3°   dziś 9°   jutro
Wtorek, 19 marca Józef, Bogdan, Aleksandryna

Mieszkańcy powiatu na wczorajszej manifestacji w stolicy

Opublikowano 11.10.2021 07:41:00 Zaktualizowano 11.10.2021 08:00:05 pan
93 12434

Mieszkańcy Limanowszczyzny Piotr Musiał, Tadeusz Patalita, Piotr Pajdzik i Czesław Szynalik wzięli udział w niedzielnej manifestacji na placu Zamkowym w Warszawie, zwołanej przez lidera Platformy Obywatelskiej, Donalda Tuska.

W ubiegły czwartek Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności z konstytucją niektórych przepisów Traktatu o Unii Europejskiej. Krótko potem za pośrednictwem mediów społecznościowych lider PO Donald Tusk zaprosił wszystkich, którzy "chcą bronić Polski europejskiej", do uczestnictwa w niedzielnej manifestacji na placu Zamkowym w Warszawie. Kontrmanifestację zapowiedziały środowiska narodowe, których pikieta pod hasłem "Wybieram Polskę" została zorganizowana nieopodal, na Podwalu. 

Wśród uczestników wydarzenia na pl. Zamkowym znaleźli się także mieszkańcy Limanowszczyzny: Piotr Musiał, Tadeusz Patalita, Piotr Pajdzik i Czesław Szynalik, którzy widoczni byli także w telewizyjnych relacjach z manifestacji. 


Niedzielne zgromadzenie – zwołane w reakcji na czwartkowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego – rozpoczęło się od przemówień jego inicjatora, lidera PO Donalda Tuska i wiceprzewodniczącego tej partii, prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.

Następnie głos zabrała weteranka Powstania Warszawskiego Wanda Traczyk-Stawska. Podkreślała, że w Europie "byliśmy zawsze i nikt z niej nas nie wyprowadzi". Jej przemówienie zagłuszane było przez odbywającą się nieopodal kontrmanifestację środowisk narodowych, podczas której przemawiał szef stowarzyszenia Marsz Niepodległości Robert Bąkiewicz. Wówczas Traczyk-Stawska zwróciła się bezpośrednio do niego. - Milcz, głupi chłopie, milcz, chamie skończony! Ja jestem żołnierzem, który pamięta, jak krew się lała, jak moi koledzy ginęli. Ja tu po to jestem, żeby wołać w ich imieniu. Nigdy nikt nie wyprowadzi nas z mojej ojczyzny, która jest Polską, ale także z Europy, bo Europa to także moja matka – powiedziała, za co zgromadzeni nagrodzili ją gromkimi brawami. - Kocham was i mam prawo powiedzieć: nikt nigdy nas z naszej ojczyzny nie wyprowadzi, a nasza ojczyzna to Polska w Europie – podkreśliła uczestniczka Powstania Warszawskiego.

Inna z weteranek powstania Anna Przedpełska-Trzeciakowska zaznaczyła, że kiedyś jako sanitariuszka miała obowiązek ratować ludzi. - Trzeba było zatamować krew. Ja też chcę dzisiaj zatamować krew – stwierdziła. - Zostajemy w Europie, nie dajemy się wyprowadzić kłamcom i łgarzom, którzy prowadzą nas na nieszczęście – dodała.

Głos podczas zgromadzenia zabrał również b. rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar. Dziękował przedstawicielom Biura RPO za obronę interesów Polski w czasie rozprawy przed Trybunałem Konstytucyjnym. B. premier Leszek Miller, który podpisywał traktat akcesyjny do UE, podkreślał, że gdy Polacy wyrazili chęć przystąpienia do Unii Europejskiej w referendum, wśród społeczeństwa dominowała radość i duma. - Gdyby Lech Kaczyński żył, to wstydziłby się za swojego brata, bo Lech Kaczyński stałby tutaj dzisiaj z nami – mówił z kolei współprzewodniczący Nowej Lewicy, europoseł Robert Biedroń. Przewodniczący Rady Naczelnej PSL Jarosław Kalinowski podkreślał, że nigdy dotychczas Polska nie doświadczyła bardziej dynamicznego rozwoju i nigdy nie była tak bezpieczna. Głos zabrali też ludzie kultury, m.in. pisarka Katarzyna Grochola, muzyk Zbigniew Hołdys i aktorka teatralna i filmowa Maja Ostaszewska.

(Fot.: Piotr Musiał)

Komentarze (93)

