Baner Baner
22°   dziś 20°   jutro
Środa, 01 maja Józef, Jeremiasz, Aniela, Filip, Lubomir, Ramona

„Kluczowe informacje” ws. planowanej likwidacji szkoły – pracownik pisze o tajemnicach i szemranym interesie

Opublikowano 15.07.2018 10:31:53 Zaktualizowano 04.09.2018 15:15:43 pan
33 13060

- Jakiś szemrany interes z Wójtem obmyślili, szkoda tylko, że nikt nie dał nam szansy obrony. Na żywym organizmie dzieci, rodziców i pracowników szkoły chcą może swoje zagrywki przedwyborcze stosować? Straszne to - pisze w liście do redakcji wieloletni pracownik Zespołu Szkół w Szczyrzycu, który powiat zamierza zlikwidować.

W piątek do redakcji wpłynęło pismo zawierające „kluczowe informacje” w sprawie planowanej likwidacji Zespołu Szkół w Szczyrzycu. Autorem listu jest pragnący pozostać anonimowym wieloletni pracownik szkoły oraz rodzic uczącego się w niej dziecka, który twierdzi, że jest „zdumiony obrotem sprawy, która rozgrywa się w kuluarach Starostwa”.
- Nie zostaliśmy poinformowani oficjalnie o zamiarach Pana Starosty i jego pracowników co do zamknięcia naszej placówki, na ostatnim czerwcowym spotkaniu powiedziano nam tylko tyle, że ma być lepiej - pisze autor. - Mamy być pod stowarzyszeniem, które powstało dla nas wszystkich w tajemnicy, w tajemnicy również zwoływano do szkoły uczniów czy ich rodziców, aby podpisali szybko papiery, bo niby chcą nas zamknąć. Moje dziecko pełnoletnie też coś podpisało, a na moje pytanie co - jakiś papier o przejęciu szkoły przez stowarzyszenie. W tajemnicy również cztery osoby z naszego grona otrzymały wypowiedzenia, my pozostali dwudziestu paru pracowników zostaliśmy poinformowani, że godziny będziemy mieć od września - czytamy w liście.
Dalej pracownik wspomina do „wieloletniej, bezprawnej polityce Starostwa i Dyrektora”, która miała polegać na przedłużaniu co roku umów do sierpnia, co miało być wygodne dla samorządu jako organu prowadzącego. - W razie likwidacji placówki wszyscy na bruk bez grosza i to właśnie nastąpiło, przez lata przedłużano nam bezprawnie umowy, aby teraz potraktować nas jak śmiecie i wyrzucić do kosza, sprawa załatwiona - zarzuca.
Dalej wskazuje, że najbardziej bolesna jest sprawa konsultacji. - Dla Pana Wójta mieszkańcami i ludźmi zainteresowanymi losem szkoły nie są rodzice, uczniowie, nauczyciele czy pracownicy szkoły, tylko ludzie z elit Gminy Jodłownik. Podobno organizowano jakieś spotkania, ale niestety nikt z nizin nie dostąpił zaszczytu, aby móc się wypowiedzieć. Wszystko w wielkiej tajemnicy, bo przecież podobno Związek Szczyrzycki broni tylko szkoły. Ja się pytam dlaczego? Przecież Szczyrzycanie z dwóch klas przysłali nam w naborze w tym roku tylko cztery osoby, to o co chodzi? Pewnie o jakiś wyższy cel, ale na pewno nie o szkołę - stwierdza pracownik placówki.
- Jakiś szemrany interes z Wójtem obmyślili, szkoda tylko, że nikt nie dał nam szansy obrony. Na żywym organizmie dzieci, rodziców i pracowników szkoły chcą może swoje zagrywki przedwyborcze stosować? Straszne to - ocenia na koniec.
Pismo przekazano również do wiadomości innej redakcji oraz instytucjom, m.in.: Kuratorium Oświaty w Krakowie, Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego w Krakowie, Starostwa Powiatowego w Limanowej i Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Przypomnijmy, że podczas ostatniej sesji Rada Powiatu Limanowskiego miała głosować nad uchwałą w sprawie wyłączenia Szkoły Branżowej I Stopnia z Zespołu Szkół w Szczyrzycu i włączenia tej szkoły do Zespołu Szkół w Tymbarku oraz likwidacji jednostki budżetowej.
Jak można wyczytać w projekcie uchwały, z początkiem września w Szczyrzycu mają rozpocząć funkcjonowanie niepubliczne szkoły: technikum, liceum ogólnokształcące oraz szkoła branżowa pierwszego stopnia. Placówki ma prowadzić stowarzyszenie. Starostwo Powiatowe w Limanowej zostało poinformowane przez dyrektora Zespołu Szkół w Szczyrzycu, iż wszyscy uczniowie tej szkoły – niespełna 50 osób z dwóch klas technikum – wyrazili wolę zmiany szkoły. W nowych placówkach zatrudnienie mają znaleźć także dotychczasowi nauczyciele ZS. Z uwagi na to, że we wrześniu w Zespole Szkół w Szczyrzycu nie będzie ani uczniów, ani nauczycieli, przygotowano projekt uchwały zakładający wyłączenie ze szczyrzyckiej placówki szkoły branżowej i włączenie jej do Zespołu Szkół im. KEN w Tymbarku, a następnie zlikwidowanie szkoły w Szczyrzycu jako jednostki budżetowej. Cały majątek likiwdowanej placówki miała przejąć tymbarska szkoła.
Dzień przed sesją w sali konferencyjnej limanowskiego starostwa odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyło 25 przedstawicieli lokalnej społeczności – byli to m.in. reprezentanci rad sołeckich, radni gminy Jodłownik oraz wójt Paweł Stawarz. Decyzją radnych, punkt z głosowaniem nad uchwałą zdjęto z porządku obrad.
Do tematu będziemy powracać.
***
Po publikacji tego tekstu skontaktowała się z nami wieloletnia nauczycielka tej szkoły, a zarazem rodzic uczącego się w szkole dziecka stwierdzając, iż to nie ona jest autorem tego listu.
Zobacz również:

