10°   dziś 9°   jutro
Piątek, 19 kwietnia Adolf, Tymon, Włodzimierz, Konrad, Leon, Leonia, Tytus

Słupem interesują się telewizje

Opublikowano 17.03.2011 20:09:04 Zaktualizowano 05.09.2018 11:59:34 top
43 13364

Opisanym przez nas 'słupem w ulicy' zainteresowały się dziś stacje telewizyjne.

- To nie żart, fotomontaż ani fatamorgana. Przecieranie oczu też nic nie da. To najprawdziwszy słup energetyczny, który stoi na ul. Kochanowskiego w Limanowej. Stoi od ubiegłorocznego remontu drogi i elektryzuje okolicznych mieszkańców - informuje TVP 3. - I choć to słup niskiego napięcia wywołuje bardzo wysokie napięcie wśród kierowców. Nie wiadomo, kto podczas poszerzania ulicy wypił za dużo herbaty z prądem. - Na pewno nie przedstawiciele Enionu - zarzeka się rzeczniczka firmy.

Według reporterów TVP burmistrz tłumaczył, że słup w tym miejscu jest winą mieszkańców, którzy w trakcie poszerzania ulicy nie zgodzili się na przeniesienie słupa. Obecne władze miasta tłumaczą, że o sprawie nic nie wiedziały, bo remont ul. Kochanowskiego nadzorowała poprzednia ekipa rządząca.

Zastępca burmistrza zapewnił jednak, że podjęto działania, aby słup przenieść.

Zobacz również:

Zobacz materiał emitowany dziś w Kronice: (5 min. 40 sek. Kroniki)  http://www.tvp.pl/krakow/informacja/kronika/wideo/17-iii-2011-godz1830/4159349

Materiał na temat "słupa w ulicy" realizował również dziś TVN24. Emisja planowana jest na piątek.

O sprawie pisaliśmy we wtorek w artykule "Słup w ulicy"

Komentarze (43)

facetoo
2011-03-17 20:33:26
0 0
a to dobre! LIMANOWA STAJE SIĘ CORAZ BARDZIEJ SŁAWNA!
skąd wiecie- może ten słup stoi tak specjalnie, każdy stosuje różne chwyty reklamowe:D
Odpowiedz
niski
2011-03-17 20:44:58
0 0
forza limanowa.in!!!!
Odpowiedz
format5
2011-03-17 20:49:03
0 0
A co na to wydział architektury w Limanowej, może niech ci architekci przed tvn się wypowiedzą, ciekawe czy będą obwiniać zgłaszającego remont drogi, czy przepraszać za swoją nieudolność. Bo ostatnio ich przemęczenie daje się we znaki może czas na zmiany.
Odpowiedz
forfiter
2011-03-17 20:54:51
0 0
Zanim cała Polska jak długa i szeroka obśmieje jak zwykle Limanową służby zamiast taśmą powinny słup obłożyć grubą gumą, bo za chwilę jakiś pijak wyrżnie w niego bmw.
Odpowiedz
lszewczyk
2011-03-17 21:30:54
0 0
To są absurdy limanowskiej władzy wystarczy zobaczyć drogę na ul.Walecznych (Jabłoniec) na której asfalt ma trzy miesiące a nadaje się do remontu.
Odpowiedz
kubrik
2011-03-17 21:48:44
0 0
'burmistrz twierdzi, że to wina mieszkańców'
ot i klasa limanowskiego burmistrza...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-17 22:04:09
0 0
a nie mówiłem??? jutro zapewne przyjedzie Polsat... lszewczyk…Ty zobacz czy to jest asfalt czy destrukt bo jak pisał „znany” ta droga na Kochanowskiego była robiona z destruktu którego z jego słów miasto ma w cholerę jasną…przypomina mi się fakt obdarowania przez WZDKi A Kraków…. Miasta i Gminy Limanowa destruktem którym miano uzupełniać wyboje na objeździe w Młynnym… Gmina Limanowa to robiła parokrotnie Miasto pozostawiło sobie całkiem niepotrzebnie… zapasy i zatykało przed wyborami destruktem drogi a ludzie się cieszyli że nie ma błota…nie wiem tylko kto teraz za to odpowie bo proszę szanownych byłych Włodarzy Miasta- destrukt jest nielegalny… zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 roku w sprawie katalogu odpadów, odpady asfaltów, smół i produktów smołowych zgodnie z katalogiem odpadów mogą być kwalifikowane jako:
-odpady niebezpieczne (zawierające smołę)
- i inne niż niebezpieczne
Ani te, ani te, nie mogą być jednak wykorzystywane do utwardzania nawierzchni, podbudowy dróg i autostrad. Więc następnie po Polsacie przyjedzie do Limanowej Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska….powodzenia w tłumaczeniu…Panowie Burmistrzowie…nie chcecie zatrudnić przypadkiem Pana Czeczótki na etat „ rzecznik UM do kontaktu z mediami” po co macie się teraz Wy tłumaczyć…przecież ten człowiek żyje i ma się całkiem dobrze…

