Baner
14°   dziś 15°   jutro
Środa, 08 maja Liza, Stanisław, Wiktor, Marek, Miron, Kornel

Koncepcja ronda i skarga na burmistrza

Opublikowano 23.03.2013 06:49:38 Zaktualizowano 05.09.2018 10:27:15 top
67 14253

Część właścicieli działek w Limanowej-Sowlinach jest przeciwna zmianom, jakie do koncepcji przebudowy skrzyżowania ulic Witosa, Krakowskiej i Piłsudskiego chce wprowadzić burmistrz Władysław Bieda. W styczniu tego roku skierowali skargę na jego działania, którą otrzymali m. in. wojewoda Jerzy Miller i starosta limanowski Jan Puchała.

Przypomnijmy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprojektowała na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego, Witosa i Krakowskiej w Limanowej rondo turbinowe z trzema wyjazdami na każdą z ulic, pokryła koszty projektu i inwestycja pod względem formalnym była przygotowana do realizacji. W kwietniu ubiegłego roku Miasto podjęło jednak decyzję o zmianie tego rozwiązania i zaproponowało czwarty wylot z ronda w kierunku ulicy Lipowej.

Rada Miasta podjęła decyzję o porozumieniu z GDDKiA, które zakłada zmianę projektu i wykupienie niezbędnego terenu pod przebudowę skrzyżowania. Samą inwestycję budowy pokryje już GDDKiA, a później ma zwrócić miastu koszty wykupu terenu.

Właściele okolicznych działek nie zgadzają się na takie rozwiązanie i zapowiadają dalsze interwencje w tej sprawie. W styczniu tego roku skierowali sprzeciw wobec koncepcji burmistrza, w którym napisali:
'Natężenie ruchu na odcinku drogi krajowej nr 28 w Sowlinach przekracza 18 tys. pojazdów na dobę, wyprzedzając pod tym względem w zasadzie całą 'Zakopiankę' (odcinek Głogoczów - Zakopane). Zrobienie czwartego wylotu, wg koncepcji Pana Burmistrza oznacza, iż większość tego ruchu będzie się odbywała pod oknami mieszkańców Sowlin. Jak oni mają żyć pośród hałasu i spalin, dochodzących z jednej strony od ulicy Krakowskiej a drugiej od ulicy Lipowej?'

Pismo otrzymali wojewoda małopolski Jerzy Miller, starosta Jan Puchała, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Jacek Gryga, prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej Janusz Kot oraz radni Miasta Limanowa.
- Liczymy, że osoby i instytucje, do których się zwróciliśmy się o pomoc, nie pozwolą na radykalne posunięcia burmistrza wobec mieszkańców osiedla i pozwolą przemyśleć na nowo koncepcję, w myśl której na wąski most, gdzie ruch odbywa się wahadłowo, skierowane zostaną pojazdy z czterech pasów zjazdowych. Owszem, odciążona zostanie ul. Pisudskiego, ale kosztem ul. Lipowej i mieszkańców osiedla - tłumaczą swój sprzeciw.
Mieszkańcy są także oburzeni tym, że nie są na bieżąco informowani w sprawie, która bezpośrednio ich dotyczy.

- To nie jest atak na burmistrza, chodzi nam o nie do końca przemyślane decyzje, które w dodatku nie są omawiane z mieszkańcami. Przecież o całej sprawie przeczytaliśmy na portalu limanowa.in - nie ukrywają oburzenia. - Nikt nie powiedział o przesunięciu granic na niekorzyść właścicieli działek, bez ich wiedzy i zgody dokonano pomiarów geodezyjnych. Przecież plan przebudowy skrzyżowania wykonany przez GDDKiA nikogo nie krzywdził, po co to zmieniać? - dopytują.

Jakiś czas temu do projektu wprowadzono kolejną zmianę - wydzielenie z ul. Lipowej pasa zjazdowego bezpośrednio na ul. Piłsudskiego, bez konieczności wjeżdżania na rondo. Jak mówią mieszkańcy, burmistrz miał tłumaczyć tę decyzję tym, że większe samochody nie będą mogły pokonać łuku przy włączaniu się do ruchu okrężnego.

Wskazują przy tym także na zmniejszenie poziomu bezpieczeństwa pieszych, zwłaszcza dzieci które przechodzą z ul. Piłsudskiego w stronę kościoła. - Będą musiały kika razy przejść przez jezdnię, a to przecież zagraża ich bezpieczeństwu. A na dzień dzisiejszy przechodzą przez drogę tylko w jednym miejscu.

Burmistrz jest spokojny - Moim zdaniem skarga nie ma żadnej merytorycznej podstawy, postępowanie wciąż jest w toku - mówi.

Mieszkańcy zamierzają poruszyć problem podczas najbliższej sesji Rady Miasta. Nie ukrywają, że jeśli nie uda im się przekonać burmistrza do zmiany decyzji, powiadomią o sprawie odpowiednie organy, które rozwiążą spór.

Do tematu będziemy jeszcze wracać.

