Baner
22°   dziś 16°   jutro
Wtorek, 07 maja Benedykt, Gizela, Elżbieta, Ludomira, August

Koncepcja nie podoba się 'wpływowym'?

Opublikowano 04.10.2012 08:56:19 Zaktualizowano 05.09.2018 10:45:30 top
41 10572

Limanowa. Wczoraj Urząd Miasta Limanowa opublikował informację o 'poprawie komunikacji w mieście' - przebudowie ulic Kopernika i Targowej. 'Szkoda tylko, że nie pomyślano o tym wcześniej, kiedy o dofinansowania było o wiele łatwiej. Przyczyna pewnie tkwi w tym, że koncepcja ta, z niewyjaśnionych powodów nie podoba się kilku wpływowym osobom' - informuje Miasto.

- Trwają prace, których celem jest udrożnienie przejazdu przez miasto. O tym, jak ważna to sprawa, nikogo nie trzeba przekonywać - pisze Urząd Miasta Limanowa. - Zakorkowane miasto,  to nie tylko strata czasu kierowców i tony spalin zatruwające wszystko dookoła, to również  paraliż gospodarczy miasta. Szerokim łukiem omijane są miejscowości przez które nie można przejechać i w których nie można się zatrzymać.
W dalszej części informacji UML podaje, że Limanowa to centrum handlowo-administracyjne dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców okolicznych  gmin. - Dzięki nim prosperuje  kilkadziesiąt sklepów, barów, kafejek i punktów usługowych,  zatrudniających  co najmniej kilkaset osób - pisze Urząd. -  Czy tak pozostanie, jeśli nie poprawimy komunikacji w mieście i nie utworzymy odpowiedniej  ilości miejsc parkingowych? Strata  tych miejsc pracy  grozi  degradacją miasta i  nie możemy do tego dopuścić. Wielokrotnie obiecywanej  obwodnicy nie wybudowano  nawet wtedy kiedy o pieniądze było o wiele łatwiej niż dzisiaj, dlaczego? – każdy ma ten temat swoją teorię. Tak, czy owak, obwodnicy nie ma i niezależnie jak bardzo byśmy o nią dzisiaj zabiegali,  w najbliższych kilku latach nie będzie. Dlatego wysiłek inwestycyjny miasta w najbliższych latach musi doprowadzić do rozwiązania problemów komunikacyjnych.  Ponieważ znaczną część  ruchu  w mieście stanowi tranzyt po drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, będziemy  usilnie  zabiegać u zarządców  tych  dróg o należyty udział w  inwestycjach.

Etap pierwszy według urzędu to trwająca od maja przebudowa ciągu drogowego ul. Kopernika – Targowa – Moniuszki – Berlinga (łącznie 1600 m), wraz z remontem  i podniesieniem mostu na potoku Mordarka.  Powstają dwa ronda na skrzyżowaniu ulic Matki Boskiej Bolesnej, Targowej, i Moniuszki, oraz na skrzyżowaniu ulic Kopernika i Targowej. Inwestycja ta kosztująca 7 milionów złotych jest  dofinansowana z funduszy zewnętrznych w wysokości 2,5 miliona złotych.

- Są osoby kwestionujące celowość budowy ronda na skrzyżowaniu ul Kopernika i Targowej, ale nie mają racji,  ponieważ koszt położenia tam asfaltu  jest  taki sam, niezależnie czy to  plac,  czy  rondo.  Po  zmianie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, Jana Pawła II i Kopernika na ruch okrężny,  ciąg ten przejmie  znaczną część ruchu  do Nowego Sącza  z rynku i skieruje na drogę przez  Męcinę, wcale nie gorszą  niż droga przez Wysokie - pisze UML. - Ta nasza inwestycja wraz z zapowiadaną przez GDDKiA na 2013 rok przebudową ul. Piłsudskiego z rondem na „Krzyżowej”,  da efekt porównywalny z zarzuconą jako zbyt kosztowną koncepcją „małej obwodnicy” z estakadami nad ul. Matki Boskiej Bolesnej.  Efekt podobny, a koszty nieporównywalnie mniejsze.  Szkoda tylko,  że nie pomyślano o tym wcześniej, kiedy o dofinansowania było o wiele łatwiej. Przyczyna pewnie tkwi w tym, że koncepcja ta,  z  niewyjaśnionych powodów  nie podoba  się kilku wpływowym osobom.  Widać to po  wysokości  dofinansowania ronda na M.B.Bolesnej. Z ustawy o drogach publicznych wynika, że przebudowę skrzyżowania dróg powinien sfinansować zarządca drogi wyższej czyli w tym wypadku powiat. Tak było w przypadku przebudowy skrzyżowania drogi wojewódzkiej z powiatową „Na Wesołej”, gdzie województwo pokryło główny koszt  budowy, a powiat  dołożył  niecałe 20%. W  przypadku  skrzyżowania na ulicy M.B. Bolesnej jest drastycznie inaczej, rondo kosztuje 1 200 tys. zł a powiat  zadeklarował  tylko 30 tys zł.