Komentarze (33)

32cm
2018-07-15 10:44:37
1 5
Czyli rozumiem że szkoła która kształci 50 uczniów ma 20-kilku pracowników którzy są oburzeni ze stracą pracę przez Pana Starostę. Szkoła jest po to żeby kształcić czy po to aby ktoś miał pracę ?
Odpowiedz
thenever1
2018-07-15 11:21:51
1 4
wysłać nauczycieli na budowy !!! a ich świadomość i morale znacznie wzrosną.....
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-15 11:56:36
1 3
Cała walka o tą szkołę sprowadza się do obrony tego co było.
Historia jest ważna, jednak szkoła musi nowocześnie kształcić w poszukiwanych zawodach, dawać potrzebne uprawnienia i kształtować młodzież.
Ot cały przepis na sukces szkoły zawodowej.
Odpowiedz
antonino
2018-07-15 12:29:44
0 4
Czyli zlikwidowano szkoły prowadzone przez starostwo a w to miejsce utworzono szkoły niepubliczne.....?
Czy to będzie na pewno korzystne dla uczniów...? Sposób konsultacji trochę dziwny, a co właściwie do tego ma wójt gminy Jodłownik Stawarz skoro szkoły ponadpodstawowe nie są w gestii gmin....?
Odpowiedz
zabawny
2018-07-15 13:47:00
0 4
Te działania są podyktowane przede wszystkim dobrem uczniów i całej placówki oświatowej . :)
!7-tego września 1939 roku Polska wschodnia znalazła się pod opieką Stalina i też tłumaczono przez dziesięciolecia,że to dla DOBRA Polaków, w obronie przed zachodnim najeźdźcą.
Odpowiedz
DRKidler
2018-07-15 14:18:52
1 2
@'Moje dziecko pełnoletnie też coś podpisało, a na moje pytanie co - jakiś papier o przejęciu szkoły przez stowarzyszenie'. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: lepiej zaoszczędzić 15 minut na nieczytaniu umowy czy narzekać przez miesiące na przeoczone zapisy, które utrudniają nam życie?. Odpowiedź jest oczywista. Zawieranie umów wiąże się z koniecznością skrupulatnej analizy jej treści. Klauzule niedozwolone to najgorsze, na co możemy trafić
Odpowiedz
Malgosia66
2018-07-15 17:05:10
1 5
Jeżeli dalszym losem szkoły 'interesują się', czyli bronią??? nie ludzie związani ze szkołą tylko Związek Szczyrzycan + Wójt to jest jasne o co chodzi. Budynek dla Związku w sam raz a wójt ma budynek pod dalsze kredyty. Ludzie z elit gminy :):):) - Związek Szczyrzycan to żadne elity. Każdy jest kimś, jeśli doszedł do wszystkiego swoją pracą, a nie układzikami ...
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-15 19:48:21
1 4
Tutaj można znależć informacje na temat tego stowarzyszenia:

https://mojepanstwo.pl/stowarzyszenie-zwiazek-szczyrzycan-w-szczyrzycu

Misja tego stowarzyszenia 'rzuca na kolana' i mówi sama za siebie.
Zarząd stowarzyszenia można uogólnić do JEDNEJ OSOBY, gdyż inni to raczej prawie NIEDECYZYJNI.

Ot takie państwo w państwie na miarę naszego wójta i jego sitwy.
Odpowiedz
petent
2018-07-15 21:42:57
0 2
KTÓRA UMOWA NAUCZYCIELA JEST ZAWARTĄ NA CZAS NIEOKREŚLONY?
W poszukiwanych informacjach znalazło się takie oto pytanie: „Która umowa nauczyciela jest zawartą na czas nieokreślony?”.

Pytanie to jednak nie jest właściwe w nauczycielskich stosunkach pracy. W Kodeksie pracy (do którego na mocy art. 91 c KN czasami odsyła Karta Nauczyciela), jest art. 25 [1], który stanowi, iż trzecia z kolei umowa zawarta na czas określony, przekształca się z mocy prawa w zawartą na czas nieokreślony.

Jednak w przypadku nauczycieli ta regulacja nie ma zastosowania. Dlaczego?

Karta Nauczyciela wyraźnie wskazuje, kiedy i na podstawie jakich form zatrudnienia nawiązuje się stosunek pracy nauczyciela. I tak:

1. nauczyciela stażystę zatrudnia się na podstawie umowy o pracę zawartej na czas określony, jednego roku szkolnego;

2. nauczyciela kontraktowego zatrudnia się na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Jest to obligatoryjne, chyba że wystąpią przesłanki organizacyjne lub nauczyciel zatrudniony jest na zastępstwo za nieobecnego kolegę/koleżankę;

3. nauczyciela mianowanego/dyplomowanego zatrudnia się przez mianowanie. Jest to forma obligatoryjna, chyba że nauczyciel ten jest zatrudniony w zastępstwie nieobecnego nauczyciela lub zachodzą ku temu przesłanki organizacyjne.

4. nauczyciela mianowanego/dyplomowanego zatrudnia się na podstawie umowy o pracę zawartą na czas nieokreślony, kiedy nie ma możliwości zatrudnienia go w pełnym wymiarze godzin.

Tak więc nie ma znaczenia, która z kolei umowa reguluje Twój stosunek pracy. Ważny jest Twój stopień awansu zawodowego i organizacja roku szkolnego określona w arkuszu organizacyjnym.

Jeśli chcesz sprawdzić poprawność swojego zatrudnienia nie wahaj się skonsultować tego z prawnikiem. Zanim zostaniesz bez środków do życia warto sprawdzić czy nie ma do Ciebie zastosowania uchwała Sądu Najwyższego z dnia 4 października 2013 roku (I PZP 3/13), o której pisałam tutaj . Wprawdzie dotyczy nauczycieli kontraktowych, ale do mianowanych stosuje się ją per analogia.

