15°   dziś 20°   jutro
Sobota, 27 kwietnia Zyta, Teofil, Felicja, Sergiusz

Napięcia i rozłam w PiS. Powstanie nowy komitet?

Opublikowano 04.01.2024 07:30:00 Zaktualizowano 05.01.2024 13:54:30 pan
49 17232

Nadchodząca kampania wyborami samorządowymi może przynieść sporo niespodzianek. Wiele wskazuje na poważny rozłam w lokalnych strukturach PiS, które od dłuższego czasu znajdują się w dość poważnym kryzysie. Tajemnicą poliszynela ostatnich tygodni jest, że w tworzenie nowego, niezależnego komitetu na wybory do Rady Powiatu Limanowskiego zaangażowana jest wicestarosta Agata Zięba.

Termin wyborów samorządowych nie jest jeszcze do końca znany. Jedno jest natomiast pewne - nadchodząca kampania może przynieść prawdziwą rewolucję na samorządowej scenie powiatu limanowskiego. Wiele wskazuje na to, że największe zmiany mogą dotyczyć rządzącego obecnie Prawa i Sprawiedliwości. 

Kryzys w czasie rządów

Paradoksalnie, ostatnie lata z samodzielną większością w Radzie Powiatu tylko osłabiły Prawo i Sprawiedliwość. Trudno nie zauważyć, że struktury partii na Limanowszczyźnie w ostatnich miesiącach przechodzą poważny kryzys. Podczas kilku kolejnych sesji Rady Powiatu do sporów i ostrych polemik dochodziło w zasadzie wyłącznie pomiędzy przedstawicielami tego samego, rządzącego komitetu. 

Konflikt najpoważniej dał o sobie znać w momencie odwołania Ewy Filipiak ze stanowiska przewodniczącej Rady Powiatu - dokonanego głosami koleżanek i kolegów z partii. Od tej pory radna stała się najbardziej krytycznym recenzentem poczynań władz powiatu. 

Zobacz również:

Wyraźny konflikt zarysował jest także pomiędzy starostą Mieczysławem Urygą a radnym PiS Stefanem Hutkiem. Niewykluczone, że z powodu sprawy osławionej teczki ORMO ten spór swój finał znajdzie przed sądem, co zasugerował ostatnimi wypowiedziami starosta. 

Zdystansowany wobec Zarządu Powiatu wydaje się być także jego nieetatowy członek Czesław Kawalec. Na początku kadencji mówiło się, że to on otrzyma “etat” w starostwie, ale ostatecznie przypadł on Wojciechowi Włodarczykowi. Temu ostatniemu także zdarzało się angażowanie w polemikę, momentami dość ostrą, z partyjnymi koleżankami i kolegami. 

Rozłam w PiS? 

Jednak największe zmiany w Radzie Powiatu Limanowskiego mogą nadejść na fali niedawnych wyborów parlamentarnych. 

Podczas pierwszej sesji Rady Powiatu stało się jasne, że nominacja Agaty Zięby na stanowisko wicestarosty nie była po myśli ówczesnemu liderowi struktur PiS, Wiesławowi Janczykowi. Trwająca od tego czasu spora aktywność wieloletniej sołtyski Zasadnego, radnej powiatowej oraz wicestarosty w kwestii polityki społecznej, w tym liczne inicjatywy z seniorami i członkiniami kół gospodyń wiejskich, zaprocentowały jej dość wysokim - jak na debiut i niską pozycję na liście - wynikiem w październikowych wyborach parlamentarnych. 

Choć głosów zabrakło, by zdobyć mandat, wystarczyło, by wzbudzić w Agacie Ziębie aspiracje do pozycji lidera, ale już nie w lokalnym PiS. Tajemnicą poliszynela jest, że wicestarosta będzie twarzą zupełnie nowego komitetu. Ta informacja pojawia się w ostatnich tygodniach w kuluarowych rozmowach. 

Jest też bardzo prawdopodobne, że część działaczy Prawa i Sprawiedliwości, niezadowolonych z niektórych poczynań kierownictwa partii lub rozczarowanych wynikiem wyborów, zdecyduje się na polityczną zmianę barw i zaangażowanie w nowy samorządowy projekt w powiecie limanowskim. 

Do tematu będziemy powracać. 