Komentarze (67)

szejk
2013-03-23 07:00:28
0 0
Dogadajcie się i niech to rondo wreszcie powstanie.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-23 07:19:41
0 0
ciekawe czy jakby panu burmistrzowi pod oknem miały smigać samochody i tiry czy też byłby takim zwolennikiem, można w ciemno stwierdzić, że nie..
Odpowiedz
constantinescu
2013-03-23 07:26:34
0 0
Jeśli chce się mieszkać w centrum miasta to trzeba się pogodzić z pewnymi niedogodnościami. Ciszę zawsze można znaleźć na peryferiach a tam działki i domy są o wiele tańsze.
Odpowiedz
set
2013-03-23 07:34:13
0 0
Z tym śmiganiem Tirów i osobówek przez mostek lipowski to rozumiem żart?
Odpowiedz
Matchku
2013-03-23 07:36:46
0 0
Od kiedy to skrzyzowanie witosa, krakowskiej i pilsudskiego to centrum naszego miasta tak sie zastanawiam...
Co do przebudowy, mimo ze tam nie mieszkam, nie uwazam zeby dodanie lipowej do ronda byloby az tak niezbedne.
Odpowiedz
tofik
2013-03-23 08:00:21
0 0
Rondo turbinowe z trzema wyjazdami jest dobre ale jak przychodzą święta to wszyscy przejeżdzający muszą w korku oglądać miasto i masowe zakupy biednych limanowian w biedronce przy ul. Piłsudskiego. Nie mamy pracy, bezrobocie rośnie a nam najlepiej wychodzą protesty. I wszystko nie pasuje. Jedna władza nic nie robi-ŻLE, druga coś chce zrobić to też ŻLE. Ktoś coś chce otworzyć (działalność gospodarcza) to będzie śmierdzieć.... Więc żyjmy powietrzem. Odnośnie dzieci: nie będą musiały przejść kilka razy przez jezdnię bo przecież przybędzie TYLKO jedna droga, a właściwie odcinek drogi. Tiry i samochody TĄ DROGĄ NIE POJADĄ NA PEWNO. A odnośnie hałasu to w Bieszczadach jest dużo TANICH działek, właściwie za bezcen, jest cisza i spokój. Od czasu do czasu zawyje jakiś wilk. Pytam: ile rodzin żyje w samych blokach przy Piłsudskiego i im hałas nie przeszkadza przez tyle lat, nawet protestując obalili tak zaawansowaną budowę ekranów? A ci z ulic J. Pawła II , Rynku i Kościuszki to żyją na peryferiach? No chyba, że już ogłuchli i nic nie słyszą... Idą święta... pozdrawiam
Odpowiedz
GPP
2013-03-23 08:09:02
0 0
Plany budowy mini ronda na ulicy Grunwaldzkiej też podobno nie są za 'szczęśliwe i udane'????????
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-23 08:24:24
0 0
Mieszkańcy działek w artykule napisali:

W styczniu tego roku skierowali sprzeciw wobec koncepcji burmistrza, w którym napisali:
'Natężenie ruchu na odcinku drogi krajowej nr 28 w Sowlinach przekracza 18 tys. pojazdów na dobę, wyprzedzając pod tym względem w zasadzie całą 'Zakopiankę' (odcinek Głogoczów - Zakopane). Zrobienie czwartego wylotu, wg koncepcji Pana Burmistrza oznacza, iż większość tego ruchu będzie się odbywała pod oknami mieszkańców Sowlin. Jak oni mają żyć pośród hałasu i spalin, dochodzących z jednej strony od ulicy Krakowskiej a drugiej od ulicy Lipowej?'

Gonzo44 napisał:

ciekawe czy jakby panu burmistrzowi pod oknem miały śmigać samochody i tiry czy też byłby takim zwolennikiem, można w ciemno stwierdzić, że nie..

Witam!

Ludziom w Krakowie czy Katowicach mieszkają w centrum miasta i nikomu nie przeszkadzają tam samochody czy tramwaje i jakoś żyją tyle lat, a w limanowej to wszystko każdemu przeszkadza. Trzeba się pogodzić z faktem, że miasto zaczyna się poszerzać i nigdy już nie będzie jak dawniej i lepiej zaakceptować zmiany niż z nimi walczyć.
Odpowiedz
1989rocznik
2013-03-23 08:29:28
0 0
Jak zwykle!! Zawsze tak jest nie robią nic jest zle, ale jak juz cos maja zamiar zrobic to jest jeszcze gorzej! Ludziom nie dogodzi. Ekrany im postawic jak im sie nie podoba...
Odpowiedz
GPP
2013-03-23 08:41:14
0 0
Koncepcja rozwiązań komunikacyjnych lansowana przez teraźniejsze władze miasta to utopia, wpuszczenie całego ruchu do centrum miasta (pseudo obwodnica z mini rondem pod Siwym Brzegiem) żadnego rozwiązania dla Sowlin i wyjazdu na Nowy Sącz. Prawdopodobnie za odstąpienie od budowy prawdziwej obwodnicy obiecano pieniądze na poprawę dotychczasowych skrzyżowań, i tak miasto zamienia się w wioskę z kilkoma rondami,które mają być lekiem na paraliż komunikacyjny.
Odpowiedz
vvv
2013-03-23 08:52:14
0 0
Szanowni oburzeni mieszkańcy osiedla a dlaczego nie protestujecie przeciwko przebudowie ul.Lipowej? Przeciez jej zły stan to mniej odważnych kierowców którzy zdecydują sie przejechać tą ulica i będzie spokój i cisza :) Panie Burmistrzu tak mi się wydaje że należy przstąpić do opracowania koncepcji budowy tunelów i cały ruch skierowac w podziemia Limanowej chyba nie będzie innego wyjścia ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-23 08:59:04
0 0
jak bedziemy dalej wszystko i wszystkich blokowac protestami i sprzeciwami to niedlugo w tej WIOSCE zobaczymy tylko dzika zwierzyne a inwestorzy i turysci na swoich mapach zaznacza ta miejscowaosc jako rezerwat.
Odpowiedz
CUDNA
2013-03-23 09:10:58
0 0
@TOP - 'Część właścicieli działek w Limanowej-Sowlinach jest przeciwna zmianom'
Czy to jakaś tajna grupa mieszkańców Sowlin, ile domów? przy których ulicach? To dałoby trochę światła na rzekomy problem.

'Jak oni mają żyć pośród hałasu i spalin, dochodzących z jednej strony od ulicy Krakowskiej a drugiej od ulicy Lipowej?'
Słowa 'Jak oni' kto i o kim to powiedział?