Czekamy na odniesienie się do tych słów władz powiatu.

Zobacz również:

Komentarze (41)

konto usunięte
2012-10-04 08:57:51
0 0
A co to i kto to, te ososby wpływowe???
Odpowiedz
mariusz1a3
2012-10-04 09:35:37
0 0
a jak myślisz... cała banda ze starostwa 'naszego ukochanego'
Odpowiedz
capitanprice
2012-10-04 09:39:04
0 0
Proste, Jasiowi nie podoba się to, że ktoś inny chce robić za gospodarza w Limanowej.
Odpowiedz
znany
2012-10-04 09:41:08
0 0
To o czym pisze się w artykule dotyczy zatorów w Rynku. Pozostaje problem ul. Piłsudskiego, a ta koncepcja tego nie rozwiązuje. Jedyna obecnie alternatywa dla ul Piłsudskiego, ale również dobra dla Rynku jest gruntowna modernizacja Trasy wzdłuż rzeki od Sowlin do Kościuszki przez Lipową Czecha Marka i ZA. Ale modernizacja polegająca na poszerzeniu wszystkich mostków i mostów, oraz samej jezdni do standardowych 7m z nową nawierzchnią. Koncepcja o wiele bardziej racjonalna, bo na całej tej trasie jest dosłownie kilka domów blisko drogi. Natomiast ul. Moniuszki i Berlinga, ale również MBB są bardzo gęsto zabudowane i to blokami i domami tuż przy samej jezdni. Ciekawe jakież wpływowe osoby nie pozwoliły zająć się alternatywą wzdłuż rzeki w pierwszej kolejności?:)))
Odpowiedz
KaKropka
2012-10-04 09:55:57
0 0
@znany ogólnie co do koncepcji alternatywnej drogi nad rzeką się zgadzam. Wobec braku realnych szans na dużą obwodnicę jest to dobre rozwiązanie. Jednak patrząc jak wyglądał mostek koło PKS i ulica Kopernika to nie dziwię się, że zabrali się za to na początku. Jeśli udało by się zrealizować obie trasy to znacząco odciążyło by to centrum.
Odpowiedz
kpiarz
2012-10-04 09:58:21
0 0
Ale się musi teraz klawiatura grzać pod palcami Asystenta;) Może pomaga mu nowy członek Zarządu zatrudniony w celu „zmniejszenia kosztów”;)
Odpowiedz
tofik
2012-10-04 10:26:11
0 0
Miasto się rozwija, powiat również ale w drastycznym tempie przybywa linii ciągłych na naszej pięknej krajówce!!! Przede wszystkim na nowych warstwach ścieralnych. Więc władze myślą tu o ministrze finansów, który takimi liniami próbuje łatać kasę państwa. Wystarczy wyjechać drogą 28 w kierunku Nowego Sącza i zobaczyć gdzie można wyprzedzić. W kierunku Mszany również... W taki sposób możemy stworzyć specjalną strefę ekonomiczną ale chyba dla rolników do pasienia bydła.....
Odpowiedz
gueene
2012-10-04 10:31:33
0 0
Ja obserwuję, i widzę:Limanowa się cofa w rozwoju, jest tu mało sklepów, parkingów...można by wymieniać, znam też np. Mszanę Dolną i widzę że tam widać bardziej nowoczesnośc, chociaż parkingów też mało a to dzisiaj podstawa.
Odpowiedz
ebi
2012-10-04 10:46:58
0 0
znany - a gdzież Ty byłeś ze swoimi wspaniałymi poprzednimi Burmistrzami w poprzedniej kadencji? - dlaczego nie złożono wniosku o dofinansowanie ul B. Czecha?
Dlaczego wreszcie tego nie zrobiono?
wiem wiem - nikt cię nie słuchał, no ale to Ty twierdzisz, że było wspaniale!
Odpowiedz
znany
2012-10-04 13:15:28
0 0
ebi, ja doskonale wiem, że Ci się marzy aby było już zrobione wszystko, a Ty byś mógł leżeć bykiem i brać taką kasę, no niestety. Ja rozumiem, że jak się za młodu nic nie robiło, to teraz ciężko:)))
ebi, odpowiedz mi dlaczego wstrzymaliście budowę wodociągu w Łososinie i teraz Ci ludzie cierpią taki wielki niedostatek. ebi, woda to życie!!!
ebi, a obiecywałeś, że teraz to ho, ho i miało być tak pięknie, to czemu narzekasz:)))
KaKropka, oczywiście, most, Targowa i Kopernika, a za resztę pieniędzy, plus obiecywane dotacje z zewnątrz, przynajmniej mosty na trasie wzdłuż rzeki, to by było w sumie już znacznie lepiej. W drugim etapie rondo pod starym kinem i nowa nawierzchnia wzdłuż rzeki. Nie byłoby takich korków jakie są teraz.
Odpowiedz
bearchen
2012-10-04 14:06:08
0 0
@Kpiarz 10/10.
Nie mam nic przeciwko tym remontom, usprawnianiu komunikacji itp itd. Jednak bledem jest zaczynanie 10 rzeczy na raz, z ktorymi sobie potem najzwyczajniej w swiecie nie daja rady. To co sie dzieje w miescie teraz to jeden wielki chaos, a najgorszy w tym wszystkim jest brak wspolpracy ze strony wladz i 'wplywow', zeby wszystko to jakos ogarnac i doprowadzic do porzadku.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-04 14:41:28
0 0
@ kpiarz 'Ale się musi teraz klawiatura grzać pod palcami Asystenta;'