na potwierdzenie nielegalności destruktu;

http://toiowo.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=2138:inspektor-destrukt-nielegalny&catid=465:nr-22
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-17 22:22:03
0 0
znany to jak to jest z tymi odpadami...sam to napisałeś... „A o ile dobrze pamiętam w zeszłym roku, lub pod koniec 2009 MZGKiM położył tam dywanik z destruktu. Nie jest to najtrwalsze rozwiązanie, ale Miasto ma tego spory zapas i wykorzystuje do utwardzania dróg o stosunkowo małym natężeniu ruchu. Przynajmniej nie ma błota i po każdym przejeździe nie trzeba myc samochodu. /Destruktem nazywają asfalt odzyskany przy frezowaniu starych nawierzchni/”….życzę powodzenia…ciekawe co na to radni z Miasta większość przecież jest z poprzedniej kadencji…dobrze znany że Cię nie ma….
Odpowiedz
kubrik
2011-03-17 22:25:38
0 0
zlosliwiec nie bądź destruktywny, bądź konstruktywny...
a już powazniej to masz rację, lepiej chodzi się po suchym destrykcie niż po rzadkim błocie ( i to laaaaatami...)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-17 22:32:17
0 0
kubrik tyko pokaż mi gdzie jest to zatwierdzone w pozwoleniu na remont...i który z urzędników w wydziale budownictwa się na to zgodził...znajdziesz takie pozwolenie to je wrzuć tutaj...pośmiejemy się wspólnie...
Odpowiedz
limonovion
2011-03-17 22:42:17
0 0
Enion eksploatuje sieć zgodnie z prawem energetycznym? dopiero telewizja pomaga im przenieść słupa? ciekawe ile go przesuną pół metra? zapewne następne pół metra też przy pomocy telewizji będa przesuwać ...wtedy sie jakoś prędzej da ...jakoś dziwnie przy pomocy mediów da się go przesunąć a ekipa z dzwigiem nie mogła go udzwignąć dopiero kamera skutecznie pomogła...ciekawe czy prokurator też jakiegoś dżwigu nie ma ... albo chociaż takiej małej lebiodki...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-17 22:55:06
0 0
Potrzeba zrobic wielkie haloooo, zeby cos sie zmienilo??Szkoda, ze najpierw nie pomyslano, a potem wykonano poszerzenie. Limanowa stala sie juz slynna na cala Polske, szkoda tylko ze z powodu takich obciachowych sytuacji!
Odpowiedz
limonovion
2011-03-17 23:06:26
0 0
ciekawe jak kiedyś obwodnica będzie wygladać? ...pewno na jej środku pozostanie stodoła pod kickami ...przecież zabytków sie nie rusza tylko rewitalizuje...i wtedy dwie wstążki do przecięcia będą potrzebne z jednej i drugiej strony tej stodoły...
Odpowiedz
znany
2011-03-17 23:30:02
0 0
Złośliwiec, opacznie zrozumiałeś ten przepis, a autor tego artykułu nie rozumie zagadnienia. Destruktu i zerwanego w każdy inny sposób asfaltu nie wolno traktować jako np. odpad komunalny, tylko jako niebezpieczny i przed wywozem na wysypisko utylizować. To przecież nie znaczy, że nie wolno użyć go do powtórnego ułożenia którejś z warstw nowego dywanika. Powiedz jaki byłby powód takiego zakazu, przecież on leżał na drodze legalnie. Co innego odpad, a co innego surowiec. Baterii nie wolno wyrzucać do śmieci, ale przecież wolno używać w różnych urządzeniach, prawda?! Proszę poczytać, a przekonasz się, że wykorzystywanie destruktu jako surowca wtórnego ma olbrzymie zalety dla ochrony środowiska i zmniejszenia emisji CO2. Dla przykładu:
http://edroga.pl/ochrona-srodowiska/wykonawstwo/3081-drogi-z-destruktu
a takich opracowań jest cała moc, np. badania firmy szwajcarskiej AMMAN. Więcej, UE przymierza się do wprowadzenia normy produkcji nowego asfaltu z obowiązkowym wykorzystaniem destruktu.
Odpowiedz
znany
2011-03-17 23:32:54
0 0
Podaję jeszcze raz link do tego artykułu.
http://edroga.pl/ochrona-srodowiska/wykonawstwo/3081-drogi-z-destruktu
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 00:01:57
0 0
poszperałem trochę odnośnie destruktu i to co mi wyszło:
po pierwsze
Potocznie asfaltem nazywa się asfaltobeton, czyli mieszankę mineralno-asfaltową używaną do budowy nawierzchni dróg, w której asfalt używany jest jako lepiszcze wiążące kruszywa,
po drugie destrukt moim zdaniem to produkt powstały w wyniku odzysku
17 01 81 Odpadów z remontów i przebudowy dróg
po trzecie
WIOŚ nie stanowi prawa może co najwyżej go interpretować a że akurat ten zinterpretował że destruktu nie można użyć to powiem krótko jego prawo a gmina uważa inaczej i WIOŚ może jej skoczyć szczególnie że WIOŚ powołuje się na rozporządzenie dot. odzysku lub unieszkodliwiania odpadów poza instalacjami i urządzeniami a moim zdaniem destrukt jest produktem uzyskanym z asfaltobetonu odzyskanym w urządzeniu jakim jest frezarka