Przed kościołem będzie mniejszy ruch samochodów. Obecnie wiele aut z ulicy Witosa skręca w Krakowską, następnie w ulicę Janusza Kusocińskiego - dłuższa droga i więcej hałasu oraz spalin. Tylko obok dwóch domów nieco może się pogorszyć.
Popieram pomysł przedmówców - można sprzedać w Sowlinach i kupić posiadłość w bieszczadach!
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-23 09:22:06
0 0
wielkie halo o rondo ... ja popieram pomysł ronda nie pasuje mieszkańcom, że hałas ?? Ekrany mieli to też im nie pasowały ... a tak szczerze to po zbudowaniu ronda będzie tak samo jak jest teraz obecnie to po co takie problemy
Odpowiedz
zabawny
2013-03-23 09:23:43
0 0
Do wczoraj można było mieć wrażenie. że tylko w Łososinie są konfliktowi „informatorzy”.:)))
Odpowiedz
Dunior
2013-03-23 09:24:52
0 0
nie bardzo rozumie porstety, przeciez teraz i tak caly ten ruch drogowy leci obok domów na ulicy krakowskiej i pilsudksiego. Rondo ma poprawic plynnosc ruchu na skrzyzowaniu.
Natomias zatstanawiam sie, ile osob bedzie przekraczac linie ciągłę na rondzie turbinowym. To przeciez nowosc w naszym i osciennych powiatach ;-)
Odpowiedz
explorer
2013-03-23 09:28:24
0 0
Dla narzekających niech burmistrz wykupi lub wybuduje domy , a przejmie budynki pod budowe i po kłopocie. A o bieszczadach nie ma mowy bo i w bieszczadach sie bezrobocie powiększy, samochodów przybędzie.
Odpowiedz
tomek12031
2013-03-23 09:56:08
0 0
Ludzie w Limanowej są zbyt zacofani by zacząć iść do przodu, by się jakoś rozwijać. Wolą całe życie narzekać, bo to potrafią najlepiej !!!
Odpowiedz
anilec
2013-03-23 10:05:09
0 0
Mieszkańcy dobrze wiedza, iż to rondo z czterema ulicami poprawi płynność, więc nie będą poruszające się samochody w żaden sposób wpływać negatywnie na hałas.
Tu nie wiadomo o co chodzi, a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o JAK NAJWIĘKSZE PIENIĄDZE ZA TERN ZAJĘTY POD POSZERZENIE ULICY.
Odpowiedz
anilec
2013-03-23 10:09:19
0 0
cd.
może domagają się ekranów betonowych? HAHA.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-23 10:23:05
0 0
Jak nie wiadomo o co chodzi, to...

Czytam te wszystkie komentarze i się zastanawiam, kto ten protest wystosował? Niech tutaj napisze merytorycznie, o co 'biega'. Przecież do wojewody napisali, do starosty napisali - wychodzi na to, że pisać umieją;)
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-23 10:26:48
0 0
'Zrobienie czwartego wylotu, wg koncepcji Pana Burmistrza oznacza, iż większość tego ruchu będzie się odbywała pod oknami mieszkańców Sowlin.'

To teraz którędy się odbywa? Korytarzem powietrznym czy jakimiś tunelami?

Rondo nie zwiększy natężenia ruchu a jedynie usprawni go! Ludzie bajdurzycie w tym proteście...
Odpowiedz
TuTejsza
2013-03-23 10:45:42
0 0
Świetny pomysł! Nie rozumiem oburzenia mieszkańców, przecież mieszkanie w centrum miasta wiąże się z dużym natężeniem ruchu pod oknami. To w takim razie miasto ma się nie rozwijać? Skoro chcecie mieszkać w bardziej ustronnym miejscu to przecież możecie przeprowadzić się na obrzeża, a za pieniądze ze sprzedaży terenu z pewnością starczy na mały domek z ogródkiem w ciszy i spokoju....
Odpowiedz
tedi089
2013-03-23 10:46:48
0 0
W tej wiosce jaką jest limanowa każdy chciałby mieć super drogę pod sam dom ale jeżeli ktoś chce zrobić aby ułatwić życie innym to należy to za wszelką cenę zablokować. Ciekawe co powoduje większy hałas i więcej spalin stojące w korku samochody z zirytowanymi kierowcami czy płynny ruch. Ludzi bądźcie rozsądni przy tak wysokim bezrobociu jak w naszym powiecie każda inwestycja drogowa która może zachęcić do inwestowania w tej zapadłej dziurze jest dobra.
Odpowiedz
CUDNA
2013-03-23 11:34:03
0 0
Mądrzy mieszkańcy Sowlin wiedzą, że sprzeciw może uniemożliwić poszerzenie ulicy i wybudowanie chodników wzdłuż ulicy Lipowa, a to byłoby złe rozwiązanie dla pieszych. Ulica lipowa jest do ulicy Piłsudskiego, więc te dwa rozdzielające schody zapewne zostaną zlikwidowane.
Odpowiedz
Aerwin
2013-03-23 11:58:41
0 0
Kur... jak zwykle festiwal narzekania w wykonaniu polaków cebulaków. I tak im ku... te samochody jeżdżą pod oknami to o ch... chodzi.
Zjazd na ulicę lipową jest świetnym pomysłem przyszłosciowym. Za 15 lat znowu będziemy rondo przebudowywać bo się okaże za ciasne? 15 lat temu w Limanowej ruchu nie było prawie w ogole. To co bedzie za 15 lat. Ludzie ogarnijcie się i trochę wyobraźni. Ponadto zjazd na Lipową usprawni w przyszłości remont Piłsudskiego. Ale ch... lepiej narzekać -_-
Odpowiedz
terorist
2013-03-23 12:20:33
0 0
Ale remontu Piłsudskiego nie będzie bo go znów mieszkańcy Sowlin oprotestują bo jak będzie nowy asfalt to auta będą za szybko jeździć. Puknijcie się w czoło protestujący, przeproście za te wypociny i już się nie wychylajcie. Tylko zapomnieliście jeszcze oprotestować w tym proteście, że będzie otaczarnia i cały dym wiatr będzie do was zaganiał i w związku z tym będziecie mieć prawdziwą klęskę ekologiczną.
Odpowiedz
dyziu
2013-03-23 13:20:02
0 0
Trzeba powiedzieć wprost czego najbardziej się obawiają część właścicieli tych działek w Limanowej-Sowlinach i jest przeciwna zmianom. Ano jak wiadomo odcinek ul.lipowej który jest dzisiaj drogą ślepą ma być połączony z rondem i powstanie normalny ruch samochodowy. Już nie będzie można absolutnie jak do tej pory odbywa się, użytkować tego odcinka przez dzieci urządzające wszelkie rodzaje zabawy i jazdy na rowerkach bez opieki dorosłych oraz koniec parkowania samochodów na tej jezdni lecz na własnej posesji przez tych mieszkańców i to jest ten ból.
Odpowiedz
videvinci
2013-03-23 13:37:09
0 0
Mnie zupełnie nie dziwią protesty, taka ruchliwa droga pod oknami realnie wpływa na komfort mieszkania. Zwiększony ruch to także zwiększona ilość spalin i zła jakość powietrza jakim mieszkańcy oddychają. Nie wspominam już o hałasie który jest czynnikiem zdecydowanie wpływającym na zdrowie i samopoczucie. Jeśli chodzi o aspekt materialny, to taka droga pod oknami zmniejsza wartość mieszkania, działki o kilkanaście procent. Zresztą, wie o tym dobrze Pan Redaktor, bo sam miał widmo ekranów za oknami które mogły zmniejszyć wartość Jego mieszkania o kilkadziesiąt tysięcy złotych. To są racjonalne argumenty.
Odpowiedz
Aerwin
2013-03-23 13:54:34
0 0
Też średnio mi się podoba widmo normalnego ruchu na ulicy Bronisława Czecha, ale miasto się ciągle rowija i brak niektórych inwestycji doprowadzi do tego, że Limanowa się po prostu udusi w sobie.

