Baner
14°   dziś 18°   jutro
Czwartek, 28 marca Aniela, Sykstus, Joanna, Antoni, Sonia

Skarbnik do odwołania?

Opublikowano 25.03.2011 13:17:28 Zaktualizowano 05.09.2018 11:59:07 top
64 15628

Limanowa. Burmistrz miasta chciał na dzisiejszej sesji odwołać skarbnika miasta Zofię Wójtowicz i powołać następcę Janusza Szewczyka. Rada miasta nie zgodziła się jednak na wprowadzenie punktów o odwołaniu i powołaniu do porządku obrad. W trakcie sesji pożegnano 4 pracowników UM odchodzących na emeryturę.

Na początku dzisiejszej sesji Rady Miasta Limanowa, burmistrz Władysław Bieda wniósł o rozszerzenie porządku obrad o punkt odwołania skarbnika miasta Limanowa Zofii Wójtowicz.

- Zgodnie z wcześniejszymi uzgodnieniami z radnymi, chciałem wnieść o poszerzenie porządku obrać, proszę o dodanie rozpatrzenia projektu i podjęcie uchwały w sprawie odwołania skarbnika miasta Limanowa oraz kolejnego punktu w sprawie powołania skarbnika miasta Limanowa – mówił burmistrz Władysław Bieda.

- Wczoraj przedstawiciele rady prosili pana o to, aby mieć czas na zastanowienie się i prosili o przesunięcie tego z porządku obrad. Czy mógłby się pan ustosunkować do tego? – pytała Irena Grosicka, przewodnicząca Rady Miasta Limanowa.

- Spotkanie odbyło się tydzień wcześniej i w tym spotkaniu uczestniczyli wszyscy państwo. Bardzo długo odpowiadałem na wszystkie pytania dotyczące tej sprawy i uznali państwo, że odpowiedzi są wyczerpujące
– odpowiedział burmistrz. - Również później informowałem państwa o nowym kandydacie (Janusz Szewczyk, były dyrektor banku BPH w Limanowej – przyp.red.), którego zamierzam przedstawić na sesji Rady Miasta. Odpowiadałem również na wszystkie pytania z tym związane. Później zapytałem wszystkich państwa radnych czy chcą osobiście zapytać kandydata, którego przedstawię na sesji. Po potwierdzeniu tego, kandydat przybył na to spotkanie. Każdy z państwa radnych mógł swobodnie zadawać pytania dotyczące jego osoby, przebiegu jego pracy i przygotowania zawodowego. Spotkanie zakończyło się dżentelmeńskim ustaleniem, że w związku z tym, bez jak gdyby ostentacji ta sprawa zostanie wniesiona na posiedzenie rady i oczywiście, jeżeli będą dodatkowe pytania, to wtedy przed podejmowaniem uchwał będą udzielane w tej sprawie odpowiedzi. Oczywiście, jeżeli w tej sprawie pańśtwo radni chcą rozszerzenia, czy ponowienia tego wszystkiego, co było na spotkaniu, a nie były to żadne sprawy tajne, można je również przybliżyć wszystkim. Natomiast tak jak już powiedziałem zgodnie z tą dżentelmeńską umową miało to się odbyć bez dodatkowej ostentacji.

9 radnych było przeciw poszerzeniu porządku obrad, 5 było za, natomiast 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Później zapytaliśmy radnych, dlaczego głosowali przeciw, jednak nie chcieli tego na razie komentować.

Sprawa zapewne wróci jeszcze pod obrady Rady Miasta Limanowa.

W trakcie sesji pożegnano odchodzący na emeryturę 4 pracowników UM Limanowa. Na emeryturę odchodzą: Czesława Szumilas - 45-lat pracy administracyjnej na rzecz Miasta Limanowa, Teresa Golonka - 45-lat pracy zawodowej, w tym 19-lat pracy na rzecz limanowskiego samorządu, Stanisław Strug - 50-lat pracy administracyjnej na rzecz Miasta Limanowa, Ludwik Suś - 52-lata pracy administracyjnej, w tym 30-lat pracy na rzecz Miasta Limanowa.

Od 1 kwietnia Czesławę Szumilas - sekretarz miasta zastąpi na stanowisku Marek Matras pracujący w UM Limanowa od 12 lat. (do tej pory pracował w Wydziale Gospodarki Komunalnej).

