Baner
22°   dziś 16°   jutro
Poniedziałek, 06 maja Filip, Judyta, Jan, Jakub, Benita

Gmina nie chce u siebie jedynego punktu kwarantanny

Opublikowano 06.03.2020 00:30:00 Zaktualizowano 07.03.2020 00:15:08 pan
33 17860

W związku z procedurami na wypadek epidemii koronawirusa w Polsce, w powiecie limanowskim punkty kwarantanny zostały wyznaczone na terenie gminy Niedźwiedź – w budynkach Domu Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej. Władze lokalnego samorządu wyrażają sprzeciw, by wskazana lokalizacja była jedyną dla całej Limanowszczyzny.

W rozmowie z nami wójt Rafał Rusnak podkreśla, że wybrana lokalizacja na terenie gminy Niedźwiedź nie była konsultowana z samorządem.

- W rozmowie ze starostą wyraziłem swój sprzeciw, zamierzam w tej sprawie wystosować oficjalne pismo. Jestem w stanie zrozumieć wskazanie tzw. starej kolonii na przykład z przeznaczeniem dla mieszkańców naszej gminy czy szerzej, mieszkańców okolic Mszany Dolnej. Ale nie zgadzam się, by było to jedyne miejsce dla całego powiatu – mówi Rafał Rusnak. - Są do dyspozycji także inne miejsca. Sprawa jeszcze nie jest definitywna. Wiem, że władze powiatu rozważają jeszcze lokalizację w Limanowej – dodaje wójt.

Z kolei starosta podkreśla, że wskazania punktów kwarantanny wymagają od niego przepisy. - Muszę działać zgodnie z procedurami. Moim zadaniem było wskazać punkty kwarantanny – powiedział nam Mieczysław Uryga.

Zobacz również:

Jak dodał starosta, w dniu wczorajszym uczestniczył w odprawie z wojewodą i służbami, którą poświęcono m.in. sprawie punktów kwarantanny.

Według Mieczysława Urygi, zaletą wskazanej lokalizacji jest głównie to, że nie przylega ona do zabudowań mieszkalnych, co gwarantuje bezpieczeństwo. - My się tylko przygotowujemy na pewną ewentualność – gdyby, nie daj Boże przyszło co do czego, na terenie powiatu musi takie miejsce być, na wypadek konieczności odizolowania osób z podejrzeniem zakażenia. Wierzę, że nie będzie potrzeby wykorzystania w tym celu tego budynku. Jeszcze raz apeluję o rozsądek i spokój – dodaje Mieczysław Uryga.

Jak już informowaliśmy, punktem kwarantanny dla powiatu limanowskiego, wyznaczonym i sprawdzonym oraz zaopiniowanym przez sanepid, jest tzw. stara kolonia, czyli jeden z wolnostojących budynków Domu Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej, mogący pomieścić 30 osób. Jeśli zajdzie taka potrzeba, wykorzystany może być drugi budynek DWD dla kolejnych 70 osób. Po kątem ewentualnego wykorzystania w tym celu był sprawdzany także internat należący do Zespołu Szkół nr 1 w Limanowej, służby uznały jednak, że logistycznie korzystniejsza będzie jedna lokalizacja – w Porębie Wielkiej – przez co łatwiej będzie dostarczyć ewentualne zaopatrzenie czy zutylizować odpady itp.

(Na zdjęciu Dom Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej. Fot.: DWDz - Facebook)

Komentarze (33)

tezet
2020-03-06 06:11:10
4 6
Jedyna rozsądna lokalizacja to Limanowa i to w miarę blisko szpitala.
Dobrze , że komuś rozum wrócił, lepiej późno niż wcale ;-)
Odpowiedz
pacho
2020-03-06 07:51:48
4 1
trędowatych zamykało się dawniej na oddzielnych wyspach, czasy się ponoć zmieniły.....
Odpowiedz
Jaworina
2020-03-06 10:03:47
7 3
to tam pewnie jest strefa wolna od odmieńców i ostoja chrześcijaństwa południowo polskiego pod wodzą pewnego bogobojnego metropolity. a Jezus w przypowieści mówił - kto jest naszym bliźnim, no ale metropolita bliżej.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 11:05:53
6 3
Nasz starosta powiedział:
" Muszę działać zgodnie z procedurami. "
Procedury są formą pisanej instrukcji, w celu wyeliminowania użycia własnej wiedzy , doświadczeń.
Dzięki procedurom i ich ślepemu wykonywaniu, wszyscy mają spokojne sumienie.
Gdy umrze pacjent, to jest wymówka:
Przecież działałem/ działałam zgodnie z procedurami.
Lub gdy nawigacja samochodowa powie, :
Skręć w lewo , jedź 100 metrów, a wylądujesz w rzece lub w morzu, to też powiecie:
Musiałem tam jechać, bo proceduralnie nawigacja mnie tam naprowadziła?

