Baner
21°   dziś 21°   jutro
Czwartek, 02 maja Zygmunt, Atanazy, Anatol, Longina, Tola

Wójt kolejny raz obiecuje remont

Opublikowano 06.04.2017 15:56:35 Zaktualizowano 04.09.2018 16:36:00 pan
43 7235

Szczawa. Czują się ignorowani przez samorząd, bo już od lat starają się o remont zdewastowanych schodów i klatki schodowej oraz uszkodzonej kanalizacji mieszkań przy Szkole Podstawowej nr 2 w Szczawie. Władze gminy obiecują remonty jeszcze w tym półroczu.

Lokatorzy to głównie byli pracownicy Szkoły Podstawowej nr 2 w Szczawie – dziś emeryci. Do mieszkań każdego dniach wchodzą po schodach, których stan widać na zdjęciach.
- Jest decyzja podjęta co do remontów. Miało to zostać wykonane na koniec ubiegłego roku, ale z pewnych względów się to nie udało. Remont schodów oraz klatki schodowej zostanie w tym roku przeprowadzony - zapewnia nas wójt gminy Kamienica, Władysław Sadowski, u którego interweniowaliśmy w tej sprawie. Prace mają zostać zrealizowane jeszcze w tym półroczu.
Lokatorzy mieszkań w szkole mają też inny problem – chcą wykupić od samorządu mieszkania i starają się o to od wielu lat, jak dotąd bezskutecznie.
- Na to nie było zgody Rady Gminy - tłumaczy Władysław Sadowski. Sprawa wykupu mieszkań w Szkole Podstawowej nr 2 w Szczawie była już poruszana w poprzednich kadencjach.
Wójt w rozmowie z nami zadeklarował, że przypomni o niej na posiedzeniu komisji. - Jeżeli opinia komisji będzie pozytywna, to przygotujemy materiały i cała Rada Gminy będzie mogła podjąć decyzję - mówi. Najbliższa sesja ma odbyć się w połowie kwietnia.
Zobacz również:

Komentarze (43)

34607szczawa
2017-04-06 16:57:15
0 1
Panie wojcie sadowski ten stan rzeczy trwa już conajmniej 8 lat - powtarzam 8 lat i pan o tym doskonale wie. Prosze nie zrzucać winy na radę (pytanie też na którą).
Te schody równie dobrze można porównać do całej Szczawy.
Od lat pan nam wszystkim obiecuje dosłownie wszystko.
Pragnę pozdrowić też posła mularczyka,siarkę, wiceministra janczyka ktorzy stali murem za wojtem.
Zdjęcia same mowią za siebie.
Odpowiedz
blabla02
2017-04-06 17:36:43
1 1
34-607 Szczawa - jak rzadko bywa ale się z Tobą zgadzam w zakresie spychologii jednego organu na drugi. Ciekawi mnie tylko ile pism w tej kadencji otrzymała w tej sprawie obecna rada gminy, a ile wójt za lata swojego urzędowania. Może zwyczajnie było i jest tak że na rzecz tych mieszkańców nie ma kto lobbować, chociaż Szczawa jak każde sołectwo ma swoich radnych i sołtysa.
Odpowiedz
breko535
2017-04-06 18:29:15
0 3
odpowiedz jest dlaczego w szczawie jest potrzebna gmina
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-06 18:48:20
0 2
Breko tych powodów jest dużo wiecej tylko ludzie nie wiedzą o wielu z nich.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-06 19:00:50
0 1
 Szkoła budowana w czynie społecznym, działka przekazana w czynie społecznym a wojt nie wiadomo dlaczego to niszczy. Przy czym w kamienicy remontowano budynki i sprzedawano za grosze.
Dziekuję portalowi bo wójt ze swoimi specjalistami poczół ogień w .... i ogladano schody z drzwiami. Brawo portal.

A co z plażą w Szczawie, gdzie te miliony bo słyszę że odpłyneły.