maat
2021-10-11 08:34:23
16 37
Jacy prości ludzie... i tak łatwo sterowalni. Nie jestem zwolennikiem Pisu, ale czy wy naprawdę nie zauważcie , czym są posycane te emocje i do czego mają doprowadzić? Ps. A dlaczego limanowa.in nie raczyła napisać artykułu o demonstracjach przeciw zniewoleniu covidowemu????
Odpowiedz
abc58
2021-10-11 08:49:45
21 30
Jak im nie wstyd!!!!
Odpowiedz
straznik5
2021-10-11 08:53:29
27 41
Donald realizuje niemiecki scenariusz, służący destabilizacji Polski, tylko naiwni mogą zaufać takiej osobie. Dziadek Donalda też służył Niemcom jako żołnierz Wehrmachtu. Działalność przeciw Narodowi Polskiemu to u Tusków tradycja rodzinna.
Odpowiedz
biedny90
2021-10-11 09:08:49
17 25
Jak opłacone wszystko to kto by nie pojechał hehe
Odpowiedz
dzinio
2021-10-11 09:15:09
28 23
Brawo że pojechali do stolicy pokazać że w górach nie tylko pis pachołki i ciemniaki.
Odpowiedz
zabawny
2021-10-11 09:18:00
14 27
"bohaterowie" liczą na to , że przy zmianie sił po wyborach, zostaną wyniesieni na piedestał . :)
Kto to są , pożyteczni idioci ? .
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 09:19:24
13 38
No... Robienie sobie zdjęcia z Hartmanem - Żydem plującym na Polskę i Polaków jest wielkim osiągnięciem, jak w sumie wszystko, co ci panowie sobą (nie)prezentują...
Pan Szynalik już forsował publicznie swoje poparcie do Bernie'go Sandersa (w wielkim skrócie - ojciec Sandersa podczas okresu głodu opuścił limanowszczyznę, a następnie Sanders podczas kandydowania do wyborów prezydenckich w USA, aby zyskać większą sympatię powiedział, że to z powodów antysemityzmu panującego w Polsce jego ojciec musiał uciekać) , więc foto jak najbardziej analogiczne.
Żal mi was...
Do przewidzenia było, że partyjniacy będą zwożeni do warszafki bić brawo "królowi europy" ...
Odpowiedz
wasylis
2021-10-11 09:36:45
27 9
@Certyfikat, oburza Cię to, co powiedział Sanders, a nie oburza, że Polacy rzeczywiście są rasistami?
Odpowiedz
Jaworina
2021-10-11 09:42:19
19 19
Brawo, na razie jeszcze manifestować wolno ale może już niedługo. . A manifestowali ZA a nie PRZECIW, za przestrzeganiem polskiej Konstytucji bo PIS i ten który biorąc Boga na świadka przysięgał jej bronić łamie ją, za wolnością słowa, za wolnością mediów. za tolerancją oraz uczestnictwem Polski w Unii Europejskiej - bo w referendum głosowało za tym około 90 % Polaków a i teraz mimo 7 letniego szczucia i kłamstw PISiorków nadal popiera to około 85 %. Te wpisy poniżej ( z wyjątkami ) są obrzydliwe i denne ale pasują do modelu " prawdziwego patrioty i chrześcijanina " z południa i czytając je wstydzę się że jestem Polką.
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 09:45:25
5 15
Nooo... kim jeszcze są?
Człowieku wyjedź poza Limanową, podróżuj trochę po Świecie i zobaczysz, może czym jest rasizm o którym piszesz, ponieważ na obecną chwilę pojęcia nie masz.
Serio, jak można być takim prymitywem, to nie wiem - jakąkolwiek szkołę średnią kończyłeś?
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 09:47:09
7 15
Jawornia wstydzisz się, jak większość tych z warszafki, więc nie wiem, czego jeszcze w Polsce szukacie.
Jest wiele, pięknych miejsc na Świecie...
Odpowiedz
Tusik
2021-10-11 09:47:25
2 22
Nic się na lepsze nie zmieni dopóki będzie rządziła naprzemiennie stara gwardia PO-PIS i dopóki nie będzie wymiany pokoleniowej na naprawdę prawdziwych patriotów, którzy prawdziwie i z oddaniem służą interesowi Polski i Polakom. Bycie wybrańcem Narodu to bycie na służbie, a nie na dworze królewskim jak król, który jest ponad innymi i nawet ponad prawem.
Odpowiedz
wicusiok
2021-10-11 09:47:55
14 26
Panie Radny!!
Jak Ci źle w Limanowej to Pani Merkel przyjmuje, jeszcze zdążysz.
Odpowiedz
zorro
2021-10-11 09:50:27
25 13
I bardzo dobrze ze pojechali - maja odwagę by zamanifestować swój głos za UE. A do krytykujących - Oglądajcie dalej TVPis i żyjcie w przeświadczeniu ze UE jest BE a rząd Wam DA. Tylko skąd? Z kolejnych podatków…
Odpowiedz
robek
2021-10-11 09:50:35
13 33
Ja tak samo nie popieram PiSu ale to co robi Donald Tusk to jest 4 rozbiór Polski.
Jak dojdzie do władzy to stracimy suwerenność.
On już dano dogadał się Niemcami.
Pamiętacie te wszystkie nagrody co dostał od Niemców?
Nie pozwólmy na to.
LUDZIE NIE DAJCIE SIĘ STEROWAĆ -NIE BĄDŹCIE ŚLEPYMI NARZĘDZIAMI W RĘKACH TUSKA
Odpowiedz
Oserwator
2021-10-11 09:56:44
21 15
I bardzo dobrze, że w manifestacji wzięli udział mieszkańcy powiatu limanowskiego. Powinno ich być więcej, szczególnie ludzi młodych. To normalne, że ludzie mają w tej kwestii różne zdania. Jednak jeżeli miałbym stanąć po stronie Bąkiewicza lub Traczyk-Stawskiej, to bez wahania wybrałbym byłą żołnierkę. Czy to się komuś podoba czy nie, to Rząd mojego Kraju zrobił potężny prawny krok w kierunku wyprowadzenia Polski z Unii.
Odpowiedz
jerykrol
2021-10-11 09:58:25
10 22
ZDRAJCY I JUDASZE zawsze byli i będą w każdym społeczeństwie trzeba tylko trzymać się od TAKICH z daleka i mówić głośno o ich czynach
Odpowiedz
RAGTIME
2021-10-11 10:01:44
7 25
Mieszkańcy, alez to zabrzmiało, raptem 4 osoby.
Odpowiedz
niko21
2021-10-11 10:04:20
22 17
Pisogród Limanowski burzy się, czyżby obawa przed zmianą władzy i zakręceniem kurka z socjalem??? Wydaje mi się że obywatele zadecydowali czy chcą wejść do UE i oni mają takie samo prawo w kwestii zmiany decyzji, a nie jeden podstarzały kawaler który widzę ewidentnie czytał "Mein Kampf" i na tejże "lekturze" wzoruje się cały czas. Dla niego nie liczy się Polska i dobro tego kraju, a jego chore ambicje. Niezależnie od partii która organizuje wiec ws. obrony przed polexitem, pis nie ma prawa decydować za wszystkich. Już nikt nie widzi ile inwestycji powstało dzięki dotacjom, ile dopłat otrzymali i otrzymują rolnicy. Granice otwarte, widzimy jak zmienił się krajobraz ile osób wyjechało aby mieć pięknie pobudowane domy, a w tym przypadku powinniśmy się zastanowić dlaczego ludzie wyjeżdżają, skoro jest tak dobrze w Polsce?? Zamiast walczyć o to aby w kraju można było żyć godnie, to walczmy o to aby zamknąć się na 4 spusty i być jak druga Korea na czele z wodzem wodzów, prezesem prezesów.
Odpowiedz
kubus
2021-10-11 10:09:34
12 28
Tj artykuł sponsorowany? Bo udział dwóch polityków platformy i dwóch innych nie jest masowym wydarzeniem. Tytuł brzmi jakby co najmniej kilkadziesiąt osób z Limanowej uczestniczyło. Platforma musiała ściągnąć swoich działaczy z całej Polski, bo inaczej pies z kulawą noga by nie przyszedł.
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 10:13:01
11 8
@Obserwator. Trochę Twój komentarz dla mnie jest niezrozumiały.
Ty naprawdę się łudzisz, że my będziemy w Unii za kilka lat? Że w ogóle będzie Unia?
Jedynym sensownym krajem w EU są Niemcy, być może Francja przy zmianie władzy się podniesie. Mamy w Polsce sztucznie wykreowany pieniądz, niemożliwym jest, aby taki stan się w nieskończoność utrzymywał. Będziemy musieli dokonać wyboru i zdecydować, czy chcemy być dalej rynkiem zbytu dla Niemiec, czy tworzyć niezależne, silne państwo.
Odpowiedz
peres
2021-10-11 10:19:38
3 2
@RAGTIME, czy Ty chcesz aby Polska wyszła z Unii Europejskiej, czy chcesz aby w niej pozostała? Pytam poważnie.
Odpowiedz
elf1
2021-10-11 10:23:00
5 7
Tak w W-wie jak i w N Sączu ,same mohery, stare dziadki ,pozostałość po komunie próbują pokazać że komuna jeszcze dycha.
Odpowiedz
wasylis
2021-10-11 10:26:05
13 6
@certyfikat, kim jeszcze są, przynajmniej niektórzy, tak mniej więcej 1/3 społeczeństwa i ty? Służę wyliczanką: rasistami, homofobami, złodziejami, chamami, ograniczonymi prostakami z ciasnym umysłem, brakiem kompetencji. I musze cię rozczarować, nawet studia skończyłem, a jak zaliczysz 1/10 podróży, które mam za sobą, dostaniesz ode mnie certyfikat he he he obieżyświata. Jaki to znaczące dla ludzi twojego pokroju: świata nie ogarnia, skutków, przyczyn, to pozostaje tylko atak na ślepo. A ty nie byłeś w Warszawie? Bąkiewicza czy jak tam temu kretynkowi jest- nie wspierałeś?
Odpowiedz
RAGTIME
2021-10-11 10:27:01
3 10
Sołtys nie straż, żeby Polska mogła wstapic w struktury unii odbyło się referendum,nie inaczej będzie ,gdyby Polska chciała wyjść z unii, taka jest procedura, co się tyczy socjalu , o którym wspomniałeś ile twoja rodzinka co miesiąc pobiera 500 plus, wiedzą o tym ,że jesteś przeciw, może powiedz im to w oczy.Szanujmy konstytucje jako prawo nadrzędne, też była przyjęta w drodze referendum przez Polskie społeczeństwo.
Odpowiedz
niko21
2021-10-11 10:29:46
7 2
@Ragtime, jesteś żenujący. Może wyjaśnisz wszystkim dlaczego sprowadziłeś się (uciekłeś) do Łukowicy, skoro jesteś tak nieskalanie uczciwy??
Odpowiedz
vvv
2021-10-11 10:36:10
9 10
Oprócz aspektów rozwoju gospodarczego to Unia jest gwarancją bezpieczeństwa i pokoju. Tak pod rozwagę dla przeciwników uni. Bardzo dobrze , że są tacy, którym na tym zależy i to rozumieją oraz potrafią o to walczyć.
Odpowiedz
Wfra
2021-10-11 10:46:16
0 4
Rośnie pokolenie OBYWATELSKIE z jednej i drugiej strony politycznej. Tak jest w każdym cywilizowanym kraju na świecie. Pilnować musimy tylko aby dialog był prowadzony na płaszczyźnie merytorycznej i kulturalny . A emocje zawsze będą narastać , zwłaszcza w małych miejscowościach jak Limanowa ,dzie wszyscy wszystkich znają . :):)