Komentarze (64)

hajduk41
2011-03-25 13:28:26
0 0
Oto radni!
Odpowiedz
Lopez
2011-03-25 13:43:28
0 0
a z jakiej przyczyny chcą odwołać Skarbnika?
Odpowiedz
top
2011-03-25 13:44:32
0 0
Nie zostala ona podana do publicznej wiadomosci 'umowa dzentelmenska'... ale pewnie ja niebawem poznamy
Odpowiedz
1234567
2011-03-25 14:11:20
0 0
Niezatapialny S. Strug ,niezastąpiony reprezentant ODCHODI!!!.CHWAŁA CI BURMISTRZU!!!
Odpowiedz
nedza
2011-03-25 15:05:07
0 0
Pewnie pierwsze konkretne posuniecie Pana Burmistrza, ale mam pytanie, ma odejść 9 pracowników i nikt w to miejsce miał nie być zatrudniany. Mamy na razie 4, czekamy na pozostałych 5, ale do zwolnienia, a nie do przyjęcia To tak na wszelki wypadek, żeby się nie pomyliło. :-) Słusznie, bardzo kiepski kierownik, fatalny prezes, no ale skamlał, to poprzedni burmistrz jakimś cudem go trzymał, zresztą ze szkodą dla własnej reputacji i wizerunku.
Odpowiedz
bubu2134
2011-03-25 15:34:26
0 0
TO tylko dlatego,że od 1 kwietnia wchodzi ustawa ,że emeryci nie mogą dodatkowo zarabiać.
Odpowiedz
niepis
2011-03-25 15:59:15
0 0
no wreszcie,przecież ten Urząd to istny Uniwersytet 3-go wieku.Koniecznie trzeba przewietrzyć jeszcze referat podatkowy.Przyjąć do pracy takich co maja dyplomy wyższych uczelni i są bezrobotni.Tyle tylko ,ze to będą ludzie noszący nazwiska związane z US albo Policją i oby się nie okazało,ze przyjmować się bedzie emerytów tyle tylko,ze nowych,swoich.
Odpowiedz
andy11
2011-03-25 16:02:14
0 0

40-50-42...ludzie, te osoby pracowały pół wieku w urzędzie?(oczywiście wcześniej w okolicznych oddziałach KCPZPR)my się tutaj dziwimy że UM to wielka niemoc?te postacie już 20 lat temu mogły odejść na emerytury!teraz dopiero widać co się w tym Urzędzie chowało po kątach(i się uchowało!)

Odpowiedz
jerzykiller
2011-03-25 16:24:55
0 0
nie bronię tych ludzi bo ich nie znam, ale niech komentujący pamiętają, że też kiedyś będą mieli 60 i więcej lat. cieszy mnie, że zostali pożegnani z szacunkiem przez władze miasta.
Odpowiedz
HerrFlick
2011-03-25 16:51:12
0 0
Gratulacje dla Złościwca ;)
Odpowiedz
panel
2011-03-25 17:08:48
0 0
Ja tez gratuluję burmistrzowi, trzeba się pozbyć postkomuchów, moze wtedy coś ruszy w Limanowej
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 17:12:19
0 0
Czy to do mnie ?.? a dlaczego dla mnie... Gratulacje dla odchodzących za to… że przez tyle lat mieli zdrowie i sprawny rozum do pełnienia bądź co bądź ważnych funkcji...chyba mnie z kimś mylisz...
Odpowiedz
del
2011-03-25 17:18:32
0 0
TOP, może byś zapytał Pana Burmistrza kiedy zamierza połatać dziury na miejskich drogach?? nie długo nasze samochody nie wytrzymają takich wertepów. Za poprzedniego Burmistrza o tej porze roku drogi były już połatane! Może pstrykniesz kilka fotek :) chyba nie muszę pokazywać gdzie?
p.s.
zgadzam się 'jerzykiller'
Odpowiedz
top
2011-03-25 17:51:54
0 0
del ale przecież na Kopernika i Targowej tak niedawno były dziury łatane... ;) a serio to dziś mówił burmistrz o tym na sesji, beda z niej kolejne teksty i to sie znajdzie.
Odpowiedz
niepis
2011-03-25 17:52:11
0 0
tak się składa,ze jestem po 60-tce i legitymuję się 40-to letnim stażem pracy.Nie żałuję,ze jestem na emeryturze a moje miejsce zajmuje młoda dobrze wykształcona osoba.
Odpowiedz
mireks
2011-03-25 18:04:01
0 0
Czytając te informacje na Limanowej in,Burmistrzowi nie poszło po jego myśli, aby za wszelka cenę odwołać skarbnika Panią Zofie a powołać bardzo szybko Szewczyka Janusza zięcia Mola, który pracował w Banku BPH a obecnie jest bezrobotnym,którego żaden bank w powiecie limanowskim nie zatrudni.Chodzą słuchy ,ze oprócz wymienionego,burmistrz ma zatrudnić Mola Jerzego na stanowisku doradcy, a następnie gdy Dyrektor Przedszkola nr 2 odejdzie to,w zamian na jej miejsce ma być córka Mola Jerzego, która pracuje w przedszkolu. Tak szanowni państwo w urzędzie będą rządzić rodzinka Moli.Molowie bardzo szybko wystawili rachunek Burmistrzowi za to ze go poparli w wyborach ,a teraz trzeba się wykazać. Czego chcieliście to macie,jak wybraliście to tak sobie żyjcie ,a w Limanowej jak się nic nie robi,to w tym układzie się nie będzie robiło wcale,tylko odbywało się będzie czytanie przed pracą w urzędzie brewiarza przez doradcę.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 18:15:26
0 0
No nie..no nie .... Strug ..odchodzi? ..nie wierzę :)pa, pa forever.
Już myślałem ze nie doczekam a tu taki souvenir. No to Bieda ma ode mnie duży + ..dwa ++. Pa, pa i oby nie wrócił...za 4 lata..
Odpowiedz
niepis
2011-03-25 18:45:57
0 0
Acha teraz już wszystko wiemy;nie dlatego Pana Szewczyka powołują bo Panią Wójtowicz muszą usunąć tylko Panią Wójtowicz usuwają bo muszą Pana Szewczyka powołac.Ja jednak liczę na przyzwoitość przynajmniej części radnych,żeby Panu Burmistrzowi się nie wydawało,ze jest na prywatnym folwarku.
Odpowiedz
molay
2011-03-25 18:49:00
0 0
te mole to jakas kozanostra musi byc :D :D tylko czemu ja w takim razie za granica musze siedziec ?? ;)
Odpowiedz
Gacek
2011-03-25 18:51:14
0 0
Jeszcze pozostali emeryci niech odejdą . Już dawno to powinni zrobić a nie blokować stanowiska pracy innym .

