12°   dziś 16°   jutro
Piątek, 26 kwietnia Marzena, Klaudiusz, Maria, Marcelina, Ryszard

Potrącenie kobiety z dzieckiem na rękach

Opublikowano 25.10.2010 12:39:38 Zaktualizowano 05.09.2018 12:06:19 top
57 19790

Limanowa. 33-letnia kobieta niosąca 14 miesięczne dziecko na rękach została potrącona na przejściu dla pieszych w Limanowej.

Do wypadku doszło około godziny 11:30 na przejściu dla pieszych przed Urzędem Gminy Limanowa na ulicy Matki Boskiej Bolesnej.

Jadące od strony Mordarki renault potrąłcio przechodzącą przez przejście (od lewej strony) 33-letnią kobietę, która na rękach niosła 14 miesięczne dziecko. W wyniku uderzenia kobieta z dzieckiem upadła na lewy pas jezdni.

Pogotowie zabrało ją do szpitala z urazem głowy i podejrzeniem urazu miednicy. Do szpitala trafiło także małe dziecko, które obecnie jest poddawane badaniom lekarskim.

Okoliczności wypadku wyjaśnia policja.

W związku z wypadkiem na czas działania służb została zamknięta ulica Matki Boskiej Bolesnej.

Natomiast dziś rano na ulicy Jana Pawła II samochód osobowy potrącił rowerzystę. Na szczęście nic poważnego mu się nie stało.

Zobacz również:

Komentarze (57)

