Baner Baner
12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Mandat za parkowanie przy cmentarzu - w sobotę przed dniem Wszystkich Świętych

Opublikowano 06.11.2016 00:37:56 Zaktualizowano 04.09.2018 18:22:03 pan
23 10712

Limanowa. W całej Polsce samorządy wycofują z uchwał obowiązek opłat za parkowanie w soboty, tymczasem w Limanowej mandat można było dostać w sobotę przed Wszystkimi Świętymi i to za nieopłacenie postoju przy cmentarzach.

Na sprawę płatnych miejsc parkingowych w najbliższym sąsiedztwie cmentarza komunalnego w kontekście dnia Wszystkich Świętych zwrócił niedawno redakcji jeden z Czytelników portalu. W ostatnią sobotę zaparkował w zatoczce tuż przy bramie limanowskiego cmentarza komunalnego. - Po to, aby starsza osoba, z którą byłem, miała do pokonania jak najkrótszą drogę - tłumaczy. - Mając do wykonania szereg prac porządkowych na grobie zupełnie zapomniałem o pobraniu biletu w parkomacie i opłacie postojowej. Wracając, zastałem za wycieraczką wezwanie do zapłaty - pisze w wiadomości do redakcji.
Jeszcze rok temu takiego problemu nie byłoby wcale – dopiero z początkiem stycznia wprowadzono zmiany w strefie płatnego parkowania. Od momentu jej powstania na ulicach Czecha, Łazarskiego oraz Szwedzkiej w pobliżu cmentarzy kilkadziesiąt miejsc postojowych było wyłączonych ze strefy. Zamysł był taki, aby osoby odwiedzając groby bliskich czy też uczestnicząc w uroczystościach pogrzebowych, miały możliwość bezpłatnego pozostawienia samochodów. W tym roku samorząd wprowadził zmiany – władze miasta tłumaczyły, że efektu nie udało się osiągnąć, gdyż z racji tego że miejsca były bezpłatne, niektórzy kierowcy pozostawiali tam swoje pojazdy cały dzień, więc przy cmentarzach i tak trudno było zaparkować.
Oburzenie mieszkańca Limanowszczyzny jest tym większe, że mandat dostał w sobotę, podczas gdy w całej Polsce samorządy znoszą obowiązek opłat za parkowanie tego dnia, gdyż w świetle ustawy sobota nie jest dniem roboczym, a tylko wtedy opłaty mogą być pobierane, co potwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w jednym ze swoich wyroków.
- Uważam, że w soboty, a w szczególności w sobotę przed świętem Wszystkich Świętych, karanie mandatem w najbliższym otoczeniu cmentarza jest nie na miejscu ze względu chociażby na osoby starsze, które są dowożone jak najbliżej przez rodziny - zauważa nasz Czytelnik. - W rezultacie nie chodzi o te drobne pieniądze czy opłatę karną 50 zł którą i tak pewnie zapłacę, ale o zwrócenie uwagi na problem i o zdroworozsądkowe podejście do sprawy. Rozumiem, że w ciągu tygodnia parking przy cmentarzu jest zajęty przez kierowców parkujących nie w celu odwiedzenia cmentarza i wtedy opłaty są pobierane słusznie, ale w soboty a szczególnie taką jak teraz, w okresie przedświątecznym, parkowanie powinno być bezpłatne - twierdzi. - Czy to aż taka wielka strata dla budżetu miasta, jeden mały parking? - zastanawia się.
Uchwałą Rady Miasta Limanowa, która obowiązuje od stycznia tego roku, wprowadzono jeszcze jedną istotną zmianę - upoważnienie burmistrza do ograniczenia pracy strefy płatnego parkowania na całym obszarze lub jego części.
Dlaczego tym razem nie skorzystano z tego rozwiązania? Burmistrz tłumaczy, że sobota przed dniem Wszystkich Świętych nie jest terminem miejskiej imprezy, ani świętem państwowym, a tylko w takich przypadkach obowiązuje uprawnienie określone w uchwale. - Ponadto, z firmą która jest operatorem strefy miasto ma zawartą umowę, nie możemy dowolnie ograniczać działania strefy płatnego parkowania, bo miasto byłoby narażone na ewentualne odszkodowanie - powiedział nam Władysław Bieda.
Zobacz również:

Komentarze (23)

Asmodeusz
2016-11-06 06:57:36
2 6
Wystarczy się odwołać do sądu na podstawie wyroku NSA :)

Komunikat w sprawie wyroku NSA z dnia 26 kwietnia 2016 r. sygn. akt I OSK 3507/15 (strefa płatnego parkowania w Augustowie)

Rzecznik Prasowy Naczelnego Sądu Administracyjnego informuje, że NSA po rozpoznaniu skargi kasacyjnej Prokuratora Okręgowego w Suwałkach od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 3 września 2015 r. sygn. akt II SA/Bk 397/15 w sprawie ze skargi Prokuratora Rejonowego w Augustowie na uchwałę Rady Miejskiej w Augustowie z dnia 29 maja 2013 r. nr XXVI/206/13 w przedmiocie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz wysokości stawek za parkowanie pojazdów wyrokiem z dnia 26 kwietnia 2016 r. (sygn. akt I OSK 3507/15) uchylił zaskarżony wyrok i stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w § 2 punkt 2 w części obejmującej wyrażenie 'oraz w soboty od 9.00 do 13.00'. Orzeczenie NSA jest prawomocne.