Komentarze (49)

Poludnie
2024-01-04 08:16:16
14 0
Raczej kryzys to macie Wy, wieku średniego:))))
tonymld
2024-01-04 17:37:29
1 1
W wywiwdzie Pani Agata po wyborach podjela sie konstruktywnej krytyki kampanii. Widac wyraznie ze jest nieformalnym lokalnym liderem i jesli bedzie kandydowac z wlasnej listy, to lepsze to niz dalej markowac miernoty pisowskie.
Odpowiedz
kary123
2024-01-04 08:21:11
0 14
To było do przewidzenia. Gdyby dziś rządził PIS to by barw nikt nie zmieniał a tak to żeby się utrzymać na stołku barwy się zmienia. Wcześniej to wszędzie gdzie Morawiecki czy Kaczor tam błyszczeli na zdjęciach. Ciekawe czy te fotki teraz zniszczą czy będą czekać na lepsze czasy. Dobrze że teraz nie trudno o farbę żeby się przefarbować :) Cyrk na kółkach.
Odpowiedz
Spokojny
2024-01-04 08:24:10
2 19
UUUUUUU przykro. Skończyło się dojenie kasy i teraz będą się podgryzać. No jeszcze wypierzyć pociotków Pisowskich ze spółek skarbu państwa no i rozwalić setki jak nie tysiące fundacji dojących z budżetu bez opamiętania. Przedwczoraj 4 fundacje przeszły do historii i nawet Lichocka płakała ze zwolnili jej mamusie. Spoko trzeba jeszcze wujków i kuzynów poszukać.
Odpowiedz
szaradaa
2024-01-04 08:43:27
1 3
Nic nowego !
Jakieś półtora roku temu pisałam w jednym z komentarzy , że bedzie chciała Zięba wysadzić i nie pomyliłam się.
Uryge ze stołka
Dla Niego może to i dobrze bo On z natury człowiek przyzwoity a w tym Pisowskim bagnie to się tylko dusił.
Niech On pieprznie tym zakłamanym pisem.
Odpowiedz
joga
2024-01-04 08:58:50
3 9
Wojna w lokalnym pisowskim grajdołu. Miło, naprawdę miło
szaradaa
2024-01-04 09:22:31
0 0
W takim "świętym mieście" układów każdemu potrafią wyrwać kły i pazury , jeżeli chciełby cokolwiek zmienić.
To jest LIMANOWA !!!!!!!!!
Odpowiedz
def
2024-01-04 09:24:35
0 4
"wydaję się", "jest prawdopodobne" i obracanie słowem "konflikt" - mało faktów, dużo insynuacji...
Odpowiedz
enterek
2024-01-04 09:50:36
5 4
Podobno będzie wielki rozłam w trzeciej drodze. Kamysz jest zły na Tuska i nie podoba mu się, sposób prowadzenia obrad w Sejmie przez Hołownie.
jarek59
2024-01-04 16:05:21
0 0
ha ha ha aleś gamoń
podlesiok
2024-01-04 17:35:17
0 0
Jak to się pięknie wpisuje w teorię ,że nawet jak jajko jest zbyt na twardo,to wina Tuska.Chłopie idż się leczyćnajlepiej wstrząsowo.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
byle_nie
2024-01-04 09:51:05
1 3
Nie dajcie się nabrać to dalej będzie pis...
Odpowiedz
jazok
2024-01-04 10:10:59
0 2
Mało faktów. To raczej dobrze. Zobaczymy kto z kim pójdzie ostatecznie. Czekam.
tonymld
2024-01-04 17:38:35
0 0
Poki nie ma list to ciezko spekulowac. W wybirach gminnych i powiatowych wielkie partie nie sa takie wazne no i dobrze.
Odpowiedz
jazok
2024-01-04 10:12:41
0 3
Może wreszcie koniec tego Starosty.
tonymld
2024-01-04 17:39:29
0 0
Ten tego wiecie zadna szkoda ;)
Odpowiedz
Zaganiacz
2024-01-04 11:42:35
1 8
Jak było dobrze to się jeździło po tych sekciarskich spotkaniach w góralskim stroju i machało rękami raz koło jareczka raz koło pinokia (celowo z małych liter). teraz jak się zaczęło palić pod dupą i nie starczy stołków dla każdego to nagle będą się "farbować". zacytuję klasyka "ciemny lud to kupi"....Przykre
Odpowiedz
jerzywiatr
2024-01-04 12:12:37
3 4
Niech ten PIS sp...ala na wieś gdzie jego miejsce.
szaradaa
2024-01-04 13:00:03
0 1
