7°   dziś 10°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Na Fabrycznej powstanie jednak otaczarnia?

Opublikowano 09.02.2012 08:41:40 Zaktualizowano 05.09.2018 11:12:39 top
71 18400

Limanowa. Właściciel suszarni piasku na terenie byłej rafinerii w Sowlinach złożył wniosek do Urzędu Miasta, z którego wynika, iż chce rozszerzyć działalność zakładu o produkcję masy bitumicznej.

Kilka lat temu przedsiębiorca na terenie byłej rafinerii w Limanowej-Sowlinach kupił jedną z działek pod „wytwórnię materiałów do budowy dróg”. Powstała tam sortowania i suszarnia piasku wraz z infrastrukturą towarzyszącą jak budynek socjalno-biurowy, budynek gospodarczy oraz drogą wewnętrzna z placem manewrowym.  Okoliczni mieszkańcy obawiali się budowy otaczarni – zakładu produkcji masy bitumicznej. Doprowadzono do spotkania mieszkańców z władzami miasta oraz przedstawicielami starostwa, a także właścicielem działki. Mieszkańcy zostali uspokojeni przez urzędników, że zgodnie z projektem  właściciel może tam tylko  suszyć piasek maszynami, które tylko przypominają otaczarnię. W sierpniu ubiegłego roku mieszkańcy Sowlin prosili o interwencję, gdyż jak twierdzili na terenie tym już produkuje się masę bitumiczną. Właściciel terenu zaprzeczał mówiąc, iż przeładowuje jedynie tam asfalt, przywożony z innego miejsca, z dużych samochodów na mniejsze, a instalacja służy tylko do suszenia materiałów do budowy dróg.

Jak się okazuje, przedsiębiorca złożył do Urzędu Miasta wniosek, który dotyczy rozszerzenia ciągu technologicznego, by uzyskać z niego... wytwórnię mas bitumicznych.

- Wpłynął do nas wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu procesów technologicznych wytwórni materiałów do budowy dróg o produkcję masy bitumicznej oraz zmianę przeznaczenia jednego obiektu na stację obsługi pojazdów – informuje Wacław Zoń, zastępca burmistrza Limanowej. – Z początkiem lutego zostało w tej sprawie wszczęte postępowanie, a przedsiębiorca został wezwany do poprawy wniosku. Obecnie czekamy na jego uzupełnienie. Wniosek ten prześlemy do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Sanepidu, by instytucje te wydały opinię co do konieczności przeprowadzenia raportu oddziaływania tej inwestycji na środowisko, gdyż jest to przedsięwzięcie które potencjalnie może pogorszyć stan środowiska, a dla takich przedsięwzięć raport może być wymagany. Po uzyskaniu tych opinii burmistrz zadecyduje czy zostanie przeprowadzona procedura oddziaływania na środowisko, czy też nie. Jeśli tak, to zgodnie z przepisami, po uzyskaniu raportu, wszczyna się postępowanie z udziałem społeczeństwa – może to być za około pół roku. Jeśli będą wszystkie warunki spełnione – raport nie będzie budził wątpliwości i nie będzie możliwości jego podważenia – spełni wszystkie wymagania ustawy o ochronie środowiska, to organ nie ma innej możliwości, tylko musi wydać przedsiębiorcy decyzję pozytywną.

Zobacz również:

- Rozumiem, że w niewielkim miasteczku, do tej pory znanym z czystości powietrza i pięknych widoków, w centrum powstanie zakład, który w cywilizowanym miescie nie miałby racji nawet pomysłu a nie tylko realizacji, a samo miasto pozostanie znane w Polsce z kradzieży, rozbojów, wyburzania pomników i smrodu bo lokalizacja takiej inwestycji nic innego raczej nie przyniesie - napisał w tej sprawie do nas jeden z Czytelników.

Komentarze (71)

UngaBunga
2012-02-09 09:05:00
0 0
Znajac zycie to i tak dostanie zezwolenie.
Łapka łapke myje.
Odpowiedz
seicento900
2012-02-09 09:07:17
0 0
Śmierdząca masa bitumiczna robiona chałupniczo w centrum miasta na pewno przyczyni się do jeszcz więkrzego spopularyzowania naszej turystycznej miejscowości.Czekamy
na TVP i TVN ...
Odpowiedz
Rita25
2012-02-09 09:08:45
0 0
Nie znam się na tym i nie wiem jak to będzie wyglądało, ale nie daj Boże tego co my przeżywamy mieszkańcy w pobliżu Przylasek.Tego co wydał pozwolenie na wybudowanie Wytwórni Mas Butamicznych przeklinamy. Wieczorem nie można wyjść na pole odpocząć pooddychać świeżym powietrzem taki smród. Nawet do mieszkań w nocy ten smród się dostaje chociaż okno zamknięte, o otwarciu okna nie ma mowy. Pisałam w tej sprawie kilka razy( już dość dawno) ale nikogo to nie interesuje nawet nie raczył nikt odpisać - podobno wszystko zgodnie z przepisami zrobione.
Odpowiedz
Rita25
2012-02-09 09:21:44
0 0
Zaznaczam, że na Przylaskach to też w Limanowej. Mieszkańcy ulic Krakowskiej, Kwiatowej, Zadziele mieszkają w pobliżu Wytwórni Mas Butamicznych. Kiedyś było to miejsce gdzie można było wyjśc na spacerek na jagody grzybki a dzisiaj szkoda mówić!!!
Odpowiedz
UngaBunga
2012-02-09 09:34:42
0 0
Do Rita25.

