Baner
7°   dziś 10°   jutro
Czwartek, 18 kwietnia Alicja, Bogusława, Apoloniusz, Gościsława

Czy zadłużona gmina zainwestuje w 'powiatowe' rondo?

Opublikowano 27.12.2017 16:31:23 Zaktualizowano 04.09.2018 16:01:21 pan
65 14724

Powiat chce modernizować skrzyżowanie dróg w centrum Jodłownika, ale wszystko zależy od tego, czy gmina będzie partycypować finansowo w tym przedsięwzięciu. Rondo o średnicy 36 m miało powstać już rok temu, ale wniosek o dofinansowanie odrzucono na etapie oceny formalnej.

Już w ubiegłym roku samorządy powiatu limanowskiego oraz gminy Jodłownik planowały wspólną inwestycję, polegającą na przebudowie odcinka drogi powiatowej Kępanów-Tymbark wraz z przebudową skrzyżowania dwóch dróg powiatowych: Kępanów-Tymbark i Jodłownik-Szczyrzyc. W centrum Jodłownika miało powstać rondo o średnicy 36 metrów, a także chodniki, zatoki i place postojowe.
Spore kontrowersje wzbudził fakt, że mająca finansowe problemy gmina Jodłownik zamierzała dopłacić prawie 2 mln zł do inwestycji, będącej w gruncie rzeczy zadaniem powiatu. Ostatecznie do realizacji przedsięwzięcia nie przystąpiono, bo wniosek powiatu ubiegającego się o dofinansowanie w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” odrzucono na etapie oceny formalnej.
Jak się okazuje, powiat nie zrezygnował z przedsięwzięcia i chce je realizować w przyszłym roku, ale pod warunkiem, że gmina będzie partnerem i pokryje część kosztów. Rok temu zakładano, że wkład gminy ma wynosić 29% całości kosztów zadania obejmujących roboty związane z budową chodników, placów postojowych i zatok autobusowych oraz w całkowitej przebudowie skrzyżowania w centrum Jodłownika na rondo, z wyłączeniem odcinkowej przebudowy nawierzchni jezdni w Jodłowniku, oraz ponad 58% w całkowitych kosztach wykonania oświetlenia ulicznego wzdłuż realizowanego chodnika. Szacuje się, że łącznie będzie to kwota przeszło 1,9 mln zł.
- Realizacja planowanej inwestycji w przyszłym roku związanej z przebudową drogi powiatowej w centrum Jodłownika w tym przebudowy skrzyżowania na rondo będzie uzależniona od zabezpieczenia finansowego ze strony Gminy Jodłownik jako partnera zadania. Według uzyskanej informacji pisemnej, Wójt Gminy zadeklarował zabezpieczenie w budżecie na rok 2018 wymaganego udziału finansowego - odpowiada na nasze pytania Starostwo Powiatowe w Limanowej.
Jak dalej tłumaczą władze samorządu, warunkiem podjęcia dalszych działań w zakresie jego realizacji – czyli rozpoczęcia procedury przetargowej – będzie przedłożenie przez samorząd Jodłownika uchwały Rady Gminyo posiadanym zabezpieczeniu finansowym w budżecie na rok 2018, a także zawarcie stosownej umowy partnerskiej pomiędzy gminą a powiatem, określającej warunki współfinansowania zadania ze strony gminy Jodłownik.
- Jednocześnie nadmieniamy, że niniejsze zadanie zostało zakwalifikowane do dofinansowania ze środków budżetu państwa, a Powiat uwzględnił w planowanym budżecie powiatu na rok 2018 wymagane zabezpieczenie własnego udziału finansowy - czytamy w odpowiedzi.
Do tematu będziemy powracać.
(Fot.: UG Jodłownik)
Zobacz również:

