12°   dziś 16°   jutro
Sobota, 27 kwietnia Zyta, Teofil, Felicja, Sergiusz

Śmigu Dyngus może być kosztowny - policja ostrzega

Opublikowano 27.03.2016 08:06:55 Zaktualizowano 04.09.2018 19:07:09 top
14 9453

Policja ostrzega – niewłaściwe kultywowanie wielkanocnych zwyczajów, zwłaszcza związanych ze „śmigusem-dyngusem” może być niebezpieczne, a nieodpowiedzialne zachowanie będzie skutkować pociągnięciem do odpowiedzialności karnej.

Zachowania osób niewłaściwie obchodzących zwyczaje wielkanocne, a przede wszystkim „śmigus-dyngus” np. wylewanie na przechodniów z wielopiętrowych budynków nadmiernych ilości wody lub zanieczyszczeń oraz rzucanie z wiaduktów na przejeżdżające samochody worków foliowych wypełnionych wodą, powodować mogą naruszenie nietykalności cielesnej, uszkodzenie ciała, zniszczenie mienia lub naruszenie miru domowego podczas bezprawnego wtargnięcia do mieszkania bez zgody właściciela.
Sprawcy w wyniku swojego nieodpowiedzialnego zachowania mogą ponieść odpowiedzialność karną za naruszenie przepisów.
- Rodzice powinni nauczyć dzieci, że „Lany Poniedziałek” to tradycja polewania wodą, w której należy zachować umiar i kulturę. Zlewanie wodą przypadkowych przechodniów może narazić nas na straty materialne, gdy zostanie zniszczona np. droga odzież. Polewanie nie powinno odbywać się na ulicach, gdyż bardzo często dzieci w ferworze zabawy wybiegają na jezdnię łamiąc wszelkie przepisy ruchu drogowego, a mokra nawierzchnia może okazać się przykrą w skutkach niespodzianką dla nadjeżdżających samochodów - przypominają funkcjonariusze.
Z uwagi na częste nadużywanie tradycji „Śmigusa-Dyngusa” mundurowi przypominają, że w przypadku zniszczenia bądź zabrudzenia odzieży lub innego uszkodzenia mienia w wyniku celowego oblania możemy być pociągnięci do odpowiedzialności karnej na podstawie art. 288 kk lub art. 124 kw, art. 51 kw, art. 75 kw oraz art. 140 kw. W sytuacji, gdy obiektem ataków są pojazdy w ruchu drogowym możemy odpowiadać za czyny z art. 76 kw, art. 90 kw a także art. 86 kw. Za czyny, o których mowa grozi kara grzywny (do 500 zł), nagany lub nawet ograniczenia wolności czy kara aresztu.
Policjanci przestrzegają amatorów zbiorowego i natarczywego oblewania o konsekwencjach prawnych za wszelkie chuligańskie incydenty.
Kiedy poszkodowany lub policjant uzna, że ktoś oblewający wodą naruszył kodeks wykroczeń mandat może wynieść 500 złotych.
Zobacz również:

Komentarze (14)

edi60
2016-03-27 10:28:53
0 0
tu się zgadzam ze kary powinny być ,bo przeważnie młodzi ludzie kultywujący tradycje nie maja umiaru wtym co robia ,chodzi tez o wylewanie calych kublow wody na osoby tez starsze noi tez co najważniejsze nawet gdy jest w poniedziałek wielkanocny zimny i chłodny to proszę sobie wyobrazić potworny wstrząs termiczny takiej osoby oblanej całym kublem lodowatej wody ,może taka osoba dostać zapalenia pluc i co jeszcze najważniejsze ludzie sa oblewani ci którzy zdarzaja do kościoła
taksamo i ja apeluje o rozwagę i wyrozumienie co i kogo można oblewać w zgodzie z tradycja ludowa
i jeszcze jedna sprawa ,bo w niektórych miejscowościach w poniedziałek lany odbywają się uroczystości bierzmowania młodzieży gimnazjalnej wiec młodzi ludzie ci którzy bierzecie udział w oblewaniu darujcie sobie i odpuscie sobie tych młodych ludzi uszanujac tak wazny moment w zyciu tych młodych ludzi jakie jest bierzmowanie
WESOLYCH POGODNYCH SZCZESLIWYCH SWIAT
Odpowiedz
Cooba000
2016-03-27 11:51:32
1 2
Edi, cieszy mnie, że w większości tematów mamy podobne zdanie.

Kiedyś jechałem sobie ulicą Leśną w stronę miasta. Kiedyś, ale oczywiście w lany poniedziałek. Za ogrodzeniem stały dwa dziecka z pistoletami na wodę. Kiedy znalazłem się na ich wysokości, to zaczęły do mnie strzelać wodą.
No więc zatrzymałem się, patrze na nie, uciekły. Wjeżdżam pod posesję i wchodzę tam, żeby znaleźć rodziców tych szczyli. Spotkałem pierwszego ojca - oczywiści udawał głupa, że on tego nie widział, więc na pewno kłamie. Czyli zachowanie niektórych typowych ludzi - złap za rękę, to powie, że nie jego ręka.