i nie możemy popadać w paranoję
całe hałdy odpadów z hut znikają bo są wykorzystywane jako podbudowa dróg a z asfaltobetonem zdjetym z drogi co .... do pieca?
Odpowiedz
jacenty
2011-03-18 00:10:51
0 0
Teraz po prostu powinna się na tym słupie cudownie ukazać Matka Boska! Albo cudowne źródełko wytrysnąć spod słupa! Najlepiej w momencie jak bedzie to jakaś telewizja filmowała. To by dopiero było! :-))))
Odpowiedz
znany
2011-03-18 00:20:55
0 0
A powracając do tego nieszczęsnego słupa, to prawdopodobnie, chyba że się tamtejsi mieszkańcy dogadają, w co śmiem wątpić, pozostanie tam dalej jak stał sobie przez wiele poprzednich lat. Nikt nikogo nie zmusi by się zgodził na postawienie,lub przestawienie słupa na swojej posesji. To nie jest kwestia przesunięcia tego jednego słupa o te 2-3 metry, to jest, zgodnie z wydanymi warunkami przebudowa linii na odcinku przynajmniej 3 słupów. Może ktoś nie zdaje sobie sprawy, ale na tych słupach wisi linia energetyczna - przewody elektryczne i przesunięcie jednego słupa pociąga za sobą konieczność przestawienia, przynajmniej sąsiednich. To ma być linia, a zygzak. W takiej sytuacji pozostanie korekta przebiegu tej drogi, tzn w praktyce zwężenie do przepisanej szerokości. Zobaczymy jak będzie.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 01:34:43
0 0
Według rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206), odpady asfaltów, smół i produktów smołowych mogą być kwalifikowane jako:
- odpady niebezpieczne - asfalt zawierający smołę (kod 17 03 01*).
- odpady inne niż niebezpieczne – asfalt inny niż wymieniony w 17 03 01 (kod 17 03 02).
1. Odpady o kodzie 17 03 01* i 17 03 02 nie zostały uwzględnione w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 21 marca 2006r. w sprawie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów poza instalacjami i urządzeniami (Dz. U. Nr 49, poz. 356). Wynika z powyższego, że odpady te nie mogą być wykorzystywane do utwardzania powierzchni terenów, budowy wałów, nasypów drogowych, podbudów dróg i autostrad....
Natomiast zgadzam się co do tego że moze być On stosowany do ponownego przerobienia
na goraco: a to Polska Norma z 2007 roku która określa warunki wykorzystania destruktu jako surowca z odzysku i jego zasad przetrzymywania...

