22°   dziś 16°   jutro
Wtorek, 07 maja Benedykt, Gizela, Elżbieta, Ludomira, August

Kolejna skarga. Będzie pozew zbiorowy?

Opublikowano 27.03.2013 06:12:45 Zaktualizowano 05.09.2018 10:26:48 top
96 12588

Limanowa. Podczas wczorajszej sesji Rady Miasta część właścicieli działek położonych w Limanowej-Sowlinach protestowała przeciw zmianom, jakie do koncepcji przebudowy skrzyżowania ulic Witosa, Krakowskiej i Piłsudskiego chce wprowadzić burmistrz Władysław Bieda.

O sprawie pisaliśmy wcześniej w artykułach: Koncepcja ronda i skarga na burmistrza oraz Według burmistrza: rondo albo korek.

Wczoraj do Rady Miasta Limanowa wpłynęła kolejna skarga na działania burmistrza. Właściciele działek nie zgadzają się na zmiany wprowadzone do koncepcji przebudowy skrzyżowania w Sowlinach. Zapowiadają, że jeśli burmistrz nie odstąpi od włączenia ul. Lipowej do mającego powstać ronda, rozwiązania sprawy będą szukać w sądzie poprzez pozew zbiorowy.

- Wnosimy skargę na czynności Burmistrza Miasta Limanowa, zarzucając jego działaniom naruszenie podstawowych, konstytucyjnie gwarantowanych norm prawnych, poprzez bezzasadną zmianę koncepcji przebudowy skrzyżowania przy ul. Piłsudskiego, w związku z planowana inwestycją budowy ronda w tym obszarze. O planowanych zmianach i robotach budowlanych na drogach, w związku z ul. Lipową, nie zostaliśmy w żaden sposób poinformowani, dopiero pierwsze informacje wyszły z lokalnej społeczności na portalu limanowa.in w artykule z dn. 18 czerwca 2012 roku i wtedy zaczęliśmy się tą sprawą interesować. Organ, jakim jest burmistrz, naruszył więc nasze podstawowe prawo do informacji – napisali w skardze.

Obecny plan przebudowy skrzyżowania zakłada pozyskanie części gruntów pod inwestycję od prywatnych właścicieli. Ci nie wyrażają na to zgody, żądając przywrócenia pierwszej koncepcji budowy ronda trójwylotowego, opracowanej przez GDDKiA.

- Cały ciężar finansowy wywłaszczeń, przygotowania koncepcji tego ronda ponosi Miasto i wbrew temu co się tutaj propaguje, żadne pieniądze nie będą Miastu zwracane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – zapewniał Mariusz Lupa (jeden z mieszkańców), powołując się na pismo otrzymane od GDDKiA

W imieniu protestujących przeciw koncepcji burmistrza przedstawił też pomysł mieszkańców osiedla na rozwiązanie problemu przebudowy skrzyżowania: - My mówimy „nie” dla budowy ronda czterowylotowego, ale nie dlatego że „nie bo nie”, ale dlatego że mamy koncepcję alternatywną. Proponujemy rondo trójwylotowe, które nie przewiduje włączania ul. Lipowej, jest wykonywane bez złotówki ze strony Miasta, wykona je GDDKiA – argumentował Mariusz Lupa – Uważamy też, że ul. Bronisława Czecha powinna być przedłużona dalej południową częścią nadbrzeża, przez działki przy spalonym zajeździe. Tam powinien zostać wybudowany most, który poprowadzi ruch na parking Auto Moto Klubu. Przypominam, że ta działka jest własnością Miasta, pan burmistrz chce ją w tym roku sprzedać , po to by m. in. wywłaszczać nas z naszych domów.

Burmistrz odpierał zarzuty protestujących twierdząc, że w postępowaniu wszystkie procedury zostały zachowane. – To przedsięwzięcie ma być realizowane tzw. specustawą i z punktu widzenia formalnego nie zostały tu zaniedbane żadne działania. Zostało zaproponowane takie rozwiązanie, pomysł oczywiście wyszedł z mojej strony, natomiast to wcale nie znaczy, że nad tym pomysłem nie pochyliła się cała grupa fachowców – przekonywał. – Protesty były pismami zbiorowymi i na takie pisma odpowiada się tej osobie, która jest podpisana jako pierwsza. Te informacje były przekazywane, odbyły się wielokrotnie spotkania przecież tam na miejscu, na ul. Lipowej, dotyczące budowy tego skrzyżowania – mówił burmistrz.

- Można mnożyć koncepcji różnych tysiące, palcem na mapie można rysować przeróżne przebiegi. Tylko trzeba się zastanowić nad tym, czy to jest w ogóle możliwe do realizacji. Musimy podjąć działania krótkoterminowe, które w skali jednego roku czy dwóch lat spowodują zdecydowaną poprawę komunikacji – dodał.

Mieszkańcy i właściciele działek przedstawili wszystkie powody, dla których budowa czterowylotowego ronda jest dla nich niekorzystna i spotyka się z ich sprzeciwem.

- Ja w tym miejscu miałam prowadzić przedszkole. Jesteśmy dla burmistrza prawdopodobnie konkurencją – mówiła Grażyna Michura.

- Nasz dom to jest dom wielorodzinny. I ten dom znajduje się na niespełna siedmioarowej działce, mieszka tam trzynaścioro osób. My nie możemy oddać 5 metrów, bo nie mamy z czego oddać – tłumaczyła Grażyna Twaróg, mieszkająca na osiedlu przy ul. Lipowej - Nie oddamy tej ziemi, bo nie mamy po prostu takiej możliwości.

Michał Mółka, asystent posła Andrzeja Romanka którego o problemie poinformowali inicjatorzy protestu, zaapelował w imieniu posła o podjęcie dialogu, który mógłby umożliwić rozwiązanie konfliktu, zwłaszcza że sprawa, jak podkreślił asystent posła, dotyczy ponad 40 osób. – Pojawia się taki niepokój, taka obawa, że ich prawa, ich argumenty są w jakiś sposób pomijane czy tez niedostatecznie słyszalne – mówił.

Do tematu będziemy wracać.

Zobacz również:

Komentarze (96)