Komentarze (65)

stokroteczka
2017-12-27 17:33:30
0 3
Rondo w Jodłowniku nie jest konieczną inwestycją dla tamtejszej społeczności,jak powiat chce go budowac -aż tak duże (takiego na obecnie na obszarze powiatu niema) to niech powiat buduje.
Będzie to typowa pokazówka wyborcza.
Odpowiedz
stokroteczka
2017-12-27 17:33:33
0 4
Rondo w Jodłowniku nie jest konieczną inwestycją dla tamtejszej społeczności,jak powiat chce go budowac -aż tak duże (takiego na obecnie na obszarze powiatu niema) to niech powiat buduje.
Będzie to typowa pokazówka wyborcza.
Odpowiedz
rulewicz
2017-12-27 17:41:42
1 4
Nie dosc ze zreja publiczne pieniadze to jeszcze kampanie wyborcza robia sobie za kase, ktora nie jest ich. Boze widzisz i nic z tym nie robisz.
Odpowiedz
stokroteczka
2017-12-27 18:06:55
1 4
Jedna uwaga (jeszcze),
Zwracam wszystkim mieszkańcom limanowszczyzny, że planowane -wyborcze rondo w Jodłowniku będzie w zasadzie na trasie Limanowa - Kraków.
Jego potężna średnica (36 m) pozwoli na swobodny przejazd TIR-ów.
Pytam Pan Starostę::jak przejadą tiry przez stary wiadukt,który był budowany za Franciszka Józefa I na Podłopieniu??
Dlaczego starosta nie wybudował właściwego pod względem wielkości wiaduktu,tylko wyprał miliony na przejście dla pieszych??
Przecież przejście mogło by zrobione w formie wiszącej kładki nad płynącym potokiem a odpowiedniej szerokości drugi wiadukt winien służyć przejazdom dużych samochodów!!!!

Więc pytam : po co rondo??? kto ma problemy z przejazdem przez Jodłownik???
Wąskim gardłem dla komunikacji na tej trasie jest w pierwszej kolejności brak odpowiedniego wiaduktu w miejscowości Podłopień .
Odpowiedz
TSilver
2017-12-27 18:17:09
2 6
Jestem mieszkańcem tej gminy, powiem tak na tym odcinku nie ma takiego ruchu by te rondo było potrzebne (jak córze Koryntu majtki :p), bardziej potrzebne jest w Tymbarku na przelocie od Limanowej do Mszany Dolnej...
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-27 18:38:08
1 0
stokroteczka jeździsz tą drogą regularnie bo ja tak i wiem że to nie jest droga dla tirów ?
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-27 19:00:02
0 4
To rondo jest tak potrzebne jak posterunek. Czy ktoś wreszcie zacznie myśleć. Naprawdę zaczynam się wstydzić za naszych włodarzy gminy.
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-27 19:39:28
0 6
Powiem tak.. Wyburzenie tego starego domku bardzo poprawiło widoczność od strony matowa więc rondo nie jest konieczne... Wystarczy patrzeć na znaki i znać przepisy... Kolizje tam są rzadkością więc lepiej te pieniądze zainwestować w chodniki lub wodociąg
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-27 19:40:34
0 0
... Od strony mstowa
Odpowiedz
WSI
2017-12-27 19:55:03
0 11
Z tego co czytam w 'Kurierze z Jodłownika 'z tego roku noszonym przez Strażaków to wynika ze GMINA ma dołożyć 2mln541tyś61zł więc tyle Mieszkańców Gminy będzie kosztował ten wyjęty z sufitu pomysł na RONDO w Jodłowniku. Pytam czy ci RADNI to ludzie choć trochę myślący ??? bo co do WÓJTA to wiemy że.....więc trzeba Radnych na ZEBRANIACH pytać czy jak Gmina finansowo polegnie sprzedadzą swój majątek i przekażą jako darowiznę na Gminę bo do tego doprowadzili i dalszymi czynami pogłębiają ten stan , jak i również Wójta na zebraniach cisnąc by dołożył do pustej SKARBONKI GMINNEJ bo za jego RZĄDÓW tak GMINA ZUBOŻAŁA. Reasumując to RONDO jest tak potrzebne jak dziura w płocie bo wypadki są i będą ale do tego przyczyniają się kierowcy. RONDO jest potrzebne w miejscach gdzie jest duże natężenie RUCHU w celu rozładowania korków ale nic takiego w GMINIE JODŁOWNIK nie występuje.
Odpowiedz
zabawny
2017-12-27 20:10:28
0 5
Jak nie, jak tak, rondo jest potrzebne. :)
Relikt POPiS-u jest konieczny dla potomnych, oraz spłata kredytów zaciągniętych na ten cel :)
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-27 21:08:55
1 6
Następny gwóźdz do trumny zwanej budżetem patrz dług) gminy Jodłownik.

