Baner
23°   dziś 20°   jutro
Niedziela, 05 maja Irena, Waldemar, Iryda, Tamara

Przegrana Zarządu. Komentarz starosty, wójta i nasz

Opublikowano 03.09.2013 13:45:07 Zaktualizowano 05.09.2018 08:37:58 top
80 6990

Limanowa. W ubiegły wtorek w WSA w Krakowie Powiat Limanowski przegrał sprawę dotyczącą uchwały Rady Gminy Tymbark. Starostę oraz wójta gminy poprosiliśmy o komentarz. Wezwani do tablicy przez starostę po raz kolejny odpowiadamy na jego zarzuty.

Jak już informowaliśmy w ubiegły wtorek zapadł wyrok w sprawie ze skargi Zarządu Powiatu Limanowskiego na uchwałę Rady Gminy Tymbark w sprawie odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z Dariuszem Sochą.

Sprawę opisaliśmy w artykule „Kolejna przegrana Zarządu Powiatu w sądzie”. Poprosiliśmy w tej sprawie o komentarz strony postępowania, czyli Pana Starostę i wójta gminy Tymbark.

- W odpowiedzi na prośbę o komentarz w sprawie wyroku w WSA informuję, iż nie mam w zwyczaju publicznie komentować wyroków Sądu ani tym bardziej wypowiedzi Pana Starosty. Interesują mnie jedynie fakty. Wyrok Sądu potwierdził, iż Rada Gminy Tymbark działała zgodnie z prawem – skomentował Lech Nowak - Wójt Gminy Tymbark.

Dłuższy komentarz napisał starosta Jan Puchała.

„Szanowny Panie Redaktorze!
Zarząd Powiatu na wczorajszym posiedzeniu postanowił zaskarżyć wyrok WSA z dnia 27 sierpnia br .do NSA. m.in. z tego względu uważam, iż nie ma co przesądzać o przegranej którejś ze stron, skoro oba rozstrzygnięcia dotyczące uchwały Rady Gminy Tymbark są nieprawomocne.
Dziennikarz takiej klasy jak Pan, powinien o tym pamiętać, zwłaszcza przy formułowaniu tytułu publikacji. Tym czasem po raz kolejny artykuł zamieszczony na łamach portalu jest tendencyjny i mało obiektywny.
Moje stanowisko w tej sprawie pozostaje niezmienione. Nadal uważam, że uchwała Rady Gminy Tymbark stanowiła „…niebezpieczne zbliżanie się do udzielania radnemu – pracownikowi koleżeńskiego immunitetu”, co stwierdził Sąd Pracy prawomocnym wyrokiem z dnia 31.07.2012 r. Przypominam, iż zgodnie z ustaleniami Sądu Pracy Rada Gminy Tymbark w swojej uchwale: „przyznała, iż nie kwestionuje, że nieprawidłowości stwierdzone wynikami kontroli, w szczególności prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Limanowej, wystąpiły”. Dlatego też, tak jak Sąd uważam, iż: „istnienie obiektywnych powodów odwołania, nie mających związku z pełnioną funkcją radnego, nie dawało Radzie Gminy prawa do odmowy wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z powodem (Panem Sochą – przypis autora)”. Co do samej uchwały Rady Gminy Tymbark Sąd wyraził się w następujący sposób: „Kwestie dotyczące utraty zaufania są w ocenie Sądu tak oczywiste, że próba tworzenia ideologii w uzasadnieniu uchwały Rady Gminy jest całkowicie pozbawiona sensu i logiki”.
Sąd Pracy w wyżej przywoływanym wyroku uznał za słuszną argumentację Zarządu Powiatu dotyczącą przyczyn odwołania Pana Sochy, nie dając żadnych argumentów stronie przeciwnej aby ten wyrok skarżyć.
Panie Redaktorze ludzie muszą wiedzieć, że w postępowaniu przed sądem administracyjnym nie chodzi o to kto miał wówczas rację, bo to już ustalił Sąd Pracy, tylko o ewentualne uchybienia w skomplikowanej procedurze administracyjno–prawnej. Mam wrażenie, że te kwestie są często mylone.
Bardzo proszę o opublikowanie w całości mojego stanowiska -
napisał Jan Puchała, Starosta Limanowski.

Od autora:

Niestety po raz kolejny Pan starosta Jan Puchała wezwał naszą redakcję do tablicy, więc muszę w sprawie zabrać głos.
Panie Starosto, kolejna przegrana Zarządu Powiatu w sądzie to po prostu fakt. To, że wyrok jest nieprawomocny pisaliśmy. Nie mniej jednak wyrok zapadł i Pan tego nie zmieni, a my jako dziennikarze mieliśmy obowiązek o tym poinformować. Tak jak informowaliśmy w innych publikacjach o sprawach sądowych. Weźmy np. ”Dariusz Socha przegrał w sądzie pracy” - taki miała tytuł informacja dotycząca przegranej byłego dyrektora. „Wójt przegrywa w sądzie” – to kolejny użyty przez nas tytuł, w tym przypadku wójta gminy Mszana Dolna, który przegrał w WSA w sprawie rozstrzygnięcia konkursu na dyrektora szkoły w Rabie Niżnej.
Panie Starosto, wystarczy czytać prasę i zauważyć, że takie tytuły używane są na co dzień...
Powoływanie się na uzasadnienie Sądu Pracy w sytuacji, gdy sprawa dotyczy stricte ustawowych zapisów ustawy o samorządzie, a nie prawa pracy, jest Pana wyborem. Proszę jednak nie wmawiać opinii publicznej, że sądy administracyjne nie wiedzą co robią. Czym innym jest prawo pracy, a czym innym ustawa o samorządzie gminnym.
Swoją drogą, rozumiem dokładnie przysłowie co wolno wojewodzie... Pragnę jednak Panu przypomnieć, że to Pan feruje wyroki, nie ja. Jako dziennikarz informuję o faktach. Natomiast Pana zapowiedzi, szczególnie w sprawie szpitala, kończą się całkiem inaczej niż Pan oficjalnie i wszędzie zapowiadał. Przypomnijmy sprawę Dariusza Sochy. To Pan wielokrotnie publicznie m.in. na sesjach informował o przestępstwach, które rzekomo miał popełnić były dyrektor szpitala, natomiast gdy prokuratura konsekwentnie formowane zarzuty odrzucała, konsekwentnie Pan milczał, albo komentował, że to kolejny błąd wymiaru sprawiedliwości. Tak samo było w sprawie decyzji organów ścigania dotyczących komentarzy na portalu, zarzuty kierował Pan łatwo, o przeprosinach ludzi, którzy na Pana nic złego nie pisali (wystarczy przeczytać zawiadomienie, które skierował Pan do prokuratury) nikt nie słyszał. Przykro tylko, że Pan w tym trwa.
Wypada teraz jednak zadać pytanie, dlaczego o przegranej sprawie w WSA dotyczącej IV LO radni dowiedzieli się z portalu, a nie od Pana? Tak samo o kontroli RIO i ponad 40 zarzutach. Dlaczego?
Starosta takiej klasy jak Pan, powinien do informacji prasowej (czasem niekorzystnej dla Pana) w końcu się przyzwyczaić, nie snuć teorii spiskowych, które później można przeczytać w komentarzach. Wystarczy potrafić się przyznać do porażki, bo one mają prawo każdemu się zdarzyć, nawet Panu.

Komentarze (80)

konto usunięte
2013-09-03 13:53:36
0 0
Miłościwie Nam Panujący Wójt Gminy Tymbark nie komentuje bo też ma pewne sprawy przegrane,do dzisiaj nie skomentowane przez Limanowa.in,a tak kiedyś rozdmuchiwane.Panie Redaktorze,może Pan skończy jak Pan zaczął.
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 13:55:01
0 0
Trzymam za Pana Starostę jak i Jego ludzi... 'wyrok nie jest prawomocny'-tego się trzymajmy...
Odpowiedz
juzek
2013-09-03 13:55:11
0 0
Pięknie się to czyta :)
Odpowiedz
HenrykV
2013-09-03 14:06:51
0 0
brawo Lech Nowak - wyrok Sądu broni się sam.
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 14:20:16
0 0
Katarzyna W. winna - informują ogólnopolskie media. A przecie wyrok jest nieprawomocny. Może Pan starosta wyciągnie jakieś wnioski zanim znów będzie pouczał jak media powinny pisać.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 14:25:28
0 0
Kto jak kto ale Nasz Pan Starosta z takim wykształceniem chyba z kilkoma fakultetami, z takim doświadczeniem zawodowym i z tyloma tytułami,odznaczeniami ,medalami i nagrodami mylić się nie może.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 14:34:26
0 0
Gdyby ten portal mial cokolwiek wspolnego z niezaleznoscia i obiektywizmem, moze sklonna bylabym przyznac po czesci racje autorowi.


Jednakze ze wzgledu na to, ze ani jednego ani drugiego portalowi przypisac nie moge, uwazam to za zwykla nagonke, ktora jak wiadomo prowadzi sie od dluzszego czasu we wszelaki sposob na Pana Staroste/Zarzad Powiatu.

Dodam jeszcze tyle, ze jezeli Pan Redaktor czuje sie urazony w jakikolwiek sposob ze Strony Pana Starosty/Zarzadu Powiatu(bo to przeciez nie tylko o niego chodzi), to sprawe powinien zalatwic face to face.
Informowanie publicznosci, szukanie sprzymierzencow i poparcia wsrod komentujacych wrecz robienie z siebie ofiary jest zwyczajnie nie na miejscu.
Biorac pod uwage doswiadczenie i klase redaktora.

Portal ma informowac, a nie publikowac osobiste zale.

Jeszcze nic nie zostalo przesadzone, jeszcze zaden ostateczny wyrok nie zapadl.
I tego sie trzymajmy.

