15°   dziś 20°   jutro
Niedziela, 28 kwietnia Paweł, Waleria, Ludwik, Piotr, Bogna, Witalis

Radni przeciw propozycji burmistrza

Opublikowano 19.05.2011 11:32:54 Zaktualizowano 05.09.2018 11:54:42 top
36 8027

Limanowa. Na komisjach Rady Miasta Limanowa nie przeszła propozycja burmistrza zwiększająca cenę za pobyt dzieci w żłobku w zależności od zamożności rodziców. Na sesję trafi projekt uchwały proponowany przez radnych określający cenę na poziomie 180 zł.

Obecnie koszt pobytu dziecka w żłobku bez wyżywienia wynosi 650 zł miesięcznie, z czego 150 zł pokrywają rodzice w formie opłaty za pobyt.

- Od dwóch lat opłaty te nie były zmieniane, a jak ceny poszły w górę to chyba wszyscy zauważają - mówi Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa. - Dotychczas niezależnie od zamożności rodziny miasto dopłacało taką samą stawkę, czyli do każdego dziecka z kasy miasta dopłacano 500 zł. Dlatego też zaproponowaliśmy zmianę w sposobie naliczania opłat, polegającą na zróżnicowaniu ceny w zależności od zamożności rodziny.

Według przedłożonego przez burmistrza radnym Rady Miasta Limanowa projektu uchwały koszt opieki nad dzieckiem w żłobku na 1 dziecko wynosi 650 zł. Opłatę chciano ustalić na poziomie 450 zł (obecnie 150 zł) miesięcznie. Od tego burmistrz proponował zwolnienie z opłaty w zależności od sytuacji materialnej rodziny. Według projektu: rodzice o najniższych dochodach (uprawniających do korzystania ze świadczeń pomocy społecznej) mieli płacić 200 zł za dziecko, a za drugie i kolejne 180 zł. W przypadku, gdy dochód na jednego członka rodziny prowadzącej wspólne gospodarstwo domowe nie przekracza kwoty 700,00 zł rodzice płaciliby odpowiednio 250 zł i 220 zł, natomiast gdy dochód nie przekracza kwoty 1.200,00 zł opłaty wynosiłyby 300 i 270 zł, gdy na na jednego członka rodziny dochód wynosiłby do 1.600,00 zł opłata wynosiłaby 350 zł i 300 zł. Dla zamożniejszych rodzin opłata wynosiłaby maksymalnie 450 zł (200 zł dopłacałoby miasto).

Projekt uchwały trafił na komisje Rady Miasta. Wszystkie komisje zaopiniowały propozycję burmistrza negatywnie i wyszły z propozycją opłaty za miesiąc w wysokości 180 zł, a za drugie i kolejne dziecko z rodziny 150 zł.

- Skoro opinie radnych są negatywne to nie będziemy wprowadzać przygotowanego przez nas projektu uchwały – komentuje Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. - Radni sprecyzowali swoją propozycję i taka trafi na obrady. Projekt, który przedłożyłem był zredagowany w ten sposób, by zmniejszyć obciążenie budżetu miasta opłatami za żłobek w przypadku rodzin, które mają wysokie dochody. Po przyjęciu uchwały proponowanej przez radnych do każdego dziecka miesięcznie będziemy dopłacać 470 zł, trzeba to pomnożyć przez ponad 100 dzieci i 12 miesięcy. Pieniądze które dopłacimy pochodzą od wszystkich mieszkańców miasta i myślę, że powinny być kierowane w taki sposób, aby w miarę równomiernie zabezpieczać potrzeby wszystkich mieszkańców bez szczególnych preferencji jakichś grup.

Radni z projektem burmistrza zgodzili się jedynie w części podniesienia opłat za wyżywienie. Dotychczas opłata wynosiła 80 zł, teraz rada ustali stawkę, którą maksymalnie będzie można pobierać od rodziców, czyli 120 zł.

Projekt uchwały ma zostać przyjęty na jutrzejszej sesji Rady Miasta.