Za to hala sportowa w kamienicy za 10 mln bedzie z rocznym utrzymaniem ponad 300 000 zł rocznie. Szanowni mieszkancy Szczawy bedziecie tę halę budować a potem utrzymywać.
Pozdrawiam mieszkańców Szczawy.
Odpowiedz
Krzych117
2017-04-06 19:42:11
0 2
https://www.youtube.com/watch?v=bpykff4O1vc
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-06 19:43:41
0 1
Czy portal długo czekał na odpowiedź? Pytam bo w gm kamienica standardem jest za jaśnie nam panującego nawet nie odpisywanie na pisma. Z tego co wiem to mieszkancy wysyłali pisma i niekoniecznie uzyskiwali odpowiedź. Nie licząc ile razy byli w gminie w ciągu 8 lat ale się z nimi nikt nie liczył.

Wstyd panie wójcie i brak słów i pan ze swoimi urzędnikami chce Szczawę rozwijać.
Odpowiedz
Ars
2017-04-06 23:01:37
0 0
Po co utrzymywac szkole z kilkunastoma uczniami moze lepiej przeniesc dzieci do SP 1 w Szczawie (integracja , lepsze warunki)....tak tak wiem ze troche bedzie dalej o 1.5 km. i ta zima i deszczowa pogoda i ze chodnik wybudowany (jeszcze sie nie rozpada mimo prognoz) ale nawet z punktu ekonomicznego dla samorzadu bedzie lepszym rozwiazaniem przeznaczyc finanse na SP 1 .
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-06 23:32:53
0 1
Ars to jest inny temat. Zresztą wiadomym było że Bukówka (szkoła) nadaje się do zamknięcia ze względu na koszty. Tym też straszono że jak powstanie gmina Szczawa to szkołę zamkną. Po reformie pewnie ten temat będzie na tapecie. Oprócz Bukówki szkola w 'pakistanie' też do zamknięcia ale jak tu swoich wyborców zwalniać. Przecież nepotyzm w gm kamienica wysoce porządany.
Odpowiedz
Poludnie
2017-04-07 07:09:06
2 1
Tyle lat tam mieszkają to może by sobie te parę schodów sami zrobili,chyba nie miliony tam wejdą,nic tylko czekanie na mannę z nieba,może by sami zadbali o swoje otoczenie,człowiekowi nikt nic wokół domu nie zrobi a ci czekają na parę schodów,bez przesady.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 07:19:43
0 0
Poludnie kompromitujesz się co mnie zresztą cieszy :)
Odpowiedz
wartownik
2017-04-07 08:21:42
3 0
Całe życie na koszt Państwa. Wójcie zrób to, wójcie zrób tam to, wójcie wkręć żarówke, Może w końcu zróbcie coś sami, bo tylko siedzicie i pierdzicie a kasy macie sporo na koncie. Nam jak rozsypią sie schody to kupujemy materiał i ściągamy majstra i sie robi. A nie czekamy jak te pasożyty z Prawa i Sprawiedliwości...
Odpowiedz
Poludnie
2017-04-07 09:19:02
2 0
Szczawiak,ciesz się ciesz,do ciebie nic nie mam ale to twoje ciągle pisanie o gminie Szczawa staje się nudne...właśnie jestem na etapie robienia schodów do domu ,dlatego się człowiek zdenerwuje ja czyta takie bzdety o paru schodach...Niech sobie zrobią sami i basta.
Odpowiedz
Poludnie
2017-04-07 09:29:29
2 0
Może kiedyś kupę lat temu Szczawa była pępkiem świata ale teraz jest zwykła wioseczką...Parę lat temu kiedy radnym Gminy Kamienica był pan MM ze Szczawy,poproszony o pomoc w zrobieniu asfaltu do jednego przysiółka w Gminie Kamienica odpowiedział: Po co i dla kogo dla 5 starych bab...to była odpowiedź wielce szanownego radnego MM....jeździliśmy 4 kilometry po dziurach,nie zapomnę tego nigdy w życiu panu MM....dlatego mam Szczawskie sprawy głęboko gdzieś....Teraz moja była Wioseczka rozkwitła,trasy biegowe,rowerowe i wszystko idzie w dobrym kierunku a panu MM na pohybel.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 10:07:21
0 0
Wartownik jak nie znasz sprawy to przejedź się tam i zapytaj ile lat już mieszkańcy usiłują coś zrobić w tej kwestii. A poludnie niech nie mąci bo i tak nie ma pojecia o co chodzi.
Odpowiedz
wartownik