terorist - ah Ci źli mieszkańcy sowlin :D

dyziu - tak naprawdę nie wiadomo kto dokładnie protestuje i dlaczego, więc takie dywagacje są nie na miejscu ;)

Zresztą w sumie się zastanawiam czy naprawdę jest sens robienia tego zjazdu. Na Lipową można dostać się od strony kościoła, koło opuszczonego zajazdu. Jest sens przeprojektowywać cały plan ronda, tylko po to żeby kierowcy nie nadkładali 500 metrów ? I to w dodatku tylko Ci, którzy jadą od strony Witosa.
Odpowiedz
miro
2013-03-23 14:17:44
0 0
witam
jeżeli ktoś z czytających ma znajomych w Pcimiu niech się zapyta czy są zadowoleni z tego że zakopianka (obwodnica)zamknęła ich przed zwiedzającymi .Pamiętajcie że Limanowa żyje z drobnego handlu ,punktów gastronomicznych. Jak mamy otworzyć się na turystykę to nie możemy stać się tylko przelotówką którą turyści pojadą w kierunku Nowego Sącza.
Odpowiedz
namoR
2013-03-23 15:31:52
0 0
Przykro mi sie jakos zrobilo z tego powodu, ze po raz kolejny czytam publikacje o sporach, skargach i sprzeciwach. Widze ze nie jest latwo byc Burmistrzem czy Starosta, jest to z pewnoscia nielatwy zawod w dzisiejszych czasach...

Z jednej strony mieszkancy chca aby budowano nowe drogi, piekne chodniki, aby remontowano ulice, prawdopodobnie nikt z mieszkancow nie lubi stania i czekania w korkach itd...a z drugiej strony sa mieszkancy ktorzy tego nie chca, szczegolnie Ci ktorzy maja dzialki lub mieszkaja obok przelotowych lub prowadzacych do lub z miasta drog. Hmmm...ciezki orzech do zgryzienia.

Ja tylko jedno napisze iz wybierajac miejsce zamieszkania w jakimkolwiek miejscu obok drogi, musimy sie liczyc z tym ze liczba samochodow w Polsce w ostatnich latach diametralnie wzrosla, co za tym idzie to potrzeba przebudowy, zmian i pracy nad droznoscia wielu ulic, skrzyzowan i rond.

Uwierzcie mi Panstwo, jest duzo lepiej zeby te samochody szybciej przejechaly obok Panstwa domow i mieszkan, niz aby staly w korku i wydzielaly potezna ilosc spalin pod Panstwa oknami.
Odpowiedz
Janek64
2013-03-23 15:36:10
0 0
E tam namoR nie badz smutasem u nas to tak jest! Decydenci zdecyduja my zablokujemy i tak sie wciaz wszystko kreci wszyscy maja zajecie A droga co tam droga kiedys nas nauczono ze i tak nam zrobia .Pozdrowionka
Odpowiedz
namoR
2013-03-23 15:53:08
0 0
@Janek64
Jezeli mowisz ze to po prostu norma i nic w tym przypadku nie wybiega poza granice zgodnego dialogu spolecznego i wspolpracy ze spoleczenstwem, to w takim nic mi nie pozostaje jak tylko uwierzyc w Twoje slowa... ;)
Nie bede smutasem, juz usmiech powrocil na moja twarz :))
Pozdrawiam i milego weekendu zycze wszystkim.
Odpowiedz
Janek64
2013-03-23 16:05:08
0 0
Romeczku troche przesadzilem w tym komentarzu. Znow nie jest tak do konca he he jak napisalem Smutno tylko z jednego powodu przegranej z Ukraina wczoraj .Jeszcze dzisiaj boli. Rowniez Pozdrawiam cala Twoja rodzinke :)
Odpowiedz
namoR
2013-03-23 16:11:38
0 0
Janek, wszystko rozumiem, w takim razie mam tylko jedna rade dla wszystkich na zmniejszenie tego bolu:

♫♫♫...♫♫♫....♫♫♫...Polacy, nic sie nie stalo....♫♫♫...♫♫♫...♫♫♫...