Tutaj nie ma co się cackać , należy rozpocząć działania kontrolno-desantowe.
Wybieram się do szefa Banku Spóldzielczego wraz ze Staszkiem Ligasem, czy ktoś jeszcze deklaruje jakąś pracę na rzecz skończenia tej szopki? Bedą i skargi, pisma , konkretne działania.

Kiedy jest następna sesja w starostwie powiatowym?-, tam też, jak trzeba się wybrać oraz na sesję rady gminy.

Czas najwyższy właczyć w to media głównego nurtu, no przynajmniej te wojewodzkie.
Nie czas na biadolenie, gdy gmina 'płonie'. Ruszmy swoje mózgi i weźmy się do konkretnych działań.

No bo inaczej Nas tutaj pozamiatają.
Swoja droga muszę powiedzieć, że powiat ma tupet.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-27 21:10:33
0 3
Wygląda na to że powiat limanowski robi co może aby do tej inwestycji nie doszło. Stawia coraz to nowe warunki partacząc wnioski o dofinansowanie. Skupiając wreszcie dyskusję na budowie ronda które jest drobnym i oczywiście w tym momencie nie potrzebnym elementem przebudowy drogi przez sporą część Jodłownika i Wilkowiska.
Odpowiedz
cichy1
2017-12-27 21:30:29
0 6
Należy się pilnie przeciw stawić dalszemu zadłużaniu Gminy . Kredyt pozyskany ostatnio w Banku Spółdzielczym w Limanowej jest nie zgodny z prawem bankowym. Jak można kredytować bankrutującą Gminę. Ciekaw jestem co na to RIO I Stowarzyszenie Banków Spółdzielczych. Koniecznie trzeba to wyjaśnić , jak również z wrot pieniędzy pobranych przez Gminę za wodociągi i kanalizację. Drogi powiatowe należą do powiatu a ile to już pieniędzy wyciągnięto z Naszej Gminy na konto powiatu. Słusznie piszecie po co takie rondo po usunięciu trgo domu. Jedynym mankamentem przy opuszczaniu autem skrzyżowania są samochody dostawcze parkujące przy dostawie towaru do tego małego sklepiku ,zasłaniając widoczność z kierunku Mstowa. Resztę argumentów za budową ronda jest nie zasadna a jedynie przygotowana pod kamoanię wyborczą dla Władz Gminy i Powiatu na nasz koszt!!!
Odpowiedz
rulewicz
2017-12-27 21:31:45
0 2
TSilver nie wiem za co te minusy. Zeby wydostac sie z Jodlownika na Limanowa to trzeba przez Tymbark. Nie rozumiem tez Malopolanina27, ktory tez mi dal minusa. Jestes pracownikiem UG Jodlownik czy jej wierzycielem, pozyczkodawca?
Odpowiedz
niski
2017-12-27 21:57:23
1 3
a ja uważam, że to rondo jest za małe na ambicje Wójta Jodłownika.

