Baner
21°   dziś 21°   jutro
Piątek, 03 maja Maria, Mariola, Ireneusz, Antonina, Nina

Potrzebna pomoc rodzinie tragicznie zmarłego

Opublikowano 06.02.2014 08:34:50 Zaktualizowano 05.09.2018 08:21:20 pan
31 14640

GOPS w Słopnicach, przy wsparciu Limanowskiej Akcji Charytatywnej, prowadzi zbiórkę pieniędzy na rzecz rodziny tragicznie zmarłego przed tygodniem 48-letniego mężczyzny. Sytuacja finansowa jest trudna – w domu mieszka dziesięcioro dzieci, a najmłodsze chodzą jeszcze do przedszkola. Dlatego też liczy się każda złotówka.

Przypomnijmy, 29 stycznia w masywie leśnym góry Mogielica doszło do tragicznego wypadku. Podczas prac związanych ze zrywką drewna śmierć poniósł 48-letni mężczyzna, który wypadł z ciągnika na ziemię, doznając przy tym urazu głowy.

Mężczyzna osierocił liczną rodzinę, która teraz – po śmierci głównego żywiciela – potrzebuje pomocy.

W domu mieszka dziesięcioro dzieci. Dziewięcioro to potomstwo małżeństwa, natomiast jedno dziecko znajdowało się w rodzinie zastępczej – jest to siedmioletni Karol, syn niepełnosprawnej siostry zmarłego.

Dzieci zmarłego są w różnych wieku – najmłodsze chodzą jeszcze do przedszkola. Najstarsi z rodzeństwa już pracują: 22-letnia córka jest zatrudniona w sklepie, jednak zarabia niewiele. Z kolei 20-letni syn dorabia sezonowo, teraz jest więc na utrzymaniu swojej mamy.

Jak powiedział nam wójt gminy Słopnice, Adam Sołtys, rodzina tragicznie zmarłego mężczyzny otrzymała już doraźną pomoc finansową. To jednak w dłuższej perspektywie nie wystarczy.

- Ze względu na liczebność rodziny potrzebne będzie długotrwałe wsparcie - informuje Edward Sroka, kierownik miejscowego GOPS. - Choć dwoje dzieci już pracuje, to jednak potrzeby tak licznej rodziny są ogromne - przekonuje.

W akcję zbiórki pieniędzy dla potrzebującej rodziny włączyła się Limanowska Akcja Charytatywna, która jako organizacja pożytku publicznego ma do tego uprawnienia.

W imieniu rodziny zmarłego zarówno LACH, jak i władze gminy Słopnice, zwracają się z prośbą do wszystkich osób, które są w stanie wesprzeć finansowo rodzinę, o przekazanie jej pieniędzy za pośrednictwem Limanowskiej Akcji Charytatywnej. Liczy się każda złotówka!


Wpłat można dokonywać na konto:

Limanowska Akcja Charytatywna, 34-600 Limanowa, ul. Zyg. Augusta 10,

BS w Limanowej: 53 8804 0000 0000 0021 9718 0001

z dopiskiem: dla rodziny Wojtasów.


Istnieje także możliwość przekazania 1% podatku dochodowego na konto Limanowskiej Akcji Charytatywnej, z przeznaczeniem na pomoc rodzinie ze Słopnic.

Wówczas na PIT trzeba wpisać nr KRS 0000212400, z dopiskiem: dla rodziny Wojtasów.