Zgodnie z § 2 punkt 2 zaskarżonej uchwały Rady Miasta Augustowa opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania pobierało się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz w soboty od 9.00 do 13.00, za wyjątkiem świąt. NSA wspomnianym wyrokiem stwierdził nieważność powołanego przepisu uchwały w części. Sąd kasacyjny uznał, że skoro sobota powinna być traktowana na równi z dniami ustawowo wolnymi od pracy w rozumieniu art. 57 § 4 k.p.a., co zostało przesądzone uchwałą 7 sędziów NSA z dnia 15 czerwca 2011 r. (sygn. akt I OPS 1/11), to z uwagi na zasadę zaufania do państwa i stanowionego przez niego prawa, należy soboty w ten sam sposób traktować na gruncie ustawy o drogach publicznych. Stąd też, w ocenie NSA, w rozpoznawanej sprawie, brak było podstaw do ustalenia opłat za parkowanie w soboty w strefie płatnego parkowania.
Odpowiedz
daniel393
2016-11-06 08:40:19
1 5
Limanowa ,,wyróżnia się', na wielu ,,polach'...
Odpowiedz
klop
2016-11-06 08:41:30
1 5
Według mnie te całe płatne parkingi to głupi pomysł, ponieważ przybywa nowych miejsc gdzie parkowane są samochody i niejednokrotnie zagraża lub utrudnia to ruch jak w przypadku parkowania pomiędzy przystankiem obok sadu a ZUS-em. A parkingi płatne świecą pustkami, jak np. ulica Bronisława Czecha. A dlaczego nic nie zrobiono z parkowanie na chodniku na ul. Józefa Marka, są tam przejścia dla pieszych a odległość od przejścia często nie zachowana, czyżby niektórzy byli inaczej traktowani.
Odpowiedz
mikos
2016-11-06 09:43:51
2 7
Parkowanie w soboty i niedziele powinno być darmowe jak w większości miast a płatne parkowanie w dni poprzednie powinno być nie dłużej niż do godz 16ej!!!Ale widać że Limanowa próbuje być inna i wprowadza jakieś swoje chore prawa!!!!
Odpowiedz
Jozek123
2016-11-06 10:56:03
3 8
Limanowa to Inne miasto ze względu na parkomaty z wbijaniem rejestracji
Transport publiczny jest do kitu
Handel w błocie a bazar wybudowany straszy pustkami [trzeba podejść do ludzi]
Ludzie zjeżdżają do Limanowej i okolic tylko na święta a tak to pracują poza
Zarobki to 960 zł.... albo na KRUSIE pracują na czarno bez umowy ponieważ BIZNESMENI to LUBIĄ
Ronda po modernizacji są takie że jak się jedzie osobówką z przyczepką to trzeba wywijać jak by się jechało tirem .
Samochodem ciężarowym jak się jedzie to tragedia .
Odpowiedz
wlk219
2016-11-06 12:25:17
3 11
Dziesięć Grzechów Burmistrza i Rady Miasta .
1 .Bieda : naobiecywało się gruszek na wierzbie a teraz brakuje kasy . Ponadto przegrywa się procesy z
przewoźnikami .
2. Analfabeci prawni przygotowywali umowę z firmą administrującą parkingami ( albo układ warto
sprawdzić )
3. Nr rejestracyjny : a co z ustawą o danych osobowych .
4. Pobieranie opłat za parkowanie od żałobników podczas uroczystości pogrzebowych to s......
5. Odnośnie ronda na Grunwaldzkiej to proponuję nazwać je Rondo Biedy , ponieważ został na nim
pobity rekord , jest najmniejszym rondem na drodze publicznej w Polsce a może na świecie .
6. Panie Burmistrzu ile jest miejsc publicznych w limanowej do parkowania za darmo . Też biednie .
7. Ile glejtów na darmowe parkowanie posiadają urzędnicy magistratu .
8. Dlaczego kontrolerzy parkują za darmo skoro chodzi o kasę i racjonalne wykorzystanie miejsc do
parkowania.
9. Dlaczego musimy płacić za parking jak załatwiamy sprawę w MAGISTRACIE .
10 . Żyjcie Pan i cała Rado Miasta 200 lat ale pamiętajcie nikt nie przyjdzie na wasze pogrzeby bo się na
pogrzebach dorabiacie .