konto usunięte
2013-03-27 06:54:19
0 0
Wszystko zostało powiedziane, nie ma co komentować !
Odpowiedz
wiemniepowiem
2013-03-27 07:06:08
0 0
Henryk V wczoraj pisal dumnie, jaki to dialog i konsultacje z mieszkancami Sowlin byly prowadzone, dzisiaj czytamy o kolejnych skargach I pozwach zbiorowych przeciwko planom Burmistrza.Jesli Henryku V to jest ten dialog, to referendum w sprawie odwolania Burmistrza i jego swity zbliza sie.Teraz Henryku widac jak na dloni traktowanie mieszkancow miasta jak ciemne stado baranow.Widac teraz wyrazniej jak malo wiecie o tym co dzieje sie w miescie,problemach mieszkancow.Ronda mialy byc kluczem do sukcesu wyborczego a teraz staja sie...rondem problemow realnych nie zalatwisz.Zielona wyspa nie istnieje w Limanowej, trzeba to wreszcie Panowie przyznac.Nawet propagandowe informacje nie sa w stanie tego ukryc, kazdy juz widzi jak jest.
Odpowiedz
dyrygent
2013-03-27 07:55:44
0 0
wiemniepowier piszesz e referendum,a gdzie mona sié zapisac do jego organizacji.
Moze u Ciebie,tylko gdzie?
Odpowiedz
anilec
2013-03-27 08:05:53
0 0
Skąd aż 40 osób, to straszne do czego próbują doprowadzić protestujący.
No cóż, problem tysięcy kierowców jest 'nie ważny', ważne jest by komuś ogródka nie ubyło.
Rzygać się chce czytając jak jednostki potrafią 'umilać' życie społeczeństwu.
Budowa ronda w sowlinach z trzema ulicami całkowicie mija się z celem, to rondo nie zmniejszy korków.
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-27 08:24:25
0 0
@wiemniepowiem - wczoraj pisałem też o skardze mieszkańca Chyszówek co do nielegalnej według niego budowy drogi Chyszówki - Słopnice, którą rozpatrywała Rada Powiatu> Zadałem pytanie, czy ta droga - wobec złożonej skargi - jest już rozbierana.
Każdy z nas - gdyby odbierano mu kawałek gruntu - zapewne byłby zaniepokojony i składałby protesty. W tym przypadku interes kilkudziesięciu osób ściera się z interesem setek tysięcy kierowców. Przecież korki w Limanowej to miara postępu. Alternatywa - że przesiądziemy się do busów lub do obiecywanych przed każdymi wyborami pociągów - jest mało wiarygodna.
Odpowiedz
zabawny
2013-03-27 08:34:03
0 0
Słyszy się o klątwie w miejscu w którym stoi zajazd, ja jestem skłonny przesunąć epicentrum tych czarnych mocy w okolicę skrzyżowania. :)
http://adamv0.republika.pl/www/csowlinyzajazd02.html
Odpowiedz
Lumpex
2013-03-27 08:36:00
0 0
Moze najlepszym sposobem będzie wysiedlenie protestujacych mieszkancow.To nie normalne że kiedy burmistrz wreszcie chce zbudować coś co jest miastu potrzebne kilka osob stara sie do tego nie dopuścić.Nawet jeśli miasto miało by nie odzyskać pieniędzy za wykupienie działek powinno być to zrobione.Jak widać tylko kilka osób jest przeciw a reszta mieszkańców limanowej jest za budową 4 wylotowego ronda więc sprawa jest jasna rondo musi powstać!A może miasto powinno przeprowadzić oficjalną ankietę wśród mieszkańców a wynik zadecyduje o budowie.
Odpowiedz
limwesola
2013-03-27 08:41:03
0 0
Pamięta kto sprawę Ronda na Wesołej Ile gadania było i kłopotu odciągania budowy przez jednego człowieka co gruntu nie chciał oddać. Też mieszkańcy sie dowiedzieli o rondzie tuż przed budową że zostaną wywłaszczeni. Co mi wiadomo inwestycje wojewódzkie i krajowe podlegają wywłaszczeniu bez prawa odwołania,wiec jak burmistrz wciągnie ulice lipową pod rondo to jest inwestycja krajowa wiec mieszkańcy zostaną wywłaszczeni bez gadania tylko ich ratuje żądać wiekszego odszkodowania niż to co dostaną w sądzie.
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 08:47:03
0 0
Pani Grażyna to chyba wczoraj pomyliła kościół z UM i przyszła na gorzkie żale na obrady sesji miasta. Co nie zmienia oczywiście faktu, że była wczoraj główną gwiazdą. Mogła się wyżalić, że niedobry Burmistrz na stronie Miasta nie zrobił jej darmowej reklamy (dokładnie żłobkowi, który ta pani prowadzi), następnie, że geodeta pomierzył działki, a na koniec, że teraz z niewiadomych przyczyn nie będzie mogła prowadzić drugiego przedszkola. Straszne rzeczy. Zapomnieli Państwo protestujący jeszcze dodać, że Burmistrz chce was wziąć podstępem i koło cmentarza zrobić spopielarnię zwłok, a w strefie otaczarnię, a wszyscy wieją, że wiatry będą wiać tak, że wszystkie gazy polecą do państwa posesji.
Odpowiedz
Janek64
2013-03-27 08:47:48
0 0
Kiedys ktos wymyslil mediacje !ona naprawde dziala i wszyscy moga byc zadowoleni.Pozdrawiam i milego dnia zycze:)
Odpowiedz
TuronGorski
2013-03-27 08:52:58
0 0
Popieram rozwiązanie podane przez mieszkańców
Uzasadnienie;

Samochody to nie furmanki aby je puszczać karkołomnym slalomem między domami....

no chyba że wzorem Monako ,UM poważnie myśli o torze formuły F1 w Limanowej
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 09:00:24
0 0
A no i bym zapomniał o tekście Pani Michury przez, który prawie życie straciłem dławiąc się ze śmiechu konsumowanym jedzeniem. Mianowicie ta miła Pani stwierdziła, że nie wie po co są ronda w Limanowej bo wyglądają tylko jak kretówki. MEGA!
Odpowiedz
wiemniepowiem
2013-03-27 09:08:05
0 0
Terorist, oceniajac Panie Czachura i Michura podpisz sie imieniem I nazwiskiem.To osoby ktore wymieniasz personalnie.Chyba, ze mam Cie przedstawic Paniom teraz, bez zbednego klopotu dla Ciebie? Kazdy ma prawo do spokojnego zycia.Nie dziwi protesty gdy pod oknami ma przrbiegac ruchliwa droga,co Ty powoesz Terorist jak pod Twoimi oknami wybuduja.dwupasmowke?No?
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 09:13:47
0 0
A co wy macie z tym podpisywaniem się imieniem i nazwiskiem? Jak prokuratura nie wydobyła danych to teraz po dobroci będziecie próbować je pozyskać? :) A może sam się najpierw przedstaw @wiemniepowiem :)

@wiemniepowiem, a czy teraz mieszkańcom pod oknami nie przebiega ruchliwa droga? W sumie nic nie powiem bo mieszkam w miejscu, gdzie pod oknami mam łącznie 4 pasy jezdni plus na środku tory tramwajowe i powiem ci, wiemniepowiem, żyję i mam się dobrze.
Odpowiedz
znany
2013-03-27 09:15:35
0 0
Taki ostry protest ponad 40 osób, to bardzo poważna społecznie sprawa.
Władze Miasta, nie są powołane by cokolwiek wymuszać, ale by służyć, bo robią to za pieniądze mieszkańców.
Kłamliwą i skandaliczną jest wypowiedź, że Burmistrz chce tam cokolwiek zbudować, tam o ile jeszcze jest taka wola, będzie budować GDDKiA, a nie żaden Burmistrz.
Burmistrz twierdzi, że: '...pomysł oczywiście wyszedł z mojej strony, natomiast to wcale nie znaczy, że nad tym pomysłem nie pochyliła się cała grupa fachowców – przekonywał...', to jeśli takie ekspertyzy, badania i wyliczenia posiada, to niech je pokaże.
Koncepcja przedstawiona przez mieszkańców daje bardzo dobre alternatywne rozwiązanie, a w/g mnie lepsze od ronda 4 wylotowego, bo rozkłada, a nie koncentruje tak duży ruch w jednym punkcie.
Nie jestem przekonany, że roboty związane z ulicą Lipową, będzie można zaliczyć, do inwestycji na drogach krajowych.
Ponadto w takich wątpliwych sytuacjach powinny zostać opracowane koncepcje alternatywne, z pełna analizą wszystkich parametrów ruchu.
W każdym bądź razie, pomijając nawet, słuszność przedstawianych racji, taki konflikt spowoduje bez wątpienia znaczne opóźnienie rozpoczęcia budowy, bo tak było w przypadku skrzyżowania na Wesołej. Należy pamiętać, że tam również działano w oparciu o tą samą specustawę.
Należy również pamiętać, że fundusz drogowy w oparciu o który działa GDDKiA jest coraz bardziej zadłużony i odsuwanie rozpoczęcia budowy, może mieć fatalny finał.
A przecież bez 1 złotówki ze strony Miasta, przebudowa tego skrzyżowania mogła być w tym roku rozpoczęta.
Należy życzyć rozsądku i szybkiego rozwiązania tego konfliktu, bez ponoszenia dalszych tak poważnych kosztów ze strony Miasta, bo to nie są czyjeś prywatne pieniądze, tylko nasza krwawica.
Odpowiedz
marlehill
2013-03-27 09:17:37
0 0
wystarczy przejechać choć raz -proponowanym szlakiem biedy-

aby dostać; mdłości, obrzydzenia do jazdy samochodem oraz zacząć szukać sznura w celach wiadomych...
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 09:20:09
0 0
@marlehill, a co to jest 'proponowany szlak biedy'?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-03-27 09:36:23
0 0
Tak to już jest, poprzednicy nie robili inwestycji dla miasta to nie mieli żadnych protestów. Panie Władysławie dobre decyzje są już widoczne a Limanowa zmienia się nie do poznania. To co pan zrobił za tej kadencji nie zroobili poprzednicy począwszy od lat 90-tych.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 09:53:25
0 0
Esencja tego sporu wynika z tego, iż ludzie nie bardzo rozumieją wizji Pana Burmistrza. ja po obejrzeniu części sesji Rady Miasta już wiem, 'co miał poeta na myśli'.