Wobec powyższego czy wolno było przedłużać nauczycielom umowy o pracę na czas określony przez kilkanaście lat jak podano w artykule ?
Odpowiedz
cichy1
2018-07-15 22:12:22
1 4
No i wyszła prawda na jaw. Dotąd dzban wodę nosi dopóki ucho się nie urwie. Szkoła w Mstowie zarządzana przez Stowarzyszenie nie istnieje Najniższy organ w Mstowie pseudonim Sb GARAŻ a wcześniej pracownik Gminy do spraw Oświaty. Teraz w kolejce Szczyrzyc. Ale precyzyjnie pan Stawarz niszczy Gminę ,manipulując ludżmi swojej ekipy. Mieszkańcy Gminy obudzcie się . Grażyna pokazała w linku schemat koalicji wójta . Trzeba być głupcem aby nie zrozumieć jak jesteśmy wykorzystywani przez grupę dobrze przemyślanej manipulacji .Może i niektórzy działają społecznie udzielając się za friko ,nie zdając sobie sprawy ,że są manipulowani. Wójt już nie ma pomysłu na ten bałagan i długi jakie nam zgotował. Człowieku zbieraj manele i wynocha i nie przeszkadzaj nam w normalnym życiu . Czasy elit i układów dla ciebie już się skończyły .Przyszedł czas gorzkiej prawdy - zabawa naszym kosztem już się skończyła. Zadłużenie 82 % plus spłata długów w parabankach. Czekamy na wgląd do dokumentów na co te pieniążki poszły. Oj ktoś nad tym posiedzi.
Odpowiedz
BRZEGI
2018-07-16 08:37:57
0 4
...ale pieką pieczeń przedwyborczą kosztem szkoły... a nawet Związek Szczyrzycan ....dał się wciągnąć w rozgrywkę..chyba że liczy na korzyści z potyczki ...
...ale nawet społeczeństwo Szczyrzyca ...dało się podzielić.....chyba kolejny raz po 2010....
....władze powiatowe....mówią że wszystko co robią to dla dobra Szczyrzyca...
....władza miejsca ...wszystko co robi ...mówi że dla Szczyrzyca..
....tzw elita miejsca idąc na pasku....udaje że jest samodzielna i wpływowa...
...a nawet powstają jak ten tzw listy..do redakcji....
.....a szkoły już nie ma ...nie ma uczniów ..nie ma nauczycieli.....a Stowarzyszenie istnieje....no szuka bazy gdzie by mogło uczyć około 50 uczniów ..ale uczniowie nikogo w sumie nie obchodzą liczy sie zysk ...polityczny ..wyborczy....
....sprawę uciszą w/g mnie dopiero wyniki wyborów i przetasowanie w elitach ....oby ,,,,,,
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-16 10:01:44
0 3
Pytanie otwarte: czy gmina Jodlownik jest PRYWATNYM RANCZEM wąskiej grupy ludzi?

Co to ma znaczyć? To o czym pisze pracownik tej szkoły jest PRZERAŻAJĄCE, daje obraz prawdziwego zamordyzmu w naszej gminie w wydaniu pewnych 'elit', lokalnych bonzów. !!!

Oto cytat:
' Nie zostaliśmy poinformowani oficjalnie o zamiarach Pana Starosty i jego pracowników co do zamknięcia naszej placówki, na ostatnim czerwcowym spotkaniu powiedziano nam tylko tyle, że ma być lepiej - pisze autor. - Mamy być pod stowarzyszeniem, które powstało dla nas wszystkich w tajemnicy, w tajemnicy również zwoływano do szkoły uczniów czy ich rodziców, aby podpisali szybko papiery, bo niby chcą nas zamknąć. Moje dziecko pełnoletnie też coś podpisało, a na moje pytanie co - jakiś papier o przejęciu szkoły przez stowarzyszenie. W tajemnicy również cztery osoby z naszego grona otrzymały wypowiedzenia, my pozostali dwudziestu paru pracowników zostaliśmy poinformowani, że godziny będziemy mieć od września - czytamy w liście. '

Wydaje się, że wystąpiło wiele nieprawidłowości , działań z pominięciem procedur prawnych, zwyczajowych, w tym dobrej kultury osobistej włącznie z brakiem POSZANOWANIA do mieszkańców NASZEJ GMINY, do naszego WSPÓŁNEGO MAJĄTKU GMINNEGO.