Wyborcy to zapamiętają .
Odpowiedz
tomasz77
2016-11-06 13:39:19
0 4
W soboty jak najbardziej parkowanie powinno byc bezpłatne. Pobieranie oplat przy cmentarzu koło szkoly trojki i LCK jest chore
Odpowiedz
niski
2016-11-06 16:19:30
4 3
niektórzy to by chcieli autem na cmentarz wjechać.
Odpowiedz
tomasz77
2016-11-06 17:01:27
0 1
Twój komentarz wnosi 'cenne' merytoryczne uwagi w tym temacie :)
Odpowiedz
niski
2016-11-06 17:34:00
10 2
śmieszy mnie to biadolenie z powodu złotówki czy dwóch, w sytuacji gdy przecież dotyczy to parkowania 'samochodu' który przecież na wodzie nie jedzie i którego utrzymanie trochę kosztuje.
Odpowiedz
serko
2016-11-06 17:37:00
2 3
w kazdym miescie powinna być część parkingów bezpłatna, tak dla równowagi . jakby np. te parkingi co obecnie świecą pustkami były bezpłatne to z pewnoscia szybko by sie zapełniły kosztem chodników i dzikich parkingów. bo nie oszukujmy sie w takich miejscach parkują przeważnie Ci którym sie nie przelewa albo Ci którzy wolą wydac te 5 zl na kawe wypita w spokoju a nie z zegarkiem w reku bo bilecik sie kończy . napewno byłby wiekszy porządek w miescie . ale tak naprawde obłudnemu biedzie nie zalezy na porządku tylko na KASIE ..
Odpowiedz
tomasz77
2016-11-06 18:05:35
1 4
Zgadzam sie z tobą serko. To samo jest koło szkoły trójki. W soboty parking świeci pustkami,a rodzice którzy przywożą dzieci na zajęcia sportowe do szkoły muszą płacić
Odpowiedz
chlop
2016-11-06 18:41:54
1 2
Około 50 metrów poniżej cmentarza jest bardzo duży plac na kilkadziesiąt lub set aut . Ważne , BEZPŁATNY.
Odpowiedz
serko
2016-11-06 19:46:16
1 2
chłopie a czyje to pole ? nie bedzie mnie ganiał ktoś z siekiera ze mu na polu zaparkowałem :).. i widze ze nie zrozumiałeś. własnie o to mi chodzi zeby kierowcy nie musieli parkować z różnych powodów na poboczach, wosach , chodnikach, placach itd. skoro mamy parkingi które swiecą pustkami . popieram płatne parkingi ale we wszystkim trzeba mieć umiar ..
Odpowiedz
chlop
2016-11-06 20:17:54
0 2
@serko - spokojnie. Komentarz napisałem do artykułu , a Twojego nawet nie czytałem , więc nie wiem czego nie zrozumiałem. Plac na którym odbywa się w poniedziałek jarmark mieści się kilkaset metrów od centrum i cieszy się coraz większym powodzeniem , widać to po liczbie zaparkowanych tam aut.
Odpowiedz
chlop
2016-11-06 20:23:06
0 2
Cholera , podpowiedzieć , gdzie jest bezpłatny parking blisko cmentarza i centrum , a tu minus. O co chodzi?
Odpowiedz
serko
2016-11-06 20:45:14
0 2
chłop. zwracam honor. myslałem ze masz jakieś aluzje do moich BEZPŁATNYCH parkingów . dzieki za info. ale mimo wszystko chciałbym zeby parkingi wybudowane za pieniądze podatników były w pełni wykorzystane bo wkoncu po to one powstały a nie dla zbijania kasy.
Odpowiedz
Mateo
2016-11-06 21:32:27
0 1
Po pierwsze za niepłacenie postoju od stosunkowo niedawna mandaty nie mogą być wystawiane.
Po drugie akurat tutaj burmistrz ma rację. Albo wszystkie płatne, albo wszystkie bezpłatne. Częściowe rozwiązania nie mają sensu ze względu na wykorzystywanie ich odwrotnie do zamierzeń.