Nie doczekamy się odpowiedzi, po ostatniej reprymendzie i przestudiowaniu wpisów przez biegłych w tej dziedzinie:):):) wyszło, że mimo zapewnień pojawił się cień podejrzeń.
A tego Szef nie lubi :)
Oczywista oczywistość to tylko żart, żeby Pan Asystent nie poczuł się pomówiony.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-04 16:00:13
0 0
Taa jasne ... ta 'obwodnica' będzie spełniac swoej zadanie tylko wtedy gdy wykopiecie sobie tunel : od Biedronki przy ul MB. Bolesnej aż do ul. Kościuszki !
Odpowiedz
videvinci
2012-10-04 16:21:54
0 0
Kazdy finansowanie inwestycji realizuje według swoich koncepcji, pomysłów i możliwości.Przyjęto model starania się o środki na całość inwestycji takie pozyskano.Można też było podzielić inwestycję na dwa etapy zyskując tym samym przy ocenie dodatkowe punkty a drugi etap finansować w mysl założeń nowego rozporządzenia na 2013 które zakłada fo 50% dofinansowaniaoraz do 3mln na zadanie.To moje zdanie ale być może są okoliczności które taki model strategii wyłączają z zastosowania.Każda inwestycja ma swoje uwarunkowania i swoje trudności
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-04 18:45:30
0 0
30 tys... Śmiech na sali! To się Pan Starosta wysilił!
Odpowiedz
exkalibur
2012-10-04 18:55:43
0 0
a dlaczego starosta ma sie wto mieszac jak pan burmistrz wchodzi w jego kompetencje i stara sie za dwoch hahahahah
Odpowiedz
kpiarz
2012-10-04 19:02:03
0 0
Pani @dzasmino, na waciki dla robotników sie dorzucił ;)
Odpowiedz
Janek64
2012-10-04 19:33:58
0 0
Czasem jade sobie do mojego miasta Powiatowego i zauwazam wiele zmian na lepsze Ostatnio bylem wczoraj troche utrudnien na 28 ale mysle ze szybko sie skoncza prowadzone prace . Mialem troche czasu usiadlem sobie na laweczce na runku i napisze ze naprawde jest ladnie duzo mlodziezy i ciekawych rozmow .Zauwazylem ze ludzie omijaja platne parkingi i szukaja miejsc postojowych bezplatnych Najwazniejsze jest zeby byly prowadzone inwestycje bo one pozostana a wladza jak to wladza przychodzi i odchodzi ciagle nowa Pozdrawiam
Odpowiedz
videvinci
2012-10-04 19:36:21
0 0
Nadal nie rozumiem co ma Powiat do inwestycji Urzędu Miasta. Mam wrażenie, że wszelkie pieniądze na takie inwestycje to TYLKO dobra wola i nic więcej.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-04 19:43:46
0 0
Jezeli nie ma harmoni to nie bedzie gralo ! a na sile tez nie ma co uszczesliwiac Mam prosbe do pana Starosty chetnie Lostowka przymie pieniadze i serdecznie podziekujemy mamy troche inwestycji do zrobienia .Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2012-10-04 19:50:14
0 0
@Janek64
Tak sobie patrzylem wczoraj przez kamerke na rynek i sie zastanawialem czy to Ty czy nie na tej laweczce....
Mam nadzieje ze zaparkowales na platnym parkingu aby wesprzec budzet miasta...:)