Rito jesli przeszkadza Ci ten dym napisz
do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony
Środowiska.W Polsce niestety trzeba się liczyć
z tym że jest duże kolesiostwo.Ale mam nadzieje ze
jakbyś była konsekwentna napewno zainteresują
sie tym odpowiednie służby.Jakby niebyło
na codzień wdychaja to dziadostwo nawet Twoi sąsiedzi.
Nikt niewie jakie bedą skutki uboczne w przyszłości
wdychania smrodów przy takich firmach.
W Polsce ze wszystkim trzeba walczyć.Więc walcz o Swoje zdrowie!!!!
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 09:35:51
0 0
'spełni wszystkie wymagania ustawy o ochronie środowiska, to organ nie ma innej możliwości, tylko musi wydać przedsiębiorcy decyzję pozytywną'
To nie do końca jest tak Panie Wice Burmistrzu.
Nie zgadzam się z tą wypowiedzią, nie do końca jest tak.
Pan liczy na to, że któraś z opiniujących instytucji wyda negatywną decyzję.
A ja liczę na to, że tak będzie bo jak nie to i tak nikt w Mieście nie dopuści do powstania tego 'dziadostwa'.
Korala działalność była szkodliwa dla środowiska a ta będzie możliwa?. NIE dla takiej działalności!!! Robienie ludzi w balona ze strony tego pracodawcy jest dalece bezczelne, delikatnie mówiąc. Miasto ma jeszcze inne możliwości zablokowania tej inwestycji i proszę do nich sięgnąć.
A właściciel Firmy niech sobie przypomni jak wypowiadał się między innymi dla tego portalu. Kto temu Panu uwierzy w następne 'bajeczki'?
Odpowiedz
UngaBunga
2012-02-09 09:38:24
0 0
Doradco Masz racje.Lecz Sam wiesz jak w tak
małych miasteczkach wyglada układ władza
przedsiębiorca.
Odpowiedz
terorist
2012-02-09 09:44:57
0 0
Zapach masy bitumicznej widzę wam przeszkadza, ale jak spalacie byle g*wno w waszych piecach to wam to nie przeszkadza, że śmierdzi i jest to trujące?
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 09:49:52
0 0
Nie wiem jak się układa i nie chcę wiedzieć.
Są możliwości aby na tym etapie zablokować tę inwestycję i to trzeba zrobić a to co mówi i co robi Ten przedsiębiorca rzuca cień na wszystkich innych przedsiębiorców a tak być nie powinno.
Proszę odszukać informację jaka niby ekologiczna miała być ta działalność jak pamiętam miało być suszenie piasku, chyba po to by uśpić wszystkich w koło.
Z mojej strony nie ma zgody na taki proceder, jest wielu porządnych przedsiębiorców którzy zaprzeczają podobnym posunięciom.
To jest typowe cwaniactwo i robienie z ludzi przysłowiowych 'baranów'.
Odpowiedz
UngaBunga
2012-02-09 10:08:15
0 0
Ja również jestem za blokadą tej inwestycji.
Odpowiedz
Szyderca
2012-02-09 10:13:16
0 0
Druga wytwórnia masy bitumicznej jest bardzo potrzebna w tym rejonie. Nie będę pokazywał palcami, ale ktoś tu ma monopol na tą część rynku i nowa wytwórnia może to zmienić.
Odpowiedz
seicento900
2012-02-09 10:25:48
0 0
A może należy zwrocic sie do dedektywa Krysa R. o pomoc w rozwiązaniu smierdzącego problemu ? A może wystarczy jak spoleczeństwo wymusi przewietrzenie kilku gabinetow?
Odpowiedz
Rita25
2012-02-09 10:34:12
0 0
Masz rację UngaBunga efekty szkodliwości już widać.Pewno napiszę do do Woj. Ins.w tej sprawie. Terorist też masz rację są osobnicy którzy palą różne rzeczy w piecach ( były i takie przypadki) ale z nimi się rozmawia jak na razie rozmowa odniosła skutek.
Odpowiedz
CUDNA
2012-02-09 11:02:08
0 0
Doradźcie panu biznesmenowi lepszą lokalizację w powiecie limanowskim, to Zrezygnuje o ubieganie się o pozwolenie na produkcję asfaltu w Sowlinach.