Niema ludzi nie zastąpionych !!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 18:58:35
0 0
Mireks! Myślę, że pani Kożuchowa jeszcze długo nie będzie się wybierała na emeryturę, a która to jest córka pana Mola co pracuje w MP nr 2? Bo znam tam wszystkie nauczycielki i żadna nie nazywa się Mól, ale może jest już mężatką. A co do pana Janusza Szewczyka to z tego co ja wiem to nie jest tak jak ty piszesz, że żaden bank na terenie powiatu go nie chce zatrudnić i jest on bezrobotnym. Z tego co ja wiem, to po połączeniu się banku BPH i banku PEKAO SA to pan Janusz który był dyrektorem oddziału banku BPH w Limanowej awansował na dyrektora regionalnego tego banku i pracuje w Krakowie, jest dyrektorem mającym pod sobą kilkanaście oddziałów tego banku...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 19:00:46
0 0
A ta pani Wójtowicz to czym podpadła burmistrzowi???
Odpowiedz
limanowianin
2011-03-25 19:07:14
0 0
Brawo dla tych dziewięciu radnych ,że nie pozwolili na taką samowolę burmistrzowi.Z tego co widzę to odchodzi jeden układ a tworzony jest drugi jeszcze bardziej niebezpieczny dla miasta. Nie tak miały wyglądać te zapowiadane przez pana burmistrza zmiany. Myślę,że pozostali radni dołącza do tej dziewiątki i cała rada stanie murem za panią skarbnik.Dosyć ,że mamy Biedę w mieście to jeszcze nas Mole zjedzą
Odpowiedz
zorza
2011-03-25 19:15:14
0 0
Do Gabka.Piszesz, że P.J.Sz. jest dyrektorem kilku oddziałów w Krakowie.To ciekawe! czemu więc z tej pracy rezygnuje aby podjąć pracę w UM Limanowa.Przecież jako dyrektor zarabia tam na pewno kilkadziesiąt tysięcy.A tu w 'tak zadłużonym' mieście będzie zarabiał 1/4 tego co do tej pory zarabia.
Odpowiedz
poplo
2011-03-25 19:29:04
0 0
i nastał nam WŁADYSŁAW I ODNOWICIEL!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 19:29:05
0 0
widzę że jesteście dobrze zorientowani i po imieniu z Panią Skarbnik to napiszcie może więcej na ten temat… dowiemy się jakie argumenty za odwołaniem stawiał Burmistrz radzie bo z artykułu nic nie wynika same ogólniki...bardzo nie dawno czytaliśmy że rada chce wspierać działania Burmistrza a tu…może te deklaracje o wspieraniu były pochopne…a tak też mi się wydawało… że Burmistrz nie do końca to poparcie będzie miał…a może jest tak że Miastem chce rządzić z tylnego siedzenia ktoś inny… i to „On” steruje Radą…z obserwacji wynika że rada jest za… a nawet przeciw…a co będzie jak zaczniecie sobie przedstawiać argumenty…jedni za bo…drudzy przeciw…
Zorza a może nie wszyscy wszystko liczą w pieniądzach….coraz bardziej to wszystko zaczyna mi się podobać…Burmistrz który chce spokojnie rozstać się z pracownikami z którymi nie widzi możliwości współpracy i rada która chce pokazać Burmistrzowi kto tu rządzi… kiedy termin następnej sesji???
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 20:00:06
0 0
'Później zapytaliśmy radnych, dlaczego głosowali przeciw, jednak nie chcieli tego na razie komentować” a nasz Tusik…nie wierzę że nie chciał z TOP-em porozmawiać…świat się kończy…no i jeszcze jedno Tusik a jakie było Twoje zdanie...ja liczę że postąpiłeś po swojemu bez żadnych nacisków…
Odpowiedz
hajduk41
2011-03-25 20:21:53
0 0
Złośliwiec brawo, moim zdaniem trafne wnioski! Też to tak widzę. Mireks, co Ty plotki zbierasz z rynku czy jak. Idź człowieku do źródła i zapytaj, a potem pisz. Przynajmniej wiarygodnie. Skoro burmistrz ma działać, to z ludźmi z którymi chce i to jest moim zdaniem jego prawo. Czego boją się radni? Pan Mól wydaje mi się z wyglądu na wiek emerytalny więc Mireks nie sądzę aby pan Bieda zastąpił emeryta emerytem. Widzę że kandydaci na funkcje w urzędzie to ludzie przed lub po 40. Śmieszy mnie stanowisko radnych, którzy nagle głosują przeciw - albo nie śmieszy! Ja jako mieszkaniec miasta chcę mieć kompetentnych i prężnych urzędników (!!!!) i burmistrz w moim przekonaniu dlatego ich wybiera i przedstawia radzie!! Mnie nie obchodzą plotki lub uprzedzenia.