Zobacz również:

Komentarze (36)

ridetolife
2011-05-19 12:06:23
0 0
całe szczęście, że Rada są mądrzejsi niż Pan burmistrz...
Odpowiedz
terorist
2011-05-19 12:09:17
0 0
A może w końcu należałoby przestać sponsorować tych zamożnych i dofinansowywać tych naprawdę potrzebujących? Pomysł burmistrza nie był zły i można było go udoskonalić, anie odrzucać. Cóż nie podniosą cen za żłobek to w piątek tak podniosą ceny za wodę, że będziecie płakać, że nie podnieśli cen za przedszkole.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 13:04:28
0 0
Terorist w 100% zgadzam się z Tobą... Finansowanie powinno być dla uboższych rodzin.
Odpowiedz
xymena
2011-05-19 13:08:51
0 0
i tu bym sie nie zgodziła - bo ci zamożni najczęściej wykazują stratę na PIT i wychodzi im najmniejszy dochód i znowu by mieli najtaniej, a ci którzy pracują uczciwie i z wszyskiego opłacają ZUS i podatek to by im pewnie przekraczało tak jak do rodzinnych, Mądra Rada Miasta
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 13:23:24
0 0
Niech Burmistrz i pan Zoń nie robią z mieszkańców głupków,bo Burmistrz nie wprowadził żadnych oszczędności w UM Limanowa,a wręcz przeciwnie.Należy przypuszczać że Burmistrz,pan Zoń i urzędnicy miejscy chcą wprowadzać oszczędności ,ale tylko kosztem limanowskiego społeczeństwa,a ich oszczędności nie dotyczą.
Odpowiedz
baba
2011-05-19 13:28:59
0 0
Uważam, ze w tym przypadku P. Burmistrz miał zupełną rację,odpłatność za żłobek i przedszkole winna być zróżnicowana w zależności od dochodów. Nie wiem czy aż tak? Jak moje dzieci chodziły do przedszkola zawsze płaciłam górną stawkę. Było to jednak mniej niż za nianie. Zacznijmy szanować nasze pieniądze i dzielmy je sprawiedliwie.Tak by było na wszystko. Do szkoły musi iść każde dziecko, do przedszkola powinno. Do żłobka
w Limanowej tylko wybrani.
Proponuję pozwólmy rządzić nowej władzy ale bacznie patrzmy na poczynania.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 13:42:39
0 0
He... Nowa władza próbuje obórcić miasto o 360 stopni w przeciągu paru miesięcy, a podobno pośpiech jest złym doradcą, dlatego Panie Burmistrzu i Panie Zoń śpieszcie się powoli! Przykładem jest parking pod LDK, który wygląda gorzej niż płyta wokół buzodromu;)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 14:03:59
0 0
'baba' ja się z Tobą nie zgodzę!Popieram 'xymenę', ma całkowitą rację!!! Zobaczcie jacy 'najbiedniejsi' korzystają z opieki społecznej, dodatków, żywności itd - a jakimi samochodami jeżdżą, jakie ciuchy noszą! Poza tym wiele ojców wyjeżdza zza granice czy pracuje tutaj 'na czarno' ewentualnie za najniższą, mają małe dziecko a reszte dorosłych którzy tez zza granicą i jaki to przelicznik? Zresztą Panie Burmistrzu młode małżeństwa nawet jak tyraja zza granica i mają dochód to rzeczywiście tych pieniędzy nie mają bo albo są na kupnie mieszkania albo budowie domu. A 'Pracująca mama' to dość popularne hasło, zatem może powinno się raczej w innym kierunku iść niż proponowany. Może wspierać powstawanie prywatnych placówek, może popularyzować dofinansowania z UE - czemu inne miasta mogą a nasze nie? Czemu w Mszanie się więcej dzieje niż u nas? Czemu w szkołach czy przedszkolach nie ma bezpłatnych dodatkowych zajęc z ue? Praca tylu urzędników powinna być efektywna. Nie jest dobrze i w pół roku się nie poprawi, bo z dołka wykopać się nie łatwo ale nie sztuką jest wprowadzić w nędze rodziców. Biurokracja biurokracją ale jakość rządzenia to podtawa!
Odpowiedz
ridetolife
2011-05-19 14:07:25
0 0