Odpowiedz
peres
2020-03-06 11:37:07
1 8
@Grazynahayes - bezsensowna jest Twoja argumentacja. Gdyby każdy, kto ma trochę władzy działał według własnego uznania, to powstałby b....l. Ktoś musi tworzyć procedury, by inni mogli z nich korzystać i stosować się do nich. To sprawia, że wszystko funkcjonuje według jakichś zasad, a nie własnego widzimisie.
Odpowiedz
Poludnie
2020-03-06 12:17:09
2 1
Dom wczasów dziecięcych, kiedy ciągle są tam wycieczki, dzieci z całej Polski a na przeciw punkt kwarantanny, niezła lokalizacja.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 12:24:44
3 1
@peres Rzecz w tym, iż procedury NIE SA w stanie objąć wszystkich możliwych sytuacji, wersji zdarzeń.
Każda sytuacja w życiu jest inna, W takich przypadkach należy kierować się własna wiedzą, doświadczeniem , a czasami nawet intuicją.

Osobiście nie widzę żadnej procedury , która uzasadniałaby wybór tej KONKRETNEJ miejscowości i na domiar tego bez weryfikacji z gospodarzem tej gminy, jej wójtem.
Nie mówi mi proszę , iż pisemna instrukcja zwana procedurą wskazała panu staroście miejscowość Niedźwiedź.
To bowiem nie uzasadnia moja wiedza w tym temacie

Innymi słowy, nie ma takiej procedury, która uzasadnia wybór tej KONKRETNEJ miejscowości.
Jeśli uważasz , iż taka istnieje, to wskaż ją proszę.
Odpowiedz
mimowa
2020-03-06 12:38:08
2 3
Bravo dla Pana WÓJta-postawa godna pochwały,Oby sprzeciw odniósł skutek i nie doszło do najgorszego.Niech szanowny pan starosta nie zasłania się przepisami,sa inne ośrodki,internaty z których mozna utworzyc punkty kwarantanny.W kazdej gminie powinno pomyślec sie o takim zabezpieczeniu dla mieszkańców jesli bedzie taka potrzeba,a nie pakowac wszystkich do Poręby.Tu tez mieszkaj ludzie
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 12:43:50
2 2
@minmowa Zgadzam się z twoją argumentacją. Należy także dodać , iż SAMORZĄDY, STAROSTA kierują się , powinni kierować się NIEZALEŻNOŚCIĄ decyzyjną od rządowego ośrodka władzy .

Powtarzam , nie ma takiej procedury , która potwierdziłaby zasadność tego niefortunnego wyboru.
Tego wyboru dokonał starosta, a n ie jakaś procedura.

Proszę nie traktować innych jako idiotów, niedouczonych ludzi.
.
Odpowiedz
kolormarchewki
2020-03-06 12:45:28
0 2
@Grazyna Procedury i instrukcje, przepisy nie wiążą się z wyłączeniem myślenia i zdrowym rozsądkiem. Po to przepisy aby wiadomo było jak postępować i według jakich zasad. Przecież jeśli wszyscy zaczęliby robić, bo tak im się wydaje, to byłby koszmar!
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 13:01:17
2 4
Starosta MUSIAŁ wskazać jakieś lokum na kwarantannę. Gdyby zaczął ustalać to z wójtami gmin i był zmuszony czekać na ich zgodę, to pewnie epidemia by zdążyła nie tylko wybuchnąć ale i zgasnąć. Widać starosta zna mentalność miłosiernych, chrześcijanskich mieszkańców swojego powiatu.
Odpowiedz
M44
2020-03-06 13:25:01
0 1
Ta cudowna baneologia czy jak to się tam nazywa e Porębie może być budynkiem kwarantanny bo na nic innego się nie nadaje
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 13:40:42
2 1
@Drodzy oponenci , wy nadal nie rozumiecie mojego przekazu .
Po pierwsze : wszystkie okoliczności, fakty wskazują na to, że starosta nie postępował zgodnie z procedurami.

