Poniedziałek, 01 marca
Albina, Antonina, Dawid, Radosław
4165

Porady

ILE KSIĘDZU ZA SLUB

WITAM WSZYSTKICH NIE ORIENTUJE SIĘ KTOŚ ILE DAJE SIĘ KSIĘDZU ZA ŚLUB
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
co łaska :D
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
odpowiedz żałosna
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
To chyba zależy od proboszcza.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
to zalezy ktory kosciół-od 300 do 500 zł
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
haha dobra odpowiedz "imienniku" ale za co 350-500 zl ? za godzine "pracy". Sadze ze 200 zł w zupełnosci wystarczy :) nie popadajmy w paranoje i nie uczmy ich takiego dobrobytu :) pozdrawiam
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
300-500 **
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
pewno sa tacy co daja i mniej i wiecej, ja miescilem sie w danych kwotach.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Co za głupie pytanie? Przecież ksiądz nie sprzedaje sakramentów. Ale sprzątanie, przybranie kościoła i kwiaty przed ołtarz wypada zafundować.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Bzurys chyba w jakiejś innej rzeczywistości żyjemy...hahhah!
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Takie jest stanowisko Kościoła, że sakramenty udzielane są za darmo, ale utrzymanie budynku kościelnego kosztuje realne pieniądze i ksiądz też za coś żyć musi.
W dzisiejszej rzeczywistości nie można funkcjonować bez pieniędzy.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Bzyrus ok ale co ?! za 500 zł ? nie przesadzajmy, to własnie ludzie ucza ich tak ze im sie nalezy. Pokaz mi kogos kto za godzine "swojej pracy" dostanie z 500 zL ( nie wliczajac prostytucji :) )
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Myśmy dali 500 zł ale do teraz uważam że to było za dużo. Uważam że 300zł było by w sam raz.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
:)myśy dali bardzo mało na ślub bo za co pracownik ciężko pracuje na budowie i ma 1o zł na wiochach tylko walą kasa a bóg tego nie wymaga papież
franciszek che żęby księża nie doili tych ludzi bo bieda chce koscioła ubogiego dla ubogich ale śa nie którzy księżą swietni na wzor święych bo im bardzo cieżko zarobić jaką złotówke. LEPIEJ DAĆ EIECEJ NA POGRZEB TO TAK STRASNIE CIE CHWALA CHODZ BYŚ BYŁ KUPA DRANIE NIE CHODZIŁ DO KOSCIOŁA A ONI KADZA JAK TO BYŁO PIEKNIE NIE WOLNO TAK :):)
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
To nie jest tylko godzina pracy, ale godzina wynajęcia całego budynku kościelnego z personelem i full serwisem (organy, światła, przybranie, i obsługa na najwyższym poziomie). Jeżeli już tak liczysz. Więc porównaj sobie to do kosztów wynajęcia sali i zobacz czy jest to chociaż 10% tego?
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
bzyrus: organiscie placisz osobno; przystojenie koscioła rowniez ( z reguła kase dostaje s zakonna tez oczywiscie osobno) wiec prad pomieszczenie i godzinka "roboty" 200 zł to malo ? znajdz mi gdzies taka praca gdzie tyle placa i nie musisz legalnie odprowadzac od tego podatku to sie tam dzisiaj jeszcze zglosze. pozdrawiam
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Myślę, że to sprawa każdego z osobna, my daliśmy wiecej niż 500 bo tak chcieliśmy. Każdy daje ile uważa..
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Ksiądz na ślubie jest również urzędnikiem państwowym i działa w imieniu kierownika USC. Musi zadbać o prawidłowość dokumentów cywilnych oraz kościelnych, więc musi dostarczyć odpowiednie dokumenty do właściwych instytucji.
Prawnik za godzinkę w sądzie na prostej sprawie kasuje tysiąc złotych.
Mam do was pytanie: kto udziela Ślubu Młodej Parze w Kościele?
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Małżonkowie sami sobie udzielają ślubu. Ksiądz tylko asystuje przy tym. Więc co, właściwie to narzeczonym trzeba zapłacić za udzielenie sakramentu? :P
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Ksiądz jest Świadkiem Urzędowym i potwierdza prawidłowość zawarcia Sakramentu Małżeństwa dla Kościoła, oraz Związku Małżeńskiego dla USC. Do tego jeszcze musi Mszę Św. odprawiać, więc jest na trzech etatach.
RE: ILE KSIĘDZU ZA SLUB
Myślę,że obecny Papież udzielił by ten Sakrament za darmo-tylko nie znam jeszcze do Niego telefonu-przepraszam.
Masz do nas sprawę? Skontaktuj sie z nami mailowo kontakt@limanowa.in