12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Burmistrz "nie widzi dobrej współpracy z radnymi"

Opublikowano 21.05.2020 06:34:00 Zaktualizowano 22.05.2020 04:29:44 pan
32 13436

Limanowa. Podczas ostatniej sesji burmistrz Władysław Bieda negatywnie odniósł się do współpracy z Radą Miasta Limanowa. - Niektórzy z państwa radnych zdają się myśleć, że ja komuś chce zrobić na złość, ale nie ma takiej sytuacji. Teraz sesje wyglądają inaczej, komisje wyglądają inaczej, niż wyglądały kiedyś. Nie widzę dobrej współpracy, mówię uczciwie i otwarcie – usłyszeli radni obecni na sesji oraz mieszkańcy, oglądający obrady za pośrednictwem transmisji.

Z prośbą o szersze wyjaśnienie wspomnianego na sesji "pogorszenia współpracy z radnymi" zwróciliśmy się do Władysława Biedy. Jak powiedział burmistrz, ma wrażenie że radni błędnie odbierają propozycje zmian w funkcjonowaniu miasta – tak, jakby miały służyć jego osobistym interesom, a nie samorządowi.

- Sesje i komisje rzeczywiście wyglądają inaczej, dlatego że różne sprawy, które wydają się rozsądne i przemyślane z punktu widzenia funkcjonowania miasta, jako propozycje zgłaszane radnym, dziwnie nie znajdują zrozumienia. Nie ma rzeczowych argumentów, jest tylko „nie bo nie” - mówi nam Władysław Bieda. - Wszystkie proponowane przeze mnie jako burmistrza rozwiązania, nie mają za zadanie służyć mnie - prywatnie, tylko całemu miastu. A podejście radnych czasem jest takie, jakby to miał być jakiś mój prywatny interes – dodaje.

O komentarz do słów burmistrza o braku dobrej współpracy z radnymi, poprosiliśmy przewodniczącą Rady Miasta Limanowa. Jolanta Juszkiewicz twierdzi z kolei, że jako przewodnicząca „nie ocenia tego aż tak negatywnie”.

Zobacz również:

- Tych relacji nie można nazwać złą współpracą tylko dlatego, że na pewne kwestie radni mają inne zdanie, niż pan burmistrz. Wszędzie zdarzają się różne wizje na temat poszczególnych spraw. W innych płaszczyznach staramy wspierać działania burmistrza, za wiele rzeczy Rada Miasta bardzo Go ceni, jest też gotowa i otwarta na dalszą współpracę – mówi Jolanta Juszkiewicz. - Jeżeli chodzi o sprawy oświaty, po prostu nie zgadzam się z panem burmistrzem. Zresztą, o oświacie zawsze rozmawiało nam się trudniej, niż o innych sprawach. Możliwe, że teraz ta współpraca jest trochę trudniejsza, zapewne wynika to właśnie ze sporu dotyczącego spraw oświatowych. Ale nie jest to żaden wymysł radnych - jesteśmy wybierani przez mieszkańców, którzy są także rodzicami uczniów szkół i przedszkoli miejskich i mamy również obowiązek ich reprezentować i dbać o ich interesy i o dobro ich dzieci. Powinniśmy pamiętać ,że inwestycja w edukację jest priorytetowa ,a my ciągle słyszymy o „dokładaniu "do oświaty. Jestem daleka od tego, by walczyć o „interes” nauczycieli, jak to nazywa pan burmistrz, bo zawsze kierowałam się dobrem dziecka. Niestety, te słowa zostały „odwrócone” i wykorzystane przeciwko nam.

Przypomnijmy, że osią sporu między burmistrzem a radnymi są zmiany w funkcjonowaniu miejskiej oświaty. Rada nie popiera nowych rozwiązań w zakresie liczby i liczebności oddziałów (zakłada ona m.in. zwiększenie liczby uczniów w niektórych klasach, a co za tym idzie także ograniczenie wymiaru czasu pracy nauczycieli), a także – podobnie jak rodzice uczniów – zmian organizacyjnych w szkolnych stołówkach, których pracownicy mają zostać przejęci przez Limanowski Dom Kultury (ta zmiana niesie za sobą m.in. podwyżkę cen posiłków, mimo proponowanego przez samorząd tzw. programu osłonowego, zakładającego dopłaty do obiadów dla poszczególnych uczniów, w zależności od dochodu przeliczanego na członka rodziny).