Tutaj sprecyzujcie o jakich procedurach piszecie, KONKRETNIE.
Po drugie: postępowanie przeciw epidemiologiczne , wskazanie miejsca KWARANTANNY musi uwzględnić wyeliminowanie powstania tzw. ognisk zapalnych, zachowanie wymaganej odległości od miejsc dużych zbiorowisk ludzkich- jak widać na załączonym obrazku takiego wymogu nie spełniono.

Sprawdźcie jakie przepisy oraz wymogi musi spełniać miejsce , budynek przeznaczony na kwarantannę, wtedy powrócimy do dyskusji.

Następnie , jak pokazał przykład w gminie Słubice, gdzie zarejestrowano 1-wszy przypadek tego koronowirusa, nie przestrzeżono PODSTAWOWEGO wymogu kwarantanny.

Skoro jesteście takimi ekspertami w tej dziedzinie, to posłuchajcie szefowej tamtego sanepidu i powiedzcie mi , na podstawie jej relacji zdarzeń czego PROCEDURALNIE zaniedbano

" Koronawirus w Słubicach. Pierwsze uderzenie. "
https://www.youtube.com/watch?v=MciGgpcWJFQ&ab_channel=koscierzyna24info

Bić pianę każdy potrafi, gorzej jest z samodzielnym, logicznym myśleniem.

Nie lubię sztuki dla sztuki, pozerstwa i tzw. oratorów bez wiedzy merytorycznej.
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 14:00:03
1 1
Grazynahayes, ja polemizuje z tytułem i tymi, którzy twierdzą, że starosta powinien uzyskać zgodę wójta gminy na lokalizację kwarantanny. Nie znam Poręby Wielkiej, nie znam ulokowania budynku względem innych obiektów i nie tego dotyczył mój głos.
Odpowiedz
burmistrz85
2020-03-06 14:09:24
2 2
Wójt Gminy Niedżwiedż to tak mówi jak zawieję wiatr.Nie wiem czy majtki zmienia tak często jak słowa.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 14:47:10
3 1
Strach Wójta i jego otoczenia przed zniszczeniem koronawirusem egoizmu, rasizmu i znieczulicy na swoim podwórku.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 14:53:54
4 1
Decyzje te są podejmowane są na szczeblu rządowym. Wójt może sobie chcieć i niechcieć, w tych okolicznościach ma tyle do powiedzenia co żyd za okupacji. Pogonić go jakimś zakażonym petentem i sam będzie zabiegał o tą lokalizację.
Odpowiedz
burmistrz85
2020-03-06 16:01:10
1 2
Panie starosto, czyżby ten dom wczasów był ulokowany gdzieś pośród lasów gdzie nie ma domów.chyba się wam lokalizacja pomyliła.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 18:23:40
1 0
Słuchajcie musimy zacząć od pojęcia terminu kwarantanna wg. ustawodawcy:
Znajdziecie go w tym artykule , w linku poniżej:
https://limanowa.in/index.php/aktualnosci/ustawa-o-koronawirusie-przyjeta-przeczytaj-pelne-uzasadnienie/47936
kliknijcie na link pod tym artykułem z napisem:
" Pełny projekt ustawy znajduje się tutaj: http://orka.sejm.gov.pl/Druki9.

