14°   dziś 15°   jutro
Środa, 08 maja Liza, Stanisław, Wiktor, Marek, Miron, Kornel

Stan matki i dziecka stabilny

Opublikowano 26.10.2010 11:44:57 Zaktualizowano 05.09.2018 12:06:15 top
35 9047

Limanowa. Na Oddział Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej Szpitala Powiatowego w Limanowej trafiła matka z 14-miesięcznym dzieckiem, którzy zostali wczoraj potrąceni przez samochód. Ich stan lekarze określają jako stabilny.

- Kobieta doznała złamania miednicy i ogólnych potłuczeń ciała – mówi Zygmunt Chaja, zastępca ordynatora Oddziału Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej Szpitala Powiatowego w Limanowej. – Stan kobiety jest stabilny. Natomiast 14-miesięczne dziecko doznało stłuczenia główki i wymaga dalszej obserwacji. Jego stan jest również stabilny.

Jak się dowiedzieliśmy wczoraj dziecko było usypiane do niezbędnej tomografii.

 

Zobacz również:

O potrąceniu pisaliśmy wczoraj: limanowa.in/wydarzenia,2725.html

Komentarze (35)

Megi
2010-10-26 11:58:18
0 0
dzięki Bogu, że żyją i ich życiu nic nie zagraża... Czekałam na tę informację od wczoraj...
Odpowiedz
paweell
2010-10-26 12:02:38
0 0
Wiadomo coś na temat kierowcy? Jaką jechał prędkością, dlaczego tak daleko od przejścia stoi samochód, czy jest mieszkańcem Limanowej? itp...
Odpowiedz
ktosa
2010-10-26 12:11:19
0 0

Nie rozumiem dlaczego kierowcy w ogóle się nie zatrzymują na pasach!!! Ten kierowca co ich potrącił powinien iść do więzienia!!! Ludzie patrzcie na pasy jak chodzicie bo nie każdy się zatrzyma w POLSCE są chamy kierowcy!!!