Panie @marlehill i inni, którzy nie rozumiecie - faktycznie jak się spojrzy na ten mostek jednopasmowy i drogę 'za rzeką', to się w głowie nie mieści aby tamtędy miał przebiegać płynny ruch. Jednak jeśli, co zapowiadał Pan Burmistrz, ma zostać przebudowany most na dwupasmowy z chodnikami, ma zostać poszerzona droga do przyzwoitych rozmiarów, to zupełnie zmienia postać rzeczy. Dumać o różnych koncepcja sobie możemy. O małej obwodnicy, o dużej obwodnicy, o rondzie koło 'Orlenu' w Sowlinach czy trasie przez Lipowe, tylko kto to sfinansuje. To są projekty na kilka, kilkanaście lat i doraźnie w ciągu powiedzmy roku półtorej można puścić ruch lipową, bo na to miasto stać, tak przynajmniej sadzę po wypowiedziach. Tylko że jak już będzie zbudowane rondo trzy-wylotowe, to koszt 'dorabiania' czwartego wylotu w stronę ulicy lipowej, po przystosowaniu mostu i poszerzeniu jezdni, będzie nieporównywalnie większy, niż włączenie go obecnie do projektu. Spójrzcie, proszę, troszeczkę dalej, niż czubek własnego nosa.

Ja to widzę tak - perspektywa 2,3 lat odciążenie ruchu ul. Piłsudskiego poprzez skierowanie części ul. Lipową. Perspektywa 5, 10, 15 lat ewentualne budowy obwodnic. To nie jest talk, że Pan Burmistrz kucnie i 'stworzy obwodnice w 6 dnia, a siódmego odpocznie, bo zobaczy, że to dobre...

Ps. @terorist, ja oplułem monitor przy 'kretówkach' ;)
Odpowiedz
kingkong
2013-03-27 10:04:40
0 0
że też niektórzy z mieszkańców są takimi specjalistami od budowy dróg i rozwiązań komunikacyjnych, nawet pan doktor, jestem pełen podziwu...
Odpowiedz
Doradca
2013-03-27 10:13:40
0 0
Siadł mi głośnik i nie posłucham Sesji.
Nie wmówicie mi jednak, że Pani miałaby protestować.
To niezmiernie układna osoba ceniąca sobie najwyższe wartości. Nigdy nie uwierzę że taki człowiek mógłby komukolwiek chcieć zaszkodzić.
To doświadczony wychowawca dzieci i młodzieży działająca na podstawie dekalogu z głęboko zakorzenionym katolickim wychowaniem.
Jej praca społeczna bez żadnych profitów jest znana w całej Polsce.
Prowadzi od lat działalność gospodarczą ukończyła przynajmniej 3 fakultety na katolickich uniwersytetach.
To jedna z najlepiej wykształconych osób w naszym pięknym powiecie limanowskim.

Pedagog, przedsiębiorca, żona i mama z której powinniśmy brać wszyscy przykład.

*Pani się nie boi, cały Powiat za Panią stoi !*
Odpowiedz
explorer
2013-03-27 10:28:18
0 0
Nie przeszkadza tym co tam nie mieszkają , a przeszkadza tym co mieszkają tam i mają racje. Jak BIEDA wybuduje tym mieszkancom jakies ładne domki z nie małymi działkami z dala od ulicy to sie kazdy zgodzi. Po drugie starych drzew sie nie przesadza. Czemu najwiece do powiedzenia mają ci co tam nie mieszkają. Jak tak to niech swoje mieszkania oddadzą dla tych co mieszkają przy skrzyzowaniu , a sami idą mieszkac tam gdzie bedzie nie doszłe rondo. Burmistrzu żeby cos miec trzeba zapłacic. Jak kierowcy musza płacic za parkingi , to ty tez do czegos sie dołuz i zapłac godziwe tysiace dla mieszkanców przy skrzyzowaniu.
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 10:31:10
0 0
Panie @kpiarz a jaka to jest koncepcja Burmistrza na problemy komunikacyjne?
Nowe rondo z czterema wlotami i co dalej?
Pseudo obwodnica kilka metrów od wyjścia z LDK, nowego skate parku, mini rondo o wymiarach i parametrach dla ruchu kilku samochodów na godzinę, stary i rozlatujący się most na potoku Starowiejskim, 300 miejsc parkingowych wzdłuż nowej drogi od cmentarza do LDK po obu stronach (po co - płynność ruchu), w perspektywie dalszej rozbudowy 'obwodnicy' na Kamienicę protest mieszkańców ulicy Sikorskiego?
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 10:34:38
0 0
Panie @explorer - w całej Polsce ludzie mieszkają. Wniosek z Pana wypowiedzi płynący - nic nie budujmy bo wszędzie ktoś mieszka...
Chodzi o to, żeby się porozumieć dla dobra ogółu, póki na to czas, a nie toczyć 'ciężkie działa'.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 10:38:53
0 0
Oczywiście Panie/i @GPP - lepiej jak poprzednik: 'Zróbcie tak, żeby wszystkim było dobrze', w domyśle - nic nie róbcie. Rozbierzmy drogi, domy przebudujmy na ziemianki, jak będzie bity trakt i błoto po kolana 'pies z kulawa nogą' się w Limanowej nie pokaże. Nie trzeba będzie rond, obwodnic, płatnych parkingów, ruch będzie ciągnikami i furmankami, będziesz Pan/i zadowolony...
Odpowiedz
Doradca
2013-03-27 11:00:36
0 0
'To przedsięwzięcie ma być realizowane tzw. specustawą i z punktu widzenia formalnego nie zostały tu zaniedbane żadne działania'

Ale pisanki kolorowe. 'TK: specustawa drogowa jest konstytucyjna'

'Odszkodowaniem dla właściciela lub użytkownika wieczystego za wywłaszczoną nieruchomość może być nieruchomość zamienna. Przekazanie nieruchomości zamiennej może nastąpić tylko za zgodą osoby wywłaszczanej.'
Jednak można iść na zamianę.

'Ustalenie wysokości odszkodowania powinno nastąpić w jednym postępowaniu zakończonym decyzją, w której ustala się także wygaśniecie ograniczonych praw rzeczowych'