Oto cytaty z stamtąd, Art.24.1
" „36) strefa zero - obszar, na którym wystąpił stan epidemii, znajdujący się bezpośrednio
wokół ogniska wirusa, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. p, podlegający
ograniczeniom, w szczególności zakazom, nakazom oraz środkom kontroli;
37) strefa buforowa - obszar wokół strefy zero, podlegającą ograniczeniom,
w szczególności zakazom lub nakazom dotyczącym przemieszczania się ludzi;
38) strefa zagrożenia - obszar, na którym możliwe jest ryzyko wystąpienia stanu
epidemii;
39) zagrożony obszar - obszar jednej lub kilku jednostek podziału terytorialnego kraju
lub obszar określony w sposób inny niż przez odniesienie do jednostek podziału
terytorialnego kraju;
40) miejsce kwarantanny - odrębny obiekt budowlany czasowego pobytu osób chorych
lub podejrzanych o zachorowanie, w którym prowadzi się kwarantannę.”;
2) art. 34 otrzymuje brzmienie:
„Art. 34. 1. W celu zapobiegania szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych, osoby
chore na chorobę zakaźną albo osoby podejrzane o zachorowanie na choroby zakaźne
mogą podlegać obowiązkowej hospitalizacji.
2. Osoby zdrowe, które pozostawały w styczności z osobami chorymi na choroby
zakaźne podlegają obowiązkowej kwarantannie lub nadzorowi epidemiologicznemu,
jeżeli tak postanowią organy inspekcji sanitarnej przez okres nie dłuższy niż 21 dni, licząc
od ostatniego dnia styczności.
3. Obowiązkowa kwarantanna lub nadzór epidemiologiczny, o których mowa
w ust. 2, mogą być stosowane wobec tej samej osoby więcej niż raz, do czasu stwierdzenia
braku zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzkiego"

Teraz przez analogię macie strefy zagrożeń w odniesieniu do innego wirusa odzwierzęcego zwanego ASF w przypadku afrykańskiego pomoru świń, Różnica polega tylko w różnym nazewnictwie tych stref, ale obejmują , opisują one te same stany zagrożenia ochronna zw. żółtą, zagrożenia- zw. niebieską a ta objęta ograniczeniami zw. została strefą czerwoną.
Widzicie takie same stany w przypadku koronowirusa tyle tylko, żre inaczej nazwane.
Te dotyczące ASF oraz stosowna ustawa zostały napisane w oparciu o decyzje komisji europejskiej 2014/709/UE.
Zasięg obszarów objętych stosownymi RESTRYKCJAMI narzucają prawa Unii Europejskiej.
Te zasady to tzw. BIO-ASEKURACJA
Jest to zespól wymogów sanitarno-epidemiologicznych jakie muszą być spełnione w celu zapobieżenia rozprzestrzeniania się epidemii.

W zależności o jakim obszarze mówimy stosuje się różne OBSZARY OGRANICZENIA.
Tak wiec obszar ZAGROŻONY musi obejmować minimum 7 kilometrów stosowanych restrykcji dotyczących przemieszczania się ludzi, a ten tzw. zapowietrzony(buforowy) minimum 3 kilometry .

Co jednak się stanie gdy budynek przeznaczony do kwarantanny ludzi znajdzie się w w jednaj z tych stref ?

Stąd też postulat @mimowa o takich budynkach w każdej gmin i wydaje się bardzo zasadny.

Tam zarówno UE jak i polski ustawodawca NARZUCILI na rolników strasznie wysokie wymagania w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się tej epidemii, ASF JAKĄ nigdy NIE narzucił sobie praktycznie żaden rząd.

Jak widać na tym przykładzie, nawet starosta czyli samorządowiec.
W przypadku
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 18:44:07
0 0
@wasylis Na jakiej podstawie twierdzisz, iż starosta nie musi się pytać wójta o zgodę?

Przecież wójt tej gminy teoretycznie i praktycznie bardziej niż starosta zna realia swojej gminy.
Z mojego doświadczenia i rozmowy ze starostą wynika , iż nie wiedział on nawet, iż Kłodne należy go gminy limanowskiej.
Spierał się ze mną o to. Sugerowałeś także, iż starosta musial podjąć tę decyzję szybko bez konsultacji z wójtami.

Mylisz się, szybko często nie znaczy dobrze.
Tam gdzie w rachubę wchodzi ludzkie życie i zdrowie , nie można pozwolić sobie na błędy wynikające z braku wiedzy na tematy społeczności i zarządzaniu gminami.