Juz niedlugo Bialo-Czerwoni podejma San Marino...bedzie dobrze.
Odpowiedz
CyberLuke
2013-03-23 17:41:26
0 0
Osoby nie znające problemu powinny mieć zakaz wypowiadania się, gdyż nie dotyczy to ich działek. Wszystkich chętnych (zwłaszcza 'kierowców') chcących poznać plan, który przedstawili mieszkańcy zapraszamy na sesję Rady Miasta we wtorek 26 marca 2013 o godz 10.00 do Urzędu Miasta. Przeciwko rondu nikt nie protestuje wręcz przeciwnie w planie mieszkańców przedstawiona została inwestycja 2 rond oraz mostu obok zajazdu i puszczenia ruchu tą stroną. Jeżeli chodzi o wzrost bezrobocia (dla wszystkich mających jakiekolwiek nadzieje) - nie spadnie - gdyż jak znam życie Pan Burmistrz zleci to napewno prywatnym firmom spoza Powiatu Limanowskiego (proste taniej wyjdzie). Jeżeli chodzi o korki to spójrzmy prawdzie w oczy PRZYCZYNĄ nie jest tylko Biedronka, bo jak jej nie było także były. Głównym problemem są parkingi przy szpitalu na ulicy Piłsudskiego, ileż byłoby miejsca gdyby zostały przeniesione gdzieś indziej. Pozdrawiam i zapraszam na sesję Rady Miasta.
Odpowiedz
namoR
2013-03-23 18:08:08
0 0
@CyberLuke
Jak Pan/Pani uwaza, kto powinien projektowac i planowac koncepcje remontow i przebudowy skrzyzowan i drog, Generalna Dyrekcja Drog Krajowych i Autostrad czy moze mieszkancy?

Przepraszam wszystkich ktorych urazilem za to, iz wypowiedzialem sie i napisalem moja opinie w komentarzu nr 32 mimo tego, ze w zadnym stopniu nie dotyczy to mojej dzialki.

Zycze wszystkim powodzienia w rozwiazaniu konfliktu. Pozdrawiam i zycze dobrej i milej Niedzieli Palmowej.
Odpowiedz
Doradca
2013-03-23 19:10:52
0 0
Może Mieszkańcy zgodziliby się na zamianę?. Bliżej Rynku lub w spokojnym miejscu na uboczu gdzie nie ma hałasu i spalin, dochodzących z jednej strony od ulicy Krakowskiej a drugiej od ulicy Lipowej.
Odpowiedz
znany
2013-03-23 19:32:48
0 0
...'- To nie jest atak na burmistrza, chodzi nam o nie do końca przemyślane decyzje, które w dodatku nie są omawiane z mieszkańcami. Przecież o całej sprawie przeczytaliśmy na portalu limanowa.in - nie ukrywają oburzenia. - Nikt nie powiedział o przesunięciu granic na niekorzyść właścicieli działek, bez ich wiedzy i zgody dokonano pomiarów geodezyjnych. Przecież plan przebudowy skrzyżowania wykonany przez GDDKiA nikogo nie krzywdził, po co to zmieniać? - dopytują...'

Przykre, bo już kolejny raz, obecnie rządzący, zaskakują mieszkańców, tak samo było w przypadku próby utworzenia wspólnego 'dworca'.
Oby sytuacja się nie powtórzyła.
Oby ta sytuacja nie była powodem opóźnienia budowy, bo przecież sama koncepcja i nowy kosztowny projekt, nie spowoduje poprawy sytuacji komunikacyjnej w tej części Miasta.
Funkcjonujemy w takiej, a nie innej sytuacji prawnej i władze muszą o tym wiedzieć.
Komuna już się skończyła i władze nie mogą robić co im się podoba i nie liczyć się z ludźmi.
Protesty przy budowie ronda na Wesołej, opóźniły o kilka lat budowę, oby tak tutaj nie było, bo nawet najbliższa przyszłość jest wielką niewiadomą.
Odpowiedz
mikelik5
2013-03-23 19:33:53
0 0
otaczarnia NIEEE!!!!!!!
sciany dzwiękoszczelne NIE!!!!!!
rondo NIEEEE!!!!!
w tej Limanowej nic nie chcą narzekaja kłucą sie wyeksmitowac z dala od ludzi żeby nie przeszkadzali i brac sie do roboty
Odpowiedz
Julek
2013-03-23 19:38:20
0 0
Limanową zaorać, odebrać prawa miejskie. Miejsowość o takiej mentalności mieszkańców nie powinna być miastem!