Komentarze (31)

konto usunięte
2014-02-06 09:15:01
0 0
http://www.slopnice.pl/pl/10270/127973/POMOZMY_RODZINIE_WOJTASOW.html
Odpowiedz
iwo111
2014-02-06 09:56:16
0 0
Rodzinie pomoc potrzebna jest od zaraz a nie przez odpis 1%. Te pieniądze można będzie wydać pewnie dopiero gdzieś w lipcu , sierpniu. Jeśli chcemy naprawdę pomóc to pieniądze powinny być zebrane w jakiejś kweście i przekazane rodzinie! LACH troszkę marketingowo podszedł do problemu.
Odpowiedz
pan
2014-02-06 10:07:17
0 0

@iwo111
Proszę czytać ze zrozumieniem. Można wpłacać pieniądze na konto LACH, zostaną przekazane rodzinie. Ale potrzebne jest długotrwałe wsparcie, więc można przekazać 1%

Odpowiedz
monia33
2014-02-06 10:10:25
0 0
niech ksieza zrobia zbiórke w kosciołach to od razu by pieniadze trafiły do poszkodowanych moze by w koncu pomogli biednym a nie nabijali wlasnej tabzy! wożą sie brykami a ciemnogród im na to skałada!
Odpowiedz
tiktak
2014-02-06 10:28:35
0 0
iwo zgadzam sie z toba!Rodzienie potrzebna jest pomoc natychmiast na bierzace wydatki jak swiatlo, prad, gaz, jedzenie, leki, ubrania, limanowski lach bedzie udzielal pieniadze rodzinie zadajac faktur Bpg raczy wiedziec na co! przeciez matka nie wezmie faktury na chleb, maslo, olej , wedline! jesli komus zalezy na pomocy i chce aby warto pomoc bezposrednio rodznie a nie jakies tam konta!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-02-06 10:49:56
0 0
@monia33 co to jest 'tabzy!'?
Odpowiedz
P36
2014-02-06 11:41:35
0 0
@iwo111, @tiktak - więc pomagajcie zamiast mieć pretensje do kogoś, że waszym zdaniem źle pomaga... trole
Odpowiedz
bearchen
2014-02-06 12:29:28
0 0
Uwazam, ze Proboszcz parafii powinien przeprowadzic zbiorke w kosciele w ktoras niedziele. Zamiast wysylac do Tarnowa, gdzie biedy nigdzie nie widac, mozna by w ten sposob wspomoc ta rodzine. Niech ksieza w Parafii Slopnice G. i Slopnice Dolne przemysla te sprawe. To bedzie mily gest.

Wyrazy wspolczucia rodzinie zmarlego.
Odpowiedz
monia33
2014-02-06 12:50:00
0 0
tabza tj własna kieszeń z kasą kieszeń napełniona pieniedzmi
Odpowiedz
Doradca
2014-02-06 12:56:23
0 0
@ monia33 kapsa ?.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-02-06 13:19:22
0 0
@Doradca kabza, jednak twoje rady nie są warte nawet pięciu groszy.
http://sjp.pwn.pl/slownik/2468555/kabza
Odpowiedz
tiktak
2014-02-06 13:56:21
0 0
p36 oczywiscie ze pomoge ale bezposrednio tej rodzinie bo pani Ewie nie potrzebne sub konto ani szarpanie sie potem z limanowskim Lachem o kazda zlotowke! jej potrzebne bede pieniadze na codzienne zycie a nie zbieranie rachunkow. dlatego uwazam ze trzeba pomoc bezposrednio tej rodzinie na miejscu a nie bawic sie w jakies konta! tak skierowac swoja pomoc! ta KObieta jest uczciwa mozecie byc pewni ze nie roztrwoni ani jednego grosza ofiarowanego przez ludzi Wielkiego Serca!
Odpowiedz
Doradca
2014-02-06 14:10:22
0 0
@ siezacznie znaczenie kabza daw.woreczek na pieniądze,