'Od lat 80. XIX w. rozwój miasta uległ przyspieszeniu dzięki budowie Galicyjskiej Kolei Transwersalnej, rafinerii ropy naftowej i nowoczesnego browaru. Limanowa znana też była z targów koni, na których w 1900 r. zawarto co czwartą galicyjską umowę kupna-sprzedaży tych zwierząt.'
http://pl.wikipedia.org/wiki/Limanowa
Dziś miasto szczyci się tym, co dawniej inaczej 'pachniało'.
Odpowiedz
wojteks1972
2012-02-09 11:20:24
0 0
Na wiosnę będzie 2 lata jak odbyło się spotkanie właściciela suszarni , mieszkańców i UM z byłym burmistrzem , oraz przedstawicielami ze starostwa .
Mieszkańcy nie chcieli zgodzić się na żadną suszarnie , ale decyzja zapadła już wcześniej, tam u góry.
Właściciel publicznie zaprzeczył że tam będzie smolarnia ale wychodząc śmiał się że za jakiś czas rozszerzy działalność ,i tak zrobił i zgodę dostanie .
Winny jest UM i Starostwo że dało pozwolenie na suszarnie wiedząc że suszarnia też jest szkodliwa bo emituje duże ilości pyłów w powietrze ,a o rozszerzeniu działalności też wiedzieli bo mieszkańcy informowali o takiej możliwości.
Dlatego też do odpowiedzialności powinni być pociągnięci ludzie z UM i Starostwa bo to oni wydali decyzje na taką działalność gospodarczą .
A niby chcemy być miastem turystycznym i ekologicznym -ŻENADA-
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 11:35:03
0 0
Trzeba przypomnieć Włodarzom Miasta,Powiatu i Panu Przedsiębiorcy co mówili w tym temacie.
Przytoczę parę wypowiedzi:

-Marek Czeczótka. - Jeśli tam miałaby powstać wytwórnia mas to jestem przeciw. Jest już jedna w Limanowej usytuowana w lesie i wystarcza, a po drugie rzeczywiście teren ten nie nadawałby się do tego rodzaju produkcji.

- Nie mam tam zamiaru uruchamiać wytwórni asfaltu – zabrał głos Stanisław Tomaszek, właściciel instalacji. – Te maszyny przypominają otaczanie ale będą służyć do sortowania i suszenia piasku. Decyzję burmistrza potrzebowałem dlatego, że wystąpiłem o zamontowanie większych zbiorników na olej opałowy, który potrzebny jest jako paliwo do suszenia. Można suszyć gazem, ale nie zostanie mi on podłączony, dopóki nie będę miał drugiego, alternatywnego źródła zasilania. Wykorzystywane ono będzie np. w zimie, gdy gazownia gazu po prostu mi nie będzie mogła sprzedać. Proszę się nie martwić zatruwania tam nie będzie.
- Nie ma tam mowy o żadnej otaczarni - odpowiada Rudolf Zaczyński, zastępca burmistrza miasta Limanowa. – Tam ma działać instalacja do suszenia piasku, która do działania wymaga paliwa. Będzie nim olej opałowy. Postępowanie jak w obwieszczeniu w tej sprawie musi być prowadzone, gdyż zbiorniki na olej będą miały pojemność powyżej 3 metrów sześciennych. O otaczarni faktycznie była tam mowa, ale kilka lat temu, kiedy to obecny właściciel kupował działkę od Starostwa Powiatowego. Wówczas poinformowano go, że nie będzie mógł tam uzyskać zezwolenia na budowę otaczarni i odstąpił od tego pomysłu.

- W żadnym wypadku nie produkujemy tutaj masy bitumicznej – mówi Stanisław Tomaszek, właściciel firmy. – Zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie suszymy tutaj piaski i żwiry, które są potrzebne do sprzedaży, a częściowo na własne potrzeby. Zestaw maszyn, które tutaj są co prawda przypomina otaczarnię, ale nią nie jest. Przez komin nie odchodzą spaliny, lecz para wodna. Masa asfaltowa trafia na nasz plac zakupiona z otaczarni. Przywożona jest tutaj dużymi samochodami i przeładowuje się ją na mniejsze, gdyż takie duże nie dojadą na drogi gminne, które wykonujemy. Znajdujący się na placu sprzęt jak rozściełacz, walce, maszyna do recyklingu jest wykorzystywany tylko i wyłącznie na odcinku remontowanej drogi.

Właściciel przyznaje, że idealnej czystości nie da się zachować w rejonie zakładu przez pyły. – Przy kruszywie i piasku jest to nie możliwe, pomimo zastosowania przez nas specjalistycznych filtrów na które są atesty – mówi. - Chciałbym jeszcze raz uspokoić mieszkańców, że żadnej otaczarni u nas nie ma, my tylko przeładowujemy zakupioną masę na mniejsze samochody.

- Starosta powiatu, uczestnicząc w ostatniej sesji rady miasta, stwierdził, że podejmuje próbę stworzenia dojazdu do tej strefy z pominięciem ulicy Fabrycznej – wyjaśnia Rudolf Zaczyńśki. – Miasto również włączy się z poparciem dotyczącym stworzenia oddzielnego dojazdu do niej.

Głos zabrał także Andrzej Jasica, który potwierdził iż wniosek dotyczył sortowni i instalacji do suszenia piasku. – Nie mogło być w nim mowy o wytwórni mas bitumicznych – mówił Andrzej Jasica.

To było kiedyś- kontynuacja Władzy obliguje Was Panowie do tego.

A Panu Przedsiębiorcy powinno się to przypomnieć i przypominać przy każdej okazji.