Odpowiedz
kluska
2011-03-25 21:36:58
0 0
Często w zamieszczanych komentarzach pojawia się temat konieczności zwalniania niekompetentnych, niewykształconych i o zgrozo STARYCH (co dla wielu nie wiedzieć dlaczego stało się synonimem słowa GŁUPICH)urzędników.Obserwując poziom wypowiedzi- jak domyślm się młodych -stwierdzam,że w tym przypadku
'młody' niestety nie jest synonimem 'wykształcony' i 'kompetentny'-a szkoda. Zaskakujące jest również to,że jeżeli na stanowisko skarbnika burmistrz chce powołać osobę pod każdym względem kompetentną -to spotyka się z nieprzychylnością-właśnie podobno piewców zmian.
Odpowiedz
Lopez
2011-03-25 21:45:03
0 0
kluska - ale nie rozmiem, obecna Pani Skarbnik nie była kompetentna? Chodzi o to, że zwalnianie kogoś bez podania konkretnej przyczyny nie jest ani eleganckie, ani miłe. Być może Radni po prostu bronią kobiety bo bez powodu chcą ją zwolnić, a to w mojej opinii nie jest posunięcie na miarę Pana Burmistrza. Dopóki nie poznam konkretnego powodu zwolnienia doputy nie zrozumiem tego co tam się dzieje. Chyba, że ktoś źle doradza Panu Burmistrzowi?
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 21:55:13
0 0
TOP czekam i czekam na wykaz tych nieruchomosci sprzedanych przez byłego burmistrza mowiles za dwa dni za cztery bede mial i co....?sprawdzam codziennie. Boisz sie czegos czy co .? jak chodzi o taka sprawe jak dobranie sobie wspolpracownikow przez burmistrza to masz duzo do powiedzenia .Ja wciaz czekam wiec moze podaj termin >? wkoncu kiedy opublikujesz
Odpowiedz
kluska
2011-03-25 22:00:08
0 0
Nie znam osobiście obecnej Pani Skarbnik i nie oceniam jej kompetencji.Nie znam też powodów zwolnienia.Sądziłam,że burmistrz ma prawo dobierać sobie współpracowników i podejmuje decyzje w celu podniesienia jakości pracy urzędu. Zaskoczył mnie natomiast atak na czlowieka, który ze względu na doświadczenie zawodowe jest dobrym kandydatem.
Odpowiedz
zorza
2011-03-25 22:06:54
0 0
Oj kluska, kluska! A skąd to wiesz, że Pan J.Sz jest taki kompetentny a dotychczasowa Pani Skarbnik nie? To bardzo ciekawe.Podaj swoje źródło informacji na temat pracy tego Pana, to może i my popytamy.
Odpowiedz
Lopez
2011-03-25 22:14:41
0 0
Wg mnie zwalnianie kogoś dla zasady nie jest odpowiednie. Czyli co z przyjściem nowego burmistrza ma zmieniać się także Skarbnik, bo akurat obecnie rządzącym nie pasuje człowiek nie zatrudniany przez nich? Nie rozumiem tego... Gdyby to nie była kwestia sporna to Radni zagłosowaliby jednogłośnie za odwołaniem a stało się inaczej.
Odpowiedz
top
2011-03-25 22:18:38
0 0
Bergson: UM nie przygotował jeszcze tego wykazu. Mam Ci go sam stworzyc? weź wyluzuj.
Odpowiedz
kluska
2011-03-25 22:23:42
0 0
Zorza proszę, przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni wpis.
A co do niektórych radnych-zwłaszcza balowiczów i wycieczkowiczów z tamtej kadencji, to mam uzasadnione zastrzeżenia. Tylko ich odwołać nie można, bo zostali demokratycznie wybrani. A wykaz wycieczek krajowych
( obsługiwanych przez prestiżowe biuro z dawnego dworca autobusowego) i zagranicznych na tą kadencję już sobie zatwierdzili? Jakoś brak informacji na ten temat.
Odpowiedz
znany
2011-03-25 22:37:33
0 0
