni rząd popierał politykę poprawnych politycznie elit europejskich nie bacząc przy tym na INTERES POLSKI!! Patrz Nord Stream 2, patrz niezgoda na dofinansowanie polskich stoczni i kopalń, gdzie Niemcy zadbały o taki sam interes dla SIEBIE, patrz nie opodatkowanie zagranicznych banków i supermarketów w Polsce, patrz miliardowe drenaże polskich pieniędzy do zagranicznych korporacji., patrz pozwolenie na dominacje zagranicznych mediów w Polsce (około 80%), patrz grabienie POLSKI w biały dzień. !!!
SŁABO odwdzięczyli się poprzednim rządom polskim, nisko ich 'ocenili'.
ŻENADA, a obecny rząd ciężko pracuje na odzyskanie poprzedniego ratingu bez działań godzących w interesy Polski i Polaków.
Odpowiedz
P36
2016-12-04 00:04:35
3 4
inwektywy, oskarżenia, mocne słowa - tyle umiecie wyznawcy gospodarki centralnie planowanej, lobbystów amerykańskich koncernów i książąt w sutannach... :-) poczekamy i zobaczymy kto miał rację państwo, jak to Korwin ładnie określił, 'komuniści z krzyżem w zębach', a dla mnie zwykli narodowi socjaliści :-)

skoro rating jest tak nieważny i kłamliwy to czemu Morawiecki tak się z niego cieszy i skrzętnie go podkreśla... uchachany od ucha do ucha, że świat pozytywnie ocenił jego 'zbawczy plan'? aha, zapomniałem, jak ratingi spadają to PiS wrzeszczy, że są gówno warte i wymyślają je wrogowie wielkiej Polski... a jak rosną to wtedy są świętą propolską wyrocznią... :-) krótką pamięć macie waćpaństwo :-)

program 500+ jest badany bardzo dokładnie i szacunki mówią o praktycznym braku wpływu na dzietność... po prostu fiasko... dlatego PiS przestał nawet nazywać go programem podniesienia dzietności a sprzedaje to jako program pomocy najbiedniejszym... mówią co im w danej chwili pasuje

ciekawe na kogo będziecie zwalać winę intelektualna elito narodu jak się okaże, że ja idiota i karaluch miałem rację i to pierdyknie :-)

a do tych co czytają wybiórczo - ja nie atakuję - odpowiadam tylko na bezczelną propagandę... zbierając za to wyzwiska... trudno... :-)

