Baner Baner
12°   dziś 16°   jutro
Sobota, 27 kwietnia Zyta, Teofil, Felicja, Sergiusz

TVN24: Wstyd dla miasta

Opublikowano 30.12.2011 13:06:19 Zaktualizowano 05.09.2018 11:19:13
57 12562

Zaginięciem dokumentów z Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej interesują się już ogólnopolskie media.

Wczoraj informowaliśmy o zaginięciu z Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej najważniejszych dokumentów dotyczących miasta Limanowa (przede wszystkim akt lokacyjny, który wydał Zygmunt August w 1565 roku): www.limanowa.in/wydarzenia/news;zginely-bezcenne-dokumenty-miasta,7962.html

Dzisiaj sprawą zajęła się m.in. stacja TVN24. „Muzealna wpadka” niestety w złym świetle przedstawia całe miasto.

Zobacz również:

Komentarze (57)

pinokio12
2011-12-30 13:13:38
0 0
O tym 'wstydzie' red. tvn 24. mówił już ponad 3 godz. temu
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-30 13:26:10
0 0
Skoro zaginęły dokumenty to trzeba zlikwidować miasto.
Odpowiedz
1234567
2011-12-30 13:30:24
0 0
no to znowu sensacja na całą Polskę, najpierw słup w w jezdni ,teraz historyczne dokumeny, - ciekawe co następne? - chyba likwidacja powiatu i ustalenie w Limanowej praw WIEJSKICH!!!
Odpowiedz
klon
2011-12-30 13:38:47
0 0
Ranga Limanowej zmalała,jak się dokumenty nie znajdą to siedzibę powiatu trzeba przeniesc do Mszany Dolnej.Moze to byc powód do likwidacji powiatu limanowskiego.
Odpowiedz
tomash
2011-12-30 13:40:39
0 0
To jest straszny wstyd dla miasta, w Polskę idą tylko negatywne wiadomości o Limanowej... To muzeum to melina a nie muzeum.
Odpowiedz
kluska
2011-12-30 13:45:23
0 0
Oj tam,oj tam...jaki wstyd??? Kolejna informacja na temat naszego miasta i powiatu! Znani już jesteśmy z : rasizmu czyli 'romizmu'(ostatnio nie ma tego kto nagłasniać,albowiem główny duszpasterz wraz ze swoim pryncypałem uszli w siną dal),największego bezrobocia w Małopolsce( pomimo wielu wspaniałych 'Gal Przedsiębiorczości'), pierwszego miejsca w Polsce w popełniwaniu samobójstw (to jest niewątpliwie implikacją tego wczesniejszego),'kompetencji 'działaczy Limanovii-(którzy wypatrzyli wynik kultowego meczu), próby stawiania ekranów dźwiękochłonnych wbrew woli mieszkańców
, zablokowania dostepu do internetu 'zapracowanym' urzędnikom w Starostwie,deszczu nagród -które spływają na naszego Starostę. A teraz czas na muzeum (jedno i ubogie w eksponaty,a tak trudno go upilnować!)Jak na ironię losu znajduje się w sąsiedztwie Prokuratury, która się sprawą nie chce zająć. Czy jeszcze coś , co daje nam medialną sławę pominęłam? Prosze dopisać! Może to przemyślana promocja miasta i powiatu!
Odpowiedz
sheitacid
2011-12-30 13:47:28
0 0
Dyrektor muzeum maczał w tym palce
Odpowiedz
blizniak
2011-12-30 13:54:58
0 0
wypaczyli-kluska
Odpowiedz
chlop
2011-12-30 13:55:14
0 0
Teraz przynajmniej pracownicy z Centrum Informacyjnego buzodrom będą mieli więcej roboty bo turyści z całego świata będą ciągły do limanowej pytając - Gdzie jest to słynne muzeum?.HEJ
Odpowiedz
tw1979
2011-12-30 14:00:07
0 0
Ciekawi mnie strasznie kto w Limanowej robi za informatora TVN24? Byle pierdoła wyjdzie na wierzch ONI już są. Moim skromnym zdaniem za wizytami mediów oraz wątpliwą reklamą Limanowej stoi redaktor Toporkiewicz. Tak redaktorku, jesteś mistrzem zamieszania.