2017-04-07 11:28:27
3 0
@34608szczawa jeśli coś lokatorom nie pasuje to niech se wynajmą mieszkanie prywatne w innym miejscu a nie całe życie na garnuszku Gminy a do tych mieszkań chętnie wprowadzą sie Cygany i schody nie będą i przeszkadzać. A po drugie co Ci lokatorzy robią z kasą? zamiast na wyjazdy na wakacje to niech dadzą kase na schody. A po trzecie co ma powiedzieć emeryt, który całe życie oszczędzał by wybudować i utrzymać dom , płacił podatki, nie jeździł na wczasy a teraz siuśka Szydło z prawa i sprawiedliwości przyznała 8zł podwyżki???
Odpowiedz
witamwdupie
2017-04-07 12:56:33
2 1
Żaden chłop tam nie mieszka co by te schody zreperować, litości
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 14:40:13
0 1
Schody to tylko symbol jak wójt traktuje całą Szczawę. 8 lat starań o wykup remont i się w Szczawie nie dało zrobić. Dziwne ale w kamienicy podobna sytuacja a calkiem inaczej zakończona z budynkiem należącymi do gminy. Wartownik poludnie Ars gdzie wtedy byliscie?
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 14:54:33
0 2
Do wartownik,ars,południe. Pewnie to jest dla was dziwne,ale w całej Polsce istnieją budynki komunalne. Właścicielem nie jest wtedy lokator tylko np. gmina.Czy jakbyście wynajmowali budynki od kogoś to lokowalibyście pieniądze w remont wiedząc,że możecie niebawem stracić to lokum? Pytacie czy nie mogą zrobić tego sami? Kilka schodów? Jeśli ktoś zechce może obejrzeć to coś co kiedyś było schodami. Tam nie potrzeba reperacji tylko odbudowy.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 14:58:40
0 2
W Kamienicy udało się mieszkania sprzedać nauczycielom,ale te budynki zostały wcześniej wyremontowane. W Szczawie niestety nie.Pewnie dlatego że to Szczawa.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 15:04:11
0 2
Ile kosztują te schody budżet gminy? Na pewno mniej niż zwolnienia firm z podatku,budowa hali obok hali na życzenie na pewno nie społecznych działaczy sportowych,której koszt utrzymania miesięczny to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Te życzenia wójt wg.was może spełniać,ale inne elementarne potrzeby mieszkańców nie?
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 15:10:28
0 2
Mieszkania w kamienicy nad ośrodkiem zdrowia wyremontowano i również wynajęto.Tam nie widzicie problemu? Południe mówi ,że zrobiono mu 4 km drogi.Idąc twoim tokiem myślenia to czy nie mieszkają tam jakieś chłopy co w czynie społecznym wykonali by tę drogę tylko ze wszystkim do tego biednego wójta?
Odpowiedz
wartownik
2017-04-07 15:13:40
4 0
Weźcie sie w końcu za robote a nie tylko DAJCIE, DAJCIE
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 15:18:02
0 2
Mieszkańcy tych mieszkań nie chcą jałmużny.Zwracali się wielokrotnie z prośbą o wykup,ale mówiąc krótko zostali zignorowani. Ciężko pracowali ponad 40 lat w oświacie. I należy Im się minimum szacunku ze strony władz,ale jaka władza taki szacunek. Dla władzy nie stanowią siły bo są w podeszłym wieku i jest ich tylko troje,a takich kamienicka władza uwielbia zbywać latami.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 15:23:13
0 2
Dajcie,dajcie.Wartownik mówisz o tych co figurują na liście zwolnień z podatku w kamienicy? Wybitni przedsiębiorcy ,a ciągle wystawiają łapę po wspólną kasę? Uczepiłeś się emerytów? Wiem że tak najlepiej. Za nimi nikt nie stanie?
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 15:42:43
0 1
Wartownik co ci się stało? Brak argumentów?
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 15:54:23
0 1