Jak komuś przeszkadza ruch samochodow to zapraszam na stoki Jaworza i Sałasza. Sporo działek jest na sprzedaż i gwarantuję, że żadna obwodnica tam nigdy nie zostanie wybudowana.
Odpowiedz
znany
2013-03-23 19:44:41
0 0
Bo widzisz bycie burmistrzem nie jest takie proste jak się niektórym wydawało.
Z ludźmi trzeba umieć rozmawiać, a to trudna sztuka, nie wystarczy za plecami robić projekty, bo może się okazać, że to makulatura.
Ludzie mają niezbywalne prawo dbać o swoje interesy i nie wolno im tego zabraniać.
Jeżeli chcesz mieć wygodę czyimś kosztem, to w tym koszcie powinieneś uczestniczyć.
Logiczne, nieprawdaż?
Odpowiedz
Julek
2013-03-23 19:47:42
0 0
I jeszcze jedno, żeby nie Szpital, Urząd Skarbowy i Starostwo to moja noga i koła samochodu mojego nigdy by w tym zaścianku nie zgosciły. Tylko obowiazki mnie tam zwołują, bo przyjemność mam gdzie indziej bywać, nie w dziurze, gdzie nawet zaparkować nie ma gdzie.
Odpowiedz
bearchen
2013-03-23 20:34:16
0 0
Przeciez nikt nie protestuje przeciwko budowie ronda.
Ludzie, czytac nie umiecie?
Odpowiedz
niezbytznany
2013-03-23 22:47:43
0 0
Drodzy zwolennicy udrażniania ul Lipowej
1. GDDKiA zaprojektowała w tym miejscu rondo 3-wylotowe (bez włączania do niego ul Lipowej). Na projekt i wykonanie Miasto NIE WYDA ANI ZŁOTÓWKI. W związku z upłynnieniem ruchu od Bochni korki na ulicy Witosa znikną.
2. Rondo 4-wylotowe to pomysł Burmistrza. Miasto MUSI Z WŁASNEJ KIESZENI SFINANSOWAĆ PROJEKT, WYWŁASZCZENIE, WYKONANIE I GDDKiA nie dołoży na to ani grosza (są na to dokumenty sygnowane przez wicedyrektora GDDKiA Pana A. Kolibka). Burmistrz ŚWIADOMIE WPROWADZA TU WSZYSTKICH W BŁĄD mówiąc o domniemanym zwrocie kosztów przez GDDKiA. NIE LICZCIE NA TO
3. Ruch z ronda udrożnioną Lipową wyprowadzony zostanie na JEDNOJEZDNIOWY most, na którym ruchem ma zawiadować sygnalizacja świetlna. W godzinach szczytu, uradowani rozwiązaniami Biedy, Mieszkańcy będą stać w korku do świateł na moście, a sznur samochodów kipiący z Lipowej zablokuje rondo. Śmiem zwrócić uwagę, że takiej sytuacji nie byłoby przy rondzie 3-wylotowym.
4. Tiry i autobusy oczywiście nadal pojadą przez Piłsudskiego i Rynek, więc co to za obwodnica nie wyprowadzająca ruchu ciężarowego z Miasta???
5. W 1997 roku, w czasie powodzi znacznie ucierpiał Kościół w Sowlinach. Wtedy istniała bariera w postaci schodów i krawężnika między Lipową i Piłsudskiego. Jeżeli ona zniknie to cała woda z Granicznej, Piłsudskiego, Witosa (jest tam spad) popłynie...
6. Oprócz ogromnego ruchu kołowego w tym rejonie istnieje też coś takiego jak ruch pieszych. Proszę przyjrzeć się uważnie mapce ronda. Ludzie (w tym małe dzieci) przechodząc z Lipowej na Piłsudskiego muszą przejść przez 3 wysepki i 4 jezdnie !!! Do tej pory była to jedna jezdnia, a potrącenia i tak były.
7. Burmistrz od maja 2012 wiedział o proteście głównego poszkodowanego.
8. Półgębkiem (w czerwcu 2012) osoba a Rady Miasta poinformowała pozostałych Mieszkańców o planie udrażniania Lipowej i rondzie 4-wylotowym, kwitując to stwierdzeniem 'TAK MUSI BYĆ'
9. W sierpniu 2012 reszta poszkodowanych zgłaszała pisemne protesty do Biedy i GDDKiA.
10. Burmistrz ANI MYŚLAŁ INFORMOWAĆ O TYM KOGOKOLWIEK, W TYM RADY MIASTA, MÓWIĄC ŻE WSZYSTKO PRZEBIEGA Z PLANEM.
11. W grudniu 2012 na prywatne działki przy Lipowej i Piłsudskiego WESZLI BEZ ZGODY GEODECI. Niechętnie powiedzieli, że chodzi o budowę ronda. Okazuje się, że jedna z działek zostanie zawężona o 6 metrów, co spowoduje, że nie da się na niej nawrócić stojącego pod domem pojazdu.
12. Burmistrz raczył się spotkać z Mieszkańcami 28.12.2012 (uchwała Rady Miasta była 24.04.2012!!!). Na spotkaniu Mieszkańcy dowiedzieli się o UNIKALNOŚCI rozwiązania Biedy (Drogi Czytelniku przeczytaj jeszcze raz punkt 1 i 2).
13. W Styczniu 2013 doszło wreszcie do spotkania z Radą Miasta, która do 28.12.2012 NIE MIAŁA ZIELONEGO POJĘCIA O PROTEŚCIE MIESZKAŃCÓW. BURMISTRZ 'UDUSIŁ PISMA W BIURKU' I W NAJLEPSZE WYDAWAŁ MIEJSKIE PIENIĄDZE NA PROJEKT OSZUKUJĄC WSZYSTKICH NA OKOŁO.
14. Wbrew temu co Komentujący na tej stronie wpisują, potencjalni poszkodowani tą debilną inwestycją nie są bandą kołtunów mówiących Liberum Veto. W sierpniu 2012 Burmistrzowi i GDDKiA oraz w grudniu 2012 Radzie Miasta zaproponowano inne rozwiązanie: NOWE RONDO NIECH POZOSTANIE 3-WYLOTOWYM (JEGO BUDOWA NIE KOSZTUJE MIASTA ANI ZŁOTÓWKI)NATOMIAST NALEŻAŁOBY ULICE CZECHA POPROWADZIĆ DALEJ POŁUDNIOWYM NADBRZEŻEM PRZEZ TERENY PRZY SPALONYM ZAJEŹDZIE, W MIEJSCU WALĄCEGO SIĘ MOSTU WYKONAĆ POD INNYM KĄTEM NOWY I RUCH W OKOLICY PARKINGU WŁĄCZYĆ DO ULICY KRAKOWSKIEJ. DROGA BIEGŁABY NIE W OSIEDLU DOMÓW ALE PO NIEUŻYTKACH, A DZIAŁKA NA KTÓREJ JEST PARKING TO WŁASNOŚĆ MIASTA!!! DLA PŁYNNOŚCI RUCHU TU NALEŻY WYBUDOWAĆ RONDO, KTÓRE W PRZYSZŁOŚCI MOŻNA NAWET POŁĄCZYĆ Z ULICĄ KAMIENNĄ, KTÓRA W PLANACH MIASTA MA BYĆ PRZYSTOSOWANA DO INTENSYWNIEJSZEGO RUCHU KOŁOWEGO!!! Rozwiązanie Mieszkańców jest logiczne, tańsze (bo nie zakłada wyburzania budynków, kosztownych wywłaszczeń), nie przebiega w bezpośredniej bliskości domostw, stwarza możliwość dalszej rozbudowy (duży skrót od Łososiny Górnej do Limanowej, odciążający rondo 'Na Wesołej' i rondo 3-wylotowe w Sowlinach.
15. Pomimo ustawowego okresu 14 dni na odpowiedź na pismo urzędowe Rada Miasta milczy, zajmując się za to premiowaniem pracy, a konkretnie premią dla jednej osoby.