jest tylko jeden problem - ta wasza kłamliwa propaganda jest bardzo głośna i normalnym ludziom nie chce się szarpać i wysłuchiwać obelg przy okazji protestu lub próby prostowania manipulacji, wystarczy, że ktoś zada niewygodne pytanie i oczekuje prostej odpowiedzi a już jest wrogiem narodu polskiego, zdrajcą, agentem i, jak to zostało przed chwila zaprezentowane, idiotą i karaluchem karmiącym się gównem... (nawiasem mówiąc uwielbiam jak takie 'osoby' jak powyższe mnie tak nazywają bo to znaczy, że demaskowanie manipulacji i kłamstw działa i boli :-) - poczekamy... zeżrecie się sami :-) szkoda tylko, że będzie nas wszystkich to drogo kosztowało
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-04 00:19:50
2 0
Przepraszam oto dokładny cytat jednego internauty , jest jednak takich bardzo wiele w podobnym 'tonie':
CYTAT:
~jk - Wczoraj (15:52)
'Lewackie ćwoki możecie POcałować Jarkowego kota POd ogonem a Beatę w broszkę ❗ Lewactwo jak robactwo trzeba tępić ❗ Od POniedziałku do POniedziałku ❗'
źródło:
Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/polska/news-der-spiegel-kaczynski-obiecuje-polakom-ochrone-przed-globali,nId,2316914#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other
DOBRANOC :):):)
Odpowiedz
P36
2016-12-04 00:33:47
3 4
super @grazyna, dziękuję za zobrazowanie mojego poprzedniego posta - to dokładnie Twój poziom wypowiedzi... znamienny jest też ten pożałowania godny zabieg wstawienia cytatu... żeby Cię nikt nie oskarżył o coś przypadkiem to wstawiasz cytat i jakby co to nie Twoje słowa, ale obrzucanie gównem bardzo skuteczne... manipulacja poziom 'master'... nauka 'elit' większości polskich partii a szczególnie PiSu nie idzie w las :-)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-12-04 01:44:46
1 1
P36 Cytat internauty, który wkleiłam w ostatnim komentarzu NIE BYŁ ODPOWIEDZIĄ na twój komentarz. Nawet twojego poprzedniego komentarza nie czytałam.
Inwektywy , kłamstwa pod moim adresem , personalne zaczepki to TWOJA DOMENA!!
Ostatnio prosiłam Ciebie o coś, przypomnij sobie. Nie mam zamiaru odpowiadać na twoje kolejne INWEKTYWY.
Odpowiedz
beta123
2016-12-04 08:50:35
1 1
P 36 nie ma sensu dalej dyskutować z tymi ludźmi. Jak nie mają argumentów, to zaczynają obracać kota ogonem, krzyczeć i obrażać innych. Jedno zdanie tylko Pani Grażyno o Prezesie tyle się mówi, ponieważ jednocześnie jest prezydentem, premierem i rządem. Proszę sobie policzyć wszystkie te osoby, wyciągnąć średnią i okaże się, że wcale nie jest tak wybitną osobą bo na jego jednego wcale tak dużo nie przypadnie uwagi społeczeństwa. Drugie niestety PiS to rząd więc czy sondaż taki czy taki na jedno wychodzi ;) Ja się diabłu za 500 zł nie sprzedałam ;) trzeba mieć jakieś zasady w życiu ;) Jak wcześniej pisałam, tak jak w sekcie przywódca ma zawsze rację. Pozdrawiam Wszystkich ;)
Odpowiedz
beta123
2016-12-04 08:58:53
1 2
No i dopiero teraz zauważyłam, że Pan adamsmith sypnął mi niechcący komplement ;) Ma Pan rację jestem niepełnosprytna, bo nie wykorzystałam propozycji kandydowania z listy PiS kiedy wszystkie sondaże pokazywały wygraną tej partii ;) Wie Pan dlaczego? Ponieważ teraz nie potrafiłabym sobie spojrzeć w twarz ze wstydu...
Odpowiedz
adamsmith
2016-12-05 08:36:36
1 1
Panie p36
1. czy ja pisałem że rating jest nieważny ?? pisałem że skoro o ratingu Pan mówi to należy informować a nie manipulować informacją. Gdybym informację traktował wybiórczo tak jak Pan to śmiało mogę napisać że Polska ma dzisiaj rating A (dwie na trzy agencje tak oceniają Polskę) wiec kto manipuluje??

2. Jeszcze raz Panu powtarzam niech pan sprawdzi co to jest dzietność, następnie niech pan pomyśli, ale swoją głową a nie gazetą wyborczą czy tvn-em i wtedy proszę odpowiedzieć czy istnieje możliwość żeby po 7 miesiącach od wejścia w życie programu wzrosła z jego powodu dzietność?? Pierwsze proszę Pana to trzeba znać definicje pojęć o których mowa a dopiero potem mówić.
Tak na marginesie to prosze przeczytać jaki jest cel ustawy o programie 500+ to jest tekst z lutego 2016.

'Rządowy program Rodzina 500 Plus ma za zadanie pomóc w wychowaniu dzieci poprzez przyznawanie świadczeń wychowawczych. Wypłacane pieniądze mają posłużyć jako częściowe pokrycie kosztów związanych z zaspokojeniem potrzeb życiowych oraz wychowaniem dziecka. Program w swoim założeniu poza poprawą sytuacji polskich rodzin ma również zadanie przyczynić się do zwiększenia dzietności. Aktualnie współczynnik dzietności w Polsce wynosi 1,3 urodzeń na kobietę, a dla porównania w 1983 roku wynosił 2,42.