konto usunięte
2010-10-25 12:47:44
0 0
Co się dzieje? Wypadek za wypadkiem od wczoraj!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 13:00:53
0 0
KLĄTWA !!!
Odpowiedz
gaga14
2010-10-25 13:09:26
0 0
klątwa za co?
Odpowiedz
Imhoteph
2010-10-25 13:33:27
0 0
ba mało sie ludzie modlą dlatego klątwa... jak sie nie zaczną wiecej modlić będzie EKSKOMUNIKA...
Odpowiedz
joannanet30
2010-10-25 14:09:09
0 0
Klątwa nie klątwa,ale kierowcy też jeżdżą jak wariaci.
Odpowiedz
poplo
2010-10-25 14:14:37
0 0
jesien panowie jesien,deszcz,szyby zaparowane,slaba widocznosc brak nalezytej uwagi no i ten pospiech
Odpowiedz
poplo
2010-10-25 14:18:34
0 0
i znowu w Laskowej dwa samochody / blip/
Odpowiedz
crusader
2010-10-25 14:27:50
0 0
zaraz na Was spadnie klatwa za pisanie duzymi literami z mnostwem wykrzyknikow
Odpowiedz
andy11
2010-10-25 14:30:40
0 0
widać że kierowca musiał nacisnać gaz bo samochód juz sporo za pasami się zatrzymał,biorąc pod uwagę że wcześniej jest skrzyżowanie(gdzie należy zwolnić zachowując szczególna ostrożność)to musiał się rozpędzić!i już na skrzyżowaniu zachował się nieodpowiedzialnie,warunki drogowe trudne(ślisko),uszkodzenia szyby świadczą że ofiara wypadku musiała zostać mocno uderzona skoro 'przeleciała przez maskę' i praktycznie zgniotła połowę szyby!jeśli niosła dziecko(waga około 15kg-14m-cy)to z wtargnięciem jest spory problem-poruszała się powoli,pozostaje tylko informacja z której strony przechodziła,jednak wygląda że to wina kierującego i brak jego ostrożności,tym bardziej że to potrącenie na pasach!będzie miał problemy.
Odpowiedz
Madziunia
2010-10-25 14:38:33
0 0
To czy kierowca będzie miał problemy czy nie to już nie nasza sprawa.Istotne jest czy kobieta z dzieckiem są zdrowi i czy nic poważnego im się nie stało?Piszcie...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 14:42:47
0 0
Oby kobieta i dziecko byli zdrowi i to potrącenie nie wpłyneło na ich przyszłość. a co do potrącenia rowerzysty, to przejeżdżałam i widziałam samochód i ten 'rower' - cały był pod samochodem , karetka ekspresowo dotarła na miejsce
Odpowiedz
Megi
2010-10-25 14:49:21
0 0
Do tego wypadku karetka też dotarła bardzo szybko... Wyglądało to strasznie... Naszłam na ten wypadek i nie mogę przestać o tym myśleć... Mam nadzieję, że będzie dobrze... Kurcze piszcie co z nimi...
Odpowiedz
szalona
2010-10-25 14:54:34
0 0
Ja tez to widziałam;(Ciągle mam przed oczami to spadające na ulice dziecko:(Boze co sie dzieje.... dajcie znać ja bedzie cos wiadomo co ze zdrowiem tego Aniołka i jego mamy....prosze!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 14:55:25
0 0
a ludzie też chodzą jak święte krowy - przyjrzyjcie się dobrze gdzie są pasy a gdzie się to stało!!!! - 1
Odpowiedz
Madziunia
2010-10-25 15:12:49
0 0
Nie widziałam tego wypadku więc dużo powiedzieć nie mogę; jedno jest pewne jeśli matka z dzieckiem była na pasach to cóż tu więcej mówić.Każdy z nas musi uważać to jest pewne.
Odpowiedz
olciak
2010-10-25 15:32:02
0 0
dynia - a nie pomyślałeś, że mogło ich tak odrzucić? siła pędzącego samochodu jest ogromna! A nie wierze, żeby kobieta z dzieckiem szła nie na pasach bo sama jako matka takiego prawie malucha uważnie patrze czy nic nie jedzie i dopiero przechodzę. Albo czekam aż ktoś łaskawie się zatrzyma. Kiedyś szłam z mężem i właśnie na pasach małolaci by nas potrącili a najbardziej ucierpiało by na tym nasze dziecko w wózku bo wiadomo, że wózek zawsze przed nami. A jeszcze gówniarze się zaczęli wulgarnie zachowywać w stosunku do nas. Szkoda, że odjechali bo mieliśmy ochotę dzwnonić po policję.
Odpowiedz
monia33
2010-10-25 15:34:14
0 0
skąd ta pani była? pewnie była na zakupach lub u lekaża z dzieckiem
Odpowiedz
allamigo
2010-10-25 15:43:52
0 0
ja tam byłe i stwierdzam że zawsze mają najwięcej do powiedzenia ci którzy nie widzieli. Medal zawsze ma dwie strony kierowca jest winny bo powinien bardziej uważać a ta kobieta tym bardziej skoro szła z dzieckiem bo odpowiadała za siebie i za nie... wyszła zza busa prosto pod samochód i nie było szans kierowca uderzył ją lewą stroną po czym kobieta przejechała na masce parę metrów i spadła z samochodu wraz z dzieckiem i ta sytuacja nie działa sie na pasach tylko już za pasami na pasach stał bus z za którego ta kobieta wyszła co do kierowcy to powinien sie nad sobą zastanowić bo na skrzyżowaniu i pasach powinien zachować ostrożność jeszcze przy takich warunkach pogodowych. jak dla mnie wina leży po obu stronach bo ludzie chodzą jak 'święte krowy' i wydaje się im że wszystko mogą bo są pieszymi a kierowcy jeżdżą jak jeżdżą...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 15:49:02
