Baner
16°   dziś 15°   jutro
Środa, 08 maja Liza, Stanisław, Wiktor, Marek, Miron, Kornel

Remonty zamiast 'Radosnej szkoły'

Opublikowano 26.02.2012 09:33:19 Zaktualizowano 05.09.2018 11:10:01 top
26 5780

Limanowa. UM Limanowa w tym roku nie otrzymał dotacji na budowę placów zabaw w ramach programu „Radosna szkoła”. Burmistrz wyjaśnia, że nie starali się o nią, gdyż place te są drogie, a są inne - tańsze rozwiązania.

Na początku stycznia wojewoda opublikował listę rankingową wniosków o dofinansowanie budowy placów zabaw i zakupu pomocy dydaktycznych w ramach trzeciej edycji programu rządowego „Radosna szkoła” (w 2011 roku w ramach tego programu wybudowano plac zabaw na ternie dawnego basenu). Na liście nie było miasta Limanowa, chociaż w ubiegłym roku władze zapowiadały budowę kolejnych miejsc zabaw dla dzieci.

- Nie aplikowaliśmy o środki z „Radosnej szkoły” ponieważ naszym zdaniem jest to droga inwestycja
– mówi Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa. – Wybudowany przez nas plac zabaw z tego programu w ubiegłym roku kosztował nas około 230 tys. zł, z czego pełowę wyniosło dofinansowanie. Uważamy, że za tą kwotę możemy urządzić 3-4 place zabaw, tyle, że bez nawierzchni bezpiecznej. Tak wysoka cena za place zabaw wynika z dwóch rzeczy. Pierwsza to koszt właśnie nawierzchni bezpiecznej, która kosztuje około 50% inwestycji, a druga to koszt urządzeń certyfikowanych. Wymagania Ministerstwa Edukacji Narodowej są tak wysokie, że firma wykonująca place zabaw kupuje urządzenia z najwyższej półki, co przekłada się na cenę. Samorządy nauczone doświadczeniem nie dopuszczają innych chociaż też certyfikowanych, bo musiały same dostosować je do wymagań MEN’u.

W zamian za budowę placu w ramach "Radosnej szkoły" miasto chce wyremontować 4-5 placów. - Remont będzie polegał na wymianie zużytych i zniszczonych urządzeń na nowe oraz ewentualnie ogrodzenie terenu - mówi Wacław Zoń.

Na ten cel miasto ma przeznaczone 115 tys. zł.

Zobacz również:

Komentarze (26)

czarnejest123
2012-02-26 10:08:01
0 0
Tok rozumowania Pana Zonia jest dziwny,dlatego że 'Nie aplikowaliśmy o środki z „Radosnej szkoły” ponieważ naszym zdaniem jest to droga inwestycja', pomimo że dofinasowuje sie połowę jej kosztów?

'Uważamy, że za tą kwotę możemy urządzić 3-4 place zabaw' tak panie Burmistrzu, jednak nikt na taki plac nie daje Panu certyfikatu bezpieczeństwa, takie place nie mają tego co jest najwazniejsze czyli że 'bez nawierzchni bezpiecznej.'

Czy miasto będzie brało na siebie odpowiedzialnośc za ewetualne wypadki dzieci oraz pokrywało koszty roszczeń finansowo-odszkodowawczych rodziców po ewentualnym wypadku?

'Remont będzie polegał na wymianie zużytych i zniszczonych urządzeń na nowe oraz ewentualnie ogrodzenie terenu.'

Na jakie urządzenia, przez kogo certyfikowane, kto zapewni bezpieczną nawierzchnię.
Lepie budować coś sensownego i nowoczesniego, zamiast łatać to co stare i niebezpieczne półśrodkami?!