Dziekuje za uwage.
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 14:38:11
0 0
romcio1985- wiesz co oznacza wyrok nieprawomocny??? poczytaj a potem wypowiadaj się... Dajcie Staroście w końcu żyć! zrobił Wam coś??? jedynie chyba pomógł...
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 14:40:51
0 0
dlaczego uważasz że nie wiem co to jest nieprawomocny wyrok?
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 14:41:41
0 0
bearchen- masz rację, popieram i nie tylko pewnie ja... pozdrawiam Cię serdecznie :)
Odpowiedz
hans23
2013-09-03 14:44:23
0 0
Czytając tą cześć Od autora:
mam wrażenie, że autor ma prywatne porachunki z Panem Starostą a już na pewno jest w opozycji do Starosty. Chyba niepotrzebnie autor zamiast obiektywnie przedstawiać rzeczywistość naszego regionu wdaje się w pyskówki.
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 14:44:53
0 0
romci1985- bo tak właśnie się zachowujesz, jakbyś nie wiedział...
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 14:45:13
0 0
Starosta uważa, że jak wyrok jest nieprawomocny to nie ma mowy o przegranej. To dlaczego dzisiaj o Katarzynie W. (wyrók również nieprawomocny) dzisiaj niemal wszystkie tytuły brzmią: 'Katarzyna W. winna'?
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 14:46:55
0 0
Wyrok WSA był przegraną Zarządu i nie można tego inaczej określić, ja nie rozumiem dlaczego po prostu starosta tak komplikuje sprawę.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 14:48:29
0 0
ronmcio1985 bo u Nas jest inaczej bo my zyjemy w Edenie - SUPER POWIECIE
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 14:51:40
0 0
a no chyba że tak, to przepraszam:) Czyli nie można mówić że Zarząd przegrał w WSA. Wszystko jasne:)
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 14:55:57
0 0
romcio1985- Katarzyna.W. to inna bajka... każdy wie iż jest winna lecz tylko czeka ile Jej dadzą... więc nie porównuj jednej sprawy do drugiej...
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 14:59:18
0 0
Wyrok nie jest prawomocny!!! czy to do Ciebie nie dociera??? widać iż nie!
Odpowiedz
juzek
2013-09-03 15:01:59
0 0
To że wyrok jest nieprawomocny ma się nijak do tego, że wyrok jest ogłoszony. Przegrana to przegrana. Tak uznał sędzia, niezależnie czy komuś się to podoba czy nie podoba. Starosta nie musi się odwoływać i wtedy wyrok się uprawomocni. Sędzia nie wydaje wyroku pod warunkiem, że kolejna instancja wyda taki sam wyrok. Wyrok jest wydany, zarząd zgodnie z treścią wyroku przegrał lub nie przegrał rozprawę.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 15:05:34
0 0
'Moje stanowisko w tej sprawie pozostaje niezmienione. Nadal uważam, że uchwała Rady Gminy Tymbark stanowiła „…niebezpieczne zbliżanie się do udzielania radnemu – pracownikowi koleżeńskiego immunitetu”'

Szanowny Panie Starosto przestrzeganie przepisów prawa powinno Panu jako Staroście przyświecać szczególnie a Szanowny Pan zwyczajowo próbuje ustawiać wszystko i wszystkich po swojemu.

Prawo to zapisane jest czarno na białym w :'(Dz.U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zm.) art. 25 ust. 2.
Zgodnie z nim rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga uprzedniej zgody rady gminy, której jest członkiem'

Przepis ten jednocześnie nakazuje radzie gminy odmówienia wyrażenia zgody na rozwiązania stosunku pracy radnego, gdy podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem mandatu.

Mam jeszcze jedno pytanie w jaki sposób będzie Pan tłumaczył ewentualne wyroki NSA jeżeli podtrzymają stanowiska WSA w mocy ?.

Ja nie byłbym taki pewny na Pańskim miejscu.

Nie ma ludzi nieomylnych Panie Starosto aczkolwiek Pan wyrasta na jedynego nieomylnego.

Życzę Panu powodzenia w NSA moim zdaniem będzie ono Panu bardzo potrzebne.

Czytając podobne rozstrzygnięcia NSA mogę śmiało stwierdzić, że może Pana spotkać przykra niespodzianka i jak Pan to będzie wtenczas tłumaczył ?.

No tak w swojej nieomylności może Pan napisać że NSA też jest na czarnej liście instytucji które się nie znają tak jak Pan na interpretacji prawa.
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 15:13:08
0 0
wiem @Doriska starosta może się odwoływać dotarło to do mnie. Dociera również do mnie że w WSA przegrał. Ale wiem już że mimo że w tamtym wyroku przegrał to nie można mówić, że przegrał, bo starosta sobie tego nie życzy.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 15:22:43
0 0
Stanowisko Pana Starosty w tej sprawie mogło by stanowić podstawę scenariusza do SAMI SWOI,NIE MA MOCNYCH - 2.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 15:31:11
0 0
'Dziennikarz takiej klasy jak Pan, powinien o tym pamiętać, zwłaszcza przy formułowaniu tytułu publikacji'

Starosta takiej klasy jak Pan, powinien o tym pamiętać, zwłaszcza przy formułowaniu odpowiedzi dla prasy i telewizji nawet tej naszej lokalnej.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 15:32:20
0 0
@Doradco skad te pretensje do Starosty?
Przeciez siedzisz tak samo w tym jak i on.
Zatem gdzie byles wtedy?
Nie sztuka zasiac za komputerem i pouczac innych. Jestes tak samo odpowiedzialny za to co sie dzieje w Powiecie jak i Pan Starosta.

'No tak w swojej nieomylności może Pan napisać że NSA też jest na czarnej liście instytucji które się nie znają tak jak Pan na interpretacji prawa.'

Czemu wyprzedzasz fakty?
Jeszcze wszystko przed nami.
Poza tym, to moze zadzialaly dlugie macki niektorych rzadzacych( obecnych i bylych), uklady, ukladziki?????