Odpowiedz
hajduk41
2011-12-30 14:01:14
0 0
Z przykrością trzeba przyznać, że kluska ma rację. Potrafimy wszystko zepsuć. Burmistrz miał nosa że zaczął w muzeum kontrolę, ale chyba za późno. Gdzie nie dotknie tam kicha.
Odpowiedz
kluska
2011-12-30 14:08:47
0 0
blizniaku-ale wtopa!Pardon!!
Odpowiedz
blizniak
2011-12-30 14:13:36
0 0
Kluska zdarza się.
Odpowiedz
kluska
2011-12-30 14:16:56
0 0
blizniaku- wiem,że Ty też wypatrzyłeś to wypaczenie!:))
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-30 14:32:45
0 0
jeszcze Monika B. nas promowała
Odpowiedz
jacex28
2011-12-30 14:33:05
0 0
Kluska: świetne podsumowanie :)
---------------------------
A co do dokumentów, to nie wiem o co taka afera. Przecież crusader pisał, że TOP je ma.
Odpowiedz
jacex28
2011-12-30 14:36:15
0 0
jack25: dobre spostrzeżenie;)
A o Dutce nie było gdzieś w mediach?;P
mam na myśli te jego mnogie telefony..
Pomału zbierzemy całość i jeszcze ktoś zrobi materiał promujący Limanową w którym przedstawi kompletną strategię marketingową.
Odpowiedz
zygmunt200
2011-12-30 14:37:21
0 0
widzisz kluska wczoraj mi życzyłaś jak to ujełaś 'ładnie' ...,tylko żebyś się rozwinął ortograficznie!, jak widać Tobie też przydałoby się to :)
Odpowiedz
tryl
2011-12-30 14:53:51
0 0
do tw1979: a co ty myslisz, że w TVN debile pracują?? przecież wystarczy, że wejdą na limanowa.in i nikt ich nie musi informować. zwłaszcza, że wczoraj już pisało o tym, że zaginęły te dokumenty. Ty od razu myślisz, że Kuba specjalnie robi złą reklamę miastu.
Odpowiedz
romcio1985
2011-12-30 15:13:33
0 0
Za to tw1979 robi znakomitą reklamę TOP-owi. Myślisz że Pan redaktor ma taką władzę, że może zlecić, czy też namówić TVN, żeby przyjechali i zrobili materiał z jak to określiłeś byle pierdoły? Myślę, że aż tak TOP silny nie jest:)
Odpowiedz
Ktosik
2011-12-30 15:32:59
0 0
TVN już robi reklame Limanowej.Może wypadałoby Cezarego Żaka zaangażować być może kolejny odcinek by nakręcił.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-30 15:37:01
0 0
TVN to pieski PO i szczekają tylko na rozkaz swoich panów.
Odpowiedz
Junior
2011-12-30 15:39:48
0 0
Akcja poszukiwawcza zakrojona na szeroką skalę dokumentów ale nie należny zapominać o Janku Krasickim był koło budynku i pod chmurką. Historia zatacza koło.
Odpowiedz
tw1979
2011-12-30 15:40:16
0 0
tryl - Oczywiście pierwszą rzeczą którą robią w ITI, po przyjściu do pracy jest przeglądanie limanowa.in - znakomity dowcip. Pytanie do wszystko wiedzących. Kiedy miasto Limanowa pokazane było w mediach ogólnopolskich w pozytywnym świetle? Nie licząc Turnieju Miast z lat siedemdziesiątych... Ale to już odległa historia.