kapsa rzeczownik, rodzaj żeński kieszeń @ monia33 napisała 'kieszeń' więc ? ;)
Odpowiedz
Gagol
2014-02-06 14:43:16
0 0
kabza to kieszeń po śląsku. W języku polskim nie ma słowa 'kapsa'- jest natomiast w języku czeskim w tym samym znaczeniu.
Odpowiedz
lucia322
2014-02-06 18:38:14
0 0
A może ksiadz oddałby rodzinie pieniądze które ludzie ofiarowali na msze za śp panem Wojtasem umarłemu i tak to nie pomoze liczy sie przecież to jak zył a nie ilosci mszy zamowionych za pieniadze Bóg nikogo nie zbawi....rodzinie napewno sie przydadzą .....a było sporo tych mszy
Odpowiedz
kot
2014-02-06 18:53:42
0 0
Dobrze by było,gdyby ksiądz pomógł finansowo tej rodzinie.Ale,czy to realne czas pokaże.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-02-06 19:14:26
0 0
O tacę najbardziej 'martwią' się osoby, które nie dają na nią ani grosza.
Chcecie, to finansujcie np. owsikowi 'złote melony' i kolejne apartamenty, ale cudze pieniądze to nie wasza sprawa.
A ci, którzy krzyczą najgłośniej, żeby 'ksiądz pomógł', sami nie kiwną palcem.
Odpowiedz
kot
2014-02-06 19:27:59
0 0
Najważniejsze,czy ksiądz z tej parafii pomoże rodzinie również z tej parafi materialnie,czy nie pomoże.Minęły czasy,kiedy biskup decydował,czy ludzie mają dać na tacę,czy Owsiakowi.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-02-06 20:02:44
0 0
@kot:
Minęły czasy bezkrytycznego finansowania Owsiaka. A ludzie myślący nigdy nie potrzebowali niczyjej decyzji, żeby odmówić udziału w tym biznesie.
Odpowiedz
P36
2014-02-06 20:18:25
0 0
@pasazer - więc zacznij myśleć... twoje zawodzenie na owsiaka akurat pod tym artykułem stawia cię w nie najlepszym świetle jako 'ciasnego umysłowo'... owszem, ksiądz zdecydowanie powinien pomóc w tej trudnej sytuacji wielodzietnej rodzinie ze swojej parafii i pewnie to zrobi mimo twoich żałosnych prób niby obrony kościelnego majątku... trolu... bez odbioru
Odpowiedz
lucia322
2014-02-06 20:23:44
0 0
zgadzam sie z P36 wypowiedzi PsażeraLinii ....żałosne
Odpowiedz
bearchen
2014-02-06 20:38:46
0 0
@PasazerLinii
Taka forma pomocy bylaby najodpowiedniejsza. Wiem, ze mieszkancy Slopnic zawsze sa otwarci na wszelka pomoc.
W tym przypadku szybko i bez zbednych posrednikow.
Oczywiscie LACH jak najbardziej moze zbierac pieniazki.
Porsze Cie zamilcz i nie prowokuj. Pomysl o rodzinie, ktora dotknela tragedia. Potrafisz?
Odpowiedz
filutek
2014-02-06 21:10:29
0 0
Zasiłek pogrzebowy 4 tys.
Msze w intencji zmarłego min. 100 szt, pasuje dać min. 50 zł. to 5 tys.

Jedni ledwo pokryją koszty i zostają bez żywiciela, a drudzy mają wczasy w Tyrolu.

Natychmiast powinno się zaprzestać fundowania mszy za zmarłego, bo to durny materialistyczny wymysł ks. Stasika.
Skarbonka w kościele na rzecz pozostającej w głębokim kryzysie finansowym rodziny zmarłego. To jest rzecz potrzebna w pierwszej kolejności.

Pasażerlinii7 może się z tym nie zgodzić, ale mam to w d.
Odpowiedz
ubop
2014-02-06 22:05:03
0 0
filutek osobiście wolę dać na mszę za zmarłym niż kupić kwiaty które zaraz na śmietniku wylądują, a poza tym to jest piękna tradycja. A ks. Stasik nie był taki zły w porównaniu co prezentuje nowy proboszcz :/ :/ :/
Odpowiedz
filutek
2014-02-06 22:15:34
0 0
Ja nie pisałem o kwiatach, a intencja mszy za zmarłego to rzecz dyskusyjna. Pan Bóg jest jeden i sądzi za czyny w życiu minionym, nie zaś za grubość kopert. Miałem na myśli skarbonkę dla wdowy i dzieci.