To wszystko jest zapisane na tym portalu.
Odpowiedz
kingkong
2012-02-09 12:12:21
0 0
nawet nie dopuszczam myśli, że coś takiego tam powstanie, sprowadzimy TV jak będzie trzeba, by pokazać całej Polsce jak włodarze Limanowej dbają o swoich mieszkańców... i to ma być miasto przyjazne turystom? Tutaj mówią o atrakcjach turystycznych, budowie kolejki a tu nagle smolarnia w centrum miasta. I niech nie gadają głupot władze, że nie mają możliwości zablokowania tej pożal się Boże inwestycji...
Odpowiedz
Dagi
2012-02-09 12:52:03
0 0
Władze i Pan Tomaszek zapewniali ustnie, że smolarni tam nie będzie, ale czy ustne zapewnienia są ważniejsze od sytuacji prawnej danej sprawy?. Dlaczego jeszcze przed sprzedażą tej nieruchomości władze miasta nie wyłączyły z planu przestrzennego zagospodarowania tego typu działalności. Władza sama stwarza konflikt właśnie przez takie sytuacje. Miało być lodowisko i co?, miało nie być smolarni i co?, protesty, odwołania, a dla miasta duże koszty oczywiście z naszych pieniędzy.
Odpowiedz
jeden1
2012-02-09 13:21:58
0 0
Zdecydowanie NIE!Choć mieszkam kilka kilometrów od obecnej smolarni,to przy 'sprzyjających' wiatrach i tu wali
Odpowiedz
serek
2012-02-09 15:15:22
0 0
Jeżeli coś takiego tam powstanie, to wystarczy ze mieszkańcy dadzą przyzwolenie pewnej grupie obywateli na wykazanie sie w swoim fachu .Oni rozgrabią wszystko, policja i tak tego nie dopilnuje.
Tak ze ZAPRASZAMY Panie właścicielu! Pokaz co potrafisz
Odpowiedz
XxPEDOBERxX
2012-02-09 15:43:13
0 0
Stanowczo nie popieram tej drugiej smolarni ...jest jedna na przylaskach i pominąc ze jest w ,,lesie '' to i tak smrodek jest ;/ . Jedna jest wystarczająca ... , nasza Limanowa nie ma wiele tych dróg a i tak brakuje funduszy na ich naprawe ....więc po co nam kolejna ?!?! Gdyby była ta kolejna , to nawet w Młynnym czy Łososinie było by czuc ten nieprzyjemny zapach , nie wspominając juz o Sowlinach...
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 15:44:08
0 0
Z wypowiadanych publicznie słów trzeba się wywiązać.
Odpowiedz
Janek64
2012-02-09 15:52:25
0 0
To sie w naszym pięknym kraju rzadko zdarza.Naszym urzędnikom najlepiej wychodzi to co wychodzi a gdzie kompetencja.
Odpowiedz
robik
2012-02-09 16:22:29
0 0
EEE po co kompetencja. Przy pierwszej prowadzonej procedurze o uwarunkowaniach środowiska na prośbę Pana urzędnika w Limanowej o możliwość wglądu w dokumentacje, odpowiedź brzmiała że prosić to sobie Pan może, a na pytanie o Imię i nazwisko oraz pełnione stanowisko Pan urzędnik walnął słuchawką.

Co do wcześniejszej wypowiedzi CUDNEJ, to od XIX wieku trochę się zmieniło i to nie mieszkańcy maja pokazywać Panu lepszą lokalizację ma ją sobie sam znaleźć ma ona być zgodna w Prawem o czym mówił w wywiadzie Pan urzędnik ale ma też nie przeszkadzać mieszkańcom.
No ale przecież To co Pan Tomaszek mówi to tak jak plucie w twarz i mówienie że deszcz pada.
Mamy tylko suszarnie, my tylko przeładowujemy, nie będzie smolarni, budujemy tylko garaże. A prace rozruchowe były z komina leciał dym czarny jak smoła, A Pan T twierdził że to para wodna. Instalacje zamontowane, Pseudo garaże wybudowane teraz tylko przekwalifikowanie i rozszerzenie, znaczy się Pan T wszystko zrobił i teraz o pozwolenie prosi niezły B..... jzel
Odpowiedz
massaro99
2012-02-09 17:03:31
0 0
A fabryczna to jest tam gdzie Mietek i reszta romów przesiaduje??
Odpowiedz
crusader
2012-02-09 17:36:17
0 0
przed chwila dolalem plynu do spryskiwaczy
Odpowiedz
seicento900
2012-02-09 17:42:45
0 0
Wszystkie masy bitumiczne użwane w naszym terenie powinny pochodzić z dużych otaczarni a chałupnicza produkcja czy PRZEŁADUNEK grozi obniżeniem parametrów czyli kryminalnymi zapędami na publiczne piniądze.Pan Zoń zastępca burmistrza
powinien mieć tego świadomość.
Odpowiedz
xyz34
2012-02-09 17:48:48
0 0
najlepiej to zrobić z limanowej skansen bandą turyści z zagranicy przyjeżdżać i oglądać tubylców w naturalnym środowisku a my bodziemy jeździć za granice i robić za murzynów
Odpowiedz
RAGTIME
2012-02-09 18:19:29
0 0
ja jestem za otwarciem tego typu zakładu, z racji ze bede jego włascicielem ,jak wszystko dojdzie do skutku dam wam prace.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-09 18:26:09
0 0
Doradca na Boga nie doradzaj juz ludziom i nie rob im wody z mozgu
Odpowiedz
Rita25
2012-02-09 18:31:32
0 0
Nadszedł czas na radnych ze Sowlin aby w końcu coś zrobili dla swoich wyborców.Jak na razie żadnych efektów pracy radnych nie widać. Życie w Sowlinach zamiera dawniej Sowliny tętniły życiem, dzisiaj wszystko zniszczone i teraz jeszcze Cholerna Smolarnia też sobie wybrali miejsce.
Odpowiedz
zuzi
2012-02-09 18:50:00
0 0
Trzeba zrobic wszystko aby nie dopuscic do produkcji asfaltu.DORADCA I RITA maja racje.Ale uwazam tez ze nasi radni powinni juz dzialac ,poniewaz 2 lata temu tez byli przy zapewnieniach ze smolarni nie bedzie.A Pana CZECZOTKE i jego kolesiow powinno sie teraz pociagnac do odpowiedzialnosci.Wszystko trzeba zrobic aby zapobiec tej produkcji nawet mozna sie zwrocic do PANI ELZBIETY JAWOROWICZ.
Odpowiedz
Spokojny
2012-02-09 19:00:11
0 0
zuzi a PANI ELŻBIETA JAWOROWICZ założy nóżkę na nóżkę i pieprznie jakimś hasełkiem aby się dalej promować ukazując migawki tego jak ludzie maja przerąbane.
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 19:13:29
0 0