Odpowiedz
Misia25
2011-12-30 15:43:53
0 0
Do tryl-a

Taaaa idąc Twoim tokiem myślenia cały Warszawski oraz Krakowski TVN nic nie robi, tylko śledzi sobie strony takich miasteczek jak limanowa hehe. Oczywiście że ktos musiał Tvn24 poinformować o tym wydarzeniu, a nie potrzebnie...zupełnie nie potrzebnie.
Odpowiedz
romcio1985
2011-12-30 15:46:55
0 0
przecież wczoraj było o tym w Kronice.
Odpowiedz
romcio1985
2011-12-30 15:55:43
0 0
dzisiaj pisały o tym wszystkie lokalne media, informację podała tez Polska Agencja Prasowa a wy się zastanawiacie skąd TVN o tym wiedział, hehe
Odpowiedz
tryl
2011-12-30 16:15:07
0 0
tw1979: a jak Ty myślisz co robią dziennikarze w poszczególnych rejonach?? nie wiem jaki tu jest. krakowski czy małopolski. oni przecież monitorują takie rzeczy. tym bardziej, że już nie pierwszy raz dowiadują się o czymś własnie z limanowa.in. Ty myślisz, że w TVN siedzą za biureczkiem i czekają na telefon z jakimś info. A szczególnie to na telefony od TOP-a czekają. Śmiech
Odpowiedz
Ney
2011-12-30 17:19:08
0 0
tw1979@ .... kto współpracuje z WSI24. Jak to kto? Wiadomo ..terorist! on wypełnia lukę jaką mu Armia Czerwona zrobiła zamykając instytucję w Szkole Muzycznej w styczniu 1945r ...:), :).
Odpowiedz
forfiter
2011-12-30 17:37:02
0 0
Rany Boskie ! To TVN24 tu był ?
Ale że im wozu nie spalili ???!!!
Dziwne.
Odpowiedz
top
2011-12-30 18:34:28
0 0
@tw1979: powiem krótko Twoje skromne zdanie jest błędne.
Odpowiedz
tw1979
2011-12-30 18:51:18
0 0
Redaktorze Toporkiewicz! Ależ nie wymagam od Pana tłumaczenia. Co najwyżej niech Pan wyda oświadczenie że nie miał nigdy kontaktu z żadnymi mediami ogólnopolskimi...
Odpowiedz
famous
2011-12-30 19:06:17
0 0
tw1979 sieć donosicieli bardzo dobrze rozwinięta tak jak za czasów ORMO
Odpowiedz
Spokojny
2011-12-30 19:23:24
0 0
kluska , zapominasz o MONICE B. a jej wkład był naprawdę duży pytano mnie o nią na każdej stacji benzynowej jak brałem fakturę. Skąd ona w takim małym, biednym mieście tyle kasy zdołała zebrać. po prostu cudotwórczyni.
Odpowiedz
wojteks1972
2011-12-30 19:30:41
0 0
Zrobili to specjalnie straciliżmy prawa miejskie i teraz należymy do gminy Limanowa , a gmina ma lepsze pieniądze i UM pójdzie do likwidacji same korzyści . Te prawa miejskie od dawna nas gnębiły , nie ma za czym płakać.
Odpowiedz
Doradca
2011-12-30 19:33:25
0 0
Rozdzwoniły się telefony, rozpisały się emaile, cóż znowu jesteśmy na ustach Polski i zagranicy.
Oddajcie te dokumenty, oby szybko bo co my biedni obywatele zrobimy bez praw Miejskich.
I jeszcze pieczęcie i jeszcze Bóg raczy wiedzieć co?. A może ktoś sobie przypomni, że je wypożyczył?. To by było najpiękniejsze zakończenie II afery tego pięciolecia.
Odpowiedz
Dagi
2011-12-30 19:35:35
0 0
tw1979- Uważasz, że tak poważną sprawę można było zatuszować, by media się o tym nie dowiedziały?