Ech, może trzeba zadbać żeby odszkodowanie było wysokie a nie próbować protestować.
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 11:04:23
0 0
Panie @kpiarz plany budowy obwodnicy z prawdziwego zdarzenia były GOTOWE w roku 2001 (tak jak obwodnica miasta Biecz na dr. 28 którą jeździmy już kilka lat) jeżeli wówczas zostałaby podjęta decyzja to mielibyśmy problem z głowy, a wracając do obecnych planów to jak najbardziej jestem ZA, tylko bardziej przemyślane i przekonsultowane z PROJEKTANTAMI i MIESZKAŃCAMI rozwiązania i usprawnienie lokalnych dróg dojazdowych do nowo projektowanych arterii komunikacyjnych (to co obiecywał pan burmistrz na swoich spotkaniach przedwyborczych)
Odpowiedz
nonez2609
2013-03-27 11:13:44
0 0
To tylko w sowlinach mozna spotkac takie spoleczenstwo awanturnicze, walka z ekranami,suszarnia materialow sypkich a taras rondo.Ci mieszkancy to staropogladowa grupa ludzi. Mam nadzieje ze ich pokolenie pomysli inaczej ale bedzie zapuzno
Odpowiedz
znany
2013-03-27 11:18:23
0 0
Ktoś tam wyżej napisał jakieś brednie, a to o patrzeniu na koniec własnego nosa, a to o świetlanych perspektywach za 5-10 lat i takie tam głupoty, no bo jak się ma do tego zamiar sprzedaży placu 'targowego' na przeciwko CPNu?
To jeżeli tak mają być realizowane przedwyborcze obietnice, to jakim cudem można jeszcze w cokolwiek wierzyć, paranoja!!!
To co lepszym perspektywicznie rozwiązaniem jest puszczenie ruchu pomiędzy domami, krętą ścieżynką, a zaprzepaszczenie szansy wybudowania szerokiej wygodnej drogi poprzez ten plac, który jest własnością Miasta i nie trzeba nikomu robić krzywdy i niczego wykupywać, paranoja jakaś, czy coś?
Ktoś tam wyżej napisał brednie o rzekomych 'wielkich zmianach' w Mieście, no tak mamy sławne już kretowiska i kolesiostwo w na etatach w Urzędzie:(
Odpowiedz
niepis
2013-03-27 11:36:08
0 0
jakoś ciągle mi pasuje do tego sporu i tej operatywnosci burmistrza jego prywatna posesja pod stacją PKP no i posesja prawej ręki burmistrza też przy tym ciągu komunikacyjnym.Jak sobie teraz nie dopilnują to następcy im powietrza nie oczyszczą.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 11:49:08
0 0
Następny do kolekcji od 'kretowisk'. Ale tak to jest, jak się na 'wsi limanowa' siedzi, to się organizacji ruchu z prawdziwego zdarzenie nie widziało. Lepiej zbudować takie 'Rondo Czeczótki', jak na małym rynku - ciasne, małe i płaskie, ciągle 'zajeżdżane' do połowy przez busy, dzięki czemu nigdy nic tam nie wyrośnie...
Ach i jeszcze jedno - gdzie jest kolesiostwo to my dobrze wiemy, Panie @znany ;)

Panie/i GPP skoro wszystko było gotowe w 2001 r. to niech Pan sobie odpowie na pytanie, kto włodarzył i czemu nic nie robiono do tej pory w powiązaniu z moim wpisem. Przez 2 kadencje Limanowa stała w miejscu, bo była tendencja - Najlepiej nic nie róbmy, nie trzeba będzie z nikim dyskutować. No i się dogadaliśmy - obaj jesteśmy ZA, tylko trzeba się porozumieć. Ale wie Pan/i jak to jest z porozumieniami - musi być wola z OBU stron. A nie straszenie 'trybunałami'...
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 11:54:52
0 0
Nie chce dyskutować dłużej, ale po wczorajszej sesji wiem jedno. Z punktu widzenia statystycznego kierowcy jest to najlepsze rozwiązanie doraźne, jakie można zrobić i co najważniejsze, na jakie miasto stać. Będziecie się szarpać ze sądami - budowa ronda odwlecze się w czasie, korki będą co raz większe, uwierzcie mi, nie poprawi to jakości powietrza pod waszymi oknami. Dogadać się o konkretne odszkodowania, sprawiedliwe i odblokować inwestycje - taka moja rada;)

Pozdrawiam mieszkańców 'centrum Sowlin'
Odpowiedz
voldo2
2013-03-27 12:11:20
0 0
Byłem swego czasu mieszkańcem tej przemysłowej części Limanowej. Za każdym razem jak sie zbliżało do 'krzyżowki' to było rozkminianie. Czy gnać przez DK 28 ( co się wiązało z odstaniem swojego ) Czy jechać koło kościoła i dalej ulicą równoległą do bulwarów. Takie nawyki nie tylko mi zostały. Na pewno większość kierowców, którzy wiedzą, że można sie szybciej przedostać do centrum stosuje ten 'skrót'. Koniec dygresji. Ja bym zrobił referendum nie na temat odwołania Pana Burmistrza. Zrobiłbym referendum pt. Czy jesteś za jakimikolwiek zmianami w mieście? Czy dalej chcesz sie babrać w tym 'bagnienku' ? Chcesz Limanową nowoczesną ? Czy pamiętajacą czasy naszych pradziadów ?(zaznacz właściwą odp) Były Burmistrz przyzwyczaił mieszkańców do tego, że nic sie nie zmieniało za jego dwóch kadencji. Ludzim było dobrze z tym. Przyszedł nowy Burmistrz i chce ten cały marazm zmienić. Chce coś zmienić w zacofanej i cofającej sie Limanowej. Ludzie nie lubią zmian. Bo będzie się trzeba czegoś nowego nauczyć. Wyrobić sobie nowe nawyki chociażby jeżdżenia po nowym rondzie. Nowoczesne miasto to takie gdzie jego mieszkańcy nie boją się zmian. Każdy chce coś ugrać dla siebie. Sytuację w Limo dobrze obrazuję ten link :) http://www.youtube.com/watch?v=O-pX1onsk-Y Pamiętajmy 'by żyło się gorzej' ;]/ miłego dnia.
Odpowiedz
CyberLuke
2013-03-27 12:30:13
0 0
Do 'profesora' Kpiarza przypominam Ci, że ulicą Lipową samochody już jeżdżą nie potrzeba wyobraźni że jak powstanie drugi wylot na most to będą Wielkanocne jaja choćby nawet i miał 2-pasmówkę. Śmieszy mnie argument Pana Burmistrza, że ta droga jest objęta SPECUSTAWĄ. Takie drogi NIE SĄ I NIE MOGĄ BYĆ OBJĘTE SPECUSTAWĄ. Jeżeli chodzi o pomysły chętnie przedstawił bym projekt ronda wokół nowej posesji Pana Burmistrza z drogą wylotową na targ i cmentarz. :) Porównanie Monaco i Formuły 1 jest dla mnie najlepszym określeniem tego, co będzie się działo w przyszłości na tej drodze.
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 12:50:36
0 0
Panie @CyberLuke, czyli lepiej żeby był jeden wlot od strony kościoła na wąski mostek i wąską drogę, niż dwa na dwupasmowy i poszerzona drogę. Wracamy do punktu wyjścia - nie róbmy nic, narzekajmy, że są korki...
Co do specustawy - nie wypowiadam się, prawnikiem nie jestem. Pan Burmistrz się na nią powołał, prawnika ma i pewnie z nim to skonsultował, podejrzewam, że bez pokrycia tego nie zrobił, zatem może się Pan śmiać do woli jeśli Pan tylko ma doświadczenie prawnicze :)
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 12:58:47
0 0
I gdzie dalej mają jechać tą 'dwupasmową poszerzoną' drogą samochody w centrum miasta ?
Odpowiedz
Philipe
2013-03-27 13:25:56
0 0
A ja proponuje mieszkańcom którym chcą zabrac kawałek działki następujące rozwiązanie:

Bierzcie kredyty na hipoteke ile tylko możecie. Zgodnie z specustawą jesli podzielą wam działki obciążone hipoteką bedą musieli splacic całą hipoteke jaką zabezpieczone są działki. Wiec mozna wziąść np 500 tyś zł i jesli wezma z działki choćby jeden metr kwadratowy muszą spłacic wtedy całe zadłużenie! To taki mały psikus który może powstrzymać urzędnicze zapędy. Jeśli nie powstrzyma no to coż. Jestescie o spłacony kredyt do przodu. Proponuje poczytąc troche na ten temat są w internecie wytyczne Ministerstwa Trasportu jak sie to odbywa jeśli ktoś by miał jakieś wątpliwości.
Odpowiedz
anilec
2013-03-27 13:34:16
0 0
http://www.youtube.com/watch?v=ff-XVdiepTo&feature=endscreen&NR=1
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 13:39:39
0 0
http://limanowa.in/wydarzenia;zapis-sesji-rady-miasta-limanowa,13213.html

Rozwiązania są przedstawione przez mieszkańców Sowlin.