pozdrawiam

Odpowiedz
Poludnie
2021-10-11 11:02:04
14 18
O matko platfusy pojechały do stolicy, ryżego judasza wspierać, masakra.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-10-11 11:03:33
4 23
Ludzie, czy wam aż tak bardzo przeszkadza, że Przyłębska orzekła jakoby Konstytucja RP była ważniejsza od traktatów obcych państw? Czy naprawdę chcecie oddać prawo zapisane w NASZEJ Konstytucji na rzecz unijnego? A może po prostu sami nie wiecie po co wyszliście na ulice? Rozwagi Polacy!
Odpowiedz
JAN
2021-10-11 11:06:10
13 12
Wstyd i hańba dla Rady Miasta Limanowa. Ciekawe czy ten radny bierze wszystkie daniny wypłacane przez rząd, bo jak taki honorowy anty to powinien zrezygnować z tych pieniędzy, bo jak nie to faryzeusz i sprzedawczyk.
Odpowiedz
Wfra
2021-10-11 11:30:45
1 8
Jaki Wstyd i hańba ? Toż nie jechał za miejskie pieniądze tylko swoje zarobione !
Ma SWOJE poglądy i nie boi się ich pokazywać ! W końcu nasi ziomale dostrzegli ,że od nich coś zależy a nie jak 15 lat temu do wyborów szło 30parę procent mieszkańców w wszyscy na potęgę narzekali że nic się nie zmienia. A następne wybory już za rok . Poczekamy , zobaczymy która partia ma większą wiarygodność !