Odpowiedz
Janek64
2011-12-30 19:39:13
0 0
Zawsze można wyznaczyć nagrodę za wskazanie miejsca pobytu tych dokumentów.
Odpowiedz
miecho
2011-12-30 19:44:06
0 0
ja nie wieżę w przypadki, również w tym przypadku
Odpowiedz
Doradca
2011-12-30 20:04:54
0 0
@tw1979 z dostępnych informacji wynika, że próbowano od paru lat i nici z tego.
Odpowiedz
top
2011-12-30 20:41:35
0 0
@tw1979: cóż to za oświadczenie? ależ oczywiście, że miałem, nie da się nie mieć, w tym wypadku też miałem ale z regionalnymi. Z reguły jest tak, że gdy się coś pojawi 'ciekawego' dla nich na portalu to dzwonią i pytają o co chodzi. W tym przypadku tekst został opublikowany po północy, a około godziny 10 rano zadzwonił do mnie (podkreślę, że nie ja dzwoniłem) operator TVP Kraków, który pracuje w Nowym Sączu i poprosił żebym mu wytłumaczył co się dzieje. Skierowałem go do burmistrza w tej sprawie, gdyż muzeum jest jednostką organizacyjną Miasta Limanowa.. Na tym nasza 'współpraca' tzn. rozmowa się zakończyła. Z dziennikarzami TVN 24 w tym temacie nie miałem żadnego kontaktu. Dlatego też proszę nie insynuować tego typu zarzutów pod moim adresem.
Odpowiedz
famous
2011-12-30 21:00:23
0 0
Panie Top dziennikarz śledczy jak rozdmuchałeś ta aferę,to należało by uzyskać jakiekolwiek wyjaśnienie od Pana Dyrektora Wielka,a nie wieszać psy po nim,czy to jest ładnie z Waszej strony.Ja swoimi drogami ustaliłem ze to co napisałeś nie jest tylko prawda i jedyna prawdą a innej prawdy nie ma-mylisz się.Przeprowadziłem rozmowę z jedna z pan z muzeum.Pani oświadczyła ze sprawa od samego początku jest szyta grubymi nićmi.Szukanie haków na dyrektora zaczęło się na samym początku urzędowania nowego burmistrza.Bardzo dobrze ze sprawa zainteresuje się Prokurator,bo ma uwagi do pracy komisji i chce aby w pierwszej kolejności zajęto się niżej opisanymi uwagami.1/Dlaczego w skład komisji nie został powołany niezależny biegły z zakresu zasobów muzealnych.2/Dlaczego w skład komisji weszło dwóch członków,którzy nie maja zielonego pojęcia o kontroli z zakresu zasobów archiwalnych itp.Jeden z członków tj. asystent burmistrza,który w czasie nieobecności dyrektora kilka miesięcy wcześniej przed powołaniem komisji był kilkanaście razy w muzeum,szukał nie wiadomo czego w pomieszczeniach a zwłaszcza w pomieszczeniu dyrektora gdzie znajdują się najstarsze zasoby- woluminy.Drugim członkiem komisji był powołany pracownik muzeum radny miasta, który nie brał udziału w pracach komisji z rożnych przyczyn.3/Dlaczego komisja nagle przerwała prace polecając pracownikom muzeum przygotować z innych pomieszczeń zasoby a dopiero po ich skomasowaniu komisja miała przystąpić do pracy,jednocześnie powiadomiła burmistrza ze w chwili obecnej brakuje ważnego dokumentu i pieczęci Limanowej,czy to nie jest podejrzane.Komisja ma pracować od A do Z i sama sobie przynosić zasoby a na końcu sporządzić protokół z uwagami z którym winien zapoznać się dyrektor.4/Dlaczego tak nagle powołano komisje w czasie chorobowego dyrektora i prowadzono kontrole pod jego nieobecność, przez co uniemożliwiono mu udzielanie wyczerpujących informacji co do kontroli.Taka komisje mogła było powołać zaraz po objęciu urzędu przez burmistrza jak miał uwagi do pracy muzeum,to jest zaniechanie, dlaczego tego nie uczyniono to jest pytanie zasadnicze.Ostatnia kwestia to jest,czy w muzeum nadal znajduje się rejestr pracowników TW zwerbowanych przez SB nauczycieli ze szkół z całego powiatu którzy donosili na swoich kolegów.Taki rejestr powinien znajdować się w IPN-ie a nie w Muzeum,może wcześniej ten rejestr był tak intensywnie szukany, a czy do chwili obecnej jest, wyjaśnij to Panie Top.Jest takie powiedzenie ze w przyrodzie nic nie ginie a tylko zmienia właściciela.