Wsiadam do swojego samochodu, a tutaj przychodzi drugi tatuś. Oczywiście drugi szczylik poleciał do tatusia ze skargą, że jakiś obcy facet go zaczepia.
Widzę tego faceta i po wyglądzie i kroku widzę, że na pewno przepraszać nie będzie.
No i mówi do niego: pański syn lał wodę na moje auto jak jechałem ulicą.

Co słyszę?
-To przecież tradycja jest taka, więc w czym problem?
Pytam się:
-To ma być tradycja? Lanie wody na jadące auta?
A on:
-Tak, dokładnie tradycja, więc jaki problem?
Pytam się go, jak on dziecko wychowuje?
A on do mnie: a ty jesteś lepszy? - Jak ja wtedy nawet dziecka nie miałem. No ręce załamać.
To mówię, że jest bezczelny, a on do mnie: wiesz co, spieprzaj facet.

Wyciągnąłem telefon, żeby go nagrać, to mu mina zrzedła. Mówię, żeby powtórzył to jeszcze raz, to powiedział, żebym opuścił jego posesję. I tyle było dyskusji z tym imbecylem.

Oczywiście bezsensowne idiocie tłumaczyć, że:
1. ta tradycja powoduje, że ograniczona jest widoczność kierowcy,
2. co najważniejsze, odwrócona jest uwaga kierowcy (obie te rzeczy prowadzą do wypadku),
3. i że nie można sobie tak oblewać obcych ludzi.
bo po budowie czaszki widać było, że to za dużo myślenie na takiego bałwana.

Typowe zachowanie niektórych ludzi. Winnych szukać w ofierze. Bo przecież, żeby umieć kogoś przeprosić, to trzeba mieć krztę przyzwoitości. Ale żeby szukać winny w drugim, to już trzeba być podłym.
Odpowiedz
sstan
2016-03-27 12:18:31
0 1
Cooba, pistoleciciem malucha obsikal uszczelki sobie wymien jak bedzie padal deszcz to zmokniesz i nie pisz pierdół ,za co cie mial przepraszac za pistolecik na wode dobrze ze nie zglosiles art, 124,51,75,140,76,90, 86 ,mogles zadac 500zl i na policje przecież jechales bryka do kosciola,obluda, a tak na marginesie takie mamy panstwo policyjne ,pilnujace naszego bezpieczenstwa co tam tradycja,a z mojej posesji to bys uprawial 100metrow WESOLYCH SWIAT
Odpowiedz
edi60
2016-03-27 13:13:21
1 1
@sstan czytając twój komentarz sadzac po treści tos chyba młodym człowiekiem jesteś , to wyobraz sobie taka sytuacje ze twoi rodzice ida spokojnie ulica a tu nagle kubel lodowatej wody laduje na nich przy temperaturze maksymalnej powietrza 10 stopni ciepla i po takim wyczynie rodzice znajduja się w szpitalu z zapaleniem pluc albo jeszcze jakiemu paraliżowi ulegna = to tez powiesz ze nic takiego się niestalo ze to tradycja = zastanow się wszystko powinno się odbywać ale w granicach bezpieczeństwa i rozsądku a wtakich sytuacjach i zabawie wlasnie się nie myśli tylko byle dopaść i wylac kubeł wody na drugiego
a później jest płacz i zgrzytanie zebow =przecież ja tego niechcialem nie przemyslalem = i co ztego z takich tłumaczen i przeprosin jak już drugiemu zdrowia nie wrócisz a w najgorszym przypadku i zycia =I TAKA TO WEDLUG CIEBIE MA BYC TRADYCJA = POMYSL czy pisząc to miałeś racje
Odpowiedz
edi60
2016-03-27 13:22:50
1 0
dodam jeszcze ze wlasnie takie państwo policyjne ma teraz racje bytu przy coraz większych zagrożeniach bo czego przykładowo ja mam się obawiać jak zyje zgodnie z prawem obowiązujących nas wszystkich i dla nikogo nie stanowie zagrozenia swoim sposobem zycia czy tez jakakolwiek dzialalnoscia prywatna , i 100% zgadzam się ze policja i tez inne służby maja prawo a nawet obowiązek ingerować w nasze zycie prywatne jeżeli to zagraza innym ludziom
Odpowiedz
Cooba000
2016-03-27 13:37:34
1 0
@sstan, nie pierwszy raz do mnie piszesz chyba, więc rozumiem, że to taka zemsta prywatna.
Generalnie to się uśmiałem, czytając twój agresywny post. Pojawił się na mojej twarzy uśmiech politowania.
Przedstawiłeś masę artykułów...pfuu wróć, nie przedstawiłeś tylko podałeś ich numery. A z jakiego one kodeksu są - chętnie poczytam.
Rozumiem, że jesteś właśnie takim świrkiem, co lata po mieście i leje wodę po obcych ludziach. Dlatego zabolał cię mój komentarz. Jesteś też człowiekiem, który za swoje czyny nie przeprasza nigdy.