Jak tak sie troche poslucha o tym i tamtym co ludzie mowia, to mozna miec pewne obiekcje co do stuprocentowej sprawiedliwosci.
Odpowiedz
MAJA12
2013-09-03 15:33:34
0 0
Pan starosta ma się przyznać do błędu. Ten nasz władca jest nieomylny on sie nigdy nie myli on ma zawsze racje. .Na rozpatrzenie skargi przez NSA poczekamy ok 1,5 roku to już będzie po wyborach .
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 15:35:44
0 0
Czyli nie długo czekają nas dwa postanowienia NSA.
W przypadku przegranej ZARZĄDU NALEŻY SIĘ LICZYĆ ŻE POKRZYWDZONEMU TRZEBA BĘDZIE WYPŁACIĆ ODSZKODOWANIE Z KASY CHYBA POWIATU.
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 15:48:12
0 0
romcio1985- przeczytaj jakąś fajną książkę a potem sobie wróc...ze mną prosze Cię- nie dyskutuj... Ty masz swoje zdanie, ja swoje... tyle w temacie...
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 15:49:25
0 0
@ bearchen poczytaj rozstrzygnięcia NSA w podobnych sprawach .

A z tym siedzeniem i odpowiedzialnością to nie przesadzaj pisałem już wielokrotnie, że jesteś w błędzie a Ty swoje ;)

No tak już mamy wstęp przecież @ bearchen już wyrokuje :

'Jak tak sie troche poslucha o tym i tamtym co ludzie mowia, to mozna miec pewne obiekcje co do stuprocentowej sprawiedliwosci'

Nic się nie martw Pan Starosta jest pewny, że prawo jest po Jego stronie pozostaje jeszcze 'i Sprawiedliwość'.

'Niech prawo zawsze prawo znaczy,
A sprawiedliwość – sprawiedliwość'
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 15:54:33
0 0
Doradco- proszę, nie dolewaj oliwy do ognia...
Odpowiedz
Ratownik
2013-09-03 15:59:50
0 0
Pan Starosta wygrał, tyle tylko że wygrał inaczej. Natomiast jego postawa jest jedynie wyrokosceptyczna :)
Odpowiedz
jeden1
2013-09-03 16:00:50
0 0
Panie starosto-po co ten komentarz?po co to tłumaczenie i skarżenie się na redaktora?Szuka pan współczucia czy zrozumienia?To chyba oznaka słabości.Po NSA zostanie panu Strasburg
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 16:09:43
0 0
@Doriska Twoja prośba jest dla mnie rozkazem.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 16:10:06
0 0
@Doradco nie oczekuje potwierdzenia bo i tak go nie uslysze.
Ale sam dobrze wiesz ze w tym przypadku akurat mam racje.
To tak na marginesie zeby nie odbiegac od tematu.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-09-03 16:20:28
0 0
Kto to jest ten mądrzejszy od innych @Doradca ?
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 16:26:08
0 0
@ bearchen „Zatem gdzie byles wtedy?”

Wtedy ostro się przeciwstawiałem wieloma znikającym i byłem 'be'.

Też Cię lubię ;)
Odpowiedz
pikador
2013-09-03 16:51:24
0 0
@bearchen o bezstronnosci i obiektywizmie tegoż portala :) można jedynie śnic.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 17:08:33
0 0
Masz racje @pikador.

Ale i tak jest jeszcze sprawiedliwosc na tym swiecie. Mimo tej nagminnej nagonki i krytyki(przez te same osoby/nicki), to dzieki Bogu w kolejnych wyborach nie tylko Wy bedziecie wybierac a cale spoleczenstwo powiatu, ktore mam nadzieje, nie da sie oglupic kilku osobom, probujacym narzucac do bolu swoje zdanie.
Wladza i pieniadze to nie wszystko Panowie.
Mozecie nawet na rzesach stawac, ale mieszkancy powoli dostrzegaja komu i na czym zalezy najbardziej i to oni zdecyduja kogo obdarzyc zaufaniem i w czyje rece powierzyc powiat.
Przestancie manipulowac ludzmi.
Walczcie o stolek Starosty prawda a nie obluda i klamstwem. Inaczej nigdy w tym Panstwie nie bedzie dobrze.
Takich ludzi nalezy sie wystrzegac.
To tak ogolnie pisze.
Odpowiedz
Dagi
2013-09-03 17:27:04
0 0
Gdyby Zarząd i Starosta musieli z własnej kieszeni opłacić wszystkich tych prawników, komisje, na walkę z byłym dyrektorem, to wcześniej by się dziesięć razy zastanowili i sprawę rozwiązali ugodowo, bez tych oskarżeń, pomówień, prokuratury, sądów. Ciekawe ile już starostwo wydało na to publicznej kasy?
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-03 17:57:02
0 0
A ja jestem dumny z pewnego faktu. Czytając stanowisko Pana Starosty, nie da się nie zauważyć, iż spora cześć jego 'wypowiedzi' to po prostu skopiowane fragmenty wyroku Sądu Pracy. Zatem ja, jako podatnik, jestem dumny, że Pan Starosta kształcąc się, za moje jako podatnika pieniądze na sławetnej uczelni w Ostrowcu Świętokrzyskim, doskonale opanował przydatną studencką umiejętność posługiwania się skrótami klawiszowymi Ctrl+C, Ctrl+V. W zasadzie to wszyscy powinniśmy być dumni z takiego gospodarza :)
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-03 17:59:05
0 0
Co do wyroku nie potrzeba komentarza - zapadł. Każdemu się wolno odwołać, jednak czy skutecznie? Obrońca Katarzyny W. też się ma zamiar odwołać...
Odpowiedz
Doriska
2013-09-03 18:49:55
0 0
kpiarz- Twój nick mówi sam za siebie... Starosta się odwoła i jeszcze przesądzone nic nie jest...
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-03 19:03:31
0 0

Oj Pani Dorisko żeby się tylko szczebelki w tej drabince odwołań nie skończyły. Bo co wtedy? Jak napisał Pan/i @jeden1 - Strasburg? Przecież nasz 'gospodarz' nie przyzna, że nie miał racji.