Hola, hola Panowie, Panie to nie jest wasze prywatne ranczo , łapki precz od szkoły , to tak po cichutku przejmujecie WŁASNOŚĆ SPOŁECZEŃSTWA. ??????????

Według opowieści lokalnych ludzi przyszliście tutaj jako 'GOŁODUPCY', tudzież 'wódź naczelny' tego bałaganu przyszedl do nas z innego regionu, a i ponoć w międzyczasie nazwisko sobie zmienił , a teraz to Wy miejscowych depczecie PANISKA rżniecie, z ludzkiej krzywdy żyć chcecie?

Pogonić tych oszołomów w przyszłych wyborach raz na zawsze. INO RAZ.
Odpowiedz
TSilver
2018-07-16 10:09:05
0 2
Przecież po coś szkoły min. Mstowie, Górze św. Jan wyremontowali, ciekawe czy to samo czeka remizy xd. Inna sprawa dziwi mnie że ta szkoła tyle lat tam się utrzymuje, sam tam chodziłem. Wtedy tam było dużo więcej uczniów.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-16 10:31:41
0 1
@patent Masz rację z tym zatrudnianiem nauczycieli na im tylko znanych zasadach, tutaj też sobie polecieli w przyslowiowe bambuko.

Wszedzie tam gdzie są problemy finansowe, ogromne problemy finansowe stworzone Nam przez Nam wójta wraz z jegoekipą i w działania ratunkowe włącza się starosta.

Jeden kryje miernotę drugiego , dziwne są te ich wzajemne działania 'ratunkowo-reanimacyjne ( przy mecenacie Pana Krupińskiego) , niewątpliwe jest natomiast, że działają oni na nasza szkodę, szkodę naszej gminy.

Mam nadziaję, że obaj Panowie , tj. nasz wójt oraz starosta pójdę w haniebne zapomnienie po zbliżających się wyborach. Panu Krupińskiemu odpoczynek należy się najbardziej , bo zaiste miesza w tym diabelskim kotle problemów z ogromną werwą.

Panowie dajcie Nam żyć, nie mieszajcie już wiecej w tym kotle . Pan Wójt już ponoć na jakieś doładowania energetyczne jeździ, ponoć do jakiś wróżek , tak już jest nieboraczek tym wszystkim wyczerpany.