0 0
Jak to często bywa piesi lubią wychodzić prosto z za przejeżdżającego auta, lub stojącego w korku, które zasłania widoczność kierowcy nadjeżdżającego z przeciwka. Wiadomo, że kierowca ma obowiązek zachować szczególną ostrożność w obrębie przejścia i to on ponosi odpowiedzialność, ale dla własnego bezpieczeństwa i zdrowia warto zastanowić się czy kierowca ma możliwość nas zauważyć i mamy pewność że się zatrzyma. Bo niestety w pojedynku człowiek auto ten pierwszy zawsze przegrywa, bez względu kto zawinił.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 15:50:47
0 0
O właśnie moje przypuszczenia się potwierdziły. Napisałem to nie czytając jeszcze poprzedniego komentarza.
Odpowiedz
syktus1
2010-10-25 16:19:50
0 0
Ci kierowcy to jeżdżą jak wariaci!!!! Takich to do więzienia!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 16:34:40
0 0
Syktus1 to z jaką prędkością jechał ten pan że to już wariat? Kobieta i dziecko żyją droga hamowania kilka metrów no to miał pirat pewnie z 40km/h Faktycznie zamknąć go!
Odpowiedz
grysek
2010-10-25 16:42:15
0 0
NIe bronie tutaj nikogo ale fakt jest faktem że pisi też nie zwracają uwagi na to czy jedzie samochód, tylko poprostu wchodzą na pasy nie patrząc na nic. Przeciez przy takiej pogodzie droga hamowania jest o wiele dłuższa
Odpowiedz
JAN
2010-10-25 16:52:01
0 0
Produkcja kierowców zamiast nauka jazdy i przepisów. Pseudo auto szkoły prześcigają sie właśnie w tej produkcji.Jak kursant jest szkolony to wystarczy pojechać za nauka jazdy i wszystko bedzie jasne.
Odpowiedz
jenyyy
2010-10-25 16:56:11
0 0
grysek - w cywilizowanych krajach pieszy na przejsciu jest swiety - a w Polsce - a szczegolnie w tej dziurze zwanej Limanowa aby przejsc przez przejscie to trzeba to na kierowcach wymusic - bo choc maja sie obowiazek zatrzymac - to czesto sie zdaza ze nawet nie zwalniaja tylko trabia. A ten kierowca przed przejsciem powinien zwolnic i zachowac szczegolna ostroznosc.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 17:06:18
0 0
Jenyyy w kodeksie drogowym nie ma zapisu, aby to kierowca miał obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. Aby nie być gołosłownym przeczytaj np to: http://www.opelastrag.seonetshop.pl/pieszy-stop.html
Odpowiedz
grysek
2010-10-25 17:26:39
0 0
W pobilżu przejścia dla pieszych nie tylko kierowca powinien zachować szczególną ostrożność ale i pieszy. Tej żelaznej zasady sie trzeba trzymac - bo nie sztuka wlecieć prosto pod koła, ale wina i tak spadnie na kierującego.
Odpowiedz
she
2010-10-25 17:32:06
0 0
tak to jest jak nikt nie patrzy na oczy. Ludzie na przejścia(i nie tylko) wchodzą bez zastanowienia bo niestety są niereformowalni a kierowcy są nieuprzejmi na drodze ot i cała 'KLĄTWA'
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 17:50:34
0 0
Na osiedlu Tokarzówka dziś rano też była stłuczka... Masakra jakaś.
Odpowiedz
limlim
2010-10-25 18:08:31
0 0
klątwa>!hhee nie rozśmieszajcie mnie błagam, Bóg dał nam życie i wolną wolę i wszystko zależy od nas samych i innych nie zwalajcie na siły wyższe bo to jest conajmniej śmieszne.
Odpowiedz
szalona
2010-10-25 18:19:41
0 0
Widać, ze najwiecaj maja do powwiedzenia ci którzy nie widzieli tego zdarzenia!A prawda jest taka ze ten młody kierowca wcale nie jechał 40km/h jak to powiedział ktos 'mądry'powyzej!!!!!Ta pani weszła już na pasy wiec niech mi ktoś nie chhrzani ze kierowca nie ma obowiązku ustąpić pieszemu znajdującemu sie na przejściu! z resztą ja byłam po drugiej stroie i widziałam całe zdarzenie.A o ile wiem to kierowca ma obowiązek zwolnić zwłaszcza przed przejsciem dla pieszych,i tym bardziej widząc jaka była pogoda i nawierzchnia!Najlepiej pieprzyć ze ludzie chodzą jak świete krowy, czasem faktycznie tak jest ale w tym przypadku było zupełnie inaczej!Pomimo wszystko mam tylko nadzieje ze ta kobieta i dzieciątko wyjdą z tego, także lepiej pomódlcie sie za nich a nie opowiadajcie takich pierdoł!
Odpowiedz
skorpion