Odpowiedz
forfiter
2011-12-30 21:14:20
0 0
Niestety fakty w dodatku poparte zdjęciami w innym artykule są aż nadto wymowne.
Na ich podstawie nazywanie tej instytucji Muzeum jest niestosowne.
Bardziej pasuje określenie lamus bądź rupieciarnia.
Odpowiedz
RAGTIME
2011-12-30 21:14:36
0 0
Od ognia głodu i wojny TVN i Platformy wybaw Nas Panie!!!Powiedzcie mi jedno co w tym jest, ze jak słysze TVN 24 robie się podejrzliwy i nerwowy, wzrasta we mnie agresja.Tez tak Macie?
Odpowiedz
famous
2011-12-30 21:23:05
0 0
forfiter te zdjęcia zostały zrobione w czasie pracy komisji,która przewracała jej i kładła gdzie im pasowało pokazując jaki jest nieład zalecenie jednego z komisji.
Odpowiedz
janek1967w
2011-12-30 21:27:29
0 0
To nie tylko wstyd dla miasta, ale duży wilbłąd, Misto nigdy a nigdy się nie interesowało co ma w zbiorach, a Pan Janek wielokrotnie był nagradzany, przez Miasto.
Zero nadoru, kontroli i tak to jest, wstyd dla całej rady miasta od kilku lat
Janek
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-30 21:36:43
0 0
famous ależ niesamowita teoria spiskowa. Taka wielka prowokacja żeby znaleźć haka na Dyrektora??? A może wystarczyło odwiedzić znienacka muzeum i sprawdzić w jakiej dyspozycji jest Dyrektor i co tam robi. Być może hak znalazłby się w znacznie prostszy sposób:). Fajna bajeczka famous. Byłem wielokrotnie w muzeum i doskonale wiem że panował tam bałagan.
Odpowiedz
forfiter
2011-12-30 21:38:54
0 0
A, czyli zdjęcia zmanipulowano...
Jak ja fabrykuję dowody to zawsze jeszcze porozrzucam trochę butelek po wódce, tak dla wzmocnienia efektu.
Wtedy jest dopiero ładny nieład.
Odpowiedz
karol27
2011-12-30 21:47:27
0 0
Janek 1967 masz racje,ale nadzór nad muzeum powinien być przez jednej z wydziałów UM ale który,to na pewno wie burmistrz.Rada w tym przypadku nie ma nic do nadzoru,bo to jest zbieranina osób nie mając pojęcia jak funkcjonuje muzeum.Oni tylko są do podnoszenia cen.Jak czytałem w innych postach,to jest chyba powołana komisja specjalistów z zakresu zbiorów,miedzy innym w tej komisji jest jeden radny.
Odpowiedz
Dagi
2011-12-30 21:51:29
0 0
faomus- Szukanie haków na dyrektora ?, przecież ten Pan już dawno nie powinien piastować tego stanowiska, chyba wszystkim wiadomo z jakich względów i żadnych dodatkowych haków już nie trzeba było szukać. Ponadto Kierownik Archiwum Państwowego w Krakowie twierdzi, że w 2010 roku osobie kontrolującej nie okazano przywilejów dla miasta Limanowa, a dlaczego?