Ty widze, że nie masz zielonego pojęcia jak funkcjonuje Limanowa - tam rządy trzymają starzy radcy i adwokaci którzy mają macki jak ośmiornica i kilku innych tuzów
Figuranci na urzędach to mogą co najwyżej palcem w bucie poruszyć, pewnie jeszcze za pozwoleniem tych co pociągają za sznurki.
anybody
2024-01-04 21:53:57
0 0
Niech PiS sp...ala, ale w kosmos. Na wsi na szczęście nie wszyscy ich chcą.
szaradaa
2024-01-04 23:01:18
0 0
Anybody ! Mnie nie interesuje lokalizacja Pisu tylko ta "ochronka" dla krętaczy i różnej maści przestępców.
Nie ważne kto będzie u władzy , działa to tak samo, albo prawie tak samo.
Lata temu jak była jedna partia to sekretarz nie bał się, że za chwilę wybory no to nie można się nikomu narazić i lepiej g...a nie ruszać to nie będzie śmierdziało.
Świadoma jestem tego, że nie jeden może by i chciał co zmienić, ale mu nie pozwolą.
Co do PiSu to mam wyrobione własne zdanie : była korzyśc z komuny byli za komuną, była korzyść ze solidarności , byli w solidarności, była jakieś tam świętych rodzin partia też byli w niej potem PiS no to do PiSu trzeba, skąd korzyści wiatr wiał to tam się " logowali"
Podobno niedola ludzi jednoczy - już wróżono , że w PiS bedzie rozłam a tu jaka jedność Kaczyński i reszta - podobno Tusk tego cudu dokonał !
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
odpowiedzialna
2024-01-04 12:32:03
0 2
Uryga z przewodniczącym pietrzakiem załatwili lokalny PiS i powiat tez ledwo ciągnie.
Odpowiedz
dzinio
2024-01-04 13:19:28
1 4
Czy na dworcu limanowskim zamiata pani z Krościenka.
tonymld
2024-01-04 17:35:59
1 0
Nie, w krakowie. Poprowadzila tak PiS ze spada w dol i kto ma resztki mozgu to ucieka od nich.
Odpowiedz
karampuk
2024-01-04 13:30:45
0 6
Rozgonić to towarzystwo wzajemnej adoracji a dopuścić do głosu ludzi młodych, kompetentnych, którym będzie się chciało coś konstruktywnego zrobić. Starzy tylko knują i kombinują, układy, układziki ... czas z tym skończyć.
Odpowiedz
obiektyw
2024-01-04 14:52:26
0 3
@karampuk. Całkowicie się z Tobą zgadzam
Odpowiedz
Antykaczysta
2024-01-04 16:48:30
2 4
Wg mnie partie populistyczne powinny mieć zakaz startowania w wyborach
TSilver
2024-01-04 19:29:10
1 3
to czyli wszystkie obecne partie, które są w rządzie! albo nie rozumiesz co to oznacza populistyczne
Antykaczysta
2024-01-05 05:46:54
0 0
Zwolennik PISu nigdy nie powie złego słowa na swoją partię choćby na głowę ci pluli to powiesz że deszcz pada :D Populiści to krzykacze polityczni nie mający zazwyczaj racji a w Sejmie jest tylko jedna taka partia i musisz się z Ty pogodzić że to jest twój ukochany PIS
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
tonymld
2024-01-04 17:32:02
0 2
I bardzo dobrze! PiS w czasie kampanii olal sprawy regionu o DK28 nie wpominajac. Lokalni politycy nagle zapragneli byc poslami a centrala ich ograla i zrobila oslow. Trzymac z Hutkiem czy Filipiakowa to troche wstyd. Pelnomocnik na powiat to totalna porazka. Mozna lubic lub nie ale jedynym sensownym politykiem jest Pani Agata, ktora jak pokazal wynik potrafila zebrac najwiecej glosow z regionu, pomimo slabego miejsca na listach do sejmu i braku wsparcia z centrali. Widocznie lekcja z duzej polityki nauczyla, ze jak umiesz liczyc to licz na siebie. Mogla by sie niewysilac i malo angazowac i wejsc z list PiS. Jesli to prawda ze robi wlasna liste to tylko potwierdza moja teze, ze pozostali limanowscy radni PiS to zwykle c*** i sami nic nie potrafia zrobic.