Komentarze (32)

tezet
2020-05-21 08:48:50
0 6
pan burmistrz chyba zapomniał że to radni rządzą a o jest wykonawcą ich woli.
Odpowiedz
LuckyLuke1
2020-05-21 10:02:35
3 6
A może po prostu radni nie chcą już dalej akceptować działań burmistrza. Rozgrzebane i bezsensowne inwestycje, spór o oświatę i na koniec gigantyczne zadłużenie miasta, które na koniec 2019 roku wg opinii RIO zamieszczonej w BIP miasta Limanowa wyniosło 47,5 miliona złotych czyli 55% dochodów-to przecież już prawie bankructwo miasta! Państwo radni pobudka, bo mieszkańcy Wam nie przebaczą.
Odpowiedz
obywatel84
2020-05-21 10:30:39
1 5
Pan Burmistrz chyba nie wie na czym polega demokracja oraz funkcjonowanie samorządu, bo do tej pory chyba myślał ,że to dyktatura. Przyzwyczajony do podnoszenia łapek w górę, a tu nagle radni powiedzieli sprawdzam, po czym nie zgadzamy się! Pan Burmistrz zdziwiony i dobrze, teraz jest sprawdzian dla radnych , bo mieszkańcy będą to pamiętać bardzo długo. A propozycje Pana Burmistrza nie niosą za sobą wymiernych oszczędności i takie pytanie skąd będzie finansowany "Program osłonowy", bo chyba z budżetu miasta, więc gdzie tu jest oszczędność?
Odpowiedz
katemich
2020-05-21 10:49:15
2 2
"Nie słuchają mnie..." rzekł imperator.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 11:33:02
2 4
Nie dziwię się burmistrzowi. Jak bym musiał współpracować z dyzmą woźnym, też bym czuł dyskomfort. Do tego dwie wojujące ex nauczycielki - grosicka i juszkiewicz. On reprezentują mieszkańców czy nauczycieli? Bo to spora różnica.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 11:34:27
1 0
*one
znaki
Odpowiedz
peres
2020-05-21 11:43:41
0 2
Dzedaj bezbłędny polonisto, Sam siebie poprawiłeś!!! Brawo!!!
A w temacie artykułu, czepiasz się dwóch ex nauczycielek, a jaki zawód wykonywał Pan Burmistrz? Brak wiedzy, czy słaba koncentracja?
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 11:58:01
0 0
Chodzi o to, że napisałeś SCJENTE FICTION? No widzisz, ja się sam siebie poprawiłem... ale chwila. Serio czepiasz się o to, że z rozpędu zgubiłem e przy słowie one? Naprawdę? Człowieku, weź leki, bo jesteś do granic możliwości chory psychicznie. Kompletnie chory psychicznie człowiek. Toż ci pisałem wczoraj - uważasz, że grób to czasownik? Dlaczego się nie poprawiłeś? Dlaczego przemilczałeś?

Jeśli w ciągu 1,5 minuty poprawiłem literówkę, a ty z tego powodu piszesz komentarze i szydzisz, to jesteś kompletnym idiotą. Nie moja wina, że ty swoich ewidentnych byków nie widzisz i się nie poprawiasz. IDIOTA!!!

Nie moja wina, że walisz byki jak ćwok i myślisz, że pisałeś poprawnie, a żeby czepić się tego, to naprawdę trzeba być w desperacji, hehe, desperaciku marny. A potem się dziwisz, że jesteś hejtowany. Żenujące. Ja się nigdy nie czepiłem ciebie o literówkę. Literki gubią nawet w wydawnictwach. Napisz im list przez pół koperty POLONIŚCI. Zazdrościsz, że ktoś ma wiedzę, a ty jesteś głupi. To że jesteś takim młotkiem, który nawet nie wie, jak się pisze Science-fiction, to nie moja wina. Edukuj się.