To nie jest tak, że skarbnik ma być zaufanym współpracownikiem burmistrza, wójta, czy prezydenta. To jest jedno z bardzo nielicznych stanowisk, a na pewno, w hierarchii najważniejsze, pozostawione do decyzji radnych!!! Skarbnik jest strażnikiem budżetu, czyli naszych pieniędzy i z natury nie może być uległy burmistrzowi. Burmistrz nie może wydać ani złotówki bez kontrasygnaty właśnie skarbnika. Dlatego też burmistrz nie może zwolnić skarbnika, który nie może być mu w żadnym względzie uległy. Gdyby tak było jak niektórzy piszą, to łatwo mogły by się tworzyć układy mafijne. Jeżeli zaś chodzi o kompetencje pracowników, to również wiek, czy doświadczenie, nie stanowi o ich wartości. Obecnie często się zdarza, że taki stary 'doświadczony' nie zna podstawowych funkcji komputera, nie potrafi obsługiwać niezbędnych w pracy programów. Nie zna prawa administracyjnego, a jedynie bazuje na rutynie i umiejętności nie podejmowania żadnych decyzji i zwodzenia petentów. Wyżej już padło jedno nazwisko, które jest wzorcem właśnie takiego biurokraty. Oczywiście nie wspomnę tutaj o znajomości języków itp umiejętnościach. Zobaczymy jaka będzie polityka kadrowa, teraz, pamiętam, że za czasów starostowania była bardzo kiepska.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-25 22:40:31
0 0
kluska@, a jakie doświadczenia zawodowe masz na myśli które ma ten kandydat? bo mi się wydaje że doświadczenie w finansach bankowych a doświadczenie w zarządzaniu finansami publicznymi to nie to samo.
Chwała Bogu że są tam jeszcze radni co czuwają nad zatrudnianiem 'pociotek' .
Odpowiedz
zorza
2011-03-25 22:51:15
0 0
Kluska! Przeczytałam jeszcze raz Twój wpis. Nadal twierdzę ,że masz jakieś dziwne źródła informacji, wiesz wszystko i o wszystkich. A co do doświadczenia zawodowego o którym piszesz, to i owszem może ten Pan ma, ale w branży bankowości, bo chyba tylko tam pracował.Zarządzanie finansami w samorządzie to całkiem co innego niż praca w banku,a znam się na tym trochę.
Odpowiedz
jacek272
2011-03-25 22:57:26
0 0
A nikt nie wypowie się na temat nowego kandydata na SEKRETARZA?. Na Koszarach mieszkają sami super ludzie. Szef Urzędu Skarbowego, Skarbnik Gminy L-wa, Sekretarz Miasta L-wa i wszyscy mają jedyne słuszne nazwisko;) Skarbnik Miasta L-wa (w niełasce) też ze wsi Koszmary. No i Romów mają na Koszarach. A wszyscy się nad Molami pastwią.
Odpowiedz
kluska
2011-03-25 22:58:06
0 0
Ależ ja nie jestem lobbystą żadnej ze stron! Wypowiadam się na temat na zasadzie pewnej ogólności.bobi-myślę,że jeżeli jest się doświadczonym specjalistą w danej dziedzinie, to zapoznanie się ze specyfiką finansów publicznych nie stanowi problemu.Nie przesadzajmy.
Odpowiedz
kluska
2011-03-25 23:26:05
0 0
Tak zorza-jestem jak Wielki Brat o czym świadczą zdradzane przeze mnie tajemnice poliszynela...Uważaj, bo jestem wszędzie i Cię zdemaskuję... Mam zdolności bilokacyjne.Ojej,aż się siebie przestraszyłam!:)
Odpowiedz
znany
2011-03-25 23:37:28
0 0
Opanowanie problematyki finansów jednostek samorządu terytorialnego, to nie tylko znajomość konkretnych paragrafów stosownych ustaw, ale również szczegółowych rozstrzygnięć różnorakich sądów, Najwyższego, Administracyjnego, różnych interpretacji RIO, Wydziału Prawnego Wojewody, Urzędów Skarbowych itp. Każdy rozumny włodarz miasta, czy gminy stara się jednak zgłaszać radzie kandydata, który ma stosowne doświadczenie w tej konkretnej dziedzinie, księgowości i finansów. Niezależnie od tego Burmistrz musi podać konkretne merytoryczne powody, a nie wiem czy Pan Bieda zna na tyle te dziedzinę , by mógł rzetelnie oceniać umiejętności, czy kompetencje. Brak zaufania, czy lojalności, to w tym przypadku nie są żadnym argumentem, wręcz przeciwnie, są właśnie argumentem przeciwko zwolnieniu. Skarbnik nie może bezkrytycznie słuchać poleceń burmistrza, musi w pierwszej kolejności ściśle przestrzegać wszelkich procedur i przepisów i działać wyłącznie w/g prawa.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-26 06:23:32
0 0
http://www.wspolnota.org.pl/artykul/99,sekretarz-skarbnik-i-co-jeszcze