Odpowiedz
byle_nie
2024-01-04 18:36:39
1 1
@tonymld ale bredzisz, jaki ty słodki jesteś dla tej pani. Tam się nic nie zmieni tylko powstanie nowy komitet wyborczy przykrywka bis. Tyś chyba tak samo głos oddał na Ryska jak inni Pobratymce wasze i tyle go widzieli od 15 paźdżiernika w powiecie.
tonymld
2024-01-04 19:17:15
0 0
Pozyjemy zobaczymy. Tak czy inaczej zgodzisz sie ze mna, ze w obecnej postaci PiS jest skompromitowany i bez wlasciwego lidera padnie, czego wlasnie jestesmy swiadkami. Moze akurat trzeba inny komitet zrobic i pokazac ze dotychczasowi pelnomocnicy na powiat czy okreg wyborczy do sejmu odpowiadaja za totalna porazke partii w regionie. Centrala w Warszawie byla podadna na dyktando Janczyka czy poslow co mieli tyle z limanowa wspolnego, ze przez nia jedynie przejezdzali. Wiec moze akurat dobrze, ze wyborcy pokaza strukturom PiS na powiat srodkowy palec. Co zrobili po wyborach? Dalej wierza w wine Tuska i TVN! Sa bezsilni bo wierza w nieomylnosc prezesa, ktora jest ich dogmatem wiary.
Odpowiedz
TSilver
2024-01-04 19:31:33
1 3
Słoneczko było, było jak było. Jest PiS jest tak samo. Będzie po czy inna partyika to samo będzie. Niestety. Jak w Polsce tak i w sejmikach nie mamy elit!
zabawny
2024-01-04 23:14:35
0 1
@TSilver "to samo będzie."
Raczej gorzej , DUŻO GORZEJ .
Odpowiedz
vvv
2024-01-04 19:33:39
2 1
PiSowi już podziękowaliśmy 15 października i niech znikają. Teraz dopiero zaczynają wychodzić na światło dzienne zarobki w TVP, w różnych instytutach itd.
TSilver
2024-01-04 19:45:38
0 4
temat zastępczy zarobków , za po psl też zarabiali krocie, i tak samo teraz będzie , bo chcą przykryć pakt migracyjny, ograniczenie kasy na obronność. A lud chce igrzysk a nie ważnych spraw. Które przepychają za plecami!
TSilver
2024-01-04 19:48:30
0 2
zresztą wali mnie to nie oglądam, nie oglądałem i nie będę oglądał tvp ani tvn - te media ściekowe.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
jurk
2024-01-04 19:50:23
0 1
no trudno się dziwić że tak jest a nie inaczej ja tylko mogę z własnego doświadczenia podzielić się jak to wygląda sprawa władz powiatu do mieszkańca tego powiatu a mianowicie zwracam się z pismem do pana starosty o udzielenie mi odpowiedzi na działanie starosty limanowskiego z urzędu co ja uważam że starosta limanowski dopuścił się rażąco naruszenia prawa jak i nadużycia władzy i na moje pismo do dnia dzisiejszego osobiście pan starosta nie odpowiedział mimo to że wojewoda w piśmie skierowanym do mnie uznał mi skargę na starostę limanowskiego za zasadną
Odpowiedz
ogonek
2024-01-04 19:56:03
0 0
System już się wam wali moi drodzy.
I nie ma tu żadnego znaczenia czy to pod czy peło czy inny twór
Ja osobiście mam wyebane na wszystkie partie polityczne i dobrze mi z tym
Przy okazji , proszę Was nie nakręcajcie się nawzajem i nie szczujcie jeden na drugiego. Łączmy się razem i czyńmy dobro, by wspólnie wygrać ich "grę ".
TSilver
2024-01-04 20:11:54
0 6
po części masz racje, ale u nas się nic nie zmieni póki konstytucja nie zostanie poprawiona.... Zamknąć ten nie potrzebny twór jakim jest senat... Ograniczyć posłów 150-200 co by było jak najmniej hołoty. Większa władza prezydenta, a nie jak teraz. Zwiększyć znaczenie referendum na wzór Szwajcarii. Zniesienie immunitetu, jak już to tylko dla prezydenta i premiera, reszta aut, sędziowie też. Można Kukiza lubić albo nie, ale JOW to spoko sprawa. Oraz instytucja odwołania posła- ministra, jak to było bodajże w okresie międzywojennym.