pozdrawiam
Odpowiedz
old
2021-10-11 11:35:02
6 10
Niech ta inteligentna inaczej Jawornia @ nie p............ na temat referendum unijnego ledwo, co przeszło a właściwie to Jan Paweł II dopchnął kolanem. Unia Europejska ma dobre i złe strony zresztą jak wszystko na tym świecie, przyjdzie czas ze się rozpadnie i dziury po niej nie będzie Ten demokrata srata Tusk w zasadzie przyniesiony w teczce i podrzucony Platformie jak sekretarz POP za komuny nie straszy mnie zwijaniem asfaltu. Może k......... zapłaci polskim wykonawcom, bo do dziś pieniędzy nie zobaczyli
Tłumaczenie
POP - Podstawowa organizacja partyjna u nieboszczki PZPR
Odpowiedz
JAN
2021-10-11 11:35:40
12 12
Radny przeciwko rządowi, a władze miasta wyciągają ręce po pieniądze do tego nielubianego rządu i dostają. Więc komu służy ten radny zam. poza Limanową. na pewno nie Limanowej.
Odpowiedz
scholastyka
2021-10-11 11:41:50
11 12
Obciach wspierać niemiecki kapitał tzn. Tuska
Odpowiedz
vvv
2021-10-11 11:43:11
2 11
@jan a te pieniądze rząd ma swoje czy naszymi zarządza ? Te zebrane z podatków pieniądze należą się każdemu samorządowi wg.potrzeb a nie po uważaniu za schlebianie obecnej władzy.
Odpowiedz
Jaworina
2021-10-11 11:45:51
2 8
old @ brawooo, właśnie oznajmiłeś społeczeństwu limanowskiemu że to ze jesteśmy w
UE to ewidentna wina Św. Jana Pawła II bo nas tam wepchnął kolanem, mało wepchnał, jeszcze dopchnął. A co powiesz na te 85 % społeczeństwa która teraz popiera uczestnictwo Poski w UE. Pewnie św. Jan Paweł to wyprosił tam w niebiosach.
Odpowiedz
Jaworina
2021-10-11 11:45:52
1 3
old @ brawooo, właśnie oznajmiłeś społeczeństwu limanowskiemu że to ze jesteśmy w
UE to ewidentna wina Św. Jana Pawła II bo nas tam wepchnął kolanem, mało wepchnał, jeszcze dopchnął. A co powiesz na te 85 % społeczeństwa która teraz popiera uczestnictwo Poski w UE. Pewnie św. Jan Paweł to wyprosił tam w niebiosach.
Odpowiedz
Jaworina
2021-10-11 11:57:51
3 9
Certyfikat @ nie reagowałam na twoje wybitne kretynizmy bo zazwyczaj omijam z daleka wymianę zdań z ludźmi twojego poziomu, a raczej braku poziomu. ale kiedy raczyłeś nabąknąć że to my jesteśmy rynkiem zbytu dla Niemców to nie wytrzymałam. To najgłupsze zdanie jakie ostatnio słyszałam. To Niemcy i UE są największym rynkiem zbytu dla nas głównie za sprawą zarobków w Polsce kilkakrotnie mniejszych niż w UE. dlatego jesteśmy konkurencyjni. I UE jest największym rynkiem PRACY dla Polaków, pracuje tam i otwiera firmy miliony naszych obywateli. Miłego dnia życzę.
Odpowiedz
coco
2021-10-11 12:30:02
1 10
@ Jan . Ręce opadają jak się czyta twoje wypowiedzi . Zrozum wreszcie człowieku . Ani Rząd ani tym bardziej PIS ani AS z Żoliborza nie posiada żadnych pieniędzy . Pieniądze pochodzą z naszych kieszeni poprzez PIT , VAT itd. Najmniej produktywni są politycy którzy tylko konsumują i wydalają. Pieniądze należą w równy sposób do wyborców PO , PIS i innych partii i po prostu nam się należą.
Odpowiedz
pikaap77
2021-10-11 12:54:52
3 6
Polityczna Obstrukcja pokazuje nie pierwszy raz o co jej chodzi wkładając w usta rządzących hasła o polecicie. Niechże P O przypomni sobie kto doprowadził do rozgrabienia majątku narodowego może przestażałego niedoinwestowanego ale polskiego jak nie Lewandowski Kaczmarek,Wąsacz i ich wasale. Niechże przypomną sobie kim byli volksdojcze a nie to niech zapytają rodziców, dziadków . Tylko silne ekonomicznie państwo może zagwarantować bezpieczeństwo i niezależność a nie żadne paky, umowy i stowarzyszenia czego doświadczyliśmy w historii nieraz.
Odpowiedz
pikaap77
2021-10-11 12:57:42
0 0
Przepraszam. Miało być polexit.
Odpowiedz
drewniany
2021-10-11 13:13:04
6 4
Wszystko wszystkim ale co to za wydarzenie pojechało? kilku dobrze znanych z tej a nie innej strony pieniaczy i to jest informacja do obwieszczenia na limanowa in? śmiech na sali, nie zginęli w Warszawie? bo wyjazd wsi do stolicy może być klopotliwy
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 13:19:55
3 7
@Jawornia.
Słuchaj prosta babo. Różnica między nami jest taka, że ja pracuję w Niemczech i znam realia o których ty słyszałaś tylko z propagandówki tvn. Jesteśmy rynkiem zbytu. To, że pracujemy w Niemczech jest tak niezwykłe, jak to, że Ukraińcy pracują w Polsce. Taaa miliardy Polaków, jak to powiedziała kiedyś Mucha otwierają firmy w Niemczech - warto poznać takiego Polaka/Polkę, żeby przedstawił obecne realia niemieckie z zobaczysz, jaki miód was w przyszłości czeka...
Odpowiedz
peres
2021-10-11 13:35:36
0 0
RAGTIME ponawiam pytanie. Możesz odpowiadać krótko, czyli tak lub nie?
Odpowiedz
old
2021-10-11 13:36:48
1 5
Jawornia@ w przeciwieństwie do ciebie nikogo za nic nie obwiniam wtedy to były inne realia i inne oblicze UE nie było takiego syfu w strukturach Unijnych, Ja wówczas głosowałem za wejściem do UE a wcześnie j za przyjęciem Ustawy Zasadniczej czyli Konstytucji RP, Z racji twoje wieku twoje doświadczenie życiowe jest zbyt małe zęby nie stać się produktem inżynierii kulturowej ale skarbie otwieraj oczy aby nie obudzić się z ręką w nocniku
A to cytat z twojego wpisu powyżej
To Niemcy i UE są największym rynkiem zbytu dla nas głównie za sprawą zarobków w Polsce kilkakrotnie mniejszych niż w UE. dlatego jesteśmy konkurencyjni. I UE jest największym rynkiem PRACY dla Polaków, pracuje tam i otwiera firmy miliony naszych obywateli. Miłego dnia życzę.
Pytam więc kto na tym najwięcej zarabia a kto dostaje resztki z obiadu może warto by zakończyć mendolenie o nieskończonej dobroci i hojności . Jak słusznie zauważasz robimy to wszystko TAM a nie TU
Odpowiedz
niski
2021-10-11 13:44:18
2 11
Ale jaja: TK (a raczej Jarosław Kaczyński) uznał, że traktat unijny, który podpisał prezydent Lech Kaczyński nie może w Polsce obowiązywać.
A wszystko to po to, aby obronić nieudolne reformy niedojrzałego ministra Ziobry.
Odpowiedz
sstan
2021-10-11 13:50:59
10 9
panie Piotrze wstyd mi za pana, trybunal jaki jest ,taki jest ale bronil naszego honoru i suwerennosci I HEGEMONI NIEMIEC i nikt oprocz opozycji nie mowil o brexicie ,jak mozna temu rudemu niemcowi przyklaskiwac i go popierac .Pamietam limanowe za jego panowania, mafie- Marka T i jego kolesi i zarobki ktore odbily sie na mojej emeryturze . Jaworina to manifestowali ZA czy PRZECIW piszesz ze zamiast bronic KONSTYTUCJI to ja lamia ,jak lamia uchwalajac ze jest nadrzędną ,dalej piszesz ze przysiegali jej bronic razem z Bogiem a jak lamia to jak to jest i nie bylo nic o tolerancji z Unia . Wstyd to moze masz na wierzchu i wypad do Raichu
Odpowiedz
niko21
2021-10-11 13:51:41
2 0
@peres zapytaj @poludnie, bo może @ragtime nie przelogował się na to konto.
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 14:01:54
4 6
Jest takie powiedzenie