Biedne Limanowiaki sądzą, że intencjami mszalnymi przekupią Pana Boga. Im lepsze wczasy dla proboszcza, tym lepiej zmarły ma po śmieci.

A w reszcie Polski to zwyczaj nie znany, i czy tamci zmarli mają z tego powodu, że nie mieli ks. Stasika cierpieć męki piekielne?
Odpowiedz
naomika
2014-02-07 09:56:29
0 0
W czym to 50 zł,100 zł dane na msze pomoże zmarłemu?
Odpowiedz
Mr4
2014-02-07 12:52:32
0 0
Do @naomiki @filutka i im podobnych.
Jeśli nie macie pojęcia o kościele katolickim to proszę nie zabierajcie głosu w tej sprawie. Z waszych wypowiedzi widzę że próbujecie tylko jątrzyć.
Pieniądze na Mszę to nie obol wkładany do trumny na opłatę dla Charona... Więcej nie zamierzam was uświadamiać - porozmawiajcie z księdzem;) i zostawcie ludziom decyzję na co wydają swoje pieniądze.
Ksiądz może pomóc i powinien, ale tak samo wy możecie i proszę was zróbcie to zamiast strzępić bez sensu języki. Napiszcie ile procent dochodu przelaliście na konto tej rodziny. Każda złotówka się przyda...
Odpowiedz
tiktak
2014-02-07 14:50:43
0 0

Jasiek czy Janusz Wojtas bo roznie do niego mowili w grobie sie przewraca jak widzi te komentarze ile problemu jest aby pomoc zonie i dzieciom! rodzina zmarlego jak czyta te komentarze ma dosc i troche jak sie klocicie kto ma pomoc ksiadz czy ludzie ! po uj to piszecie ! mszy bylo ponad 300 ludzie dali bo chcieli , bo chlopa lubili i po co nad tym dyskutowac! pomoze ten kto bedzie chcial ! ale jak pisalem wczesniej nie na jakies tam konta aby pozniej musieli zebrac o swoje tylko bezposrednio zonie i dzieciakom ! choc znajoc ich sa zbyt dumni i honorowi aby prosic o cokolwiek!wiec pozamyjajcie dzioby i nie p********e glupot!

Odpowiedz
bearchen
2014-02-07 15:00:49
0 0
Dlaczego dostepna jest mozliwosc komentowania pod tym artykulem?
Chyba raczej to w niczym nie pomoze rodzinie zmarlego, a sprawi tylko przykrosc. Jezeli ktos ma zyczenie to pomoze a dyskusja jest zbedna na ten temat moim zdaniem.
Odpowiedz
kiciunia
2014-02-07 15:57:12
0 0
Lepiej się nie da tego ująć tiktak. Przestańcie w końcu pisać bzdury.
Odpowiedz
takajakja
2014-02-07 16:41:21
0 0
Do autora .Stanowczo domagam sie zablokowania komentarzy pod takimi artykułami!!!!Do reszty drogich komentujących.Czy ktokolwiek zdaje sobie sprawę z traumy jaką ta rodzina przechodzi?czym sie jeszcze bedziecie pożywiać?hieny cmentarne!FORA ZE DWORA.kto ma pieniądze i chce pomóc to pieniądze do ręki i pomóc ludziom a nie wypisywać kto ma dać kto ma pomóc !wstydu nie macie!!!!!!!!zaraz mi napiszecie że wolny kraj wolność słowa itd a guzik prawda!!!!!zachowaj milczenie jak nie masz nic mądrego do powiedzenia i basta!!!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Potrzebna pomoc rodzinie tragicznie zmarłego"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in