10°   dziś 14°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Starosta przeciwny pomysłowi centralizacji szpitali. "To karanie nas"

Opublikowano 24.01.2021 09:04:00 Zaktualizowano 25.01.2021 12:48:37 pan
22 10933

- W skali kraju zdarzają się szpitale zadłużone, u nas tego problemu nie ma, a szpital ma dobrą kondycję finansową. Dlatego ten pomysł to trochę karanie nas. Nie zgadzam się na to. Jako starosta zrobię wszystko, by szpital pozostał w naszym zarządzaniu – tak Mieczysław Uryga komentuje zapowiedzi resortu zdrowia, który wkrótce zamierza przedstawić projekt centralizacji szpitali powiatowych.

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska poinformował przed paroma dniami, że do końca marca resort planuje zaprezentowanie opinii publicznej projekt dotyczącego centralizacji szpitali powiatowych. Ministerstwo Zdrowia pracuje teraz nam założeniami, a cały projekt ma być gotowy do końca lutego. 

Skąd pomysł na reorganizację pracy szpitali powiatowych? W ocenie wiceministra, niektóre podmioty lecznicze nie radziły sobie z epidemią COVID-19. - Epidemia pokazała właśnie, że niektóre podmioty lecznicze zdecydowanie nie radziły sobie z tym stanem epidemicznym, utrudniając niejednokrotnie dostęp pacjentów do świadczeń medycznych – powiedział Waldemar Kraska. 

Organem prowadzącym Szpitala Powiatowego w Limanowej im. Miłosierdzia Bożego jest Rada Powiatu Limanowskiego. O planach ministerstwa rozmawialiśmy ze starostą limanowskim Mieczysławem Urygą. 

Zobacz również:

- Szpital się rozwija, idziemy do przodu, świadcząc usługi na najwyższym poziomie i dbając o bezpieczeństwo naszych mieszkańców. Jak rozumiem, na razie są to plany, analizujemy tę sprawę. Dyskutowaliśmy o tym także z innymi małopolskimi starostami w czasie konwentu – przyznaje nasz rozmówca. 

Starosta opowiada się przeciwko projektowi centralizacji szpitali, tłumacząc że limanowska placówka pracuje na wysokim poziomie, rozwija się i ma stabilną sytuację finansową. 

- Cenię sobie działalność tego szpitala. W skali kraju zdarzają się szpitale zadłużone, u nas tego problemu nie ma, a szpital ma dobrą kondycję finansową. Dlatego ten pomysł to trochę karanie nas. Nie zgadzam się na to. Jako starosta zrobię wszystko, by szpital pozostał w naszym zarządzaniu i będę o tym rozmawiał, z kim się da – zapowiada Mieczysław Uryga. 

Już w pierwszej połowie stycznia minister zdrowia Adam Niedzielski poinformował, że prowadzone są prace nad koncepcją centralizacji szpitali. Wyjaśnił, że pandemia pokazała, że rozproszone zarządzanie, zasobów i właścicieli powodują bałagan organizacyjny, dlatego potrzebne są zmiany. W reakcji, przedstawiciele samorządów podczas konferencji prasowej w Warszawie zaprotestowali przeciw centralizacji. Nazwali ją nacjonalizacją nawiązującą do czasów komunistycznych.

Komentarze (22)

kyniu
2021-01-24 09:14:57
0 8
Genialny strateg, genialna strategia.
https://m.demotywatory.pl/5050540
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-24 09:27:18
0 10
Zawsze powtarzam:

Ludziom zaczyna wracać rozum do głowy , gdy zagraża to ich portfelom, kontom bankowym, ich egzystencji .

Taki cud niechybnie przydarzył się naszemu szanownemu staroście.

Jak to mówią:
Lepiej późno, niż wcale.

Miejmy nadzieje, że inni włodarze też szybko pójdą po rozum do głowy wraz z medykami, sanepidem, Policją itp.