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-30 22:33:43
0 0
Nie za bardzo rozumiem niektórych,to co TOP miał udawać że nic się nie stało ? Nie zawsze się z Nim zgadzam,ale TOP obiektywnie stara się przedstawiać wydarzenia, a co to dzieci ,czy może 'myślący inaczej' pracują w tym muzeum że nie wiedzą gdzie są dokumenty o wartości historycznej,a co z nadzorem, kto go sprawuje ? I czy w ogóle ktoś sprawuje nadzór ?
Odpowiedz
konto usunięte
2011-12-31 00:01:39
0 0
@Kicius - dobrze napisałeś tylko że teraz kilku odezwało się tych co mieli tam od lat spokojny przytułek zakrapiano-towarzyski a teraz została im zlikwidowana ta oaza. Należy im współczuć z powodu przymusowego zerwania z nawykiem (nałogiem).
Odpowiedz
cons
2011-12-31 09:51:14
0 0
moze to byc kazdy, znam (nie osobiscie na szczescie) jedna reporterke w tvp z limanowej...byc moze to ONA rozglosnila cala sprawe wiec to wcale nie jest TOP..nie bede wymieniac z imienia i nazwiska ale jest to dziewczyna bardzo mloda i prawdopodobnie pracuje m.in. w kronice krakowskiej; szukajcie a znajdziecie ;-)PS. tacy ludzie niestety musza znalezc jakiegos haka zeby sie wybic, taki zawod
Odpowiedz
forfiter
2011-12-31 11:33:03
0 0
Ale co ma do rzeczy czy to ten nadał sprawę do mediów czy tamten ?
Jeśli jest to prawda to miał prawo to zrobić , a media miały prawo to nagłośnić bo od tego one są.
Od tego są one !
I nieważne czy to będzie TVP Kraków, TVN czy TV Trwam.
I powtórzę co już pisałem chyba: jeszcze niejedną limanowską Puszkę Pandory otworzą media przed całą Polską.Jeszcze niejedną.
Odpowiedz
romcio1985
2011-12-31 11:40:41
0 0
czasy komuny i cenzury minęły. Dzisiaj takich spraw nie zamiata się pod dywan (a przynajmniej jest znacznie trudniej to zrobić). Media powinny pisać bardzo szeroko o takich nieprawidłowościach i powinno to być poddane pod debatę publiczną. To jest jednak z niewielu skutecznych metod rozliczania władz i ich kontroli.
Odpowiedz
stokoni
2011-12-31 13:45:23
0 0
Niektórzy pisali tutaj że nie należy informować publicznie o wszystkich brudach i wpadkach,przynoszących wstyd Limanowej.Ja zgadzam się z autorem komentarza nr.55.
Wszystkie nieprawidłowości,niegospodarność,prywatę,słowem wszystkie negatywne zjawiska w naszym mieście, powinny być upubliczniane,wbrew tym którzy chcieliby zamieść je pod dywan.Ujawniać i upubliczniać,a może wówczas nareszcie byłoby u nas lepiej.
Niepokoi również fakt że Prokuratura limanowska przyznaje się publicznie do 'współpracy na różnych płaszczyznach' z naszymi władzami samorządowymi,co faktycznie jest trochę dziwne, bo prokuratura powinna być niezawisła i niezależna.
Szacunek dla red.TOP,tylko on powoduje że winni wszelkich nieprawidłowości nie będą nigdy spać spokojnie.
Do Siego Roku!
Odpowiedz
saleen22
2012-01-02 06:35:21
0 0
@TOP........jestes moim idolem....ze kierujesz takim portalem......mieszkam na Florydzie ale mam tutaj rodzine......dzieki z glebi serca za to co robisz,,,wszystkiego co sobie marzysz i dalszych takich sucksecow Tobie zycze w Nowym Roku>>>
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"TVN24: Wstyd dla miasta"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in