Panie wójcie , tak przy okazji te doładowania 'energetyczne' to nic innego jak szatańskie 'doczepki' , jest to bardzo niezbezpieczne dla Pana oraz Pańskiego otoczenia, proszę to rozważyć, jeśli oczywiście jest to prawdą co o Panu mówią w tym temacie ????
Odpowiedz
petent
2018-07-16 11:08:33
0 1
Dużo padło przykrych słów pod adresem tzw 'elit' szczyrzyckich, poruszono temat 'kiełbasek przedwyborczych', a w tym wszystkim zatracił się temat uczniów, jak również nauczycieli którzy pracowali na rzecz tych uczniów, służyli tej szkole i uczącej się tam młodzieży. Realia są takie , że mimo kilkunastu lat pracy tak naprawdę nie liczą się jako pracownicy, ponieważ bezprawnie co roku mieli tylko przedłużane umowy na czas określony i umowy te nigdy nie zostały podpisane na czas nieokreślony, teraz nikt się nimi nie przejmuje , nie otrzymają odprawy i wcale nie mają pewności że zostaną zatrudnieni od września .Dla niektórych praca w ZS była jedynym źródłem dochodu, mają zobowiązania do comiesięcznego regulowania np.ZFM, KZP itp kredyty i sytuacja w której się znaleźli jest nie do pozazdroszczenia, może ktoś zajął by się tym tematem ?
Odpowiedz
TSilver
2018-07-16 11:17:17
0 1
@petent to co przez tyle lat nie widzieli co podpisywali ? nie szukali innej pracy, przecież wiedzieli że co rok to samo... Dlaczego wcześniej nie robili larum?
Odpowiedz
petent
2018-07-16 11:30:20
0 1
@TSilver masz rację ! Wiara i lojalność nie popłaca ! można się obudzić w przysłowiową ręką w n......ku, ale prawda jest też taka ,że ktoś działał bezprawnie i to przez kilkanaście lat, gdzie były władze zwierzchnie?, kontrole?, że ten stan rzeczy utrzymywał się przez tak długie lata?
Odpowiedz
TSilver
2018-07-16 11:38:13
0 1
@petent powiem tak był narybek(uczniowie) to i się to kręciło jakoś dr. radził jak tylko mógł. Teraz z roku na rok co raz mniej chce chodzić tu do szkoły... Tylko ciekawe oprócz Władz powiatu gdzie jest Komisja Edukacji...
Odpowiedz
petent
2018-07-16 11:55:02
0 1
@TSilver zgadzam się z Tobą, dlaczego do tej pory wszyscy przymykali na to oko,a zwłaszcza Komisja Edukacji...., na dzień dzisiejszy wiadomo o co chodziło , przyjdzie czas likwidacji będzie mniej odpraw !, a nie ważne ze za tym kryją się ludzie !!!, tylko kto o tą likwidację poprosił ??? i dlaczego ???? nie biorąc pod uwagę bałagan w zatrudnianiu !!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-16 12:11:26
0 2
@petent Trzeba walczyć o swoje prawa jeszcze nic nie jesat stracone. Pytasz kto pytał o tę likwidację? W moim mniemaniu sprawa jest dość czytelna, to są moje domysły:

Gmina Jodlownik boryka się naprawdę z OGROMNYMI PROBLEMAMI FINANSOWYMI!!!!!!!!!!
Brakuje na PODSTAWOWE POTRZEBY. !!!

Według informacji jakie do mnie przychodziły wielu kontraktowych NIE DOSTAŁO PIENIĘDZY za swoje usługi, no tak twierdzą moi informatorzy.

NAIWNOŚĆ LUDZKA nie zna granic!!! Tutaj wszystko leci wg. klucza SITW, KLIK , UKŁADÓW , a ofiarami są ludzie pracy.

PRZESTAŃCIE ludzie służyć przekrętom, przestancie być FRAJERAMI
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-16 12:28:28
1 3
W ZADLUŻANIU GMIN W Polsce biorą udział grupy lokalnego (w sumie ponadnarodwowego lichwiarskiego interesu) . lichwiarskiego interesu.

Prawie w każdej gminie jest 'starszy brat w wierze' lub masoński układ,, lichwiarski układ , czesto przekładający się na powiat.

Takim kluczem leci się gmina po gminie , oczywiście z pewnymi wyjątkami. Ci ludzie zazwyczaj bogacą się na krzywdzie innych ludzi, LUDZI PRACY. !!!!

To oni zawyczaj tworzą lokalne KLIKI wzajemnych interesów. Oni mają gdzieś dobro NARODU, wspólne dobro. Oni koncentrują się na tym jak za psie grosze przejąć majątki innych lub nabyć coś dla siebie po bardzo atrakcyjnej cenie wykorzystując lokalne układy.

Tak tworzy się sieć przyjacielsko-biznesowa. W momencie tak dużego zadlużenia, stają się bezwzględni i zaczynają 'kosić' nawet tych, którzy poprzednio byli z nimi w lokalnej sitwie- to jest PRAWO NATURY, KOSIĆ SŁABSZEGO. !!!!!!!!!!!!

Czy teraz rozumiecie, że Naszym największym DOBREM jest nasze wspólne DOBRO interes społeczny, a nie lokalnych, sitw , działających jak przysłowiowe CMENTARNE HIENY????

Panie, Panowie, mieszkańcy gminy teraz to będzie coraz gorzej każdego dnia, HIENY będą chciały przejmować majątki społeczeństwa, dobro publiczne za FRAJER( tutaj stowarzyszenia wójtowe i lokalnych sitw będą slużyć im pomocą).