Odpowiedz
jenyyy
2010-10-26 12:21:32
0 0
Dokladnie - chamy a nie kierowcy. Bylem w USA nie tak dawno i tam jesli tylko staniesz obok przejscia - kazdy sie zatrzymuje - gdyz gdyby kogos potracil to jego ubezpieczenie by placilo takie odszkodowanie potraconemu ze szok. A tutaj - ja zawsze zatrzymuje sie widzac pieszego chcacego przejsc - a ile aut musi z przeciwka przejechac zanim sie ktos laskawie zatrzyma i pozwoli przejsc przez przejscie - to lepiej nie mowic
Odpowiedz
david
2010-10-26 12:24:30
0 0
a mozę ona nie przechodziła na pasach... pomyslał ktoś z was o tym... więc zanim zaczniecie przeklinać to sie zastanówcie dwa razy. Byłes w USA?? wow.. pier***isz ze kazdy sie zatrzymuje... a ja byłem na saharze i tam wielbłąd na pasach sie nie zatrzymuje... widać co kraj to obyczaj
Odpowiedz
ktosa
2010-10-26 12:42:25
0 0
Wiesz co mówisz,że byłeś na Saharze jakoś Ci nie wierze bo ja bylam w Szwecji i dokładnie tak jak kolega opisał wszyscy się zatrzymują nawet 10 metrów przed pasami a jeśli Ty David nie zatrzymujesz się na pasach i masz to gdzieś to świadczy o Tobie i Twoim wychowaniu!!
Odpowiedz
david
2010-10-26 12:47:42
0 0
wiesz co ktosa jak słucham waszych gniotów to mi sie słabo robi.... co ty mi chcesz zasugerwoać ze w danym kraju wszyscy sie zatrzymują na pasach a w innych co drugi, trzeci itp??? wszedzie są ludzie i parapety,.... mi tez kiedys kobieta z dzieckiem wskoczyła przed maske za pasami... powtarzam: za pasami! i nawet nie spojrzała czy ktos jedzie... nie wierzysz mi ze byłem na saharze?? wow... a co to ma do tego... wez sie ogarnij i nie rób wojny kierowco-pieszej bo nie o to w tym chodzi... kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamien... a nazywanie ludzi od chamów - to to świadzczy o Twoim wychowaniu a raczej o jego braku. koniec
Odpowiedz
Madziunia
2010-10-26 12:59:04
0 0
Boże daj im szybki powrót do zdrowia by mogli opuścić szpital!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-26 13:27:49
0 0
Ale bzdury piszecie ... Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu jeżeli już na nim jest .. zobaczcie jak to wygląda w Limanowej - pieszy idzie chodnikiem i patrzy w oczy nadjeżdżającemu kierowcy nie zwalniając wchodzi na jezdnię!!! Jakim prawem się pytam ??? w zerówce już uczy się dzieci że aby wejść na jezdnię należy się popatrzyć w lewo , w prawo i jeszcze raz w lewo - jeśli nic nie nadjeżdża lub jeśli samochód się zatrzyma można przechodzić. Zgadzam się że daleko nam do kultury kierowców z innych krajów i włączyć się do ruchu z bocznych dróg jest ciężko w Limanowej , ale piesi szczególnie w Limanowej zachowują się koszmarnie. Kiedyś robiłem taki test jechałem około 7 rano w stronę Sowlin i wpuszczałem wszystkie samochody z bocznych uliczek , w Sowlinach większość samochodów pojechało w prawo a ja dogoniłem samochód , który jechał przede mną od rynku .Wniosek - nic nie da jazda zderzak w zderzak a inni stoją.. a jeśli kogoś wpuścisz - ile podziękowań i uśmiechów - to się naprawdę opłaca. Nie wiem jak ta kobieta przechodziła ale jakbym szedł z dzieckiem na ręku na pewno bardziej bym się rozglądał czy mnie ktoś nie potrąci niż gdybym sam szedł , potem łatwo narzekać że kierowca ...cham.
Odpowiedz
monument
2010-10-26 13:32:12
0 0
jak widać KTOSA nie jest kierowcą bo gdyby nim była starałaby się zrozumieć zachowanie kierowców w Limanowej. Ogólnie nasi piesi chodzą jak święte krowy ale oczywiście nie wszyscy bo sa ludzie którzy umieją odpowiednio zachować sie na pasach(ale to chyba tylko ci co maja prawo jazdy bo wiedzą co to znaczy pieszy bez rozumu).