NIKT nie odpowiedział na pytanie jaki błąd proceduralny popełniono w Slubicach, gdzie zanotowano 1-wszy przypadek koronowirusa.

Otóż tam sanepid powinien był wysłać na kwarantannę wszystkich pasażerów tego busa jakim jechał poszkodowany.
Jak mówiła pani dyrektor sanepidu, wszyscy tam kichali .
Ten projekt nowej ustawy mówi też o zwrocie odszkodowań dla agencji turystycznych. Dzisiaj w radio mówili, iż niektóre agencje turystyczne poprosiły premiera o pożyczki związane ze stratami w związku z koronowirusem , ale im odmówiono.

Jak widać zarażone wirusem świnie traktuje się lepiej niż ludzi- chodzi o realne bio-asekuracje i realne działania stosowanych restrykcji w poszczególnych obszarach.

Jak sami widzicie INDOKTRYNACJA, ludzi poprzez media głównego nurtu, czasami nawet tych lokalnych, , religie, szkoły doprowadziły do tego, że aby obalić kłamstwa opłacanych przez rządy instytucji naukowych, " naukowców" , a tym samym od nich zależnych naukowców, trzeba pisać ELABORATY i wyjaśniać wszystko w oparciu o ustawy , dyrektywy, które często oni sami nie przestrzegają. !

Jak poprzez napisanie kilku zdań można to skutecznie obalić ?
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 19:05:41
0 0
Grazynahayes, ktoś musi podjąć decyzję w sytuacji zagrożenia, a prawda jest taka, że żaden wójt nie chce kwarantanny w swojej gminie. I co wtedy?
Odpowiedz
niki387
2020-03-06 19:48:35
0 1
Pan Starosta jak chce niech kwarantannę urządza sobie u siebie w domu albo w budynku Starostwa ciekawe czy tak będzie do tego pomysłu zapalony, my jako mieszkańcy na pewno na to nie pozwolimy! A nie chodzi czasem o to żeby zarobić jeszcze na tym?
Odpowiedz
elvis29
2020-03-06 19:54:21
0 1
Wszyscy chorzy z całej Polski powinni sie udawać tylko w jedno miejsce Warszawa ul wiejska
Odpowiedz
mimowa
2020-03-06 20:28:54
0 2
Z całym szacunkiem do komentujacych-oczywiscie nie wszystkich....chyba nie wszyscy zdaja sobie sprawe z powagi sytuacjii. Czy w obecnej sytuacji nie mozna powstrzymac sie od ublizania i ośmieszania -chodzi mi o pana Wojta Gminy Niedzwiedz. Troche kultury drodzy panstwo.Wylewacie wiadro pomyj na człowieka ktory wyraził sprzeciw -oczywiscie w obawie o zycie ludzkie. Kazdy Wójt powinnien tak postapic.Czesc komentujacych pod pseudo -linczuje swojego wójta,eh gdzie podziało sie godnosc,drugiego człowieka
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 20:36:36
0 0
Czego byśmy nie napisali i po czyjej stronie racja by nie była, najprawdopodobniej niedługo przyjdzie się zmierzyć z poważnym problemem kilkudziesięciu czy kilkuset zarazonych lub podejrzanych o zarażenie, Co wtedy? Przecież nie jesteście pozbawieni wyobraźni, tych ludzi trzeba nie tylko gdzieś umieścić, trzeba jeszcze rozbudować całą infrastrukture logistyczną i zaopatrzeniową wokół problemu. Jakieś propozycje dla starosty? Czy zostajecie przy zdaniu- nie u nas?
Odpowiedz
mimowa
2020-03-06 21:30:12
0 1
Oczywiscie,ze trzeba podjać decyzje jednak wspolnie w porozumieniu z wójtami,samorzadami. Logistycznie trzeba ogarnac temat bo w kazdej Gminie powinien taki obiekt zostac przygotowany dla lokalnych mieszanców,a nie robic w jednej miejscowosci -strefy zagrożenia-Wszyscy niech podejda do tego tematu -powaznie-,a napewno wszystkim to wyjdzie na dobre.
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 21:52:32
0 0
Mimowa, zdajesz sobie sprawę z kosztów finansowych i ilości personelu przy organizacji takiego punktu w każdej gminie? Cała ta sytuacja będzie bardzo trudnym sprawdzianem, nie tylko dla służby zdrowia i rzadzących, ale i dla ludzi. Sami widzicie- nie ma w naszym rejone na razie zakażeń, a już się zaczyna wykluczać przyszłych chorych...
Mam znajomych we Włoszech, kpili z zagrożenia, dopóki miasteczka obok nie objęto kwarantanną. Nie ma co siać paniki, nie w tym rzecz, ale pewne sprawy trzeba załatwić i to już, bo wróg u bram :-).
Odpowiedz
niki387
2020-03-06 22:07:49
0 0
Wasylis a jak by to dotyczyło Twojej wioski ciekawy jestem jak byś to wtedy komentował??? Bo myślę, że byś szybciutko wyrażał sprzeciw jak by Ci na wsi zrobili oddział kwarantanny dla całego Powiatu!!!
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 22:20:38
0 0
Niki387, pewne rzeczy od nas nie zależą, nauczyłem się z tym godzić. Jak zrobią u nas to będę musiał to zaakceptować.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-03-06 22:31:15
0 0
@wasylis Gdyby ta specustawa dotycząca tego koronowirusa , a w sumie modyfikacja kilku punktów już istniejących ustaw. naprawdę już obowiązywała, wówczas wszyscy muszą ją spełnić, wszyscy wójtowie i to bez dyskusji. .
Taki bowiem wymiar nosi ustawa w warunkach epidemii.