Drogi czytelniku, zanim ponownie napiszesz o wyjeździe w Bieszczady i działkach na stokach Jaworza, dokładnie przemyśl czy za pieniądze za wywłaszczenie z 2 arów gruntu wybudujesz nowy dom, przeczytaj ze zrozumieniem ten post jeszcze raz, wyciągnij wnioski z obu koncepcji budowlanych i zastanów się też jak wygląda demokracja w Mieście Limanowa. Zbliżają się wybory do samorządów, a ty masz wpływ na to kto będzie w Twoim mieście rządził. Pewne osoby wystawiły już sobie ocenę. Oby Twoja nieobecność przy urnie lub bezmyślne głosowanie nie spowodowało, że kolejne debilne inwestycje dotkną Cię bezpośrednio i ktoś Ci zaproponuje stoki Jaworza...
Odpowiedz
znany
2013-03-23 23:44:43
0 0
niezbytznany:) to jest bardzo rzeczowy głos w dyskusji!
To są konkretne i autentycznie bardzo dobre rozwiązania alternatywne!
Prężenie muskułów przez Pana Biedę, podobnie jak to było w przypadku tzw. wspólnego 'dworca', do niczego dobrego nie prowadzi!
Dlatego, jak to wyżej napisałem, zawsze warto najpierw rozmawiać, a nie działać z zaskoczenia!
A gdzie w tym wszystkim są radni z tego Osiedla? Czyżby tylko do potakiwania i przyklaskiwania Panu Biedzie, niezależnie od racji i okoliczności?
Odpowiedz
anilec
2013-03-23 23:53:32
0 0
@niezbytznany - mini-obwodnica obok strzelnicy, co Ci strzeliło do głowy, NO chyba że będziemy czekać jedno-dwa POKOLENIA, ponieważ z tej krętej ścieżynki również po prywatnych polach o bezdrożach szybo droga nie powstanie.
Ktoś z wyjazdem w Bieszczady miał dobry pomysł, przeciwnie do stoku Jaworza - nie chciałbym mieć takiego sąsiada ... HAHA ...
Odpowiedz
znany
2013-03-24 00:04:06
0 0
Anilec, a Ty którą działkę chcesz Miastu przekazać, skoro tak 'kozakujesz' w imieniu innych?
Najpierw nauczcie się rządzić, bo rządzenie, to nie to samo co skok na kasę.
Odpowiedz
anilec
2013-03-24 00:04:34
0 0
@znany - Już niedziela, pójdziesz ko kościoła, pomodlisz się, na pewno Ci się polepszy. Pozdrawiam.

Aha, mam i ja koncepcję na obwodnicę; Piłsudskiego - Graniczna, Wierzbowa, Zacisze, Bujaka, Metalowców, Willowa - Witosa. HAHAHA...................!
Odpowiedz
znany
2013-03-24 00:07:15
0 0
No niech Pan popatrzy Panie Burmistrzu z kim musi Pan współpracować, no ale to Pana wybór. Jak Pan sobie dobrał współpracowników, to tak Pan ma, niestety.
Odpowiedz
anilec
2013-03-24 00:09:47
0 0
DZIĘKUJĘ - Cała przyjemność po mojej stronie.
Odpowiedz
znany
2013-03-24 00:12:30
0 0
Wazelina tak właśnie ma:)))
Odpowiedz
anilec
2013-03-24 00:18:06
0 0
Tak, powiat to docenia.HA...
Odpowiedz
Lumpex
2013-03-24 07:25:21
0 0
To rondo jest potrzebne jak żadne inne więc niech powstanie za wszelką cene!!!
Odpowiedz
GPP
2013-03-24 10:14:38
0 0
Potrzebne jest kompleksowe rozwiązanie problemów komunikacyjnych, a nie pseudo obwodnica z trzystoma miejscami parkingowymi (od cmentarza do LDK), mini rondem o średnicy ruchu kołowego około 7m (mniejszej niż 90% samochodów osobowych posiada promień skrętu)i wpuszczenie całego tego ruchu na walący się most przy ulicy Grunwaldzkiej.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-24 11:21:43
0 0
Panie @niezbytznany - w końcu rzeczowy głos, który nieco rozjaśnia temat. Punkt 14 - ciekawy pomysł, ale podejrzewam, że nie do zrealizowania przez najbliższe dwie dekady. To ja teraz może 'ugryzę' temat z innej strony - komu zależy, czytaj kto ma w tym interes, żeby był ten czwarty wylot z ronda w stronę Lipowej? ;)
Odpowiedz
tedi089
2013-03-24 12:03:10
0 0
To najlepiej niech zostanie tak jak jest. Nadal będzie trzeba stać w korkach mieszkańcy będą mieć 'ciszę i spokój'. Bądźmy szczerzy limanowa już od dawna nie jest punktem odwiedzin turystów tylko kolejną miejscowością przy trasie a gdyby nie urzędy i szpital to mieszkańcy powiatu by do niej nie zaglądali. Może najlepszym pomysłem było by wybudować drogę od zakopianki do sącza s pominięciem limanowej.
Odpowiedz
anilec
2013-03-24 14:18:34
0 0
@niezbytznany
Odniesienie do kilku Twoich punktów.
3/ ruch rozłożony na dwie drogi odciąży Piłsudskiego, zmniejszy korki.
4/ to nie będzie obwodnica, lecz lokalna droga którą łatwiej będzie pokonać odcinek Sowliny Limanowa i odwrotnie.
5/woda popłynie również nowo wybudowanym odcinkiem ulicy lipowej do potoku, krakowską jak dotychczas ponieważ jest spadek. Będą studzienki ściekowe.
Następna powódź stulecia dopiero za 84 lat:)
6/ będą przejścia dla pieszych!
11/ jak nie da się zawrócić, można wycofać!
14/ całkowicie niedorzeczny pomysł.