Władza kamienicka z ludźmi,którzy potencjalnie jej nie zagrażają absolutnie się nie liczy. Tutaj osiem lat ich ignorowali i poniżali, a po interwencji mediów w ciągu trzech dni zaplanowali i mało tego nawet znaleźli środki na pilne remonty. Dobrodzieje. Portalowi należy się pochwała i apel do ludzi o odwagę w przeciwstawieniu się nieudolnej władzy.
Odpowiedz
fuxio2013
2017-04-07 16:50:14
0 2
Jak tak czytam niektóre wpisy to aż boli głowa .Jeśli właścicielem tego budynku jest gmina to odpowiada za ten budynek i jego stan.Nie dziwię się ,że lokatorzy nie chcą sami przeprowadzić remontu ,bo i jakim prawem to nie jest ich własność.Z wpisów niektórych osób widać jaką złosliwością pałają w stosunku do Szczawskiej ludności.Od dawna obserwuję ,że jesli chodzi o Kamienicę to wszystkie inwestycje są ok ,a jesli to Szczawa chce to juz nie.Jakim to prawem mają sami cokolwiek robić czyżby pieniądze które otrzymywała gmina na inwestycje Szczawie się nie należały.Jestem pewny ,że już od dawna Szczawa była tylko potrzebna a raczej jej kasa do finansowania innych.Mówienie ,że Szczawa chce aby jej tylko dawać...to proszę mi powiedzieć kiedy coś dostała bez proszenia i co dostała.Gdyby była biedna czy gmina walczyłaby o to aby nie odeszła ta miejscowość od Kamienicy? Tu nie mam wątpliwości.Wartowniku ty przesadziłes ale twoim tokiem myślenia aby było sprawiedliwie cała gmina zakasuje rękawy i jazda do pracy czynem społecznym bez wyjątków .Już są chętni? Kasę wójt może podzielić równo pomiędzy mieszkańców na wszystkie wsie i nie będzie problemu co komu się należy .Powodzenia
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 17:18:39
0 1
Parking pod tulipanem podobno dla szkoły,park na przeciwko dworku aby prywatny dworek się pięknie prezentował może to zrobią zainteresowani w czynie społecznym,a nie drenowali budżetu gminy? Hala za kilka milionów obok istniejącej hali i innych na terenie gminy częściej zamkniętych niż otwartych dla dzieci po zajęciach to jest prawdziwa dwulicowość władzy.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 17:21:46
0 0
Fuxio masz rację. W Szczawie ludzie mają prosić latami, może władza rzuci jakiś ochłap,a w kamienicy wszystkie inwestycje przebiegają ładnie i jakże zgodnie.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 17:40:55
0 0
W sumie za taki stan rzeczy można podziękować też panu: Janczykowi, Siarce, Mularczykowi i pan Puchała bronił wójta i gminy.
Odpowiedz
fuxio2013
2017-04-07 17:46:26
1 1
Ktoś kiedyś napisał Szczawa ma radnych i sołtysa a ja pytam co mogą jeśli jest ich za mało w porównaniu do reszty.Każdy gra na swoją stronę .Nie ma szans przy takim nastawieniu reszty radnych którzy w większości pochodzą z Kamienicy albo siedzą cicho aby przy okazji coś ugrać.Przykra sprawa ale wcale tego nie kryją. Smieszą mnie wpisy ludzi którzy na siłę próbują przedstawić szczawian jako pasożytów którym nic się nie należy.Żenada,bo im się tak samo należy jak każdej miejscowości w tej gminie tylko trzeba mądrych radnych i wójta aby się dogadac i inwestować w całą gminę.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 17:50:25
0 0
Fuxio omyłkowo Cię zminusowałem,ale w pełni popieram twoją opinię.
Odpowiedz
PartyzantS
2017-04-07 17:54:35
0 1
Do witamwdupie.
Sam Nick mówi o tobie wszystko więc już nie musisz więcej pisać.
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 17:59:18
0 0
Fuxio ale gmina ich utrzymuje przy życiu jakos nikt głośno nie mowi o wspomnianych umożeniach podatków. Ja już kilka razy pisałem, może portal zrobi zestawienie komu i ile wójt umorzył i jak jest w innych gminach na terenie powiatu.