Myk jest jednak w tym, że to jest TYLKO PROJEKT ZMODYFIKOWANEJ USTAWY. !!
Gdy bowiem wpisuje w wyszukiwarce hasło: " USTAWA lub obwieszczenie o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń chorób zakaźnych u ludzi", to pokazuje mi tylko to obwieszczenie marszałka sejmu w tej sprawie z dn. 6 czerwca 2019 roku jako OBOWIĄZUJĄCE.

Projekt , a wszyscy traktują to jako obowiązującą specustawę.

To własnie jest w tym wszystkim najdziwniejsze.

Kolejna sprawa: zobacz jak wysoką poprzeczkę postawił ustawodawca ROLNIKOM w stosunku do zasad bioasekuracji w stosunku do działań przeciwepidemicznych.
Maty antyseptyczne, stosowną odzież, środki antyseptyczne, dezynfekcja, prewencyjne zabijanie zwierząt nawet tych nie zarażanych itp.

Gdy z kolei chodzi o wywiązanie się rządu w stosunku do obywateli , stosowania przez nich tych wszystkich działań asekuracji NIE ZNAJDZIESZ. !!
Nie ma takich działań, ani też środków w miejscach publicznych, podczas gdy w Chinach to był podstawowy
obowiązek władz wobec narodu.

Tutaj tylko stwarza się pozory , a ludzi traktuje jak piąte koło u wozu.
podam KOLEJNY PRZYKŁAD:
Dzisiaj w lokalnym radio mówiono o sytuacji jaka miała miejsce w pociągu w Warszawie. Według relacji pasażerów w jednym z wagonów pewnie Azjata kichał i kaszlał notorycznie. Pasażerowie poprosili o dezynfekcje przedziału, ale im odmówiono.

Wiesz , myślę sobie tak: papier wszystko przyjmie.
Dziękuje za odpowiedź.


Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 22:40:51
0 0
Grazynahayes, należę do ludzi bardzo sceptycznych, bardzo krytycznych ale i pragmatycznych. Nie dowierzam naszym rządzącycm w żadnej kwestii, ale zacznie się robić goraco, a że sprawa nas dotyczy, to trzeba robić co się da "od spodu".
Odpowiedz
burmistrz85
2020-03-06 22:45:39
1 1
Takie miejsce powinno być obok szpitala gdzie jest opieka całodobowa.przecież znajduje sie tam oddział zakażny i nad czym się tu zastanawiać.
Odpowiedz
wasylis
2020-03-06 23:33:20
0 0
Burmistrz85, rozmawiamy o miejscu dla kwarantanny, nie o przypadkach potwierdzonych i leczonych.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Gmina nie chce u siebie jedynego punktu kwarantanny"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in