@ dracula w którym miejscu przesadziłem?. Proszę o konkrety.

I proszę poczytać co było, co jest a co podobno ma być nie ja wypowiadałem się w tych sprawach tylko zainteresowani. Proszę bardzo tylko tutaj pisano:

http://www.limanowa.in/wydarzenia/news;nadal-boja-sie-otaczarni,318.html

http://www.limanowa.in/wydarzenia/news;otaczarnia-na-fabrycznej,5013.html

http://limanowa.in/wydarzenia/news,159.html


http://limanowa.in/wydarzenia/news,272.html

Odpowiedz
karol27
2012-02-09 19:37:47
0 0
Ja jestem zdania w tym temacie ze dawno otaczarnia na Przylaskach powinna być zamknięta tak jako to zrobili mieszkańcy po protestach w Tymbarku.W głowie się nie mieści aby w samym sercu Sowlin wznowiła prace nowa otaczania. Prawie w całej Europie likwiduje się takie molochy przechodzi się na wykonywanie dróg oraz autostrad z masy betonowej. Drogi z betonu są droższe ale funkcjonują kilkadziesiąt lat bez remontu, co nie można powiedzieć o masie asfaltowej, której żywotność jest kilka tygodni a jak jest dobre podłoża do kilka miesięcy do wiosny.Na terenie powiatu limanowskiego jest kilka betoniarni, które mogą produkować beton nadający się do kładzenia na drogach, maja atesty oraz sprzęt do takiej pracy. Nasi Włodarze powinni się zastanowić czy nadal będą wykonywane drogi masą asfaltową czy nie lepiej przerzucić się na taką technologie. Sami Państwo widzicie po jakich drogach jeździmy oceńcie czy mam racje.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-09 20:14:52
0 0
Doradca ale sie uniosles chlopie! ciekawy jestem czy cisnienie ci skoczylo? oj dziadek nie przesadzaj z emocjami bo w twoim wieku o zawal nie trudno tak sobie myslalem ze zamiast tutaj dawac upust swoim emocjom , przemysleniom zalozylbys jakies biuro DORADCZE przynajmniej kasiora by leciala! mam racje
Odpowiedz
serek
2012-02-09 20:51:11
0 0
Ciekaw jestem czy wielebny wlasciciel odwazyłby sie wziąść udział w dyskusji radni+mieszkańcy
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-09 21:10:32
0 0
ciekawym jest bardzo jakby z ktorys z was cwanych tajnych komentatorow na tym portalu była ta smolarnia czy byscie tak pisali. niech kazdy z was co komentuja, posprzata u siebie w sumieniu i potem sie wypowiada. zal dupe sciska ze sie ktos dorabia. dorabiajcie sie i wy wszyscy kto wam broni!!!!!!!!!!
Odpowiedz
robik
2012-02-09 21:11:15
0 0
Przecież Pan Właściciel już brał udział w rozmowach. A Radni i miejscowi policmajstrzy siedzieli razem z nim kiwali głowami i słuchali zapewnień że wszystko jest Ok i że nic złego się nie dzieje i dziać nie będzie. A wychodząc z sali śmiał się starszym wystraszonym ludziom w twarz mając ich w głębokiej czarnej d.....
Niektórzy z Was pięknie piszą w obronie inwestycji, miejsc pracy, jeszcze inni ironizują próbując ludzi walczących o swoje dobro zamknąć w rezerwatach [xyz34] Może xyz34 wybudujmy trzy fabryki, przywróćmy rafinerię, zróbmy tam jeszcze spalarnię śmieci (notabene sortownia będzie kilkaset metrów dalej jak się te smrody skumulują to już tylko się cieszyć) a wtedy 'bandą' turyści przyjeżdżać i oglądać jak zpierd.... nasze otoczenie.
Ja też popieram przedsiębiorczość ale nie po trupach zwłaszcza własnych, miała być suszarnia, będzie asfalt i smród, a za dwa lata jak się koniunktura zmieni to może Pan zacznie śmieci tam przyjmować, może jakąś utylizację odpadów medycznych, teraz postawił sobie nadajnik (podobno zgodnie z prawem bo do iluś tam Watów mocy nie trzeba pozwolenia - a czy Ktoś to sprawdził to że Pan T. daje pracę i płaci podatki nie pozwala działać i robić co się chce.
A czy będzie miał odwagę wyjść do ludzi ?? Przypuszczam że wcześniej czy później do tego dojdzie a My mieszkańcy i wszyscy którym dobro naszego miasta leży na sercu będziemy potrafić zmobilizować sie nie tylko na obronę internetu, bez którego jednak można żyć, ale zmobilizujemy się również na walkę o przyszłość naszą naszych bliskich i naszych dzieci bo bez czystego powietrza i wody niestety żyć się nie da.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-09 21:14:17