ogonek
2024-01-04 20:41:52
0 1
Tsilver
Tylko wspólnie możemy wszystko zmienić, obecny system jest kulawy. Masz rację .
Nie raz się udziałem na tym portalu, i z uporem będę mówił to samo. Demokracja w rozumieniu kapitalizm w tym wydaniu jest do dupy. Pochodna systemu demokracji bezpośredniej na wzór Szwajcarii, było by ok.
Ale trzeba to zrozumieć , dosłownym znaczeniu.
Bez zmian jesteśmy im potrzebni raz na 4 lata by zagłosować i potrzebni by płacić coraz więcej podatków ,danin, a to trzeba rozumieć jako "niewolnik "
W jaki sposób rozmontować obecny system?
Bardzo łatwo
Wystarczyło by nikt nie brał udział w tym teatrze jakim są wybory ,itp.
Pora wyciągnąć wnioski, chyba że dalej chcemy być uciskani i zniewoleni?
TSilver
2024-01-04 21:04:53
0 2
Tylko jest jedno małe ale..m nie mamy czasu jak narazie na tą reformę.. zagrożenie wojny bardzo blisko. A na to potrzebne dużo czasu.Zbyt duże podziały które jedna i druga strona nam dała. Nie ma sensu się licytować która bardziej. Bo obie dały po całości... Powiem tak 30 lat zmarnowane. Nieudolna konstytucja , słabe postkomusze czy też po okrągłym stołem elyyty specjalnie napisałem. System szwajcarski jest jak najbardziej jest ok , ale z tą różnicą że musiała by być mocny mandat prezydenta. Bo ta Polska demokracja to jakaś farsa... ludzie chcą igrzysk a nie chcą widzieć co się dzieje... Media nie ułatwiają tego.. .bo igrzyska dobrze się sprzedają. A brak debaty na temat strategii Polski na najbliższe 50- 100 lat jak np USA robi. Tylko liczy się tu i teraz ,nie przyszłość.
ogonek
2024-01-04 21:51:57
0 0
Tsilver
Problem tkwi w tym, że Dod kilku setek lat rządzą nami nie krajanie. A obecnie tylko polskojęzyczni. Więc o czym my możemy polemizować..
Wystarczyło by trochę znać historii...
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
zagiel
2024-01-04 21:31:25
0 4
To przecież jest oczywiste. Ludzie zrozumcie politykę. Specjalnie tworzy się inną partię w skali kraju a komitet w skali samorządu żeby potem było z kim zawrzeć koalicję. Czy to aż tak trudno zrozumieć...
Odpowiedz
zabawny
2024-01-04 23:06:30
0 2
Cel główny - TAK OGŁUPIĆ WYBORCÓW BY POSZLI GŁOSOWAĆ W ZŁUDZENIU , IŻ BĘDZIE LEPIEJ Z NOWYMI/STARYMI "PRZYKORYTNYMI" . :)
Odpowiedz
byle_nie
2024-01-05 06:43:40
0 0
Te dwie postacie na głównym zdjęciu wygladają jak prowadzacy tv Republika.
Odpowiedz
mietek23
2024-01-05 10:05:54
0 0
Bycie lepszym starostą od Urygi to żadne wyzwanie. Wystarczy na dożynkach płacić za jedzenie i trochę normalnie się odzywać albo milczeć. Uryga to typowy PiSowski BMW - bierny mierny ale wierny. Jeszcze te ataki o ORMO ze strony Hutkq czy ciągle tyrady Filipiqkowej na sesjach. PiS nie trzeba niszczyć, sam się zniszczy.
Odpowiedz
prawy
2024-01-05 10:18:30
0 0
ale ściema Pani, która startowała 2 miesiące temu do sejmu z PIS teraz zakłada swój komitet a po wyborach będą dalej PIS i dalej nic się nie zmieni
Odpowiedz
malarz
2024-01-05 12:45:34
1 0
(dla tych co na luzie )

dzisiaj muszę pochwalić małego dyktatora ;potrafi pisiurskie robactwo za genitalia trzymać
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Napięcia i rozłam w PiS. Powstanie nowy komitet?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in