Rozumiem, że wg ciebie burmistrz walczy również z ex nauczycielem biedą? No brawo, brawo, zrób jeszcze gugu. Taki jesteś opóźniony.
Odpowiedz
JAN
2020-05-21 12:04:18
4 1
Kto wie z którą grupą społeczną w Limanowej p. burmistrz nie prowadzi wojny ? Trudno wymienić. A Państwo radni wreszcie przypomnieli sobie po co ich wybrali mieszkańcy, którzy oczekują zdecydowanego stanowiska, a nie uległości i głosowania na zasadzie zaprogramowanych bez mózgowych maszynek
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 12:10:07
0 1
JAN
Z jednej strony chwalisz radnych, że nie są ulegli, ale z drugiej strony zarzucasz burmistrzowi, że umie postawić się np. nauczycielom czy Romom. Nie za to go chwaliliśmy?
Oczywiście ty to nazywasz wojenkami, ale to bardzo częsta semantyka. Kiedy nie mamy argumentów na zarzuty drugiej strony, to stwierdzamy, że nas po prostu atakuje.
Odpowiedz
peres
2020-05-21 12:10:58
0 0
Dzedaj święte słowa. Ty jak coś napiszesz, to miło poczytać. Żebyś jeszcze w tych nerwach wiedział, co piszesz, to nabrałoby to sensu. Fajnie, że mi przypomniałeś kim jestem. Jak to szło? Chory psychicznie, idiota, desperacik marny, głupi, młotek. Nazbierało się tego trochę. Taki intelektualista, a zarazem polonista, a zadaje się z taki, jak ja. Czy to nie uwłacza twojej nietuzinkowej osobowości? Mimo swojej perfekcji i doskonałości zupełnie nie zrozumiałeś mojej uwagi, odnoszącej się do zawodu wykonywanego w przeszłości przez Pana Burmistrza.
Dzedajku Burmistrza Biedę, a nie biedę, jak genialny i nieomylny polonista napisał.
Odpowiedz
katemich
2020-05-21 12:12:40
0 1
Tak na marginesie Pani przewodnicząca nadal uczy w szkole więc nie jest ex nauczycielem. Pan burmistrz uczył i Pan zastępca też tylko pa poziomie ponad podstawowym.
@JAN burmistrz ma taka politykę od dawna, walczy z "busiarzami", "dorobkiewiczami z targu", osobami, które zakupiły nowe mieszkania a on im sprezentował "socjal", z dyrektorami szkół też walczy. Przydał by mu się kurs mediacji i mniej buty.

Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 12:26:23
0 0
Ojej, uraziłem cię? No cóż - ale wcale nie mam wyrzutów sumienia. Napisałem tylko prawdę, a ciebie to boli. Ty nie pisałeś o mnie, że jestem chory psychicznie? Nagle brakło pamięci w pustym łbie? Natomiast ty faktycznie jesteś i wiele razy to pokazałeś. Jeśli ktoś wali takie byki jak ty i porównuje to z brakiem literki, to jest to osobnik wyjątkowo chory psychiczny. Żadne nerwy, denerwujesz się ty. Dlatego za mną tutaj przyleciałeś i to widać.

"z taki"
Chyba brakło ci literki. Dlaczego się nie poprawiłeś? Bo nie jesteś inteligentny? Ja przynajmniej widzę, że brakuje mi literki, co oznacz, że nie popełniłem błędu, bo błąd bym popełnił gdybym tak jak ty się nie poprawił. Więc twój komentarz zarówno pod tym kątem, jak i pod kątem Biedy upadł.

Jak się poległo, to najlepiej i jedyna droga to napisać, że ktoś nie zrozumiał czegoś. I wtedy już wiemy, że rozmówca przepadł. Jak widać to ty nie zrozumiałeś mojego stwierdzenia, a raczej zrozumiałeś, ale starałeś się zmanipulować. Liczyłeś, że nie będę w stanie odpowiedzieć, ale się przeliczyłeś. Dlatego skwitowałeś, że nie zrozumiałem. Kiedy próbuje się manipulować czyimiś wypowiedziami, to trzeba liczyć się ze spadnie się z wysokiego konia.
Skoro wcześniej napisałem grosicka i juszkiewicz małą, to jak mogłem biedy napisać wielką? Odpowiedz mi, yntylygyncie?
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 12:27:34
0 0
*oznacza
Widzisz, znowu sam się poprawiłem. Gdybyś ty się umiał poprawić, nie byłoby problemu.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 12:32:38
0 0
Powtarzam - czy wg ciebie burmistrz współpracuję z wojującą ex nauczycielką biedą? Tak wynika z twojej pretensji.