0 0
ktos jak ma juz cos w zyciu lepiej to kogos zaraz głowa boli i spac nie moze po nocach siedzi na tym internecie i pisze smutki
Odpowiedz
robik
2012-02-09 21:14:27
0 0
Parok, wybacz ale nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi, możesz sprecyzować ??
Co do anonimowości nie jestem anonimowy, dwa lata temu napisałem w tej sprawie jako mieszkaniec i obywatel do Pana burmistrza list na który nie otrzymałem odpowiedzi, dzwoniłem pytałem jeździłem, Nie wstydzę się kim jestem i co piszę. Jeśli jesteś zainteresowany wymianą poglądów proszę o kontakt. Proszę dorabiaj się i ty tylko nie kosztem zdrowia i samopoczucia innych.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-09 21:20:10
0 0
ROBIK a tyle samochodow co spala paliwa dziennie to co? dobra dobra glowa kazdego boli i bolec zawsze bedzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
robik
2012-02-09 21:27:34
0 0
parok rozbroiłeś mnie - Nie wiem kim jesteś i gdzie mieszkasz ale zapraszam Cię na w okolice tego zakładziku który przecież tylko suszy w letnie wieczory a pogadamy. Myślę że mieszkańcy Przylasek zaproszą Cię na popołudniową kawę u nich w okolicy.
Twój tok rozumowania jest mniej więcej taki. Można komuś obić gębę bo przecież ludzie się potykają, przewracają i obijają więc w czym problem. Mam propozycję jeśli Cię to nie dotyczy i masz to w nosie to nie wypowiadaj się bez sensu.
Odpowiedz
Doradca
2012-02-09 21:37:34
0 0
@ parok gdy ktoś poważny mówi do ludzi nie obawiajcie się nie będę robił tu otaczarni to co uważasz, że po roku może zmienić zdanie i nikt nie ma prawa się odezwać?
@ dracula szukasz zaczepki?.
Odpowiedz
ZIMA
2012-02-09 22:24:53
0 0
parok czy to nie ten sam pan starał się o zgodę na otaczarnie w Świdniku i jej nie uzyskał?
Odpowiedz
UngaBunga
2012-02-10 08:32:44
0 0
Do Parok .

Najlepiej otwórz Sobie Tą otaczarnie koło Twojej Villi.
Być może jesteś właścicielem tego smrodku.
Odpowiedz
xyz34
2012-02-10 08:35:25
0 0
Koralowi też nie pozwoliliście się rozwinąć to teraz was popie.... i prawie 300 etatów
Odpowiedz
UngaBunga
2012-02-10 08:40:13
0 0
Z Koralem to podejrzewam że jakby władza Limanowska
była troszkę mądrzejsza .To nadal by fabryka była.
Odpowiedz
Kamejszyn
2012-02-10 08:46:05
0 0
Uważam, że powstanie kolejnej smolarni w Limanowej jest skandalem. Władze muszą zrobić wszystko, aby taki zakład nie powstał. Władzo!!!! miejska i powiatowa jesteś winna to mieszkańcom Przylasek, którzy cierpią przez WASZE wydane decyzje codziennie w okresie od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Mamy nadzieję, że kiedyś będą mądrzy ludzie przy władzy i zlikwidują również to g...o z naszego podwórka. Pozwolenie mają do 2015 roku, więc może już wystarczy. Bardzo uciążliwy jest smród i hałas pochodzący z tego Zakładu.
Odpowiedz
samson
2012-02-10 09:30:14
0 0
WSZYSCY którzy mówicie NIE
- macie być może rację ,ale mamy wolny rynek i jak ktoś chce próbować być konkurencją na rynku to ja osobiście życzę sukcesu bo jest to pożyteczne dla władzy ,podatków ,i zwykłych pracowników kończąc.Taki zakład powinien być ulokowany w odpowiednim miejscu .Kolejne nowe wytwórnie mas bitumicznych -,,Kamejszyn' nie są skandalem skandal jest jeśli powstaną w niewłaściwym miejscu i będą mieć szkodliwe oddziaływanie na środowisko.Na Przylaskach i gdziekolwiek indziej też nie może śmierdzieć.
Odpowiedz
robik
2012-02-10 10:29:43
0 0
SAMSON - Ależ masz rację konkurencja konkurencją, wolny rynek wolnym rynkiem, podatki podatkami,
Natomiast lokalizacja lokalizacja.
Każdy kto ma jakiekolwiek pojęcie o zasadach lokalizacji przemysłu dobrze wie że Smolarnia w Sowlinach nie spełnia ŻADNEGO powtórzę ŻADNEGO Warunku lokalizacji zakładu przemysłowego. No może jeden lub dwa to znaczy zgoda Władz miasta, Kupno lub dzierżawa na niewiadomych warunkach. A co do podatków to nie jest czasem tak że Ten Pan będzie płacił mniejsze lub wcale z powodu strefy przemysłowej w Sowlinach ??
Odpowiedz
robik
2012-02-10 10:35:51
0 0
Smolarnia i niższe podatki
SAMSON a i oczywiście że dobrze słyszałem...