Odpowiedz
tezet
2013-09-03 19:14:11
0 0
Sąd sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie -rzekła babcia wkładając Pawlakowi dwa granty do kieszeni(temu od Kargula)
Tak samo tutaj prawo prawem a zdrowy rozsądek zgoła gdzie indziej, pomijam wszystkie aspekty ale co rada gminy T ma do decyzji zarządu powiatu?
Oczywiście znam prawo na tyle by wiedzieć że powinni wystapić o zgodę ale czemu takie prawo służy?? Gdyby to były decyzje polityczne, lub związane z działalnością RG Tymbark ok , ale jeśli zachodza przesłanki merytoryczne to co nie mogę zwolnic pracownika który gdzies tam jest radnym?? Paranoja
Doradco spróbuj mi to jakoś wyjaśnić jeśli potrafisz??
Oczywiście wiem że powiat jest tu przegrany ale chciałbym zrozumioeć czemu takie prawo służy?? czy aby to nie tak jak z immunitetem , ktory ma chronić posłów przed poważnymi sprawami a chroni też przed przekroczeniami prędkości czy prowadzeniem po wódeczce wróć ...koniaczku bo chuch bardziej polityczny ;-)
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 19:25:15
0 0
@tezet rzeczywiście przepis może budzić mieszane odczucia, ale jednak każdy z nas musi działać zgodnie z prawem. Nikt z nas nie może uznać to prawo jest bezsensowne i nie dlatego nie będzie go przestrzegał. I nie pisz że powiat jest przegrany w tej sprawie, bo to bulwersujące dla pewnych ludzi. Nie mozna nawet napisać że Zarząd przegrał w WSA, bo takie określenie zdaniem niektórych jest nadużyciem i bardzo tendencyjne.
Odpowiedz
romcio1985
2013-09-03 19:27:54
0 0
natomiast uważam, że ten przepis faktycznie powinien być zmieniony. Dla mnie również nie do końca jest jasny.
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-03 19:32:06
0 0
Panie @tezet, zdrowy rozsądek podpowiada wiele rozwiązań niezgodnych z prawem obowiązującym w naszym państwie, bo jest ono w wielu kwestiach nie tyle sprzeczne, ile paranoidalne. Czy wg Pana mamy zacząć działać wbrew niemu? Czy 'zdroworozsądkowe' przeświadczenie jest wystarczającą legitymizacją czynów niezgodnych z prawem?
Odpowiedz
HenrykV
2013-09-03 19:32:29
0 0
ale @tezet trzeba też powiedzieć, które z tych zarzutów wobec Sochy zostały potwierdzone przez Prokuraturę?. Żaden. Szpital miał wtedy zyski, zdobywał środki unijne, inwestował. Jakie były prawdziwe przyczyny odwołania Pana Sochy - chciałbym sie dowiedzieć od członków zarządu powiatu, bo te podawane oficjalnie zostały przecież przez wsa zdyskredytowane
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-03 19:36:07
0 0
I teraz jeszcze jedna kwestia, Panie @tezet. Jeżeli jednostka zaczyna działać w opisany przeze mnie sposób, to jedno. Ale co, gdy takie czyny są dokonywane przez zarząd organu administracji publicznej?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-09-03 19:47:22
0 0
NIESŁYCHANYM ZJAWISKIEM, KTÓRY JEST TYPOWĄ POLSKĄ PRZYWARĄ JEST ZAWIŚĆ. PRZYKRE, ŻE W POLSCE LUDZI, KTÓRZY COŚ OSIĄGAJĄ, SĄ ZAUWAŻANI, DOCENIANI, CIĄGLE PRÓBUJE SIĘ OŚMIESZAĆ OBMAWIAĆ, UJMOWAĆ IM, PRÓBOWAĆ KOMPROMITOWAĆ, CIESZYĆ SIĘ ICH MNIEJSZYMI CZY WIĘKSZYMI PORAŻKAMI.
WSTYD JEŚLI ROBIĄ TO ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU ( W TYM PRZYPADKU SŁOWO JAKBY MAŁO ADEKWATNE)
REDAKTORZE NIE IDŹCIE DROGĄ GAZETY W. TVN24 POLSATU, BO LUDZIE DZIŚ SĄ CORAZ MĄDRZEJSI I WIEDZĄ KIEDY ROBI SIĘ Z NICH IDIOTÓW...
CO DO SEDNA SPRAWY, KTÓRA JEST PRZEDMIOTEM SĄDU:
LUDZIE! ŻEBY RADA GMINY POZWALAŁA ALBO NIE NA ZWOLNIENIE PRACOWNIKA ZUPEŁNIE INNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA...CO ZA ŚWIAT....POZDROWIENIA DLA WYGRANYCH....ZAWODOWO.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 19:49:57
0 0

Zarząd Powiatu przegra te dwie sprawy i nie ma innej możliwości a wynika to z dotychczasowego orzecznictwa w podobnych sprawach.
Jedno co boli to że Powiat poniósł wydatek z naszych podatków bez sensu.
W prywatnej firmie właściciele by podziękowali takim osobom które w ich imieniu źle kierują ich własnością.

Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 19:53:06
0 0
obiektywny11 tu jest mowa o sferze publicznej a nie przedsiębiorstwie.
Odpowiedz
forfiter
2013-09-03 20:00:54
0 0
„…niebezpieczne zbliżanie się do udzielania radnemu – pracownikowi koleżeńskiego immunitetu”

Ale jak chodziło o immunitet dla innych radnych, w związku z mandatami nakładanymi przez policję to już było ok ?
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 20:27:50
0 0
'Jedno co boli to że Powiat poniósł wydatek z naszych podatków bez sensu.
W prywatnej firmie właściciele by podziękowali takim osobą którzy w ich imieniu źle kierują ich własnością.'

Wiesz co boli jeszcze bardziej?
Gdy osoby u wladzy nie dosc, ze trwonia Nasze pieniadze na niepotrzebne spory,
to w dodatku kradna na potege. ?Najpierw Oni a co zostanie to dla 'ciemnego' spoleczenstwa. Bo nam obywatelom nie ie trzeba tyle co rozpuszczonym wlodarzom.

To boli bardzo.
Pan Starosta jest uczciwym czlowiekiem, stara sie i kazdy grosz wydaje rozsadnie. Nawet, ze przegra te sprawy, to i tak bede mu wdzieczna za to, ze podjal jakiekolwiek kroki,w celu wyeliminowania nieprawidlowosci.

Te zmarnowane pieniadze o ktore Ci sie rozchodzi sa rzeczywiscie przejawem troski o biedne spoleczenstwo czy tez maja na celu podjudzac i wzbudzac niechec do Pana Starosty? Moim zdaniem tylko i wylacznie chodzi Ci o to drugie.


@doradco
Zaprzestales dyskusji, a jednak wyczuwam Twoja obecnosc pod artykulem.
Przypadek??

Jeszcze raz zaznacze. Wasze proby omotania spoleczenstwa niczego nie przyniosa.
Zmiencie zasady gry.
Stancie do walki fair play.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 20:34:58
0 0
forfiter masz rację,ale jak pamiętam to się wypierano że nic takiego się nie wydarzyło.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 20:36:34
0 0
@ bearchen 'Walczcie o stolek Starosty prawda a nie obluda i klamstwem'
Nie walczę o stołek Starosty takiego zamiaru nie miałem nie mam i nic na to nie wskazuje żebym kiedykolwiek miał natomiast nie trawię obłudy i kłamstwa, jeżeli tego nie zauważyłaś to jest mi niezmiernie przykro.
Jeżeli możesz to napisz czy uważasz, że to, co było powiedziane w tej sprawie było Twoim zdaniem prawdą i było sprawiedliwe?.
Co Ty @ bearchen uważasz w tym temacie za prawdę bez obłudy?.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 20:39:43
0 0
bearchen po co te wywody?
Jedno jest pewne ze pieniądze poszły w błoto bezsensownie,a te nieprawidłowości to gdzie?
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 20:48:06
0 0
@ tezet, jeżeli ustawodawca tak zapisał i nikt tego nie zmienił powinniśmy tego przestrzegać i nie ważne czy jest to Pan Starosta, Pan Wojewoda czy Wójt jakiejś małej gminy.
W opisanym powyżej przypadku był jeszcze jeden ewenement Zarząd Powiatu nie zaczekał na tę Uchwałę stawiając się ponad prawem.
Można było zrobić to inaczej wybrano taką drogę moim zdaniem celowo łamiąc istniejące przepisy prawa.
Pracowały nad tym „podobno”?. zewnętrzne kancelarie prawne.
Wyrok jest nieprawomocny i jak znam życie Powiat wykorzysta wszystkie możliwości odwoławcze, bo trudno się przyznać do błędu i powiedzieć to magiczne słowo przepraszam którego uczono nas na tym portalu z takim zapałem.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 20:50:42
0 0
Dopoki sprawy nie rozstrzygnie NSA nic nie poszlo w bloto drogi @dyrygencie. Nic.
I na szczescie nie od Was rowniez bedzie zalezalo postanowienie sadu. Na szczescie. Wy sie mozecie tutaj pocieszac nawzajem i liczyc na porazke Pana Starosty, ale poki co o niczym nie decydujecie.

@doradco
Bron Boze... Ty na Staroste? Nawet mi to przez mysl nie przeszlo.
Te przeszlo 200 tys patykow, ktore zarabiasz rocznie w zupelnosci Ci powinno wystarczyc.
Odpowiedz
dyrygent
2013-09-03 20:52:30
0 0
Do działań Zarządu Powiatu pasują słowa:

CUDZE POD LASEM A SWEGO Z METRA NIE WIDAĆ
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 21:16:29
0 0
@ bearchen gdzie tak dobrze płacą ?

Więcej od samego Szefa wszystkich Szefów gdzieżbym śmiał zarabiać lepiej od samego Pana Starosty lub Pana Przewodniczącego Rady Powiatu.