Mieszkańcy chcą by burmistrz zrobił sobie przebudowę drogi i remont po pod Kościół po własnych parcelach a ich nie wywłaszczał. Obciąży to znacznie ruch na rondzie trój wylotowym zaprojektowanym w Sowlinach przez Drogi Krajowe. A to rondo i tak będzie robione przez drogi Krajowe bez ingerencji miasta limanowa i włączenia czwartego wylotu i zjazdu z kilkoma wysepkami.

Wszystkie pojazdy z Mszany czy Tymbarku czy Słopnic nie będą musiały wjeżdżać na rondo w Sowlinach tylko po pod kościół i Bulwarami do miasta.

Ta koncepcja jest bardzo dobra i bardzo mile widziana przez społeczność Sowlin i nie tylko.

Urząd Miasta jest właścicielem działki po pod Kościół i może po własnych parcelach zrobić małe rondo też truj wylotowe kierując cały ruch po pod Kościół, nawet można znacznie się od Kościoła oddalić i zrobić ładny parking dla społeczeństwa lokalnego. ładnie wyeksponować Kościół bez uszczerbku mieszkańców osiedla ul. Lipowej.

Co to jest za pomysł udrażniać i puszczać drogę przez osiedle zamieszkałe
A mieć kilka zaledwie metrów poniżej swoje parcele do realizacji zadania.

Ale w tedy parceli nie da się sprzedać bo będzie mniejsza.Ale mieszkańcom ul. Lipowej, Piłsudskiego, można umilić życie wywłaszczając ich.

Ale ludzi straszyć spec ustawami do końca nie przeczytanymi które nie maja tu żadnego zastosowania bo spec ustawa ma zastosowanie gdy droga ma szybka wykonalność. A tu ona dopiero jest w fazie realizacji i projektowania.

Pan Burmistrz powinien trochę słuchać co maja mieszkańcy do powiedzenia ponieważ żyjemy w wolnym kraju i mieszkańcy maja tu dożo do powiedzenia.

Trzeba liczyć się ze zdaniem innych nie krzywdzić ich wszystkich zapraszamy do wysłuchania w/w linku
Odpowiedz
noting
2013-03-27 14:13:00
0 0
słonce masz racje stać miasto na wybudowanie innej drogi z dala od domów przecież limanowa w porównaniu do innych miast jest bardzo słabo zadłużona http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/792734,nowy-sacz-ma-najwiekszy-dlug-do-splacenia,id,t.html
Odpowiedz
kpiarz
2013-03-27 14:21:52
0 0
Pan/i @slonce1 - A co tam, rypnijmy sobie od razu najwyższy w Polsce wiadukt który będzie łączył DK 28 z Lipowym, tam sobie zrobimy trasę szybkiego ruchu po trzy pasy w każdą stronę. Ja jestem za i rozumiem, że mają Państwo na ten cel zarezerwowane środki na swoich kontach? Złożycie się i będzie po problemie.

Mam propozycję - może pozostańmy w sferze planów realnych. Inne możemy sobie wymyślać do woli przy herbacie i ciasteczku...
Odpowiedz
kolo512
2013-03-27 14:23:46
0 0
Ej ludzie ludzie filozofów to jest dużo tylko pomyślmy tak logicznie proponowana alternatywa bedzie wymagała skrętu w lewo a co za tym idzie korki jak były to i tak będą bo znając limanowskie realia to będzie druga biedronka. Ludzie narzekają na hałas ale jak korki będą to go pewnie dalej nie będzie. Z tego co się orientuje to ci którzy dostają odszkodowanie to nie mają na co narzekać. Osobiście to wolał by dostać pieniadzę i iść daleko z tej dziury, bo niestety nie bedzie tam coraz lepiej ale coraz gorzej nie zależnie czy to będzie rondo 3 czy 4 wylotowe. Tak kończąc robiłem już nie przy jednej takiej inwestycji i zawsze się słyszy MAŁO... MAŁo... ŹLE... ŹLE... TYLKO PSUJECIE... itd.(raz to nawet staruszka która nie miała nic do gadania to pod koparką się połozyła i ona nie pozwoli a po zapytaniu czemu odp BO NIE...)A z efektu końcowego to i tak większość zadowolona. I jeszcze jedno mówimy że za granicą to tak mają super chcemy się wzorować ALe jak będzie dalej tak że zawsze będzie źle to nigdy niczego nie zrobimy i będzie co parę lat nowy projekt pięniądze dalej bedziemy przepasać a na koniec i tak się usłyszy PANIE BO ONI NIC NIE ROBILI...
Odpowiedz
noting
2013-03-27 14:34:19
0 0
kpiarzu miasto stać na wybudowanie tego co proponują mieszkańcy Sowlin tylko jakoś urząd się uparł i twierdzi ze oni tylko racje maja
Odpowiedz
wojteks1972
2013-03-27 15:17:57
0 0
slonce1 trochę się mylisz na skrzyżowanie od tarnowskiej wjeżdża więcej pojazdów niż z 28, tak więc niewiele by dało zrobienie ronda na parkingu. Natomiast moim zdaniem drogę Lipową już dawno trzeba było odblokować a poruszanie się po skrzyżowaniu ułatwić sygnalizacją swietlną.
Ludzie z Lipowej protestują bo mieli jak u Pana Boga za piecem , zero ruchu ,spokój ,cisza .
Niestety kiedyś musi się to skończyć i droga musi tamtędy być odblokowana dla dobra ogółu.
Nie może mniejszość blokować większość , jest miasto jest i ruch jak się nie podoba to sprzedać i przeprowadzić się na wieś .
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 15:21:12
0 0
masz rację noting

Działka idzie na sprzedaż więc poco ja rozgraniczać więcej zyskają jak sprzedadzą w całości.

A tam ja też mam wizualizację na piękne rondo z różami, trój- wylotowe rondo gdzie można skręcić Bulwarami do miasta patrząc na rzekę , parking z ławeczkami dla mieszkańców Sowlin, może plac zabaw pod Kościołem i trochę parku z reszty działki. A nie do sprzedaży....
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 15:26:57
0 0
Wojteks 1972- gdy wszyscy uczestnicy ruchu nie będą od strony Tymbarku wjeżdżać na rondo w Sowlinach bo skręca pod Kościołem wcześniej na bulwary to od strony Tarnowskiej możesz śmigać bo będziesz miał wolne...........To proste i realne.

Tylko działka komuś jest potrzebna pod kościołem i blokuje sie te opcję.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 15:29:47
0 0
jeszcze jedno gdy jest inne wyjcie, nie można tego nie widzieć zawsze burmistrz musi się kierować dobrem mieszkańców. A dobro ich osiedla zostały naruszone.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 15:38:58
0 0
Panie/i Kpiarz- wystarczy jak burmistrz będzie sobie remontował drogę tam gdzie przebiega i zrobi ronda tak jak zrobił w Limanowej koło dworca dla nie wiem kogo jaki tam był ruch samochodów..........

takie samo rondo pod Kościołem i sprawa rozwiązana.
Odpowiedz
Doradca
2013-03-27 16:06:51
0 0
A słońce sobie lśni, jak gdyby nigdy nic :)
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 16:19:41
0 0
zamiast wysłuchiwać skarg na swój temat i swoje złe działania słyszał by Świąteczne życzenia.

Bo kiedyś był inny i mądre decyzje podejmował czyżby doradcy wyprowadzali burmistrza też .....

myślimy że dojdzie do jakiegoś porozumienia z mieszkańcami Sowlin i wszystko będzie jak dawniej.