Nie łudźcie się KOCHANI moi, plan jest taki, e po wykonaniu przez Was tzw. "brudnej roboty" Was też chcą wyeliminować , jak na typową mafię i zbrodnie idealną przystało.

Konkluzja jest więc taka:
TRZYMAJMY SIĘ RAZEM , stawmy czoła BEZPRAWIU , brońmy siebie, nasze rodziny, NAROD, LUDZKOŚĆ przed elitarny i psychopatami.

Jak to mawiał były prezydent USA , Jefferson:

"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem, opór staje się obowiązkiem "



Thomas Jefferson
Odpowiedz
arbiter
2021-01-24 09:27:30
0 0
Pani starosto proszę sobie porównać np: szpital limanowski , ze szpitalem powiatowym w Nowym Targu . Tak na marginesie to proponuje strajk głodowy całego zarządu.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-24 09:33:30
0 2
TRZYMAJMY SIĘ RAZEM , stawmy czoła BEZPRAWIU , brońmy siebie, nasze rodziny, NARÓD, LUDZKOŚĆ przed elita,i światowymi i ich krajowymi sługusami i psychopatami.


Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-24 09:59:48
0 2
W mojej opinii obecnie rządy światowe, w tym te krajowe wykazują i spełniają wszystkie cechy definicji FASZYZMU, rządów faszystowskich, państwa zarządzanego w faszystowski sposób

Bardzo dobrze to odzwierciedlają koncepcje , hasła włoskich faszystów w tym słynne powiedzenie:
" Państwo to My'
Te powiedzenie to wizja państwa zarządzanego totalitarnie TYLKO przez władze z totalną ignorancją praw obywateli ., praw człowieka.
Tak zaiste mamy obecnie w Polsce, w tym łamanie konstytucji.
Pod płaszczykiem koronaswirusa zaprowadzono totalitarne , faszystowskie rządy w wielu krajach.

Tak samo wypowiadał się psychopata Mussolini:

"„Faszystowska koncepcja państwa jest wszechogarniająca; poza nią żadne wartości ludzkie ani duchowe nie tylko nie mają sensu, lecz po prostu nie mogą istnieć.“ — Benito Mussolini, książka Doktryna faszyzmu

Źródło: https://quotepark.com/pl/cytaty/362196-benito-mussolini-faszystowska-koncepcja-panstwa-jest-wszechogarniaj/

W takich realiach rządy chcą wszystko zcentralizować, władze , MIENIE PUBLICZNE I W PRZYSZŁOŚCI ZASTĄPIĆ JE KORPORACYJNYM GDZIE POLITYCY ODEJDĄ DO LAMUSA A ZASTAPIĆ ICH MAJĄ TECHNOKRACI I BANKSTERZY.
Do lamusa mają też przejść samorządowcy krajowi.

Jest już wiele aktów bezprawia zwanego prawem , które dają im takie możliwości w bliskiej przyszłości..

Jedną z nich wczoraj opisałam, ale mój komentarz ZNIKŁ zaraz po jego wysłaniu.

Postaram się go później odtworzyć, gdyż nawet nie zdążyłam o wcześniej zapisać.

Odpowiedz
fredy39
2021-01-24 10:13:34
0 9
Centralizacja bez sensu będzie jeszcze większy bajzel. Dać dyrektorom szpitali podejmowania decyzji w sprawie ich ośrodków, a jak coś zawali to wyegzekwować odpowiedzialność.
Odpowiedz
blizniaksyjamski
2021-01-24 10:30:45
0 3
Jasne. Będą wyjątki. Z cała pewnością
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-24 10:46:18
0 2
Dr Bodnar z Przemyśla ostrzega lekarzy ci rząd planuje https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3835227083211319&id=100001721949770
Odpowiedz
blizniaksyjamski
2021-01-24 10:57:47
0 1
Minister Śliwiński PZPR otwieral ten szpital
Odpowiedz
zabawny
2021-01-24 11:05:12
0 5
To tylko wstęp do przekazania szpitali za złotówkę , lub w ramach rzekomego odszkodowania bezdziedzicznego .
Odpowiedz
zabawny
2021-01-24 11:07:53
0 7
@blizniaksyjamski
Nawet w PZPR byli patrioci , o których teraz coraz trudniej . :)
Odpowiedz
Oserwator
2021-01-24 11:10:25
0 6
Starosta nie jest dla mnie autorytetem, lecz w tym przypadku popieram jego stanowisko. Centralne zarządzanie, decyzje podejmowane w Warszawie itd. itp. już to przerabialiśmy i wiemy do czego to prowadzi. Interes partyjny często nie zgadza się z interesem mieszkańców danego regionu.
Odpowiedz
11maciek1
2021-01-24 11:50:55
0 4
1.Zcentralizowany 2. Zasłużony 3. Odsprzedany wspaniałomyślnemu i czcigodnemu inwestorowi za 1 zł. Lata 80-90 powtórka
Odpowiedz
konto usunięte
2021-01-24 12:11:20
0 1
Przeprasza, zabrakło tej informacji:

"Więcej w tym temacie tutaj:
„Padł Rozkaz Zniszczenia Białorusi „
https://www.youtube.com/watch?v=lprazgkwO-o&t=1s&ab_channel=AKademiaGeopolityki

Odpowiedz
kyniu
2021-01-24 13:33:16
2 3
PISiory chcą wprowadzić komunę!!!???
Odpowiedz
joga
2021-01-24 15:54:17
1 6
Nie rozumiem tego spzreciwu. Przecież wszystko zmierza do odtworzenia młodości tych"co ukradli księżyć". A własciwie tego jednego, który widzi sie w roli "Naczelnika" nie gorszego niz Marszałek. Mamy partyjną TVP, partyjne w prklatyce słuzby specjalne i porządkowe, centralizację mediów, podstawówki 8 klasowe, CPN tj pardon Orlen, partyjny wymiar sprawiedliwości / na razie w zakresie prokuratur, ale spokojnie/. Dlaczego słuzba zdrowia ma byc wyłączona z "dobrej zmiany?
Odpowiedz
powrotdzedaja
2021-01-24 17:09:03
0 0
Nie pamiętam dobrze, ale Uryga to chyba człowiek Puchały, który mianował na dyrektora Radziętę.

Uryga się obrusza, bo jego klika, której przewodzi Puchała, straci wpływy i teren.

Może teraz nie jest zadłużony, ale jeszcze niedawno był.
Odpowiedz
34607szczawa
2021-01-24 18:19:32
0 3
Wszystko na sprzedaż tylko kto kupi jak Polacy pieniędzy nie mają?
Brawo PiS wykupi nas obcy kapitał dzięki waszej polityce.

Coraz więcej ogłoszeń kupię.. ale kto tak naprawdę kupi?

Polk mądry po szkodzie funkcjonuje jak najbardziej.
Odpowiedz
aviator
2021-01-24 23:41:23
0 0
No, no Panie starosto... A kto karze pracowników szpitala nie dając im 13 pensji, tak jak to się czyni dla pracowników starostwa ? Cóż warto by się zastanowić czyim kosztem ten szpital nie jest zadłużony ?
Odpowiedz
pacho
2021-01-25 09:09:38
0 2
w sumie jak się już doinwestowało szpital to rząd może go przejąć chwaląc się przed następnymi wyborami widocznym postępem w ochronie zdrowia
Odpowiedz
adamuser
2021-01-25 11:14:31
0 2
Tak Panie Starosto. Powinniście być karani a szczególnie na to z jakiej partii kandydujecie, jaka partię reprezentujecie, na co i na kogo głosujecie. Przecież to wymyśliła partia którą tak wychwalacie.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2021-04-03 13:20:34
0 0
Zgadza się, że w PZPR byli patrioci. Bardzo nie lubili, jak im przyjaciele z Moskwy mówili, co mają robić. Ale żeby to wiedzieć, to trzeba wyjść trochę dalej niż swoja własna nienawiść.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Starosta przeciwny pomysłowi centralizacji szpitali. "To karanie nas""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in