Na koniec może jesteś właśnie tym imbecylem, z którym miałem do czynienia.

Już to widzę, jak uprawiam to 100m na twojej posesji. Prędzej ty byś z tej swojej posesji uciekał.
Nie pozdrawiam.

Podobnie jest z laserami na lotniskach. Niektórzy idioci nie zdają sobie sprawy z zagrożenia, które powodują.
Odpowiedz
sstan
2016-03-27 13:49:16
0 1
edi 60 masz racje w przypadkach skrajnych i glupich ale to byla odpowiedz dla coobo@ tam sie nic nie stalo , bo jak mam fure i komórę to PAN, sam bylem dzieckie i czekalem na smigus i nie bardzo mialy dziewczyny pretensje,oczywiscie bez przesady, aco do co do tej ingerencji policji to sie jeszcze zdziwisz ,internet pod kontrola ,telefony ,nawet jablonki na swoim nie wolno wyciac to tylko niektóre przyklady ,nie widzisz ze zyjemy w panstwie ktore w imieniu naszego bezpieczenstwa narzuciła nam jak mamy zyc ,przyklad zeby nie byc tradycyjnie oblany jest 7 art,
Odpowiedz
Cooba000
2016-03-27 14:51:52
1 0
@sstan, jednak wali głupotą od ciebie.
To dopiero musi się coś stać?
Brak słów.

Poza tym nie życzę sobie, żeby jakieś szczyle lały wodę w moim kierunku.
Jak lubisz być oblewany wodą przez obcych ludzi, to ci podam ich adres. Do woli będą cię lać, popychadle.
Odpowiedz
kinia434
2016-03-27 14:57:22
0 0
Zdrowych spokojnych rodzinnych Świąt Wielkiejnocy..... Jezus Zmartwychwstał weselmy się...:)
Odpowiedz
sstan
2016-03-27 16:10:51
1 2
tak sie porobila ze w mojej dzielnicy najechalo sie wiesniakow slopni nie slopni i teraz wielcy panowie mieszkaja w blokach ,co ty sobie myslisz chamie co mnie bedziesz polewal ,ja jestem pani z miasta a z butow sloma WESOLYCH I MOKRYCH SWIAT
Odpowiedz
edi60
2016-03-27 18:59:12
0 1
@sstan co do mnie to się mylisz ja rdzennym mieszkancem limanowej jestem od 66 lat i sporo widziałem i widze bo mieszkam w samym centrum miasta jak zachowują się młodzi ludzie ,ok rozumie wszystko bo ja tez młody byłem i można powiedzieć ze glupi wtym wieku byłem ale naprawdę więcej rozsądku wtedy mlodziez miała niż teraz bo za swoje głupie wybryki odpowiadalo się osobiście a jeszcze od rodzicow dostalo się swoje , a dzisiaj to co jest jak rodzice bronia swoich dzieci chociaż wina ich dzieci jest udowodniona , to zly wpływ ma na ich wychowanie ,bo dziecko wie ze zle robi to i tak za to nie odpowie bo liczy się kasa i dobry adwokat .KOCHANI to nie tedy droga wlasnie przez takie reakcjie rodzicow mamy to co mamy ,rozboje morderstwa ,gwałty itd... a co do inwigilacji przez służby niemam nic ,to wlasnie zapobiegnie rozbojom roznego typu czy tez roznym przestępstwom ,niech mnie sprawdzają jestem za bo niemam nic do ukrycia staram się zyc zgodnie z prawem i konstytucja P.L
Odpowiedz
Cooba000
2016-03-28 02:37:34
1 0
ssatan, straszny jesteś idiota.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że masz prawo oblewać wodą drugiego człowieka, a jak ktoś się nie zgadza, to cham i wieśniak? Na takiej podstawie, że lejesz na kogoś wodę i uważasz, że jesteś porządny? Bo to co robisz ty, to jest dobre? To właśnie ty jesteś chamem.
Człowieku, słoma ci wychodzi, ale z głowy.
Odpowiedz
daglas
2016-03-28 09:03:20
0 0
z Barei - 'Tradycja naszych dziejów jest warownym murem. To jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza, to jest ludów śpiewanie, to jest ojców mowa. TO JEST NASZA HISTORIA, KTÓREJ SIĘ NIE ZMIENI!'
Odpowiedz
Mr4
2016-03-29 14:58:25
0 0
Z tego co słyszałem to niektórych policja skasowała po stówie.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Śmigu Dyngus może być kosztowny - policja ostrzega"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in