nieważne, że tam nie ma ruchu, nie ma wypadków czyli nie ma potrzeby przebudowy skrzyżowania.. Jest wola Pana Wójta więc rondo będzie.
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-27 22:07:04
0 1
Tsilver uważam że z rondem czy bez droga nie jest dla tirów i nie popieram budowy ronda .
Odpowiedz
BRZEGI
2017-12-27 23:51:52
1 1
...inwestycja ok 8 mln ...tzw dotacja 3mln / panstwo/ po 2,5 mln powiat i gmina....
...jest to budowa chodnika w centrum miejscowości Jodłownik ....co by nie mówić ostatnio zapuszczonej ... i Wilkowiska... a tzw polityczne rondo to koszt niecałe 1mln....więc nie jest to budowa ronda tylko chodnika....
...mogę się zgodzić że budowa ronda może jest nie potrzebna ...ale tutaj nie grają po żadnej stronie /miejscowej władzy i nieformalnej opozycji/ argumenty ekonomiczne czy techniczne ..a nawet bezpieczeństwa mieszkańców...tylko zaczyna się kampania wyborcza..... .ale chodniki są potrzebne...
....a tak swoja drogą...z każdej inwestycji u siebie cieszą sie mieszkańcy Szczyrzyca, Sadku ..w Jodłowniku nic ... nie chce się robić, nawet w centrum wsi pomalować domu...ale narzekać i krytykować to .... ....ale to zapewne pozostałość mentalna po minionym systemie ....a Szczyrzyc pięknieje i się rozwija Klasztor / historia/ szpital , dom pomocy społecznej , wiele budynków różnych firm, szkoła średnia...wiele nowych budynków rodzinnych ....a może z czasem..miejsce miejscowej .....władzy .... jak Jodłownik będzie się kłócił...zazdrościł.... nie będą współpracowały władze gminy i przedstawiciele z gminy do powiatu... tylko polityczna kłótnia i zacofanie ...ani porządnego ośrodka zdrowia... rehabilitacji , sali gimnastycznej , nawet nowoczesnego boiska sportowego...tylko ..polityka...i stagnacja...a na teraz nawet w centrum wsi chodnika...dobrych inwestycji dla Jodłownika w 2018....a długi kto ich nie ma ..tylko trzeba umiejętnie działać aby pomimo kłopotów finansowych coś robić a nie okładać się anonimowo...długi różnych jednostek administracyjnych w kraju to ponad i około 10000 zł / na mieszkańca ..a dług gminy Jodłownik to około 3000 zł / osobę ..nie piszę że mało ale bez ...szaleństwa co do zadłużenia...
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-27 23:59:35
1 0
Do Brzegi...A co ma gmina do kościoła,browaru centrum turystycznego czy szpitala....ok może Dps po cześci i szkoła w całości to zasługi gminy...A jak wygląda rynek w Szczyrzycu ???? ...Pare starych drzew no i w tym roku nowa kostka bo na ławki chyba nie wystarczyło...Nawet aktualnie jedna choinka ubrana i tyle :D
Odpowiedz
antonino
2017-12-28 00:14:01
0 3
Wydatek 2 milionów na rondo w sytuacji gdy są takie długi to szaleństwo a w szczególności gdy widzimy że to zadanie powiatu. Władza w Jodłowniku przyjęła strategię że im większe długi to tym lepiej dla nas bo 'nikt tego nie weźmie' bo jak następcy wytłumaczą ludziom że cały budżet idzie na spłatę zadłużenia...?
Jak czują się ludzie którzy nie mają drogi asfaltowej do domu i wójt mówi im że nie ma kasy a jest 2 miliony na rondo jest 200 tyś na posterunek była kasa na punkt informacji turystycznej...? Jest też kasa na drogi do wójta i do przewodniczącego RG
Odpowiedz
stokroteczka
2017-12-28 07:57:07
1 3
Brzegi ja nie pojąłem Twych wywodów ,ale każda gmina posiada indywidualny sposób obliczania zadłużenia.Jeżeli RIO takie opracowania co do stanu finansów gminy Jodłownik wydaje,to przy złym ,niecelowym zarządzaniu resztą środków jest katastrofą!!! więc nie rozumiemy Twego '....nie piszę,że mało ...ale bez szaleństwa co do zadłużenia'...
To w takim razie co według Ciebie będzie dla tej gminy''szaleństwem'?