Mieszkańcy limanowej nie są aż tak głupi, jak Ci się wydaję.
Odpowiedz
znany
2013-03-24 20:28:31
0 0
'...14/ całkowicie niedorzeczny pomysł.'

No to mam pytanie, czy 'dorzeczny' był pomysł i budowa ronda na końcu Kopernika. Przecież sytuacja jest zupełnie analogiczna.
O ile Kamienną wystarczy poszerzyć i do lokalnego ruchu w zupełności wystarczy, to tam trzeba wybudować 2 km zupełnie nowej drogi z mostem na potoku, rondem na MBB, lub wiaduktem i wykupem całego terenu, a jednak rondo wybudowano, nieprawdaż?!
To czemu wtedy nie protestowałeś?
Odpowiedz
shakira
2013-03-24 22:31:02
0 0

Ja mieszkam na ulicy Piłsudskiego blisko ulicy i teraz ruch jest nie do wytrzymania jak jadą większe auta to aż trzęsie szybami w oknach a mam ulice z jednej strony domu a według przebudowy będzie ona po obu stronach mojego domu to jakaś masakra gorzej niż w getto chyba was wszystkich p*******!!!

Odpowiedz
anilec
2013-03-24 23:34:53
0 0
Jeżeli dla Ciebie jest to porównanie, to ja dziękuję za dalszą wymianę opinii na ten temat.

@shakira - Większe auta będą poruszać się tylko po jednej Twojej stronie. Natężenie hałasu powodują nierówności na drodze, ciężarówka sama z siebie nie jest zbyt hałaśliwa. z ulicy Lipowej 'trzęsienia szyb' nie będzie. Rondo i nowa nawierzchnia jezdni znacznie polepszy komfort mieszkańcom - trochę cierpliwości.
Sam wiem jak dawniej budziły mnie w nocy pędzące kolosy, po modernizacji drogi jest całkiem znośnie.
Jakoś okien ma istotny wpływ na komfort w domu.
Odpowiedz
CyberLuke
2013-03-25 00:36:40
0 0
anilec
No nie mogę 'ciężarówka sama z siebie nie jest zbyt hałaśliwa' - Przejazd zaledwie jednej ciężarówki o dopuszczalnym nacisku 10 ton na oś niszczy drogę tak samo jak 160 tys. aut osobowych jeżeli tego nie wiesz radzę sobie załatwić jak najzwłoczniej wizytę w poradni psychologicznej - przykładowo taka pusta ciężarówka Biedronki z naczepą może wynieść od ok. 13 do ok. 20 ton. Teraz weź głęboki wdech i zastanów się ile może wynosić pełny załadunek w zależności od towaru takiego tira i pomyśl przy okazji jaką ilość wynosi dowóz towaru w ciągu jednego dnia. Nie będę Ci tego przeliczać na decybele, gdyż poziom twych wypowiedzi jest zbyt niski. Mam nadzieję że pojawisz się na sesji Rady Miasta, skoro to dla Ciebie nie jest hałaśliwe.
Odpowiedz
anilec
2013-03-25 15:29:13
0 0
@CyberLuke
'- Przejazd zaledwie jednej ciężarówki o dopuszczalnym nacisku 10 ton na oś niszczy drogę tak samo jak 160 tys. aut osobowych jeżeli tego nie wiesz radzę sobie załatwić jak najzwłoczniej wizytę w poradni psychologicznej -'

Pani shakira mówiła o tym że trzęsą się szyby w oknach i na tą wypowiedź odpowiadałem.
Do którego lekarza specjalisty Ty chodzisz, możesz mi go poleci? hahaha.
Odpowiedz
tedi089
2013-03-25 17:27:47
0 0
To najlepiej niech zostanie tak jak jest. Nadal będzie trzeba stać w korkach mieszkańcy będą mieć 'ciszę i spokój'. Bądźmy szczerzy limanowa już od dawna nie jest punktem odwiedzin turystów tylko kolejną miejscowością przy trasie a gdyby nie urzędy i szpital to mieszkańcy powiatu by do niej nie zaglądali. Może najlepszym pomysłem było by wybudować drogę od zakopianki do sącza s pominięciem limanowej.
Odpowiedz
Jehowy
2013-03-28 13:51:48
0 0
@Julek ..znajdo kielecka. Nikt Cię tu nie zapraszał jak ci się Limanowa nie podoba to zwyczajnie 'spieprzaj dziadu'
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-28 14:05:13
0 0
Jehowy - Wiesz, że w niektórych komentarzach przeginasz?

Ale w tym przyznam Ci 1000% racji.

;).
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Koncepcja ronda i skarga na burmistrza"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in