'Skarbnika i sekretarza będzie powoływał i odwoływał wójt (burmistrz prezydent) bez pytania rady o zgodę. To istotna zmiana ustrojowa, ingeruje bowiem w równowagę między organem wykonawczym i stanowiącym oraz w próby budowania odpowiednika służby cywilnej w samorządach.

Rzecz już w zasadzie przesądzona, po tym jak Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego pozytywnie zaopiniowała rządowy projekt nowelizacji ustaw o samorządzie gminnym i pracownikach samorządowych.
Projekt jest krótki. Pozwala przenosić urzędnika na inne stanowisko bez konieczności stawania do konkursu. To złagodzenie oczywistej nadgorliwości anty korupcyjnej. Stwierdza się ponadto, że sekretarza i skarbnika będzie powoływał wójt (burmistrz, prezydent). Obecnych sekretarzy i skarbników można odwołać bez pytania rady. I koniec. Nie ma żadnych prób zamaskowania wrażenia, że tym samym przestają oni być samorządową „służbą cywilną”, a ich stanowiska stają się politycznymi.”
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-26 06:26:07
0 0
i jeszcze jedno Radni wszystkich szczebli samorządu muszą wiedzieć ze w obecnych warunkach prawnych mają bardzo mały wpływ na kreowanie własnej polityki...Wójt Burmistrz może sprawować władzę bez ich akceptacji więc stawanie tzw. 'okoniem' jest tylko podnoszeniem ich własnych walorów...Trochę pokory państwo Radni tak naprawdę nic wiele nie możecie zrobić narażacie się tylko na śmieszność...nawet nie udzielenie absolutorium nie stwarza zagrożenia dla Wójta Burmistrza...Rolą Rady jest wspomaganie Wójtów Burmistrzów w pracy. Rola rady w tej chwili jest naprawdę mała i radni powinni sobie z tego zdać sprawę ...stroszenie pióropuszy jest tylko przypomnieniem o sobie...do pracy rodacy...wspólnej pracy... Wójt Burmistrz przy radzie która chce mu pokazać kto tu rządzi może sprytnie powiedzieć mieszkańcom chciałem –rada nie pozwoliła to rada jest winna że brak inwestycji brak rozwoju brak współpracy i to rada będzie się tłumaczyła nie Wójt czy Burmistrz…znany pod żadnym względem się z Tobą nie zgadzam…To Wójt Burmistrz idzie na dyscyplinę finansową i to Oni odpowiadają za wszystkie błędy Skarbników…moim zdaniem powinni mówić jednym głosem i mieć do siebie pełne zaufanie.
Skąd Ty to wiesz że ” Brak zaufania, czy lojalności, to w tym przypadku nie są żadnym argumentem, wręcz przeciwnie, są właśnie argumentem przeciwko zwolnieniu.” Jesteś niezmiernie dobrze poinformowany to podaj pozostałe argumenty za odwołaniem powiedziałeś „a” to powiedz „b”…TY masz szczególne prawo co do oceny
oceny kompetencji umiejętności i rzetelności Pana Burmistrza...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-26 07:40:29
0 0
O ile sobie przypominam to jakiś czas temu był audyt w UM i w raporcie wykazano wiele błędów popełnionych właśnie przez Paną Skarbnik. Błędy te BARDZO ALE TO BARDZO RZUCAŁY SIĘ W OCZY. Ta Pani już dawno powinna zostać zwolniona....
Odpowiedz
znany
2011-03-26 08:51:52
0 0
Warto jednak przeczytać cały ten artykuł. Autor udowadnia, że jest to knot ustawodawczy, ponieważ w ten sposób nie powstanie profesjonalna służba cywilna. Praktycznie dwaj najważniejsi urzędnicy jakimi są skarbnik i sekretarz będą przychodzić i odchodzić razem z głównym włodarzem i daje przykłady co może samorządom grozić. Nie zawsze wybrany wójt, czy burmistrz, to ludzie najwyższych lotów i pozostawienie całej władzy w jednych rękach może mieć fatalne skutki, bowiem wyborcy nie zawsze kierują się przesłankami racjonalnymi, frekwencja jest stosunkowo bardzo niska i w ogóle cierpi na tym demokracja, a radę sprowadzi się do fasady niemocy i bezsilności wobec pełnej, niezagrożonej władzy burmistrza. No ale lobby wójtów, burmistrzów i prezydentów jest na tyle silne, a władza centralna na tyle słaba i byle jaka, że być może ten knot ma szansę powodzenia, chociaż od pewnych uzgodnień, do zmiany ustawy dość daleko, a koniec kadencji już coraz to bliższy, to tyle co się tyczy całego artykułu, z którym trudno się nie zgodzić patrząc na limanowskie realia.
Odpowiedz
chmurka
2011-03-26 09:31:55
0 0