2010-10-25 18:22:13
0 0
jeżeli osoba jest na przejściu-JEST ŚWIĘTA!!!trzeba patrzeć-kierowcy!!!
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-25 18:25:30
0 0
Jenyyy masz rację strach kogokolwiek przepuszczać przez przejście dla pieszych z naprzeciwka jak się zatrzyma co piąty to cud. Sam czasem biegam po mieście i jest generalnie masakra tylko że przechodzę na chama bo żeby przejść spod towarówki do dużego parkingu to trzeba zabrać termos i kanapki bo od stania przed przejściem można zgłodnieć. Może kobiecina szła od lekarza może zamyślona , dzisiaj szaro i ślisko więc tym bardziej trzeba uważać . Kolejny temat to że jak jest korek do sowlin lub w drugą stronę to zauważcie żeby przejść na przez pasy trzeba wychylić sie zza stojącego w korku samochodu i to też jest niebezpieczne ale innej metody nie ma , może tak było tym razem
Odpowiedz
malenka44
2010-10-25 18:30:06
0 0
Ja naszłam na to jak było już po wszystkim... Dziecko zabrali wcześniej,kobieta leżała na jezdni.. Straszny widok :/ Wina leży po obu stronach-to jest pewne ! Owszem,kierowca ma obowiązek zatrzymać się na przejściu,ale bywają sytuacje kiedy ciężko przewidzieć.. Poza tym śliska nawierzchnia i droga hamowania jest dużo dłuższa.. Żal mi tej kobiety,dziecka,ale i kierowcy.. Mam nadzieję że wyjdą z tego :(
Odpowiedz
Justyna
2010-10-25 18:45:49
0 0
Ja mam trzymiesięczne dziecko, chodzę z wózkiem, uważam na przejściach, czekam pół godziny, aż łaskawie mnie przepuszczą. Ale koło szpitala na Piłsudskiego o mało jeden wariat by nas nie potrącił, nie lepiej jest na Witosa.
Odpowiedz
jadzia
2010-10-25 18:52:49
0 0
jenyyy nie zgadzam się z tobą, na pasach na rynku żaden pieszy nawet nie spojrzy czy coś nie jedzie tylko wali prosto na pasy ,a po mszy to w tym miejscu stoi się 10 min zanim któryś z pieszych się zlituje i przepuści parę samochodów.
Odpowiedz
wojteks1972
2010-10-25 19:09:38
0 0
Widziałem dzisiaj ten wypadek z rowerzystą , widok paskudny ,rower był pod przednimi kołami samochodu zgroza ,choć rowerzysta był na głównej ,kobieta zdaje się była kierowcą samochodu.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 19:09:44
0 0
jadzia masz całkowitą rację ... ! A ile jest kierowców , którzy wciąż jeżdzą na letnich oponach , nie zważając na warunki pogodowe.... jadą byle szybciej ... często wymijając przed pasami , na zakrętach ...!!! Mam nadzieję , matka i dzieciątko wyjdą z tego bez szwanku ... ale uraz pozostanie pewnie na zawsze ....
Odpowiedz
adax67
2010-10-25 19:20:49
0 0
Z tego co wiem to ta potrącona kobieta również nie jest bez winy ponieważ nie przechodziła przez pasy tylko wtargnęła na drogę.'Wypadki chodzą po ludziach i trzeba się mieć na baczności' .Oby nic nie stało się dziecku a kobiecie życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 19:30:55
0 0
Cytat: 'Ta pani weszła już na pasy wiec niech mi ktoś nie chhrzani ze kierowca nie ma obowiązku ustąpić pieszemu znajdującemu sie na przejściu! z resztą ja byłam po drugiej stroie i widziałam całe zdarzenie' Nie wiem gdzie wyczytałaś, że nie ma obowiązku ustąpić pierwszeństwa komuś kto jest na pasach, przecież nikt o zdrowych zmysłach nie rozjedzie człowieka ;). Skoro doszło do potrącenia, a sytuacja pokrywa się z opisem 'allamigo' to kierowca nie miał możliwości zobaczyć kogoś, kto sam nie widział kierowcy i wszedł przed samą maskę. Logiczne.
Odpowiedz
szalona
2010-10-25 21:15:38
0 0
totu a nie przyszło ci przypadkiem do głowy ze kierowca nie dostosował predkosci do warunków na drodze, przycisnął i najzwyczajniej w swiecie nie zdązył wyhamować. A o ile wiem dojezdzając do przejscia nallezy ZWOLNIĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a widze ze allamigo ma spore kłopoty ze wzrokiem skoro wedłud niego do sytuacji doszło za pasami!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
monia33
2010-10-25 21:44:51
0 0
niech wreszcie ktos napisze co z ta pania i dzieckiem bo mam sama dziecko w tym wieku i jak by mu sie cos takiego stało to bym chyba zwariowała wspułczuje jej a tego co ja potracił to bym chyba wykastrowała
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 21:52:28
0 0
Wykastrowała!???
Odpowiedz
AwM
2010-10-25 22:06:00
0 0
adekwatna kara do winy, heh
Odpowiedz
konto usunięte
2010-10-25 22:08:23
0 0