Inne samorządy nie stronia od tego programu i chetnie korzystają z dofinansowania.
Limanowski UM jest jesdnak bardziej innowacyjny i ma swoje certyfikaty,doświadczenia.Trawa i ubita gleba jest dla dziecka bezpieczniejsza od certyfikowanej nawierzchni bezpiecznej.
Odpowiedz
Spokojny
2012-02-26 10:26:09
0 0
Najważniejszy certyfikat. Ja jestem oburzony ze nawierzchnie w Limanowej nie są certyfikowane, strach iść po takim chodniku. Ba powiem więcej słyszałem ze w lasach, łąkach i nawet nad rzekami ziemia i kamienie nie maja certyfikatu bezpieczeństwa. To straszne. Od kiedy jesteśmy w unii powinien być na wszytko certyfikat , szkoda ze na myślenie go nie potrzeba.
Odpowiedz
czarnejest123
2012-02-26 10:51:39
0 0
Spokojny, wysmiewaj sobie certyfikaty ale z bezpieczenstwem dzieci i ich zdrowiem nie igraj.Ja jestem za takimi certyfikatami!One gwarantują że nie uparwia się przypadkowej fuszerki.Certyfikat okresla sposób wykonania, material,normy jakich musi trzymać sie wykonawca.Jeśli wolisz wyśmiewaj certyfikaty, ja takie zapewniające bezpieczeńtwo dziecku popieram!
Odpowiedz
czarnejest123
2012-02-26 11:38:28
0 0
A co z inną częścią programu Radosna Szkoła? Ten program przewiduje nie tylko dofinansowanie remontu-budowy placów zabaw znajdujacych się na terenie szkół.Gwarantuje też środki na pomoce dydaktyczne do miejsc zabawy w szkole.Chodzi tutaj głównie o świetlice oraz miejsca gdzie dzieci mogą aktywnie spędzać czas wolny.Dlatego uważam że UM Limanowa popełnił błąd nie startując w tym programie, widocznie szkoły sa rewelacyjnie doposażone, chyba że pan Burmistrz stara się o inne środki na inne cele z tego programu?jednak jeśli na liśie u wojewody miasto Limanowa nie figuruje, to chyba duży błąd.Ten program to nie tylko place zabaw.Dlaczego Pan Redaktor nie zapytał o te część projektu i dofinansowanie w tym zakresie?
Odpowiedz
czarnejest123
2012-02-26 11:40:27
0 0
strony 4 i 5 dokumentu-polecam:

http://www.bip.men.gov.pl/images/stories/TOMEK/uchwaars.pdf
Odpowiedz
Spokojny
2012-02-26 12:27:16
0 0
czarnejest123 jeżeli uważasz ze dokument zapewni bezpieczeństwo dziecku a nie zdrowy rozsadek rodziców to współczuje. I nigdy ale to nigdy nie chodź do lasu z dziećmi, bo tam śmierć pewna zaraz za pierwszym drzewem. Tam zero dokumentów.
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 12:34:07
0 0
Pan Spokojny nie odróżnia skrajności od zdrowego rozsądku! Certyfikaty maja wspomagać bezpieczeństwo dzieci i eliminować dodatkowe zagrożenia wynikające z tego jak dany plac jest zaprojektowany, zrobiony i jakimi materialami.
Rodzice to jeden z elementów jaki gwarantuje dziecku bezpieczeństwo.Specjalnie chcesz pokazać że po co certyfikaty.Wiesz, moja znajoma ma niepełnosprawne dziecko właśnie dlatego że na placu zabaw nie było tak nowoczesnych i bezpiecznych huśtawek jak tu na zdjęciu.Dziecko wbiegło pod metalową huśtawkę i dostało w głowę, teraz niepełnosprawność, rejabilitacja i dramat.Jakby huśtawka była na linkach,drewniana,pewnie skończyłoby się na guzie.Pomyśl Spokojny znaim cos napiszesz bo widać że chyba mieszkasz w swoim lesie, gdzie słowo certyfikat jest obcym wyrażeniem. Czrnejest11 - zastanawiające czemu miasto nie staruje w projekcie jaki fonasuje nie tylko place.Dzięki tym pieniążkom dziciaki w szkole mogly mieć masę fajnych i nowych zabawek, pomocy!Ciekawe że tutaj pisze się tylko o placu,co z resztą dofinansowania?Nie potrzebujemy tego w szkole?
Odpowiedz
cheffos
2012-02-26 13:19:53
0 0
Popieram to, co pisze @Spokojny. 230 tyś. zł? Wyrzucanie pieniędzy w błoto (z certyfikatem).
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 13:28:47
0 0
cheffos, niech sami buduja,tylko z certyfikatami i na poziomie jaki gwarantuje bezpieczenstwo dla dzieci,230tys to byla chyba kwota całej inwestycji, więc około 50% pokrył program i środki z niego,tak? nadal nie uzyskaliśmy odpowiedzi co z pozostałymi środkami jakie można pozyskać z tego programu.Bo place zabaw to tylko jedna z opcji dofinansowania, więc czy miasto zwróciło się w tym programie o inne formy dofinansowania?np. na pomoce?sprzęt sportowy?czy na pewno nie było warto starać się o środki?
Odpowiedz
anilec
2012-02-26 13:32:24
0 0
@czarnejest123
Poniżej certyfikat specjalnie dla Ciebie.

http://s65.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?k=1368868&t=634658554006231952 &id=18962145&vid=1246243139&loc=PL

Titanic miał certyfikat, samolot prezydencki Tu154 też miał certyfikat.