Źródło: http://www.program500plus.pl/zasady-programu.html'

Wzrost dzietności ma być 'efektem ubocznym' ale głównym pozostaje pomoc polskim rodzinom w trudzie wychowania dzieci. I proszę mi jeszcze przesłać linka do badań nad 500+ o których pan mowił rozumiem że to nie będzie problem.

Co do Pani bety123 to proszę Pani mnie nie interesują Pani związki z pisem ja takich nie mam wcale, jedynie odpowiadam na Pani wypowiedzi. Co do komplementów to po Pani wypowiedziach szczerze wątpię w to co Pani twierdzi. chyba że zadzwonili do Pani zaraz potem jak kandydowania z listy pis odmówił Leszek Miller :))) heh Gdyby sie Pani mogła tak publicznie nie ośmieszać to myślę, że także byłoby Pani łatwiej spojrzeć w lustro.
Odpowiedz
P36
2016-12-05 09:46:23
2 2
1. Morawiecki podniecał się tym jednym więc do tego jednego się odnoszę... niewygodnie to dla Pana? Morawieckiemu dziękować...
2. 500+ - piszę o szacunkach więc proszę nie robić za mnie debila... poza tym obietnice wyborcze mówiły o podniesieniu dzietności jako o głównym powodzie i zadaniu programu i to wybierali ludzie... poza tym poprawa sytuacji najbiedniejszych przez 500+ to oszustwo... bo w podniesionych podatkach, opłatach i daninach rodziny zapłacą więcej niż 'dostały' - o tym, ze 500+ pochodzi z kredytu i np. z obcinania środków na modernizację armii lepiej nie wspominać...
(czas pokaże kto miał rację)

z resztą PiS celuje w 'interpretacji na nowo' własnych obietnic wyborczych i rozpoczętych przez siebie programów... co skutkuje odwracaniem się oszukanych wyborców (osobiście znam kilku)

dziękuję, wychodzę
Odpowiedz
beta123
2016-12-05 11:15:25
0 0
Panie adamsmith jeżeli brakuje Panu argumentów, to proszę się nie wypowiadać na siłę a nie obrażać innych... Wiem są to nagminne praktyki sympatyków PiS, inaczej nie umiecie rozmawiać... A historia, ta prawdziwa nie pisana na nowo przez PiS, oceni kto miał rację ;) Pozdrawiam
Odpowiedz
adamsmith
2016-12-19 09:34:52
0 0
Pani @beta123 specjalnie dla Pani zadałem sobie trud odnalezienia i spisania wypowiedzi Kaczyńskiego o najgorszym sorcie Polaków:

'Ten nawyk donoszenia na Polskę za granicę… W Polsce jest taka fatalna tradycja zdrady narodowej i to jest właśnie nawiązywanie do tego – to jest jakby w genach niektórych ludzi – tego najgorszego sortu Polaków.'

Jeśli Pani nie wierzy to proszę link: https://www.youtube.com/watch?v=SKFgVD2KGXw

Nie wiem kto Pani wymyślił gorszy sort, bo Kaczyński mówił o najgorszym, ale to tylko techniczne sprawy więc niechże mi Pani powie czy jeśli jest Pani z tego dumna (z bycia najgorszym sortem) to znaczy, że donosiła Pani na Polskę za granicę??

czy może ślepo poszła Pani w ślady liderów którzy sobie takie kartki przyklejali tylko że oni faktycznie donosili,

niech Pani powie jaki gorszy sort pani reprezentuje - ten o którym Kaczyński mówił - czy jakiś inny tylko Pani wiadomy??

powtórzyłą Pani głupotę za swoimi liderami i tak jak oni wyszła Pani na idiotkę. Tylko tamci sie już zorientowali i o gorszym sorcie juz nie ma gadki a pani jeszcze zostało w głowie.

Proszę mi jeszcze wskazać która wypowiedź Panią obraziła, żebym miał szansę przeprosić.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Niesmak pozostał do dziś"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in