Odpowiedz
elka43
2010-10-26 13:39:52
0 0
Kierowcy chamy a piesi co chyba święte krowy, które lezą gdzie im pasuje, bo zawsze będzie, że winny kierowca.Ja też widzę jak jeżdżą w Lim. i jak chodzą mandaty dla pieszych to sprawa priorytetowa w Lim.
Odpowiedz
ktosa
2010-10-26 14:24:50
0 0
Może piesi chodzą też jak krowy ale nie rzadko się zdarza,żeby wina była po stronie pieszego. Ja w ten sposób,że kierowca jeden się nie zatrzymał na pasach w Limanowej koło Szpitala straciłam mamę i to nie była wina mojej mamy tylko kierowcy!! i ludzie na prawdę nie raz czekają wieki,żeby ktoś im się zatrzymał na pasach. Ja nie rozumiem jakim cudem tacy kierowcy zdają prawo jazdy jak nie zatrzymują się na pasach i owszem są piesi co idą jak krowy ale jak nie mają innego wyjścia bo się nikt nie zatrzymuje to co??!! i właśnie to jest to!!!
Odpowiedz
david
2010-10-26 14:26:17
0 0
współczuje ktosa.. pozdrawiam.. oczywiscie ze masz racje
Odpowiedz
ian
2010-10-26 15:15:10
0 0
Nie ma drugiej takiej miesciny. Gdzie ludzie chodzą po jezdniach jak chca i kiedy chcą. Pasy powinny byc w Limanowej od Mordarki po Zamieście. I wtedy nie było by problemu typu: Wina kierowcy. No chyba, że powstaną światła. Ale to w Limanowej, jest nie mozliwe od dziesięcioleci. To jakim cudem miałoby się udać teraz. 'Cudem wyborczym'?
Odpowiedz
tajgerwuds
2010-10-26 15:28:26
0 0
pamietam ten wypadek koło szpitala :-( koszmar ...
Odpowiedz
monia33
2010-10-26 17:42:54
0 0
dziecko jest sliczne widziałam go w szpitalu to dziewczynka ale matce wspołczuje z całego serca cierpień
Odpowiedz
elka43
2010-10-26 17:56:05
0 0
przypadki są różne,winni są też kierowcy, ale obserwowałam dzisiaj specjalnie Limanową, dużo chodziłam pieszo i to co widziałam nie napawa mnie sympatią do pieszych.Przebiegali daleko od pasów,blisko koło pasów,no różnie,wbiegali na jezdnię nawet się nie zatrzymując.Niech mi nikt nie mówi, że tak nie było, bo specjalnie zwracałam na to uwagę, to nie tylko dzisiaj tak jest codziennie.Co do samych pasów to też trzeba choć od zwyczaju popatrzeć na drogę.Gdyby zaczęto karać za to pieszych sytuacja by była inna bo każdy by się zastanowił co robi gdyby była jakaś kara.
Odpowiedz
grysek
2010-10-26 18:04:38
0 0
Większość pieszych nie zdaje sobie sprawy że tu chodzi o ich zdrowie a nwet i życie - zwłaszcza ci co nie jeżdżą samochodami bo nie wiedzą jak to jest jak ktos wyskoczy przed maskę..
Odpowiedz
Frann
2010-10-26 18:18:13
0 0
A ja po Limce dziś jeździłam i chodziłam. I zgadzam się z elką43. Wybierze się takie jedno z drugim ze 'wsi' do 'miasta' i myśli jak myśli-a raczej NIE MYŚLI!!!Zamiast stanąć przy pasach, ponieważ tyle co grupka ludzi przeszła i mogłoby kilka aut śmiało przejechać by nie robił się zator to ładują się prosto pod koła.Yyy...A może przed każdymi pasami kierowca powinien mieć znak 'ustąp pierwszeństwa pieszemu'???A tak w ogóle to ja mam niezawodny sposób na przejście przez pasy jeśli długo by żaden kierowca nie chciał się zatrzymać. Stojąc przed przejściem wystawiam nogę i czekam aż się auto zatrzyma i wtedy przechodzę:)Przyznam szczerze, że rzadko z tego patentu korzystam bo jednak ludzie się zatrzymują:)
Odpowiedz
noti
2010-10-26 18:39:49
0 0
frann a ty z skąd jesteś pewnie z wioski zabitej dechami zwanej limanowa
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-26 18:58:54
0 0