Nie znam tych Molów,ale widocznie włożyli wiele trudu w popieraniu kandydatury pana Burmistrza. Więc coś za coś.Nic dziwnego , bo rewanż musi być.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-26 11:48:34
0 0
a ja znany powrócę do tego, że jedna część z tej ustawy jest już wprowadzona… bo nie wiem czy zauważyłeś… przezornie już wprowadzono ten przepis w stosunku do sekretarzy… więc pierwsze koty za płoty…i mam wrażenie że ta ustawa wejdzie w życie szybciej niż się spodziewasz… umowy jednak zawierane są na czas nieokreślony więc nie zachodzi nieuzasadniony strach co do przerwania pracy urzędów ”a radę sprowadzi się do fasady niemocy i bezsilności” tak …to już jest tylko nie wszyscy radni to rozumieją…candy masz rację nie tak dawno… nie gdzie indziej tylko tu na tym portalu o tym pisano ale radni o tym już zapomnieli radni nie pamiętają jeszcze o wielu innych sprawach… między innymi o tym że w większości pełnili swoje funkcje w ubiegłej kadencji i jeżeli w ich mniemaniu jest wszystko oki… to znaczy że to aprobują i się właśnie z taką pracą zgadzają…proponuję żeby zmienić zapisy ustawy i żeby wspólnie z Burmistrzem Wójtem Rada szła na dyscyplinę finansową…wtedy ta współpraca będzie ręka w rękę bo wspólnie będzie dzielić się odpowiedzialność…chmurka nie daj się wpuszczać w kanał…ktoś specjalnie wszystkich włożył do jednego worka i nie sprawdzając nawet tego… chciał podgrzać atmosferę…w takim z koligowaceniu to i ja mógłby się dołączyć do każdej z rodzin w Mieście Limanowa… mireks Pan o którym piszesz nie jest osobą publiczną a Ty używasz Jego Nazwiska i Imienia i jeszcze piszesz nie prawdę ponieważ z moich informacji wynika że ewentualny kandydat na stanowisko skarbnika nie jest zięciem tego Pana…czemu to robisz nie wiem…
Odpowiedz
znany
2011-03-26 12:13:25
0 0
Jak się kończą najczęściej takie jednoosobowe absolutne i autorytarne władztwa, to już wielu na tym padole zdążyło się przekonać. Limanowa ma dosyć różnorakich klanów, układów i układzików!!! A do czego to prowadzi, to widać i czuć!!! Wolałbym, bym mógł wreszcie tutaj przeczytać ile wniosków i jakie złożono o środki zewnętrzne? Co z tego ma szanse na pozytywne załatwienie? A póki co to słychać lament niemocy i marazmu, obleczony nawet dość dobrym wydaniem gawędziarstwa i bajania. Ja natomiast, miast tego marzę wreszcie o konkretach, tak punkt, po punkcie, bo od bajania niczego nie przybędzie, a miało być tak pięknie, a jak na razie jest jak zwykle. Tematy zastępcze można znaleźć zawsze i próbować na tym przejechać całą kadencję, ale mam nadzieję, że już co niektórzy, odrobinę mniej zainteresowani synekurami w Urzędzie, zaczynają zmieniać zdanie, pozostaje Was coraz mniej i dobrze, bo od kadzenia może jedynie zaboleć głowa, zobaczycie!
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-26 13:23:45
0 0
znany ale nie pisz do mnie...ja nie byłem nie jestem i nigdy nie będę urzędnikiem...natomiast Ty jak najbardziej mogłeś mieć wpływ… na to co się w Mieście działo i jak widać nie wiele z tego wyszło...wymagając od innych… trzeba wcześniej powiedzieć co się samemu zrobiło...jedni odchodzą inni zostają jeszcze inni przychodzą i nic się dobrego nie dzieje...gdzieś tkwi błąd...gdzie???
Odpowiedz
znany
2011-03-26 15:01:29
0 0
Jakbym śmiał:-) No ale takie mniemanie o sobie?, żeby zaraz wszyscy pod jeden adres? Gdzie tam odnalazłeś swoją mość, to doprawdy nie wiem. O mnie się nie martw, a jak tak pragniesz wiedzieć, to w ostatnich 4 latach wybudowano basen, 11 km rurociągu wody i kanalizacji na Jabłońcu, położono nawierzchnie bitumiczne na wielu osiedlowych drogach, które do tej pory były drogami gruntowymi, chodniki, oświetlenie dróg. Życzę, by w tej kadencji zrobiono tyle, a będzie naprawdę piękne Miasto i Osiedle. A w/g tego co obecny Burmistrz naobiecywał powinno być jak w bajce, z niecierpliwością czekam na pierwsze duże inwestycje, inwestycje obiecane, że na pewno powstaną!!!
Odpowiedz
forfiter
2011-03-26 19:03:08
0 0
TOP, napiszesz coś o tym jak radni wzięli w obroty nowego komendanta policji za to, że funkcjonariusze grzeją cztery litery w radiowozach miast pomykać w pieszych patrolach ?
Odpowiedz
ciekawy
2011-03-26 23:20:06
0 0
Dosyć ,że mamy Biedę w mieście to jeszcze nas Mole zjedzą