No myślisz ty czasem? I nie jesteś młotkiem? No sam powiedz - nie jesteś? Tylko zastanów się dobrze, bo się znowu skompromitujesz.
I napisz mi, że nie zrozumiałem, jak widać, iż rozumiem bardzo dobrze.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 12:43:03
0 0
katemich, dziękuję za uwagę. Kiedy ktoś wypowiada się w ten sposób, nie ma problemu. Zawsze można to przyjąć.
Odpowiedz
sebala
2020-05-21 12:44:56
0 2
Ja też mam już dosyć parking kosztuje już 4zł za godzinę w Nowym Sączu nie ma takich cen
Odpowiedz
nieufny
2020-05-21 13:28:55
0 0
Panie Burmistrzu, bardzo Pana cenię i szanuję, ale ceny za parkowanie auta na miejskich parkingach są nie do przyjęcia. W centrum Krakowa, na parkingach należących do miasta, nie ma takich cen. Bardzo proszę to przemyśleć i przejąć parkomaty na rzecz miasta. Może będzie z korzyścią dla obu stron.
Odpowiedz
peres
2020-05-21 14:53:36
0 1
Dzedaj nie stresuj się. Może jakąś melisę wypij, bo mam wrażenie, że za chwilę zjesz swój ogon.
Odpowiedz
jerykrol
2020-05-21 16:09:07
0 0
JEŚLI KTOŚ W GRUPIE Z RESZTĄ SIĘ NIE ZGADZA TO SIĘ GO BIERZE I Z WOZU WYSADZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
czarna666
2020-05-21 16:16:17
0 0
Szkoda tylko, że zapomnieli dodać iż tzw.programu osłonowego będą mogły skorzystać tylko i wyłącznie dzieci miejskie. Rozumiem wszystko, ale Pan Bieda powinien się zastanowić nad tym jakby się czuł gdyby stanął na miejscu rodziców. Panie burmistrzu.....wszystkie dzieci są równe i wszystkie dzieci powinien Pan tak samą traktować. Dzieci wiejskie nie są gorsze. Szkoła w Łososine Górnej funkcjonuje już lata.....miescilo sie w niej liceum,szkola wieczorowa,studium, a teraz Pan ma problem z przyjmowaniem dzieci wiejskich do placówki. Nie pojmuje tego dlaczego Pan dzieli dzieci wiejskie i miejskie one w przeciwieństwie do Pana przynajmniej potrafią się ze sobą dogadać.
Odpowiedz
czarna666
2020-05-21 16:25:09
0 0
https://youtu.be/4z-D_x2CyIc tu jest ciekawy fragment dla Pana Burmistrza i każdy z rodziców powinien to zaśpiewać
Odpowiedz
konto usunięte
2020-05-21 16:54:39
0 0
Ostatnio burmistrzowi wszyscy wadzą!
Odpowiedz
niski
2020-05-21 17:05:35
0 2
@czarna666 - jeśli uważasz za niesprawiedliwe rozwiązanie, że program osłonowy Miasta jest przeznaczony dla mieszkańców Miasta to mam propozycję - niech Wójt Gminy Limanowa (największa gmina w powiecie) przyjmie program osłonowy dla wszystkich dzieci w całym Powiecie (we wszystkich gminach). Myślę, ze wszystkie gminy w Powiecie z radością przyjmą takie rozwiązanie i nie będzie podziału na dzieci lepsze i gorsze.
Odpowiedz
czarna666
2020-05-21 19:20:35
0 0
niski....troszkę się z Tobą nie zgodzę ponieważ Pan burmistrz powinien w swym programie uwzględnić wszystkie dzieci...ale to jest tylko moja skromna opinia. Miał propozycję przekazania szkoły w Łososine Panu wójtowi...niestety nie chciał słyszeć o takim rozwiązaniu. A wójt z pewnością nie dzielił by naszych dzieci na wiejskie i miejskie, a tak na marginesie to wyżej wymieniona szkola funkcjonowala jako szkoła wiejska. Nie zamierzalam nikomu ublizac,ale takie podziały nie powinny mieć miejsca. To jest walka osób dorosłych, A najbardziej cierpią na tym dzieci. To tak jakby Pan burmistrz wyszedl z inicjatywą,że np.dzieci niepełnosprawnych nie będzie przyjmował do "swoich " szkół bo są niepełnosprawnych,a czy to ich wina,że się takie urodziły???? Chyba nie!!! Tak samo ja twierdzę, że nie na miejscu są podziały na tych lepszych i gorszych, bo robi krzywdę nie sobie,a dzieciom.
Odpowiedz
Kawaler
2020-05-21 19:48:06
0 0
Pan Burmistrz zapewne czyta limanowa. In, nie jest też tajemnica, że nie ma dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Niektórzy rodzice wybierają to, a nie inne przedszkole, czy szkole, że względu np na to, że jest tam stołówka, a nie catering! Jako rodzic dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym nie zgadzam się na likwidację stołówek w szkole i przedszkolach. Jeszcze nie dawno były remontowane i doposazane po to, by je teraz likwidować?!! Przecież to chore!
Odpowiedz
niski
2020-05-21 19:48:30
0 1
@czarna666 - po pierwsze dziękuję za kulturalną wymianę zdań.
Merytorycznie, ja również pozostanę przy swoim stanowisku. Skoro każda gmina jest odpowiedzialna za zapewnienie warunków właściwej edukacji dla mieszkańców tej gminy to właśnie ta gmina powinna ponosić koszty z tym związane.
Dlaczego do niedawna na terenie Gminy Limanowa nie było żadnego przedszkola gminnego? Dlatego, że przedszkole trzeba było finansować ze środków własnych - dlatego całe lata władze Gminy Limanowa wolały przekonywać mieszkańców, że lepiej jest wysyłać dzieci do przedszkoli w mieście.
Teraz jest podobnie - każda gmina musi dokładać do edukacji KAŻDEGO ucznia. Dokłada teraz i Miasto Limanowa i Gmina Limanowa. Tylko, że Miasto dokłada do dzieci z miasta i z gminy, a Gmina wyłącznie do dzieci z gminy. Gdzie tutaj jest równowaga?? Przecież to zwykła matematyka. Wiadomo, jakie są koszty na jednego ucznia w szkołach miejskich. Więc wystarczy te koszty policzyć, podzielić przez liczbę uczniów, odjąć to co miasto dostaje ze Skarbu Państwa a resztę podzielić na miasto i gminę wg liczby uczniów - czy to rozwiązanie wg Ciebie nie jest sprawiedliwe??
I to jest proste - w końcu np jak ja chcę wodociąg czy drogę to liczę, że wykona ją moja gmina a nie np Miasto Katowice. Dlaczego zatem Gmina Limanowa uważa, że jej zadania (czyli zapewnienie edukacji) ma wykonywać inny samorząd?
Argument, że szkołę w Łososinie budowano wówczas, gdy Miasto i Gmina była jednym samorządem też jest nie do końca OK. .Przecież wówczas ze wspólnego budżetu zbudowano wiele szkól, w tym te, które dzisiaj są położone na terenie gminy, a zatem też można powiedzieć, że mieszkańcy Miasta ze swoich podatków budowali szkoły i drogi w Mordarce, Męcinie, Pisarzowej, Młynnem, Pasierbcu, Starym Rybiu, itd.