jest coś takiego jak ograniczone zaufanie do uczestnika ruchu a takim jest pieszy , fakt w poniedziałek jest apogeum biegających wzdłuż i wszerz naszego rynku jak zbłąkane cielęta ale zbliżając sie do przejścia dla pieszych naprawdę trzeba zachować ostrożność i nie pomogą tu żadne tłumaczenia jeżeli kobieta była na pasach lub w ich obrębie bo nie wiem jak teraz przepisy mówią przed lub za przejściem to po kierowcy i nie pomogą tu żadne dywagacje tym bardziej że natężenie ruchu na tej ulicy wymaga takiej wzmożonej ostrożności. Sam śmigam czasem z wózkiem i lub z synem na ręku jestem wyczulony na takie mamy gdzie niosąc dziecko mają ograniczone pole widzenia i się po prostu zatrzymuje i to jeszcze trzeba patrzeć czy gość z naprzeciwka ma na taka podobną czynność ochotę czy też doda gazu bo może zdąży ..policja zamiast się bujać po rynku niech się weźmie za obie strony i zacznie egzekwować prawo ruchu drogowego jednakowo w stosunku do pieszych jak i kierowców ( niedzielnych ) i na marginesie może akcja oprócz nagłaśnianych medialnie typu trzeźwy i prosty może zrobić porządek z osobami przewożącymi dzieci bez fotelików zwłaszcza pod szkołami i żłobkami , dzisiaj widziałem jak pani przyhamowała a dzieciak odbił się od fotela i spadł między siedzenia bo znikł w bocznym okienku ...pozdrawiam lafiryndę w mercedesie kombi niebieskim wstyd wstyd .... policja do roboty i straż miejska obiboki też zasuwać ... ufff.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-26 19:09:02
0 0
Markos... zgadzam sie z Tobą na 100% Mysli se taka że jak jet na pasach, to ma pierwszeństwo we wszystkim....i nieważne jest to że ma na rękach małe dziecko.... , bo ona na pasach była... czasami mi sie wydaje że powinno być prawko na ;chodzenie po mieście....;
Odpowiedz
anettka186
2010-10-26 19:40:02
0 0
Idioto patrz co pisza na stronie. Wyraznie jest napisane ze przechodzila na pasach!!!!! Poza tym ona nigdy w zyciu nie narazilaby siebie i dziecka na jakiekolwiek niebezbieczenstwo. Skad to wiem?? To moja sasiadka wiec najpierw naucz sie czytac baranie!!!!!
Odpowiedz
ktosa
2010-10-26 19:49:14
0 0
Tak to jest prawda też,że ludzie zwłaszcza w Limanowej chodzą jak.... nie powiem kto ale na prawdę to rzadko co się zdarza w Limanowej żeby ludzie patrzyli się co się dzieje... To co się dzieje na pasach i nie tylko na pasach to policja powinna się tym zająć...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-26 20:07:24
0 0
anettko, ja też bym nie naraziła swojego dziecka... ale jak wyłaże na jezdnię ,to patrzę najpierw czy coś nie jedzie.... świadomie nitk nie pozwoli by jego dziecku cos się stało, ale kurka... ludzie popatrzcie najpierw w lewo ,potem w prawo , a potem zmów w lewo... tak jak Was w szkole uczyli...........
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-26 20:10:32
0 0
i jak mnie nie raz wkurza to , że ludzie w Limanowej to na pasy wyłażą , nie zważając na innych uczestników ruchu.... im się wydaje że zachamowac , znaczy sie koniowi powiedzieć PPPPRRRRRRRRRRRRYY A TAK SIĘ NIE DA.
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-26 20:14:04
0 0
No a kierowca zblizajac się do prEjscia dla pieszych zobowizany jest do zachowania szczególnej ostrożności , generalnie TOP jeżeli jest taka możliwość a myśle ze jest poproś mundurowych niech do każdej wątpliwości w przepisach dadzą wykładnię na łamach Twojego portalu myślę że może rozwiązać to wiele wątpliwości ... Pozdrawiam
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-26 20:18:40
0 0
I to się tyczy nie tylko tego przykrego zdarzenia ale tez wiele innych opisywanych na łamach Limanowa.in miedzy innymi skrzyżowania pod starą policją
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-27 01:01:18