http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/prace-naukowo-badawcze-zrealizow_3435//documents/destrukt-asfaltowy.pdf
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 01:38:09
0 0
Co do słupa to myślę… że będzie to załatwione szybko… bo za wstyd nie opłaci...
Odpowiedz
andy11
2011-03-18 07:16:02
0 0
Znany?chyba jednak to ja miałam rację pisząc że ten słup nie powinien stać na drodze:)bo wtedy wszystko stoi na głowie:)gratuluję Urzędnikom z UM skutecznych pomysłów na promocję w mediach - lepsze takie od ciszy!:)dział promocji ma konkurencję!a Enion znowu ośmieszył miejskich włodarzy:)
Odpowiedz
DAKOTA
2011-03-18 07:57:51
0 0
Zal mi tylko......Jana Kochanowskiego.
Odpowiedz
1234567
2011-03-18 08:23:48
0 0
LUDZIEEEE!!! Was chyba porwało biurokratyczne tsunami i opanowała totalna niemoc.Zamiast wziąć się do roboty WŁADZE zaczynają 'grać w ping- ponga.Ośmieszając Limanową robią to po raz drugi, raz w przypadku konfliktu z rodziną D., teraz zaś problemem stał się słup.Przysłowie mówi:- 'do trzech razy sztuka'.Trzecim powinno już być trzęsieni stołków w urzędach!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 08:39:06
0 0
A na cholerę tą drogę poszerzali!!! Trzeba było zostawić taką dziurawą i błotnistą ścieżynę jaka tamtędy wiodła. Afery by nie było :)
Odpowiedz
ekbiedronka096
2011-03-18 08:59:57
0 0
A jaka afera, to żle, że o Limanowej się mowi? nie jest ważne co byle było głośno, to zawsze jakiś sukces.
Odpowiedz
kyniu
2011-03-18 09:09:45
0 0
1234567-Najpierw będzie trzęsienie stołków,a po nim tsunami w postaci pieniędzy :)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 09:15:02
0 0
Pedofilia, rasizm, słupy w drodze.... Naprawdę jest się czym chwalić!!! A media kochają takie historie, dzięki czemu Limanowa ma świetną promocję!!!
Odpowiedz
poplo
2011-03-18 09:18:49
0 0
kyniu:- oby Ci się spełniło!!!
Odpowiedz
znany
2011-03-18 09:34:14
0 0
Złośliwcze, przecież destrukt nie jest, lub nie musi być odpadem, tylko produktem ubocznym w procesie budowy, lub remontu dróg. Podobnie nie jest odpadem żużel wielkopiecowy powstający w procesie wytopu rudy, lub aglomeratu przy produkcji surówki. Pomyliłeś pojęcia odpadu i np. surowca wtórnego. Minister Środowiska miał na myśli składowiska odpadów i co tam wolno, a czego nie wolno składować. Dywanika na drodze nikt nie buduje poprzez wysypywanie zimnego destruktu na drogę, ale najpierw przetwarza, a potem dopiero układa na gorąco.
Odpowiedz
poplo
2011-03-18 09:55:29
0 0
znany i zlościwiec:-mam dla Was propozycję; umówcie się na kawę , wypijcie jeszcze po 'jednym głębszym'i może wtedy się dogadacie, a jeśli to nie poskutkuje, dacie sobie 'po razie' kończąc dyskusję!!!
Odpowiedz
kubrik
2011-03-18 10:25:12
0 0
a może ktoś wie dlaczego mieszkańcy nie zgodzili się na przestawienie tych słupów ???
Odpowiedz
kyniu
2011-03-18 10:47:50
0 0
poplo-mi chodziło o tsunami w postaci pieniędzy dla tych co spadną ze stołków(odprawy,nagrody i inne cuda-wianki).A ty miałeś chyba co innego na myśli?
Odpowiedz
poplo
2011-03-18 11:12:50
0 0
kyniu:- a już myślałem,że spełnią sie Twoje życzenia i Limanowa zostanie zalana tsunami pieniędzy.Wielka szkoda!!! POZDRAWIAM!
Odpowiedz
ezu
2011-03-18 11:20:09
0 0
czy oni wiedzieli gdzie będą poszerzac? czy patrzyli tylko 50 cm w przód? czy mieli to w d.pie?
Odpowiedz
seicento900
2011-03-18 11:26:50
0 0
obroncy slupa laczcie sie
Odpowiedz
kyniu
2011-03-18 11:38:47
0 0
poplo-chciałbym, zeby Limanową i powiat zalało tsunami pieniędzy.Tylko że tsunami pieniędzy zaleje włodarzy, a nas zaleje krew.
Odpowiedz
PASZCZAK7
2011-03-18 13:07:35
0 0
http://demotywatory.pl/2848441/Slup-na-drodze#
Odpowiedz
LwaToDziura
2011-03-18 15:01:26
0 0
idealny sposób na promowanie naszego miasteczka turystycznego :D
to może być motyw przewodni naszego regionu :P
Odpowiedz
Foxxy
2011-03-18 17:39:58
0 0
hahahah :) mieszkam tu od niedawna,myslalam,ze Limanowa to spokojne,nudnawe miasto,a tu sie tyle dzieje az sie wierzyc nie chce:):):) Jak nie atak moherow na satanistow,to slup.... Nie ma lipy!!!
Odpowiedz
banditos
2011-03-18 19:03:35
0 0
A moze by tak ,manifestacja w obronie slupa ?
Odpowiedz
lach123
2011-03-19 12:27:09
0 0
żal.pl to słupa się nie da przestawić ??
Odpowiedz
zara0
2011-03-19 17:08:55
0 0
prze agenci z tych drogowców
Odpowiedz
amfa1507
2011-03-19 17:51:50
0 0
jak nie kronika, to teleexpress, cała Polska o nas słyszy, 'dość że dziura zabita dechami to jeszcze pełna nonsensów'
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Słupem interesują się telewizje"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in