Dwieście patyków i żadna mnie nie chce ;)
Odpowiedz
hawk
2013-09-03 21:19:55
0 0
@bearchen,jak uważasz że ta strona ma ma tak mało z obiektywizmem i bezstronnością to czemu tak chętnie tutaj wchodzisz.Dawniej trochę twoje komentarze lubiłem, teraz muszę przyznać że w trzystopniowej klasyfikacji prawdy wg.itd.prawda,tyz prowda i g..o prawda,twoja jest ta trzecia.Jesteś uparta jak pewne zwierzę bez rogów.Pozdrawiam!
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 21:20:45
0 0
@ bearchen poczekajmy spokojnie na rozstrzygnięcie NSA.
Odpowiedz
bearchen
2013-09-03 21:28:38
0 0
@Doradco,
Bo zwyczajnie zadna z nich nie leci na zonatych ;). ??

Dobrej nocy @doradco i pozostalym rowniez.
Odpowiedz
Dagi
2013-09-03 21:38:39
0 0
Żadne zarzuty się nie potwierdziły, więc było to działanie z premedytacją, upokorzyć człowieka, zniszczyć jego dobre imię i jeszcze to wszystko na koszt podatnika.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-03 21:42:51
0 0
No proszę, jeszcze po drodze mnie ożeniono.

Nie @ bearchen nie jestem żonaty.

Nie martw się @ bearchen zawsze można jeszcze wystąpić o kasację wyroku i w ten sposób zyskać na czasie.

Skoro idziesz już spać to życzę dobrej nocy niech Ci się przyśni coś przyjemnego :-)
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-09-03 22:05:35
0 0
Żeby ten portal był chociaż w małej części tak krytyczny wobec burmistrza, jak jeździ po staroście...
Odpowiedz
Poldeusz
2013-09-03 22:58:56
0 0
Starosta walczy z przestarzałym systemem, mocny z niego facet, to jak dużo zrobił dla powiatu nie ulega najmniejszej wątpliwości.
Polska wymaga zmian w każdej dziedzinie, my oczekujemy zmian a zmiany mogą wprowadzić właśnie ludzie pokroju starosty, dlatego trzeba go wspierać.
Odnośnie TEJ strony podzielam opinię pani 'blue eye', często można spotkać się tutaj z brakiem obiektywizmu, czasem nawet mam odczucie, że szerzy się tutaj nienawiść do ludzi poprzez manipulację słowami i faktami.
Poniekąd przez ten portal Limanowa kojarzy mi się z przykrym miejscem.
Odpowiedz
zabawny
2013-09-03 23:06:45
0 0
@Poldeusz - 'czasem nawet mam odczucie, że szerzy się tutaj nienawiść do ludzi poprzez manipulację słowami i faktami.'

Ja tez mam takie odczucie, gdy sprawa toczy się w WSA, a Pan Starosta chwali się wyrokiem w Sądzie pracy. :)
Odpowiedz
HenrykV
2013-09-03 23:07:12
0 0
popieram pannę bearchen - są 2 sprawy w NSA. poczekajmy, aż chociaż 1 z nich się zakończy. Ta druga dotyczy tego, że Powiat odwołał się od wyroku WSA, który uznał, że uchwała zarządu powiatu o odwołaniu Pana Sochy jest nieważna??? tak wynika z archiwum portalu (listopad 2012). Pewnie lada miesiąc NSA zakończy tą sprawę i zobaczymy. Starosta jest człowiek z zasadami - na pewno jak przegra to będzie umiał się zachować - przeprosi, spróbuje naprawić wyrządzone krzywdy, może nawet jakieś stanowisko dla Pana Sochy znajdzie. A jak wygra to będzie pewnie żądał, żeby go portal przeprosił.

na mój nos starosta raczej przegra, wystarcz y przeczytać uzasadnienie tego wyroku z listopada http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/37D209304F
Odpowiedz
zabawny
2013-09-03 23:15:39
0 0
Panie Henryku, tego najwidoczniej Pan Starosta nie czytał. :):):)
Pan Starosta jest osobą oczytaną - czyta to co jest dla niego 'UWIELBIAJĄCE':)
Odpowiedz
Doradca
2013-09-04 07:44:50
0 0
Pan Starosta 'Moje stanowisko w tej sprawie pozostaje niezmienione. Nadal uważam, że uchwała Rady Gminy Tymbark stanowiła „…niebezpieczne zbliżanie się do udzielania radnemu – pracownikowi koleżeńskiego immunitetu”

WSA 'Zgoda musi być podjęta uprzednio, a ochrona, o której mowa w omawianym przepisie dotyczy wszystkich radnych – pracowników, bez względu na zajmowane stanowisko pracy. Jeżeli zatem ustawodawca wprowadza ochronę stosunku pracy radnego przed jego rozwiązaniem, uzależniając rozwiązanie od zgody rady gminy, której radny jest członkiem, to zgoda ta powinna zostać wyrażona przed odwołaniem pracownika. W sytuacji, gdy organ stanowiący wyraził już swoją wolę w tym przedmiocie, pracodawca, w tym także organ innej jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli jest pracodawcą, powinien uwzględnić w swojej decyzji to stanowisko wyrażone zgodnie z kompetencją wynikającą z art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym. W ocenie organu nadzoru nie budzi bowiem wątpliwości, iż wymóg uzyskania uprzedniej zgody rady gminy odnosi się do zamierzonego, definitywnego rozwiązania każdego stosunku pracy. Bez znaczenia jest przy tym okoliczność, czy mamy do czynienia z pracownikiem zatrudnionym na podstawie umowy o pracę, mianowania, wyboru, czy wreszcie – powołania. Ochrona stosunku pracy radnego ma bowiem na celu umożliwienie radnym, ze względu na szczególną rolę, jaka została powierzona gminom, jak najskuteczniejszego i najbezpieczniejszego sprawowania funkcji. Wojewoda wskazał, iż naturalnym następstwem ochrony, o której mowa, jest ograniczenie wynikającej z art. 32 ust. 2 pkt 5 ustawy o samorządzie powiatowym kompetencji zarządu powiatu do zatrudniania i zwalniania kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, będących jednocześnie radnymi'