Przecież nikt jest nie omylny.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 16:21:12
0 0
Witaj doradco- może pomożesz coś mieszkańcom Sowlin.
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 16:32:37
0 0
@Słońce a co powiesz na to jak odbiję piłeczkę i napiszę, że 40 osób blokuje dobro 15 tys. mieszkańców Limanowej i wszystkich przejezdnych? A wiesz slonce1, ze taki skręt jak teraz może blokować wyjazd z ronda? Weźmy pod uwagę sytuację, że nagle mamy duży ruch, z 7 aut chce wykonać lewoskręt ale ma to uniemożliwione bo od strony Mszany jedzie sznur aut. Automatycznie na wyjeździe z ronda tworzy się korek i jest dupa blada. A tak to elegancko wszyscy sobie zjeżdżają z ronda i później jadą gdzie chcą.
Odpowiedz
tygrysek
2013-03-27 16:36:05
0 0
Ha no i jest 'pan na zagrodzie równy wojewodzie'
Nie chcą drogi udostępnić kierowcom- to im zakaz ruchu postawić od przepompowni i zakaz zatrzymywania i postoju,albo parking płatny na ul.Lipowej:) i finito :)
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 16:38:38
0 0
W imieniu protestujących przeciw koncepcji burmistrza przedstawił też pomysł mieszkańców osiedla na rozwiązanie problemu przebudowy skrzyżowania:

- My mówimy „nie” dla budowy ronda czterowylotowego, ale nie dlatego że „nie bo nie”, ale dlatego że mamy koncepcję alternatywną.

Proponujemy rondo trójwylotowe, które nie przewiduje włączania ul. Lipowej, jest wykonywane bez złotówki ze strony Miasta, wykona je GDDKiA

– argumentował Mariusz Lupa – Uważamy też, że ul. Bronisława Czecha powinna być przedłużona dalej południową częścią nadbrzeża, przez działki przy spalonym zajeździe.
Tam powinien zostać wybudowany most, który poprowadzi ruch na parking Auto Moto Klubu. Przypominam, że ta działka jest własnością Miasta, pan burmistrz chce ją w tym roku sprzedać , po to by m. in. wywłaszczać nas z naszych domów.

Panie dr Mariuszu Lupo należny się Panu duże brawa ze tak Pan broni mieszkańców.
Odpowiedz
vvv
2013-03-27 16:49:24
0 0
@slonce1 - park, ławeczki, róze na rondzie przy takim ruchu samochodów o czym Ty piszesz ;) to juz lepej jak będzie kolejna 'kretówka' ;) Z jednej strony uciążliwość dla mieszkańców ( nie wątpliwie będzie) a Ty proponujesz park rekreacji- chyba słonce ma zaćmienie.
Odpowiedz
Doradca
2013-03-27 16:52:28
0 0
@ slonce1 napiszę co ja bym zrobił. Przystąpiłbym do negocjacji jak najwyższych odszkodowań.

Pan Burmistrz moim zdaniem ma rację, może to przedsięwzięcie realizować tzw. specustawą.

Tylko slonce1 nie zachodź i nie bądź zagniewane na wieki.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 17:01:06
0 0
terorist, tygrysek - będziecie mieć dwa ronda jedno w Sowlinach a drugie pod Kościołem wiec się dobrze musicie zastanowić jak skręcić.

Ruch rozładowany z dwóch ulic Tarnowskiej na jednym rondzie trójwylotowym co robi GDDIA na swój koszt bez pieniędzy miasta Limanowa bo ta droga należy dla nich.

A ruch z Mszanej Tymbarku, Słopnic pod Kościołem w Sowlinach na drugim rondzie.

Będzie tak wesoło jak przy dworcu w limanowej są tam dwa ronda przy Kopernika.Mieszcza sie nawet autobusy to i wy sie zmieścicie. Najwyżej będzie większe rondo pod Kościołem bo puści się czwarty wylot w zamkniętą ulice.....Tam działka jest bardzo duża wiec rondo może być duże by zmieściły się wszystkie samochody....

Tylko jeździć będziemy w koło.

Super rozwiązanie i upiększenie Sowlin jak upiększone jest miasto w rejonie dworca

Trzeba zrobić sondaż w śród przewoźników jak się im jeździ po tych dwóch rondach.

Będziemy mieć w Sowlinach to samo co w Mieście od strony dworca super.
Odpowiedz
bubu2134
2013-03-27 17:01:49
0 0
Moi kochani po co te kłótnie i po co te nowe ulice i objazdy już dużo mniej ludzi wjeżdża do Limanowej.Pustką świecą parkingi przy ulicy Kopernika i przy Dołku (pomysł P.Burmistrza.Ludzie dojadą do Tesco,Silli to wystarczy,mądra młodzież ucieka z tego miasta ruch jest coraz mniejszy.Od kiedy powstały płatne parkingi wszędzie w naszych sklepach jest coraz mniej ludzi.Niektórzy poplecznicy Burmistrza chwalą go za rozbudowę co jest jego obowiązkiem Likwidując w ostatnim okresie swoimi decyzjami tyle miejsc pracy chce jeszcze ludzi pozbawić dachu nad głową.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 17:16:18
0 0
bubu 2134 - bo u nas nie odkryli jeszcze świateł zielonego, czerwonego, zółtego i to z pewnością by wystarczyło.
Odpowiedz
Janek64
2013-03-27 17:16:47
0 0
Witam przepraszam ze nie na temat artykule ale tylko pare zdan chcialem .

Panie Jakubie dziekuje za spotkanie i za tresciwe rozmowy dotyczace portalu i wpisow na nim Mam nadzieje ze po naszej dlugiej rozmowie skorzyta na tym caly portal jak rowiez jego portalowa rodzinka.

Powtorze publicznie to co powiedzailem do Pana w cztery oczy za co wspieram Pana Staroste Limanowskiego


Zdazylo sie kiedys tak ze udalo mi sie skupic wokol siebie bardzo szlachetnych ludzi ktorzy cos chcieli zrobic dobrego dla nas wszystkich ,lokalnej spolecznosci.Wspolnie zalozylismy sekcje pilkarska dziewczat 'Pilkarki z Lostowki' ktore zdobywaly najwieksze wyniku w w gminie ,powiecie wojewodztwie i na koniec Brazowy Medal Pucharu Polski to byly najpiekniejsze chwile w zyciu tak malej wioski jak Lostowka.Ale rowniez wtedy zaczely sie problemy .Niektorzy lokalni politycy zamiast pomagac podkladali klody a wrecz niszczyli kwiat lostowskiej mlodziezy .
Wtedy zadzwonil Pan Starosta Limanowski Jan Puchala zapytal co trzeba pomoc .Zaprosil dziewczyny do starostwa ugoscil porozmawial ale rowniez dal wiare i sile tej mlodziezy do walki na boiskach sportowych malopolski ale i rowniez Polski Wspieral czym mogl dobrym slowem finansowo ale rowniez mobilizowal i utrwalal nas w wierze ze warto to robic Za to zawsze mlodziez lostowska bedzie mu wdzieczna Rozmawiam z ta mlodzieza ,dziewczyny dzisiaj maja po 17 lat i zawsze mowia ze w pierwszym glosowanu swojego zycia beda glosowac zawsze na osbe pana starosty gdziekolwiek by startowal. To tak w skrocie wiecej kiedys napisze na blogu. Przepraszam ze nie na temat ale otworzylem pierwszy artykul i poprostu napisalem Milo Pozdrawiam
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 17:28:42
0 0
@slonce1, a ty wiesz dlaczego buduje się ronda? Czy tylko twoim zdaniem po to aby wyglądały jak 'kretówki'. Lubisz stać na światłach? Bo ja akurat nie lubię i wolę rondo.

@bubu2134, a komu i w jaki sposób pan Burmistrz zabrał pracę? Co? Bardzo dobrze, że powstały strefy parkowania bo teraz przynajmniej mieszkaniec Limanowej zastanowi się czy podjechać autem 100 m do sklepu czy się na nóżkach przejść. A jak się nie podoba płatne parkowanie to spadówa na bezpłatny parking przy ul. Jońca.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 17:30:18
0 0
doradca- wreszcie się mylisz nie może zastosować spe ustawy droga nie ma ,, nadania szybkiej wykonalności' chodzi o włączenie do ronda

nie będę zachodzić i się obrażać dużymi promieniami będę świecić na Sowliny i czekać jak Burza i huragan przegonią koncepcje które godzą w dobra mieszkańców Sowlin.