-- super komentarz, to powinno byc hasło wyborce w następnych wyborach.
Odpowiedz
ciekawy
2011-03-26 23:21:25
0 0
a ten Matras to nie jakiś krewniak naczelnika Matrasa[dożywotniego] ze skarbówki???
Odpowiedz
ciekawy
2011-03-26 23:24:39
0 0
jedni odchodzą inni zostają jeszcze inni przychodzą i nic się dobrego nie dzieje...gdzieś tkwi błąd...gdzie???

--- trafna diagnoza ale pytam czy urzednik nie powinien odpowiadac całym swoim majątkiem za podejmowane decyzje a nie tylko 2 krotnocią swojej pensji???
Odpowiedz
oszolom
2011-03-27 04:34:16
0 0
ciekawy dobre pytanie... ja pójdę dalej, czy p. Matras jest krewnym: zastępcy naczelnika, pani z tzw. likwidatury UM Limanowa a także skarbnika Gminy Limanowa ???
Odpowiedz
jacek272
2011-03-27 11:58:19
0 0
pisałem coś na ten temat wyżej. Skarbnik i Sekretarz to synowie naczelnika z tego co mnie doszły słuchy. No i co z tego? Przecież pracują od kilkunastu lat w samorządzie więc trzeba brać przykład z nich, że praca popłaci. Szczególnie Pan 'Skarbnik' zapracował sobie ciężką harówą i kompetencjami oraz wszechstronnym wykształceniem na swoje stanowisko, i cały czas rozwija skrzydła i poszerza swoje horyzonty tym razem na szczeblu Rady Powiatu...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-27 12:27:08
0 0
ciekawy---„ trafna diagnoza ale pytam czy urzędnik nie powinien odpowiadać całym swoim majątkiem za podejmowane decyzje a nie tylko 2 krotnością swojej pensji???”
tak moim zdaniem powinien odpowiadać a odpowiedzialność powinna być rozszerzona jeszcze do rady… oszolom nie zmieniaj tematu piszmy o skarbniku…bajki to możesz zbierać pod kościołem…kompetencje i solidność oraz odpowiedzialność powinna przyświecać każdemu Urzędnikowi masz przykłady że są osobami niekompetentnymi to pisz w innym razie to są twoje prywatne wycieczki w stronę tych osób…
Odpowiedz
jacek272
2011-03-27 15:40:10
0 0
W limanowskim samorządzie nie trzeba być kompetentnym tylko trzeba mieć stosowne nazwisko. Czy oszołom napisał cokolwiek co nie polega na prawdzie?
Zgodzę się w całej rozciągłości z przedmówcami, że urzędnik podejmujący decyzje finansowe winien odpowiadać całym swoim majątkiem za błędne decyzje. Tylko z realizacją takiego przepisu byłby problem znając możliwości i opieszałość organów wymiaru sprawiedliwości
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-27 21:54:22
0 0
Ja myślę, że to że budżet miasta Limanowa jest w tak złym stanie też obciąża skarbnika, bo zgadzał się na takie działania
Jak bm był burmistrzem też tak odpowiedzialne stanowisko obsadził bym kimś bardziej wykształconym.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 08:46:18
0 0
no Pani skarbnik chyba ma wykształcenie średnie!! Więc co się tu dziwić...
Odpowiedz
krewniak
2011-03-28 19:34:57
0 0
Pani Skarbnik - nie wiem czemu się tak przyczepiliście -)) Pan Janusz Szewczyk chyba nie ma zielonego pojęcia o jakimkolwiek gospodarowaniu środkami publicznymi. Zatem za przyjęciem go na to stanowisko przemawia wyłącznie prywata... Wstydzę się za ....
Odpowiedz
mireks
2011-04-05 17:20:54
0 0
hajduk 41 i co ty na to?,złosciwiec za swoje posty ma już prace jako doradca, nastąpiła tylko zamiana jednego emeryta na drugiego emeryta,to jest odmłodzenie Urzędu.Jeszce prawdopodobnie jest stanowisko sekretarki,to może załapie się familia złosciwca, prawda w oczy kole.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Skarbnik do odwołania?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in