NIE DYSKUTUJ Z GŁUPIM BO POMYLĄ.
Wiec szkoda cennego czasu by z nimi dyskutować.
A może przez nich zal przemawia dlatego piszą bo nigdy w Warszawie nie byli tacy miejscowi DULSCY.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-10-11 14:22:29
0 4
PiS = PO jedno zło , robią przedstawienie i puszczają biednym zmanipolowanym ludziom w TV, podczas gdy nocą sa pewnie głosowane ustawy z segregacją i obostrzeniami
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 15:12:58
1 4
Pisze do tych ktorzy swoimi wypowiedzami probuja nieudolnie pokazać się nam ze są jedynymi tylko na Limanowszczyznie prawdziwymi patriotami a są tylko jakże cennej powieści pani Zapolskiej negatywnymi bohaterami swojej dwulicowej moralności.
Dedykuje im slowa p.Parnickiego.
WOLĘ BYĆ Z PONIŻONĄ MĄDROŚCÌÀ NIŻ Z TRYUMFUJACA CIEMNOTĄ.
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 15:21:23
3 4
@Ciemnylud żebyś się nie po... z tej swojej mądrości.
Naprawdę uważasz, że bycie w Warszawie może być jakimś życiowym osiągnięciem?
Sprzedają nasz Kraj podłe hieny za marne grosze i tutaj nie ma już rozróżnienia, która strona...
Brakuje ludzi z charakterem, brakuje tych, którzy dobro Polski i Polaków stawiają poza swoje stacje benzynowe, firmy notarialne i miejsca w partii. Nie wiem, czy ja, jestem patriotą, ale wiem, ze w tym Kraju są ludzie gotowi oddać życie za unijnego Cara, który ich karmi i żywi. My maluczcy jesteśmy wplątani w wojnę polsko-polską, bo tak jest łatwiej etykietować i odczłowieczać, zrównując personę z określonym poglądem.
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 15:36:52
1 1
Widze @certyfikat ze moj wpis odniósł skutek u Ciebie.
Ja sie nie mądrze tylko stwierdzam fakty.
Panuje u nas DULSZCZYZNA i ma się dobrze i rozkwita.
A najlepiej to znaleźć winnego byle nie JA.
Odpowiedz
wasylis
2021-10-11 15:47:13
1 3
Zgadzam się z głosami niektórych, że pis i po to ta sama partia "po przejściach" w sensie dosłownym. Zdecydowanie należy takie migracje traktować jako zdradę swoich wyborców, należy zmienić również regulamin wyborczy: przejście do innej formacji w trakcie kadencji= pozbawienie takiego delikwenta mandatu. Powód jest prosty, oprócz zawodu swoich zwolenników- kwitnące "kure..wo" polityczne, łapówkarstwo i korupcja.
Odpowiedz
jani25
2021-10-11 15:48:06
2 12
Wiele osób na tym portalu kieruje się mitami i zasłyszanymi głupotami na temat UE . .Prawda i fakty są takie , że dzięki UE , Polska jest bardziej suwerenna , bezpieczna i szybko zmierza do dobrobytu poprzez wzrost gospodarczy. Wchodząc do UE zgodziliśmy się dostosować ustawy do prawa unijnego , a PiS uchwala niektóre ustawy niezgodne z prawem unijnym i Polską Konstytucją i jak UE zwraca nam uwagę to zwłaszcza Solidarna Polska mówi o utracie przez Polskę suwerenności. Dzięki UE otrzymaliśmy dotychczas na czysto 140 mld. Euro a inwestycje zagraniczne w Polsce wyniosły 240 mld. Dolarów. To wszystko spowodowało dynamiczny rozwój Polski. Mamy swobodny dostęp do rynku UE, przepływu kapitału, nowoczesnej technologii, przepływu ludności. Zwiększyła się wydajność pracy , produktywność , jakość towarów i usług , konkurencyjność wyrobów. Z funduszy unijnych z korzystali przede wszystkim rolnicy , samorządy, przedsiębiorcy , i szereg instytucji państwowych i organizacji pozarządowych. Wybudowanych jest tysiące km autostrad , transport kolejowy itd. itp. To polscy przedsiębiorcy a nie rząd wypracuje wzrost produkcji, płaci podatki . Rząd ma tylko im nie przeszkadzać i dobrze gospodarować wypracowanymi dochodami. Dalej dzięki UE mamy niskie bezrobocie, w 2020roku stopa bezrobocia wyniosła 6,2% , pracowało 15800000 prac. A bezrobotnych było 1046000 . Natomiast w UE i Anglii pracuje 3000000 Polaków , gdyby nie UE to stopa bezrobocia wyniosła by 20%. W tvpinfo słyszę często od ich ekspertów , że Polska dla UE jest rynkiem zbytu a szczególnie dla Niemców i że 85 % z funduszy europejskich przechodzi do Niemców . I te nieprawdy przekazuje się do osób , którzy niewiele z tego rozumieją i powtarzają te bzdury. A jak jest naprawdę , otóż wziąłem roczniki statystyczne i co wyszło od 2004 roku do 2020 roku eksport do UE wyniósł 7 bilonów 952 mld zł. A import 6 bilionów 303 mld..zł. Nadwyżka eksportowa to 1 bilion 649 mld. zł. Eksport do Niemiec 2 biliony 755 mld. zł. A import 2 biliony 377 mld. zł.
Rynkiem zbytu to jesteśmy dla USA , Rosji i Chin. Np. eksport do Chin to 152 mld. zł. A import