Jestem za nimi i będę im świecić w dni jakie przyjdą dla nich.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 17:37:26
0 0
vv- to wizualizacja - przeczytaj wszystko to będziesz wiedział o co chodzi np. Informator miejski nr 5. Ten informator jest bezpłatny.

teraz wizualizacja w modzie.
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-27 17:42:20
0 0
@slonce1 - mowisz, że specustawy nie da się zastosować do tego przypadku. To po co ten cały protest. Po co bicie piany. Przecież mówisz, że specustawy zastosować się nie da, to znaczy, że Burmistrz, choćby się skichał tej drogi nie wybuduje. Chyba, że kłamiesz w tym względzie ...(wówczas protest jest zrozumiały).
Odpowiedz
exkalibur
2013-03-27 17:54:09
0 0
co tak straszycie ludzi ta specustawa,trzeba rozmawiac tlumaczyc a nie nahama ,a kiedy zobaczymy was spece na telebimie hahaha
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 17:59:52
0 0
voldo2 - masz racje i cie popieram mozna zrobić dwa ronda i sytuacja jest rozładowana.
Ja tez tam jeżdżę i myślę ze burmistrz wstawia rondo po pod kościołem na swoich parcelach które nalezą do Urzędu Miasta nie wywłaszczając nikogo i sprawa znika.

Zyjemy wszyscy długo i szczęśliwie i zadowoleni ze liczy się ze zdaniem mieszkańców i większości racji i innymi pomysłami i nie jest głuchy na innych.

w dodatku mamy dwa piękne ronda w Sowlinach jedno w centrum Sowlin drugie pod Kosciołem i wszyscy zadowoleni.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:02:36
0 0
dzięki HenrykV
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 18:07:20
0 0
@terorist, a ty wiesz dlaczego buduje się ronda?
co to jest maksymalna projektowana przepustowość drogi?
natężenie ruchu?
Limanowa miasto rond. CO dalej zjedziesz z ronda i będziesz stał w korku na drodze głównej,która i tak nie pomieści tylu pojazdów ruchu lokalnego i tranzytowego.
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 18:10:02
0 0
@slonce1 myślisz że na drodze krajowej można budować tak sobie ronda co kilkadzesiąt metrów bo ktoś tak chce?
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 18:15:00
0 0
No widzisz GPP biorąc pod uwagę fakt przebudowy ul. Czecha część tego ruchu przeniesie się właśnie na bulwary. Tranzyt u nas jest mały więc sobie będzie jeździł Piłsudskiego.

No właśnie @slonce1 to po co ten protest skoro tutaj nie można zastosować specustawy? Z racji, że rondo budować będzie GDDKiA, winić trzeba będzie dyrektora tej placówki, a nie Burmistrza.

Ponowie pytanie, a przeznaczycie własne środki na budowę drugiego ronda? Poza tym, od kiedy tereny należące do Miasta są własnością Burmistrza?
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-27 18:18:36
0 0
dwóch rond w tak bliskiej odległości na drodze krajowej od siebie zbudować nie można - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.)
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 18:20:10
0 0
@terorist 'no widzisz' sprawdź dokładnie plany budowy i rozwiązania zawarte w projekcie, tworzenie dwu rond kilka metrów od siebie i wpuszczenie całego ruchu do centrum miasta wygeneruje paraliż komunikacyjny koło Sądu i sąsiadujących ulic.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:20:38
0 0
GPP - prawdopodobnie na ten wąski jednokierunkowy most, tam maja być światła pewno które będą puszczać raz z jednej strony raz z drugiej strony.

z tych wszystkich dróg kierowanych na ten most.
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 18:22:44
0 0
Tak swoją drogą poza komedią w wykonaniu mieszkańców tamtego rejonu wczoraj na sesji została poruszona kwestia Węzła Przesiadkowego. Jakaś tam Izba Transportu czy jak to się nazywa oskarżyła z tego co zrozumiałem Wojewodę, a raczej jego urzędników o niekompetencję oraz uniemożliwianie wykonywania prawa. Moim zdaniem to jest ważniejszy temat do dyskutowania niż spieranie się z 10 osobami czy im się podoba droga pod domem czy nie.
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 18:23:10
0 0
slonce1, myślałem o moście na ul. Grunwaldzkiej,co do mostu koło kościoła w Sowlinach (o którym myślisz) to docelowo ma być nowy.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:24:39
0 0
,,znany '' należy się uznanie dla ciebie

Taki ostry protest ponad 40 osób, to bardzo poważna społecznie sprawa.
Władze Miasta, nie są powołane by cokolwiek wymuszać, ale by służyć, bo robią to za pieniądze mieszkańców.
Kłamliwą i skandaliczną jest wypowiedź, że Burmistrz chce tam cokolwiek zbudować, tam o ile jeszcze jest taka wola, będzie budować GDDKiA, a nie żaden Burmistrz.
Burmistrz twierdzi, że: '...pomysł oczywiście wyszedł z mojej strony, natomiast to wcale nie znaczy, że nad tym pomysłem nie pochyliła się cała grupa fachowców – przekonywał...', to jeśli takie ekspertyzy, badania i wyliczenia posiada, to niech je pokaże.
Koncepcja przedstawiona przez mieszkańców daje bardzo dobre alternatywne rozwiązanie, a w/g mnie lepsze od ronda 4 wylotowego, bo rozkłada, a nie koncentruje tak duży ruch w jednym punkcie.
Nie jestem przekonany, że roboty związane z ulicą Lipową, będzie można zaliczyć, do inwestycji na drogach krajowych.
Ponadto w takich wątpliwych sytuacjach powinny zostać opracowane koncepcje alternatywne, z pełna analizą wszystkich parametrów ruchu.
W każdym bądź razie, pomijając nawet, słuszność przedstawianych racji, taki konflikt spowoduje bez wątpienia znaczne opóźnienie rozpoczęcia budowy, bo tak było w przypadku skrzyżowania na Wesołej. Należy pamiętać, że tam również działano w oparciu o tą samą specustawę.
Należy również pamiętać, że fundusz drogowy w oparciu o który działa GDDKiA jest coraz bardziej zadłużony i odsuwanie rozpoczęcia budowy, może mieć fatalny finał.
A przecież bez 1 złotówki ze strony Miasta, przebudowa tego skrzyżowania mogła być w tym roku rozpoczęta.
Należy życzyć rozsądku i szybkiego rozwiązania tego konfliktu, bez ponoszenia dalszych tak poważnych kosztów ze strony Miasta, bo to nie są czyjeś prywatne pieniądze, tylko nasza krwawica.
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 18:25:13
0 0
Że co @slonce? Z jakich wszystkich dróg? Chyba z jednej. Poza tym panie @GPP, to wy sobie dysputujecie o jakiś dwóch rondach, a nie ja. Wystarczy jedno z 4 wylotami. A o rondo pod sądem i rynek się nie martw, dadzą radę :)
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:25:30
0 0
masz rację
Odpowiedz
GPP
2013-03-27 18:28:34
0 0
@terorist 'jakoś to będzie', a nowe ronda koło biedronki i dworca już są rozjechane.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:30:34
0 0
nie wystarczy, bo skoro burmistrz przy dworcu wybudował dwa to w Sowlinach tez dwa.

miasto będzie sie szczyciło rondami i ,,Poprawa Komunikacji w mieście będzie zrealizowana na medal a o to chodzi.

ale tu był problem bo chyba działka jest potrzebna pod Kościołem w całości do sprzedaży.
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-27 18:30:49
0 0
40 osób? w limanowej mieszka ponad 15 tys osób
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:37:02
0 0
henryk- jakim cudem dwa ronda zbudowano koło dworca w limanowej.
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 18:40:28
0 0
Normalnie je zbudowano, a nie cudem. Tylko widzę @slonce1, że nie masz kompletnie zielonego pojęcia o tym, że w Sowlinach to nie Miasto będzie budować lecz GDDKiA. Ale to taki szczegół tylko.
Odpowiedz
slonce1
2013-03-27 18:54:31
0 0
chyba coś źle zrozumiałeś DOBRZE WSZYSCY WIEMY ZE TO JEST DROGA KRAJOWA I BUDUJE rondo trój wylotowe GDDiA a burmistrz tylko sie dołancza.