@pwiniewski11
Pomoc unijna, doprowadziła do bankructwa Grecji.
Więc dofinansowanie 50% do placów zabaw, może....
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 13:37:31
0 0
anilec,widzę że wszelka krytyka Pana Zonia,UM Limanowa lub zadawanie pytań tutaj(limanowa.in),inne zdanie jest niedopuszczalne.Zaczynacie przypominać Rodzinę Radia Maryja, tam też inne zdanie jest niedopuszczalne :(
czekamy na odpowiedź dotycząca pozostałej formy dofinansowania,dlaczego miasto nie wystąpiło o to, czemu Pan Redaktor o to nie zapytał?
Odpowiedz
misko23
2012-02-26 13:45:36
0 0
jakie place zabaw chce miasto remontować skoro ich nie ma?? jak rozumieć odpowiedź w Pana Burmistrza z czatu że wnioski na dotacjew zostały złożone i że na każdym osiedlu powinien być mieski plac zabaw. Z wypowiedzi Pana Zonia można wnioskować iż 'wyremontowane' place nie będą posiadać certyfikowanych urządzeń - jak wiemy najdrobniesza zabawka dla dziecka powinna być certyfikowana żeby była bezpieczna dla dziecka. Oczywiście zawsze można ściągnąć z Chin kontener huśtawek tylko kto weźmie za nie odpowiedzialność. Jak zwykle buta dżdżownicą wiążemy a inni mają wspaniałe place i nik nie płacze nad ich kosztem.
Odpowiedz
Dagi
2012-02-26 13:48:53
0 0
czarnejest, pwiniewski- A gdzie w tekście pisze, że wymienione urządzenia nie będą mieć certyfikatu?
Nie muszą być te z najwyższej półki, bo są również inne też z certyfikatem, miasto nie może dopuścić urządzeń do zabawy bez certyfikatów i tyle.
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 13:57:02
0 0
Dagi a gdzie napisano że nie może dopuścić?to tylko Twoje i moje pobożne życzenie, nadal jednak nie mamy odpowiedzi na moje pytanie,co z pozostałymi formami dofinansowania.My tu o placu,sprawa dotyczy programu Bezpieczna Szkola.Miasto Limanowa nie wzielo w nim udzialu bo sie nie opłaca!Tak w skrócie można podsumować wywód Pana Zonia...przypomnę że z tego programu można pozyskiwać środki na inne cele, nie mamy o tym ani slowa w tym artykule.Wyżej znalazłem wpis kogoś linkującego całą uchwałę rządu.Przeczytałem to,wynieka z niej że środki były tam na kilka innych rzeczy!Miasto ma na tyle pieniędzy że zakupi te pomoce dydaktyczne z budżetu?
Odpowiedz
Dagi
2012-02-26 14:10:40
0 0
pwiniewski- rozpisujesz się tak szeroko, że nie będą mieć certyfikatu, a gdzie to piszę?, a że muszą mieć, to na tyle mógłbyś być zorientowany.
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 14:13:21
0 0
ponowie pytanie o pozostałe kwestie jakie można było finansować z programu Bezpieczna Szkoła,dopytam też czemu nic nie napisano o tym w tym artykule,czemu nie zapytano Pana Burmistrza-dlaczego nie skorzystano z pozostałych form dofinansowania dla dzieciaków, tutaj nie tylko chodzi o place!może do tego sie odniesiesz Dagi? ;)
Odpowiedz
zabawny
2012-02-26 14:25:02
0 0
@pwiniewski11
TY, niewiele jeszcze wiesz, jak otrzymuje się certyfikat.
Odpowiedz
freedom
2012-02-26 14:29:32
0 0
Nie wiem dokładnie ale może warto sprawdzić czy miasto w poprzednich latach nie korzystało z tego o czym mowi pwiniewski. Jeśli tak to chyba nie można po raz kolejny brać dofinansowania na to samo w tej samej szkole. U nas w jedynce było to robione.Radni do roboty!
Odpowiedz
pwiniewski11
2012-02-26 14:37:20
0 0
Przeczytaj warunki otrzymania dofinansowania,popieram,radni do roboty:)zabawny-zaskocze cie! wiem bardzo wiele o certyfikacji i procedurach jej nadawania:)poczekajmy na odpowiedzi pana Topa i pana Zonia,wypowiadal sie juz na tym portalu w komentarzach,wiec udziela nam kompleksowej odpowiedzi...