Przeczytaj sobie ten artykuł.
http://www.powiat.limanowa.pl/pl/7400/59113/Starosta_zabiega_o_nizsze_podatki-na_obszarze_strefy.html
To tak w nawiązaniu do Tych korzyści które podajesz.
A i jeszcze jedno co to za strefa przemysłowa i zachęcanie przedsiębiorców skoro w czasach czystych technologi w strefie przemysłowej lokuje się tzw BRUDNY PRZEMYSŁ
Odpowiedz
Dagi
2012-02-10 11:02:36
0 0
Jako ogólnie w Sowlinach, to może powstanie smolarni nie spełnia warunków lokalizacji, ale na tym terenie przemysłowym taki zakład może powstać, bo jest to zgodne z planem przestrzennego zagospodarowania. Nowoczesna otaczarnia spełniająca wszystkie wymogi, a szczególnie ochrony środowiska/ bo tylko o takiej może być mowa/ nie stanowi zagrożenia dla środowiska.
Odpowiedz
robik
2012-02-10 12:37:46
0 0
Dagi, masz może jakieś konkretne argumenty potwierdzające tezę że Smolarnia na tym terenie może powstać ??
Mówisz że jest zgodna z planem zagospodarowania, może i jest, ale kto i na jakiej podstawie ten plan stworzył ... odpowiedz sobie sam.
Lokalizacja Smolarni na tym konkretnym terenie nie spełnia ani warunków klimatycznych, ani hydrologicznych, ani morfologicznych, komunikacyjnych nie wspominając już o warunkach społecznych i zdrowotnych. Śmiem twierdzić że zablokuje potencjalne inne inwestycje na długi czas.
A i powiedz mi co to jest nowoczesna smolarnia ??
Dwa lata temu wysłałem do Pana Burmistrza kilkunasto stronnicowy list z wątpliwościami i argumentami przeciwko lokalizacji tam takiej inwestycji. Nie otrzymałem żadnej merytorycznej odpowiedzi na pytania i wątpliwości. Pomijam już ówczesnego Pana Burmistrza nie musi się na tym znać, ale takie odpowiedzi powinni udzielić ludzie, którzy biorą pieniądze i są odpowiedzialni za planowanie przestrzenne w naszej Miejscowości. Jeśli jesteś zainteresowany mogę Ci moje wątpliwości udostępnisz może odpowiesz mi na pytania i rozwiejesz moje obawy.
Odpowiedz
ZIMA
2012-02-10 13:07:34
0 0
Dagi a kto ustala plan zagospodarowania przestrzennego i kto go zatwierdza? A z chemii to u Ciebie cieniutko ,oj cieniutko.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-10 13:48:10
0 0
ROBIK jestes prze h.. poprostu zal ci dupe sciska bo nie masz nic a chciałbys miec taka fabryke a jak juz masz cos to jest nie twoje...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z reszta nie nadarmo sie nazywa ul fabryczna. daj se dupie siana i pilnuj swoich interesow
Odpowiedz
Janek64
2012-02-10 14:27:58
0 0
robik. EEE to i tak w miarę zachował się twój urzednik. Mój rzucił krzesłem.
Odpowiedz
Rita25
2012-02-10 16:11:24
0 0
Do parok:
Wiesz parok zapraszam Cię na kawkę letnim wieczorkiem do altanki z pewnością nie wypijesz tylko uciekniesz bo się nie da usiąść i wypocząć taki smród ze smolarni. Na drugi raz się należy zastanowić co się pisze. Przenieś się i zamieszkaj tutaj to zmienisz zdanie. Ktoś wyżej napisał 'jest wolny rynek' tak ale żyjemy w śród ludzi i należy się ze społeczeństwem liczyć dbać o zdrowie nie szkodzić. Jeżeli jesteś katolikiem to zastanów się nad tym 'Nie czyń drugiemu co Tobie nie miło' Zobaczymy czy nasza władza wykaże się chociaż raz i nie da zezwolenia bo naprawdę bardzo sobie zaszkodzi. Też mam nadzieję , że od 2015 roku jeżeli dożyję to zacznę oddychać świeżym powietrzem na Przylaskach i że nie przedłużą zezwolenia na te smrody.
Odpowiedz
ZIMA
2012-02-10 20:37:06
0 0
Dagi i parok jaki Wy macie problem zabierzcie tą 'fabrykę'do siebie ,będziecie mieć blisko do pracy i będzie ok.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-11 12:09:35
0 0
DO RITA ja tam kawy nie pijam szkoda mi pieniedzy i zdrowia!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
kingkong
2012-02-11 15:18:57
0 0