Jezeli zauwazyles wiele zmian na lepsze, to jest to super dobra wiadomosc, poniewaz czasami czytajac rozne komentarze mam wrazenie ze wiele mieszkancow jakos tak narzeka ze to i tamto i owo.....:)
Pozdrawiam
Odpowiedz
Janek64
2012-10-04 20:07:07
0 0
@ namoR to wiedzialem gdzie usiasc haha. Mysle ze z ciaglego narzekania nic nie przybedzie trzeba sie cieszyc z tego co jest bo zmiany ida na lepsze . Jedynie co podnioslo mi cisnienie to moja wizyta w ZUS chcialem jeden papierek i wystarczylo dwa razy kliknac to znaczy moje nazwisko i drukuj a bardzo mila pani w okienu powiedziala mi ze moge to odebrac dopiero za dwa dni i tego nie rozumiem I znow bede musial odwiedzic moje piekne miasto Powiatowe . NAMOR POZDRAWIAM

Zaluz kamerke to bedziemy mogli ogladac Chicago na zywo a szczegolnie bajkowe noca :)
Odpowiedz
niski
2012-10-04 20:13:58
0 0
przecież to rondo (koło Biedronki) to skrzyżowanie 4 dróg z czego 2 to drogi powiatowe (MBB w kierunku rynku i MBB w kierunku Mordarki. Nie wierzę, że Powiat dołożył tylko 30 tys. złotych. Może to wstępna wpłata?
Odpowiedz
exkalibur
2012-10-04 20:16:00
0 0
@namor jezeli jest techniczna mozliwosc to bardzo chetnie bym skozystal i popatrzyl i troche sie odchamil haha pozdrawiam i ciebie @janek 64 rowniez
Odpowiedz
Janek64
2012-10-04 20:19:36
0 0
@exkalibur dzieki jak chcesz to nastepnym razem moge Ciebie zabrac do walizki he he i zobaczysz na zywo Chicago i namoRka hehe Pozdowionka .
Odpowiedz
namoR
2012-10-04 20:22:44
0 0
@Janek64
To mnie nie strasz, poniewaz ja przy najblizszej wizycie bede chcial odnowic prawo jazdy (mam jeszcze to skladane 'rozowe', ale wazne bezterminowo) no i dowod osobisty (ten zielony z wieloma stronami) tez pasuje mi odnowic. Jedna wizyta w urzedzie chyba wystarczy aby przyniesc zdjecia i oddac stare dokumenty...i odebrac nowe po 15 min....

Kamerek 'live' jest wiele w necie z roznych regionow swiata, wybierzcie ktora sie Wam najlepiej podoba i ktora jest najlepszej jakosci.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-04 20:34:00
0 0
@ namoR Jezeli chodzi o prawo jazdy to czekalem okolo 10 dni na nowe bo zagubilem to troche dluzej niz 15 minut hehe Ale niech Ciebie to nie zniecheca do przyjazdu Panie w Starostwie bardzo mile i profesjonalnie obsluguja Te 9 dni spedzisz na podziwianiu uroku miasta i pieknej ziemi Limanowskiej no i oczywiscie kolege odwiedzisz ;)
Odpowiedz
Doradca
2012-10-04 20:48:26
0 0
@ videvinci masz 100% racji. Pieniądze na takie inwestycje to TYLKO dobra wola i nic więcej.

Napisz nam jak to wygląda przy inwestycjach powiatowych np. przy remontach dróg i budowie chodników?.

Powiat nie wyciąga ręki do nikogo, wie że to jest zadanie powiatu i zna swoje obowiązki.

Widzisz videvinci jak my się świetnie zaczynamy rozumieć.
Co to miasto sobie wyobraża dosyć, że powiat im pozwolił zrobić rondo na drodze powiatowej to jeszcze im to współfinansować.