W tej gminie od 20 lat rozpoczęło się złe zarządzanie,dlatego wyleciała poprzednia 'para wójtowska' a niestety przyszedł ich 'protoplast' jeżeli chodzi oniegospodarne szastanie kasą (nie swoją)
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 07:57:14
0 4
To co piszesz @brzegi to prawda jednak ta historia już raczej nie zatoczy koła. Gmina do Szczyrzyca nie wróci pomimo wszelkich przygotowań. Ponad miarę zadłużone samorządy 'dopisuje' się do sąsiednich a nie tworzy nowych. Tym bardziej że mieszkańcy, radni Szczyrzyca, Pogorzan i Janowic mają swój 'udział' w sytuacji Gminy Jodłownik. Problemem wsi Jodłownik jest nie jasna sytuacja własnościowa dawnego PGR z przyległościami i uparte utrzymywanie przy życiu GS I SKR. Instytucji władających terenami w centrum Jodłownika a ledwie wiążącymi koniec z końcem. Prawda jest taka że przez 42 lata istnienia ta gmina nie miała szczęścia do prawdziwego, gospodarnego i dalekowzrocznego zarządu.
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 10:03:38
0 4
Gdyby Wójt tak skwapliwie zadbał o Gminę jak dba o swoje włości nie byłoby tego problemu , Warto przyglądnąć się jaki miał majątek przed Zarządzaniem Gminą a teraz. Kiedy ,skąd i w jaki sposób go pozyskał.
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 10:08:34
0 4
Puścił z torbami Stowarzyszenie Sadowników JODLIM to puszcza i Gminę.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 10:19:21
1 3
Kończy się ten rok może więc jest to dobry czas na podsumowanie. Wybaczcie proszę drodzy czytelnicy , ale prawda będzie bolesna.

Mieszkamy tutaj 6 lat, przez te wszystkie lata nasłuchałam się od ludzi wielu skarg, utyskiwań na temat naszego wójta i radnych. ich działań , wielu z nich w obecności naszej władzy mówili co innego.
Mam takie wrażenie , że niektórzy kompletnie nie zdają sobie sprawy z powagi sytuacji, tak jakby wierzyli, że problemy rozwiążą się same , a oni nie poniosą ich konsekwencji.

Tutaj realnie tylko kilku ludzi aktywnie usiłuje rozwiązać obecny problem, potrafii widzieć sprawy dalekowzrocznie.

Nie ukrywam, że jest to dla mnie coś nowego taki stan uśpienia, niewrażliwości na Nasze wspólne dobro, własność publiczną. Ci natomiast którzy wykazują zainteresowanie , działają potrafią być przez resztę oceniani , ale to jest jakieś nieporozumienie , bo to nie My stworzyliśmy te ogromne zadłużenie, to nie My jesteśmy na etatach , to nie My sprawujemy tutaj władzę.

Taki np. @ BRZEGI potrafii tutaj napisać, że to niewielkie jest zadłużenie na 1 mieszkańca.
Ja natomiast się Ciebie pytam:
Czy to są Twoje pieniądze? Czy Ty tylko będziesz spłacać ten dług. ponosił konsekwencje tego zadłużenia ?
Czy Ty masz jakieś pojęcie o ekonomii?

Życzę Wam kochani mieszkańcy naszej gminy wszystkiego najlepszego w Nowym nadchodzącym roku oraz wielu refleksji , większego zaangażowania w sprawy Waszych rodzin , waszej i waszych pokoleń losie. Pamiętajcie proszę, że każda zadłużona gmina , na granicy bankructwa to utracona gmina.