czy to jest uczciwe że ten który ma 700 zł na głowę będzie płacił 28% dochodu przypadającego na jednego człona rodziny a ten co ma 1600 tylko 21%. To też jest całkiem nie sprawiedliwe bo ubożsi płaciliby więcej niż Ci co maja większe dochody. i gdzie tu jest sprawiedliwość?
Odpowiedz
LimE
2011-05-19 14:13:15
0 0
XYC obrócić o 360 stopni , czyli zostawić tak jak jest:)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 14:34:54
0 0
LimE mój błąd:) Miało być do góry nogami, czyli o 180 ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 16:02:45
0 0
' wyszły z propozycją opłaty za miesiąc w wysokości 180 zł, a za drugie i kolejne dziecko z rodziny 150 zł.'
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 16:03:32
0 0
opłaty za miesiąc...
Odpowiedz
myszka1
2011-05-19 16:40:42
0 0
Polityka prorodzinna nikomu nie wyszła na dobre. Nie szanowanie młodych małżeństw którzy borykają się z wychowaniem praca i czasami budowaniem domu maja na co wydać pieniądze. Miasto burmistrz i zastępca powinni być bardziej wyrozumiali dla młodych małżeństw i stworzyć im warunki do godnego wychowywania dzieci. Brawo dla radnych przewodniczącej ze potrafią stawić czoło na politykę prorodzinną.
pieniędzy należny szukać w innych oszczędnościach na na dzieciach......................................................................................................................
Odpowiedz
myszka1
2011-05-19 16:44:57
0 0
Panie burmistrzu z całym szacunkiem dla Pana bo nie wszystko jest złe co się podejmuje w miescie ale młode małżeństwa należny wspierać.
Odpowiedz
myszka1
2011-05-19 16:59:45
0 0
http://limanowa.in/wydarzenia,4260.html
Odpowiedz
leon
2011-05-19 17:34:20
0 0
A tak rozwiązano problem we Wrocławiu http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,9630428,Radni_miejscy_przeglosowali_podwyzki_oplat_za_zlobki.html
Odpowiedz
wojteks1972
2011-05-19 19:49:13
0 0
Problem jest w tym że w Limanowej nie ma rodzin zamożnych a pan Burmistrz cały czas jedzie po tych dzieciach a gdzie polityka prorodzinna się pytam ?
Odpowiedz
pszczola
2011-05-19 19:59:24
0 0
buaaaahhaahhaa w Limanowej nie ma rodzin zamożnych,,,, dobry tekst , chłopie w kazdym duzym mieście ten system juz dawno funkcjonuje a dzieci w złobkach ,moze bedzie wtedy troche mniej bo ogólnie teraz straszne przepełnienia, bogatych rodzin jednak jest trochę i rodzice mają szeroki wachlarz możliwości co do dziecka bo ich na to stać. Być może wówczas wybiorą nianie zamiast żłobka? A wówczas my podatnicy nie będziemy napełniać bogaczom kieszeni naszymi pieniędzmi...
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 21:17:46
0 0
pszczola straszne przepełnienia? Z tego co piszesz wygląda na to, że trzeba podnieść stawki, żeby się miejsca zwalniały w żłobkach - śmiechu warte. Większość ludzi nie stać na utrzymanie niani.
Odpowiedz
pikolo
2011-05-19 21:31:47
0 0
pszczoła pis bardziej zrozumiale. O co cichodzi . Straszny gniot z twojego komentarza.
Odpowiedz
lolobolo09
2011-05-19 21:40:12
0 0
sami wybraliście sobie takiego burmistrza :)
a tak na powarznie to jeb... go pies i jego pomysły
Odpowiedz
paniStasia
2011-05-19 21:45:06
0 0
a co ten koszt utrzymania jednego dziecka w żłobku jest taki wysoki (650 zł)????
Odpowiedz
Dagi
2011-05-19 21:59:48
0 0
wojteks- Mnie też się wydaje, że w Limanowej nie ma ludzi zmożnych, bo 'xsymena' pisze, iż zamożnym wychodzi najmniejszy dochód, bo wykazują w PITach straty, więc tak naprawdę nie są zamożni, gdyż straty z powietrza się nie wpisuje.
Odpowiedz
brizamedia
2011-05-19 22:22:07
0 0
a mój sąsiad ukrywa swoje dochody i takim oto sposobem jest biedniejszy niż ja i nie wstyd mu korzystać z opieki społecznej :)
Odpowiedz
blizniak