Tak za lata panowania wojta najjasniejszego komu i ile w danym roku. Temat na 1 strony gazet a media milczą.
Odpowiedz
blabla02
2017-04-07 17:59:26
1 0
fuxio2013 - wszystko wskazuje jednak na to, ze mieszkańcy w gminie wybierają co kadencję 'mądrzejszych' radnych... został jeszcze z mądrych ktoś nie wybrany ? bo podobno ze Szczawy już wszyscy wyjechali, którzy by mogli i chcieli...
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 18:08:39
0 0
Umorzenie -przepraszam za bląď.
Odpowiedz
sympatyk
2017-04-07 18:29:26
0 2
Jak czyta się te komentarze to wyłania się obraz 'jadu nienawiści ' w stosunku do mieszkańców Szczawy i lawinę kłamstw , braku obiektywizmu i nieznajomości pewnych zasad i tematów.
Sugestia , aby mieszkańcy sami wyremontowali schody ! , a przecież to nie ich własność - to budynek w zasobach GMINY ! , ponadto mieszkańcy Szczawy zawsze wykazywali się inicjatywami gospodarczymi i nie tylko! żeby się nie 'rozwodzić ' za bardzo podam dwa przykłady ( a można je mnożyć) - przekazali swoje prywatne grunty NIEODPŁATNIE ! pod budowę remizy OSP I Ośrodka Zdrowia , przekazali drzewo na budulec i nieodpłatnie pracowali przy tych inwestycjach. Podobnie było ze Szkołą , Kościołem itp.
W Kamienicy nie muszą się wysilać -wystarczy ciągnąć dochody m.inn. ze Szczawy -prawda?
Ale problem jest w tym , aby utrzymali się przy 'władzy' ci -którzy nie robiąc nic pielęgnują ten nepotyzm , a Wy nie dajcie się wypuszczać przeciw sobie - bo im większy bałagan i skłócenie ludzi -tym bardziej odpowiedzialni za ten 'bajzel'brylują .
Odpowiedz
sympatyk
2017-04-07 18:38:09
0 2
A jeszcze na marginesie - nie sugerujcie bierności radnych w Szczawie , czy też sołtysa . Szczawa ma obecnie tylko trzech radnych , bo mieszkańcy nie chcą już współpracować z ludzmi , którzy potrafią tylko snuć intrygi ,a stosunek głosów w Radzie Gminy zawsze będzie na niekorzyść Szczawy - dlatego też powinna Szczawa być samodzielną , a jeżeli macie odrobinę Honoru powinniście wspierać te działania , a nie przeszkadzać .
Dziwi fakt ,że przeszkadza to wszystkim wokół czyjaś suwerenność ? , a może ktoś na tym straci ?
Odpowiedz
34607szczawa
2017-04-07 20:32:08
0 0
Jeszcze tak dodam że więcej dobrego dla Szczawy zrobili mieszkańcy tej szkoły niż wojt ze swoją świtą przez lata urzędowania.
Odpowiedz
PartyzantS
2018-02-21 21:09:58
0 0
Prawdomówność, dotrzymywanie obietnic jak widać po deklaracjach w/ w artykule nie należy do cech wójta gminy Kamienica. Od jego obietnic i deklaracji mika rok i co? Nic. Ciekaw jestem co jego sympatycy mają do powiedzenia. Wstyd.Jak można tak ignorować ludzi poprzez obietnicy ,których się nigdy nie realizuje,chyba,że tylko dla wybranych.
Odpowiedz
PartyzantS
2018-02-22 08:20:42
0 2
Tradycyjnie wójt obiecał mija rok i nic. Może Pan redaktor zapyta wójta dlaczego deklarując się podczas wywiadu,że sprawę załatwi do czerwca znów okłamał mieszkańców. Żeby uniknąć kompromitacji nadlali tylko schody i dali blachę nad nimi ,żeby przetrwały zimę i koniec. Schody bez barierek,remontu kanalizacji i klatki schodowej brak. Decyzji o możliwości wykupu mieszkań brak. Tak działa władza w gminie kamienica.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-02-22 08:46:44
0 0
Partyzant ten człowiek to .... ...... ......
dla Szczawy. kamienica to ........
..... .... dla Szczawy.
Tyle jeżeli chodzi o to co moge na temat napisać bo stwierdzilem że tylko podpowiadam wojtowi co ma robić. Innymi slowy PiS niszczy Szczawę nadal.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wójt kolejny raz obiecuje remont"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in