1 bilion 104 mld zł. Deficyt 952 mld, zł. I jeszcze opowieść o tym jakoby 85 % funduszy unijnych zabierali nam Niemcy . Niejaki S.Świerzyński ten od majteczek w kropeczki i inni powtarzają za tymi ekspertami z tvpinfo o tych 85 % i rynkiem zbytu dla Niemiec. Otóż S.Świerzyński zarobił np. w Chinach , czy dostał dotację od Ministra kultury i kupił sobie wypasione audi , czy BMW za milion złotych . Nawet sąsiadom postawił wódkę , po wypiciu mówi co jo zrobił przecież 85 % poszło do Niemiec nie ważne , że fura stoi w garażu , tylko Ci Niemcy .
Odpowiedz
PR1
2021-10-11 15:53:59
6 9
chory kraj, w sklepach galopująca inflacja, karzeł z Żoliborza kazuje drukować kase na podwyżki i likwidować Polskie Górnictwo.
Odpowiedz
old
2021-10-11 15:54:14
2 3
ciemnylud@ A ty to przeczytaleś Moralnośc Pani Dulskiej czy tylko samo streszczenie lektury za mojej młodości obowiązkowej
Odpowiedz
old
2021-10-11 16:03:11
4 2
Brawo dla gorali wraz z prezesem Związku Podchalan w lapanowie Tadkiem Patalita
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 16:05:48
0 3
@old czytałem i to dwukrotnie .
W teatrze obejrzalem i bylem na grobie autorki .
Odpowiedz
biedny90
2021-10-11 16:33:51
2 3
Salwador byś się lepiej zajął fabryczna , a nie lanser pojechał w stolicę haha , a to jeszcze nie ma wyborów żeby ludzi prosić o głosy i obiecywać gruszki na wierzbie haha
Odpowiedz
Certyfikat
2021-10-11 16:49:53
3 2
@jani25
Sklepy niemieckie w Polsce:
Media Markt - 60.
Penny - 28
Kaufland - 225.
Aldi - ok. 170
Lidl - 767
Rosmann - 1400
To jest tylko niewielka część, którą stanowią niemieckie sklepy.
Teraz chętnie zobaczę analogię polskiego kapitału w Niemczech.
Bardzo zainteresowały mnie wyliczenia importu rzeczy z Chin do Polski - poproszę o źródło.
Odpowiedz
mnimitz
2021-10-11 16:54:21
4 6
Unia to chory twór a raczej potwór
zamkną nam kopalnie zamkną elektrownie zamkną gaz a jak będzie zima minus trzydzieści stopni to połowa kraju umarznie na śmierć
wiem jedno...
trzeba spierd ...ć z tego eurokołchozu natychmiast
stalin głodem uśmiercił 10 mln ukraińców a unia durną ekologią spokojnie zabije 20 mln Polaków
PS
może źle to ująłem "durną ekologią" bo sam jestem zagorzałym ekologiem ale właściwsze jest "durnie pojętą ekologią"
Odpowiedz
nieufny
2021-10-11 17:45:29
1 4
Zgadzam się Tusikiem, żeby było lepiej, do władzy muszą dojść zupełnie nowi ludzie. Prawie te same gęby były przy okrągłym stole, prawie te same gęby są u żłobu dziś, dbają tylko o własne interesy, wymieniają się stołkami od 30 lat, publicznie na siebie psioczą, prywatnie piją w zgodzie, co pokazała chociażby impreza u Mazurka, szczują Polaków na siebie, nie oponują, kiedy przyznają sobie gigantyczne podwyżki, za uszami mają wszyscy bardzo wiele. Jednak przyznać muszę obiektywnie ,że w skalowaniu nienawiści do różnych grup społecznych, manipulacji, kłamstwie, oszustwie, złodziejstwie, układach z klerem, niefrasobliwym wydawaniu publicznych pieniędzy, graniu na najniższych instynktach, budzeniu demonów nacjonalizmu (ONR i Bąkiewicz wsparty 3 milionami z budżetu państwa), rząd PiS-u nie ma sobie równych. Manifestacja to było poparcie nie dla PO, ale dla naszej obecności w Unii, która nie jest tworem idealnym i chociaż nie przygarnęła nas z miłości, ale z biznesowego wyrachowania, chociaż pewnie nie zrealizowaliśmy w tej wspólnocie swoich marzeń indywidualnych i zbiorowych, chociaż mamy wiele zastrzeżeń do jej funkcjonowania, to niestety lepszego wyjścia na dzień dzisiejszy nie mamy.. Sami sobie nie poradzimy! @Ragtime, polskie prawo odnośnie wyjścia z Unii, nie przewiduje referendum. Nie zadbał o taki zapis rząd PO - PSL w 2010 r. Tylko sejm może podjąć taką decyzję ZWYKŁĄ większością głosów, co przy obecnym układzie sił w naszym parlamencie i ewidentnej niechęci tych sił do Unii, może budzić społeczny niepokój. W związku z powyższym popieram wczorajsze manifestacje mówię: TAK dla Unii, NIE dla Bąkiewiczów!
Odpowiedz
konto usunięte
2021-10-11 17:57:24
6 5
Brawo dla tych ludzi. Ratują honor tego regionu!
Odpowiedz
old
2021-10-11 18:00:24
3 3
nieufny@ Sam słyszałem jak tusk zapraszał wszystkich na spotkanie no to Bąkiewicz czuł się zaproszony ba nawet nie wypadalo odmówic mało nawet brał czynny udział w debacie o co więc jęczysz
Odpowiedz
jani25
2021-10-11 18:01:57
0 3
@Certyfikat czytaj uważnie napisałem źródło to roczniki statystyczne GUS zaglądnij tam i sprawdź . A co do Niemieckich sklepów , jest swobodny przepływ kapitału i gro towarów w nich jest polskich , zatrudnienie i chyba płacą należne podatki o co Ci chodzi.
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 18:11:09
0 3
@old jak Pan Bóg chce kogos ukarać to mu stopniowo rozum odbiera i u Ciebie ten proces sie zaczął.
Odpowiedz
maly
2021-10-11 18:27:28
4 5