2011-05-19 22:22:48
0 0
No to mamy kulę śnieżną!!
Odpowiedz
Dagi
2011-05-19 22:28:44
0 0
Ja też ukrywam przed sąsiadem dochody, ale z opieki społecznej nie korzystam.
Odpowiedz
pikolo
2011-05-19 22:29:41
0 0
Znam wiele osób które załapałyby się na najniższą stawkę przy swoich deklarowanych bardzo niskich dochodach a żyją ponad stan. Podjadą swoimi pięknymi furami pod żłobek czy przedszkole i będą się śmiać. Taka jest rzeczywistość.
Odpowiedz
blizniak
2011-05-19 22:32:25
0 0
'dokładnie' tak + teraz jeszcze modne duże ciemne okulary.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-19 22:57:25
0 0
I oto macie przykład jak burmistrz razem ze swoimi zastępami/doradcami dbając o mieszkańców, usilnie zabiegają o dobrą(?) współpracę z Radą na komisjach i zapomniał jeszcze pan Zoń (z-ca burmistrza dołożyć) że za pobyt dziecka ponad 10godz dzienie, każda następna godz. miała wynosić 20zł (czyli spóźnienie się rodzica po odbór dziecka np. 15min.) , a radni to schłodzili do 5zł/godz. Tutaj też rada wykazała się prorodzinna oraz uznała że warto inwestować w Kapitał Ludzki i Chwała Bogu.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-05-20 00:11:21
0 0
Wszyscy podniecają się sprawą podniesienia opłat za pobyt dziecka w żłobku, a mało kto wie, że Pan Zoń niestety za priorytet obrał sobie likwidację tej placówki. Według niego 'limanowski żłobek to Oświęcim i należy go zlikwidować'. A tak na marginesie, to pierwotna wersja zaproponowanej podwyżki sięgnęła kwoty ponad 900 zł!!! co z pewnością pociągnęłoby za sobą liczne rezygnacje z usług tej placówki i jednocześnie przyczyniło by się do wdrożenia planu Pana Zastępcy. Na szczęście rada wykazała się sercem i rozumem. Mam nadzieję, że władza zdąży się zmienić zanim niechlubny plan likwidacji żłobka zostanie zrealizowany. Sądzę, że Pan Zoń nigdy nie musiał i pewnie już nie będzie korzystał z usług tej placówki, bo zupełnie nie rozumiem porównania 'żłobek - Oświęcim'. Kolejne moje dziecko tam uczęszcza i jest to dla mnie raczej 'koło ratunkowe'!!
Odpowiedz
Doriska
2011-05-20 10:30:42
0 0
'Wszyscy podniecają się sprawą podniesienia opłat za pobyt dziecka w żłobku, a mało kto wie, że Pan Zoń niestety za priorytet obrał sobie likwidację tej placówki. Według niego 'limanowski żłobek to Oświęcim i należy go zlikwidować'.'-CIASTECZKO- sam twój nick świadczy o tym jakim jesteś człowiekiem i co swoją osobą reprezentujesz...
Odpowiedz
pikolo
2011-05-20 10:42:50
0 0
Panie Zoń za stwierdzenie 'limanowski żłobek to Oświęcim i należy go zlikwidować' powinien pan wylecieć ze swojego stanowiska. Obrażasz pan i pracowników i rodziców. Hańba panie Zoń i wstyd.
Odpowiedz
Doriska
2011-05-20 16:25:12
0 0
pikolo- słowa 'limanowski żłobek to oświęcim i należy go zlikwidować' nie brzmią z ust Pana Zonia lecz człowieka o nicku CIASTECZKO!
Ciasteczko- dziecko chować a wychowywać to dwie różne rzeczy...
Odpowiedz
pszczola
2011-05-20 21:39:16
0 0
'Z tego co piszesz wygląda na to, że trzeba podnieść stawki, żeby się miejsca zwalniały w żłobkach - śmiechu warte.' XYC próbowałeś zapisać swoje dziecko do przedszkola? To najpierw sprawdź realia a potem pisz że to śmieszne.
Odpowiedz
Iwa
2011-06-16 21:27:08
0 0
Przepraszam Pana Wacława Zonia - pełniącego funkcję Zastępcy Burmistrza Miasta Limanowa - za komentarz zamieszczony pod artykułem, który był podpisany loginem 'Ciasteczko'. Informacje te są plotką, która nie została nigdzie potwierdzona i była tylko złośliwym komentarzem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Radni przeciw propozycji burmistrza"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in