wlk219, Twoje argumenty są bardzo nietrafione.
- Tablice rejestracyjne nie są danymi osobowymi.
- Czyli jak ktoś przyjeżdża na pogrzeb powinien nie płacić gdziekolwiek zaparkuje? Na parkingu pod kościołem też są pobierane opłaty.
- Rondo na Grunwaldzkiej faktycznie jest bez sensu, ale sporo jest takich i mniejszych po Polsce.
- Sporo jest w Limanowej darmowych miejsc do parkowania tylko trzeba je umieć znaleźć. No i cała ul. Piłsudskiego.
- Pracownicy wielu firm mogą korzystać z pewnych przywilejów w zakresie działalności swojej firmy.
- Odnośnie magistratu ta sama uwaga co do pogrzebów.
Przedstawiasz zbyt łatwe do podważenia argumenty.
Odpowiedz
Pacman
2016-11-06 22:04:31
0 3
Co do zagrożenia ruchu drogowego i parkowania gdzie popadnie mimo znaków, np. B-36 parkingowi nie są od tego by ich karać bo oni pracują w STREFIE płatnego parkowania. Przykład pewnej Pani bizmesmen a trzymała auto 3 dni na chodniku praktycznie w Rynku interwencja była i dało rady. (takim wszystko wolno, ''bizmesmenom'', urzędasom, dodając jeszcze cyganów).
Co do szkól to każdy rodzic ma kartki gdzie jest wyznaczona godzina przyjazdu by odebrać dzieci, myślę że każdemu wystarczy 20 minut by wziąć dziecko ze szkoły reszta aut to są ludzie którzy zostawiają by iść do miasta pozałatwiać sprawy. A zresztą nie wierze by kontrolerzy tak bardzo sprawdzali czy przychodzisz po dziecko o wyznaczonej porze i czekali na ciebie czy się spóźnisz. Proszę trochę pomyślcie zanim skomentujecie.... a zajęcia sportowe są pozalekcyjne. Za karate czy szkołę muzyczną się płaci- BIEDAKI
Odnośnie sobót darmowych na strefie pewnie wolne soboty dopiero wejdą po nowym roku, na razie jeszcze nie uchwalono tego konkretnie więc o co dymicie. Akurat wypadła sobota na wszystkich świętych i już afera bo trzeba wrzucić do parkomatu 20 gr, wyżej jest wyjeżdżone pole mogłeś tam sobie wjechać, nikt ci nie kazał stać na płatnym parkingu.
Dostałem ostatnio mandat, numer jest potrzebny do reklamacji w razie takiej jak ja miałem że wsadziłem do kieszeni bilet. Wcześniej nie było rejestracji do wpisania do nikomu nie uznawali reklamacji a później płacz i zgrzytanie zębów bo zapomniałem.
Byłem świadkiem jak ktoś dostał mandat w rynku bo nie zapłacił i nawrzucał kontrolerowi konkretnymi tekstami, przekleństwami, wręcz obrażał go. LUDZIE !!!!! Trochę szacunku do innych, praca jak każda inna, musi ją wykonywać bo to są ich obowiązki, ktoś chce utrzymać rodzinę za najniższą krajową i jest takim samym człowiekiem jak każdy z was. Postawcie się na ich miejscu chodząc w deszczu, śniegu, wietrze i słuchania komentarzy co jednego to lepszego i najmądrzejszego. hahaha

Pozdawiam właśnie takich buraczków
Odpowiedz
feez
2016-11-06 22:36:18
0 1
Pacman - celny komentarz, pozdrawiam.
A tak na marginesie - szanujmy innych to i my będziemy szanowani.
Odpowiedz
mosia
2016-11-07 07:47:35
1 0
Piszecie o szacunku i jego braku do kontrolerów, ale to powinno działać też w drugą stronę. Byłam kiedyś świadkiem rozmowy telefonicznej jednej osoby kontrolującej (szłam za nią, żeby było jasne-nie podsluchiwalam) jak mówiła, żeby ów rozmówca przyjechał na wskazany przez nią parking to nie będzie płacił... Czy to jest uczciwe i w porządku?
Odpowiedz
Pacman
2016-11-07 11:11:03
1 0
Oj cos mi sie wydaje ze ta pani dostala mandat i nie moze sobie z tym poradzic .Pokazcie mi chociaz jedna osobe ktora nie wykorzystuje swojego stanowiska na rzecz swojej rodziny czy znajomych .Podobno 90% limanowian to katolicy kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamien. A szacunek powinnismy miec dla wszystkich.

@Mosia idź tam do pracy będziemy deptac ci po piętach i patrzyć na twoje ręce,słuchać rozmow. Lepiej patrz na swoje czyny z tego będziesz rozliczana.
Odpowiedz
mosia
2016-11-07 12:28:58
0 0
No niestety będziesz zawiedziony Pacman, nie dostałam mandatu. Szanuję ich pracę bo do lekkich nie należy, ale niech oni nas też szanują. Może Tobie się nie zdarza iść pieszo więc taki jesteś 'poczciwy'. Nie Tobie oceniać innych, patrz lepiej na siebie, a żeby coś zmienić to należy zacząć od siebie.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mandat za parkowanie przy cmentarzu - w sobotę przed dniem Wszystkich Świętych"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in