Odpowiedz
kaktus1
2012-02-26 15:29:50
0 0
Miasto Limanowa w roku 2010 otrzymało dofinansowanie do miejsc zabaw w Zespołach Szkół Nr 1 , Nr 2 i Nr 4 a w roku 2011 dofinansowanie do miejsca zabaw w Zespole Szkół Samorządowych Nr 3. Ogółem kwota dofinansowania wyniosła 54.000,00 zł. Program 'Radosna Szkoła' zakłada że dana szkoła może otrzymać tylko jeden raz dofinansowanie do miejsca zabaw w szkole.
Odpowiedz
znany
2012-02-26 16:30:55
0 0
W Sowlinach potrzebny jest duży, z prawdziwego zdarzenia, plac zabaw. Doprawdy nie wiem co tam będzie remontowane, tam trzeba zbudować. 115 tys wkładu własnego to niezbyt wygórowana kwota za plac spełniający wszystkie wymogi bezpieczeństwa i taki na który będzie się chciało przychodzić. Rzeczy piękne wychowują, skłaniają do szacunku i poszanowania. Proszę porównać, stary plac zabaw na ZA, natychmiast został zdewastowany, a ten teraz. Nie można hołdować dziadostwu, bo tanie. Podobnie było z remontem, po tamtej zimie, miejskich dróg, zawierzono tandecie, bo tania, a teraz ciekawe ile więcej trzeba będzie zapłacić, nie mówiąc o przekleństwach kierowców. A parking koło LDK, nie przygotowano solidnej nawierzchni i właściwej organizacji ruchu, a skutki doprawdy żałosne.
Odpowiedz
cheffos
2012-02-26 16:40:58
0 0
Hej znany! Co tam u Ciebie?
Odpowiedz
znany
2012-02-26 17:03:13
0 0
Jak mi się nudzi, to idę sobie na plac zabaw, ten na Działach, na przeciwko Nowej i bawię się w piaskownicy, jest ładny, ogrodzony, nikt go nie dewastuje, a piaskownica ma dodatkowe ogrodzenie z bramką przeciwko kotom i psom, a jak jestem wnerwiony, to siadam i piszę.
Odpowiedz
cheffos
2012-02-26 18:03:50
0 0
Lepsza piaskownica była między Armińskiego a Mickiewicza, to ją zasypali! Zbóje!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-02-26 20:59:52
0 0
A może by tak Radni wzięli się do roboty i podnieśli najpierw znacznie wszelkie podatki, bo od tego uzależniony jesty budżet miasta. Następnie Burmistrz miał by po te 50% 115tyś.zł ze środków własnych na każde osiedle i powstało by tyle placów zabaw że aż miło by było popatrzeć a już nie wspomnę o całej infrastrukturze miasta. Zacznijcież w końcu konkretnie 'doić' swoich mieszkańców bo to nie Grecja a czasy komuny już dawno minęły. Firmy też już zaczynają zwijać żagle i podatku z nich nie będzie jedynie mieszkańcy z których jeszcze można uszczknąć bo to wszystko i tak dla nas mieszkańców zostanie.
Odpowiedz
znany
2012-02-26 21:19:34
0 0
Piszę o Sowlinach, bo tam jest dużo mieszkających w blokach i nie mają gdzie indywidualnie urządzić dla dzieci czegokolwiek. Na osiedlach o 'wiejskiej' zabudowie o takie miejsca dogodne dla wszystkich bardzo trudno. Tam lepiej organizować nieduże boiska do gry w piłkę dla starszych dzieci i młodzieży, ale też nie wszędzie, bo mogą być wspólne dla większego obszaru, Limanowa nie jest znowu taka duża. To nie jest z mojej strony rozbuchanie, bo jak sobie przypomnę co obiecywano i ile to kosztuje, to te Sowliny i 3-4 boiska to są grosze. Czekamy na naprawdę duże istotne inwestycje. Niedawno jeszcze, ci od wazeliny burczeli na mnie i mówili, że tyyyle jeszcze czasu, a ja popędzam, a teraz, aż żal ściska jak się czyta.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Remonty zamiast 'Radosnej szkoły'"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in