parok, zdrowia ci na kawę szkoda, ale smrody ze smolarni chętnie będziesz wąchał, te na pewno nie zaszkodzą
Odpowiedz
kingkong
2012-02-11 15:23:45
0 0
parok, zdrowia ci na kawę szkoda, ale smrody ze smolarni chętnie będziesz wąchał, te na pewno nie zaszkodzą
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-11 15:28:08
0 0
@kingkong ale smrod bedzie mial gratis, a za kawe trzeba placic.:)
Odpowiedz
Kamejszyn
2012-02-11 19:08:13
0 0
Do wszystkich którzy są za powstaniem smolarni!
Taki zakład jest bardzo uciążliwy dla mieszkańców, dosłownie w niektóre dni człowiek ma ochotę uciec z tego smrodu, pytanie tylko gdzie??? jak na swoje miejsce na ziemi pracuje całe swoje życie. Więc nie piszcie o rozwoju przedsiębiorczości, bo tylko jednostki zarobią, a inni stracą zdrowie, tak jak to jest na Przylaskach. Zakład jest schowany w lesie, nawet komin skrócili (co jest niezgodne z wydanymi warunkami na pozwoleniu) żeby nie rzucał się w oczy, tylko smrodu nie można schować, a wokół niestety mieszkają ludzie. Zapraszam również na kawę(gratis) tych którzy są za, aby powąchali.
Odpowiedz
ZIMA
2012-02-11 20:44:51
0 0
To wąchanie wiąże się jeszcze z wieloma ważnymi rzeczami dla zdrowia.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-11 23:11:55
0 0
pierd. ol,ićie smutki czlowiek jak sie nie omyje to smierdzi i tez musi jakos zyc i malo to tkich ludzi jest.
Odpowiedz
Kamejszyn
2012-02-11 23:30:27
0 0
Przepraszam Parok, masz udziały w Limdrogu, czy chcesz otworzyć smolarnię w byłym CPN ????
Odpowiedz
ZIMA
2012-02-12 14:36:38
0 0
Smród smrodowi nie jest równy.
Odpowiedz
robik
2012-02-12 21:01:53
0 0
Cóż parok należy do grupy ludzi którzy pier .... nie mając pojęcia tylko po to żeby być przeciw.
PAROK jeżeli chcesz się wypowiadać i dyskutować do podaj argumenty konkretne, które uspokoją i przekonają ludzi że nic im nie grozi a smolarnia przyniesie same dobre rzeczy a jeśli nie same to przynajmniej większość. I proszę nie podaj argumentów że ma być na terenie gdzie zezwala plan przestrzennego zagospodarowania. Bo to moim zdaniem jest żaden argument. Równie dobrze można tam według tego rozumowania postawić spalarnie śmieci, elektrownie atomową. ... Konkrety Parok konkrety.
Jak temu Panu tak strasznie zależy niech sobie pod domem postawi smolarnie. Będzie miał blisko do pracy. A przecież zapomniałem że jak dziennikarze do Tej firmy dzwonią to szefa nigdy nie ma. Pytanie dlaczego ??
Może smrodek mu przeszkadza ??
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-13 19:34:42
0 0
robik ciekawym jak to twoja firma byla czy bys takie argumenty pisał na ty portalu. jeszcze nie wiadomo na co ci w zyciu przyjdzie. a kto pod kim dolki kopie ten sam w nie wpada. albo odebrałes komus honor odbierz mu i zycie . na co czekasz!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
robik
2012-02-14 19:06:21
0 0
Parok Ty z jakiejś partii jesteś ?? Ani to ładnie ani to składnie.
Człowieku mam swoje lata, mam firmę, zatrudniam ludzi i żyjemy nie jak pan i władca tylko jak partner.
A i jeszcze jedno kiedy ja zakładałem firmę to kierowałem się tym co jest kanonem lokalizacji przedsiębiorstwa. Poczytaj a zrozumiesz. Po pierwsze dobro ludzi w firmie pracujących i wokoło firmy mieszkających, po drugie dobro środowiska w którym żyjemy. A dopiero na dalszym planie na początku były zarobki i rozwój na to przyszedł czas potem.
Jak to napisałeś pięknie w swoim poście 'Nie czyń drugiemu co Tobie nie miłe'. A Twój cytat o honorze to jakiś Twój kanon ?? Powiedz go matce trójki małych dzieci mieszkających 500 metrów od tej smolarni.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Na Fabrycznej powstanie jednak otaczarnia?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in