Odpowiedz
Dagi
2020-05-21 19:49:26
0 1
A niby dlaczego Burmistrz ma dopłacać z budżetu miasta do dzieci z gminy?, subwencja nie jest wystarczająca i słusznie się domaga, by gmina dopłaciła tyle ile dopłaca do dzieci w gminie i nie będzie żadnego problemu z przyjęciem dzieci z gminy do szkół miejskich. Dlaczego wójt lekceważy te dzieci i ich rodziców?, czy to nie jest w jego kompetencjach?.
Odpowiedz
Dagi
2020-05-21 19:59:51
0 1
@ Kawaler A gdzie Ty to zasłyszałeś, że stołówki będą zlikwidowane ?, jakieś głupoty pleciesz.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-05-21 20:12:01
0 0
Jak ty nawet wody na herbatę nie potrafisz ugotować. Masz dwie lewe ręce, a twoja żona podobno już sobie kochanka znalazła. Oczywiście zaprzecz, bo co ci zostało.
Odpowiedz
vvv
2020-05-21 22:05:23
0 0
@czarna666 to wg Twojego trybu myślenia co do tego, że szkoła w Łososinie się mieszkańcom gminy po prostu należy, to każdy z nas ma roszczenie do minia w Warszawie bo przecież cała Polska ją odbudowała po wojnie. Skieruj swoje roszczenia do Wójta niech on wywiąże się ze swojego zadnia względem Twoich dzieci. Wójt też może wdrożyć program pomocowy w dopłatach do obiadów.Jeżeli jest gotowy przejąć szkoły w mieście to pieniędzy musi mieć sporo.
Odpowiedz
obywatel84
2020-05-21 22:45:36
0 0
Rozmowa na temat programu osłonowego w przypadku wujta jest bezsensowne. W gminie dzieci mają zapewniony z ustawy wsad do kotła więc nie ma potrzeby tworzyć takiego programu ,a powiem więcej nie może z podstawy prawnej. Więc ta dyskusja czarna666 i niski. A co za tym idzie niski musisz dokładniej zapoznać się z tematem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Burmistrz "nie widzi dobrej współpracy z radnymi""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in