Szalona tak przyszło mi to do głowy, jak również to, że wypadek, który byłby wynikiem większej prędkości skończyłby się o wiele tragiczniej. Jak wiadomo jeżeli już coś się stanie to winą zawsze jest niedostosowanie prędkości do warunków na drodze. Przykre jest to, że ucierpiało malutkie dziecko, ale nie znaczy to, że od razu trzeba wieszać kierowców aut. Zgodnie z prawami fizyki na drogę hamowania składa się jeszcze czas reakcji kierowcy, który szacuje się w okolicach 0,7 - 1,0 s. Jak łatwo obliczyć kierowca poruszający się z prędkością chociażby 30 km/h przejedzie przez ten czas 8,3 m zanim naciśnie hamulec i jeszcze droga hamowania na jezdni mokrej ok 14,5m co daje w sumie 22,8 m. Dlatego auto tyle stoi za pasami. Gdyby poruszało się dozwoloną prędkością 50 km/h ta odległość wynosiłaby już 46,9 m, 80 km/h 95,9 m. Oczywiście nie staje w obronie kierowcy bo nie znam gościa i nie wiem jaki ma 'dryg' do jazdy, ale mam nadzieję, że po przeczytaniu tego typu komentarzy da to wielu ludziom do myślenia i włączą je w trakcie przechodzenia przez jezdnię. Pozdr
Odpowiedz
xpitex
2010-10-25 22:16:08
0 0
Polskim prawie jest jasno napisane że pieszy na pasach to święto i jestem w 100% pewnie że kierujący stanie w nowo wyremontowanej sali w sądzie w Limanowej. A co do klątwy to nie tylko głupota, nieuwaga. DO KIEROWCÓW: droga to nie tor wyścigowy a ludzie to nie pachołki !
Odpowiedz
keyw
2010-10-25 22:17:33
0 0
qrcze a ja mam letnie opony i nie wiem czy jechać jutro czy nie -a śnieżek z deszczem za oknem widze ... a mówiłem jedź zmień te cholerne opony....lepiej się nie nakręcać ...
Odpowiedz
keyw
2010-10-25 22:19:33
0 0
... i po co czytam tego blipa ...
Odpowiedz
xpitex
2010-10-25 22:20:08
0 0
@keyw: lepiej zmień na wszelki wypadek lepiej zapłacić teraz niż później.
Odpowiedz
top
2010-10-25 23:03:56
0 0
Z tego co wiem to dziecko wprowadzili lekarze w stan śpiączki farmakologicznej. Jutro będę wiedział coś więcej.
Odpowiedz
szalona
2010-10-25 23:08:01
0 0
Absolutnie nie chodzi mi o to zeby 'wieszać'kierowce tego samochodu, szczerze to zal mi tego chłopaka,bo wydaje mi sie ze nie miał wiecej jak 25 lat i takie przykre zdarzenie mysle sporo zmieniw jego zyciu, ale jak czytam ze ta kobieta jest winna bo wtargnęla na jjezdnie to mnie chce zgotować!Mam tylko nadzieje ze poszkodowani wyjdą z tego!
Odpowiedz
gosia124
2010-10-25 23:48:01
0 0
tak czytając waszych komentarzy to naprawde jest okropne przecież limanowa to nie autostrada że można wcisnąc na gaz i do przodu wiem bo sama jestem kierowcą trzeba mieć oczy na obkoło głowy to fakt ludzie się pchają pod same koła nie patrząc czy jest na pasach czy nie ale nas to nie usprawiedliwia że pieszywchodzi na jezdnie to trzeba go rozjechacjak kaczke a podrugie jest sliska nawiezchnia to wiadomo jakie jest chamowanie
Odpowiedz
gosia124
2010-10-25 23:51:34
0 0
szkoda mi tego maleństwa i kobiety
Odpowiedz
MARKOS
2010-10-26 10:28:23
0 0
TOP wiadomo coś o stanie dziecka i matki ?
Odpowiedz
Madziunia
2010-10-26 10:42:38
0 0
No właśnie TOP pisz coś bo jak wiesz o stanie zdrowia bo się denerwujemy.
Odpowiedz
robinhood
2010-10-26 19:20:40
0 0
Czytam te komentarze i powiem że żal mi poszkodowanych tzn. matki dziecka i kierującego bo cała ta trójka tak naprawdę ucierpiała w tym wypadku, chociaż ci pierwsi więcej. Co do winy wyrok wyda Sąd, ale tak po ludzku powiedzcie mi wszyscy mądrzy czy kierowca chciał potrącić matkę z dzieckiem , albo czy matka umyślnie weszła pod samochód, myślę że nie. A czytając te co poniektóre mądrości zawarte w komentarzach to wypadałoby żeby niektórzy trochę poczytali , bo ich wiedza na przedmiotowy temat nieważne czy pochodząca z zachodu / chyba nie dzikiego/ czy z ksiąg zapomnianych jest nie na czasie, a święte krowy czy tez inne zwierzęta nie występują w naszym kraju czy przepisach, a pieszego w tym kraju jak i za granicą obowiązują określone zasady nawet na ,, pasach''. Ale w Limanowej z tego co piszą jest inaczej. Może by tak zacząć jednak edukować to społeczeństwo a nuż się uda.
Odpowiedz
anettka186
2010-11-24 15:33:20
0 0
MARKOS i Madziunia dziecko jest już w domu całe i zdrowe natomiast kobieta nadal jest w szpitalu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Potrącenie kobiety z dzieckiem na rękach"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in