Ktoś kiedyś wnosił o przeproszenie komu ono się należy w tej konkretnej sytuacji?.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-09-04 08:42:00
0 0
@Doradca te twoje wypociny stają się nudne.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-09-04 08:58:44
0 0
@tabgha wystarczy napisać, że masz problem z dłuższym tekstem a nie walić wypocinami i to jeszcze nudnymi ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-09-04 09:13:49
0 0
Ale on pisze w kółko to samo.
Wkurza mnie że się ciągle czepia Starosty Limanowskiego.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-04 09:25:19
0 0
@ tabgha nie czytaj, będziesz zdrowszy .
Odpowiedz
kpiarz
2013-09-04 09:26:07
0 0
Panie @tabgha, jak Pan Starosta próbował pozyskać dane osobowe kilku, jeśli nie kilkunastu użytkowników, którzy mu 'zawadzali' na tym portalu, za pomocą różnych środków, bo nie wszystko zostało do końca powiedziane, zaprzągł do tego aż 2 prokuratury, bo ta limanowska jest za mądra i się wciągnąć w 'gierki' nie dała, że nie wspomnę o różnych podchodach i 'znikających mnogich nick'ach', to wtedy to nie było 'czepianie się' tylko 'walka o dobre imię'. Która z resztą została oceniona właściwie przez wymiar sprawiedliwości. Pan @Doradca wyraża swoje zdanie w pewnej materii. On tylko pisze. Nie wysyła pozwów, nie zatrudnia 'adwokatów krakowskich' za publiczne pieniądze. I się niby 'czepia'. W takim razie jak w Pana słowniku nazwie Pan, Panie @tabgha działalność Pana Starosty. Adekwatnie proszę :)
Odpowiedz
bearchen
2013-09-04 09:32:12
0 0
@Dajcie spokoj Panu Antoniemu. On hejtuje bo ma w tym interes i tyle.
Gdyby Pan Starosta sie tym przejmowal juz dawno Starosta by nie byl.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-04 09:35:23
0 0
@ tabgha to sobie poanalizujmy jak tak tęsknisz za gruntowną analizą:

'W pierwszej kolejności Zarząd Powiatu zakwestionował istnienie po stronie Wojewody kompetencji do oceny legalności zaskarżonej uchwały. Zdaniem Zarządu Powiatu, o braku podstaw do przyznania Wojewodzie takiej kompetencji świadczy to, że organ nadzoru nie skorzystał z przysługującego mu uprawnienia i nie stwierdził nieważności zaskarżonej uchwały w trybie rozstrzygnięcia nadzorczego stosownie do dyspozycji art. 79 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym. Ponadto Zarząd Powiatu wskazał na brak właściwości sądu administracyjnego do rozpoznania złożonej skargi na zaskarżoną uchwałę, gdyż stosownie do treści ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, sądy te kontrolują działalność administracji publicznej i orzekają m.in. o zgodności z ustawami uchwał organów samorządu terytorialnego. Natomiast sądy powszechne orzekają we wszystkich sprawach, które nie są zastrzeżone dla innych sądów, w tym administracyjnych. Rozpoznają więc sprawy z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i opiekuńczego, prawa pracy, z zakresu ubezpieczeń społecznych oraz inne sprawy cywilne. Skargi do sądu administracyjnego można zatem składać wyłącznie w sprawach dotyczących działalności administracji publicznej, które nie zostały przekazane do rozpoznania innym sądom'

Widzisz jak to wygląda ?.

Wojewoda nie jest kompetentny więc nie dziwi mnie wcale że ja nie jestem kompetentny.

Chcesz analizować dalej?.
Odpowiedz
Doradca
2013-09-04 09:51:08
0 0
Antoni,Antoś,Antek,Toni,Tosiu ładnie, może być @ bearchen ;)
Odpowiedz
Poldeusz
2013-09-04 22:16:29
0 0
@Zabawny zmień nicka na żałosny, płycizna, którą reprezentujesz będzie wtedy doskonale odzwierciedlała brzmienie Twojego nicka.
Pisząc o szerzeniu nienawiści miałem na myśli np. arytykuły o mniejszościach narodowych obficie zamieszkujących Limanową i okolice, napiętnowanych przez jej mieszkańców. Pisząc o braku obiektywności redaktora miałem na myśli sposób w jaki publikuje informacje, często zafałszowane, stronnicze, niepełne, pobieżne na tematy bardzo kontrowersyjne,. Zwłaszcza w takich przypadkach powinien wykazać się wiedzą i umiejętnościami dziennikarskimi ale najwidoczniej ich brak.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przegrana Zarządu. Komentarz starosty, wójta i nasz"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in