Przeczytaj porozumienie i dwie uchwały w Mieście z 2012 dotyczące tej sprawy to bodziesz wiedział jak chcieli załatwić sprawę ronda i wywłaszczeń ludzi i jedna pieczeń upiec przy jednym ogniu.
Odpowiedz
zabawny
2013-03-27 19:05:53
0 0
@Słonce - na słońce i na teściową, normalnym wzrokiem popatrzeć się nie da:)))

Nie obrażając nikogo po imieniu(nicku) pytam czumu Wam ma ten protest służyć.
Jakie 40 osób protestujących? może 4 osoby tak, pozostali dali się zastraszyć wyolbrzymionym problemem którego nie będzie, lub po prostu nie rozumieją że są manipulowani przez innych.
Wielki tydzień to dobry czas na modlitwę o dar rozumu.
Odpowiedz
myszka1
2013-03-27 19:11:04
0 0
to proś o niego- jak tak uważasz zabawny wolno ci ,,pilnuj siebie będziesz w niebie'' tak mówiła moja babcia.
Odpowiedz
vvv
2013-03-27 20:11:32
0 0
I tu @ zabawny trafiłeś w sedno problemu ! Tak że słońce1 zmieniło się w myszkę1 :))))
Odpowiedz
Frann
2013-03-27 20:48:54
0 0
Heh-może alternatywą byłoby wybudowanie dróg podziemnych bądź nadziemnych???!!!
Odpowiedz
znany
2013-03-27 20:58:20
0 0
Zastanawiam się czy GDDKiA wie o tym problemie i proteście i czy będzie chciała się w ten konflikt angażować.
Oni co do nich należało już zrobili, opracowali dokumentację, uzyskali pozwolenie na budowę i mają załatwione wszystko.
Nowe pomysły Burmistrza wniesione po tych opracowaniach, sprowadzają temat do samego początku.
Wydaje się, że nie da się przeprowadzić pozyskania potrzebnego terenu pod udrożnienie ul Lipowej, bez udziału inwestora.
Przy budowie ronda na Wesołej zgodnie i bardzo aktywnie współpracowały wszystkie strony, a cała procedura trwała około 3 lat.
Jest zatem pytanie do hura optymistów i wszelakiej wazeliny, kiedy i czy w ogóle, rozpocznie się przebudowa tego skrzyżowania?

Ktoś wyżej napisał:
'...Ja to widzę tak - perspektywa 2,3 lat odciążenie ruchu ul. Piłsudskiego poprzez skierowanie części ul. Lipową. Perspektywa 5, 10, 15 lat ewentualne budowy obwodnic. To nie jest talk, że Pan Burmistrz kucnie i 'stworzy obwodnice w 6 dnia, a siódmego odpocznie, bo zobaczy, że to dobre...'

No to ja się pytam, czy w ogóle będą te 2,3 lata, więc może jednak lepiej pomyśleć od razu o tej perspektywie i jednak na poważnie rozpatrzeć propozycję mieszkańców, bo jak się sprzeda ten plac, to i to na teraz i ta perspektywa będzie przekichana, no chyba, że po nas to tylko zgliszcza?
Odpowiedz
bubu2134
2013-03-27 21:37:10
0 0
Terorist chyba masz dobrą posadkę w tym mieście i tak bronisz Burmistrza,to wyobraż sobie że właśnie Pan Burmistrz wyrzucił wszystkich z dołka około 30 rodzin handlujących nie dając im miejsc zastępczych inie gwarantując powrotu,chce rozwalić Jackówkę w której ludzie mają prace,a teraz plac trzeba sprzedać w Sowlinach i zobacz ilu ludzi tam pracuje.Największym dobrem to być za ludzmi i po to ten człowiek tu jest zrozum to wreszcie nie bądz tendencyjny.
Odpowiedz
HenrykV
2013-03-27 22:07:15
0 0
słonce1 - ronda na kopernika mogły powstać blisko siebie bo tam jest droga miejska i powiatowa. Co do dróg krajowych obowiązują zasady rozporządzenia, które wcześniej przytoczyłem, które zabrania sytuowania rond na drogach krajowych w tak bliskiej odległości jak by to było w Sowlinach wg planu mieszkańców
Odpowiedz
terorist
2013-03-27 23:25:38
0 0
Aha, czyli, że modernizuje się dołek to też źle? Ale ten Burmistrz zły, zabiera ludziom pracę. Przecież o przebudowie 'Dołka' było wiadome od dawien dawna. Poza tym chyba do obowiązków burmistrza nie należy martwienie się o czyjś biznes. No, a w Urzędzie niestety nie pracuję, a może i całe szczęście, że nie?
Odpowiedz
myszka1
2013-03-28 09:25:40
0 0
teroorist nie wiem czy znasz zasady z Karty Praw urzędnika państwowego Unii Europejskiej które obowiązują urzędników w stosunku do każdego obywatela nawet do tych 10 jak piszesz ale przeciwników jest więcej.

Karta ta zapewnia obywatelom prawo do dobrej administracji.
Zgodnie z zasadami każdy ma prawo do bezstronnego i sprawiedliwego rozpatrzenia swojej sprawy w odpowiednim terminie przez instytucje i organy państwowe. Tymi zasadami powinni kierować się wszyscy urzędnicy państwowi. Po to przysięgali po wyborach.

1. Zasada traktowania urzędu publicznego jako służby społeczeństwu - swoją pracę w urzędzie należy traktować jako urząd zaufania publicznego.

2. Zasada poszanowania odpowiedzialności przed społeczeństwem, urzędnik państwowy w czasie służby dla społeczeństwa powinien administrować jawnie.

3. zasada demokratycznego przewodnictwa, przewódctwa - urzędnik powinien respektować reguły i idee przedstawiciela demokracji bo w takim Państwie żyjemy, oraz być przykładem dobrych stosunków miedzy urzędami jak i obywatelami.
4. zasada należytego i obiektywnego rostrzygania spraw - działanie zgodnie z prawem i szacunkiem dla obywateli, szanowaniem ich praw obywatelskich.

5.zasada pogłębiania zaufania do publicznego urzędu- przez bycie uczciwym i sprawiedliwym i liczącym sie ze zdaniem obywateli.

to niektóre zasady które są. Gdyby ich przestrzegano nie było by problemów i sporów.

Ale sadzę że jest to lekcja dla nas wszystkich.
Odpowiedz
Doradca
2013-03-28 09:53:28
0 0
@ myszka1 oj Pani Grażyno a ja tak pięknie o Pani piszę.

Fajne ma Pani nicki takie subtelne i pełne ciepła.

Słonecznie pozdrawiam. I życzonka świąteczne przesyłam.

Czyżby tym razem myślała Pani o PISie w przyszłych wyborach?.

Pan Poseł Romanek ?. Dobry wybór.
Odpowiedz
Doradca
2013-03-28 10:27:37
0 0
'A jednak często jest,
że ktoś słowem złym
zabija tak, jak nożem.
Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.
Nie! Nie! Nie!
Przyszedł już czas,
najwyższy czas,
nienawiść zniszczyć w sobie'
Odpowiedz
Janek64
2013-03-28 10:44:05
0 0
Witam .Szczegolnie pozdrawiam Ciebie panie @Doradco i Serdecznie dziekuje za ten ostatni pana wpis tutaj :)
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Kolejna skarga. Będzie pozew zbiorowy?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in