Pytanie do Was jest takie:
Czy wiecie ile takich gmin jest w Polsce. Czy chcecie ponownie być pod zaborami, ekonomiczno-politycznymi zaborami?
Przemyślcie to proszę.
Odpowiedz
lobo
2017-12-28 10:20:50
0 2
Miejmy nadzieję że w nadchodzących wyborach nie będzie sytuacji jak poprzednio że nie było kontrkandydata dla Stawarza. No a najważniejsze żeby zmienić radnych z 'komitetu wyborczego Pawła Stawarza' bo to takie są skutki tego że to Paweł Stawarz kontroluje i nadzoruje Pawła Stawarza:) Czy ci radni mają wiedzę na temat tego za czym głosują....? Nie ma w gminie Jodłownik młodszych wykształconych ludzi?
Odpowiedz
gorol
2017-12-28 10:48:18
0 2
Czy władze gminy pytają mieszkańców jakie są ich oczekiwania rzeczywiste potrzeby? Czy ludzie którzy nie mają asfaltu do domu lub jeżdżą dziurawą drogą nie zapytają wójta i jego popleczników radnych o celowość 'utopienia' 2 milionów w rondo które powinien zbudować powiat? A dlaczego gmina nie angażuje się w odnawialne źródła energii - fotowoltaikę tak jak inne gminy na limanowszczyźnie?
Odpowiedz
TSilver
2017-12-28 10:58:42
0 2
tu nikt o nic nie pyta, tylko robią, a inne sprawa że o nic nie można się doprosić, są równi i równiejsi ... a podatki z chęcią biorą ...
Odpowiedz
TSilver
2017-12-28 11:00:07
0 2
Dobrze by było by była ta 2 kadencyjność włodarzy, zdala od koryta :P
Odpowiedz
rockfm
2017-12-28 11:01:54
0 3
Zastanówcie się
Czy zwykla rodzina poczuje to na sobie
I co się stanie jezeli w wyniku przekroczenia poziomu zadłużenia gminy nie będzie stać na wypłaty dla nauczycieli obsługę szkoły utrzymania dróg gminnych bo będzie w pierwszej kolejności musieć płacić odsetki bankom

Jestem za chodnikami bo dają bezpieczeństwo dzieciom chodzącym do szkoły ale rondo ? chce ale nie potrafię znaleźć korzyści...
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 11:18:22
0 1
rockfm : Tak też myślę ja i zapewne większość mieszkańców. Chodniki powinny być już dawno a i tyle lat te stare nikt nie potrafił wyremontować . Tak się dba o bezpieczeństwo.
Odpowiedz
TSilver
2017-12-28 11:19:40
0 1
trzeba, kupić kolejny wóz strażacki, trzeba zrobić kolejny posterunek ;)
Odpowiedz
kolawa
2017-12-28 11:26:05
0 0
Dzisiaj w budynku u Starosty okna pootwierane na oścież, wietrzą, bo Panu Puchała duszno i gorąco przed sesja dzisiaj, a PIS się szykuje i będzie awantura?
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-28 11:52:13
0 0
tSILVER CO masz do strażaków i wozów ?
Odpowiedz
rockfm
2017-12-28 15:08:57
0 1
Panie Chlipała jako przewodniczacy rady gminy od wielu lat proszę Pana uprzejmie wytlumacz społeczności gminy ten pomysł z rondem.
Którzy radni za tym głosowali? I jakie argumenty za tym przemawiają? Może czegoś nie rozumiemy ?

Czy czasem nie chodzi o to by lokalne firmy garażowe mogły transportować długimi zestawami blachy?