Rozpasało się to towarzystwo w Mieście:)
Odpowiedz
namoR
2012-10-04 20:49:01
0 0
A wracajac do tematu to chcialbym sie dowiedziec o Waszej opinii...wiec tak, pomijajac sprawy finansowe i osoby wplywowe, poprawa drog i komunikacji w miescie ma sluzyc aby wiecej osob wjezdzalo w miasto czy nie , poniewaz z jednej strony kazde wieksze miasto ma obwodnice czy wieksze ulice przechodzace przez miasto ktore maja za zadanie aby te samochody ktore chca tylko przejechac przez centrum, skorzystaly z tych glownych ulic, z drugiej strony dobrze by bylo aby jak najwiecej ludzi zatrzymalo sie jednak w Limanowej chociaz na chwile aby zwiedzic miasto, cos zjesc i zostawic kilka groszy tu i tam....

Z tego co pisze UM to widze iz raczej wszyscy chca tego aby po prostu nie bylo korkow, poniewaz nikt ich nie lubi....co oczywiscie jest zrozumiale, i nikt rowniez nie chce paralizu gospodarczego miasta...

'.....- Trwają prace, których celem jest udrożnienie przejazdu przez miasto. O tym, jak ważna to sprawa, nikogo nie trzeba przekonywać - pisze Urząd Miasta Limanowa. - Zakorkowane miasto, to nie tylko strata czasu kierowców i tony spalin zatruwające wszystko dookoła, to również paraliż gospodarczy miasta. Szerokim łukiem omijane są miejscowości przez które nie można przejechać i w których nie można się zatrzymać....'
Odpowiedz
videvinci
2012-10-04 21:12:51
0 0
@Doradco, nie wkładaj w moje usta wypowiedzi i słów jakich nie napisałem.
Napisałem, że nie rozumiem dlaczego wiąże się na siłę inwestycje Miasta z wkładem finansowym Powiatu. Dali ile uważali za słuszne i tyle.

Nie rozumiem także dlaczego kwota 30.000 zł jest tak obśmiewana jeśli to nie jest zadanie Powiatu tylko Miasta.

Może mnie ktoś oświeci?
Każdy niech robi co do niego należy i po kłopocie @Doradco Drogi.

Każdy ma swoje inwestycje, każdy ma swoje recepty na pozyskiwanie środków i każdy 'orze jak może'

Kilka postów wyżej wyraziłem swoje zdanie na temat sposobów finansowania inwestycji.
Każdy z samorządów ma prawo wybierać swoją drogę finansowania i realizacji inwestycji.
To Mieszkańcy oceniają ich powodzenie, szybkość wykonania, sposób finansowania, kredyty i późniejszy stan finansów Samorządu.

Nie widzę powodu dla którego należy mieszać ze sobą zadania Miasta i Powiatu.
Niech każdy realizuje swoje inwestycje najlepiej jak potrafi dla dobra Mieszkańców.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-04 21:40:52
0 0
@videvinci czy ja żle przekopiowałem Twoją wypowiedź?.
Przekopiuję jeszcze raz 'Mam wrażenie, że wszelkie pieniądze na takie inwestycje to TYLKO dobra wola i nic więcej'
Zgodziłem się z tym stwierdzeniem w 100%.
@ videvinci 'Niech każdy realizuje swoje inwestycje najlepiej jak potrafi dla dobra Mieszkańców'
Tak, ja jestem tego samego zdania, ja też nie widzę powodu dla którego należy mieszać ze sobą zadania powiatu z kimkolwiek i kogokolwiek z powiatem.
Gdybyś tak jutro przedstawił to co napisałeś Szefowi byłbym Ci wdzięczny.
Proponuję politykę miłości . Zaczynamy się świetnie rozumieć, jutro będziemy kolegami w sobotę możemy coś nie coś wypić, jak zaprosisz. Zgadzam się z każdym słowem które napisałeś.
Dobrej nocy.
Odpowiedz
jas55
2012-10-04 21:45:52
0 0
obwodnica Limanowej potrzebna od zaraz, szkoda że szanse na jej budowę są małe; mimo to temat jest i trzeba dociskać ciągle na GDDKiA. Na razie trzeba dziękować władzom miasta Limanowa że pomimo trudnej sytuacji finansowej, niechęci a wręcz przeszkadzania niektórych, robi wiele aby udrożnić przejazd przez miasto; pilne są jeszcze skrzyżowania w Sowlinach i koło P. Rojków oraz poprawienie drogi i mostów od Sowlin wzdłuż rzeki do ronda koło sądu
Odpowiedz
skubi
2012-10-04 21:51:18
0 0
Szanowni włodarze Starostwa,przenieście połowę wydziałów do Mszany Dolnej ,Limanowa się odkorkuje a F.Dziedzina nie będzie musiał dojeżdzać codziennie ponad 60 km do pracy.
Odpowiedz
videvinci
2012-10-04 21:59:44
0 0
@Doradco, nie popadajmy w skrajności...
Przypomnę także swoje wcześniejsze słowa ale w dalszej części wpisu.
'.Przyjęto model starania się o środki na całość inwestycji i takie pozyskano.Można też było podzielić inwestycję na dwa etapy zyskując tym samym przy ocenie dodatkowe punkty dla wniosku a drugi etap finansować w myśl założeń nowego rozporządzenia na 2013 które zakłada 50% dofinansowania oraz do 3 mln na zadanie.To moje zdanie ale być może są okoliczności które taki model strategii wyłączają z zastosowania.Każda inwestycja ma swoje uwarunkowania i swoje trudności'
Moim skromnym zdaniem taka recepta na wykonanie inwestycji była realna. Inne samorządy stosują etapowanie inwestycji i zyskują na tym.
Każdy ma swój pomysł na finansowanie żeby tylko opłacalny dla finansów publicznych.