0 0
Nie lubie Poniedziałka :DD:D
Odpowiedz
Frann
2010-10-27 09:13:26
0 0
Mylisz się noti i nie zrozumiałaś/eś mojej aluzji. Jestem ze wsi i się tego nigdy nie wstydziłam i nie wstydzę i wstydzić nie zamierzam. A tak na marginesie...W mojej wsi są pasy i myślisz, że wszyscy z nich korzystają???
Odpowiedz
Frann
2010-10-27 09:25:00
0 0
A i jeszcze jedno-ja nie pisałam o tej kobiecie bo nie widziałam tego i nie wiem co się tam wydarzyło. Sama mam małe dziecko i nie wyobrażam sobie takiej tragedii.Z drugiej strony dużo jeżdżę autem i też współczuję temu kierowcy bo podejrzewam, że już zawsze będzie wracać do niego to co się stało. Życzę całej trójce żeby doszli do siebie-nie tylko fizycznie ale i psychicznie żeby się pozbierali.
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-27 12:30:46
0 0
co do kierowcy to nie wiem natomiast biegałem dzisiaj po urzędach i świadków było sporo , przepuściłem informacje przez sito obiektywizmu i pytanie mam kierowca jechał sam czy z pasażerem ? bo muszę się w czymś utwierdzić
Odpowiedz
syktus1
2010-10-29 18:10:53
0 0
Dokładnie to było na przejściu pod Drożdżem i to nie jest wina kobiety,bo schodziła z przejścia. A ten kierowca wjechał w nią i dziecko. I choćby były przejścia co 20 centymetrów a nieodpowiedni ludzie będą mieć prawo jazdy to tak będzie się działo. Kierowca jechał z 4 pasażerami w aucie Renault Kangoo. Na terenie zabudowanym miał więcej niż 50 km/h.
Odpowiedz
matrix0070
2010-11-08 19:09:46
0 0
Prawda jest taka że może to kwestia przyzwyczajenia i Wy tam w Limanowej już macie wziętą na Waszych pieszych poprawkę ale z nimi jest masakra, przecież Wasze rondo jest organizacyjnie i pod wzg przepustowości lepszym rozwiązaniem niż niejedna krzyżówka w Bochni, mimo to piesi, oraz ospałość kierowców, mała dynamika jazdy i przesadna uprzejmość skutecznie zatykają centrum w godzinach szczytu. Jeżdżę, dużo, zarówno po Małopolsce jak i Polsce. Zapraszam choćby do Bochni czy Krakowa, tam każdy zna swoje miejsce, piesi nie wchodzą na jezdnię jak święte krowy. W Limanowej i to właśnie tylko w tym mieście jest problem z pieszymi. Znajomy 'pocałował' świętą babę na przejściu zderzakiem, ja złożyłem lusterko na kobiecie idącej na przejście ta jakby to dalej był jeden ciąg chodnikowy... Ogólnie ludzie w Limanowej są bardzo mili, uprzejmi i lubię za to ten rejon ale co do komunikacji to masakra, jak nie niedzielni kierowcy, kiepska znajomość przepisów to znów 'wspaniali' piesi. Wszędzie jeździ się tak samo a jak tylko wjeżdżam do Limanowej to oczy chodzą jak radary żeby tylko jakiś 'ważny' pieszy nie wszedł na pewniaka na przejście znów przypadkiem bo on przecież traktuje to jako ciąg chodnika. Nie wiem, ja takie wrażenie odnoszę, znajomi również. A i do wszystkich limanowskich instruktorów LOK, błagam nie uczcie żesz tych ludzi włączać kierunkowskaz kilometr przed manewrem... uczcie ich dynamiki sprawnego poruszania się w ruchu miejskim bo co po niektórych kierowców gdyby wpuścić tak np w Warszawę to ciężko widzę ich 'przeżycie' w tamtych realiach (kto zna temat ten wie o co chodzi)
Odpowiedz
konto usunięte
2010-11-08 19:31:16
0 0
matrix0070 w 100% się zgadzam!!! Dzisiaj kobieta weszła mi z prawej strony prosto pod samochód nie rozglądając się tylko patrząc w prawo - ledwo wyhamowałem, a gość za mna mało na zawał nie umarł by uniknąć przytulenia sie do mojego zderzaka. Było to pod szpitalem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Stan matki i dziecka stabilny"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in