Jeżeli tak to ok jest jakaś korzyść...
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 16:51:57
0 0
Do west...Jaki udział maja mieszkańcy Szczyrzyca Janowic i Pogorzan bo tak ich wyróżniłeś jakoby najwięcej zgarnęli czy coś?
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 17:02:48
0 2
Widzisz @skorpion ja prosto (może nawet naiwnie) postrzegam świat. Szczyrzyc, Janowice i Pogorzany to praktycznie jedna wieś. Łączy je praktycznie cała infrastruktura, gminna i nie tylko. Jako całość macie w Radzie Gminy 4 osoby wybierane przez mieszkańców i tu jest ich związek. Widzę jak przechodzą propozycje z tego grona a jak inne. Pewnie że każdy chce mieć więcej, ja widzę że spora część jodłownickiego długu jest zainwestowana w tych miejscowościach. Pewnie że macie zastawiony hektar za 4 bańki ale wizualnie (pomimo że nie jest to wszystko zasługa gminy) w Szczyrzycu jest OK.
Odpowiedz
WSI
2017-12-28 17:15:19
0 2
@west co było ciekawego dzisiaj na sesji ??? bo co sesja Rady Gminy to nowe ale nie znaczy że dobre nowiny.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 17:24:21
0 3
Nie było większych tematów. Jedynie wójt się poskarżył że ja i limanowa in. zajmujemy mu najwięcej czasu.
Odpowiedz
TSilver
2017-12-28 17:27:00
0 1
Malopolanin27 temat już był poruszany nie tylko przeze mnie więc nie myślę po raz kolejny o tym pisać...
Odpowiedz
TSilver
2017-12-28 17:30:50
0 1
west dobrze niech wie wójt że ktoś patrzy mu na ręce, a nie że każdy będzie przyklaskiwał na 'ciekawe' projekty;)
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 17:41:29
0 0
To że jedna parafia to nie jedna wieś...to tak jakbyś sadek z jodłownikiem połączył i mstowem :)
Odpowiedz
twpys
2017-12-28 18:10:46
0 0
A Tymbarczan dalej mają w ...... gdzie obiecane 4 lata temu rondo w Tymbarku? Co tydzień jakiś wypadek a wszyscy mają to gdzieś.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 18:17:23
0 0
@skorpion szczerze Wam zazdroszczę szczyrzyckiej wspólnoty. To nie to samo co wymieniłeś Jodłownik, Mstów, Sadek, Kostrza.... .
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 18:52:55
0 0
No jedna parafia i co dalej? sprecyzuj bo teraz nie rozumiem cię :D
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 19:02:42
0 0
Sam nie wiem co myśleć o tym że Ty nie rozumiesz. Jeden cmentarz, jeden bar, jeden sklep (większy) jeden ośrodek zdrowia, jeden kod pocztowy, jeden rynek i najważniejsze jedna szkoła i jeden Związek Szczyrzycan.
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 19:04:15
0 0
dwa bary kilka jak nie kilkanaście sklepów 2 gabinety stomatologiczne i 3 szkoły więc coś słabo z wiedza u cb :)
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 19:15:08
0 1
Dajesz mi do zrozumienia że nie jestem na bieżąco. Przyjmuję do wiadomości.
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 19:28:19
0 0
Ale czy to sie przekłada na to wszystko...inaczej...przejdz się po szczyrzycu, janowicach pogorzanach ...pokaż mi np chodnik w Pogorzanach czy Janowicach ...czy np kanalizację w Szczyrzycu (abramowice) i Janowice i dalej twierdzisz że jest fajnie?
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 19:34:20
0 1
west; Trzeba było poddać wniosek jak dalej będzie czytał to co piszemy niech się poda do dymisji. Wtedy nie będzie czytał jak sprawuje władzę , ewentualnie realizował postulaty ludzi . Oligarchia to już przeżytek tym bardziej ,że weszła nowa ustawa o Sądach ,gdzie nie ma już Świętych krów a kolesie nie pomogą.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 19:52:40
0 1
@west To nasz wojt ma czas na czytanie limanowa.in? ;-)))

Nie przejmuj sie , to tylko podnosi twoje akcje...
Tak trzymać, dobrze wypełniasz swoje obowiazki wobec wyborców.
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-28 20:08:59
1 0
tsilver jeden błąd nie zmienia faktu że to strażacy jak jest zagrożenie ratują życie i dobytek .
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 20:13:03
0 0
Malopolanin zostawmy juz straż w spokoju naprawde
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-28 20:45:53
0 0
Odpowiadam:
@skorpion bez szczegółów ale w Szczyrzycu i Abramowicach była kanalizacja kopana. Co nie działa?
Nigdzie nie napisałem że jest fajnie. Napisałem że Szczyrzyc, Pogorzany i Janowice to miejscowości które mają największy wpływ na to co się w Gminie Jodłownik dzieje. Możesz mi wierzyć lub nie.
@cichy staram się nie napinać strun do końca. Nie widzę takiej potrzeby.
Nie jestem @grażynahayes pewny czy czyta. Na pewno ma relacje bo wiedza jest nie precyzyjna.
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-28 20:46:49
0 0
Skorpion94 ja w pełni popieram działania straży.
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 21:07:04
0 1
Malopolanin27 : Ja też popieram działania straży ,bo można liczyć na nich w rażie trudnych sytuacji, i chwała im za to.
Odpowiedz
Malopolanin27
2017-12-28 21:13:43
0 0
cichy1 masz konto na fb ?
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 21:24:27
0 0
Małopolanin..a ja w nich działam tylko kolejny raz temat zlewa się do jednej grupy jaką sa straze w gminie :)
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 21:25:21
0 0
West...a ja ci powiem że największy wpływ to ma jak widać wójt...a wiesz skąd jest?...z JODŁOWNIKA :)
Odpowiedz
cichy1
2017-12-28 21:29:14
0 0
Małopolanin27: Tak mam i około 300 znajomych na koncie. Napewno się znamy o ole jesteś z tych terenów
Odpowiedz
Doradca
2017-12-28 22:48:42
0 3
Oj tam, oj tam macie pretensje a jak przychodzi do wyborów to Pan Wójt Stawarz nie ma sobie równych.