Dobrej Nocy.
Odpowiedz
ebi
2012-10-05 01:17:08
0 0
Szanowni Państwo Vivaldi coś tam, coś tam i znany;
Wszystko zniose Tylko błagam o jedno Nie wypowiadajcie się w sprawach finansowych i sposobu finansowania inwestycji, Plizzz, trochę litości ...
Odpowiedz
ABS0LLUT
2012-10-05 01:23:15
0 0
I tą miłą, jakże znaczącą puentą wypadałoby zakończyć ten dzień, a niedługo już tydzień. ;)
Dobrej nocy wszystkim!
Odpowiedz
videvinci
2012-10-05 07:15:47
0 0
Esi, chyba mnie nie zrozumiales.Wyjaśniam, uważam ,że można było podzielić te inwestycje na dwa etapy w dwa lata.Wystąpić z dwoma wnioskami o dofinansowanie,dlaczego? bo tylko w roku 2011 udział środków z dotacji mogl siegac max miliona zł i nie przekraczac 30% wartości inwestycji.Rok wcześniej było o wiele wiecej.Rok 2013 to nowy projekt ministra i odpowiednio 50% wartości inwestycji oraz kwota do 3 mln zl.Wykonanie pierwszego etapu teraz za milion drugiego w 2013 za 3 mln daje nam 4mln a nie 2 z przecinkiem. Dodatkowo wniosek na drugi etap otrzymuje dodatkowe punkty przy ocenie co znacznie zwiększa szansę jego powodzenia.Może teraz powiedz co sądzisz o takim scenariuszu, jego plusach i zagrożeniach.Inne samorządy skutecznie stosują taki model realizacji inwestycji i w ich ocenie oraz matematycznie zyskuja więcej.
Odpowiedz
bubu2134
2012-10-05 08:11:25
0 0
Czegoś tu nie rozumiem.Jak można zwiększyć przepustowość przez ul.Kopernika,jeżeli nie będzie udrożnione skrzyżowanie z ul Jana Pawła?Ktoś się pomylił z lokalizacją tych rond.Przecież na Targowej nie ma żadnego ruchu.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-05 08:12:12
0 0
@ videvinci powiem tak masz rację, trzeba było. Jest tylko taka jedna bardzo, bardzo ważna sprawa. Widzisz był na terenie powiatu tylko jeden 'jasnowidz' którego na etat zatrudnił Pan Starosta drugiego takiego nie ma.
Odpowiedz
videvinci
2012-10-05 08:33:08
0 0
Doradco, nie wiem czy etaty w starostwie przewidują wrozki, jasnowidzow.Wiem, że pojawiły się informacje, że samorządy czasem chcą siegac po ich pomoc.Tym czasem pozostaje matematyka, ekonomia i korzystanie z modeli jakie stosuja inne samorzady.Podział inwestycji na dwa etapy dawał moim zdaniem szansę na większe środki i mniejsze obciazenie budżetu.Jak pisalem, każdy ma swoją wizje i koncepcję grunt aby finanse publiczne na tym nie traciły.Miłego dnia.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-05 08:45:51
0 0
Miłego dnia videvinci.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Koncepcja nie podoba się 'wpływowym'?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in