Kto ich upoważnił do reprezentowania Limanowej i Mszany Dolnej. Dużo lepiej by było aby Patalita z Szynalikiem wybrali się z pielgrzymką do kościoła w Limanowej, / jak duża grupa mieszkańców Mszany Dolnej / prosząc o dobry rozum. Chcieli się pokazać aby w przypadku wygrania w przyszłości wyborów przez PO / co nie daj BOŻE / coś uzyskać. Takie jest już parcie do władzy. Ciekawi mnie ile lat miały weteranki tamujące krew podczas Powstania Warszawskiego, Nadmieniam że nie jestem bezmyślnym zwolennikiem PIS-u ale nie daj Boże aby do rządów dostało się PO z Donaldem.
Odpowiedz
peres
2021-10-11 18:30:33
3 3
Cieniutki rozrabiaka portalowy RAGTIME nie odpowiedział na moje pytanie. Jego specjalnością jest wrzucić kilka obelg, wyzwisk i to mu wystarczy. Jest wówczas dumny z siebie. Biedny człowiek.
Odpowiedz
hit
2021-10-11 19:06:19
2 5
Zlot baranów
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 19:47:57
0 6
@maly człowieka nie ocenia się po ilości przebytych pielgrzymek a po tym jacy jesteśmy na codzien w stosunku do innych osób.
Jest takie powiedzenie
Modli się pod figurka a diabła za skorą .
Ilu takich jest wśród nas ktorzy przez 6 dni w tygodniu sa nikczemi ale w niedziele pierwsza lawka w kościele komunia przekażcie znak pokoju itd.
Wiec za nim zacniesz oceniać druga osobe stan przed lustrem i popatrz i zadaj sobie pytanie jakim jestem człowiekiem.
Jesteśmy ludźmi wolnymi i gdy nie łamiemy prawa nie musimy pytać czy możemy gdzies jechac ?.
Chyba ze Tobie oto chodzi bysmy musieli pytać i robić to co nam kazą.
Jeśli tak to jestes nieszczęśliwym człowiekiem.
Odpowiedz
old
2021-10-11 20:00:54
4 0
ciemnylud@ A ile kosztuje u ciebie grzechow odpuszczenie bo przemawiasz jak kaznodzieja
Odpowiedz
powrotdzedaja
2021-10-11 20:18:03
1 1
Jakoś we Wrocławiu nie widać tego wielkiego polskiego rasizmu, o którym to pisze ten debil.
Odpowiedz
Szeryf
2021-10-11 20:27:18
5 5
Ludziska po ch.... tak się je....cie jak nic nie zdziałacie a rudemu gebelsowi tylko o to chodzi by w Polsce był chaos, ma kolejną okazję by skłócić naród ,te nasze pionki co były w u krawaciarzy to maja tyle do powiedzenia co żyd za okupacji i po co to ciśnienie
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-11 20:45:38
0 2
@old stwierdzam zs stanąłeś przed lustrem i stąd to pytanie .
Sam sobie musisz na nie odpowiedz.
Odpowiedz
Szeryf
2021-10-11 20:57:03
1 1
Tak w temacie rasizmu to o co tu chodzi ?? Bóg tak swiat stworzył że dał wszystkim równe szanse , czarnym i białym ,każdy ma swoje miejsce na tym globie , Afryka dla czarnych Europa dla białych , nie ma rasizmu.tylko trzeba pracować a nie patrzeć na socjal.
Odpowiedz
Szeryf
2021-10-11 21:14:47
4 3
HaHA ale żem się uśmiał jak na foty spojrzałem , co to za górale przebierańcy , podszywacie się za górali a do nich wam chejj daleko blokersi z fabrycznej , nie ośmieszajcie nas ,głodni szybkiej kasy nieroby
Odpowiedz
burmistrz85
2021-10-11 21:16:41
0 1
Kiedy ten ciemny lud zrozumie że cała banda czworga to wrogowie Polski popierając jednych czy drugich nigdy nie będziemy wolnym krajem czy to takie trudne cofnąć się wstecz 30 lat i zobaczyć jak oni działali przez te lata niszcząc Polskę.
Odpowiedz
RAGTIME
2021-10-11 21:20:49
4 5
Namiestnik Angeli Merkel Tusk teraz spłaca zobowiązania wobec Niemiec, zgadnijcie skąd partia KLD , której jednym z założycieli był Tusk otrzymała środki finansowe na stworzenie tej liberalnej struktury?
Odpowiedz
Szeryf
2021-10-11 21:33:29
4 3
Rudy by chciał być drugim putem albo łukaszem i jest wtedy po Polsce, ale nie będzie bo Polacy już przejrzeli na oczy nie dadzą się omamić faszystowskim planom
Odpowiedz
wanebuswell19
2021-10-11 21:37:43
3 4
Limanowski redyk pojechał do Warszawy,baca Tusk zachwycony ze swoich baranków
Odpowiedz
mnimitz
2021-10-11 21:41:42
4 4
u już szczytem zakłamania było że manifestantów było 100 000 tak podał peowski ratusz
na jednym hektarze 100 000
czyli dziesięć na 1 metrze kwadratowym
po prostu kpina
a jak ich było pięć tysięcy to góra
Odpowiedz
wasylis
2021-10-11 21:42:03
3 2
@szeryf, takiej bolszewii, jak w pisich, to nawet na Białorusi nie mają, a ty o Tusku :-). Odejdź od telewizorni, bo wyraźnie ci szkodzi na postrzeganie rzeczywistości.
Odpowiedz
jarek59
2021-10-11 21:44:09
6 0
RAGTIME debilu zafajdany z puść wodę bo gówno przez ciebie pisze
Odpowiedz
bearchen
2021-10-11 22:38:25
5 5
Polska to nie jedyny kraj, w ktorym zapadly takie orzeczenia. Tak bylo m.in w Niemczech, Francji, Czechac, Hiszpanii. Nie slyszalam, aby obywatele tych panstw darli jape z tego powodu?!
PO-PIS jedna banda nieudacznikow, ale Ryzemu to chyba najbardziej zalezy na dalszej polaryzacji spoleczenstwa.