Takie stowarzyszenia to coś w rodzaju słupa na którego nadal będzie można zadłużać majątek gminny. !!!!!!

Jedyną SIŁĄ NABYWCZĄ , środkiem do spłaty coraz wiekszego długu sa TYLKO LUDZIE , a w zasadzie pieniądze z ich ciężkiej pracy.

Konkluzja :
POGONIĆ to DZIADOSTWO raz na zawsze w przyszłych wyborach.
Odpowiedz
petent
2018-07-16 13:01:48
0 3
W tej kwestii nie bez winy jest Starostwo Powiatowe a konkretnie Wydział Edukacji, to przecież ten wydział zatwierdza arkusz organizacyjny z którego doskonale wynika kto jak jest zatrudniony i jaki ma stopień awansu zawodowego i dziwne że przez tyle lat nie za-usterkował nielegalnego sposobu spisywania umów o pracę, jak widać nie ważna jest litera prawa ważne są dalece płynące z tego korzyści, tylko pytam dla kogo ?????
Odpowiedz
34607szczawa
2018-07-16 13:42:22
0 2
W starostwie to pchanie się w najwieksze kłopoty (afery) to chyba taki fetysz?
Odpowiedz
Longman
2018-07-16 13:44:49
0 4
Tak zgadzam się ,że Starostwo Powiatowe jest najbardziej winne w sprawie likwidacji szkoły, problem z naborem to nie sprawa tego roku, ale ciągły problem, widząc to oświatowcy starostwa i wiedząc, ze do takiego braku uczniów przykłada rękę przede wszystkim slaby wizerunek dyrektora, trzymaja go od lat na stanowisku, przeciez dobrze wiedzieili, że tak sie to skonczy, bylo im to po prostu na reke!!!!
Odpowiedz
petent
2018-07-16 14:57:38
0 2
Wracając do początku:
- Do starostwa wpływa wniosek o likwidację szkoły
- Więc to nie Starostwo chce likwidacji tylko jakby jest o to poproszone
- Rada pedagogiczna nic o likwidacji nie wie
- Wójt i Stowarzyszenie Szczyrzycan bronią szkoły
- Więc kto tak na prawdę składa wniosek?
, czy może to być jedna osoba np. Dyrektor ? i dlaczego?,
co niby miało by to zmienić ?
kto założył stowarzyszenie które przejęło by szkołę?
jakie władze są w tym stowarzyszeniu ?
- Komu zależy najbardziej na likwidacji i przejęciu szkoły przez stowarzyszenie
Szczerze - pogubiłem się !!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-17 00:31:35
1 3
@petent Należy zastanowić się kto hipotetycznie mógłby najbardziej skorzystać na likwidacji tej szkoły i dlaczego?

Jak dla mnie jest to nasz wójt i jego sitwa.
Dlaczego? Gmina nie posiada żadnych wolnych środków, nie ma też finasowej płynności na spełnienie wymogu tzw, 'sprzedaży nie na zawsze'.
Takie możliwości może mieć natomiast inny podmiot np. zaprzyjażnione z wójtem stowarzyszenie ( patrz jego decydent) .
Inny podmiot może bowiem występować niezależnie od wójta i jego sitwy o następne kredyty , 'sprzedaż nie na zawsze' itp, gdyż inny podmiot nie jest BANKRUTEM.

W takiej sytuacji wszyscy 'zaprzyjaźnieni BONZOWIE' mają otwartą furtkę na wspólne, przyszłe dzialania.

Sprytnie też i NIEUCZCIWIE uciekli od tematu płacenia ewentualnych ODPRAW nauczycielom.