2002 rok STAWARZ PAWEŁ 2439 -73,60 % MAREK EUGENIUSZ 351-10,59% MYSZA JAN 524- 15,8 % 2006 rok jeden kandydat Paweł Stawarz za 2613-88,34% przeciw 345- 88,34%
2010 rok Paweł Włodzimierz Stawarz 73,00 % (2568 głosów) Stanisław Nieczarowski 27,00%950 głosów) 2014 rok jeden kandydat Pan Paweł Stawarz 2508 głosów 78,6%.

Zobaczcie Pan Stawarz przez cały czas ma podobne poparcie. Więc miejcie pretensje do wyborców którym tak jest dobrze. Sam się nie wybrał 'suweren' tak zdecydował.

Co do budżetu : przyjdzie wiosna, będą roztopy, popada deszcz będzie 'powodziówka' zadłużenie procentowe będzie niższe.
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-28 22:59:46
0 1
No w większości to z tego co się mówi to głosuje sadek i jodlownik bo tamta największe frekwencję.... No ale tak prawda wychodzi teraz... Pan Nieczarowski też ostrzegał no i to się sprawdza no a że jest niewygodny.... Najgorsze jest to że za kilka lat trzeba to spłacić i kto obejmie ten.... Burdel
Odpowiedz
Doradca
2017-12-28 23:34:47
0 1
@Skorpion94 'No w większości to z tego co się mówi to głosuje sadek i jodlownik bo tamta największe frekwencję '

Ci co tak mówią mijają się z prawdą:

http://wybory2006.pkw.gov.pl/kbw/wynikiWbp04c1.html?instytucja=120704-WBP

http://wybory2010.pkw.gov.pl/geo/pl/120000/120704.html#tabs-6

http://samorzad2014.pkw.gov.pl/360_Wybory_Burmistrza_-_I_tura/0/120704
Odpowiedz
konto usunięte
2017-12-29 07:05:41
0 0
@west Nie wiem o jakich relacjach piszesz oraz o jakim braku precyjzji? Jeśli myślisz, że nie widzę , że Szczyrzyc ma najlepszą infrastrukturę w gminie , to się mylisz. To widać gołym okiem. Dziwię się tylko, że nie chcesz lnapisać dlaczego tak jest.

Ja to wiem. Wy jednak omijacie temat kołem.
Nie zmienia to jednak faktu, że 2 oczyszczalnie w gminie to przeżytek. Nie zmienia to faktu , że wpływy tutaj lokalno-biznesowe ma ' trójca przenajswiętsza' , itp, itd.

Pozdrawiam.
P.s. Nie włączam się już za bardzo w te detale ,dyskusje bo moje osobiste planu życiowe , biznesowe, najprawdopodobniej nie będą związane z tą gminą.
Odpowiedz
Skorpion94
2017-12-29 12:03:26
0 0
Tak bo czesc Szczyrzyca jest w sumie prywatna (inwestor) :)
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Czy zadłużona gmina zainwestuje w 'powiatowe' rondo?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in