Odpowiedz
ogonek
2021-10-11 23:14:07
4 3
Nie rozumiem czym się nasi samorządowcy chwalą? A już wiem
-własną głupotą. Szczerze, żal mi was i tyle.
Odpowiedz
ewka196222
2021-10-12 10:47:58
0 1
ile fałszu i o obłudy w tych ludziach nie wiem co przez to chcą osiągnąć tyle nienawiści i hipokryzji wszystko dla władzy
Odpowiedz
ciemnylud
2021-10-12 18:11:48
0 0
@bearchen
Zgadza się byly takie orzeczenia ale nie takie jak u Nas.
Nasze jest systemowe a tam dotyczyły konkretnej sprawy.
Odpowiedz
34607szczawa
2021-10-12 20:24:11
0 1
Ja tylko krótko:
Temat zastępczy na potrzeby POPiSu.
Odpowiedz
mnimitz
2021-10-12 21:27:58
0 2
to może popatrzmy na Niemcy...
kiedy Niemiecki Trybunał Konstytucyjny w Karlsruhe w maju 2020 r. przeciwstawił się orzeczeniu Trybunału Sprawiedliwości UE (TSUE) to co zrobiła Komisja Eropejska ????
ano...
"sprawdziła dalsze kroki" ...
" łącznie z postępowaniem w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego"
i juz rzecz nieprawdopodobnie przerażająca...
"traktuję tę sprawę bardzo poważnie” – zagrzmiała Ursula von der Leyen
a po roku widząc co się święci w Polsce
KE wszczęła postępowanie przeciwnaruszeniowe...
oczywiście wszyscy wiedzą, że to totalna fikcja

tak na koniec zapytam zidiociałych polskich obrońców eurokołchozu...
ilu niemców protestowało przeciwko haniebnemu orzeczeniu niemieckiego TK
Odpowiedz
panel
2021-10-13 14:58:50
0 0
Ciekawe, bo mówił, że jest apolityczny...
Odpowiedz
panel
2021-10-13 15:00:04
0 0
pan Szynalik oczywiście
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy powiatu na wczorajszej manifestacji w stolicy"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in