Ot cwaniactwo w pełnej galii.
No tak należy domniewać. Swoją drogą ja na miejscu tych nauczcieli zaatakowałabym w pierwszej kolejn ości Komisję Edukacji , organa zwierzchnie w oświacie.
Do nich w pierwszej kolejności należy się zwrócić pisemnie z tym wszystkim i nieprawidlowościami z umowami pracy , wezwać też należy SIP lub PIP , bądź przynajmniej zaczerpnąć od nich informacji w tym temacie.
Odpowiedz
petent
2018-07-17 07:31:10
0 2
@grazynahayes aha! , czyli tak naprawdę ci co bronią CHCĄ LIKWIDACJI !, ale spryciarstwo ! i wykorzystują do tego Dyrektora ZS ?, nie fajnie że dał się w to wciągnąć!.

Pokrzywdzeni nauczyciele skorzystajcie z rady @grazynahayes, a ja dodam że jest jeszcze Sąd Pracy bezpłatnie można dochodzić swoich praw z tytułu stosunku pracy.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-17 09:40:43
1 1
Jedno jest pewne: to co wyrabia nasz wojt z lokalnymi ' elitami' , z Panem Krupińskim i Panem starostą to wszystko PRZECHODZI LUDZKIE pojęcie.

Ci ludzie powinni za to wszystko ponieść odpowiedzialność , przynajmniej moralne, wyborcze konsekwencje.
Dwulicowi ludzie. , no tak to przynajmniej wygląda.
Odpowiedz
petent
2018-07-17 11:14:32
0 2
Do wójta i 'elit'dołóżmy jeszcze władze Starostwa a zwłaszcza władze i pracowników Wydziału Edukacji którzy nie zwrócili uwagi lub nie chcieli zauważyć (bo było im to na rękę) jakie nieprawidłowości były w zatrudnianiu nauczycieli w ZS w Szczyrzycu- oni tak samo powinni za to odpowiedzieć !
Odpowiedz
konto usunięte
2018-07-17 12:42:53
3 0
Z tego co wiem decyzja o zamknięciu szkoły średniej w Szczyrzycu zapadła parę lat temu. Wszystkie działania wójta Stawarza (który tak na prawdę w tej sprawie nie wiele może) sprowadzają się do tego aby do zamknięcia doszło w następnej kadencji.
Odpowiedz
Longman
2018-07-18 13:52:07
0 3
Szkoda west, że jak wiedziales o takich zamiarach nic sie nie podzieliles , szkoda, odpowiadajac na twoj pierwszy komentarz, wydaje się że ten bidny wieloletni pracownik, zdesperowany i zdziwiony, ale tez strasznie naiwny, nie chce starego, bo stowarzyszenie to wlasnie stare, stary dyrektor jako prezes, siostra jako dyrektorka i inni nauczyciele z jego kliki, chyba jednak wiekszosc chce dobrej zmiany, ale nie tak drastycznie od razu!!!!Jeśli chodzi o Wojta, to na pewno wiele moze, szczegolnie moralnie i spolecznie mordowac ludzi pracy,Pani Małgosiu, dzieki Pani Komentarzowi, zaczelem widziec swiatelko w tym jodlownickim grajdole, ze wystarczy miec nazwisko, ukladzik, czy byc z jakiejs ich mafii i nic wiecej a ma sie nagrody, dobre stanowiska i prace, nawet nic nie robiac, wszyscy pozstali ludzie pracy to miernota i do gazu, bo co przeciez oni moga dla Wojta zrobic???
Odpowiedz
Malgosia66
2018-07-18 19:22:26
0 2
Niestety w gminie Jodłownik wielu wykształconych oraz pracowitych ludzi nie znajduje pracy, bo nie należy do żadnej z 'elit' tej gminy. Ważne, żeby być uczciwym i podążać swoją drogą ... czekać na lepsze jutro.
Odpowiedz
petent
2018-07-19 08:40:53
0 1
@Małgosia66 - bardzo mądre słowa , nie należy zbaczać z uczciwej drogi, ale nic nie da czekanie na lepsze jutro, trzeba przeciwstawiać się panującemu złu, nieuczciwości, bezprawiu i niesprawiedliwości- nauczyciele zawalczcie o Siebie, nie dajcie się zwariować !
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"„Kluczowe informacje” ws. planowanej likwidacji szkoły – pracownik pisze o tajemnicach i szemranym interesie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in